واکنش چمران به خبر  دروغ استعفای زاکانی/ علت کناره‌گیری بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات

  4020406075 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش چمران به خبر  دروغ استعفای زاکانی/ علت کناره‌گیری بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات

توضیح ظریف درباره ادعای مخالفت رهبری با سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در ایران

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف در گفتگویی که در 16 خرداد در کلاب‌هاوس انجام داد درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در ایران در زمان اجرای برجام گفت: «سرمایه‌گذاران آمریکایی هم جز برای فروش محصولات مصرفی پا پیش نگذاشتند.

برای ما هم هیچ دلیلی وجود نداشت محصولات مصرفی‌مان را که می‌توانستیم از جای دیگر تهیه کنیم، از آمریکا تهیه کنیم.

دروغی در کشور پخش شده است مبنی بر اینکه رهبری مخالف سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران بودند. نه، ایشان با اینکه ما کالاهای اساسی‌مان را از آمریکا بخریم، مخالف بودند که به نظر من اشتباه هم نبود. اینکه ما نباید برای کالای استراتژیک‌مان به آمریکا وابسته باشیم از نظر استراتژیک دیدگاهی درست بود.

اگر آمریکا می‌خواست در حوزه‌های نفت، گاز، فن‌آوری و… سرمایه‌گذاری کند کسی مخالفت نمی‌کرد؛ اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ به خاطر فشار عظیمی که سرمایه‌گذاران یهودی و نیز سعودی بر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی وارد می‌کردند.

سعودی‌ها و به‌ویژه اماراتی‌ها به این شرکت‌ها می‌گفتند باید بین ما و ایران یکی را انتخاب کنید. خوب حتما آن‌ها حاضر نبودند روابط درازمدت‌شان با سعودی را به خطر بیندازند ضمن اینکه سعودی و امارات خودشان عضو هیات‌مدیرهٔ بسیاری از شرکت‌ها هستند. صندوق ذخایر ارزی آن‌ها صندوق‌هایی بسیار بزرگ است و در بسیاری از این شرکت‌ها حضور جدی استراتژیک دارد.

در مورد اسرائیلی‌ها هم اگر کتاب زاینیس کالکشن آقای لیوی ان‌تال که در دههٔ هفتاد میلادی نوشته شده را ببینید متوجه می‌شوید که چقدر از طریق جوامع صهیونیست داخل آمریکا بر مؤسسات مالی و اقتصادی این کشور نفوذ دارند؛ لذا آن‌ها هم فشار عظیمی آوردند.»

***

واکنش چمران به خبر  دروغ استعفای زاکانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برخی از اخبار کذب و نادرست در خصوص بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: در این باره اعلام شده بود که آقای شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران دستگیر شده که این خبر نادرست و کذب است.

وی افزود: متاسفانه این دروغ‌ها در حالی گفته شده که دقایقی پیش آقای شربیانی در شورا حاضر شده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به دروغ دیگری مبنی بر استعفای علیرضا زاکانی شهردار تهران تصریح کرد: این هم دروغ دیگری است که مطرح شده وقتی یک نفر کار می‌کنند همه به آن می‌تازند و کسانی که کار نکردند و از کار و فعالیت در شهر ناراحت هستند، دروغ‌پردازی می‌کنند.

گفتنی است برخی رسانه ها مدعی شده بودند زاکانی استعفای خود را به مهدی چمران و پرویز سروری تقدیم کرده است. او به دلیل فشار‌های دستگاه نظارتی، اختلافاتش در کمیسیون ماده ۵ با شورای‌عالی شهرسازی و معماری، نارضایتی کارکنان شهرداری و حتی فشار برای عزل دو معاونش استعفا کرده است.

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از برخورد زشت رسانه صداوسیما با منتقدان

فرهیختگان نوشت: «رئیس‌جمهور سابق از یک تکنیک روانی آشنا در مواجهه با منتقدان استفاده می‌کرد که در نوع خودش قابل‌تامل بود؛ تکنیک زامبی‌سازی از منتقدان و بعد فحش دادن به آنها...

حالا دوسالی می‌شود که حسن روحانی در قدرت نیست اما ظاهرا این عادات او زیر زبان برخی اهالی قدرت حسابی مزه کرده است.

خیلی راه دور نروید، نمونه متاخر ماجرای لشکر ابرهه خواندن منتقدان مدیریت صداوسیما را می‌گویم؛ فحشی که با اتهام اخذ پول کثیف تکمیل شد. حالا کلیدواژه زامبی‌سازی جدید چیست؟ مخالفت با قانون، کدام قانون؟ نظارت بر شبکه نمایش خانگی؟ اما آیا واقعا منتقدان با قانون مشکل دارند یا این یک آدرس غلط برای پروژه زامبی‌سازی است؟...

رسانه عمومی و ملی باید خاستگاه استدلال ملی و یک عقل عمومی باشد؛ استدلالی که بتواند به‌شکل حداکثری قانع‌کننده باشد و این عقل عمومی باید حاکم بر ساختار، کارگزار و سیاست‌ها و روند‌های رسانه ملی باشد. اما آیا رسانه ملی ما در چنین وضعی قرار دارد؟

به همین مثال ابرهه برگردیم که خودش یک مطالعه موردی خوب است، که نویسنده غوغا کرده است و بحر را در کوزه‌ای گنجانده و همه وجوه نگاه به منتقد را در یک کلمه آورده. فرض کنیم اصلا عده‌ای در سطوح مختلف استدلالی از ایده تا اجرا منتقد این تصمیم هستند، راه مواجهه با آنها چیست؟ چه استدلالی می‌توان برای آنها ارائه کرد؟ تلویزیون چه استدلالی ارائه کرده است؟

احتمالا هرچه در رسانه‌ها بگردید غیر از این دو نکته چیزی پیدا نمی‌کنید؛ این قانون است و هرکس با این تصمیم مخالف است پول گرفته و جزء لشکر ابرهه است و می‌خواهد خانه خدا را خراب کند. زهی خیال باطل که ما رسانه‌ای‌های حامی صداوسیما بگذاریم، به‌زودی آنها را سنگ‌باران خواهیم کرد.

نتیجه چنین استدلالی چه شده است؟ بسیاری از فعالان فرهنگی حتی فعالان حزب‌اللهی‌ که ممکن بود فقط از جهاتی منتقد این تصمیم باشند، امروز به‌طور جدی نقد می‌کنند و این سوال را دارند که آیا چنین عقلی می‌تواند هم خودش را اداره کند و هم بر رسانه‌های خصوصی که رقیبش هستند نظارت کند؟ آیا می‌تواند در این نظارت تعارض منافع نداشته باشد؟»

***

علت کناره‌گیری بهزاد نبوی از جبهه اصلاحات

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با مهر، با اشاره به انتخاب «آذر منصوری» بعنوان ریاست جبهه اصلاحات گفت: به عنوان ناظر بیرونی می‌توانم بگویم که حتماً نیروهای سیاسی‌تر، با سابقه‌تر و توانمندتر در جبهه اصلاحات حضور دارند، اما شاید ملاحظاتی برای انتخاب خانم منصوری وجود داشته است.

وی ادامه داد: احتمالاً با توجه به جریانات اخیری که در کشور اتفاق افتاد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفتند به خانم‌ها جایگاهی دهند تا در افکار عمومی هم اثر مثبتی گذاشته شود، بنابراین با توجه به شرایط جامعه تصمیم گرفتند پس از چندین دوره که ریاست جبهه در اختیار آقایان بود، این نوبت ریاست بر عهده یک خانم باشد.

وی با اشاره به استعفای بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات تصریح کرد: آقای نبوی دلایل استعفای خود را اعلام کردند و گفتند که به خاطر شرایط جسمانی و سن و سال‌شان است، اما فکر می‌کنم ممکن است بخاطر اختلاف نظرهایی هم که وجود داشت، استعفا دادند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات چیست، افزود: اصلاح‌طلبان هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

***

با تصمیم سران قوا ساعات کاری ادارات به حالت سابق باز می‌گردد

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، با اشاره به تصمیم سران قوا برای بازگشت ساعات کاری ادارات به حالت سابق گفت: با توجه به مصوبه دولت که بر اساس آن مقرر شده بود کارمندان از تاریخ پانزدهم خردادماه لغایت پانزدهم شهریورماه 1402 از ساعت 6 صبح تا 14:45 در محل کار خود حاضر شوند و مشکلاتی را برای خانواده‌ها در پی داشت، با پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع توسط کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و در قالب پیشنهاد در جلسه سران قوا طرح و مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت.

وی افزود: با این تصمیم که به زودی از طرف هیأت دولت ابلاغ خواهد شد ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ساعت 6 تغییر کرده بود به روال عادی باز می‌گردد اما پایان کار کارمندان همان ساعت 14:45 خواهد بود و 44 ساعت مابه‌التفاوت در قالب دورکاری محاسبه خواهد شد.

***

دفاع کدخدایی از انتخابات تناسبی

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان در فرهیختگان نوشت: «اصلاحیه جدید حداقلی قانون انتخابات در ضمن برخی اصلاحات دیگر یک پیش‌بینی جدیدی را برای اولین‌بار در نظام انتخاباتی در‌نظر گرفته که شیوه مرسوم اکثریتی را به تناسبی آن هم فعلا در تهران تغییر می‌دهد.

اقدامی شجاعانه و عاقلانه که می‌توانست در‌صورت تصویب، بخشی از بی‌عدالتی‌ها را پایان داده و وزن و اعتبار افراد و گروه‌های سیاسی را ملاک قرار دهد؛ چراکه به‌جای طرد یک اقلیت 49 درصدی به جذب حداکثری نامزدهای جریان‌های مختلف می‌انجامید و علاوه‌بر در‌نظر گرفتن حداکثری سلایق مختلف منجر به مشارکت بیشتر مردم نیز می‌شد. 

با کمال تاسف، گروهی به‌دلایل سیاسی و ترس از عدم‌رای‌آوری (شخصی- گروهی) با این طرح مخالفت کرده و البته برخی سیاسیون نیز با تعابیر نه‌چندان شایسته از آن یاد کردند. 

گروهی نیز که عاقلانه‌تر فکر می‌کردند آن را مغایر عدالت و تبعیض‌آمیز می‌پنداشتند، در‌حالی‌که نظام تناسبی یا اکثریتی در گام اول نسبت به عدالت و تبعیض خنثی هستند و هرکدام حسب اقتضا در یک جامعه سیاسی می‌تواند انتخاباتی عادلانه یا ناعادلانه را رقم زند.

احراز این شرایط جامعه است که عدالت یا عدم‌تبعیض را نسبت به این دو روش رقم می‌زند، شاهد این موضوع نیز اینکه هر دو روش در کشورهای مختلف در‌حال اجراست و الزاما و به‌خودی‌خود از این روش‌ها عدالت و تبعیض استنباط نمی‌شود.

و گروه سومی نیز در حوزه اجرا به‌دلیل فقدان سابقه اجرایی در انتخابات دچار یک فوبیای انتخاباتی شده‌اند و از این ترس موهوم حاضر به پذیرش تحول جدید نیستند و البته این ترس همچنان غلبه دارد...

باید گفت اصلاح قانون انتخابات در گام اول نیازمند طرحی عاقلانه است که فارغ از منافع گروهی و شخصی و بدون در‌نظر گرفتن دولت و مجلس فعلی پی‌ریزی شود، قانون انتخابات نمی‌تواند وابسته به منافع شخصی من به‌عنوان نماینده یا وزیر یا فلان مقام باشد باید منافع ملی در‌نظر گرفته شود و در گام دوم شجاعت مدبرانه در اجرا می‌طلبد که فارغ از ایرادات جزئی و تعلل در اجرا و با نادیده گرفتن فوبیای انتخابات قاطعانه در اجرای الگوی جدید قدم برداشت. 

و انذار پایانی اینکه اگر در این دوره‌ مجلس این اصلاحات ولو حداقلی به سرانجام نرسد در این نزدیکی‌ها هیچ ‌اصلاحی صورت نخواهد گرفت و بیماری مزمن نظام انتخاباتی روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود و آب انتخابات همچنان گل‌آلود باقی خواهد ماند و نارضایتی مردم گسترده‌تر شده و استمرار خواهد داشت. »

با اصرار مجلس طرح برگزاری انتخابات تناسبی در تهران به مجمع رفت

با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود پیرامون برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران، این بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات صورت گرفته در این طرح موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی این طرح بر مصوبه قبلی خود در ماده ۵۳ مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران اصرار کردند.

***

پرونده سنگینی علیه آمریکا تهیه شده است

به گزارش ایسنا، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در دومین همایش بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه در بیانیه‌های حقوق بشر تصریح شده است که هر اقدامی که موجب رنج عظیم برای مردم شود اشتباه است، گفت: در سال های ۹۱ و ۹۲ با افزایش قیمت دلار قیمت کالاها چندین برابر شد که این موجب رنج مردم شد. همچنین با خروج آمریکا از برجام بازهم قیمت کالاها افزایش یافت و قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان رسید و افراد ضعیف تر در وضعیت شدید زندگی قرار گرفتند اما ایران خود را از زیر آوار تحریم‌ها بیرون آورد.

دهقان اظهار کرد: زمانی می‌توان به عدالت سازمان ملل ایمان آورد که آمریکایی ها را محاکمه کنند، اگر اشخاصی که مستقیما دستور ارتکاب جنایات را داده اند محاکمه شوند آنگاه می‌توان ادعا کرد سازمان ملل بی طرف است.

دهقان با بیان اینکه خوشبختانه با وجود تمام این جنایات، آمریکا به اهداف خود نرسید گفت: آمریکا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ از ایران اخراج شد و سال‌های بعد نیز با مجاهدت و وحدت مسلمین از منطقه نیز تا حد زیادی اخراج شد و منافعش به خطر افتاد و خوشبختانه کشورهای مسلمان نیز به تدریج به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود به کشور جنایتکاری مثل آمریکا پناه برد و به آن تکیه کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور  ادامه داد: در حوزه تحریم‌ها پرونده سنگینی علیه آمریکا تهیه شده است. ده‌ها جلد سند علیه این تحریم‌ها آماده شده است و برای مقابله با تحریم‌های علیه ایران هر اقدامی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: پرونده حاج قاسم سلیمانی در مرحله آخر است و  کارشناسی‌های لازم درباره پرونده جنایات آمریکا علیه فرمانده مجاهدین در مراحل پایانی است و به زودی به اتمام می‌رسد  تا همه مردم دنیا شاهد جنایات آمریکا باشند و کسانی که همچنان دل به آمریکا بسته‌اند و با افتخار خود را غرب گرا می‌دانند به هوش بیایند.

***

آماده شدن طرح کمیسیون عمران برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی

کمال علیپور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: این طرح در کمیسیون عمران بررسی شده است و به دنبال این هستیم در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد، البته هنوز کمیسیون عمران با آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پیرامون این طرح نشستی نداشته است‌.

وی ادامه داد: قبلا که ما با رئیس جمهور صحبت کرده بودیم، با این موضوع موافق بودند و صرفا یک‌سال از مجلس زمان خواستند که الان دو سال از عمر دولت می گذرد.

علیپور گفت: کمیسیون عمران به جد موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را پیگیری کرده و طرح کمیسیون عمران آماده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۵۷۷۳۲۰:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۶
از اول هم آمدن زاکانی به شهرداری اشتباه بوده است
ناشناس۳۱۱۶۱۳۵۰۷:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۷
امتیاز کنار کشیدن از انتخابات مزدش شد شهرداری تهران در صورتی که شما باید دیگه باز نشسته شوید به اتفاق آقای چمران
ناشناس۳۱۱۵۷۹۳۲۰:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۶
اقای ظریف اگر با عربستان و امارات رابطه عزتمندانه برقرار می کردید اونها به شرکت های امریکایی و اروپایی فشار وارد نمی کردند که در ایران سرمایه گذاری نکنید.
ناشناس۳۱۱۶۱۹۹۰۸:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۷
ظریف هم سعی کرد که رابطه با عربستان را بهبود بدهند ولی نشد چون عربستانی ها حاضر نبودند. الکی نمیشه تهمت زد.
ناشناس۳۱۱۶۲۳۷۰۹:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۷
ظریف می خواست ولی اجازه ی این کار را به ظریف نمی دادند.
ناشناس۳۱۱۵۷۹۷۲۰:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۶
ظریف پاسخگو باشد چرا قراردادهای توتال و پژو و رنو و ایرباس و بوئینگ کنسل شدند و منافع ایران از برجام تقریبا;هیچ شد ؟!
ناشناس۳۱۱۵۷۹۹۲۱:۰۲:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۶
ظریف در کلاب هاوس اعتراف کرد که بعد از برجام فقط 2 میلیارد دلار سرمایه خارجی به کشور جذب شد در حالیکه در 1/5 سال گذشته بدون برجام چند ده میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است.
ناشناس۳۱۱۵۸۰۳۲۱:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۶
با روزنامه فرهیختگان موافقم تکنیک روحانی زامبی سازی از منتقدان و سپس توهین کردن به اونها با الفاظ زشت و به جهنم حواله دادن منتقدان بود.
ناشناس۳۱۱۵۸۰۶۲۱:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۶
قوه قضاییه باید در اسرع وقت با دروغ پردازان و شایعه پراکنان در مورد شهردار تهران برخورد نماید.
ناشناس۳۱۱۵۸۱۶۲۱:۲۳:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۶
اقای ظریف سرمایه گذاری امریکا در ایران طلب مون چرا هیچکدام از تحریمهای بانکی و نفتی و پولی با برجام لغو نشدند و حتی تعلیق هم نشدند ؟!
ناشناس۳۱۱۵۸۱۹۲۱:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۶
برجام یک تیکه کاغذ بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۱۱۶۰۶۰۰۴:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۷
دولت رئیسی چرا دنبال برجامِ است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۱۶۴۱۵۱۱:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۷
دولت رئیسی بدون تضمین لغو موثر تحریمها توافق خسارت بار نخواهد کرد.
ناشناس۳۱۱۵۸۸۸۲۲:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۶
من متوجه نمیشوم ظریف چه اصراری به وارونه جلوه دادن واقعیتها دارد. ..
ناشناس۳۱۱۵۹۸۶۰۰:۲۸:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۷
صدا و سیما هم خودش یک پا شبکه خانگی و سینما و فیلم های ترکی شده و معلوم نیست هیئت نظارت چی کار می کند
ناشناس۳۱۱۶۱۱۳۰۶:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۷
منتقدان ظریف اشتباه نکنند توضیح شکست برجام را از دلالان تحریم و کاسبان تورم بخواهند.
ناشناس۳۱۱۶۲۴۴۰۹:۱۹:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۷
حتی نمیدانی طرفداران اینطور توافقات خودشان خواسته یا ناخواسته دنبال تحریم هستند!
تهرانی۳۱۱۶۱۵۱۰۷:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۷
اقای زاکانی این شغل را راحت بدست نیاورده واسان از انجا نخواهد رفت.
ناشناس۳۱۱۶۱۶۹۰۸:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۷
با تصمیم سران قوا ساعات کاری ادارات به حالت سابق باز می‌گردد.. تا کی مردم باید تاوان بی تدبیری مسئولان را بدهند. چرا عده ای با تصمیمات نامتعارف با زندگی مردم بازی می کنند. مگر احمدی نژاد همین طرح را اجرا نکرد و بعد دوباره به حالت قبل برگشت.
ناشناس۳۱۱۶۲۱۰۰۸:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۷
معلومه که استعفای زاکانی دروغی بیش نیست همچی به شهرداری چسبیده اند که تا زنده هستن ول نمی کنند
ناشناس۳۱۱۶۳۸۲۱۰:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۷
زاکانی عملکردش بیشتر سیاسی است نه عمرانی..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین