حقیقت‌هایی درباره سریال «سلمان فارسی»/ ماجرای حسین یاری چیست؟

  4020418073

ساخت لوکیشن‌های سریال «سلمان فارسی» در فصل ایران ادامه دارد؛ هنوز حضور هیچ بازیگری به‌جز فرهاد اصلانی و محمدرضا هدایتی جلوی دوربین این فصل قطعی نشده شایعه‌سازی درباره بازیگران داود میرباقری در فضای مجازی به اوج خودش رسیده است.

حقیقت‌هایی درباره سریال «سلمان فارسی»/ ماجرای حسین یاری چیست؟

به گزارش تسنیم، نام بسیاری به‌عنوان بازیگران سریال «سلمان فارسی» مطرح می‌شود، بارها امرالله احمدجو و برخی دیگر از عوامل این سریال اعلام کرده‌اند که نزدیک به هر فصل و بخش، بازیگر مرتبط به آن انتخاب می‌شود و جلوی دوربین قرار می‌گیرد، این اتفاقات و فضاها نیازی به گمانه‌زنی ندارد. حسین طاهری تهیه‌کننده سریال درباره فرآیند انتخاب بازیگران گفته بود: از سراسر ایران گروه فرستاده شده‌اند و استان به استان برنامه‌ریزی و نگاه کردند برای اینکه یک مقداری عمومی‌تر و جامع‌تر در انتخاب بازیگران داخل کشور باشد.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

شروع شایعات با نام شهاب حسینی

سابقه این شایعات به قبل از شروع سریال هم برمی‌گردد. زمانی که نام شهاب حسینی به عنوان بازیگر «سلمان فارسی» مطرح می‌شد؛ شایعه‌ای که خیلی زود پاسخ داده شد؛ مدیر تولید سریال همان موقع در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم این نکته را مطرح کرد: هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما مطمئناً در گزینه‌های این نقش، شهاب حسینی قرار ندارد. خیلی زود نام دیگری مطرح شد؛ مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون. این نحوه گمانه‌زنی انتخاب بازیگران هم توسط گروه «سلمان فارسی» رد شد و سرانجام نام علیرضا شجاع‌نوری را به‌عنوان بازیگر اصلی سریال «سلمان فارسی» که تا میانسالی ایفای این نقش را به‌عهده دارد.

البته نام مجید مظفری، شکرخدا گودرزی و تنی چند از هنرمندان سینما و تلویزیون به‌عنوان بازیگران سریال «سلمان فارسی» مطرح شد که قرار است جلوی دوربین داود میرباقری حاضر شوند اما هنوز درباره نقش و زمانِ حضورشان نکته قطعی وجود ندارد. حتی بعدها پیگیری‌های خبرنگار تسنیم به نام حسام منظور بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون هم رسید که نقش پدر «سلمان فارسی» را ایفا کند. اما تا زمانی که او جلوی دوربین داود میرباقری قرار نگیرد می‌توان منتظر هرگونه تغییر هم بود، اتفاقی که برای حضور برخی از بازیگران دیگر هم افتاده است.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

امیر رضایی بازیگر نقش جوانی «سلمان فارسی»

از روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» پیگیر می‌شویم او درباره نقش جوانی شخصیت «سلمان» هم می‌گوید: نقش جوانی این شخصیت را امیر رضایی بازیگری که بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده‌ شده است، ایفا می‌کند. انتخاب او بیشتر به‌خاطر جنبه شبیه بودن به شجاع‌نوری انتخاب شده است. البته این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد که به‌مرور بازیگرانش انتخاب می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند.

رضا کیانیان خودش تکذیب کرد

یکی از گمانه‌هایی که صحت و سقم آن مورد بررسی قرار گرفت نامِ رضا کیانیان بود که به‌عنوان بازیگر سریال مطرح شد. او به‌عنوان مدرس یکی از کارگاه‌های جشنواره فیلم کوتاه حاضر شد و در حاشیه این حضور به این گمانه‌زنی پاسخ داد. او به خبرنگار تسنیم گفت فعلاً صحبتی با او نشده است و معلوم نیست که در این سریال حضور پیدا کند یا خیر، فرآیند انتخاب بازیگر به این صورت نیست، هر موقع قطعی شد حتماً همه رسانه‌ها باخبر می‌شوند و نقش هم مشخص می‌شود.

همچنین تورج نصر دوبلور پیشکسوت که صدای او بیشتر مخاطب را یاد شیپورچی کارتون پسر شجاع می‌اندازد در سریال «سلمان فارسی» ایفای نقش می‌کند. تصویری از او و علیرضا شجاع‌نوری در فضای مجازی منتشر شده و نشانگر این موضوع است. وقتی از این صدای ماندگار پیگیر می‌شویم خیلی اطلاعاتی نمی‌دهد اما حضورش را با چند نقش و گریم متفاوت تأیید می‌کند. او دومین دوبلوری است که در این سریال تلویزیونی حضور دارد، چرا که مرحوم چنگیز جلیلوند هم به‌عنوان آخرین اثر در کارنامه‌ بازیگری‌اش، نقش اسقف را در این مجموعه تلویزیونی از خود به‌یادگار گذاشته است.

چندی پیش در گفت‌وگو با محمود اردلان طراح جنگ‌های سریال «مختارنامه» که در سریال «سلمان فارسی» هم این مسئولیت را به‌عهده دارد و قرار است در فصل ایران هم به جمع بازیگران بپیوندد، به خبرنگار تسنیم، چراغ سبز حضور خودش به‌عنوان بازیگر را هم روشن کرد.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

مهدی فقیه و نقش یک جذامی

یکی از کاراکترهای دیگر این سریال را مهدی فقیه ایفا می‌کند که قبلاً هم در سریال‌های تاریخی مثل "ملک سلیمان" از او نقش‌های شگرفی دیده‌ایم حالا مقابل دوربین داود میرباقری هم در نقش "جذامی" ظاهر شده است. باید منتظر بمانیم تا مرحله به مرحله بازیگران خوب سینما، تلویزیون و تئاتر که در شهرستان‌ها و پایتخت تست‌های بازیگری داده‌اند و به‌تناسب زمان و نقشی که برای آن‌ها انتخاب شده‌اند به کار اضافه شوند. 

ادامه شایعات با نام حسین یاری

اما از ساعاتی پیش در فضای مجازی خبری از سریال «سلمان فارسی» توجه بسیاری را به خودش جلب کرده است؛ «حسین یاری به سلمان پیوست»، اما این خبر چقدر صحت دارد؟ به سراغ تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» رفتیم و او به خبرنگار تسنیم گفت: ساخت لوکیشن درباره فصل ایران سریال «سلمان فارسی» در شهرک غزالی ادامه دارد؛ در مورد فهرست بازیگرانی که هر روز شایعه آن مطرح می‌شود اشاره کردید باید بگویم ما به ضرورت و به اندازه اطلاع‌رسانی می‌کنیم و از این جهت باید بگویم که همه این لیست‌ها و فهرست‌ها غلط اند و صحت ندارند. هر زمانی که بازیگران انتخاب می‌شوند نام و تصویر آنها اطلاع‌رسانی و به سمع و نظر مخاطبین و اهالی رسانه خواهد رسید.

هیچ‌کدام از فهرست‌ها و نام‌ها واقعیت ندارند

احسان نظام‌بکایی مسئول روابط عمومی این سریال تلویزیونی درباره شایعات حضور برخی بازیگران که در فضای‌مجازی دست به دست می‌شود به خبرنگار تسنیم توضیح داد: این فهرست بازیگران که در فضای‌مجازی درباره حضور در فصل ایران سریال «سلمان فارسی» پخش می‌شود هیچ‌کدام واقعیت ندارند. چون هنوز کار کلید نخورده و دکور سریال ساخته می‌شود. طبیعتاً رویکرد دست‌اندرکاران با توجه به تجربیات قبلی، تکمیل طراحی و ساخت لوکیشن‌هاست تا با خیال راحت این فصل جلوی دوربین برود. بنابراین تاکنون نام بازیگری به طور قطعی بیرون نیامده و این حرف و حدیث‌ها بیشتر میان بازیگران و تهیه‌کنندگان تنش ایجاد می‌کند. 

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

حضور فرهاد اصلانی و محمدرضا هدایتی در فصل ایران

وی افزود: تا مادامی که دکورها آماده نشود و کار کلید نخورد نمی‌توان گفت نام بازیگری را به طور قطعی اعلام کرد. اما فرهاد اصلانی به عنوان تاجر و کاروان‌دار که در فصل بیزانس هم حضور داشت «سلمان فارسی» را از جی به تیسفون و دمشق می‌برد در این فصل هم حضور دارد و محمدرضا هدایتی هم به همین صورت اما با گریم و شکل و شمایل متفاوت‌تری؛ واقعاً تکلیف بازیگران دیگر این فصل قطعی مشخص نیست. اینکه می‌گوییم این لیست‌ها و فهرست‌ها که به رسانه‌ها و فضای‌مجازی می‌آید واقعیت ندارند به این دلیل است که با بعضی از این بازیگران صحبت می‌شود یا گریم می‌شوند اما توافق صورت نمی‌گیرد. یا آنها به دلیل سنگین‌بودن فضای فیلمنامه نمی‌پذیرند و یا مورد قبول کارگردان قرار نمی‌گیرد.

مسئول روابط عمومی «سلمان فارسی» همچنین درباره حضور بازیگر نقش اصلی سریال در فصل ایران، گفت: آقای شجاع‌نوری به عنوان بازیگر نقش اصلی با تغییرات گریم، ممکن است در بخش‌هایی حضور داشته باشند. همچنین از حضور بازیگر دوران جوانی این نقش که آقای امیر رضایی آن را ایفا می‌کنند نیز بهره‌مند شویم. اما درباره بازیگر نقش کودک و نوجوانی که انتخاب شده و حرف‌های اولیه انجام شده هنوز به دلیل طولانی‌شدن جریان ساخت مشخص نیست در خدمت این شخص باشیم و یا تجدیدنظرهایی انجام شود. 

او درباره برخی نام‌هایی که مطرح می‌شوند و هنوز صحبتی درباره‌شان نشده است، افزود: اگر بخواهم درباره نام آقای حسین یاری و حتی حسام منظور نکته‌ای مطرح کنم باید بگویم الان نکته‌ای درباره‌شان مطرح نیست. شاید در گام بعدی که مرحله به مرحله به تناسب فیلمنامه و داستان، بازیگر انتخاب می‌شود این نام‌ها مدنظر کارگردان باشند اما الان دغدغه ساخت و تکمیل دکورهای فصل ایران است.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

سخت‌ترین فصل سریال «سلمان فارسی»

ناظم‌بکایی در خصوص پیش‌بینی درباره دوران تولید فصل ایران «سلمان فارسی»، تأکید کرد: شاید سخت‌ترین و مهمترین فصل سریال «سلمان فارسی» فصل ایران باشد. بعد از بیزانس که به نوعی فصل جاده‌ای بود و با توجه به امکاناتی که درباره فصل حجاز بیشتر فراهم است، تا حد زیادی دکورها و پیش‌دکورهای فصل ایران باستان که وجود نداشتند و در حال ساخت‌اند کار را طولانی‌تر کرده و از طرفی پربازیگرترین بخش سریال هم به حساب می‌آید. در این فصل، پدر و مادر سلمان و محیط پیرامونی او بیشتر دیده می‌شود؛ حتماً مخاطب با چالش‌های این شخصیت آشنا می‌شود.

وی درباره شایعاتی که مطرح می‌شد محمدرضا شریفی‌نیا در انتخاب بازیگر کنار عوامل سریال «سلمان فارسی» است، خاطرنشان کرد: این شایعات واقعیت ندارند؛ شاید احتمالاً به دنبال بازپخش «مختارنامه» دوباره مطرح کنند بازیگران این سریال در فصل ایران حضور خواهند داشت؛ از همین الان اعلام می‌کنیم که این‌ها واقعیت ندارد مگر اینکه آقای میرباقری رسماً اعلام کنند. 

به گزارش تسنیم، پیش از شروع فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» بارها فهرست مختلفی از بازیگران منتشر شد. از نام رضا کیانیان و محمدرضا شریفی‌نیا گرفته تا حسن پورشیرازی، مهدی فخیم‌زاده، عنایت شفیعی، محمد فیلی، فریبا کوثری، جعفر دهقان، بهرام شاه‌محمدلو، ویشکا آسایش، شهرام حقیقت‌دوست، شهرام عبدلی و محمد صادقی؛ حتی نام مرحوم سیامک اطلسی به میان آمد که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

یکی از نکات قابل توجه، خبری بود که مهران غفوریان در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد که در سریال «سلمان فارسی» حضور خواهد داشت. یا خبرهایی که از احتمال حضور چهره‌ای همچون ارژنگ امیرفضلی در این سریال، منتشر شد. البته به‌تعبیر مهران غفوریان قرار بود این تجربه در سریال «ماه تی‌تی» میرباقری رقم بخورد.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی و حدود 1500 بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

سریالی که به زندگی و زمانه یار ایرانی حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌پردازد از سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراطوری بیزانس و حجاز صدر اسلام برخوردار است و به‌جهت آماده بودن فضای کار، کارگردان روایت «سلمان فارسی» را از بیزانس، آغاز کرد. سریال در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. 

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از سریال «سلمان فارسی»

تصویربرداری «سلمان فارسی» از زمستان سال 1398 در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و بارها به‌دلیل شرایط کرونا متوقف شد و تاکنون در لوکیشن‌های مختلفی مانند شاهرود، شهرک غزالی، سمنان (شاهرود)، جلفا، شهرک سینمایی نور قم، سواحل مازندران، جزیره قشم و… فرآیند تولید سریال انجام شده است.

پیش‌بینی شده است در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات حضرت پیامبر اسلام(ص) روایت شود و تا 1405 آماده پخش شود.

البته گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال "سلمان فارسی" روایت خواهد شد، البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات "میرباقری" برای روایت داستان‌های سلمان فارسی در قسمت‌های پیش‌بینی‌شده به کجا خواهد رسید؛ آیا سریال در ماجرای غدیر به پایان می‌رسد و یا تا رحلت پیامبر اکرم(ص) ادامه پیدا خواهد کرد؟

حتی شاید در صورت لازم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات "سلمان فارسی" درنظر گرفته شود؛ آیا سریال تا رحلت پیامبر اکرم(ص) پیش خواهد رفت یا در ماجرای غدیر به پایان برسد؟ باید دید که "داود میرباقری" در روایت خود، احوالات این صحابه پیامبر را از کجا به کجا می‌رساند.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در 30کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن یمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) هشت صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین