پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان از معوقات دارویی؛ به زودی  

  4020408027

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت معوقات دارویی و حمایت از صنایع دارویی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی در حاشیه نشست با هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در خصوص تامین  ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تا امروز  ۷۰۰ میلیون دلار پروفورما ثبت شده و ۵۰۰ میلیون دلار نیز در مراحل نهایی قرار دارد که به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به تفاهم وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص ارز مورد نیاز در تامین دارو و تجهیزات پزشکی، عنوان کرد: تا پایان سال،  ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای دارو، تجهیزات، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اختصاص داده خواهد شد که با تامین به موقع ارز، مشکل خاصی در این حوزه نخواهیم داشت.

عین اللهی با بیان اینکه نقدینگی،  نیاز اصلی شرکت‌های دارویی برای واردات دارو  و مواد اولیه است، اظهارکرد: بانک مرکزی مقرر کرد، ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل به شرکت های دارویی، تسهیلات پرداخت شود تا بتوانند ارز مورد نیاز خود برای دارو و مواد اولیه را تامین کنند که این مهم می تواند برخی از مشکلات صنایع داروسازی را حل کند.

وی با بیان اینکه عوارض گمرکی از دیگر مشکلاتی بود که برخی شرکت‌های دارویی برای واردات دارو با آن رو به رو بودند، تصریح کرد: خوشبختانه در جلسه سران قوا، کاهش عوارض گمرکی از ۴ به یک درصد برای دارو، تجهیزات پزشکی، شیرخشک و لوازم مصرفی پزشکی تصویب شد.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده حاصل از واردات دارو و تجهیزاتی که مشابه داخلی ندارند نیز گفت: با معافیت این اقلام از مالیات بر ارزش افزوده، کمک خوبی به واردات و تامین نیازهای دارویی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز برنامه سلامت خانواده در ۵۸ شهرستان و کاهش ۹۵ درصدی هزینه‌های خدمات درمانی برای مردم با استفاده از این طرح، ابراز امیدواری کرد؛ هرماه با پیوستن تعداد بیشتری از شهرستان‌های کشور به طرح سلامت خانواده، بخش زیادی از دغدغه های مردم در این حوزه برطرف شود.

عین اللهی اظهار کرد: در برنامه سلامت خانواده، تمام افراد با کد ملی خود دارای یک پرونده سلامت می‌شوند و بسته های خدمتی  را با هزینه دولتی دریافت می کنند، تعدادی از پزشکان نیز به صورت قراردادی در این طرح مشارکت خواهند داشت و افراد به این پزشکان معرفی و درمان و یا به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند.

وی تصریح کرد: در این مرحله نیز فرد یا درمان می شود و یا نیاز به بستری دارد که در این صورت، ۹۵ درصد هزینه بستری و خدمات درمانی را دولت پرداخت می کند و فقط ۵ درصد بر عهده بیمار است.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به دنبال این هستیم تا جمعیت بیشتری از مردم را زیر چتر حمایتی بیمه ببریم، سال گذشته سه دهک نخست جامعه بدون اینکه پولی پرداخت کنند به صورت رایگان، بیمه سلامت شدند. امسال نیز با تصویب هیات دولت، هزینه‌های بیمه برای دو دهک بعدی  رایگان شد و به این ترتیب اکنون ۵ دهک جامعه به صورت رایگان از خدمات بیمه بهره مندند. پرداخت حق بیمه سلامت برای دهک های بالاتر نیز مشمول تخفیف شده است.

وی افزود: در حال حاضر با احتساب جمعیت روستایی، بیش از ۳۲ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

گفتنی است امروز در نشست هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با وزیر بهداشت، مسائل صنایع  دارویی بررسی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین