طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس تصویب نشده است

  4020630059

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که متاسفانه طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس تصویب نشده است، تصریح کرد: اتباع در همه جای کشور هستند و فقط اختصاص به رفسنجان ندارد، همه با معضلات آن دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم در سطح کشور مسئله حل شود.

طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس تصویب نشده است

به گزارش ایسنا سیدمحمد حسینی، امروز، ۳۰ شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: یکی از وظایف ما همین است که مرتب در شهرستان‌ها و استان‌ها حضور داریم. در بیش از ۲۱۰ شهرستان حضور یافتم و مشکلات را از نزدیک پیگیری کردم.

وی افزود: دولت آقای رئیسی یک مدیریت میدانی است، بر همین اساس تیم دولت در همه شهرها و شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و به رصد مشکلات مردمی می‌پردازند. در مورد رفسنجان نیز وظیفه است که در خدمت امام جمعه و مسئولان شهرستان باشیم. البته مسئولان استان کرمان و شهرستان رفسنجان باید پیگیری مشکلات را انجام دهند.

حسینی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت یاد شهدا، بیان کرد: امروز هم ما باید با همان روحیه جهادی و انقلابی کار کنیم تا رضای خدا را جلب کنیم، تاکید مقام معظم رهبری نیز همین است. برای حفظ سرمایه اجتماعی و آگاهی آنها باید هم به شدت و با سرعت کار و هم این کارها را تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت کنونی در عمر دو ساله خود کارهای بسیار خوبی انجام داده، گفت: این در حالی است که ما در آغاز کار روزهای سختی داشتیم، کسری بودجه شدید داشتیم و با کمبودهای فراوان دست و پنجه نرم می‌کردیم، اما حالا کمبود نداریم و مصوبات زیادی به سرانجام رسیده است.

وی تصریح کرد: گاهی ممکن است کندی‌هایی وجود داشته باشد اما اهتمام جدی بر انجام کار وجود دارد، امسال برای اولین‌بار خرید گندم از مرز ۱۰ میلیون تن عبور کرد، ممکن است گاهی با تاخیر پولش پرداخت شود، اما قطعی و تضمینی است و امید را در دل کشاورز زنده نگه می‌دارد.

حسینی به مسائل سیاست خارجی اشاره و بیان کرد: عزت را همه ما می‌توانیم درک کنیم، ارتباطاتی با همسایگان یا سازمان‌های بزرگ جهانی که روزی می‌خواستند ما را منزوی کنند، داریم. پارسال دنبال انزوابخشی بودند و با هم اجماع داشتند، همه به معاندین ضد انقلاب کمک کردند و دنبال بحران و بی‌ثبات‌سازی کشور ما بودند اما ما با تدبیر از آن مرحله گذشتیم، اینها هزینه دارد، وقت مسئولان را می‌گیرد و بخشی از مسئولان را درگیر می‌کند، اما آن روزها را طوری پشت سر گذاشتیم که جهان متوجه شد باید بپذیرد نظام اسلامی یک درخت تنومندی است که با این بادها و طوفان‌ها آسیبی نمی‌بیند.

مسئله اصلی رفسنجان، پسته است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه به مسائل اصلی شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: مسئله اصلی رفسنجان پسته است، همه مسئولان باید دست به دست هم دهند، کمک کنند تا مشکلات این حوزه بویژه سرمازدگی محصولات کشاورزی برطرف شود، بخش خصوصی هم می‌تواند به خوبی پای کار باشد، ضمن این‌که بنیه علمی سازمان انرژی اتمی نیز در حوزه آفت‌زدایی می‌تواند کمک‌کننده باشد. اگر ظرفیت‌های کشور را به کار بگیریم می‌توانیم نگرانی کشاورزان را رفع کنیم.

حسینی به مسئله آب در رفسنجان اشاره کرد و افزود: استان‌های مختلف کشور دچار مشکل آب هستند، کارهای خوبی دارد انجام می‌شود، علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد، وزارت نیرو از وزارتخانه‌های موفق است، در همین استانِ کرمان، آبرسانی به بم و بروات انجام شد به رفسنجان و کرمان و ... هم انجام می‌شود، آب دریا منبع پایداری است، چیزی که استفاده از آن در کشورهای مختلف هم رایج است. کشورهای حاشیه خلیج فارس هم با آب خلیج فارس کشاورزی را انجام می‌دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: حل مسائل کشور از تاکیدات مهم رئیس‌جمهور است و شخصا مشکلات را پیگیری می‌کند، مسائل مختلف از جمله مدارس، ورزش و ... باید حل شوند، اینها نیازهایی است که در همه استان‌ها مطرح می‌شوند.

حسینی به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس اشاره و عنوان کرد: مدیریت قبلی این شرکت کارهایی را انجام داد که آن مسئولیت‌ها را باید مدیرعامل جدید ادامه دهد. آیت‌الله رئیسی در هر استانی به آنها تاکید و صنایع و معادن بزرگ را برای ساختن آثار و برکات در پیرامون خود موظف می‌کند.

معاون رئیس جمهور به وظایف دانشگاه‌ها در مهارت‌آموزی اشاره و بیان کرد: دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه رفسنجان به موضوع مهارت‌آموزی ورود کند، شما می‌گویید، ۱۰ هزار نفر بیکار داریم، اما برخی شهرستان‌ها که آنجا می‌رویم، می‌گویند ما دنبال می‌گردیم که نیروی ماهر پیدا کنیم و افراد را در واحدهای صنعتی به کار بگیریم. برخی درس خوانده‌اند اما کار عملی بلد نیستند، صحبت‌هایی شده تا هم مدارس و هم دانشگاه‌ها روی این مسئله تاکید کنند. مسئله فرهنگی باید در دانشگاها تقویت شود.

طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس تصویب نشده است

حسینی جدیت کار فرهنگی در دانشگاه‌ها را دارای اهمیت خواند و بیان کرد: سال گذشته برخی از فرزندانمان در خیابان‌ها بودند، همان کسانی که در مدارس و دانشگاه‌های ما درس خوانده بودند، این امر نشان می‌دهد مسئولیت سنگین‌تری داریم.

وی به مسکن و طرح‌های دولتی در این حوزه نیز پرداخت و گفت: دولت در بحث مسکن تأکید دارد. این امر در شهرهای مختلف در حال پیگیری است، در رفسنجان هم همینطور، این شهر سرآمد بوده و حالا هم با همت مدیرانش باید اینگونه باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که متاسفانه طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس تصویب نشده است، تصریح کرد: اتباع در همه جای کشور هستند و فقط اختصاص به رفسنجان ندارد، همه با معضلات آن دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم در سطح کشور مسئله حل شود. شما در میدان و در خط مقدم هستید، اگر پیشنهاداتی در این زمینه دارید ارائه کنید.

حسینی خاطرنشان کرد: این دولت، دولت عملگرا، واقع‌گرا و نتیجه‌گرا است و می‌خواهد مسائل حل شود. انتظار این است که روحیه جهادی در همه مدیران و کارکنان کشور وجود داشته باشد تا مشکلات عمومی و هم مشکلات افراد حل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. من عجله ندارم!

  3. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  22. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  23. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  10. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  11. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  14. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  15. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  23. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  24. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  25. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

آخرین عناوین