امروزه اغلب آنلاین شاپها تمرکز اصلی خود را بر جلب اعتماد مشتری گذاشتهاند تا بدین وسیله بتوانند بر فروش خود بیافزایند. درنتیجه افرادی که میخواهند میزان سود و درآمد خود را افزایش دهند و در زمینه کاری خود پیشرفت کنند همواره با پرسش "چگونه اعتماد مشتری را جذب کنیم؟" روبرو هستند. جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی معمولا سخت تر از مشتریان برای کسب و کار های سنتی است و آنلاین شاپها در این زمینه میبایست تلاش بیشتری انجام دهند تا بتوانند موفق به جلب اعتماد مشتری شوند.
ما در این مطلب قصد داریم تا برخی از تکنیکهایی که برای افزایش اعتماد مشتری در فروش آنلاین و حضوری به کار گرفته میشود را برای شما عنوان کنیم. بنابراین پیشنهاد میکنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.
تکنیکهای افزایش اعتماد مشتری
اگر شما هم هنوز نتوانستهاید به سوال " چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟" پاسخ دهید نگران نباشید. تکنیکهای مختلفی برای افزایش اعتماد مشتریان در فروش آنلاین و حضوری به کار گرفته میشود که در ادامه به برخی از این تکنیکهای مهم اشاره خواهیم نمود:
-
تهیه فیلمها و تصاویر واقعی از محصول
تهیه فیلمها و تصاویر واقعی از محصول و قرار دادن آنها در بستر فضای مجازی موجب به وجود آمدن حس اعتماد در بین مشتریان میشود. مثلا مجموعه آزاد پک برای فروش جعبه شکلات آماده خود، فیلمها و تصاویر مختلفی از آن در زوایای مختلف تهیه نموده و در اختیار مشتریان قرار میدهد. در نتیجه هنگامی که مشتری فیلمها و تصاویر واقعی از محصولات را مشاهده میکند دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید بسته بندیهای این مجموعه را نخواهد داشت و روند خرید محصولات این مجموعه با سهولت بیشتری انجام خواهد پذیرفت.
-
افزایش اعتماد مشتریان با پاسخگویی به سوالاتشان
پاسخگویی به سوالات مختلف مشتریان پیگیری منظم و دقیق محصول از زمان ثبت سفارش تا زمان تحویل به مشتری، ثبت نظرات آنها و برطرف کردن مشکلات احتمالی از دیگر روش های جلب اعتماد مشتری است. مثلا برای فروش عمده هارد باکس حتما میبایست اعتماد مشتریان به نحوی جلب شود که بتوانند سفارشهایی با چنین مبلغ بالا را نیز با اعتماد کامل به ثبت برسانند.
-
گارانتی اصالت فیزیکی کالا
آن دسته از افرادی که اقدام به فروش محصول با گارانتی اصالت فیزیکی کالاهای خود میکنند، توانسته اند درصد اعتماد مشتریان به مجموعه خود را افزایش دهند. برمبنای این گارانتی چنانچه بسته بندیهای ارسالی از لحاظ فیزیکی در حین ارسال دچار هر نوع آسیب شوند، مجموعه به طور کامل پاسخگو بوده و با جایگزین کردن بستههای خراب و آسیب دیده با بستههای جدید سبب افزایش رضایت مشتریان خود خواهد شد. فروش جعبه آماده در فروشگاههایی که گارانتی اصالت فیزیکی دارند بالاتر است.
-
برای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی به وعدههای خود عمل نمایید
سعی کنید در خصوص هر موضوعی که به مشتریان شما مربوط میشود (اعم از محصولات و خدمات) کاملا روراست و صادق باشید و به صورت شفاف با آنها صحبت نمایید. بهتر است از دادن وعدههای پوشالی پیشگیری به عمل بیاورید و قولهایی که امکان تحقق آنها برایتان میسر است را به مشتریانتان بدهید تا بدین صورت بتوانید به یک برند مورد اعتماد در بین مشتریان تبدیل شوید و اعتماد مشتریهای خود را افزایش دهید.
-
جلب اعتماد مشتری با ارائه خدمات عالی به مشتریان
برقرای ارتباط خوب و تعامل با مشتریان از دیگر روش های اعتماد سازی است. آنلاین شاپهایی که در ارتباط کاری خود با مشتریان منعطف عمل کنند سبب افزایش سطح رضایتمندی مشتریان خود خواهند شد.
سعی کنید راههای ارتباطی مشتریان با خودتان را به نحوی برقرار سازید که آنها بتوانند به راحتترین شکل ممکن با شما ارتباط برقرار نموده و هرگونه سوال، مشکل و ابهام خود را با شما در میان بگذارند. شما نیز خود را موظف کنید تا در اسرع وقت مشکلات آنها را مرتفع نموده و تمامی سوالات آنها را با دقت پاسخ دهید. این موضوع میتواند تاثیر شگفت انگیزی در جلب اعتماد مشتریان داشته باشد. چرا که مشتری حس خواهد کرد که شما در زمینه کاری خود از تجربه کافی برخوردار هستید و به مشتریان اهمیت میدهید.
-
تشویق مشتریان قبلی به نظر دهی آنلاین
همانطور که میدانید امروزه اغلب مشتریان پیش از اقدام به خرید با خواندن نظرات کاربران قبلی که محصول فوق را خریداری نموده اند تصمیم به خرید و یا عدم خرید آن کالا میگیرند. بنابراین شما میتوانید با ارائه بستههای تشویقی مختلف مثل کد تخفیف مشتریان خود را تشویق به درج نظراتشان در خصوص آن محصول نمایید.
-
ارائه کالاهای تشویقی به مشتریان
ارائه کالاهای تشویقی (که به آن اشانتیون نیز میگویند) به همراه کالای اصلی به مشتریان، حس مثبتی در آنها به وجود میآورد و نظر مشتریان نسبت به برند شما مثبت خواهد شد. بنابراین امروزه برندهای بسیاری در دنیا از این راهکار کم هزینه برای افزایش اعتماد مشتریان خود استفاده مینمایند.
-
افزایش اعتماد مشتری با ضمانتهای پیشنهادی
امروزه اغلب برندها برای آنکه خیال مشتریانشان را از بابت کیفیت و خدمات پس از فروش محصول مورد نظرشان راحت کنند ضمانتهای پیشنهادی مختلفی نظیر ضمانت بازگشت وجه به آنها ارائه میدهند. این موضوع اعتمادسازی بالایی در بین مشتریان ایجاد کرده و آنها را راغب به خرید محصول فوق خواهد نمود.
-
قیمت گذاری شفاف راهی برای اعتماد سازی مشتریان
بهتر است قیمت گذاری کالاهای خود را به صورت کاملاً شفاف انجام دهید و از غافلگیر کردن مشتریان با هزینههای پنهان اجتناب کنید. چرا که این موضوع میتواند اعتماد مشتریان به مجموعه شما را خدشه دار کند.
-
معرفی کامل محصول به مشتری
در هنگام معرفی محصول به مشتریان خود، بهتر است تمام خصوصیات و ویژگیهای محصول را به طور کامل به مشتری شرح دهید تا مشتری با دید بازتری بتواند انتخاب محصول را انجام دهد.
جمع بندی
در این مطلب سعی کردیم تا با ارائه تکنیکهای مختلف به فروشندگان کمک کنیم تا بتوانند با به کارگیری این تکنیکها اعتماد مشتریان خود در فروش آنلاین و حضوری را افزایش دهند و بدین ترتیب سود و درآمد خود را بالا ببرند. برای خرید جعبه های آماده آزادپک https://azadpack.ir به عنوان روشی برای افزایش اعتماد مشتریان با شماره 02532400111 تماس حاصل نمایید.