وزیر ارشاد: در حوزه زیست عفیفانه سابقه چند هزار ساله داریم

  4020517107

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پوستر و بیانیه مضمون دوازدهمین جشنواره مد و لباس رونمایی شد.

وزیر ارشاد: در حوزه زیست عفیفانه سابقه چند هزار ساله داریم

به گزارش ایسنا، عصر امروز سه‌شنبه ١٧ مردادماه آیین رونمایی از پوستر و بیانیه مضمون دوازدهمین جشنواره مد و لباس برگزار شد.

این رونمایی با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر ارشاد، مجید سید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و محمد خراسانی زاده معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

علیرضا بابایی دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در ابتدای این مراسم دقایقی صحبت کرد و گفت: چند نوآوری در این جشنواره اتفاق افتاد. در شورای سیاست گذاری برای بار اول صنعت و افراد ویژندها (برندها) در شورای سیاست گذاری حضور دارند که امیدواریم صنعت اثر گذاری بیشتری در جشنواره داشته باشد. در بحث دانش فنی نیز معتقدیم نوآوری اتفاق افتاده است؛ چه در حوزه تولید بیانیه مضمون، تصویرسازی ان، تیم ها و ...

او با اشاره به نقش ویژند ها در جشنواره و تیم های طراحی گفت: شرکت کنندگان چه در بخش بیانیه مضمون و چه در بخش آزاد معتقدیم در حوزه مخاطبان جشنواره اتفاق نوآوری رخ داده است. در حوزه رسانه جشنواره هم برنامه هایی را پیشبینی کردیم که امیدواریم اجرایی شود.

پس از آن محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: بعد از فرایندی دقیق و علمی امروز به این نقطه رسیدیم. از طراحان، ویژند های مطرح، همکاران خود در دولت و... که در این مسیر همراه بودند تشکر میکنم.

او گفت: در حوزه زیست عفیفانه سابقه چند هزار ساله داریم و اسناد تاریخی این را نشان می دهند. این سابقه چیزی نیست که حتی محصول دوره پس از اسلام باشد. هر گوشه از ایران فرهنگی ما آکنده از رسوم بی نظیر است که مربوط به این حوزه تمدن و فرهنگی است. در ایران با تنوع دیدگاه، پوشش و قومیت روبرو هستیم. در ایران فرهنگی یاد گرفتیم که با هم مفاهمه و گفت و گو کنیم. مباحث عقلانی در ایران قدمت چند هزار ساله دارد که با اسلام عزیز تعالی پیدا کرده است. ایرانیان همیشه عقلانیت داشتند و امروز هم در جامعه ایرانی نیاز داریم هویت فرهنگی و تمدنی خود را در مواجه با فرهنگ برهنگی به کار گیریم.

اسماعیلی ادامه داد: معتقدیم جامعه ایرانی امروز ما علیرغم تمامی تهاجماتی که در ٢٠٠ سال اخیر از تمدن مغرب زمین شده عمیقا پایبند به فرهنگ اصیل خود و مناسک دینی است. همین ایام محرم نشان از عمق دلبستگی مردم ایران به مناسک دینی دارد.

وزیر ارشاد اسلامی گفت: در این جشنواره به دنبال اعمال دیدگاه های واحد و حذف سلیقه ها نیستیم. اقوام و گروه های ایرانی، حوزه های فرهنگی که زیر چتر واحد ایران زمین گرد هم آمدند برای محترم است. مردم ایران آگاهانه زیست عفیفانه را انتخاب کردند و ما در کارگروه مد و لباس تلاش میکنیم با استفاده از زیبایی فرهنگ خود جلوه های جدیدی را به کارگیریم که هم زیست عفیفانه داشته باشیم و هم از زیبایی ها استفاده کنیم. آنچه که خط قرمز ماست تهاجم فرهنگی که به دنبال هویت زدایی و برداشتن نگاه سنتی و فرهنگی ماست. با موضوع تعالی جدید در حوزه مد و لباس امیدواریم عقب ماندگی های خود را جبران کنیم. ما به جشنواره به عنوان یک نقطه پرش نگاه می کنیم. برای ما کاری محدود نیست. سال گذشته تسهیلات به برندگان اهدا شد و امروز کارگروه ما از افراد با تجربه استفاده می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی نیاز های جامعه جوان خود را که به دنبال زیبایی، تنوع پوشش و ... است در چارچوب شرع، قانون و اخلاق معین کنیم. در این چارچوب همه زیبایی ها انشالله به کار گرفته خواهد شد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از بیانیه مضمون یا اعلان جشنواره (فشن بوک) و پوستر آن رونمایی شد.

پس از آن مجید سعید امامی با اشاره به رونمایی از پوستر و بیانیه مضمون جشنواره با بیان شعر «بر تن ما هیچ نتوان دوخت جز آزادگی» از بیدل گفت: این شعار را در پوستر نگذاشتم چون نگران تفسیر ها بودیم اما واقعا اعتقاد داریم که زیبایی و آزادگی شعار فطرت جویان و حقیقت جویان و شعار اسلام و انقلاب اسلامی است. امیدوارم طراحان لباس در جامعه ما مصداق همین شعر باشند.

او ادامه داد: موفقیت یک جشنواره در همراهی صنعت و بازار است، آن هم در صنعت مد و لباس که اساسا نیاز صد درصد جامعه است.

او با اشاره به سه بخش جشنواره گفت: این جشنواره دارای سه بخش اصلی و سه سطح جوایز است. طاووس زرین، طاووس سیمین و طاووس بلورین سطوح جوایز است و سه بخش اصلی جشنواره را هم پوشاک تراز اجتماعی بانوان که سایر ملزومات را هم با رویکرد عفیفانه و ویژه بانوان در برمیگیرد. دبیر این بخش خانم دولتی هستند. ایشان از فعالان صنعت مد و مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف هستند. در بخش صنعت ملی پوشاک هم با ویژند های متنوع ایرانی همکاری کردیم که آرزوی ما دیده شدن پوشاک ایرانی در سطح دنیاست. دبیر این بخش نیز سرکار خانم غزاله بهمنی هستند که خود از طراحان نام آشنای پوشاک هستند.

سعید امامی با بیان اینکه جشنواره امسال جشنواره شگفتی ها خواهد بود گفت: یکی از ویژگی های این جشنواره ارایه بیانیه مضمون است که در فضای مجازی هم منتشر می شود و شامل اصلی ترین رویکرد های محتوایی است که به بیان هنری مطرح شده است. همچنین کتابنامه رنگ جشنواره است و مضامین مد نظر از مشخصه های فرهنگی ایرانی که توسط کمیته علمی انتخاب شده است. کمیته شامل ١٠ نفر رنگ شناس، جامعه شناس، متخصص حوزه مد و ... بودند. در این راستا به مضامینی از جمله امنیت، حرکت و پویایی، هویت، پیشرفت، نشاط، اقتصاد، آراستگی و آرامش توجه شده است.

او تاکید کرد: از ٢٩ دی ماه تا پنج بهمن ماه هفته مد تهران را خواهیم داشت. پاسخگوی دانشجویان به م می گفتند چرا هفته مد تهران را نداریم و ما نیز می‌خواستیم بگوییم مهم این است که در هفته مد فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عرضه شود. پنج بهمن اختتامیه باشکوهی خواهیم داشت. بخش استانی بسیار قوی خواهیم داشت و از فردا همکاران ما برای آموزش این کتاب نامه حضور خواهند داشت. اعضای شورای سیاستگذاری نیز به ما کمک خواهند کرد. بخش صنعت و بانک را امسال فعال تر کردیم که حامی برگزیدگان ما بانک ملی و بانک قرض الحسنه مهرایران هستند. البته ویژند های صنعت نیاز به دیده شدن و احترام دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین