معادله‌ای که سپاه برای آمریکایی‌ها ترسیم کرد

گروه سیاسی الف،   4020517011 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

به‌رخ کشیدن قدرت نظامی ایران موجب تثبیت معادله مقابله‌ به ‌مثل شده است و اگر ایالات‌متحده بخواهد با اقدامات اخیر خود منافع ایران را تهدید کند، بدون شک با واکنش نیروهای مسلح ما مواجه خواهد شد.

معادله‌ای که سپاه برای آمریکایی‌ها ترسیم کرد

به گزارش الف، تحرک آمریکا در منطقه غرب‌آسیا ابعاد جدیدی به‌خود گرفته که این مسئله در راستای راهبرد فشار حداکثری و تلاش برای کنترل ایران قابل تفسیر است. یک رسانه آمریکایی چند روز پیش به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی طرحی برای مسلح‌کردن و حضور نظامیان این کشور در کشتی‌هایی است که از تنگه هرمز عبور می‌کنند و هدف از این اقدام، مقابله با توقیف کشتی‌ها از سوی ایران است.

به گفته آسوشیتدپرس، هزاران تفنگدار و ملوان آمریکا که خدمه دو کشتی تهاجمی آبی خاکی «یو اس اس باتان» و «یو اس اس کارتر هال» محسوب می‌شوند، در حال حرکت به سمت خلیج‌فارس هستند و می‌توانند در هر مأموریت نگهبانی مسلحانه از کشتی‌ها در تنگه هرمز مورد استفاده قرار گیرند.

ارتش آمریکا پیش از این مدعی شده بود که ایران طی دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ کشتی با پرچم بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش داشته است آن‌ها را توقیف کند و بنابراین ایالات‌متحده قصد دارد که برای تامین امنیت آب‌راه‌های بین‌المللی اقدام کند.

چهار مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس جزئیات کلی این طرح را تایید کرده اما این مقامات تاکید داشتند که تصمیم نهایی برای حضور نیروها در تنگه‌هرمز گرفته نشده و گفت‌وگوها بین مقامات نظامی آمریکا و متحدان عرب این کشور در منطقه ادامه دارد.

ورود سه‌هزار نیروی‌آمریکایی به دریای‌سرخ

هر چند هنوز تردیدهایی برای حضور نظامیان تروریست آمریکایی در تنگه‌هرمز وجود دارد اما آن‌طور که نیروی دریایی ارتش این کشور اعلام کرده، بیش از سه‌هزار نظامی آمریکا وارد دریای سرخ شدند؛ منطقه‌ای که نزدیک به تنگه باب‌المندب و یکی از مبادی ورد و خروج کشتی‌های تجاری است.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی‌دریایی آمریکا در این‌باره گفت: « این حضور به طور خاص نشانه تعهد قدرتمند و استوار به امنیت دریانوردی در سرتاسر خاورمیانه است. ما در این منطقه‌ و برای دهه‌ها در کنار شرکا و متحدان خود فعالیت کرده‌ایم و به تضمین امنیت دریانوردی، فعالیت قانونی تجاری و بازرگانی متعهد بوده و خواهیم بود.»

او ادامه داد: «نیرویی که وارد منطقه شده، قدرت و انعطاف عملیاتی ویژه‌ای به حضور ما داده است، ولی این نیروها به تنهایی کار نمی‌کنند و نیروی دریایی ایالات متحده در آب‌های خاورمیانه به تنهایی فعالیت ندارد. ما در کنار شرکای منطقه‌ای و متحدان بین‌المللی خود هستیم که تعهد جدی به امنیت دریانوردی و ثبات منطقه‌ای دارند.»

اقدام متقابل ایران

تقلای اخیر ایالات‌متحده و گزافه‌گویی‌های این کشور در خصوص استقرار نیروهایش در تنگه‌هرمز واکنش سخنگوی سپاه را به‌دنبال داشت. سردار رمضان‌شریف در این خصوص اظهار داشت: «کشور‌های منطقه به درستی متوجه ‌شده‌اند که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه‌‌ای است. در نبرد‌های مستقیم بین ایران و آمریکا طی سال‌های اخیر، کشور‌های منطقه به ضعف آمریکا و در مقابل قدرت جمهوری‌اسلامی پی برده و درک کرده‌اند امنیت خلیج فارس باید توسط کشور‌های پیرامون آن تأمین شود».

وی افزود‌: «خدای بزرگ را شاکریم که ایران اسلامی به درجه‌ای از قدرت و توان رسیده ‌که می‌تواند برابر هر اقدام و شیطنت آمریکایی‌ها مانند توقیف کشتی‌ها ، مقابله‌به‌مثل کرده و کشتی‌های آنها را توقیف کند.»

سخنگوی سپاه اقتدار و آمادگی‌های همه جانبه نیروهای مسلح را از ارکان بازدارندگی کشور دانست و تاکید کرد: «دشمنان ملت ایران به خوبی از توانمندی‌های ملت ایران به ویژه نیروهای مسلح برای مقابله با هر تهدید و توطئه‌ای آگاه هستند و بار دیگر یادآور می‌شویم شیطنت‌های آمریکا با اقدام متقابل جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.»

معادله‌ای که سپاه برای آمریکایی‌ها ترسیم کرد

تجریه‌های متعدد نشان داده که نیروهای‌مسلح و علی‌الخصوص سپاه‌پاسداران در مقابل تحرکات کشورهای متخاصم و آمریکایی‌ها در منطقه دست به اقدام متقابل می‌زنند؛ از بازداشت تفنگداران آمریکایی و انگلیسی در خلیج‌فارس گرفته تا ساقط‌کردن پهپاد گلوبال‌هاوک آمریکا، توقیف کشتی‌ انگلیسی و مواردی که رسانه‌ای نشده است.

به‌رخ کشیدن قدرت نظامی ایران موجب تثبیت معادله مقابله‌ به ‌مثل شده است و اگر ایالات‌متحده بخواهد با این اقدامات خود منافع ایران را تهدید کند، بدون شک و همان‌طور که سخنگوی سپاه اذعان داشته، با واکنش نیروهای مسلح ما مواجه خواهد شد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۴۱۴۲۱۰:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۱
عقل سلیم میگوید با شاخ گاو در نیفتید
ناشناس۳۱۸۴۲۰۵۱۱:۳۱:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
عقل سلیم میگه اگه گرگ به گله ات زد صبر کن تا همه بره ها رو بدره؟!
ناشناس۳۱۸۶۲۹۹۱۸:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
نه باید گرگ بکشی
ناشناس۳۱۸۴۲۲۸۱۲:۱۶:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
شاخ نزند تا شاخش شکسته نشود
ناشناس۳۱۸۴۲۸۰۱۳:۱۳:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲۱
امریکا نفتکش های ایرانی را توقیف می کند تا مانع صادرات نفت ایران بشود اما با مقابله به مثل ایران و توقیف نفتکش های امریکایی مواجه می شود.
ناشناس۳۱۸۴۳۱۴۱۳:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
توافق و صلح با دنیا بر اساس منافع کشور و مردم و نه یک گروه خاص بهتر از جنگ و تقابل است .
ناشناس۳۱۸۴۴۰۹۱۵:۵۱:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
قطعآ
ناشناس۳۱۸۴۷۲۵۲۱:۳۹:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
تقابل با کسانیکه کارشان از اول موجودیت خون ریزی چپاول بقیع کشورهای ضعیف بوده کار کاملا اشتباه هست ....دنیا بر دو پایه استوار هست حق و باطل..میانه اصلا وجود ندارد
ناشناس۳۱۸۴۷۵۸۲۲:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
صلح بدون اقتدار، امکان ندارد چون همواره کشورهای قدرتمند می خواهند کشورهای ضعیف را چپاول کنند.
سعید۳۱۸۴۷۸۵۲۲:۴۴:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
شیطان بزرگ جززبان زورنمی فهمد
ناشناس۳۱۸۵۱۵۵۰۸:۲۴:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
اون چیزی که نظر توست دوست عزیز، خواری و ذلت در برابر آمریکاست!
وحید۳۱۸۶۶۳۳۰۱:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۳
شما حتما فیلم Iron Man 1و ۲ رو ببسن عزیز جان! اونجا دیدگاه آمریکایی رو میفهمی که صلح رو چطور معنا میکنه! صنایع ساخت تسلیحات نظامی استارک، به خودش افتخار میکنه و میگه که فقط با ساخت تسلیحات کشتار جمعی و داشتن قدرت نظامی برتر هست که صلح پایدار میمونه! یعنی قانون جنگل... هر کی زورش بیشتر باشه میتونه برای بقیه تعیین تکلیف کنه، حالا چه به حق چه ناحق!!! در حالی که اساس دنیا بر پایه وحشیگری هرگز نبوده! تا یخ غرب سراسر وحشیگری و غارت و چپاول بوده فدات شم فقط دیروز لباساشون ردا بود انروز شده کت و شلوار برند و مارک! در حالی که تاریخ ایران زمین همواره فرهنگ و تمدن بود، همون فرهنگ و تمدنی که غرب وحشی با رسانه و پولش، از ایران و ایرانی خیلی شیک و بی سر و صدا داره میگیره و تا اندازه زیادی هم موفق بوده!
مهران۳۱۸۴۳۵۹۱۴:۴۳:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
عقل سلیم میگه اون گاوی که قصد داره همش شاخ بزنه رو شاخش رو بشکن تا دیگه از این غلطا نکنه ، البته این گاو خیلی وقته که شاخش شکسته و فقط نعره میزنه همین طرح مسخره یکی نیست به این احمقا بگه ایران رسما قایق نظامیتون رو با اون هم تجهیزات و پشتیبانی رسمی بالگردی و ناوی توقیف کرد و سربازانتون به غلط کردن و گریه کردن و خیس کردن خودشون افتادن حالا مثلا چهار تا نظامی رو روی عرشه نفتکش گذاشتن ایران میترسه؟ جالب اینکه مثلا این نفتکش این چند تا نظامی روی عرشه اش رو کجا پیاده میکنه؟ عوارضی تنگه هرمز رو رد بکنه بعد از عوارضی پیادشون میکنه و اینها با شنا بر میگردن پیش ناوگان خودشون ؟
ناشناس۳۱۸۴۴۸۱۱۶:۵۲:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
این نشان ازذلت وخواری وخود تحقیری را میرسونه که مقابل زورگو باید تسلیم شد.
ناشناس۳۱۸۴۵۶۵۱۸:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۱
به معادله نفت در برابر غذا رسیدیم
احمد۳۱۸۴۵۹۱۱۹:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۱
این گاوه دیوانه با ساکت نشتن تو ضربات بیشتر وبیشری به تو خواهد زد و مضافاً اینکه هیچ جایی هم برای فرار کردن ویا قایم شدن نداری پس بهتر است شمشیری که در غلاف داری آنرا بکشی ودر چشم این گاوه دیوانه فرو کنی
ناشناس۳۱۸۴۹۸۶۰۲:۳۳:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
این گاو پیر و زوار در رفته شده
رضا۳۱۸۵۲۰۶۰۸:۵۵:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
اون عقل سلیم نیست بلکه بزدلی و حقارته عزیزم. نترس هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
ناشناس۳۱۸۵۳۵۰۱۰:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
سپاه باید به وظایف خود بپردازد
رضا۳۱۸۵۳۵۳۱۰:۳۰:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
امریکا خوب میدونه تو خلیج فارس حریف ایران نمیشه هژمونی خودش از دست میده.اون یکی میخواد انتخابات ببره یکی گاوهای شیرده به سمت چین نرن
ناشناس۳۱۸۴۱۸۶۱۱:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
ایران بایستی مشت محکمی به دهان مستکبرین متکبر امریکایی و اروپایی بزند
ناشناس۳۱۸۴۱۹۱۱۱:۱۸:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
خوب ما تهدید کردیم و اونها هم نیروهاشون رو به منطقه اعزام کردند حالا اگر تفنگدار تو کشتی ها بگذارند باز هم ما میخواهیم کشتی رو توقیف کنیم؟؟؟؟
رضا۳۱۸۴۲۰۸۱۱:۳۶:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
از ترس همین مطلب این کار را نمی کنند ولی اگر بکنند هم با نیروهای روی کشتی و در حضور ناوهای انها این کار را میکنیم مطمئن باش انها دنبال جنگ با ایران نیستند و چیزی جز بلوف زدن نمی کنند
ناشناس۳۱۸۴۲۳۷۱۲:۲۲:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۱
حد آخر آن می شود عدم اجازه خروج از تنگه
ناشناس۳۱۸۴۲۸۱۱۳:۱۵:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۱
دوران بزن درو تمام شده است اگر نفتکش های ما را توقیف کنند نفتکش های اونها را توقیف می کنیم حتی اگر تفنگدار گماشته باشند.
ناشناس۳۱۸۴۲۹۴۱۳:۲۴:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۱
تفنگدار که هیچی ، بمب دار هم در کشتی هایشان بگذارند اگر منافع و قوانین آبهای سرزمینی ما را نقض کنند باید توقیف و بازداشت و مجازات شوند
رضا ...ش.....اردستانی۳۱۸۴۵۷۳۱۸:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
خلیج همیشه و تا ابد فارس و دریای عمان جز مرزهای سرزمینی ماست و حفظ و حراست از سرحدات کشور عزیزمان بعهده همگی ماست .ما از حدود و ثغور کشورمان دفاع میکنیم اما ...آمریکا شکر میخورد که از فاصله ای حدود سه هزار کیلومتر ی از خاک کشورش به مرزهای یک کشور مستقل نزدیک شده و با قلدری و یاغیگری بخواهد کسی را تهدید کند ..بفرمایش رهبر عزیزمان بزن و در روی گذشته است و بفرموده فردوسی پاکزاد ..که رحمت بر آن تربت پاک باد .....زدی ضربتی .ضربتی نوش کن ...آمریکا خودش بهتر از هر کسی و هر کارشناسی اوضاع و احوال و قدرت سلاح ها و نیروهای ما را میداند و در این زمینه اگاهتر از آنست که اشتباه استراتژیکی انجام دهد که تا آخر دنیا و در هر سوراخ موشی که پنهان شود از چشم نیروهای ما پنهان نیست
Ra۳۱۸۴۷۷۳۲۲:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
بله صدرصد توقیف خواهند شد با تحقیر بیشتر
ناشناس۳۱۸۵۲۴۶۰۹:۲۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۲
نه زده خواهند شد موشک برای چه درست کردیم
ناشناس۳۱۸۵۳۴۳۱۰:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خب ما تهدید نکردین اول انها تهدید می کنند و. کشتیهای ایران را دزدیده و در معرض فروش می گذارند، به نظرت عاقلانه است سرمایه و مالت جلوی چشمت دزدیده شود و قدرت ان را هم داری با دزد درگیر شده و از مال و سرمایه ات محافظت. کنی و این کار را نکنی؟
علي۳۱۸۵۹۷۹۱۵:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
بله توقيف ميكنيم وقتي دركشتي تجاري افراد مسلح نظامي باشند اون كشتي يك هدف نظامي خواهد بود
ناشناس۳۱۸۴۲۰۷۱۱:۳۳:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۱
امریکایی ها جرات اعزام نیرو با کشتی های باری رو ندارن
ناشناس۳۱۸۴۲۴۹۱۲:۴۱:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۱
روزی که امریکایی ها بنابر سیاست های کشور خودشان و بر اساس منافع ملی خودشان در خلیج فارس نیروهای خود را کاهش دادند اعلام کردیم که از ترس ما در حال فرارند. حالا هم که بخاطر درگیری در تنگه هرمز با 3000 نیرو و تجهیزات کامل برگشته اند باز می گوییم توانمندی ماست. بلاخره معلوم نیست ما می خواهیم آنها بروند یا بیایند.
ناشناس۳۱۸۴۳۴۷۱۴:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۱
خروج مفتضحانه یانکی ها از افغانستان ثابت کرد که امریکا دیگر ابرقدرت نیست.
ناشناس۳۱۸۴۵۱۴۱۷:۲۳:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۱
اتفاقا خروجش نشان داد سیاست را بر هزینه کردن از توان نظامی ترجیح داد !!چون برایش نتیجه بهتری دارد !الان طالبان مثل یک بمب ساعتی کنار ایران کاشته شده با کلی مهاجران افغانی بی نام ونشان که هر کدام می توانند یک سرباز برای طالبان باشند!! مثلا ما تا کی می توانیم سیستان وبلوچستان را از حقابه خود محروم‌کنیم ؟!
ناشناس۳۱۸۴۴۲۳۱۶:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۱
عزیزم ایران قدرت آمریکا را نزول داده و با این کارها دیگر به قدرت قبل هم بر نمی گردن
ناشناس۳۱۸۴۲۶۸۱۳:۰۲:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۱
جواب تهدید را با تهدید باید داد . این کار سپاه خوب است و قابل دفاع و پسندیده .
مجید۳۱۸۴۲۸۲۱۳:۱۷:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۱
اولا به هیچ وجه تفنگدار داخل کشتی تجاری قرار نمیدن دوما این فقط گمانه زنی رسانه ای و نوعی جنگ روانی که با مواضع مقامات نظامی به ان پاسخ داده شد سوما اگر در هر کجای عالم کشتی ما را توقیف کنن قطعا و بلاشک ما هم همین کار را خواهیم کرد چهارما الان هشت ماه یک نفتکش ما که در 100کیلومتری سواحل امریکا توسط قاضی ایالتی توقیف شده جرات نمیکنن نفتش رو خالی کنن چون میدونن ایران تلافی میکنه و اگر ایران تلافی کنه امریکا نمیتونه پاسخ بده و هیمنه ابرقدرتی امریکا شکسته خواهد شد
ناشناس۳۱۸۴۲۹۳۱۳:۲۴:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
مردم در جریان خیلی از امور هستند .
احمد۳۱۸۴۳۹۳۱۵:۲۹:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
به نام خدا نزدیک میشویم به پایان آمریکا.....
علام حسین۳۱۸۴۴۲۱۱۶:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
ما امریکا زیر پا میگذاریم
علی۳۱۸۴۴۳۲۱۶:۱۲:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
نباید در مقابل پر رویی آمریکا یا هر کشور دیگر کوتاه امد ،بلکه حساب شده و هوشیار و قدرتمند در مقابل هر زور گویی باید ایستاد ،امریکا از ترس ائتلاف کشور های حوزه خلیج فارس آمده ،امریکا برای خود نشان دادن آمده اما توخالیست .
وطن۳۱۸۴۴۸۴۱۶:۵۵:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۱
به هرحال حالا آمریکا ییها بلوف زدند یانه باید دست تک تک نیروهای مسلح ایران و بوسید که هیچ کشوری حتی چین نتوانسته رودررو باامریکا درگیر بشه ولی ایران شاخ گاو را شکست دمتون گرم خدا وامام زمان نگهدارتون
رضا ...ش۳۱۸۴۵۶۰۱۸:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
آمریکا در روزی که تعدادی از افرادش در جزایر ایرانی و در خلیج فارس دستگیر شدند ..حساب کار دستش آمده و فهمیدند که یک من ماست چقدر کره داره .و اما در رابطه با شاخ گاو ووو و خلیج فارس و دریای عمان خانه ماست و حفاظت از بیش از دو هزار کیل‌ومتر از مرزهای آبی کشورمان در خلیج همیشه فارس و دریای عمان از وظایف نیروهای دفاعی جمهوری اسلامی است اما نیروهای آمریکایی مهمان های ناخوانده ای هستند که خودشان را تحمیل و به دعوت کسی نیامده اند مگر اینکه توسط خودشان دعوتنامه برای خودشان فرستاده اند ..و اینک هم که روابط با عربستان و قطر و کویت و بحرین و امارات و ووو حسنه است ..اما یانکی ها آنقدر احمق اند که از رو نمی روند و از در بیرونشان کرده اند و از پنجره داخل میشوند و اگر هم درگیر ی و اصطکاکی پیش اید هیچ کسی ما را محکوم نمیکند چرا که ما از سرزمین مادری امان دفاع کرده ایم و آنها متجاوزند و متجاوز همیشه محکوم است ...
یک ایرانی۳۱۸۴۵۶۷۱۸:۳۸:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۱
سلام علیکم ازقدیم گفتن مرگ یکبار شئون هم یکبار اگرنیروهای هردشمنی یکبارخطا کردهمان موقع بایدجواب بگیرد امان ندهید اولا خداباشما است دوما ملت ایران پشتیبان فرزندان خود میباشد اصلا خاطرجمع باشید که آمریکا چنین کاری نمی‌تواند انجام دهد چونکه جرات ندارد موفق وپیروزباشید انشااله
امیر علی۳۱۸۴۵۷۹۱۸:۵۷:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲۱
.روزی که توان گرفتن عوارض ورود به خلیج فارس رو از تمام شناورها چه جنگی چه تجاری داشتیم اونزمان میتونیم سینه جلو بدیم بگیم ما هم هستیم.
حق۳۱۸۴۵۸۶۱۹:۰۹:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
اگر آمریکا درون کشتی ها محافظ تفنگدار بگمارد هدف نیروهای مسلح ایران قرار می‌گیرند چون به منزله‌ی جنگ تلقی میگردد نفتکش یاکشتی های بیگانه باید بدون محافظ تردد کند ...چون تنگه هرمز از درون خاک ایران می‌گذرد
احمد۳۱۸۴۵۸۸۱۹:۱۲:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
با توجه به تمام شرایط که حاکم بر روابط ایران و آمریکاست هر گونه کوتا آمدن در مقابل تهدید آمریکا علیه منافع و کشتی های حامل نفت ایران باعث پیشروی پایان ناپذیر وفزاینده آمریکا وهمچنبن نابودی تمام منافع ایران خواهد شد .
ورنام۳۱۸۴۶۰۷۱۹:۴۳:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۱
یک دفعه برای همیشه باید امریکاه راتنبیه کرد
علیداد۳۱۸۴۶۷۶۲۰:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
من خرسندم که نیروی مسلح کشورم قدرتمند هست وافتخار میکنم. اما متاسفانه بعضی تحرکات ما باعث شده اعراب از ترس ما پولهای کلان وامتیازات فراوان به آمریکا بدهند تا از آنها در مقابل ما حفاظت کند واین بهانه خوب برای حضور آمریکا درخلیج فارس وکشورهای این حوزه شده ویرایشات فرش قرمز پهن کنند. پس بهتر است کاری نکنیم که ایران هراسی باعث تقویت دشمن واتحاد آنان ومنزوی شدن ماشود. حق نگهدارتان
ناشناس۳۱۸۴۶۹۴۲۱:۱۱:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
تفنگدارش را دوباره به اسارت میگیریم
ناشناس۳۱۸۴۶۹۷۲۱:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۱
تا پایگاه های انها در منطقه وتیر رس موشکهای ما هستند وتنگه هرمز در اختیار سپاه قدرتمند وگوش بفرمان رهبریست مقامات امریکایی به این درک رسیده اند که سپاه پاسداران بلوف نمی زند وشعار نمیدهد اگر یکی از نیروهای عزیز ما بشهادت برسد چند نفر به هلاکت خواهند رسید پس از ترس هدف قرار گرفتن پایگاه های خود هیچ غلطی نمی کنند چون نیروها نمیتوانند بدون پایگاه باشند و اگر از یکی از پایگاه های واقع در کشورک های منطقه به عزیزان نمان صدمه ای وارد شود ان کشور دارنده پایگاه مجازات خواهد شد پس مسئولین کشورها به امریکای اجازه جسارت به ایران را نمیدهند
Shahsavari۳۱۸۴۷۰۸۲۱:۲۶:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
به خدا قسم شادی که به جسم و جانمان می افتد همه از برکت شیران ایرانه زنده باد وطن که ابر قدرت‌ها هم انگشت به دهن موندن
سلام دکتر۳۱۸۴۷۶۳۲۲:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
فقط مزدوران و منافقین کمپ آلبانی و رسانه های معاند و ضد ایرانی از اقدام متقابل آمریکا در برابر ایران خوشحال میشوند..کدام ایرانی حاضر میشود که دزدی مالش را بدزدد اما از ترس درگیر شدن با دزد هیچ کاری نکند.
ناشناس۳۱۸۴۷۷۱۲۲:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
حتما روسیه ابرقدرت تشریف دارن با آن همه ادعا توگل مونده تو اکراین آمریکا فعلا با تحریم‌ها کاملا نتیجه که میخاد گرفته دقیقا بلایی که سر صدام آورد
عماد۳۱۸۴۸۰۱۲۲:۵۸:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
بعضی موقع ها باید فقط سکوت کرد .
فرهاد داودی۳۱۸۴۸۹۷۰۰:۱۳:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۲
امام حسین ع در روز عاشورا به ما آموخت حتی اگر تنها با زن و بچه هایت بودی و دشمن تادندان مسلح بود با جمعیت بسیار،باتمام وجود از حکم الهی محافظت کن و حتی اگر شهید بشوی،پیروز خواهی بود.شیعیان اخرالزمان از این جهت جایگاه دارند و برترند از ۷۰شهید جنگ بدر،چون مقدمه ساز ظهور و سپس محافظ اباصالح المهدی ع و یاریگر امام زمان ع هستیم باتمام وجود،و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نماد و پایگاه و پایتخت جهان اسلام است که اسلام ناب محمدی را در هستی تثبیت خواهیم نمود،تا این لحظه شیعیان پیروزی و شکست داشته و امروز پیروزی پایدار تثبیت خواهد شد انشالله
ناشناس۳۱۸۴۹۵۴۰۱:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خوب شما هم قانون درست میکردی که آمریکا حق ندارد به خلیج فارس وارد شود.همانطور که او خودسرتحریم می‌کند.
مهر آب۳۱۸۴۹۷۶۰۲:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
سردار عزیز پاسدار جناب رمضان شریف خدا قوت
محمد صانعی۳۱۸۵۰۳۱۰۵:۰۶:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۲
در جنگ هم می‌گفتند غرب و شرق و اعراب خائن (بجز سوریه) با صدام هستند پس بهتر است برای جلوگیری از رسیدن صدام به تهران و نابودی ایران، از قید اروند و خوزستان و جزایر سه‌گانه بگذریم، امروز هم چنین نغمه های دشمن دوست کم نیست ولی شیطان بزرگ و حامیان احمقش بدانند در صورت هرگونه زیاده خواهی دشمنان، دلیرمردان بیشه شیران، خلیج همیشه فارس را گورستان یانکی‌ها خواهند ساخت، آیا اسارت و تکاوران دریایی که از ترس شلوارشان را خیس کرده بودند یادشان رفته یا اسارت تکاوران انگلیسی و یا زیر و رو شدن پایگاه عین الاسد با موشک های نقط زن و زیر کشیدن پهپاد 200 میلیون دلاری معادل 3 تا اف 35 و یا تصرف کشتی انگلیسی مقابل ناوهای آمریکایی و آرکیو 170 و... پس اگر جرات دارید این گوی و این میدان
قربان حسن پور اسفراین۳۱۸۵۰۵۷۰۶:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
مگر سپاه پاسداران و ‌ارتش جمهوری اسلامی از ۳۰۰۰ سرباز آمریکایی باکی داره اصلا فکر می کنم که ۳۰۰۰ تا مگس جمع آوری شده اند آمریکایی ها این می دانند که چی کمک های به صدام کردند تیر اینها به سنگ خورده‌ است مگر اینها چی هستند هیچی نیستند.
امیر۳۱۸۵۰۸۹۰۷:۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
به قو ل امام خمینی امریکا هیچ غلطی نمی توا ند بکند
ابراهیم درویش۳۱۸۵۱۰۳۰۷:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
گذشت اون زمانیکه امریکا گرگ بود.حالا دیگه مقابل ایران گرگ پیری که دندون نداره،دیگه هیچی نیستن،اینو هم فرمانده هان ارشدشون وبخصوص ژنرال سنتکام بخوبی میدونه وبه مقامات سیاسی وارشد بالا هم منعکس کردن که بلاتردیددرمنطقه دست برترباایرانه،درصورت هرگونه درگیری کمتراز نیمساعت تمامی پایگاههای وناوها،کشتیها وهرآنچه دارند درمنطقه توسط نیروهای ایران ونیانتی هاش که در سراسر خاورمیانه تامدیترانه وحتی آفریقا حضور دارند کاملا نابودمیشه وبه قعرخلیج فارس و.... میره،البته عاقلانه تراینه که ایران نبایدپای آمریکارو کاملا قطع کنه بلکه بایدباج خودشوبگیره تا فرضااجازه بده آمریکا باج خودشوبگیره،پای چین وروسیه روهم نباید قطع کنه،بایدبااینابازی کنه ومنافع ازشون بگیره که اجازه بده منافع خودشونوتامین کنن،حالاکه هم آمریکا میدونه دیگه مقابل ایران هیچی نیست،هم ایران میدونه،پس بفکرگرفتن نوع امتیازاتی که عملی وقابل توجه و...باشه امتیازات بایدگزینش وبررسی کارشناسی شوند که کدام ونحوه گرفتن،و... اگرهم قلدری کردن بدنیست چون نشون میده که درقدرت ایران تردید دارن،پس لازمه یه سیلی افسری همانجایی که قلدری کردن بلافصله اول وبدست سپاه بایدبزنه، دست اول روباقدرت بزنه ویه ناویا ناوچه یاناوموشک انداز یا..‌‌.روطوری بزنه که قدرتمنددقیق وسریع،که تا بخودشون بیان ببینن این ناو دیگه تمام اگرپاسخ بدیم قطعا بدبازی شروع میشه پس بهتره کاری نکنیم هرچه دارو ندارمونه ایران نابودکنه،بعدش قشنگ میشه باهم صحبت کرد،.
حسن۳۱۸۵۱۹۸۰۸:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۲
کشور را با درایت اداره کردن هنر است،خط و نشان کشیدن هم شد کار.؟با هوشمندی هم میشود امنیت خلق کرد نیاز به تیروترقه مربوط به مرحله آخر است،شما را به خدا گرفتاری درست نکنید اوضاع را بدتر نکنید.
محمد۳۱۸۵۲۳۴۰۹:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
ما پیرو سید الشهدا هستیم با تمام توان مقابل دشمن می ایستیم، ولی صحنه مذاکره و ارتباط با دنیا راهم بیش از هر زمانی فعال کرده‌ایم ، دوستان جهان فقط آمریکا نیست .وبا قدرت می گوییم ..هیهات من الذله..
ناشناس۳۱۸۵۲۴۲۰۹:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۲
عالی سپاه پاسداران خوب جواب میده...بعضی ها چرا خود زنی می کنند نمی دانم.
ناشناس۳۱۸۵۲۶۲۰۹:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
آمریکا بلوف میزنه درمقابل کره شمالی آرایش جنگی گرفت ‌وکاری پیش نبرد الان ایران اعلام کرد که امنیت خلیج فارس با کشورهای حاشیه خلیج فارس است گفت سریع برم تو منطقه سهمی ببرم واگر. نه همش طبل توخالی هست
ناشناس۳۱۸۵۳۵۲۱۰:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
راه و رسم مملکت داری این نيست
رضا۳۱۸۵۳۷۴۱۰:۴۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
ایران یک راه بیشتر نداره به حدی قوی بشه و در داخل متحد و با همسایگان دوست که غرب مایوس بشه دست از ایران بکشه.اونها صد ساله هر کاری میکنن کشوری در خاورمیانه مستقل و قوی نباشه.باقی چیزا بهانه و توجیح برای گول زدن عده ای وطن فروشه هست
محمد۳۱۸۵۶۴۸۱۲:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
به قول رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت ایت الله خامنه ای امریکاهیچ غلطی نمیتکاندبکندفقط حرف میزنددرودبرسپاهیان بزرگ ودلاوروقدرتمندوارتشیان بزرگ وقوی درودوسلام وخداقوت میگم برتمام ارتشیان وسپاهیان نیروهای نطامیان جمهوری اسلامی ایران خداوندیاورونگه دارتان باشد
نوروزی۳۱۸۶۰۱۴۱۵:۳۳:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اگر الان درمقابل تروریست های آمریکایی نیستیم ناشی از ضعف وناتوانی وخواست غربگراهاست برای ازش نهادن به فرموده امام راحل و مقام رهبری وخون شهدا باید باقابلیت بایستید یادتان نرود هنوز انتقام سردار سلیمانی را نگرفته ایم
ق+ش۳۱۸۶۲۰۳۱۷:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
سلام ماباهیچ کشوری جنگ نداریم اما هرکشوری بخواهد بخاک ایران ونیروهای نظامی ایران حمله کند بشدت مقابله خواهیم کرد ایران 200 سال است بسیاری از سر زمین های خودرا ازدست داده است اینها اول به بهانه امنیت خواهند آمد بعد جزایر گانه رامیخواهند جزایری که زمانی اصلا امارات متحده عربی وجود نداشت از ایران بود مادر خلیج فارس سرزمینی بنام بحرین راازدست دادیم که اصلا حرفی ازش نیست چه خوبه وقتی آنها ادای جزایر مارامیکننددر مقابل ماهم ادای بحرین رابکنیم هردولتی درمقابل سرزمین های اشغالی ما کوتاه بیایند مردم ایران آن دولت را می‌بخشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین