"نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲" آغاز شد

  4020404095

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» آغاز به کار کرد؛ قطعی برق در افتتاحیه الکامپ ۱۴۰۲ سخنرانی رئیس صندوق نوآوری را نیمه تمام گذاشته و باعث شد نوبت به وزیر ارتباطات هم نرسد!

"نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲" آغاز شد

به گزارش  تسنیم، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» و با حضور قریب به اتفاق شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات،آغاز به کار کرد.

در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک (الکامپ) بیش از 450 شرکت حضور و مشارکت دارند که از این تعداد 50 شرکت خارجی و از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق هستند که نوین‌ترین برنامه‌ها، تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

در نمایشگاه امسال حضور استارت‌آپ ها، شرکت‌های نوآور و خلاق و دانش بنیان بسیار پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است به‌طوری که از تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، به حدود 150 شرکت دانش‌بنیان و استارت آپ می‌رسد.

بیشتر بخوانیدایجاد 6 هاب فناوری و آزمایشگاه ملی بزرگ با محوریت هوش مصنوعی
بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با هدف ارائه آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات، معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی، توسعه تجارت الکترونیک، فراهم کردن زمینه‌های جذب سرمایه خارجی برای شرکت‌های دانش بنیان و یا استارتاپ‌های داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از فناوری و محصولات تجارت الکترونیک در زندگی روزمره، فراهم شدن بستری برای تعاملات و همکاری‌ها برای شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک و کامپیوتر و ارتباطات و جذب بازارهای منطقه برگزار می‌شود.

پذیرش تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از 20 کشور جهت برپایی نشست‌های B2B و همچنین بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های داخلی، از برنامه‌های اصلی این رویداد مهم به‌شمار می‌رود. برگزاری بیش از یکصد سخنرانی و ده‌ها نشست و سمینار و کارگاه‌های تخصصی و حضور مقامات، کارشناسان، متخصصان و استادان دانشگاه‌ها با هدف ارتقا کیفیت و اطلاعات فنی در صنعت الکترونیک و کامپیوتر، از دیگر برنامه‌های جانبی الکامپ امسال است.

این نمایشگاه در هشت بخش اصلی؛ الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی برگزار می‌شود.

الکامپ به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال کشور است که با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه برگزار می‌شود.

بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ از امروز 4 تیرماه آغاز به کار کرده و تا 7 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

اما افتتاحیه این نمایشگاه نیز امروز صبح با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر محمد صادق خیاطیان؛ رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

یکی از حاشیه‌های مهم مراسم افتتاحیه الکامپ 1402 در میانه سخنرانی دکتر خیاطیان؛ رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رخ داد درحالی خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌ها در حال ضبط و پوشش این مراسم به صورت زنده بودند، برق سالن قطع شده که بعد از چندین بار قطعی و وصل برق نهایتاً دکتر‌ خیاطیان سخنرانی خود را نیمه‌تمام گذاشت و نوبت به سخنرانی عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات هم نرسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین