صدای ترک برداشتن دیوار تحریم

علیرضا نادری، گروه سیاسی الف،   4020414037 ۱۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
صدای ترک برداشتن دیوار تحریم

وقتی که ریچارد نفیو برنامه تحریمی ایران را پی ریزی کرد، از میان کارشناسان سیاسی و اقتصادی جهان، کسی گمان نمی‌برد که کشوری بتواند زیر بار این برنامه دقیق، کمر راست کند؛ تا آنجا که برای فروپاشی اقتصاد و به زانو درآمدن حاکمیت ملی ایران، روزشمار تعیین شد و این را حتی سیاست مداران بزرگ آمریکا، از روسای جمهور گرفته تا وزرای خارجه، در کنفرانس های مختلف مدام تکرار می کردند.

با گذشت آن ایام و با وجود تمامی فشارها، آمار و ارقام در حوزه تجارت خارجی تعجب برانگیزند؛ آمار فروش نفت در حال رسیدن به دوران پیش از تحریم است و مبادلات تجاری هدفمند ایران به نقاط ویژه جهان، در حال ثبت رکورد است؛ از آفریقا و آمریکای شمالی گرفته تا شرق آسیا و کشورهای همسایه.

حال پس از شانزده سال، ایران رسما به عضویت دائم سازمان همکاری شانگهای درآمد. سازمانی که با توجه به ماهیت کشورهای عضو، از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و بنا بر اعلام بانک جهانی تا سال۲۰۲۳، اقتصاد آن از گروه هفت پیشی خواهد گرفت! عضویت کشورهایی که حجم مبادلات اقتصادی آن ها بیش از ۲۰میلیارد دلار است و سطح تبادلات مالی‌شان در سال گذشته میلادی قریب به۷هزار میلیارد رسیده است، شانگهای را تبدیل به یکی از سازمان های بسیار مهم در نظم پیش روی جهان کرده است. بخش بزرگی از انرژی دنیا، توسط کشورهای عضو این سازمان مصرف می‌شود؛ بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت و گاز جهان یعنی هند و چین، عضو این سازمان هستند و از آن سو، ایران در شمار تولیدکنندگان بزرگ نفت و گاز قرار دارد و عضویت ایران در این سازمان، سیاست های غیرقانونی تحریمی را بیش از بیش خنثی می‌کند.

اما فرصت های عضویت در شانگهای، تنها به همین موارد محدود نمی‌شود؛ ایران که طی سالیان گذشته همواره یک از اصلی ترین کشورهای مورد تهدید تروریسم جهانی و منطقه ای بوده و از سویی با سرریزی موج آوارگان از کشورهای همسایه مواجه است، در داخل نیز درگیر حجم بالای قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت است که این موارد در حکم یک تهدید امنیتی جدی هستند. یکی از اهداف اولیه تشکیل سازمان شانگهای، مبارزه با این نوع تهدیدات بوده که پیوستن ایران به این سازمان، قدم بزرگی در حل چالش های امنیتی محسوب می‌شود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۲۷۰۱۲۱۶:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۵
جوجه رو آخر پاییز میشمارند
ناشناس۳۱۲۷۰۲۷۱۷:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱۵
ما اقتصاد رقابت پذیری نداریم و همچنین هیچ محصولی برای عرضه در بازارهای جهانی نداریم از همین رو تحریم ها به قوت خود باقی خواهد ماند.
ناشناس۳۱۲۷۰۳۰۱۷:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۵
دل خوش کردید به شکستن تحریم ها قرار بود که مملکت رو بدون برجام پیش ببرید
ناشناس۳۱۲۷۰۹۰۱۸:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۵
اين صداي شكستن ستون فقرات مردم است
ناشناس۳۱۲۷۱۰۰۱۸:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۱۵
پدر مردم رو درآوردین و اسمش رو گذاشتین سیاستمداری
شايد روزي اتفاق بيافتد......................۳۱۲۷۱۰۴۱۸:۴۳:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۵
اين مردم بودن كه صبور بودن به پاي مملكت خودشون ايستادن اين مملكت و مسوولان هر چي دارن از اين مردم دارن پس پرچم مردم رو بالا نگهدار نويسنده محترم
ناشناس۳۱۲۷۱۰۶۱۸:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۱۵
اشتباه نویسنده این است که تصور می کند، به زانو درآمدن یک حاکمیت، صرفا موکول به سقوط آن حاکمیت است و چون تحریم‌ها منجر به سقوط نشده این را یک دستاورد قلمداد می کند. در حالیکه تحریمها، هیچگاه تاثیری بر زندگی حاکمین نگذاشته است اما مردم و ملت که اساس و بنیان هر حاکمیت و هر نظام سیاسی را تشکیل می دهند و رکن اصلی اقتدار محسوب می گردند، در سایه تحریم خارجی ، شرایط طاقت فرسایی را تحمل می کنند.
ناشناس۳۱۲۷۱۲۷۱۹:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۵
ما 10 سال قبل و در زمان تحریم قبلی گفتیم تحریم در کوتاه مدت که حداکثر 2 سال هست اثر گذار هست و کم کم بی اثرتر می شود که برای اقتصاد ایران هم زیاد این تحریم بزرگ نیست و فقط چون مشکلات داخلی را نمایان می کند بزرگ به نظر می آید.الان هم باز هم همین را می گویم و به خاطر همین طرف دنبال توافق هست تا دوباره کارایی تحریم اثر گذار شود.
ناشناس۳۱۲۷۱۵۱۱۹:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۱۵
اثر این تحول بر کاهش نرخ ارز ها و تورم و قیمت مواد غذایی چیست و کی خود را نشان خواهد داد لطفا این موارد بیشتر توضیح داده شود بعد چند ماه اثر خود را نشان خواهد داد؟
ناشناس۳۱۲۷۱۶۳۲۰:۲۲:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۵
باز هم شعار. شعار می‌شنویم و عملی نمی بینیم.
ناشناس۳۱۲۷۱۷۱۲۰:۳۵:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۱۵
خواهیم دید که عضویت در شانگهای هم هیچ نقشی در رفع تحریمها نخواهد داشت. فقط مردم ایران دارند هر روز شکسته تر میشوند و جوانان نا امیدانه یا مهاجرت میکنند و یا مشغول کارهای غیر تخصصی و دلالی میشوند.
ناشناس۳۱۲۷۱۹۴۲۱:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۵
بدجوری هم ترک خورده.بابت صدها میلیون دلار طلبمون از سریلانکا چای وارد میکنیم.بابت طلبمون از عراق هم باید جنس وارد کنیم.از چین هم ماشین های بنجل و جالب اینکه همه اینها را بسیار گرانتر و با واسطه باید وارد کنیم!!!!
ناشناس۳۱۲۷۲۰۰۲۱:۱۰:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۵
امید واهی داری پیمان شانگهای یک پیمان عمدتا سیاسی است نه اقتصادی
ناشناس۳۱۲۷۲۰۶۲۱:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۵
کدام گاز را میخواهید صادر کنید با گازرسانی اشتباه به تمام کشور بر مبنای سیاست اشتباه گاز محور نمودن گرمایش کشور و گازرسانی جاری به مناطقی که بدلایل اقلیمی در حال تخلیه از جمعیت است ما نه تنها گاز صادراتی نداریم بلکه جزو وارد کنندگان گاز هستیم این برای کشوری که دارای بزرگترین مخازن گاز دنیاست و حدود ۸۰ درصد گاز خود را در بخاری‌ها می سوزاند حکایت از مدیران مجرب دارد ....
ناشناس۳۱۲۷۲۱۵۲۱:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۵
الان تحریم ها هم برداشته شود ما دیگر کاری نمی توانیم بکنیم. کسی نمی اید در ایران سرمایه گذاری کند. نمونه اش میدان نفتی آرش در آبهای سرزمینی ایران ، که چندین تریلیون دلار گاز دارد ولی شرکتها با عربستان برای برداشت گاز قرارداد نوشتند و ما نگاه می کنیم.
ناشناس۳۱۲۷۲۲۰۲۱:۲۷:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۱۵
همه چیز فرو پاشیده شما سرتونو کردید زیر برف
مص۳۱۲۷۲۴۱۲۲:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۵
سلام اگر آمار فروش نفت نزدیک شده به قبل از تحریم‌ها ممکنه بفرمایید پول وارز حاصل از این فروش کجاست آقاجان تا تحریم‌ها برطرف نشه و تاتکلیف اف ای تی اف مشخص نشه هیچ ترکی در دیوار تحریم‌ها اتفاق نخواهد افتاد نهایت نفت میشه در مقابل غذا .
آزاده۳۱۲۷۲۹۵۲۳:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۵
نگارنده مثل اینکه هیچ اطلاعی از واقعیات اقتصادی ندارد .
ناشناس۳۱۲۷۳۲۳۰۰:۳۱:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
صدای ترک برداشتن استخوان مردم را هم بشنوید
ناشناس۳۱۲۷۳۲۵۰۰:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
این دیوار تحریم جنسش چیه که با این همه ترک،فرو نمیریزه؟
هم وطن۳۱۲۷۳۳۸۰۰:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
آمریکا کم آورد اسرائیل وحشتزده شده.غربیها سردرگم.احسنت ایران ثابت کرد تمدن کهن دارد
ناشناس۳۱۲۷۳۴۸۰۱:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
بهتره بنویسی صدای شکسته شدن استخوان های کمر مردم ایران تو این سالها
ناشناس۳۱۲۷۳۵۲۰۱:۲۴:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
فعلا که صدای خرد شدن استخوانهای مردم ایران میاد صدای از هم پاشیدن زندگی مردم ایران میاد
رضا ..شفیعی ..۳۱۲۷۳۵۴۰۱:۲۶:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
عضویت در پیمان شانگهای کار بسیار خوب و میمون و مبارکی است که کشورهایی بسیار هستند که از عدم عضویت در آن تاسف میخورند .اما این عضویت ها باید در رنگین شدن و بزرگتر شدن سفره های ملت اثر گذار باشد انشالله تعالی
عرش۳۱۲۷۳۶۱۰۱:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ایران همچین به برداشتن تحریم نیازی هم ندارد. بزودی ایران مبادلات و معاملات خود با دیگر کشورها را با پول ملی خود انجام خواهد داد و در منطقه یک رونق اقتصادی گسترده ای رخ خواهد داد. غربی ها موی دماغ رشد اقتصادی در منطقه هستند. آنها توی دست و پای کشورهای منطقه هستند و مزاحم بشمار می‌روند.
محمد قاسمی۳۱۲۷۳۶۶۰۱:۵۳:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
وقتی شما تحریم میشی هر مقدار تحریمت قوی تر باشه هزینه ها بیشتر و فایده ها کمتر میشه بیشتر خام فروشی میکنی و کمتر تکنولوژی وارد میکنی کره جنوبی رو ببینید همون هزینه ی تولید خودروی ما بعلاوه ی حقوق ۲۰ برابر کارگر کشور ما با دهها برابر قیمت انرژی خودرو تولید میکنه با قیمت ۲۰ هزار دلار که در تمام دنیا خریدار داره. ولی ما با یک صدم کیفیت تولید میکنیم ۱۵ هزار دلار... ک این مشتی است نمونه خروار ما از منابع آیندگان ارتزاق میکنیم و خنده داره به این موضوع می بالیم. اضافه کنید داستان عقب افتادن کشور بزرگ در GDP از تمام کشورهای همسایه و نابودی نفتی که کم کم از ارزشش کم میشه و تنها دارایی ما بود. و نگاه کنید تورم خانمان برانداز به دلیل کسری سنگین بودجه.
محمد۳۱۲۷۳۶۷۰۱:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
این توافق در بهترین حالت فقط ۲۰ درصده برجام آورده اقتصادی داره خصوصا که دلاری درکار نیست
مصدق نصیری۳۱۲۷۳۷۳۰۲:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
نفت اگر می فروشندپولش را خودشان میگیرندبه ملت ایران چیزی نمی رسد.
ناشناس۳۱۲۷۳۷۸۰۲:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
اینا همش شعاره تا این پیشرفت ها سر سفره مردم حس نشود همش لفاظی هست و بس
ناشناس۳۱۲۷۳۸۲۰۲:۲۵:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
دلخوش به همین مقدار نباشید، ما آنها را تحریم می کنیم
علی اصغر۳۱۲۷۳۸۶۰۲:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
سلام خداوندا به حق این عید مبارک غدیر ،ایران اسلامی را از کلیه چاش های ساخته و پرداخته استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار موفق و سر افراز بیرون بیاور و دشمنان نابکار ایران اسلامی را هم آنگونه که صلاح خداوندی توست تنبیه فرما،امین یا رب العالمین
ناشناس۳۱۲۷۳۸۷۰۲:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
چرا آمار غلط میدید.
ارغنون۳۱۲۷۳۸۸۰۲:۳۷:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
بعد از سالها تحریم و بدبختی بیچارگی ملت مظلوم ایران و.... تازه شماها مدعی ترک برداشتن تحریمها هستید؟؟؟؟
قاسم۳۱۲۷۴۰۱۰۲:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
از خونتون که برین بین مردم میفهمین که چقدر تعداد نیازمندا زیاد شده ، این زیبنده کشور ایران نیست.
کاوه۳۱۲۷۴۰۵۰۳:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
شیخ حسن 8سال معطل یه تیکه کاغذ کرد. مملکت رو 80سال برگردوندی عقب،،، خدا از تو اون جهانگیری و آخوندی و اون رئیس سازمان و برنامه و بوجه ات نگذره که هر وقت مملکت دست شما جماعت افتاده جز سختی و فساد چیزی عاید مردم و مملکت نشده.
اقبال۳۱۲۷۴۰۹۰۳:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ماکه زندگی نکردیم نه درآمد نه خانه نه تفریح نه رخت لباس نو نه مسافرت هم شرمنده خانواده شدیم هم شرمنده خودمون
ناشناس۳۱۲۷۴۱۰۰۳:۲۶:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
آمریکابی شک ابرقدرت جهان هست ،هم ازلحاظ اقتصادی وهم ازلحاظ نظامی ؛پس اجازه نمی دهد تحریم ها برداشته شود.
ناشناس۳۱۲۷۴۱۳۰۳:۲۸:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
خدا کند راست باشد...دلار که رسید به پنجاه هزار تومان ... کدومشون رو باور کنیم ؟
حمید۳۱۲۷۴۱۴۰۳:۲۸:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
۴۰کشور جهان باصدام یکی شدن تاایران و ایرانی را به زانو دربیارن گوشت ایرانیان در مقابل گلوله های آتشی قرار گرفت گلوله ها تمام میشدن ولی ایرانیان تسلیم نشدن باز صحرای طبس معجزه ای دیگربود آنجا باید جهان در مقابل اراده ی خداوند تسلیم میشد که متاسفانه مجدد بنام تحریم ایران را به قدرتی تبدیل کردند هنوزهم دنبال خطای بعدی هستن.. بجنکید بااراده ی خداوند
ناشناس۳۱۲۷۴۱۵۰۳:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
برا ایران عزیز خیر پیشرفت و برا مردم عزیز سلامتی
خودم۳۱۲۷۴۲۰۰۳:۵۲:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
خیلی وقته ترک برداشته
علی(آرش)۳۱۲۷۴۲۲۰۳:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ازاعماق قلبم به تمامی ملت صبورایران زمین تبریک عرض میکنم وامیدوارم هرچه زودتربه درجه والایی که لیاقتش روداریم درجهان برسیم انشاا...
ارش۳۱۲۷۴۳۰۰۴:۴۲:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
انقدر اوضاع اقتصادی کشور خرابه که هیچ خبری خوشحالم نمیکنه چون اگر همه تحریما برداشته بشه و همه کشورهای دنیا با ایران رفیق بشن باز هم اقتصاد درست بشو نیست چون اقتصاد دان در کشور نداریم
ناشناس۳۱۲۷۴۳۴۰۴:۵۶:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
«بنا بر اعلام بانک جهانی تا سال۲۰۲۳، اقتصاد آن از گروه هفت پیشی خواهد گرفت»؟؟؟ حالتون چطوره...۲۰۲۳داره تموم میشه..کی قراره پیشی رو بگیره ؟
مجد۳۱۲۷۴۳۸۰۵:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تا مافیا در ایران هستند امیدی به بهبود وضعیت معیشتی نیست بهتر است با کلمات دل خود را خوش نکنیم
ناشناس۳۱۲۷۴۳۹۰۵:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
گذر زمان عملا نشون میده این گروه شانگهای چقدر مفیداست برای ما...
محمد جواد۳۱۲۷۴۴۰۰۵:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
صدای ترک برداشتن کمر ملت هست،نه تحریم
رنجبر۳۱۲۷۴۴۲۰۵:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
واقعا خوشم وصف ناپذیر. به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی عضویت ایران در گروه شانگهای اتفاق افتاد
امیر۳۱۲۷۴۵۴۰۶:۳۷:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
حالا این خبر چه ربطی به ترک برداشتن دیوار تحریم داشت ؟
ناشناس۳۱۲۷۴۵۶۰۶:۴۲:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
سال دیگه همین موقع وعده ما اگر وضع بدتر نشد اگر می توانستید تحریم‌ها رو از بین ببرید این همه مالیات ریز درشت دنبالش نبودید این حرفها.
مبین آبدانی۳۱۲۷۴۸۴۰۷:۴۵:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تازمانی که اکثر وزرای دولت ها ناکارامد،و عناصرنامطلوب باشند،وقوه قضائیه حامی مفسدان اقتصادی است، عضویت ایران هیچ تاثیری براقتصادکشورنخواهدداشت.
ناشناس۳۱۲۷۴۹۳۰۷:۵۶:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تاتحریم هست،شانگهای ارزشی نداره،دنیابدون اجازه آمریکا تعطیله،
ناشناس۳۱۲۷۴۹۹۰۸:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
مردم در چه وضعیتی بسر می برند تورم چقدر است ؟ گرانی چقدر است ؟ حالا که فروش نفت افزایش یافته و تجارت روند مثبت را به قول نگارنده نشان میده آثاری ونشانه ای از آن در سفره مردم دیده نمیشه تورم و گرانی همچنان می تازد
امید۳۱۲۷۵۰۱۰۸:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
عضویت در این سازمان برای ایران هیچ دستاوردی ندارد،چون تمام این کشورها ازتحریمهای آمریکا علیه ایران تبعیت میکنن،مثال کشور اصلی این سازمان چین است که حاضر نیست ۲۴میلیارد دلار طالب ایران رو بپردازد
Fakhri۳۱۲۷۵۰۴۰۸:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
اینقدر شعار ندهید تحریم اثر نداشت خوب هم داشت سالها عقب مانده شدیم درآمد ارزی نداشتیم نخبه ها رفتند وشکست سنگینی بود برای ایران .
ناشناس۳۱۲۷۵۱۰۰۸:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ازاین به بعداگردلاربه هرنحوی بالاتربرودهمه کالاهابالاترخواهدرفت.
ناشناس۳۱۲۷۵۱۱۰۸:۳۷:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
چند سال است شانگهای شانگهای می کنید.. چیزی ندیدیم
احمد۳۱۲۷۵۱۶۰۸:۴۵:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
استاداگه اینجوره که شما میگی پس چراموادغذایی وداروومسکن وپوشاک وخودروو....هرروزقیمتش بالا می ره
خ۳۱۲۷۵۲۸۰۸:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
نفت فروختی بیش از تحریم ها،خب کو؟الان چی گیر مردم اومده.چی به سفره مردم اضافه شده؟
سلام۳۱۲۷۵۴۰۰۹:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
مشکل فقط اینجاست که پول همه این تجارتها به حسابمون برنمیگرده !
ناشناس۳۱۲۷۵۷۰۱۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
به چه قیمتی !؟ کدام با انصافی میتونه محاسبه کنه بگه و چقدر متضرر شدیم و چقدر سود کردیم ؟
دردمند۳۱۲۷۵۷۷۱۰:۰۸:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
رویای قشنگی دارید...
ارش۳۱۲۷۵۷۹۱۰:۱۲:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
کمر ملت زیر این تحریم ظالمانه واقعا شکسته و سفرهایمان هر روز کوچکتر می شود
مجید۳۱۲۷۵۸۷۱۰:۱۷:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
یه زمان میگفتین تحریمها اثری نداره بعدش گفتین تحریمها به این کشور برکت آورده الانم میگین دیوار تحریم ترک خورده.
علیرضا۳۱۲۷۵۹۷۱۰:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
مگه سختیها روشما تحمل میکنید.تمام فشار اقتصادی روی مردم بوده وهست
ناشناس۳۱۲۷۶۲۰۱۰:۵۵:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
آخر خبر نوشته شده پیمان شانگهای ایران را در برابر قاچاق سوخت مواد مخدر و ورود آوارگان محافظت خواهدکرد،خوب چطور؟ ننوشتید
اسی۳۱۲۷۶۲۶۱۱:۰۸:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
مردم بدبخت این فشار رو تحمل کردن وبدون هیچ حمایتی کسی که باید چند سال پیش خونه دار میشد وماشین خوب سوار میشد الان مستاجر هست اینها حقیقت پنهان هست .
ناشناس۳۱۲۷۶۲۷۱۱:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تحریم مردم ایران رو بیچاره کرده .
ایرج۳۱۲۷۶۳۶۱۱:۱۷:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
دیگه فکر نمیکنیم الان اصلا زندگی خوب باشه توی ایران. همش زجر.بدبختی.فقر.بیکاری.اعتیاد.تورم.گرانی .خودکشی و.... دیگه تحریم میخواسته چه کنه از این بیشتر؟
ناشناس۳۱۲۷۶۴۰۱۱:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
به نظرم بیشتر باید گفت صدای ترک برداشتن استخوان‌های مردم ایران
ناشناس۳۱۲۷۶۵۳۱۱:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
چه تحلیل هایی از این دست که نشنیدیم و به آنها دل خوش نکردیم ، اما نتیجه چه شده است ؟ فقر و بد بختی برای مردم .
امید۳۱۲۷۶۵۴۱۱:۴۱:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تا صدها سال عواقب تحریم با ماست.
ایرانی۳۱۲۷۶۵۶۱۱:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
نادری جان میدونم قلبت برای کشور میتپه. وخیلی خوبه روایتگر مثبت باشیم همیشه اما برادر واقعیت و روند جلوی دیدگان ملت با خوش بیانی های شما خیلی متفاوت هست. دوست من پیشنهادمیکنم بصورت جدی و واقعی و مخصوصاعملی وارد میدان بشی و تمام گفته های خوبت رو حداقل از کشورهای مقصد سرچ کنی. موفق باشی.
ناشناس۳۱۲۷۶۶۱۱۱:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
فعلا که تورم پدر مردم را در آورده مافیای قدرت و ثروت هم روز به روز فربه تر میشود تا کی آمار درماني و صورت مساله رو میخواهید پاک کنید
ناشناس۳۱۲۷۶۶۷۱۲:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
عجب تحلیلی!
ناشناس۳۱۲۷۶۷۰۱۲:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
با یک نگاه به سفره مردم ترک برداشتن دیوار تحریم مشخص می‌شود!!
م۳۱۲۷۶۷۳۱۲:۱۴:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
چین بدون اجازه آمریکا نمی‌تواند تحریم‌ها بشکند چون منافع صدها میلیارد دلاری در آمریکا دارد. چین هیچوقت منافع اقتصادیش از آمریکا را فدای ایران نمیکند
ناشناس۳۱۲۷۶۷۶۱۲:۱۷:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
هر چوب کبریت و خلال دندانی هم که به کشور وارد می شود باید با دلار معامله کرد. به عنوان مثال ، شهر دبی دروازه ارتباط ایران با دنیاست ، قیمت دلار در ایران توسط صرافی های دبی تعیین می شود ، کالاهای وارداتی به ایران در دبی دپو می شوند و در آخر اینکه همه مبادلات مالی ایران و دبی با دلار انجام می شود. هیچ معامله ای با هیچ کشوری بدون دلار صورت نمی گیرد . و این کشورهای شانگهای هم تنها در صورتی با ایران معامله خواهند کرد که تحریم دلار لغو شود
ناشناس۳۱۲۷۶۷۸۱۲:۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ازمرغ کیلو هزار و هشتصد تومانی پراید شش میلیونی ومسکن پنجاه تا صد میلیونی اول تحریم تا امروز که می‌گویی دیوار تحریم ترک برداشته مرغ صدهزارتومانی مسکن میلیاردی و پراید چهارصد میلیونی و دارو قحطی وکمبوذ نان و مواد غذایی معلومه ایران تحریم روش اثر نداشته.
ناشناس۳۱۲۷۶۷۹۱۲:۲۲:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
صدا خرد شدن کمر مردم هست اشتباهی شنیدین
ایران آزاد۳۱۲۷۶۸۶۱۲:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
قطعا اگر تحریم ها برداشته شود ملت ایران نفسی به راحتی خواهند کشید ، و باید دید که اینهمه مشکلات هم تمام می شود و بهانه مسولان و مسولین قطع می گردد یا سناریوی جدیدی در راه است
ناشناس۳۱۲۷۶۸۷۱۲:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
کمر مردم زیرباربیکاری وگرانی هم خرد شده است نه نتهاازتحریم بلکه ازفسااقتصادی هرروزبیشتروربیشتر
علی۳۱۲۷۶۹۶۱۲:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
واقعیت را مردم دارن می بینند،که دیوار های تحریم ترک نخورده،بلکه دیوارهای اقتصاد ایران است که فرو ریخته،این اخبار از کجا بیرون می آید.
ناشناس۳۱۲۷۶۹۷۱۲:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تعامل با کل دنیا موجب پیشرفت کشورهاست و نه یک بلوک خاص . بنابراین عضویت در چنین سازمانهایی که خود تابع قوانین بین المللی هستند ، در ظاهر خوب است اما در اقتصاد کشور موثر نیست .باید تلاش کنید تا تحریم ها برداشته شود.
کیان۳۱۲۷۶۹۹۱۲:۵۰:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
گوجه فرنگی خیار زردآلو هم تحریمه؟
صادق قنبری۳۱۲۷۷۰۴۱۳:۰۲:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
فقط امار میدن ولی در زندگی مردم خبری نیست .
مهدی شهیدی۳۱۲۷۷۰۶۱۳:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
دولتمردان کشور ما سود و سو استفاده بسیار زیادی از تحریم ها بردند تمام کم کاری ها و بی لیاقتی های خودشون رو گردن تحریم ها انداخته و میندازن .
محمد۳۱۲۷۷۰۷۱۳:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
از وضعیت مردم و تورم مشخص است که مملکت در چه وضعیتی است
ناشناس۳۱۲۷۷۱۱۱۳:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
این استخوان‌های مردم ایران هست که ترک برداشته وقتی مرغ کیلویی بیش از صد هزار تومان می‌رسد و گوشت قرمز به پانصد تومان میرسد.
ناشناس۳۱۲۷۷۱۴۱۳:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
شانگهای رو ولش مرغ کی فراوان می شود ارزان نه فراوان
خراسانی۳۱۲۷۷۲۰۱۳:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
نزدیک ۴ سال است بورس کشور بد حال و منفی است سرمایه با ارزش مردم را بعد از بیش از ۳ سال بجای حفظ ارزش روز متاسفانه بی ارزش کرده است و قیمت کالاها در این مدت بیش از ۱۰ تا ۲۰ برابر رشد کرده اند انشاا.....بورس به جایگاه اصلی و اقتصادی و ارزشی خودش هر چه زودتر برسد
محمد۳۱۲۷۷۲۲۱۳:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
انشاالله کشور عزیزمان با رهبری حضرت خامنه ای بزرگ در صدر تمام کشور ها قرار میگیرد وشاهدپیشرفت های بزرگ در کشورمان ایران هستیم وپوزه ابرقدرت ها رابه زمین میمالیم
ناشناس۳۱۲۷۷۲۳۱۳:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
کمر راست کردیم ؟!!!
ناشناس۳۱۲۷۷۲۴۱۳:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
این مطلب بیشتر شبیه لیست آرزوهاست تا واقعیت !!
داود۳۱۲۷۷۲۶۱۳:۳۰:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تا چشم آمریکا و منافقین داخلی وخارج نشین و غیره کور‌.زنده باد ایران قوی .این یک دستاورد در دیپلماسی خارجی است که اثرات آن بزودی آشکار خواهد شد.
امیر۳۱۲۷۷۳۰۱۳:۳۱:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
الان چند ساله که میگن تحریم ها شکسته شد ولی مردم هرسال میگن دریغ از پارسال . و این هم دردی از مردم دوا نخواهد کرد
ناشناس۳۱۲۷۷۳۹۱۳:۴۳:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
آره فشار تحریم ها فقط به مردم اومده.. این مردم عادی هستن که زیر بار اینهمه تحریم و گرونی و تورم کمرشون خم شده...
متیخان۳۱۲۷۷۴۴۱۳:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
انشاءالله مسئولین از این فرصت پیش رو نهایت استفاده را برای بهبود معیشت مردم انجام دهند و گشایشی حاصل شود
ناشناس۳۱۲۷۷۸۴۱۴:۲۵:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
برنامه شون دقیق بود و الان هم ملت ایران زیر این فشار اقتصادی هستند و اجناس در عرض یک دهه قیمتشان چند صد درصد افزایش یافت ...
ناشناس۳۱۲۷۷۹۵۱۴:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
اگه تحریم بود برا مردم بی نوا بود نه برای مسئولان.
مصطفی۳۱۲۷۸۰۴۱۴:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تا وقتی تحریمها لغو نشوند این پیمانها به هیچ درد ما نمی خورند
امید۳۱۲۷۸۲۱۱۵:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ببینیم و تعریف کنیم شما که با عراق و سوریه هم به خاطر تحریم‌ها روابط اقتصادی کاملی ندارید
ایران فولادی۳۱۲۷۸۴۵۱۵:۳۶:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
علی رغم فشارهای حداکثری آمریکا واروپا وحتی همپیمانان آنها درمنطقه،وتحمیل جنگ۸ساله وسپس درست کردن حکومت داعش با پول‌های عربی ولجستیک آسیایی ونظامی غرب ونیروهایِ جهانی وبدترازهمه خیانت غربگداهایِ داخلی، نه تنها روز وساعت شمارآنهاازکارافتاد،دست به خباثت ترور زدند،فارغ از اینکه این سرزمین با رهبری امامین وسربازان گمنام امام(عج)وملتِ حسینی اعتقاد به(اِنَّ مَعییَ رَبّی)دل به دریا زدند، مجلس،قضائیه ودولتِ گوش به فرمان رهبری که باچشم وگوش به امامِ زمان(عج)دوخته،و درحالِ ساختنِ پایگاهِ امام هستند، این وعدهِ خداوند است که مستضعفان حاکم میشوند،آینده مالِ کوخ نشینان هست. صبح صادق نزدیک است،آماده باشید،چون اینبار دیگر عاشورائی که سر امام بر نیزه رود خبری نیست،وبرعکس،تقاصِ ۱۲۴۰۰۰پیامبر واهل بیت ِ خاتم الانبیاء گرفته میشود،ضررخواهند کردآنهاییکه زمانِ ندا دهنده آماده نباشند
ناشناس۳۱۲۷۸۴۸۱۵:۴۰:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
چقدر ترک خورده به اندازه زندگی جوانان یا عذاب ملت
هیچکس۳۱۲۷۸۵۲۱۵:۴۳:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
خیلی چیزای دیگه هم صدای ترک برداشتن شون شنیده میشه لعلکم تعقلون.
محمد۳۱۲۷۸۵۳۱۵:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
میشه بگید کی وضع همه مردم بدبخت و قشر فقیر و کم در آمد جامعمون درست میشه؟
ناشناس۳۱۲۷۸۵۸۱۵:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
انشاالله که به سفره کوچک شده مردم خیر باشد
مدیر و تاجر۳۱۲۷۸۸۳۱۶:۰۲:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
قبول دارم که در حال گذر از دوران تحریم ها هستیم ، ولی خدا وکیلی مردم این نسل مچاله شدن ...
حسن۳۱۲۷۸۸۸۱۶:۰۹:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
هر پیمانی که نتونه رفاه وارزانی را برای مردم ایجاد کنه ارزشی نداره. سفره مردم خالیست، خودروها پوسیده ، لباسها مندرس،نخبه ها بیکار، جوانان مجرد، مسکن گران و... اگر شانگهای می‌تونه به رفع این مشکلات کمک کنه خوبه و اگه نمیتونه پشیزی ارزش ندارد.
مانی۳۱۲۷۸۹۶۱۶:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
باتورم ۱۰۰درصدفقروگرانی بیکاری زندگی نیست فلاکت وخواری است که برامردم درست کردند
حسین۳۱۲۷۸۹۷۱۶:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
دیوار تحریم نیست کمر مردمه
ناشناس۳۱۲۷۸۹۸۱۶:۲۴:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۱۶
صداش زیادبود مرغ شده ۱۰۰هزار و گرانی اقلام دیگر .
حسین شرافت۳۱۲۷۸۹۹۱۶:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
بله صد البته ترک برداشت یادمان باشد که ستون پنجم این جنگ همه جانبه چه ها که نکردند بر علیه جبهه های خودی همان هایی که هزاران هزار میلیارد میلیارد ب جیب زدند و با سوع استفاده از تحریم و فشار بر این مردم چه ضرباتی بر پیکر و جسم و روح همین مردم اوردند و یادمان نرود که همین تحریم و جنگ اقتصادی چه اثار جبران ناپذیری که بر جای نگذاشت و چه خانواده هایی که از هم نپاشید و چه ارزوهایی که زیر خاک مدفون نشد و چه تاسف بار همین امسال و همین روزها که چه بلایی سره خانواده های مستاجر می اید و مسئولان غافل از اثار و تبعات این پارگی زنجیر اجاره مسکن که نشان از ان دارد که قرار دادها دو سوم از حقوق و درامده خانواده ها را به صاحب خانه ها اختصاص میدهد .
خادم الحسین کرم رضامافی بالانی۳۱۲۷۹۰۳۱۶:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
باسلام خداباایران است باخداباش پادشاهی کن بی خداباش هرچه خواهی کن به امید پیروزی انقلاب اسلامی ایران برکفرجهانی انشاءالله
سعید۳۱۲۷۹۲۵۱۷:۰۲:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
وضعیت مردم ،زیرساخت ها،بهداشت ودرمان ،شغل مسکن تغذیه آموزش ،آب و برق و گاز ،وووووو خود گواه اثرتحریم هست .
ایرانی۳۱۲۷۹۵۱۱۷:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
اگه هیچ تحریمی هم در کار نباشد اوضاع اقتصادی ملت شریف و نجیب ایران خوب نمیشود .
علی۳۱۲۷۹۶۰۱۷:۴۶:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
واقعیت اینکه اگر الان بر گردیم به اقتصاد آزاد قریب به اتفاق انگیزه و رویه طراوت وتازگی در بین جوانان ونوجوانان نزدیک به اکثریت دیگر ریکاوری نمیشود
امیر۳۱۲۷۹۶۴۱۷:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
زمانی تحریم بی اثر هست که مردم با فقر ونداری دست وپنجه نرم نکنند آدرس غلط ندهید مسولیین در بهترین امکانات رفاهی ومردم در فقر شدید تحلیلتون هم ابکی
ناشناس۳۱۲۷۹۷۶۱۸:۰۵:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
چرا از وضع زندگی مردم چیزی نمیگویید؟
مصطفی۳۱۲۷۹۹۵۱۸:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۱۶
بله.کمر دولتمردان و مدیران و تاجران وبازاریان!که نمیشکنه.کمر قشر کارگر شکست .
منصور۳۱۲۷۹۹۶۱۸:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
پس اگه تحریم اثر نداره چرا روز به روز ما فقیرتریم
ایرانی۳۱۲۸۰۰۲۱۹:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
به لطف حمله روسیه به اوکراین، و نیاز به نفت آمریکا در اجرای تحریم کوتاه اومد، چون منافعشان اینطور ایجاب می‌کرد، اگه جنگ روسیه تموم بشه، و ایران سیاست خارجه رو اصلاح نکنه باز رویارویی بیشتر میشه، اینجا ما ملت مظلوم گیر افتادیم داریم تاوان میدیم.
ناشناس۳۱۲۸۰۴۰۱۹:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
صدای شکستن تحریم به شدت به گوش می آید، سری به خیابانها، مراکز خرید، سفره های مردم بزنید، صدا را بلندتر خواهیدشنید.
ص _ ن۳۱۲۸۰۶۳۲۰:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
درود بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل اینکه هیچ کشور مستکبری جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد .
ایرانی۳۱۲۸۰۷۶۲۰:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
سلام و علیکم خوب با همه این تفاصیل به حال مردم عزیز کشورمان چه فرقی میکنه بزرگترین صادر کننده نفت گاز هستیم ولی تورم گرانی تو کشور خودمون بیداد کرده پس پولهای این صادرات که انجام میدهیم کجا میره حق بیت المال که مربوط به تمام ایرانیان است اگر این همه صادرات داریم چرا دلار که بر تمام ارزاق عمومی تاثیر داره .
علی اصغرمحمودی اصل۳۱۲۸۱۰۵۲۰:۴۹:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۶
متاسفانه امورات ایران دردست افراد کاردان نیست کشور غنی ازمعادن هست ولی حیف که کارها دست کار شناسان زبده نیست!
ناشناس۳۱۲۸۱۰۷۲۰:۵۲:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۱۶
گوشمون پره از این حرفها از زمان همتی
هادی۳۱۲۸۱۱۹۲۱:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۱۶
اگر تغییری در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد شد این مطلب هم درسته و فایده داره وگرنه این هم یه مطلبی هست ک نوشته و پخش شده
ناشناس۳۱۲۸۱۲۷۲۱:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۶
تورا خدا این تحریم ها رابردارید مردم دارن داغون میشن
مهدی بخشی۳۱۲۸۱۳۲۲۱:۳۰:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
زیربار این تحریم‌ها مردم ایران پیر و شکسته شدن
امیر۳۱۲۸۱۳۹۲۱:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۱۶
ایناچیزی به سفره مردم اضاف نمیکنه تاثیری برمعیشت مردم نداره
mmm۳۱۲۸۱۵۴۲۱:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۱۶
به امید خدا مردم هم از این فشار اقتصادی و تورم راحت شن و مسولین هم به فکر این مردم عزیز کشورمون باشن
رضا۳۱۲۸۱۶۵۲۲:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
بنازم ایران را!!!!!!
علی۳۱۲۸۲۰۵۲۳:۰۴:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۱۶
عضویت‌دائم‌ایران‌در‌سازمان‌شانگهای‌خبر‌مبارکی است‌.ومهمتر‌از‌ان‌برنامه‌ریزی‌درست‌وکارشناسی‌شده‌مسئولان‌برای‌استفاده‌از‌ظرفبیتهای‌موجود‌دراین‌سازمان‌است.
محمد۳۱۲۸۲۱۰۲۳:۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱۶
مردم ایران نجیب هستن شما کاری نکردین،، بعد از اون حق این مردم این نبود
ناشناس۳۱۲۸۲۴۳۰۰:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۱۷
فقط خدامیدونه چه بلایی سرمردم ازکارمند.کارگرو بازنشسته اومده.واقعاحیف ازاین مردم آبرومند که گرفتار شده اند.
ناشناس۳۱۲۸۲۵۱۰۰:۱۴:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۱۷
از وقتی یادم میاد میگن تحریمها ترک برداشته یا بی اثر شده است.
ناشناس۳۱۲۸۲۸۲۰۰:۴۰:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۱۷
پدر مردم رو دراوردید
ناشناس۳۱۲۸۳۴۸۰۵:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱۷
دولت تدبیر اوج ذلت و وادادگی بود
ناشناس۳۱۲۸۳۹۶۰۷:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۱۷
اولا که که صدای ترک کمر مردم میاد نه دیوار تحریم ها دوما در این شرایط عقب ماندگی عضویت در هر سازمانی اقتصادی یعنی وارد کننده کالاهای بنجل این هم نکته سوم که خودتون نوشتید:بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت و گاز جهان یعنی هند و چین، عضو این سازمان هستند و از آن سو، ایران در شمار تولیدکنندگان بزرگ نفت و گاز قرار دارد و عضویت ایران در این سازمان، سیاست های غیرقانونی تحریمی را بیش از بیش خنثی می‌کند. یعنی تورم روی تورم و وابستگی بیشتر به نفت و گاز یعنی فساد بیشتر
ناشناس۳۱۲۸۴۰۹۰۸:۰۷:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱۷
چند ساله که مدام گفته میشه صدا شکستن دیوار تحریم اما خبری نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  8. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  9. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  12. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  13. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  14. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  17. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  18. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  19. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین