«خدمت وظیفه»؛ بحرانی جدید که می‌تواند به بهای سرنگونی نتانیاهو تمام شود

  4020616032

رژیم صهیونیستی این روزها با یک گسست و شکاف بی‌سابقه مواجه است، این بار اختلافات تازه‌ای بر سر اصلاح قانون خدمت سربازی میان صهیونیست‌ها شکل گرفته طوری که برخی مقامات ادامه کار کابینه و یا سرنگون شدن آن را به این قانون گره زده‌اند.

«خدمت وظیفه»؛ بحرانی جدید که می‌تواند به بهای سرنگونی نتانیاهو تمام شود

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، «اسحاق گلدکنوف»، وزیر ساخت و ساز و مسکن رژیم صهیونیستی در این باره گفت که ادامه کار کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم با قانون خدمت خدمت سربازی مرتبط است

وی با انتشار پیامی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت: بدون تصویب قانون خدمت سربازی کابینه نتانیاهو دیگر وجود نخواهد داشت و دستورالعمل‌هایی توسط رهبران حریدی‌های مذهبی در این باره صادر شده است.

گلدکنوف در ادامه تاکید کرد: تصویب این قانون دیگر به تاخیر نخواهد افتاد و در دوره جدید کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب خواهد شد.

این وزیر صهیونیست درحالی بر حتمی بودن تصویب پیش‌نویس پیشنهادی کابینه برای اصلاح قانون خدمت سربازی تاکید کرده است که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم از طرح معافیت حریدی ها در اصلاحیه پیشنهادی انتقاد کرده است.

هالوی در انتقاد از این قانون تاکید کرد: موضع ما روشن است؛ خدمت سربازی برای همه است و قدرت ارتش اسرائیل در همین مسئله خدمت نهفته است.

وی افزود: هرکس به فکر عدم انجام خدمت وظیفه است باید از خودش بپرسد که اگر همه مثل او رفتار کنند سرنوشت ما چه خواهد شد.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: در اوج اختلافات هم نباید مسیرمان را گم کنیم؛ ارتش همان جای درستی است که باید در آن باشید.

در همین حال، یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در تایید موضع هالوی در این باره تاکید کرد: از رئیس ستاد ارتش حمایت می‌کنم؛ چراکه همه باید به خدمت سربازی بروند و کسی از آن فرار نکند.

در اصلاح پیشنهادی قانون یاد شده برای معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی تلاش می‌شود و پیشنهاد شده است که پیروان احزاب حریدی با رسیدن به سن ۲۱ سالگی به جای ۲۶ سالگی از خدمت سربازی معاف شوند.

پیشتر شبکه عبری زبان «مکان» به نقل از بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: «پیش‌نویس قانون سربازی که ائتلاف برای تصویب آن تلاش می‌کند، ما را به یک درگیری خطرناک سوق خواهد داد که پیامدهای آن متوجه ارتش و انسجام کل جامعه اسرائیلی خواهد شد.»

از زمان سرکار آمدن بنیامین نتانیاهو یک گسست و شکاف بی‌سابقه میان صهیونیست‌ها ایجاد شده است که درپی اصرار کابینه به پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» این شکاف روز به روز درحال عمیق‌تر شدن است طوری که مقامات رسمی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر و در راس آنها اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم بارها نسبت به خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن لایحه جنجالی تغییرات قضایی، علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

اعتراضات علیه نتانیاهو همچنین به بخش‌های دیگر از جمله پزشکان، بخش اقتصادی، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها کشیده شده است.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دادگاه عالی به نفع پارلمان است. اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال دستگاه قضایی می‌داند که در نهایت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین