وقتی مخالفان ، پاسخگویی به افکار عمومی را مذمت می‌کنند!

  4020519037 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که شهردار تهران در یک اقدام حرفه‌ای و اخلاقی شهردار منطقه ۱۹ را برای پاسخگویی در حادثه خلازیر بدون واسطه در دسترس خبرنگاران قرار داد، وابستگان به مافیای ساخت وساز غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی به نقد این اقدام پرداختند!

وقتی مخالفان ، پاسخگویی به افکار عمومی را مذمت می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری فارس، پانزدهم مرداد ماه سال جاری ریزش چند ساختمان غیرمجاز در حین تخریب باعث جان باختن 5 نفر از نیروهای شهرداری و پلیس شد.

این ساختمان ها به صورت غیرقانونی ساخته شده بودند و شهرداری تهران پس از طی مراحل قانونی حکم تخریب گرفت اما در حین تخریب این ساختمان به دلیل ناایمن بودن بیش از اندازه حادثه‌ساز شدند.

اعضای شورای شهر پایتخت در اولین جلسه علنی خود(17 مرداد) موضوع خلازیر را در دستور کار قرار داده و خواستار توضیح شهرداری شدند.

تورج فرهادی شهردار منطقه 19 که حادثه در حوزه استحفاظی اش رخ داده بود در جلسه شورای حاضر شد و گفت: 90 درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفی هستند و این ساخت و سازها مربوط به موقوفه‌ها بوده که در قطعه بندی‌ها بین مردم توزیع شده است و شاهد این بودیم که در جریان اغتشاشات و در همان روزهای اول هر کسی که کاغذی در دست داشت اقدام به دیوارکشی کرد و ما این موضوعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شورا همان زمان ارائه دادیم و فقط در یک عملیات 85 هکتار از اراضی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آزاد کردیم.

بعد از صحبت های شهردار منطقه؛ اعضای شورای شهر اظهارنظرهای متعددی کردند و به صورت تمام قد از شهرداری در زمینه مبارزه با ساخت و سازهای ناایمن و غیرمجاز حمایت کردند.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران گفت: اگر این تخریب‌ها صورت نمی‌گرفت، در آینده 1500 شهروند در کوچک‌ترین حادثه جان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست می‌دادند. این ساختمان‌ها بدون پی و روی آسفالت ساخته شده بودند که برای جان شهروندان خطرناک بودند.

البته مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا هم پای کار آمد و گفت برای این ماجرا خون داده‌ایم و باید کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اتمام برسانیم. نباید اجازه دهیم عده‌ای همچنان قدرت داشته باشند. باید در این فرصت از شهرداری حمایت کرد.

همچنین زهرا شمس احسان عضو شورا هم معتقد بود که اگر شهرداری تخریب این ساختمان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام نمی‌داد مواخذه می‌شد و پرویز سروری نائب رئیس شورا هم گفت: اگر مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت ریشه‌ای حل نکنیم باز هم حوادثی رخ می‌دهد. باید جرم انگاری در ساخت و سازهای غیرمجاز انجام گیرد.

عصر همان روز (سه شنبه 17 مرداد) هم شهردار تهران در میدان مشق مراسم تجلیلی از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گرفته بود و از تورج فرهادی شهردار منطقه 19 هم دعوت کرده بود که در این مراسم حضور پیدا کنند که اگر خبرنگاران سوالی در زمینه حادثه خلازیر داشتند، به صورت تخصصی پاسخ داده شود. اما برخی اعلام کردند که این اقدام شهرداری عجیب بوده و زاکانی باید شهردار منطقه 19 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توبیخ می‌کرد، اما تمامی اعضای شورا در جلسه  صبح همان روز که به صورت علنی هم برگزار شد، معتقد بودند که شهرداری کار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به درستی انجام داده و حمایت قاطعی از شهرداری در این زمینه کردند.

همچنین این کار شهردار تهران یک اقدام اخلاقی برای پاسخگویی بدون واسطه به نمایندگان افکار عمومی به حساب می‌آید و برخلاف رویه برخی مسئولین است که در مواقع بحران خود را از دسترس خبرنگاران خارج می‌کنند.

تورج فرهادی در مراسم روز خبرنگار به حادثه خلازیر اشاره کرد و گفت که  عملیات تخریب ساختمان ناایمن به 2 روز تعطیلی تهران برخورد کرد و به روز یکشنبه ۱۵ مرداد موکول شد، شورای تأمین اعلام کرد که حق استفاده از موادی که صداهایی تولید می کنند که رعب و وحشت را به دنبال خواهد داشت، وجود ندارد و هماهنگی ها برای ساختمان های بتنی ایجاد نشد. این اخباری که در شبکه های مجازی منتشر می شود صحیح نیست و ما به هیچ عنوان از مواد منفجره استفاده نکردیم و اجازه آن را به ما ندادند و اگر استفاده می کردیم از نوعی نبود که در فضای مجازی مطرح می شود و این موضوع کذب محض است.

وی ادامه داد: صرفا به ما گفتند از مواد ترمیت برای تخریب سازه های فلزی استفاده شود که هیچ صدایی ندارد، عده ای افراد به صورت اجاره ای در محل مستقر شده بودند و تشخیص فرمانده این بود که به محله کناری برویم و آنجا چون خلوت بود و سکونتی وجود نداشت، ترمیت گذاری را در ساختمان هایی که قابلیت داشتند انجام دادند تا پایه ها ذوب و ساختمان ها تخریب شوند.

به گفته فرهادی، تعدادی از این ساختمان ها ناایمن و متروپل های آینده تهران خواهند بود که جان تعداد زیادی از مردم را خواهد گرفت؛ ما به دنبال مظلوم نمایی نیستیم و علت اینکه چرا با ساخت آن برخورد نشد را اعلام کردیم.

بر اساس این گزارش همچنین شهردار تهران به همراه حبیب کاشانی عضو شورا، شهردار منطقه 19 و باقری معاون منابع انسانی در تاریخ 18 مرداد در منزل پدری مرحوم یاسر الهامی از کارکنان سامانه 137 که در حادثه تخریب سازه‌های ناایمن و غیرمجاز جان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده بود حاضر شد و به آنها تسلیت گفت.

زاکانی ضمن دلجویی از خانواده الهامی بر مبارزه با سوداگران مسکن به منظور پایمال نشدن  خون شهیدان تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، شهردار تهران طی پیام تسلیت به پلیس  گفت: بی شک همشهریان شما در کلانشهر تهران، توسعه و امنیت خود را مدیون پایمردی و خدمات یاران همرزم به‌حق پیوستگان، سیلمان‌آبادی‌ و اسماعیلی‌ می دانند.از درگاه خداوند متعال برای این دو عزیز بزرگوار رحمت و رضوان الهی، برای بیت معزا و بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل و ثبات قدم در تداوم آرمان های بلند شهیدان را طلب می‌کنیم.

همچنین بعد از وقوع حادثه خلازیر 18 شهردار کلانشهرها در نامه‌ای به سران سه قوه خواستار جرم انگاری در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز شدند.

شهرداری تهران در  2سال گذشته، مقابله با ساخت‌وسازهای ناایمن را در اولویت  قرار داد و با همکاری قوه قضاییه، نسبت به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب آنها اقدام کرده‌ و البته همچنان ردپای مافیای ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران وجود دارد و باید این مشکل توسط نهادهای ذی ربط برطرف شود.

 شهرداری تهران همچنان تأکید بر مبازه با ساخت وسازهای غیرمجاز دارد و اعلام کرده در این زمینه تعارفی ندارد و دیگر سازندگان ساخت و ساز غیرمجاز خواب راحت نخواهند داشت.


    

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۲۲۶۲۱۴:۵۴:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۱۹
عزیزم دیگه بعد اینکه ویدیوش درومد که پایه ساختمونو با کابل به بولدوزر وصل کرده بودن که مثلا بولدوزر بکشدش خراب بشه! حالا الان عذر خواهی کردن تشویقشون کنیم؟؟؟؟
ناشناس۳۱۸۲۲۷۶۱۵:۰۹:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۱۹
از همه چی و همه چیز تعریف شد ولی به ناکارآمدی و اشتباه بزرگ در بستن کابل و کشیدن ساختمان به یکسو که موجب این فاجعه شد چیزی نگفتید و خبرنگاری هم سئوال نکرد و کسی هم پورش نخواست و مسئولی هم استعفا نکرد.
علی۳۱۸۲۲۷۸۱۵:۰۹:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
حالا چرا هر کسی به این موضوع انتقاد می‌کنه شما سریعآ به جریانات ضد انقلاب و دشمن خارجی و اصلاحات ربطش میدین، خوب این ساختمان ها که یک شبه بالا نیومده که شما حکم تخریب گرفتید. از شکل و قیافه ی ساختمان اینگونه بر می آید که حداقل از دوسال پیش استارت ساخت و ساز شروع شده، و تو این دوسال آقای زاکانی و شهرداری کجا تشریف داشتند ؟
ناشناس۳۱۸۲۳۳۲۱۵:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
کسی مشکلی با تخریب ساختمان غیرمجاز ندارد. مشکل اینه که این شهرداری تهران با تخریب غیراصولی یک ساختمان باعث مرگ ۵ نفر شده و خسارات زیادی هم بار آورده ...
ناشناس۳۱۸۲۳۳۷۱۶:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۹
حرف این نیست که چرا ساختمان غیر مجاز را تخریب کرده اید حرف این است که چرا عملیات تخریب را غیر اصولی و غیر علمی انجام داده اید . تخریب هم مثل ساختن ساختمان احتیاج به محاسبه فنی و مهندسی دارد
بنده‌ خدا۳۱۸۲۳۸۱۱۶:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
با سلام. موضوع اصل تخریب نیست بلکه نوع تخریب است.
ناشناس۳۱۸۲۴۰۳۱۷:۰۸:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۹
حرکتهای ضد مافیای که در دولت آقای رئیسی و آقای اژه ای شروع شده ، بسیاری از مفت خوران کلان را ناراحت کرده که به هر طرف برای تخلیه ناراحتی شان سنگی پرت می کنند انشاء الله با وضع قوانین جامع و برخورد سخت فساد در کشورمان به حداقل برسد .
ایرانیم۳۱۸۲۵۹۸۲۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۱۹
عزیز مجوز را کی صادر کرده؟!!!
ناشناس۳۱۸۲۷۶۱۲۳:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۱۹
غیر مجاز بوده و مجوزی نداشته
ناشناس۳۱۸۲۶۴۵۲۲:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
بردار من اون ساختمان غیر مجاز گناه اون دوتا ساختمان کناری چی بودش خسارت اونا رو کی میده اگه بگی شهرداری شهرداری داره از جیب منو تو میده
ناشناس۳۱۸۲۴۱۵۱۷:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
تخریب غیر مجازها کاری خوبی است. مشکل اینجاست که تخریب غیر اصولی صورت گرفته و جان عده ای را گرفته. ..
ایرانی۳۱۸۲۴۲۱۱۷:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
بیست تا کارگر افغانی می بردید کار رو تموم می کردن
ناشناس۳۱۸۲۴۳۹۱۷:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۱۹
باید دید چه کسی یا کسانی اجازه داده اند ساختمان ها تا ۸ الی ۱۰ طبقه بالا بره مگر منطقه خلازین بخشدار یا دهدار یا شهردار نداره باید از شروع اولین ساختمانی جلوگیری می شد
ناشناس۳۱۸۲۴۵۱۱۸:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۹
... بحث بر نحوه تخریب بدون کارشناسی و با ابتدایی ترین حالت است بعید می دانم کسی با تخریب ساختمان غیرمجاز و نا ایمن مشکلی داشته باشد.
ناشناس۳۱۸۲۴۹۲۱۸:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۹
ساختمان بتن آرمه با یک تکان ریخت.خدا بهداد ساختنمان های داخل شهر و بلند مرتبه و بعد از آن فرسود برسه..این که تازه ساز بوده
ناشناس۳۱۸۲۵۰۱۱۸:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
ساخت و ساز از زمان زاکانی سرعت گرفته، تمام پروژه‌های که هدفشون ترمیم محله‌ها بود تبدیل به ساخت و ساز شد، شهرداری از این راه کسب درآمد می‌کنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  18. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین