واکنش رئیسی به اخراج برخی اساتید دانشگاه/انتقاد رسانه اصولگرا از سخنان معاون رئیس‌جمهور/ توضیح علی مطهری درباره ثبت‌نام در انتخابات مجلس

  4020607063 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش رئیسی به اخراج برخی اساتید دانشگاه/انتقاد رسانه اصولگرا از سخنان معاون رئیس‌جمهور/ توضیح علی مطهری درباره ثبت‌نام در انتخابات مجلس

واکنش رئیسی به اخراج برخی اساتید دانشگاه

به گزارش ایسنا، صبح امروز نشست خبری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

در این خبرنگار خبرگزاری فارس از رئیس جمهور پرسید با توجه به اغتشاشات سال گذشته و رفتارهای مجرمانه برخی اساتید و سوءاستفاده از محیط دانشگاه و پنهان شدن پشت ادعای آزادی بیان توقع می‌رفت که دولت برخوردی داشته باشد اما شما در امتداد بخشنامه عفو رهبری برخورد جدی نداشتید و تنها اخیرا یکی دو مورد را شاهد بودیم که مشخص نشد این کار به خاطر مسائل علمی و یا سیاسی است؛ برنامه دولت برای تضمین محیط علمی دانشگاه چیست؟

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال گفت: حفظ محیط علم و دانش و ارتقای علم و دانش در گروی حفظ آرامش در دانشگاه‌هاست. این بستگی به کار استاد، دانشجو، مدیر و همه دست‌اندرکاران دانشگاه دارد. باید نشاط علمی در دانشگاه حفظ شود و دچار آسیب نشود. کرسی‌های آزاداندیشی و  نظریه‌پردازی باید در دانشگاه‌ها فعال شده و فضای گفت‌وگو و سخن گفتن و سخن شنیدن نیز فعال شده و همواره از این استقبال کردیم این دیدگاه مربوط به زمانی که بنده در دولت هستم نمی‌شود بلکه در هر مسئولیتم‌ در دانشگاه حضور داشته و با حوزه و دانشگاه ارتباط داشتم.

وی ادامه داد: در هر جلسه دانشگاه برای پرسش و پاسخ متقاضی می‌شدم که به سوالات پاسخ دهم. به تاسی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این رویکرد را دارم که هر سال رهبری با سعه صدر به صحبت‌های دانشجو و اساتید گوش می‌دهند و مسائل را توضیح داده و تبیین می‌کنند. با تاسی به رهبری معتقدم که ما همه مسئولان باید این روش را پسندیده دانسته و آن را دنبال کنیم که بنده هم همین کار را انجام می‌دهم.

رئیسی بیان کرد: در قضایای اخیری که رخ داد برخی دچار غفلت شدند که باید آن‌ها را آگاه کرد تا دچار غفلت نشوند محیط دانشگاه نباید از محیط آرامش و علم افزایی و معرفت افزایی به محیط دیگری تبدیل شود. حال افرادی که به هر دلیل دچار خطا و اتهام شدند با الهام گرفتن از عفو عمومی رهبری رفتار کردیم البته عفو عمومی نسبت به کسانی بود که مرتکب جرم و اتهامی شده بودند؛ ما با الهام گرفتن از عفو رهبری نسبت به متهمان نسبت به کسانی که تخلفی در دانشگاه کرده و اتهاماتی مرتکب شدند قرار شد عفو نسبت به آنها شامل شود که همان زمان اعلام شد.

وی ادامه داد: در این بین اگر افراد نادری بخواهند قانون شکنی کنند و نظم دانشگاه را برهم زند، خود دانشگاه یعنی دانشجو و استاد نباید اجازه این کار را دهند، چون دانشگاه چارچوبی دارد باید همه به قانون پایبند باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که «قانون‌مداری می‌تواند دانشگاه را به پیش ببرد»، اظهار کرد: باید مساله قانون مداری، قانون محوری و انضباط در دانشگاه مورد تاکید همه باشد که حافظ این انضباط، اساتید، دانشجویان و مدیران و دست‌اندرکاران دانشگاه هستند؛ در دو سه روز اخیر مواردی به بنده گزارش شده که افرادی تخلف کرده و در کمیته‌های انضباطی برخورد شده گفته‌ام که این موضوع را پیگیری کنند که وزیر علوم و بنده پیگیری خواهیم کرد تا مساله روشن شود. تاکید ما براین است که فضای دانشگاه فضای پرنشاط، علمی، قانون مداری و توجه به قانون باشد تا بتواند منتهی به ارتقاء علم و دانش باشد.

***

 انتقاد از مدیریت مجلس در ماجرای شاسی‌بلندها

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران درباره ماجرای واگذاری خودروی شاسی بلند به مجلس به خبرآنلاین گفت: «من مستقیما در این زمینه موضع‌گیری نکردم و دلیل آن هم روشن است. به دلیل اینکه زمانی که موضوع استیضاح وزیر مطرح شد، آمدند این موضوع خودروهای تخصیص‌یافته را که به دو سال قبل از آن برمی‌گشت را به صورت یک مطلب جدید مطرح کردند! اصلا مناسبتی با همدیگر نداشت...

ما خودمان دنبالش بودیم و ته آن را هم درآوردیم و مشخص هم کردیم و فهرست آن را هم آماده کردیم... 

این یک اشکالی است که ما گرفتیم بر طرز کاری که در مجلس وجود داشت. با معاونت اجرایی مجلس هم مطرح کردیم... به نظر من یک مقدار ویژه‌خواری در این قضیه وجود داشته...

من فکر می کنم آنطور که من یادم می‌آید، فهرستی که ما داشتیم در حدود ۱۵۰ نفر اینطورها بودند... نه اینکه همه‌شان نماینده باشند چون به کارکنان مجلس هم اختصاص پیدا کرده بود که یک عده از دریافت کنندگان خودروهم از کارکنان مجلس بودند...

 آنهایی که گرفته بودند به اسم خانواده‌هایشان بود و یا آشناهایی که معرفی کرده بودند. یکسری هم به اسم کارکنان مجلس بود مثلا مدیران مجلس...

این فرآیند حتما منحرف است. ولی کسی که در این فرآیند می‌افتد، با نیت فساد نیامده این کاررا کند بلکه در یک فرآیندی افتاده که خب اگر خودش از اول می‌دانست که این فرآیند اشکال دارد، شاید اصلا وارد این فرآیند نمی‌شد. پس آنهایی که باعث شدند چنین فرآیندی شکل بگیرد، شاید آنها اصل تقصیر را به عهده داشته باشند... اصلش که مدیریت مجلس است.»

***

انتقاد رسانه اصولگرا از ادبیات  معاون رئیسی

مشرق نوشت: «سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور رئیسی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا به مناسبت هفته دولت گفته است:

"بنده خود نیز همراه هیئت دولت به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور سفر می‌کنم تا مصوبات سفر اجرایی شود. کاری که ما در این دولت انجام می‌دهیم مشابهی در دولت‌های گذشته نداشته است"!

*جا دارد ستاد دولت و رئیس‌جمهور محترم حتما در مقابل چنین حرف‌هایی که برای دولت و شخص رئیس‌جمهور خطرناک هستند، بایستند و اجازه ندهند که ساحت دولت در نظام جمهوری اسلامی به چنین رفتارهایی آلوده شود.

اینکه "کارهای ما مشابهی در دولت‌های گذشته نداشته " اولا حرف درستی نیست زیرا ایران اسلامی دولت‌هایی مثل دولت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سال‌های جنگ و خدمات بینظیر آن به مردم و کشور را نیز دیده، ثانیا این مردم هستند که بعنوان رأی‌دهندگان و آورندگان اصلی دولت باید درباره یکتا بودن عملکرد دولت قضاوت کنند نه خود مقامات دولت و ثالثا کارآمدی قابل کتمان نیست و در فضایی که مردم با مشکلاتی از قبیل گرانی مواجه هستند؛ بیان چنین حرف‌هایی می‌تواند تلقی نادرستی ایجاد کند.

بدیهیست که ستاد دولت هم با چنین رفتارهای متملقانه‌ای موافقت نخواهد داشت.»

***

تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر برخورد با بی حجابی

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: هفته گذشته حکم پرونده رستمی صفا به سرانجام رسید، این امر بیانگر این موضوع است که قوه قضائیه هیچگونه مسامحه‌ای با فساد ندارد. همچنین در اجلاس برگزار شده، رییس دستگاه قضا بر برخورد ضابطین با نظارت دادستان‌ها با جرائم مشهود از جمله بی حجابی با استفاده از ظرفیت قانونی فعلی تا به سرانجام رسیدن قانون جدید تاکید کرد.

ستایشی یادآور شد: بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه مستمرا گفته شده در حوزه حجاب قانون وجود دارد و بی حجابی جرم مشهود است و کیفیت جرم مشهود در قانون بیان شده و ضابطان موظف به برخورد با جرم مشهود هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده تخلفات بورس گفت: این موضوع مجدانه پیگیری شده و کیفرخواست پرونده در رابطه با گزارش اختصاصی سازمان بازرسی در پرونده و بررسی عملکرد مسوولان بازار اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت در بازار و به اتهام مندرج در بند سه ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار صادر شده است.

وی افزود: این پرونده ۶ متهم دارد. یکی از متهمان  مقام سابق وزارت امور  اقتصاد،  یکی دیگر از متهمان مدیر سابق سازمان اوراق بهادار و بورس و ۴ نفر دیگر هم همکاران او در این سازمان  هستند.‌ نسبت به این پرونده مطالب ۲۰۰ نهاد مالی پیگیری شده است.

وی گفت: پرونده به دادگاه کیفری دو ارسال شده و در حال رسیدگی است و اولین جلسه دادگاه ۱۲ شهریور است.

***

چرا وزارت کشور درباره اخراج اساتید دانشگاه بیانیه داد؟

هم میهن نوشت: «درحالی‌که فضای رسانه‌ای و دانشگاهی کشور در روزهای گذشته در تب‌وتاب برخورد با تعدادی از استادان دانشگاه قرار داشت و در انتظار پاسخی روشن از سوی مسئولان وزارت علوم و واکنش نهادهای فرهنگی و آموزشی بود، دیروز بیانیه‌ای منتشر شد که به‌نوعی، پشت پرده و واقعیت مسئله را آشکار کرد. این بیانیه، برخلاف انتظار نه از سوی وزارت علوم یا مسئولان فرهنگی کشور، بلکه از سوی یک دستگاه سیاسی-امنیتی، یعنی وزارت کشور صادر شد.

این وزارتخانه در بیانیه خود، واکنش‌های جامعه علمی و دانشگاهی کشور به حذف و تعلیق استادان دانشگاه را به «سیاسی‌بازی و بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از ظرفیت بزرگ دانشگاه» فرو کاسته است و عجیب‌تر اینکه، رسماً خود را در جایگاه تصمیم‌گیرنده برای دانشگاه‌ها تعریف کرده است و استادان اخراجی یا معلق را «دچار رکود علمی» معرفی کرده است.

وزارت کشور در بیانیه خود البته هیچ لزومی ندیده تا توضیح دهد که چرا و به چه دلیل لازم بوده این وزارتخانه در موضوعی که ارتباطی با آن ندارد، ورود کند؟ البته، ممکن است در پاسخ عنوان شود واکنش‌ها به اخراج و تعلیق استادان دانشگاه، در حال تبدیل‌شدن به مسئله‌ای امنیتی است و ازاین‌رو، وزارت کشور مسئولیت خود دانسته که در این امر ورود کند تا جایی که حتی معیار «رکود علمی» استادان را خود تعیین و داوری کند.

اگر چنین استدلالی ارائه شود (که منطقاً استدلالی جز این هم وجود ندارد)، باید از دولت سیزدهم و وزارت کشور قدردان بود که چنین شفاف عمل می‌کنند و موضع می‌گیرند. وزارت کشور با صدور این بیانیه، عملا تایید می‌کند که نگاه دولت به نهاد دانشگاه، اعم از استادان و دانشجویان، نه نگاهی علمی که امنیتی است.»

***

توضیح علی مطهری درباره ثبت نام در انتخابات مجلس

علی مطهری، نماینده سابق مجلس درباره علت نام‌نویسی در پیش ثبت نام انتخابات مجلس به عصرایران گفت: «افرادی مانند من که نسبتی با شخصیت های طراز اول انقلاب دارند نمی توانند نسبت به آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی بی تفاوت باشند. ما فکر می‌کنیم هنوز هم می توان اصلاح کرد و تا آنجا که می‌توانیم باید وارد شویم و برخی انحرافات را اصلاح کنیم. به فکر آبروی خودم هم نیستم. نمی‌توانیم تنها نظاره‌گر باشیم و ببینیم زحمات امام خمینی و شهید مطهری و شهدای دیگر از بین برود یا انحرافاتی پدید آید. تا آنجا که می‌توان باید وارد شد.

 من وارد شدم و نمی‌دانم مرا تایید می‌کنند یا مثل نوبت گذشته رد می‌کنند. اگر رد کنند به وظیفه خود عمل کرده‌ایم و اگر هم تایید کنند انتخاب ما به مشارکت مردم بستگی دارد.

اگر مشارکت مردم قابل قبول باشد امکان رای آوری امثال ما هست ولی اگر حضور مردم گسترده نباشد و تنها تیپ خاصی بیایند و به لیست مشخصی رای بدهند ممکن است امثال ما رای نیاوریم ولی ما باید به وظیفه خود عمل کنیم. با این همه مشارکت در انتخابات مهم است و روی  حسابی که دنیا برای ایران باز می کند تاثیر گذار است.چرا که برخوردشان مطابق با مشارکت مردم خواهد بود.»

وی در ادامه یادآور می‌شود: «درست است که بسیاری از مردم اعتراضات و ناراحتی هایی دارند اینها به جای خود ولی به خاطر آبروی جمهوری اسلامی باید برای افزایش مشارکت کوشید تا برخی معضلات کشور از این طریق حل شود. ممکن است برجام را به این وسیله حل کرد. آمریکایی ها و غربی‌ها در صورت مشارکت بالا حساب بیشتری روی ایران باز می‌کنند. بنا‌بر این ثبت نام من در وهله اول انجام وظیفه است و دوم برای این که باید دنبال اصلاح امور هم باشیم.»

***

چرا مسئول بسیج به سخنان اژه‌ای طعنه زد؟

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در اعتماد نوشت: «چندي پيش رييس قوه قضاييه در گزاره‌اي معقول و متعارف كه هر عقل سليمي آن را تاييد مي‌كند اظهار داشت كه: «مسائل مرتبط با ناهنجاري‌هاي اجتماعي را نمي‌شود صرفا با راهكار قضايي و بگير و ببند حل كرد. زندان و استفاده از قوه قهريه هم لازم است اما نمي‌توان فقط از اين راهكار استفاده كرد.»

در پي اين موضع‌گيري مسوول فضاي مجازي بسيج در متني انتقادي نوشت كه: «رفع هر آسيبي يا كاهش هر جرمي بدون استثنا هم پيشگيري مي‌خواهد، هم نظارت و هم مجازات مجرم. هر كسي هم وظيفه خودش را دارد. اينكه قاضي بگويد با بگير و ببند نمي‌شود خيال مجرم را راحت و زحمت دستگاه‌هاي پيشگيري را صدچندان مي‌كند. شغل قاضي و پليس بگير و ببند است نه ول كن و رها كن.»

واقعيت اين است كه سخن رييس قوه قضاييه، موضعي بديهي بود و از فرط بداهت، نيازي به بيان آن نبود، ولي چرا اظهار شده بود؟ به علت همين رويكرد برخي از افراد كه گمان مي‌كنند با بگير و ببند مسائل جامعه حل مي‌شود. جامعه و حكومت يك سيستم است، شايد مثل خودرو. حركت خودرو با بخشي از قطعات خودرو عملي مي‌شود، ولي حركت به تنهايي كافي نيست، فرمان و ترمز و تغيير دنده و... نيز لازم است تا با وجود اين قطعات، مهار شده حركت كند.»

***

محرومیت حسن قاضی‌زاده هاشمی از حضور در  کانادا

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد، «مارک میلر» وزیر مهاجرت کانادا در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که دولت این کشور امکان اقامت موقت را تا مدت ۳۶ ماه برای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیشین ایران در دولت «حسن روحانی» لغو می‌کند.

به نوشته رویترز، این اقدام پس از آن انجام می‌شود که طبق برخی گزارش‌ها، قاضی‌زاده هاشمی در مونترال کانادا رویت شده بود.

بند ۲۲ قانون حفاظت از مهاجران و پناهندگان به وزیر مهاجرت کانادا این اختیار را می‌دهد که اقامت موقت یک شهروند خارجی را تا سه سال (۳۶ ماه) لغو کند.

پاسخ قاضی زاده هاشمی به سخنان مقام کانادایی 

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت :پاسخ اقدام غیر حرفه ای و تبلیغاتی وزیر کانادایی را از مجاری حقوقی خواهم داد/ هیچیک از اعضای خانواده ام در خارج تابعیت یا اقامت نداشته و ندارند/ خدمتگزاری به مردم و زندگی در ایران عزیز را با هیچ چیز دیگری معاوضه نمی کنم

 *وزیر اسبق بهداشت در واکنش به اقدام اخیر وزیر مهاجرت دولت کانادا مبنی بر عدم صدور روادید ورود به مدت ٣۶ ماه برای وی گفت:

* این موضوع از نظر من هیچ اهمیتی ندارد. تازه از سفر برگشته ام و برنامه ای هم برای سفر مجدد به آن کشور نداشته و ندارم ولی پاسخ اقدام غیر حرفه ای و تبلیغاتی وزیر کانادایی را از مجاری حقوقی خواهم داد.

* من بواسطه تخصصم و حضور در کنگره های بین المللی چشم پزشکی همواره به کشورهای بسیاری در قاره های مختلف جهان سفر داشته  و دارم.

* در همین راستا اخیراً با ویزای توریستی مسافرت ١٨ روزه ای هم به کانادا داشتم. البته این سفر عادی بواسطه افرادی که چهره شان برای همه شناخته شده است، حاشیه ساز شد؛ در حال حاضر بیش از یک هفته است که به کشور بازگشتم و طبق معمول مشغول کار حرفه ای طبابت و خدمات درمانی به مردم نجیب کشورمان هستم.

 * تمام اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان و نوه های من در ایران متولد شده، تحصیل کرده و با افتخار در کشورشان زندگی می کنند.

 * هیچ یک از آنان در هیچ مقطع زمانی تابعیت غیر ایرانی نداشته و ندارند و هیچ زمان هم از کشور کانادا یا کشور دیگری درخواست اقامت چه موقت و چه دائم نداشته اند.

 * افتخار من، خانواده و عزیزانم این است که در هر شرایطی و در جای جای میهن عزیزمان، خدمتگزار مردم در حوزه سلامت و در کنار آنان بوده و این افتخار را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنیم.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۵۹۷۳۲۲:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۷
آفرین بر این وزیرمتخصص وطن دوست که در مقابل نوشته وزیر تبلیغاتی کشور تحت سلطه انگلیس خبیث یعنی کانادا، موضع عزتمندانه ویژه ایرانی های اصیل و با هویت، گرفتند. ان شاالله خداوند به ایشان توفیق بیشتر خدمتگزاری به مردم و ایران اسلامی را عطا کند.
ناشناس۳۲۰۶۲۹۶۰۷:۱۰:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۸
مسولان نظام هر چه سریعتر باید تکلیف نظام را با عوامل اصلی بی حجابی و بی بند و باری معلوم و یکسره کنند مماشات با این گروه باعث میشود روز به روز جامعه یله و رها و افسار گسیخته تر خواهد شد
ناشناس۳۲۰۶۳۵۲۰۸:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۸
علی مطهری همینطور در مورد اخراج کردن اساتید هم موضع گرفتند .
ناشناس۳۲۰۵۹۷۵۲۲:۴۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۷
بیشتر خدمات این دولت کم نظیر نه ، بیننا و بین‌الله بی نظیر بوده دانشگاه باید از لوث وجود فریبکارها و خیانتکارها و منحرفین پاکسازی بشه
ناشناس۳۲۰۶۴۵۹۰۹:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۸
سه سال و نیم تعطیلی دانشگاهها و انقلاب فرهنگی پس برای چی بوده است؟
ناشناس۳۲۰۶۵۳۰۱۰:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۸
گرانی چند برابری کالا و خدمات، مسکن را نسبت به دو سال پیش نمی بینی؟!
ناشناس۳۲۰۶۰۳۷۲۳:۳۸:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۷
روزنامه هم میهن! وزارت کشور رکود علمی استادان را تعیین و داوری نکرده بلکه از دانشگاه علت قطع همکاری را استعلام کرده و دانشگاه این جواب را اعلام کرده. دوما نگاه به دانشگاه هم باید علمی باشد هم امنیتی یعنی به نظر شما امنیت کشور چیز کوچکی است؟؟؟
ناشناس۳۲۰۶۲۰۸۰۲:۳۷:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۸
کشوری که امنیتش گرو حضور چند استاد دانشگاه هست. به نام امنیت خیلی‌ها رو کنار گذشتند .
ناشناس۳۲۰۶۵۰۱۱۰:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۸
استاتید دانشگاهی که در زمان فتنه بعنوان ستون پنجم دشمن عمل می کنند باید اخراج بشوند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۰۶۴۴۱۰۹:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۸
دوما نداریم!!! و ثانیا کی گفته نگاه به دانشگاه امنیتی هم باید باشد! اگر می خواستیم نگاه امنیتی به دانشگاه باشد که نیازی به انقلاب اسلامی نمی بود. گویا بعضی ها فراموش کرده اند که در این مملکت انقلاب اسلامی رخ داده است و بنا نیست هر آنچه سابقا رژیم طاغوت از آن هراسان بود در نظام جمهوری اسلامی هم از آن هراسان باشبم. شان و جایگاه علم و دانشگاه و استاد و دانشجو بسیار فراتر از اینگونه تنگ نظری ها و اتهام زنی ها به جامعه فرهیخته جامعه است. رکود علمی کجا بود وقتی اهالی دانشگاه به تسلط و مراتب علمی و تجربی یک استاد دانشکاه اذعان دارند؟! چرا نادانسته اتهام وارد می کنید حداقل در سطح کیهان شهامت داشته باشید و واقعیت امر را بپذیرید و وصله ناجور به یک استاد دانشگاه نچسبانید که صد در صد یک رویکرد و رفتار غیراخلاقی است. و من الله التوفیق
ناشناس۳۲۰۶۲۶۷۰۶:۳۹:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۸
از حرف مقامات مشخص شد اخراج اساتید دانشگاه بدلیل بی تعهدی و عدم تعیین صلاحیت آنها بوده و نه بی تخصص بودن و بی دانش و کم سواد بودن آنها . باید در ابتدا حقیقت به مردم گفته میشد . تا از این همه بحث و جدل بیهوده جلوگیری میشد
م.الف / کاشمر۳۲۰۶۲۷۸۰۶:۵۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۸
علی آقا مطهری فرمودند : نمی‌توانیم تنها نظاره‌گر باشیم و ببینیم زحمات امام خمینی و شهید مطهری و شهدای دیگر از بین برود یا انحرافاتی پدید آید. ایشون خودشون یکی از مصادیق انحراف از مبانی انقلاب و آرمانهای امام هستند !!!
ناشناس۳۲۰۶۳۰۸۰۷:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۸
زدن تو کار خالص سازی اساسی دیدن کار دست غیر خودی ها باشه کلا مسیر مملکت متفاوت میشه. گفتن کار رو کلا میدیم دست خودی ها حتی تو دانشگاهها
ناشناس۳۲۰۶۳۳۹۰۸:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۸
آفرین بردکتر قاضی زاده هاشمی که بابیان شفاف وصریح پاسخ وزیرکانادایی راداد.زنده باد ایران وایرانی
ناشناس۳۲۰۶۳۵۶۰۸:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۸
کاری به جا و درست در مورد استادنماها
ناشناس۳۲۰۶۴۲۵۰۹:۲۴:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۸
توجیه به شیوه رییس جمهوری .
ناشناس۳۲۰۶۴۴۸۰۹:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۸
جریان اصولگرا به هیچ احدی پاسخگو نیست. به اسم منافع ملی، دانشگاه ها رو پاکسازی می کنند که دوستانشان رو که قبلا بورس کرده بودند و در آب و نمک نگه داشته بودند رو الان بیاورند سر کار.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  19. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  20. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  21. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین