آموزش رایگان رونق کسب و کار در وبینار "بهترین قصه‌گو برنده است"

گزارش بازرگانی، 181854،   4020627027

وبینار رایگان “بهترین قصه‌گو برنده است” در قالب پروژه فیوچرمدیا (FutureMedia) و مسئولیت اجتماعی سازمانی انتقال تجربه با حمایت باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران و برای علاقمندان به حوزه “ارتباطات بازاریابی” برگزار شد.

بنیانگذار پروژه فیوچرمدیا و مدرس دوره های آموزشی ارتباطات و بازاریابی در تشریح ماهیت وبینار “بهترین قصه‌گو برنده است " گفت: کتاب " بهترین قصه‌گو برنده است " با نام کامل « Whoever Tells the Best Story Wins: How to Use Your Own Stories to Communicate with Power and Impact » نوشته " آنت سیمونز " که با ترجمه " زهرا باختری " توسط "نشر اطراف" منتشر شده است، به شما نشان می‌دهد چه‌طور با سرمایه‌گذاری روی داستان سود کنید، چه‌طور با قصه در هر موقعیتی به همکاری و تعامل‌تان با دیگران بیفزایید و از درگیری‌ها دور بمانید و کمک می‌کند به چشم خود ببینید چه کارهای بزرگی از این واقعیت‌های کوچک که قصه نام گرفته‌اند، بر می‌آید.

دبیر گروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه یونسکو – ایران در ادامه در تشریح نقش قصه گویی در توسعه برند تاکید کرد: اگر مایلید راهکارهای علمی و مفیدی بیاموزید که در سطح جهانی برای برقراری ارتباط‌های کاریِ ضروری و سودمند استفاده می‌شوند و اگر دوست دارید راهتان برای رسیدن به موفقیت‌های شغلی، اجتناب از شکست‌های جبران‌ناپذیر و حل مشکلاتِ به‌ظاهر لاینحلِ کاری هموار شود، مجموعه‌ی «روایت در کسب و کار» انتشارات اطراف جایی در کتابخانه‌ی شما باز خواهد کرد..



زارعی در بیان نوع تاثیر قصه ها بر برند ها یادآور شد: بهترین قصه‌گو برنده است به ما می‌آموزد که چطور از تجربه‌های شخصی‌‌مان و قصه‌هایی که از دیگران وام گرفته‌ایم، استفاده کنیم تا مخاطب با ما ارتباط عاطفی برقرار کند، اعتبار و اصالت گفته‌هایمان را بپذیرد و تشویق به تلاش و پشتکار شود. بی‌تردید قدرتمندترین ارتباط‌ها وجهی انسانی دارند که به آسانی از راه قصه‌گویی شکل می‌گیرد. چه فروشنده‌ باشیم، چه معلم، مهندس برق یا مربی مهدکودک، ناگزیریم با آدم‌ها ارتباط برقرار کنیم و وقت آن شده که باور کنیم ارتباط‌های کاری چیزی بیش از رد و بدل کردن اطلاعاتند. نویسنده‌ی این کتاب مشاور کسب‌ و کار شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و ناسا بوده و می‌گوید اگر در کار علاوه بر محاسبات دقیق و بررسی‌های همه‌جانبه جایی هم برای ارتباط عاطفی باز نکنیم، مسیر سخت و ناهمواری پیش روی‌مان خواهد بود.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی “ارتباطات و رسانه ها” در تشریح اجزای محتوای وبینار خاطر نشان کرد: وقتی برای طرف مقابل قصه‌ای می‌گوییم کمکش می‌کنیم از میان هزاران اطلاعات و داده‌ای که احاطه‌اش کرده‌اند، راحت‌تر دست به انتخاب بزند. چه بسا گره‌هایی که با هیچ محاسبه‌ای باز نمی‌شوند، فقط با یک قصه‌ی کارساز، حل و فصل شوند. گویی وقتی قصه‌ای به یک داده سنجاق می‌شود، داده‌ی مزبور در میان بقیه می‌درخشد و به مخاطب می‌گوید «من را سوا کن.» قصه ما را به موقعیت مفروضی می‌برد که تا به حال در آن زندگی نکرده‌ایم ولی با کمک قصه می‌توانیم آن را تصور کنیم و انتخاب برایمان راحت‌تر می‌شود. قصه به همین راحتی به شما کمک می‌کند دیدگاه‌ها، ارزش‌ها، باورها و آرزوهایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. کمک‌تان می‌کند به اطلاعات خام‌تان رنگ و بو و زندگی و روح ببخشید و تاثیرگذارشان کنید. قصه ردّ شما را روی داده‌ها می‌گذارد و اعتماد طرف مقابل را برمی‌انگیزد. گویی پس از گفتن و شنیدن یک قصه‌ی خوب، همه‌ی مناسبات عوض می‌شود. شما و مخاطبتان دیگر مقابل هم نیستید، کنار یکدیگرید.



دبیر و عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان تهران در تشریح اجزا محتوایی وبینار تاکید کرد آنت سیمونز، نویسنده‌ی بهترین قصه‌گو برنده است، می‌گوید برای پیدا کردن قصه‌ها نیازی نیست به جاهای عجیب و غریب سر بزنیم یا چیزهای عجیب و غریبی بخوانیم. حتی برای قصه‌گویی لزومی ندارد دنبال کسب توانایی خارق‌العاده‌ای هم رفت. همه‌ی ما قصه‌گویی بلدیم و همه‌ی ما قصه‌هایی برای گفتن داریم. قصه‌ها اطراف ما هستند و در زندگی روزمره‌ی ما معلق‌اند. «قصه‌ها در گوشه و کنار پرابهام و آشفتۀ زندگی واقعی، خانه کرده‌اند.» برای پیدا کردن قصه‌ی مورد نظرمان‌ و استفاده از آن فقط کافی‌ست کمی دقت کنیم و شگردهای ظریفی را یاد بگیریم. این کتاب یادتان می‌دهد قصه‌هایی را که دارید ولی به آنها التفاتی ندارید پیدا کنید و در موقعیت‌های مناسب برای دیگران تعریف‌شان کنید. یادتان می‌دهد چطور از دل زندگی روزمره‌تان قصه‌های به دردبخور بیرون بکشید. قصه‌هایی که اعتماد طرف مقابل شما را جلب می‌کنند، مفاهمه را تسهیل می‌کنند، کمک می‌کنند دیگران بفهمند توی سر شما چه می‌گذرد و نسبت به جهان و خرده‌ریزهایش چه حسی دارید.



 

میلاد زارعی ضمن تقدیر از کلیه حامیان رویدادهای فیوچرمدیا افزود : نشر اطراف، نشر برآیند، زرین پال، یکتانت، ایسمینار، تریبون، بنیاد خوارزمی، انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن سواد رسانه ای، پایگاه خبری ارتباطات و رسانه ها، ماهنامه مدیریت ارتباطات ، پایگاه خبری شارا ، نشربرآیند، رسانه مسئولیت اجتماعی، اندیشکده رسانه و حکمرانی سایبری عصر هوشمندی و مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تنها بخشی از حامیان این رویداد هستند که در راستای مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) در این پروژه مشارکت داشته اند.

دبیر کمیته رسانه و ارتباطات نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در پایان خاطر نشان کرد: باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران در قالب پروژه فیوچرمدیا، سلسله وبینارهای آموزشی با محوریت تدریس کتاب های تخصصی حوزه مدیریت، ارتباطات، روابط عمومی و بازاریابی را برنامه ریزی نموده است که وبینار رایگان “بهترین قصه‌گو برنده است” در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ بصورت مجازی و از طریق سایت ” فیوچرمدیا FutureMedia ” (futuremedia.ir) برگزار شده است و از طریق لینک فیوچرمدیا و پلتفرم ایسمینار در دسترس است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین