حاجی دلیگانی: به هر نحوی که هست باید از ورود این عده به دانشگاه ممانعت شود / باید مسئولین پاسخگوی تخلف ۱۰۰۰ دانشجو باشند

  4020430124 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

جوانانی زحمت می کشند و آنانی زحمت نمی کشند با تخلف صندلی ها دانشگاه را اشغال می کنند و حق آن افراد را تضییع می کنند .لذا انتظام بخشی و برقراری امنیت کامل برای یک آزمون سراسری یک امر کاملا ضروری و لازم است.

حاجی دلیگانی: به هر نحوی که هست باید از ورود این عده به دانشگاه ممانعت شود / باید مسئولین پاسخگوی تخلف ۱۰۰۰ دانشجو باشند
 

مدتی است از ورود 1000 دانشجوی متقلب به دانشگاه رونمایی شده اما گویا این بی کفایتی در برگزاری آزمونی به این مهمی ظاهرا به مسئله ای دون پایه تبدیل شده و وکلای مردم از کار اصلی خود که همان نظارت است هم کوتاه آمده اند، این در حالی است که در بخشنامه وزارت کشور به استانداری ها شاهد اعتراض شدید نمایندگان و تاکید آنان بر حذف معاون وزیر کشور بودیم. آیا نمایندگان موضوع ناکارآمدی حاکمیت سیاسی دولت در اجرای قوانین را نادیده می انگارند؟ آیا برای آنان نادیده انگاشتن صدها هزارنفر پشت کنکوری اهمیتی ندارد؟ آیا چنین موضوعی نباید در کارنامه سیاسی آنان ثبت شود؟ آیا مردم نسبت به این چنین بی عدالتی در حق فرزندان مردم، نباید آگاه شوند؟ «خبرآنلاین» در گفت و گو با حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و عضو جبهه پایداری مجلس یازدهم به این موضوع پرداخته است.

 

شما قبل از دور دوم آزمون سراسری و در اردیبهشت ماه از وزیر علوم سوال کردید چرا سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌ها با برخی مراکزی که مجوز قانونی ندارند قرارداد منعقد می‌کند؟ آیا تذکر شما به صرف همان تقلب هزار دانشجو است؟

بله،بالاخره اینکه چنین اتفاقاتی در یک آزمونی بیفتد که به عبارتی آینده صدها هزار نفر در آن گره خورده است مهم است،در چینی آزمونی می بایست از همه امکانات ،طرفیت ها و نیروها استفاده کرد که از این گونه اتفاقات پیشگیری شود.چون به هر حال جوانانی زحمت می کشند و در صورت تخلف آنانی که زحمت نمی کشند صندلی ها دانشگاه را اشغال می کنند و به نوعی دچار یک چنین تخلفاتی می شوند و حق آن افراد را تضییع می کنند .لذا انتظام بخشی و برقراری امنیت کامل برای یک آزمون سراسری یک امر کاملا ضروری و لازم است.

ماده 10 قانون تقلب در کنکور می گوید چنانچه تقلب در کنکور محرز شود با فرد متقلب در هر مقطعی و حتی چنانچه فارغ التحصیل هم شده باشد باید برخورد شود و مدرک تحصیلی وی باطل شود.ولی آقای زلفی گل معتقدند اینکار اخلاقی نیست و برای آنها تبعات اجتماعی دارد .نظرتان در مورد این موهبت ایشان چیست؟

بنظر من این حرف صحیحی نیست چرا که اگر این را بپذیریم که هر کسی از یک مرحله ای عبور کرد و علیرغم اینکه با تقلب به این مرحله رسیده باید مسیر را ادامه دهد ،این باب می شود و باب شدن آن باعث استمرار این حرکت نادرست می شود .بنابراین باید به هر نحوی که هست از این کار ممانعت شود.

حاجی دلیگانی: به هر نحوی که هست باید از ورود این عده به دانشگاه ممانعت شود / باید مسئولین پاسخگوی تخلف 1000 دانشجو باشند

حالا که این اتفاق افتاده نه وزیر علوم و نه رئیس جمهور رویکرد خاصی نسبت به تخلف انجام شده ندارند.علت این کوتاهی را در چه می دانید؟

باید مسئولین اجرایی کشور در این زمینه پاسخگو باشند ،آنها باید به تکلیف خودشان عمل کنند و رسیدگی بکنند تا این گونه مباحث را در کشور نداشته باشیم.

شما پیش تر گفته بودید عیب بزرگی که در این دولت که ما هم به نوعی آن را همفکر خودمان می‌دانیم، وجود دارد این است که قانون را اجرا ‌نمی‌کند.اگرچه این سخن را در مورد موضوع دیگری گفته بودید ولی ایا شامل همین داستان تخلف در آزمون نیز می شود؟

شاید،دولت باید در همه موارد قانون را اجرا کند.

با توجه به تخلف انجام شده آیا شما زمزمه ای از استیضاح وزیر علوم شنیده اید؟

نه من چیزی نشنیده ام.

در این مورد نظرتان چیست؟

حالا اجازه دهید بررسی ها انجام شود.

فردا مجلس جلسه ای در این خصوص دارید؟

نه، من اطلاعی ندارم.

بنظر شما چرا بیشتر نماینده های عضو کمیسیون آموزش مجلس از پاسخ به این سوال تاکنون طفره رفته اند ؟

این را باید از خودشان بپرسید،نماینده که قائل به شخص نیست که نماینده ای پاسحگوی عملکرد نماینده دیگری باشد .من متولی عملکرد آنها نیستم و وظیفه خودم را انجام می دهم.

شما از عملکرد وزیر علوم راضی هستید؟

تشکر...

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۵۴۰۰۲۳:۰۳:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۳۰
استیضاح کنید اگر عمل نشد
ناشناس۳۱۵۶۰۸۹۱۲:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۳۱
از آقای حاجی دلیگانی که سالیان بسیار درازی در مجلس حضور داشته اند و چندین بار تفحص از بانک مرکزی را کلید زدند و در صحن مجلس بردند برای ملت توضیح واضح بدهند چرا این تفحص بسیار مهم را اجرایی نکردند این نکته بسیار مهمی می باشد زیرا بر اثر این عدم تفحص از چندین سال پیش تا حالا خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد شده که مجلس در این زمینه مسول است و قصور دارد
ناشناس۳۱۵۵۵۷۴۰۱:۱۶:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
دانشگاه همه جوره ول شده استاد ان به جای درس دادن نشسته اند راه وچاه هنجار شکنی ومخالفت با حکومت وقانون کشور را به دانشجویان اموزش میدهند اگر استاد ودانشگاه مناسب بودند این وصع وحشتناک هنجار شکنانه ی دانشجویان مانبود
ناشناس۳۱۵۶۰۳۸۱۱:۲۶:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۳۱
مخالفم منفی
ناشناس۳۱۵۶۰۹۲۱۲:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۳۱
با توجه به اینکه انتخابات مجلس آینده نزدیک است باید اسامی نمایندگانی که بنام خود و دیگران خودرو رانتی گرفته اند مشخص شود ...
ناشناس۳۱۵۵۶۰۲۰۱:۵۳:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۳۱
این هزار نفر با تقلب و زدن درصدهای بالا ( چون جواب سوالات را داشته اند) میانگین آزمون را تغییر دادند و ترازبندی سایر داوطلبان را هم به هم ریخته اند. حق خیلی ها ضایع شد موضوع فقط جابجایی این 1000 نفر نیست.
ناشناس۳۱۵۶۰۹۴۱۲:۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
جناب حاجی دلیگانی قریب دو سال است تفحص از بورس توسط آقای موسوی لارگانی شروع شده ولی نتیجه آن اعلام نشده است لطفا پیگیری فرمایید
علی۳۱۵۵۶۷۷۰۶:۴۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۳۱
اگر می خواهید عدالت اجرا شود سهمیه ها را اگر حذف نمی کنید حداقل آن ها را تعدیل کنید وگرنه این که دنبال عدالت آموزشی باشید را کسی باور نمی کند.
ناشناس۳۱۵۵۷۰۶۰۷:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۳۱
تا وقتی قانون ضمانت اجرا نداشته باشد کسی به قانون تمکین نمیکنه اینو کانون وکلا با اجرا نکردن قانون تسهیل عملا نشون دادن
پشت کنکوری۳۱۵۵۷۳۳۰۷:۵۲:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۳۱
اگر وزیر به قانون خصوصا ماده 10 تمکین نکرد، ترک فعل کرده و باید هم برخورد قضائی با او بشود و هم استیضاح و برکنار گردد. زیرا ۱۰۰۰ نالایق را بر روی صندلی مهمترین کلاسهای دانشگاههای درجه یک نشانده و حق هزار جوان شایسته را پایمال کرده است و فاجعه بارتر آنکه اصرار به حفظ وضع پیش آمده را دارد.
ناشناس۳۱۵۵۷۳۵۰۷:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
چرا اصولگراها بدنبال تضعیف مقررات و قوانین آموزشی هستند. درزمان وزارت کامران دانشجو نیز ۳۰۰۰ نفر فاقد حداقل شرایط بورسیه آموزش عالی در مقطع دکتری شدند و به عضویت هیات علمی در آمدند.
ناشناس۳۱۵۶۱۵۳۱۲:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۳۱
آقای حاجی دلیگانی شما چندین بار تفحص از بانک مرکزی را کلید زدید و اجرا نکردید آیا تهدید شدید یا مسله دیگری صورت گرفته است این مهم را شفاف برای ملت بیان فرمایید
سید مجتبی۳۱۵۵۷۴۰۰۸:۰۳:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۳۱
به نظر میرسد جریانی در کشور نهادهای اداری و آموزش و قضائی کشور را برای ناکار کردن نشانه رفته است. متاسفانه قوانین که برای تعمیم و بسط عدالت وضع شده یا میگردند به راحتی زیرپا گذاشته میشوند.
ناشناس۳۱۵۵۷۴۱۰۸:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۳۱
متاسفانه اقایان نماینده چشم و گوش های خود را بر روی قانون شکنی و مشکلات مردم بسته اند.
ناشناس۳۱۵۵۷۵۳۰۸:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۳۱
اکنون اعتبار دانشگاه های درجه یک ما را با ورود متقلبانه در سطح جهانی زیر سئوال میبرند. ایران را خراب نکنید
ناشناس۳۱۵۵۹۷۷۱۰:۴۷:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
اگه اخراجشون نکنن اعتبار مدارک دانشگاهی از بین میره
ناشناس۳۱۵۵۷۵۵۰۸:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۳۱
احتمالا بچه های بعضی مسئولان هم جز این افراد متقلب هستند، در غیر اینصورت برخورد می کردند.
ناشناس۳۱۵۵۹۷۴۱۰:۴۶:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۳۱
.. برای همینه که برخی نمیذارن بیرونشون کنن ؟
ناشناس۳۱۵۶۱۸۸۱۲:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۳۱
احتمال داره
فانی۳۱۵۵۷۵۶۰۸:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۳۱
گریه آور است. جریانی در داخل سیستم تعمدا قصد از بین بردن اعتبار دستگاههای آموزشی و اداری و قضایی مارا دارد.
ناشناس۳۱۵۵۷۶۵۰۸:۲۱:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۳۱
بنظر شما چرا بیشتر نماینده های عضو کمیسیون آموزش مجلس از پاسخ به این سوال تاکنون طفره رفته اند ؟ پاسخ این سوال را جناب آقای دکتر توکلی قبلا داده اند. زمانی که درخصوص رانت های مربوط به جابجایی فرزندان هیات علمی نامه نوشتند و اشاره به دبیر سابق و فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند
ناشناس۳۱۵۵۸۲۸۰۹:۱۰:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۳۱
اين همه مسئول مملكتي بي حساب و كتاب مدرك گرفتن اكثر هم دكترا اما دريغ از دانستن يك زبان خارجي!
ناشناس۳۱۵۵۸۷۰۰۹:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۳۱
ادامه‌ی تحصیل ۱۰۰۰ دانشجوی متقلب یعنی ورود ۱۰۰۰ دکتر بی سواد به عرصه‌ی اقتصادی سیاسی و معیشتی و امنیتی و فرهنگی اجتماعی این مملکت
ناشناس۳۱۵۶۲۰۲۱۳:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
این عده بجا بود بجای ورود به عرصه علم و تحصیل وارد مکتب رفتار و اخلاق و انسانیت بشن.خروجی چنین افراد متقلبی بعد از فارغ تحصیل شدنشان،در آینده کشور چی می‌تونه باشه.آنهایی که چشم و گوش خود را در چنین مواقعی بسته نگه میدارند حتم به یقین یا مخالفن و یا ذینفع.
سید مهدی۳۱۵۵۸۸۳۰۹:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۳۱
این چه قانونی هست که طرف در زمانی که داوطلب بوده خطا کرده،ولی حالامیگویند چون دانشجو هست نمیشه پیگیری و اعمال قانون کرد،مسخره نیست ،حق یک عده پایمال شده ،کجای این عدالت هست.
رضا۳۱۵۶۴۹۵۱۵:۵۸:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۳۱
باید اون ۱۰۰۰نفراخراج شوند تا معلوم شود پشت این موضوع تقلبهای هرساله چه کسانی هستند؟ قطعا اینها .......باید رسوا شوند.
مسلم۳۱۵۵۹۲۶۱۰:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۳۱
این یعنی هزارنفر دردسرهای مهم دولتی کسی که بارانت تقلب الان رفته بعد میشه کارمند مسئول یعنی کسی که حلال حرام نمی کنه یعنی دزدی رشوه اختلاص یعنی فاصله طبقاتی نارضایتی مردم هرج ومرج به داد مردم دلسوز زحمت کش برسید حق کشی نکنید اکثر ثروتمندان مسئول هستند ودانشگاهی شده فقرا باید جان بگیرن
ناشناس۳۱۵۵۹۷۱۱۰:۴۴:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۳۱
... خدا یا من از حق خودم نمی گذرم تو شاهد باش چه جفای کردند
ناشناس۳۱۵۵۹۸۶۱۰:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۳۱
با تحقیر و اردنگی باید اخراج شوند
ناشناس۳۱۵۶۱۱۷۱۲:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۳۱
دانشگاه های برتر پر متقاضی رو آزاد بذارید هر کدوم خودشون با استاندارد های بالا آزمون بگیرن مثل هر دانشگاه خوب دنیا... اونوقت معلوم میشه هرکس واقعاً چقدر شایسته نشستن روی اون صندلی هست. اینطوری انقدر کنکور همه جوره مشکل ساز نمیشه چون کنکور رقابت بر سر رسیدن به دانشگاه های برتر هست بقیه که صندلی هاشون خالیه.
ناشناس۳۱۵۶۱۸۷۱۲:۵۵:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
من و شما و دیگران، تا زمانی پایبند به قانون کشور هستیم که منافع شخصی خودمون را تامین می‌کنه.سوي تفاهم در درک و تعبیر و تفسیر کلماتی همچون قانون و آزادی و امثالهم را میشه در اکثر اقشار مردم دید.تناقضات در دیدگاه ها و تصمیم گیری های برخی از مسئولین هم به آن دامن میزنه...
ناشناس۳۱۵۶۲۷۴۱۳:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۳۱
الهی خیر نبینن ...که بچه های بیچاره ما با معدل ۲۰ پشت کنکور و افسرده هستن
ناشناس۳۱۵۶۵۳۰۱۶:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۳۱
دانشجوهای متخلف از الان خلاف کردن وکسی بهشون کاری نداشته باشه. فردا بجایی برسن. چکار میکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین