چرا نقاشی برای رشد ذهنی کودک مهم است؟

گزارش بازرگانی، 190756،   4020420088

بسیاری از والدین برای شروع نقاشی کودک شان سوالاتی در رابطه با ابزار و وسایل مورد نیاز آنها دارند. در این مطلب قصد داریم به هر آنچه که فرزند شما برای نقاشی کشیدن به صورت نیمه حرفه‌ای نیاز دارد ، نکات کاربردی و روش های استفاده بپردازیم.

اما قبل از هرچیز باید بدانید که اجبار کودک به حضور در کلاس‌های طراحی کار غلطی است. با اجبار کودک نه تنها هزینه‌های خود را از دست می‌دهید بلکه به نتیجه مطلوب نیز نخواهید رسید. به همین دلیل قبل از اینکه بخواهید برای او وسایل مورد نیاز نقاشی را تهیه کنید از او بپرسید که آیا به این کار علاقه دارد یا خیر.

 

آیا بوم نقاشی بخریم ؟

باید بدانید که کودک شما در ابتدا قرار است با یک آموزش نقاشی کودکانه شروع کرده و در طی زمان پیشرفت کند. این کار قرار است یک فعالیت هیجان انگیز و شاد برای او باشد. کودک نباید با انبوهی از ابزارهای حرفه‌ای نظیر بوم نقاشی تحت فشار قرار بگیرد.

در این بخش اجازه دهید که کودکتان هر آنچه را که به آن علاقمند است انتخاب کند. حتی ممکن است او بخواهد بر روی چوب یا سنگ نقاشی کند. اگرچه این ابزارها ، ابزارهای متداول نقاشی نیستند اما به او اجازه دهید این روش‌ها را تست کرده و به طور واقعی کشف کند.

برای شروع یک دفتر نقاشی می‌تواند گزینه ابتدایی و مناسبی باشد. اما می‌توانید متناسب با بودجه خود از کاغذهای حرفه‌ای‌تر نظیر فابریانو استفاده کنید. این قسمت بیشتر وابسته به بودجه شما خواهد بود.

 

بوم نقاشی

تکنیک‌های ابتدایی را آموزش دهید
در ابتدا و اگر از پالت استفاده می‌کنید می‌بایست نکات اولیه استفاده از این ابزار را به کودکتان آموزش دهید. کودک باید یاد بگیرد که چگونه قلمو را در پالت زده و یا آن را تمیز کند. همینطور روش‌های ادغام رنگ‌ها را نیز باید با او کار کنید.
در صورتی که از پالت رنگ استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم برای شروع از تعداد محدودی نظیر ۲ یا ۳ رنگ شروع کنید. اما استفاده از ابزاری مانند مداد رنگی احتیاج به یادگیری خاصی نداشته و صرفاً سعی کنید محدوده رنگ‌های وسیع‌تری را انتخاب کنید.


به سن کودکتان توجه کنید
کودکان از سن یک سالگی شروع به نقاشی کشیدن میکنند. این نقاشی‌ها اگرچه صرفاً خط خطی‌های ساده هستند اما برای رشد فکری کودک بسیار ضروری‌اند. آنها از نقاشی برای تخلیه تفکرات و تخیلاتشان استفاده می‌کنند. این کار با درگیر کردن قوه تخیل کودک موجب رشد خلاقیت او نیز میشود. اگر حس کردید کودک نقاشی را درست نمی‌کشد سعی کنید صرفاً او را راهنمایی کنید. گرفتن مداد از او و رسم توسط والدین باعث می‌شود کودک درگیری ذهنی که مورد نظر است را نداشته و پیشرفتی نکند. پس به هیچ عنوان در نقاشی کودک دخالت مستقیم نکرده و صرفاً به عنوان یک راهنما و مربی در کنار او باشید.

با افزایش تعداد تمرین‌های کودک او می‌تواند دنیای پیرامونش را بهتر درک کرده و در رشد خلاقیت او نیز بسیار تاثیرگذار است.
حد اعلای این کار نقاشی سیاه قلم است. در واقع در این مرحله کودک به اوج شکوفایی رسیده و یک نقاشی هایپر رئال سیاه قلم را میتواند رسم کند. در لینک زیر آموزش سیاه قلم آورده شده که در صورت علاقه می‌توانید به آن نیز رجوع کرده و اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید.

https://baladmirza.com/آموزش-سیاه-قلم-از-0-تا-100/

باید بدانید در هنگام نقاشی کشیدن صرفاً دست کودک درگیر نیست. نقاشی یک فعالیت شدید فکری است زیرا کودک قبل از شروع آن میبایست سوژه را در ذهنش تداعی کند.
این تداعی اولین قدم در رسم سوژه است. حالا کودک باید آنچه را که در ذهنش تجسم کرده به روی کاغذ بیاورد. او برای تجسم یک جسم می‌باید تمامی اجزای آن را به دقت بررسی کند در واقع او دنیای پیرامونش را با این کار کشف می‌کند.

در وبسایت میرزا بلد میتوانید به منابع مناسبی جهت یادگیری و آموزش نقاشی کودک دسترسی داشته باشید. همانطور که ملاحظه کردید نقاشی یک موتور محرک برای خلاقیت کودک است. این موتور متحرک نیاز به تمرین و ممارست دارد. شما می‌توانید به عنوان والدین کودک او را با تشویق در این راه همراهی کنید. باید بدانید این کار از سن یک سالگی شروع شده و با گذر زمان به حد اعلای آن یعنی سیاه قلم و سبک های پیشرفته تر خواهد رسید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین