روغن صنعتی خوب از کجا بخریم؟ همراه بازرگانی روغن کیان باشید!

گزارش بازرگانی، 207648،   4020611015

روغن دنده صنعتی چیست؟

یکی از مهمترین و کاربردی ترین روغن های مورد استفاده ماشین های صنعتی و در خودروها، روغن دنده صنعتی یا همان روغن گیربکس و یا واسکازین است. واسکازین در اصل کلمه ای روسی است که معادل روغن دنده است که از آن برای روانکاری دنده ها در جعبه دنده خودروها و گیربکس های صنعتی استفاده می شود.

وظیفه اصلی این روغن روانکاری چرخ دنده ها در گیربکس های دستی و اتومات است ولی این روغن توانایی انتقال قدرت و خاصیت خنک کنندگی را هم دارد. روغن دنده هم مثل روغن موتور مطابق با ویسکوزیته و گرانروی (SAE) با سطح کیفیت (API) طبقه بندی می شود.

تفاوت بین روغن دنده معدنی و روغن دنده مصنوعی چیست؟

روغن های معدنی از پالایش نفت خام به دست می آیند؛ با این حال، روغن های معدنی نسبت به روغن های مصنوعی کندتر از مدار موتور عبور می کنند که می تواند منجر به افزایش مصرف سوخت و بر عملکرد خودرو شود. روغن های معدنی نیز بیشتر از روغن های مصنوعی نیاز به تعویض دارند.

قیمت روغن دنده صنعتی

برای خرید روغن دنده صنعتی، کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید و آخرین قیمت را از کارشناسان روغن کیان بگیرید.

روغن سیلیکون چیست؟

یکی از مشکلات نگهداری از تجهیزات صنعتی، ساختمانی و الکترونیکی، تمیز کردن آن ها است؛ مثلا برای تمیز کردن یک دستگاه علف تراش، باید از چه ماده ای استفاده کرد که هم باعث تمیزی آن شود و هم در کارکرد و روانکاری آن مفید باشد؟ بهترین ماده برای تمیزکاری و روانکاری وسایل مکانیکی و الترونیکی روغن سیلیکون است.

روغن سیلیکون (Silicone Oil) از اتم های متناوب اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده است و غیر سمی، غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر آتش است. روغن سیلیکون یا روان کننده سیلیکون، ماده ای ساخته شده از مواد پلیمری مصنوعی است و به دلیل خواصی که دارد، در صنایع مختلف از ساخت دارو گرفته تا استفاده به عنوان روان کننده (در تردمیل، خودرو و…) به کار برده می شود.

این روغن رنگی شفاف دارد و برای تمیزکاری و روانکاری کاربرد دارد. از روغن سیلیکون برای نگهداری مواد غذایی، بطری و کنسور، رانکاری تردمیل، تولید روکش کاغذی مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی، واشر و مهره، لاستیک سازی، لوله سازی، ساخت پولیش و واکس ها، داروسازی، خودروسازی، هوا و فضا استفاده می شود.

ویژگی های روغن سیلیکون

  • انعطاف پذیری

  • کشش سطحی پایین

  • عایق حرارتی خوب

  • دارای خاصیت دفع کننده آب

  • غیر قابل اشتعال

  • این روغن دارای فشار بخار کمی است

  • این روغن در دمای زیر صفر دچار یخ زدن نمی شود

  • در صورت استفاده مکرر، بخار نمی شود

  • بدون بو

  • خاصیت ضد چسبندگی دارد

  • مقاوم در برابر حرارت

  • ضد گرد و غبار است و برای تمیزکاری وسایل مکانیکی گزینه مناسبی است

  • این روغن موجب ایجاد کف و حباب نمی شود.

قیمت روغن سیلیکون

این روغن بسته به کیفیت، برند، نوع خوراکی یا صنعتی بودن آن، می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. جهت اطلاع از قیمت این محصول و همچنین سایر روغن ها می توانید با شماره های قرار داده شده در سایت تماس برقرار کنید و به کارشناسان روغن کیان متصل شوید.

روغن کمپرسور

برای عملکرد صحیح و موثر، موتورهای کمپرسور هوا نیاز به روانکاری با روغن کمپرسور دارند. در اصل روغن کمپرسور، به کاهش اصطکاک بین قطعات مختلف موتور کمک می کند که باعث کاهش تولید گرما، کاهش مصرف برق و افزایش عمر دستگاه می شود.

توجه به این تکته ضروری است که کمپرسورهای بدون روغن در دسترس هستند اما صرفا بدون روغن بودن آنها، به این معنی نیست که نیازی به روغن کاری ندارند؛ بلکه این کمپرسورها قبلا روغن کاری شدند و نیازی به نگهداری و تعویض روغن کمپرسور ندارند.

کاربرد روغن کمپرسور

وظیفه اصلی روغن کمپرسور، خنک کنندگی است؛ به عبارت دیگر، گرما تولید شده در اثر عملکرد کمپرسور توسط این روان کننده ها دفع می شود. وظیفه بعدی این روغن ها در حین کار کمپرسور، اصطکاک و سایش قطعات در تماس با یکدیگر را کاهش می دهند.

جالب است بدانید که روان کننده های کمپرسور، هوای داخلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در واقع، این روغن ها به عنوان مانعی عمل می کنند که از نفوذ آب به اجزا جلوگیری می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، روغن کمپرسور وظیفه روانکاری اجزای دوار و عایق کاری محفظه تراکم را نیز بر عهده دارد. در عین حال، بد نیست بدانید که این نوع روغن ها، گرد و غبار وارد شده به کمپرسور را از طریق فیلترها جذب کرده و به سمت فیلتر روغن می برند. با توجه به عملکرد بسیار خاص روغن پمپ هوا، متوجه می شویم که امکان استفاده از روغن موتور به جای آن وجود ندارد.

تفاوت بین روغن کمپرسور مصنوعی و روغن کمپرسور معدنی

کمپرسورهایی که مصرف کمی دارند یا قدرت کمتری دارند، معمولا از روغن استاندارد یا معدنی استفاده می شود. روغن کمپرسور معدنی، قیمت کمتری نسبت به روغن های مصنوعی دارند و برای کاربردهای سبک طراحی شدند.

در طرف مقابل، اگر استفاده از کمپرسور بسیار بیشتر است، روغن کمپرسور مصنوعی گزینه بهتری است؛ به عبارت دیگر، روغن مصنوعی در محیط ها و کاربردهای حرفه ای تر استفاده می شود. این روغن ها، توانایی تحمل دمای بالا را دارند؛ بنابراین در شرایطی که دمای کمپرسور به شدت افزایش یابد، می توان از این روغن برای تبادل حرارت نیز استفاده کرد. روغن های مصنوعی در دمای پایین هم عمل می کنند و کمترین تغییرات شیمیایی و فیزیکی را دارند.

قیمت روغن کمپرسور

برای خرید روغن کمپرسور، کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید و آخرین قیمت را از کارشناسان روغن کیان بگیرید.

روغن آب صابون چیست؟

آب صابون را روغن محلول در آب و روغن محلول در روغن می نامند. انواع مختلفی از این روغن وجود دارد؛ از جمله روغن آب صابون طبیعی و روغن آب صابون مصنوعی که به صنعتی هم معروف است. این روغن در صنایعی مثل آسیاب استفاده می شود. ماده ای روغن مانند است که می توان آن را با آب مخلوط کرد. محلول شیری رنگ است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.

این محصول به صورت امولسیون تولید شده و به سادگی با آب و مواد افزودنی ترکیب می شود. در عملیات فلزکاری، روغن آب صابون باعث خنک شدن می شود و از تولید گرما و اصطکاک بین اجزا جلوگیری می کند.

این محلول کف نمی کند و در برابر زنگ زدگی مقاوم است. بسیاری از فرآیندهایی که به ترکیب آب و روغن نیاز دارند، از روغن آب صابون استفاده می کنند. به عبارت دیگر، از مخلوط آب و روغن در عملیاتی که نیاز به خنک کاری و روانکاری دارد، استفاده می شود. آب برای خنک کردن و روغن برای روانکاری استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده روغن آب صابون

  • حدود ۹۵ درصد آب

  • حدود ۴ درصد روغن

  • شوینده ها یا مواد شوینده

  • امولسیفایر برای ایجاد امولسیون بین آب و روغن

  • آنتی اکسیدان

  • ضد کف

  • بیوسید

  • تثبیت کننده امولسیون

  • مواد افزودنی برای پرس



نقش مواد تشکیل دهنده روغن آب صابون

حدود ۹۵ درصد از ترکیبات موجود در روغن آب صابون را آب، ۴ درصد روغن و ۱ درصد باقیمانده را سایر مواد تشکیل می دهد. امولسیفایر، مسئول ایجاد امولسیون بین آب و روغن است. با استفاده از آنتی اکسیدان ها می توان از خوردگی جلوگیری کرد. هنگام که روغن آب صابون در حین برش ریخته می شود، از ضد کف برای جلوگیری از کف کردن استفاده می شود. برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری بین قطعات، بیوسید استفاده می شود.

بوی بد روغن آب صابون را چگونه از بین ببریم؟

گاهی هنگام استفاده از آب صابون، به دلیل تجمع باکتری، بوی بدی به مشام می رسد که با افزودن مواد ضد باکتری به فرمول روغن محلول بر طرف می شود. در واقع عوامل آنتی باکتریال موادی با خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند که در ترکیب با روغن های محلول و سیالات آب سرد، به طور کلی سیستم های آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید روغن آب صابون

برای خرید روغن آب صابون، کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید.

قیمت روغن آب صابون

برای خرید روغن آب صابون، کافیست ابتدا لیست محصولات را در سایت روغن کیان ببینید و برند مورد نظرتان را انتخاب کنید و با شماره های موجود در سایت تماس برقرار کنید و آخرین قیمت را از کارشناسان روغن کیان بگیرید.

بازرگانی روغن کیان مرجع فروش انواع روغن صنعتی مثل : روغن صنعنی - روغن دنده صنعنی - روغن آب صابون - روغن کمپرسور - روغن سیلیکون و ... می باشد.

منبع مقاله وب سایت روغن کیان

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین