اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت در تهران و سراسر کشور؛ به زودی

  4020518084

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که شش شهر دیگر نیز به اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت پیوسته و به زودی این طرح در سراسر کشور و از جمله تهران نیز اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در مراسم تقدیر از رانندگان قانونمدار که ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: همانطور که در ابتدای سال اعلام کردیم، طرح رانندگان قانونمند به اجرا درآمده و براساس آن آن دسته از رانندگانی که در ایام تعطیلات نوروزی اقدام به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کرده باشند در این طرح و قرعه‌کشی موتور سیکلت شرکت داده شدند. به عنوان مثال ۳۰ دستگاه موتور سیکلت به عنوان جایزه برای رانندگان بدون تخلف در نظر گرفته بودیم که پنج دستگاه از این موتورها امروز به شهروندان تهرانی اهدا شد و ۲۵ دستگاه دیگر برای شهروندان سایر استان‌ها بود. همچنین ۲۰۰ عدد جایزه ۲۰ میلیون تومانی به کسانی که در این مسابقه شرکت کردند و جزو رانندگان قانونمدار ما بودند اهدا کردیم و به سه خانواده سفر کربلا و به دو خانواده دیگر سفر مشهد اهدا شد.  

وی با بیان اینکه این طرح‌های تشویقی ادامه‌دار خواهد بود، گفت:  مراسم امروز به صورت نمادین برگزار شد، مردم عزیزمان بدانند که ما تا کنون به تمام تعهداتمان عمل کرده‌ایم. امیدواریم که برای نوروز سال ۱۴۰۳ هم با همکاری سایر دستگاه‌ها و همکاری مردم این طرح تشویقی را دوباره و با قدرت و جوایز بیشتری اجرا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسشی در خصوص ترافیک‌های سطح شهر تاثیر وسایل‌ نقلیه شخصی بر روی آن گفت: بحث ترافیک خصوصاً در کلانشهرها، بحث بسیار مهمی است. درحال حاضر بیش از ۳۹ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد و شمار موتورسیکلت‌های فعال در کشور به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد. در این راستا باید به دنبال برنامه‌ای برای تسهیل در ترددها و صدالبته تردد ایمن باشیم.

وی درباره صدور گواهینامه آسان موتورسیکلت نیز گفت: چنانچه می‌خواستیم برای راکبان فاقد گواهینامه از طریق ۱۸۱ آموزشگاه رانندگی کشور گواهینامه صادر کنیم، حدود ۴۲ سال زمان لازم بود، از این رو تصمیم گرفتیم که مدت زمان صدور گواهینامه را کاهش دهیم اما کیفیت آن مانند قبل خواهد بود. طرح های مختلفی بررسی شد و در نهایت برای تسیهل در فرآیند دریافت گواهینامه موتورسیکلت، طرح «گواهینامه آسان موتورسیکلت» را آماده و سامانه‌های مورد نیاز برای آن را تهیه کردیم که به تایید فرمانده محترم فراجا نیز رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به دلایل استفاده از موتورسیکلت از سوی مردم، گفت: بیش از ۹۰ درصد از راکبان موتورسیکلت از این وسیله برای امرار معاش استفاده می‌کنند و ما این موضوع را در برنامه‌ریزی‌های خود اعمال می‌کنیم. همچنین طبق برنامه‌ریزی انتظار می‌رود کمتر از دو سال به شرط همکاری مراکز معاینات پزشکی برای همه افراد فاقد گواهینامه این مدرک صادر شود.

هادیانفر با بیان اینکه هزینه این طرح ۷۰ درصد کمتر از آموزشگاه‌های رانندگی است، افزود: انتظار ما از همه دارندگان وسایل نقلیه این است که با چنین تسهیلاتی خود را جزو رانندگان قانونمند قرار دهند و نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند. در حال حاضر نزدیک به شش میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر موتورسیکلت سوار کشور فاقد مدرک گواهینامه هستند.

به گفته وی، اکنون این طرح در استان سمنان و در شهر تبریز به صورت آزمایشی در حال اجرا است تا اشکالات و ایرادهای احتمالی آن برطرف شود. روز گذشته تصمیم گرفته شد شش شهر دیگر نیز به این طرح متصل شوند و به زودی در سراسر کشور و به خصوص در تهران اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور به نحوه ثبت‌نام در این سامانه اشاره کرد و افزود: متقاضیان دارنده موتورسیکلت می‌توانند به این سامانه الکترونیکی مراجعه کنند و عملیات ثبت نام را انجام دهند سپس با امضای منشور اخلاقی به عنوان راننده قانون‌مدار وارد مرحله مراجعه شوند که طی یک روز هم معاینات پزشکی به خصوص بینایی و کفایت آموزشی فرد بررسی خواهد شد. در همین روز آزمون آیین نامه برابر قانون و مقررات برگزار و آزمون عملی نیز توسط افسران در محل گرفته خواهد شد و پس از قبولی پیامک آن به فرد متقاضی ارسال و در سیر صدور گواهینمامه قرار می‌گیرد.

در این مراسم از پنج راننده قانونمدار تقدیر شده و موتورسیکلتی نیز به آنان اهدا شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین