درباره حمله با چاقو به یک نویسنده انقلابی دفاع از حجاب، خطر کردن برای بی حجاب!

آصف احمدی، گروه تعاملی الف،   4020402004 ۲۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مطلب ذیل نوشته یکی از آشنایان دکتر محسن سلگی است درباره حمله به وی و زخمی شدنش به دلیل حمایت او از دو زن که مورد آزار اراذل قرار گرفته بودند .

دفاع از حجاب، خطر کردن برای بی حجاب!

سال هاست مطالب دکتر محسن سلگی را دنبال می می کنم. هرچند در بسیاری موارد اختلاف عقیده داشتیم و داریم اما در نهایت نوشته های او فارغ از جهت گیری سیاسی برای من ارزشمند بود.

دیروز که خبر مجروح شدن او را در اثر حمله اراذل و اوباش -پس از امر به معروف صورت گرفته توسط او- ،آن هم با چاقو، دیدم هم تعجب کردم هم تعجب نکردم. حس عجیبی بود. ترکیبی از حیرت و حسرت و حتی ملامت.

گاه او را ملامت می کنم که چرا شأن خود را حفظ نکرد و گاه می گویم عجب شهامتی و غیرتی دارد و اگر آن دو زن خانواده من بودند هم همین ملامت را روا می‌داشتی یا خیر؟! گاه می گویم ای کاش سلگی فقط با پلیس تماس می گرفت و دخالت نمی کرد اما همان زمان گویی کسی به من می گوید مرد حسابی تا پلیس برسد چه بر سر ناموس و غیرت مردم و آدمیت می آید؟ سرتان را درد نیاورم. پر از تناقض شده ام اما در نهایت ارادتم به آقای سلگی بیشتر شد.

هنوز هم اختلاف عقیده داریم و اساسا با دین سیاسی مشکل دارم اما با وجود این فکر می کنم براستی چه کسانی حاضرند از خاک این کشور و ناموس آن دفاع کنند؟ الا کسانی چون سلگی که ما بعضاً آنها را رادیکال می دانیم! مگر همین جوان ها نیستند که در عین نوشتن علیه بی حجابی و دفاع از حجاب اما برای بی حجاب هم جانفشانی می کنند! 

اینکه سلگی با این سابقه علمی -مانند جوان برتر علم و فناوری ایران در سال ۹۲ و دانشجوی نمونه شدن- تمام حیثیت و جان خود را به خطر می اندازد، آن هم برای دو بانوی بی حجاب، هنوز برایم قابل فهم نیست. همچنان احساسات متناقضی دارم اما در عمق وجودم به او غبطه می خورم. من یکی از این شجاعت ها ندارم.  اقدام او شوکی به من وارد کرد. الداغی را گفتم صرفا شهید غیرت بوده اما سلگی را چه بگویم که مرتب از اسلام سیاسی و ولایت فقیه دفاع می کند؟

دیدگاه کاربران

محمد۳۱۰۹۲۴۰۱۰:۴۵:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲
درود به ایمان، شرف و غیرتت مرد. چرا با حاملین و استفاده کنندگان از سلاح سرد برخورد جدی نمیشه؟!!!
ناشناس۳۱۰۹۲۸۲۱۱:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲
متاسفانه بر اثر مماشات برخی در نیروی انتظامی و عدم انجام وظیفه صحیح این نیرو در چند سال گذشته تا حال افراد بی حجاب و لاابالی گستاخ شده و به حکم قانون و دین و قانون مصوب کشور احترام نمی گذارند لازم و ضروری است حفظ حجاب و عفاف به نیروی بسیج مردمی داده شود و قوه قضاییه آنها را رسما ضابط قضایی نماید این قائله بی حجابی فقط و فقط بدست برادران بسیج باید خاتمه داده شود
خسرو۳۱۰۹۵۵۲۱۴:۲۳:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
مثلا وقتی قانون بی حجابی را ّبه بسیج واگذار کنند فکر کردی بهتر میشود
ناشناس۳۱۰۹۵۵۵۱۴:۲۳:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲
کل دنیا بی حجاب هست چرا اونجا هر روز چاقو کشی ندارند ؟
ناشناس۳۱۱۰۷۵۶۰۸:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۳
اطلاع خود را بالا ببرید آنجا این کارها در قبال زن زیاد هست دوم هم کمتر کسی می ایستد وقتی این چیزها را می بیند برعکس اینجا
ناشناس۳۱۱۲۵۶۸۰۹:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۴
مگه دزد و چاقوکش به خاطر حجاب میرن دزدی؟ حجاب تو سوریه و لبنان و فلسطین و عراق هم اختیاریه ولی اونا نمیان به بی حجاباشون هزار تا انگ و تهمت بزنن .
ناشناس۳۱۱۰۷۹۶۰۹:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۳
قانون ایران اینه چه ربطی ب کل دنیا داره.
ناشناس۳۱۱۱۶۱۴۱۵:۰۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۳
چون حیا و عفت و غیرت براشون بی ارزشه.
شکوه۳۱۱۲۵۰۱۰۸:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۴
چون کسی باهاشون مخالف نیست و زن و مرد ازادن هر طور مایلن با هم معاشرت کنن ولی من اگر مرد بودم و میدیدم کسی متعرض زنان بدون تعهد پوشش شده بی تفاوت رد میشدم چون اون زنان خودشون طالب جلب توجه هستن
یاسین۳۱۱۲۹۳۰۱۵:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۴
اخبارنمیبینی یاگوشی نداری ؟چاقوکشی ندارن تیراندازی ندارن!تجاوزندارن!بازبگوکشورای دیگه !
ناشناس۳۱۱۲۹۳۱۱۵:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۴
چه حرف بی ربطی!! اونجا چنین قانونی وجود نداره.
حسن۳۱۱۳۰۱۱۱۶:۵۲:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۴
کل دنیا مسلمون نیستند وحجاب بر ایشان واجب نیست ما مسلمانیم ومطیع قرآن ودستورات خدا
آتوسا۳۱۰۹۶۶۵۱۵:۳۱:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲
به برادران بسیج چه ربطی دارد که برای چند زن و دختر بد حجاب جان بدهند آنوقت آنها زیر خاک و اینها دنبال قر و فرشان و کج دهنی به دستورات خدا
ناشناس۳۱۱۲۴۱۹۰۶:۰۳:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۴
برای شما متاسفم اصلا اگر بسیج و سپاه نبود کشور نبود
ناشناس۳۱۱۲۸۴۰۱۳:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۴
این خانم هایی که مزاحمشون میشن خودشون میخواند وگرنه وقتی خانمی حجاب کامل هم نداشته باشد سرشو بندازه پایین راه خودشو بره هیچ کس کارش نداره
احمد۳۱۰۹۶۷۲۱۵:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲
این مسئله حجاب فقط از طریق فرهنگسازی باید حل شود و اگر قرار باشد کسی کاری انجام دهد فقط فرهنگ است نه جریمه و قوه قهریه و جواب دوستی که گفتند فقط به بسیج واگذار شود باید عرض کنم اول باید آموزش‌های فرهنگی به بسیج داده شود بعد ضابط قضایی شوند و امر به معروف و نهی از منکر کنند در غیر این صورت می‌شود قانون جنگل و هرج و مرج .
ناشناس۳۱۱۱۶۲۵۱۵:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۳
فرهنگ سازی خوبه ولی عده ای پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها نیستند و مغرضانه هنجارشکنی میکنند با این گروه باید برخورد کرد
ناشناس۳۱۰۹۷۱۱۱۵:۵۳:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲
وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون هست و اجرای حکم با قوه قضاییه است. نیروی انتظامی وظیفه خودشو انجام میده و مجرمین رو تحویل قوه قضاییه میده منبعد آن وظیفه قوه قضاییه هست تا حکم صادر کنه
ناشناس۳۱۰۹۷۵۳۱۶:۲۲:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲
تعجب میکنم شما از روی چه منطقی این حرفا میزنید. رسما اینطور جنگ داخلی شکل میگیره. یعنی کل مردم کشور بشن دو قسمت و علیه هم درگیر بشن.
ناشناس۳۱۰۹۸۰۰۱۶:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲
بنده خدا که تمام مشکلات شما شده حجاب .کارهای مهمتری هم در مملکت هست .
ناشناس۳۱۱۰۷۶۵۰۸:۴۸:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۳
شماها برای آن آشوب درست می کنید و کشور را درگیر و جهان قشنگت هم تحریم!
ناشناس۳۱۱۱۷۵۹۱۶:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۳
مشکل مملکت همان شماها هستین با این جمله تان ک معلوم نیست کی ب دهنتات انداخته مثل طوطی تکرارش میکنین بدون این ک مفهومش رو درک کنین..هر کدومش جای خودش مهمه.بعدش از کجا معلوم این از همه مهمتر نباشه؟فقط طوطی نباشین یک جمله از خودتون بنویسید
ناشناس۳۱۱۲۵۱۳۰۸:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۴
اگر مسئله حجاب اینقدر کم اهمیته تو چرا وقتت را با مسائل کم اهمیت هدر میدی اینکار را کاملا واگذار کن به کسانی که کارشان پرداختن به مسائل کم اهمیته
مصطفی۳۱۰۹۹۰۳۱۸:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
با این کار هرج و مرج در جامعه بیشتر میشه. چه بخواهید چه نخواهید حجاب یک امر شخصی و فرهنگی هست که با زد و خورد درست نمیشه‌.
ناشناس۳۱۱۰۹۸۸۱۰:۳۴:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۳
اگر حجاب امر شخصی است پس برخورد با حجاب هم امر شخصی است اگر آزادی پوشش باشه باید ازادی فحش هم باشه با منطق شما، به شما چه زبون خودشه؟
ناشناس۳۱۱۱۶۲۹۱۵:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۳
حجاب اگر یک امر شخصی بود پیامد های اجتماعی نداشت!!
ناشناس۳۱۱۱۶۴۶۱۵:۲۱:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۳
حجاب به جامعه که رسید دیگه امر شخصی نیست
ناشناس۳۱۱۲۵۵۵۰۹:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۴
معنای شخصی بودن رو اصلا متوجه نمیشوید اگر مردی در خیابان دست بزنه به زنی که یقه خودش رو باز گذاشته، این شخصیه؟؟؟؟
حسن۳۱۱۳۰۱۵۱۶:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۴
عزیزم حجاب یک مسئله ی اجتماعی ست نه شخصی !!!شما لازم نیست در خانه حجاب کامل داشته باشین
ناشناس۳۱۰۹۹۲۱۱۸:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
از سردار رادان فرمانده محترم جدید نیروی انتظامی درخواست میشود کم کاری های مسولان قبل این نیرو را جبران و با قاطعیت با اراذل و اوباش و هنجار شکنان برخورد نمایند حجاب و عفاف فراتر از تصور افسار گسیخته و دریده شده است
بابک۳۱۱۰۰۷۵۲۰:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲
هیچ جای قرآن اشاره ای به حجاب اسلامی نشده....در ضمن بسیج نباید در مسائل شخصی مردم دخالت کنه
ناشناس۳۱۱۰۸۰۸۰۹:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۳
این فرمایش رو دقیقا از روی تحقیق خودت رسیدی یا فقط کلمات اینستاگرام و چی چی گرام جوزده را تکرار میکنی؟ در قرآن و دفعات مکرر در کلام معصومین به رعایت حجاب و حریم و محرم و نامحرم اشاره شده ، مطمئنم اگر در قرآنی بودن حجاب به یقین برسی ، آنگاه حرف از قدیمی شدن حکم میزنی و اگر آنهم جواب بگیری ، بازی دیگه
فرقی ندارد۳۱۱۰۸۳۹۰۹:۳۱:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۳
تو اگر قرآن خوان بودی تا پایان عمرت چنین چیزی نمیگفتی. ... . از خدا بترس.
ناشناس۳۱۱۰۹۲۸۱۰:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۳
سوره نور را مطالعه کنید کاملا بیان شده تازه در آیات دیگر قرآن هم آمده.
سپیده۳۱۱۱۲۴۲۱۲:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۳
میگم وقت کردی اقلا یا بشین ترجمه قرآن رو بخون یا یه سرچ تو اینترنت بکن بعد بیا با اعتماد به نفس اینجا نظر بده
ناشناس۳۱۱۱۳۲۰۱۳:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۳
سلام بزرگوارم حجاب مساله شخصی نیست حجاب دستور قرآن است هر کسی در حد توان خودش باید از قانون محکم خدا دفاع کند .در آمریکا به دانشجو اجازه ی ورود با هر لباسی را نمی دهند پس برویم چرا دخالت می کنن
طه۳۱۱۱۴۸۰۱۴:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳
اصلا تو قرآن خوانده ای تا به حال ؟ سربه هوا حرف نزن وجوب حجاب در قرآن آمده است . آیه ۳۱ نور یکی هم در سوره احزاب
ناشناس۳۱۱۱۶۳۶۱۵:۱۷:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۳
سوره احزاب آیه 59 صراحتا در مورد حجاب بیان شده
ناشناس۳۱۱۱۶۴۳۱۵:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۳
سوره نور وسوره احزاب را مطالعه کنید صراحتاً در مورد حجاب فرمودند
ناشناس۳۱۱۱۶۴۴۱۵:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۳
سوره احزاب آیه 59 در مورد حجاب است ضمن اینکه حجاب اگر شخصی بود پیامدهای اجتماعی نداشت!!
ناشناس۳۱۱۱۷۵۲۱۶:۰۶:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۳
سوره نور و سوره احزاب اشاره شده.
ناشناس۳۱۱۲۱۲۸۲۰:۴۰:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۳
آقای بابک،دانشمند!!! قطعا یه آیه ازقرآن مطالعه نکردی،والا این متن رو نمی نوشتی،سوره نورآیه ۳۱ ضمن اشاره به ( خمز) ویا جلبلات،صراحتا به حجاب آنهم ( لخمز) اشاره ای که دردستوروفرهنگ زبان عرب،به معنی پارچه ای که چندین بار دور چیزی را میپوشاند.لطفا قبل از مطالعه نظر ندیم.
ناشناس۳۱۱۲۵۱۲۰۸:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۴
پس قرآن نخوندی
حسن۳۱۱۳۰۱۸۱۶:۵۷:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۴
به واضح ترین دستور قرآن در موردحجابه مراجعه کن سوره نور
...۳۱۱۳۱۷۴۲۰:۴۳:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۴
سوره ی نور آیه ی ۳۱
س۳۱۱۳۳۷۰۰۱:۱۷:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۵
بزرگوارحدودا ۱۴۰۰ سال قبل خدادرموردحجاب راهنمایی مون کرده وخیرومنفعت روبرامون خواسته مراجعه بفرماییدقران کریم سوره احزاب ایه۵۹
ناشناس۳۱۱۳۳۹۲۰۳:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۵
هیچ جا اشاره نشده؟ یا قرآن نخواندی یا مغرضید ۲۴ آیه در قرآن .سوره مبارکه احزاب و نور
ناشناس۳۱۱۳۴۰۴۰۵:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۵
سلام علیکم خدا قوت اینکه می فرمایید هیچ کجای قرآن اشاره به حجاب اسلامی نشده واقعا قابل تامله!! مگر اوامر و نواهی قرآن غیر اسلامه؟ وثانیا شما معنای جلابیب رو میدونید یعنی چه ؟ شما آیه ۳۱سوره مبارکه نور و ۵۹ احزاب رو دیدید؟ و ثالثا قرآن با توجه و تاکید ریز در موضوع حجاب وارد شده است ...
ناشناس۳۱۱۰۰۸۸۲۰:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲
میخای جنگ ایرانی با ایرانی راه بندازی هموطن اگرهم میخوای راه حل بدی عقلانی تر لطفاً اگر هم راه حل منطقی بذهنت نمیرسه سکوت بهترین کاره
ناشناس۳۱۱۱۲۳۱۱۲:۴۳:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۳
جبهه حق در مقابل کفر و الحاد
ناشناس۳۱۱۰۱۶۶۲۱:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲
اگر قوه قضائیه اجازه بدن ما جلو این بی‌حجاب ها و کسانی توهین میکنن. به دین و مقدسات جلوشو ن میگیریم این افراد. کسانی هستن که ابرو وحیا را زیرپا گذاشتن. ودنبال. رواج دادن فساد وفحشا هستن.
ناشناس۳۱۱۲۹۳۸۱۵:۳۴:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۴
من باشما موافق هستم
سسسس۳۱۱۰۲۱۸۲۲:۱۶:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲
باسلام خدمت شما عزیزدل برادرحجاب مقداری برای بانوان اختیاریست ودخالت دران تقریبا غیرممکن مگرنظام تصمیمی اتخاذبفرمایند
ناشناس۳۱۰۹۶۹۹۱۵:۴۶:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
من حرف دل پلیس ها رو یاد شنیدم . میگن ما می گیریم و براحتی با وثیقه آزاد میشن و حتی ما رو هم تهدید می‌کنه در محله. این انگیزه می‌ذاره واسه پلیس؟؟؟؟؟؟!!!
ناشناس۳۱۰۹۷۶۷۱۶:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲
چرا با بدحجاب بی بندو بار برخورد جدی نمیشه ؟
ناشناس۳۱۱۰۰۶۳۲۰:۱۷:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲
واقعیت چیز دیگریست !!
حسن۳۱۱۳۱۸۹۲۱:۰۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۴
زنگ میزنی 110 تا خودشان رو برسانند کار از کار گذشته
ناشناس۳۱۱۰۰۷۲۲۰:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲
هرکی رو میبینی سلاح سرد همراه داره قطعا باید رسیدگی بشه
ناشناس۳۱۱۰۸۷۳۰۹:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۳
عاملان بی عمل زنبوران بی عسل!! بهتره بجای شکاف بین مردم. رفتار دینی و اسلام واقعی رو داشته باشیم .مولا علی ع میفرمایند افراط و تفریط درست نیست . مشکلان جامعه رو حل کنید حجاب خودش درست خواهد شد
ناشناس۳۱۰۹۲۴۱۱۰:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲
البته خوب بود ماجرا را بیشتر توضیح می دادید.
ناشناس۳۱۰۹۳۱۹۱۱:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲
چون اراذل و اوباش روز به روز پررو تر شده ‌دست به اقدامات خشن میزنند
ناشناس۳۱۰۹۴۳۳۱۳:۰۶:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲
شما اونجا بودید و مطمئن هستید که ارازل و اوباش بودند؟ به همسر و خواهر هر مردی اگر به هر دلیلی گیر بدهند ممکن است با برخورد سخت او مواجه شوند.
ناشناس۳۱۰۹۵۴۸۱۴:۱۹:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲
اگر اراذل نباشد که از چاقو استفاده نمیکند در ضمن اراذل درست است اول هم برو در لغت نامه دهخدا مطالعه کن تا بفهمی اراذل و اوباش به چه معنی و مفهوم است
ناشناس۳۱۰۹۷۱۲۱۵:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲
چاقو کشی اسمش برخورد سخت نیست . اسمش محاربه است که اعدام حکمش البته اگر اجرا بشه . وقتی پلیس اومد کامپیوترت رو ببره جز التماس کار دیگه نکردی چون می دونی در کشورهای غربی پلیس با کسی شوخی نداره بر عکس ایران که اگر هم سخت بگیره دادگاهی میشه .
ناشناس۳۱۰۹۸۲۳۱۷:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲
دقیقا
مسعود۳۱۰۹۶۷۷۱۵:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲
باید میگفت چرا خود را برای زنانی به خطر انداخته که ولنگار و بی بندو بار می‌گردند و برای خدا دهن کجی می‌کنند و بدتر از همه جوانان و نوجوانان بدبخت را که بسیار لغزنده هستند با ظاهرشان و اَداهایشان به دره ی فریب هایشان پرتاپ می‌کنند ..
ناشناس۳۱۱۲۵۸۰۱۰:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۴
حجاب درست ولی جوانان با این چیزها آسیب نمی بینند غیر از بیماران روحی .جوانان با ازدواج نکردن به علت گرانی وحشتناک آسیب می‌بینند
ناشناس۳۱۱۲۶۸۰۱۱:۵۱:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۴
اون خدایی که شما ازش میگی فقط خدای ایرانیها نیست .تا کی میخواهید سر خودتان را کلاه بگذارید و اسیر دسیسه سیاست بشید .......اندکی تفکر
راه۳۱۰۹۲۵۴۱۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
هرچه حجاب باعث امنیت و آرامش و اعتماد و اطمینان و انسجام و اعتدال و پیشرفت در عرصه‌های علمی فرهنگی سیاسی روحی روانی و حتی اقتصادی میشه ، ولنگاری و بی حجابی و بی بند و باری باعث فروپاشی و ویرانی تعهدات فردی خانوادگی و اجتماعی میشه ______ حجاب ارزشی‌ترین تکلیفِ سیاسی فرهنگی امنیتی اخلاقی اجتماعیِ هر فرد هست
ناشناس۳۱۰۹۲۹۵۱۱:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲
با شعار زن زندگی آزادی عملا هرزگی ولنگاری بی بندباری را در جامعه گسترش دادند
ناشناس۳۱۰۹۴۳۷۱۳:۰۹:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲
شما با شعارهاتون چه چیزی رو در جامعه گسترش دادید؟
ناشناس۳۱۰۹۵۰۵۱۳:۵۳:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲
هرچی باشد علیه دین و قانون کشور نبوده
ناشناس۳۱۰۹۵۴۱۱۴:۱۷:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲
هرچی گسترش دادن حداقل فساد و بی شرمی و بی حیایی گسترش ندادیم
ناشناس۳۱۰۹۵۹۰۱۴:۵۰:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲
اختلاس دزدی تورم
ناشناس۳۱۱۲۶۲۲۱۰:۵۵:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۴
اختلاس و تورم و غیرو هم کار همونهاییه که الان شعار زن زندگی آزادی میدن یعنی کسایی که از خدا نمی ترسن و اخلاق رو زیر پا میذارند گرنه برای یک تکه لچک چاقو به دست شدن و قتل نیروی نظامی و انتظامی و مردم بی گناه کثیف تر از مسائل اقتصادی ست پس حرف بیجا و بی ربط نزنید
ناشناس۳۱۰۹۵۹۱۱۴:۵۰:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲
مگه قرار هست چیزی گسترش پیدا کند خب حقیقت رو فرمودند ایشون. ولنگاری هرزگی شاخ ودم نداره که
دی جی۳۱۰۹۵۹۸۱۴:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲
اینها با شعارهاشون باعث نابودی اقتصادی و اجتماعی کشور شدن .
ناشناس۳۱۱۰۸۱۳۰۹:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۳
هم ولنگاری فرهنگی و بی حجابی و هرزگی و هم جرائم اقتصادی و فساد مالی و سواستفاده هردو یک ریشه دارند ، خودپرستی و خودنمایی
علی۳۱۰۹۶۴۳۱۵:۱۹:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲
از چی دفاع میکنی از اینکه ناموست ولنگار بشن و هر کسی بهش دست درازی کنه؟
ناشناس۳۱۰۹۷۴۶۱۶:۱۳:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲
حداقل هرزگی رو گسترش ندادیم
ناشناس۳۱۰۹۸۳۹۱۷:۲۳:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲
زن زندگی ازادی ! اشوب ترور ناامنی
ناشناس۳۱۰۹۸۹۹۱۸:۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
شرافت و آزادگی رو شعار نیست شعوره
ناشناس۳۱۱۰۸۱۱۰۹:۲۱:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۳
نه که امثال همفکران شما خیلی به شعارهای اخلاقی عمل کردید
مصطفی۳۱۰۹۹۱۱۱۸:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲
شما ها توی این سالها چه چیزی رو در جامعه گسترش دادید؟
نفس۳۱۱۱۲۵۲۱۲:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۳
دقیقااااا
ناشناس۳۱۰۹۵۶۴۱۴:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲
هر چی بعضی ها رو چیزی پافشاری می‌کنند بدون تو اونجا ضعف دارن و مشکلی هست
دی جی۳۱۰۹۵۸۵۱۴:۴۸:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲
کی همچین حرفی زده کدام یک از کشورهای حوزه خلیج فارس که حجاب اختیاری دارند به اندازه ایران وضعیت اقتصادی و اجتماعی و حتی آمار طلاق و فسادشون بیشتر از ایران هستش .
ناشناس۳۱۱۰۸۱۷۰۹:۲۴:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۳
داداش اونجاها زن به اندازه ی لنگه کفش هم اختیار نداره ، رسما توسط پدرومادر به شوهر فروخته می شود ، حق رای و رانندگی و ... ندارد ، بپرس اگر نمی دونی
ناشناس۳۱۱۱۹۳۵۱۷:۵۸:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۳
چون ما می خواهیم حکومت ولایت فقیه داشته باشیم نه ولایت آمریکا وصهیونیزم
نجفی۳۱۰۹۸۲۸۱۷:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲
مرحبا احسنت
ناشناس۳۱۱۰۳۶۰۲۳:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
تاالان که اینقدر حجاب را گسترش دادید چرا فساد دراین کشور ریشه دوانده!؟
ناشناس۳۱۱۰۷۷۶۰۹:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۳
چون زن را می آورند در کنار نامحرم کار کند و همزمان ماهواره و اینترنت
ناشناس۳۱۱۲۵۲۸۰۸:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۴
چون به ایرانی ها هیچوقت یاد ندادن موقع رانندگی یا موقع سوار شدن به اتوبوس یا وقتی پشت میز اداری و مسئولیت نشستن برای خودشون حق بیشتری نسبت به دیگران قائل نشن این مورد یعنی رعایت حقوق دیگران در اروپای پر از بی بندو باری جنسی خیلی مهمه و همشون بهش اهمیت میدن و کاملا تابع محض قانون هستن چون قانون حافظ تمام منافع برای تک تک افراده ولی برای ایرانی ها که قوم گرا یی شدید دارن و حفظ ارتباطات در الویته
ناشناس۳۱۱۳۳۶۰۰۰:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۵
احسنت
ناشناس۳۱۰۹۲۵۵۱۰:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲
فرقه بین مرد و نامرد
ناشناس۳۱۰۹۲۹۲۱۱:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲
عفاف و حجاب قانون مصوب کشور و دستور دین بوده و هست لذا نیاز به قانون و یا لایحه جدیدی نبوده که مسولان با وقت تلف کردن باعث شدند حجاب و عفاف بشدت افسار گسیخته شود
ناشناس۳۱۰۹۴۸۰۱۳:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
چرا باید عفاف و حجاب را مترادف بدانید؟
کوروش۳۱۰۹۷۰۴۱۵:۴۹:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲
چون واقعیتی است که خالق تو می داند و تو اصرار در انجام ندادنش هستی !!
ناشناس۳۱۱۰۰۲۹۲۰:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲
حجاب زمینه ساز عفاف هست عفاف بدون حجاب عملی نیست
احمد۳۱۱۰۱۶۴۲۱:۳۷:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲
چون حجاب شرط لازم برای عفت و پاکی می باشد، هر باحجابی لزوماً عفیف نیست اما هر باعفتی حتماً باید با حجاب باشد وگرنه در اصل عفت او خدشه وارد می گردد.
ناشناس۳۱۰۹۵۲۸۱۴:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲
اینقدر مماشات کردن که دوقطبی سازان فضا را مهیا دیدن تا علیه حجاب و گشت تاختند تا اینکه سال قبل کشور را آشوب کشاندن
ناشناس۳۱۰۹۵۷۰۱۴:۳۷:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲
قانون حجاب هم اوایل انقلاب مصوب شد که آنهم مورد مخالفت برخی علما قرار گرفت
ناشناس۳۱۱۰۷۹۴۰۹:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳
عالم یعنی کی مرجع تقلید؟!! طالقانی منظورت هست که مخالف نبودن؟
ناشناس۳۱۰۹۷۰۱۱۵:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲
مزاحم محجبه هم میشن این اراذل و اوباش هرچند کمتر
ناشناس۳۱۰۹۶۹۸۱۵:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲
فرق است بین زن باایمان محجوب و زن بدحجاب
حافظ۳۱۰۹۲۶۸۱۱:۰۸:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲
اگر پلیس در دفاع از حقوق شهروندی وهمه ورود می کرد دست ارازل و اوباش باز نبود به جوامعه دیگر نگاه کنید آیا حجاب ملاک امنیت است
ناشناس۳۱۰۹۳۷۰۱۲:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲
یکی از علل مهم بدحجابی و بی حجابی این است که به اصطلاح مردان کم غیرت شده اند
ناشناس۳۱۰۹۵۰۳۱۳:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
دلیل اصلی و مهم اختلاط افراطی زن ومرد نامحرم جهت کار بود
ناشناس۳۱۰۹۵۹۷۱۴:۵۳:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲
آفرین کاملا درست است متاسفانه این موضوع روز به روز بدتر هم می شود
ناشناس۳۱۱۰۷۸۷۰۹:۰۹:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۳
هنوز هم برخی نفهمیدن از کجا دارند ضربه می خورند و حتی خانواده ها!
ناشناس۳۱۰۹۳۸۰۱۲:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲
قطع دست افراد شرور اجرا نمی شود که آن هم به خاطر رسوخ همین تفکر غربی هست که مانند آنجا افراد شرور هرکاری می خواهند می کنند!!
آتوسا۳۱۰۹۷۰۸۱۵:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲
و برای زنان شرور و بدحجاب چه حکمی باید اجرا شود ؟؟!!!
ناشناس۳۱۰۹۷۷۸۱۶:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲
بله حجاب یکی از ملاک های امنیت است .. اینکه نمی خواهید قبول کنید مسئله دیگری است ...
ناشناس۳۱۱۰۰۰۷۱۹:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲
ما نگاه کردیم شما هم برو نگاه کن سایت رسمی پلیس آمریکا آمار تجاوزات رو ببین و اونایی که درنهایت به محاکمه میرسه فقط یک درصد از تجاوزهایی هست که گزارش شده
ناشناس۳۱۱۰۱۲۹۲۱:۱۰:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲
دست پلیس را بستن که هرزه ها صاحب حق شدن
حویزاوی۳۱۰۹۲۶۹۱۱:۱۰:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲
باسلام نباید بخاطر خانمهایی که بی حجاب هستندوبعضا باسرووضعی نامناسب دراجتماع که درکل عرف این رفتار وجود نداردخود رادرگیرکردومشکل برای خود درست کرد،این هاخودشان انتخاب کردندوبایدتبعات آنراببینند! نباید سرمایه انسانی،پلیس ومادی را صرف کسانی کردکه خودشان خودرادرمعرض خطر ونابهنجاری قرارمیدهند!
مجید۳۱۰۹۵۱۱۱۳:۵۸:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲
چتر امنیت برای همه مردمه، ناموس کم حجاب و با حجاب نداره
ناشناس۳۱۰۹۷۱۶۱۵:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲
هیچ دلیلی وجود ندارد که خانواده ای داغدار شود آن هم برای یک عده هرزه که مردان بی غیرتی دارند
ناشناس۳۱۰۹۷۵۵۱۶:۲۳:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲
فرق هست بین رعایت کننده قانون با قانون شکن دولت در قبال کسی که قانون رو رعایت میکنه مسئوله،نه در قبال قانون شکن
ناشناس۳۱۰۹۹۶۳۱۹:۰۰:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲
از خدای بزرگ برای تمام جامعه تفکر سالم و مغز سالم آرزو دارم
ناشناس۳۱۰۹۲۷۰۱۱:۱۱:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲
همین اختلاف عقیده ها و همین تفاوت سلایق و حتی تضادها در خلق و خو هاست که یک جامعه انسانی را می سازد.ولی قبل از هر باور و اندیشه که معمولا از دوران نوجوانی به بعد اشکال گوناگون میگیرد ،،،توجه کنیم که این یک انسان است که آفریده شده که در خلقتش هیچ شک و شبهه ای نیست . چطور می شود از چنین خلقتی غافل شد ؟.... عقیده امری درونی است و نمی توان آن را رد و یا به خلایقِ خدا تحمیل کرد . پس مقصودِ اولِ دین خدا ، انسان بودن است و تمایز با دیگر موجودات !
محمود۳۱۰۹۲۹۱۱۱:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲
لااکراه فی الدین......
ناشناس۳۱۰۹۵۰۷۱۳:۵۵:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲
آن کساتی که به تو ابن چیزها را گفتند قبل و بعد آن را هم گفتند یا نه؟ یا فقط آنجایی که به نفعش بوده به تو گفتتد خصوصا در مورد حجاب؟
ناشناس۳۱۰۹۹۲۳۱۸:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲
شما قبل و بعدش رو میگفتی؟ چرا نگفتی همینجا؟ چون قبل و بعدی نداره آیه قرآن هست و نیاز به تفسیر هم نداره.
نسرین۳۱۱۲۳۲۷۰۰:۰۶:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۴
قبل وبعد نداره؟ بعدش در مورد عذاب کسانی که کافر شدند ودین خدا رو نپذیرفتند وتسلیم امر خدا وپیامبر برحقش نشدند صحبت کرده.آگاه باشید که کسانی که عامدانه با آیات خدا مبارزه میکنن هرگز هدایت نمیشن.سخن خود خداست اگه قبول بفرمایید
وحید۳۱۰۹۹۷۰۱۹:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ آنهایی که قبل و بعد اضافه میکنند یا تفسیر میکنند از کجا معلوم که درست است
ناشناس۳۱۰۹۵۸۴۱۴:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲
سلام لااکراه فی الدین یعنی چه برولااقل یک تفسیرببین،اگراین معنی که شمامیفهمی باشدسنگ روسنگ نمی ماند،مرحبابه شرف وجوانمردی این آمربه معروف
ناشناس۳۱۰۹۷۳۲۱۶:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲
لا اکراه یعنی تحوینا تو اختیار داری و مجبور نیستی ولی تشریعا خداوند متعال دستور داره و باید تبعیت کنی همون کسی که با اکراه گفته وعده جهنم هم به عصیان کنندگان داده
ناشناس۳۱۱۱۶۵۰۱۵:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۳
دقیقا آفرین
هموطن۳۱۱۳۱۳۱۱۹:۳۳:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۴
خداوندبه خاطیان‌جهنم‌را‌یادآورشده،به‌من‌وتو‌دستوراقدام‌وقتل‌وشکنجه‌واعمال‌زورنکرده.باید اطاعت‌کنید از امر خدا.
اشنا۳۱۰۹۷۴۷۱۶:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲
قد تبین الرشد من الغی والی اخر سه کلمه از یه آیه ۲۷ کلمه ای رو فقط معیار نگیرید وتقطیع نکنید. هر کسی لیاقت نداره آیه های شریف قران رو تفسیر کنه . فکر کنم تو این چند ماه از قران فقط این سه کلمه رو یاد گرفتی لا اکراه فی الدین ...یا ....لا اکراه فی الحجاب!!!!! آیا دین دقیقا تفسیرش = حجاب !!!است .؟؟در این آیه !!!
ناشناس۳۱۰۹۸۳۰۱۷:۱۲:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲
این آیه برای تو نیست که جد اندر جدت مسلمان است برای یهود و مسیحیان در مکه و مدینه گفته شده که نباید آنها را به زور وادار به مسلمان شدن کرد!! آقای باایمان برای امثال تو در قرآن آورده که هر مسلمانی حدود دین را رعایت نکرد مجازات سخت می‌شود!
قوچانی۳۱۰۹۹۳۵۱۸:۲۸:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
حجاب یک مسئله ی اجتماعی است نه مسئله ی دینی دین هم به حجاب توجه کرده وقتی زن درجامعه بی حجاب شدهرزگی زیادمیشه امنیت هم ازبین میره
ناشناس۳۱۱۰۱۷۶۲۱:۴۲:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲
تفسیر لا اکراه فی الدین اینه که در پذیرش دین هیچ اجباری نیست نه در حکم دین
ناشناس۳۱۱۰۲۲۷۲۲:۲۳:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲
درست می فرمایید در دین اجباری نیست اما جامعه قوانینی دارد که برای همه افراد چه با دین و چه گیر و کافر و بی دین لازم الاجراست و تخطی از آن جرم و مستوجب مجازات می باشد
ناشناس۳۱۱۰۷۳۷۰۸:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۳
ای کاش کمی پای سخنان آیت الله جوادی آملی در مورد این آیه شریفه مینشستی تا درک بهتری از ایه داشته باشید و متأسفانه مانند سایر افراد ظاهر بین به ظاهر آیه اکتفاء نمیکردید. نمی دانم کار ما مثلا شیعیان به کجا رسیده که برای درک درست از کتاب سعدی، حافظ و فردوسی به دنبال کلاس و استاد و سمینار هستیم ولی متأسفانه همه مادر زاد مفسر قرآن هستیم.
ناشناس۳۱۱۱۶۵۴۱۵:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۳
در پذیرش دین اجباری نیست ولی در پذیرش قانون چطور؟!
ناشناس۳۱۱۳۰۲۹۱۷:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۴
این آیه به قبل از انتخاب دین اختیار داده وقتی دینتون وانتخاب کردین دیگه عمل به قوانین دینی اختیاری نیست عزیز من دقت کن
اسدی۳۱۰۹۲۹۳۱۱:۲۲:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲
مسئله بی حجاب و با حجاب نیست ضمنا زن .. یک انسان مستقل هست. بنابراین نفس عمل دفاع از یک انسان دیگر مورد تقدیر است والسلام.
م۳۱۰۹۳۱۵۱۱:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲
چاقو کش ناشی
ناشناس۳۱۰۹۳۲۵۱۱:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
فقط باید پرسید در چنین مواقعی پلیس کجاست؟ اگر قرار است مردم جلوی اراذل را بگیرند چرا بودجه برای پلیس در نظر گرته میشود؟
ناشناس۳۱۰۹۷۳۳۱۶:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲
پلیس برای دزدان اراذل و اوباش و نظم و شکایات مردم در حال انجام وظیفه است نمی تواند دنبال چند زن بدحجاب بی بندو بار راه بیفتد تا هر غلطی خواستند در جامعه بکنند
ناشناس۳۱۱۳۳۳۶۰۰:۰۷:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۵
یکی میگه کجای قرآن راجب بی حجابی گفته سوره نور ایه 30وسوره احزاب ایه 59برید یک خط قرآن بخونید تا بدونید قران چی میگه
حامی۳۱۱۰۴۹۳۰۱:۲۹:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۳
آخر ما نفهمیدیم بلآخره پلیس باید در موقع ولنگاری حضرات مداخله کند. یا نه شمایی که پلیس می‌طلبی فقط زمانی هست که به بد حجاب تعرض میشود ویا برخورد پلیس با بد حجابی را هم قبول دارید. البته این را هم بگویم. مرد باغیرت. برای حفظ ناموسش پلیس نمیخواهد
ناشناس۳۱۰۹۳۳۰۱۱:۳۹:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲
ولنگاری فضای مجازی در دهه گذشته باعث ترویج خشونت در جامعه شد.
ناشناس۳۱۰۹۳۴۳۱۱:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
وضعیت بد اقتصادی ریشه اکثر نابهنجاری ها است اول باید حداقل معیشت تامین شود و بعد اقدامات دیگر جواب دهد و اینکه بگیم فضای مجازی و بی حجابی و ... دردی را درمان نخواهد کرد
ناشناس۳۱۰۹۵۰۰۱۳:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲
قبلا مشکلات اقتصادی زیادی بوده اما هیچ وقت ولنگاری مانند الان هم نبوده، تبلیغ جهانی بر ولنگاری هست وعده ای در دام
ناشناس۳۱۱۰۰۴۴۲۰:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
حجاب ارزنده ترین زینت یک خانم محترم است.ونکته بعدی حجب وحیاست.که این مسئله مهمترازحجاب است.حال اگر کسی حجب حیانداشته باشد.فایده حجاب در چیست.حجاب مختص زن نیست.بعضی ازآقایون هم بایدحجب وحیا وحجابشون را رعایت کنند.
ناشناس۳۱۱۲۶۰۰۱۰:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۴
هیچ وقت وضعیت اقتصادی مثل الان نبود واقعا بعضی یا خوابند یا به قدری مال دار که نمی‌فهمند مجردی دختر و پسر فقط وفقط بخاطر وضعیت اقتصادیه.
ناشناس۳۱۰۹۸۴۵۱۷:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲
معیشت هیچ ربطی به بی حجابی ندارد فضای ولنگار مجازی باعث بی حجابی و ترویج خشونت در جامعه شد.
وحید۳۱۰۹۹۷۶۱۹:۱۰:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲
لطفا پای تکنولوژی رو به مباحث بی فایده باز نکنید... آزادی بیان و رفتار به صراحت در تمام ادیان اشاره شده و هیچ اجباری به استفاده افرادی که حس میکنن فضای مجازی ول انگار هست نیست
ناشناس۳۱۰۹۳۴۰۱۱:۴۷:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲
مردم را نباید روبروی هم قرار بدهیم
ناشناس۳۱۰۹۵۴۷۱۴:۱۹:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲
خیر و شر همیشه رو به روی هم هستن مثل گلبول سفید و میکروب
ناشناس۳۱۰۹۶۹۴۱۵:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲
شما به قداره کش میگی مردم ؟ مردم موجودیت قانونی هست . اینطور باشه کسی که بمب گذاری هم می‌کنه و ایرانی هست، مردم هست. کمی دقیق باشین
مسعود۳۱۰۹۳۵۷۱۱:۵۹:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
باید یک بار برای همیشه قانون حجاب تفهیم بشه برای همه که توی ایران حجاب داشتن قانون نه اجبار مثل تمام کشورهای دنیا همین حالا توی فرانسه حجاب داشتن غیرقانونی محسوب میشه شما وارد بانک یا مراکز ومدرسه دولتی بشی باید حجاب نداشته باشی اگه نافرمانی بکنی با لگد پرت می کند بیرون هیچ نهادی هم توی غرب ازکسانی که حجاب دارند حمایت نمیکندتوی ایران باید کسانی قانون حجاب قبول ندارند باید برای همیشه محروم بشوند ازخدمات دولتی سوار اتوبوس مترو اجازه داده نشه سواربشوند کسانی که قانون جامع را قبول ندارند نباید ازخدمات عمومی هم استفاده بکند درگیری هم لازم نیست باید محروم بشوند اگه هم حجاب نداشته خانمی کسی مزاحم شد هیچ کسی نباید ازش حمایت بکند حتی پلیس هم نباید از بی حجابها حمایت بکند کسی که قانون کشور را قبول نداردخودش دوست دارد دیگران ازش سواستفاده بکند که این جوری میاد بیرون وبدن خودش به نمایش می‌گذارد که دیگران ازش استفاده بکند نیازی نیست کسی ازاین جماعت حمایت بکند وخودش به خطر بیاندازد
ناشناس۳۱۰۹۴۹۶۱۳:۴۸:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲
احسنتم صحیح
مریم۳۱۰۹۵۴۶۱۴:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲
فقط توی فرانسه آنهم در مراکز دانشگاهی ورود محجبه ممنوعه ، اینهمه در معابر عمومی و ورزشگاههای فرانسه زن محجبه ندیدید ؟ بعد چرا فرانسه رو مثال زدی ؟ در آمریکا و این هم کشورهای شرقی و غربی غیر مسلمان ، محجبه ها چه مشکلی در زندگی دارند ؟
ناشناس۳۱۰۹۶۶۶۱۵:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲
اون چیزی که شما فرمودید در فرانسه - اگر صحیح باشه - قطعا مورد تایید نیست. غیر انسانی است. در هر صورت دلیل نمیشه مقابلش صحیح باشه. اون هم غیر انسانی. اسلام دین میانه است.
ناشناس۳۱۱۰۸۱۵۰۹:۲۳:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳
عجب .... بی حیایی بگردی می شود اسلام میانه رو!!
آ۳۱۰۹۷۰۳۱۵:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲
چرا در مورد موضوعات دیگه فرانسه صحبت نمیکنی؟ پس لطف کن اگه میخوای مقایسه کنی همه موضوعات رو مقایسه کن نه فقط حجاب رو
حسن۳۱۰۹۷۲۳۱۶:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲
ایران کشوری با اقوام و ادیان مختلف هست و حکومتها کم و بیش با احترام به این واقعیت تونستند هزاران سال این اقوام رو متحد نگه دارن . حالا هم نظام جمهوری اسلامی باید با تساهل و تسامح مردم و کشور رو متحد نگه داره و الا جامعه از درون منفجر میشه.
ناشناس۳۱۰۹۹۲۵۱۸:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲
شاید مراکز دولتی مال دولت باشه که البته تو ایران اینطوری نیست چون پول نفت برای مردم بوده. ولی خیابون و مترو و اتوبوس ملک شخصی هیچ کسی نیست و مال همه مردم هست و از جیب همه مردم هزینه هاش پرداخت شده و هیچ کسی حق نداره کسی رو از آن محروم کنه. شما موقعی که مالیات میگیری از بی حجاب نمگیری؟ چطور پولش مشکل نداره ولی خدمات دادن مشکل داره؟!!!
ناشناس۳۱۱۰۸۴۲۰۹:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۳
حال چرا از بی حجابی آنان دوست دارید تقلید کنید و بی حجاب شوید و چیز های خوب دیگرشان که زیاد هم دارند را تقلید نمی کنید؟!! و آفرین که جواب خودت را هم دادی مکان های عمومی ملک شخصی نیستند! و برای هر کاری مجازات دارد و مالیات و.. هم ندارد!!
ناشناس۳۱۱۰۱۳۵۲۱:۱۵:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲
خانمها نباید بخاطر حجاب اجباری اذیت و آزار ببینند مشکل کشور ما حجاب نیست .چرا این همه که روی حجاب حساس هستند .روی فقر مردم و گرانی‌ها و هزاران جوانی ک بخاطر نداشتن کار و سرمایه حاظر ب ازواج نیستند کسی نگران نیست .
حامی۳۱۱۰۵۰۲۰۱:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۳
آقا مسعود اینجا ایرانه. بیشه شیرانه. شما از نوع زندگی تو ایران عزیز را روشن واضع توضیح دهید ما چه کار به نوع زندگی فرانسه ویا کشور دیگر داریم داداش جان. اونکه دوست ما میگه اول اقتصاد را درست کنیم به خدا درست نیست با این ذهنیت ناموس خودمون را نمی‌توانیم حفظ کنیم پس خواهشاً عقده ای جواب ننویسید. بابا حرف..حرف حفظ ناموس می‌دونی یعنی چی. ای توی مردی که زن جوان را بزک می‌کنی پشت موتور سوار می‌کنی. واقعا می‌دونی داری با خودت چه کار به می‌کنی. داری فیلم. پخش می‌کنی واراذل اوباش هم کیفش را میبرند. خوهشا. خودتون ناموستون را بد حجاب نکنید. ای مردای. مرد.
ناشناس۳۱۱۲۸۶۱۱۴:۰۲:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۴
عزیز قانون قراردادی اجتماعی است اگر مجلسی از نمایندگان واقعی مردم تشکیل شود آنوقت می شود قانونی وضع کرد که مردم هم با آن همراهی کنند و قانون شکنان را طرد کنند .
ناشناس۳۱۰۹۳۶۶۱۲:۱۰:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲
آقای ناشناس .... نیروی انتظامی وظیفه خودشو انجام میده جونشو به خطر میندازه ارازل و اوباش و تحویل قوه قضاییه میده ....
ناشناس۳۱۰۹۳۸۶۱۲:۲۸:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲
چه میکنیم واقعا با خودمون و جامعه فقط برگشتن به اسلام و اجرای دستورات اسلام که سرچشمه وحی داره دنیا رو نجات میده داریم با چشم خودمون می‌بینیم هر چی بیشتر فاصله میگیریم از اسلام و دستوراتش بیشتر به نابودی نزدیک میشیم ولی بازم نمی‌فهمیم از کجا میخوریم راه را چهارده قرن پیش به ما نشان دادند ولی خودمون تصمیم گرفتیم بیراهه بریم
ناشناس۳۱۰۹۴۲۸۱۳:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲
من اصل ماجرا را متوجه نشدم ظاهر ا از دو بانوی ایرانی دفاع شده پس درود بر غیرت این جوان ایرانی
ناشناس۳۱۰۹۴۴۵۱۳:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲
دختری که بی‌حجاب اومده بیرون دفاع کردن لازم نیست به خاطر دختر بی‌حجاب نباید خطر کرد اونی که بی‌حجاب اگر وارد مسائل شخصی بی‌حجاب بشی میبینی با چندتا پسر رابطه داره و اینکه دختر که تا ساعت ۱۱ شب بیرون هست معلومه نظم نظام در خانواده نداره ..لازم نکرده به خاطره دختر بی‌حجاب غیرت به خرج داد چون خانواده دختر بی‌حجاب بی‌غیرت هستند بنظرم
ناشناس۳۱۰۹۴۹۹۱۳:۵۰:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲
بله ولی نمیشه بیخیال هم باشیم
ناشناس۳۱۰۹۷۳۸۱۶:۰۸:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲
خوب تو برو کمکشون کن این بی بندو بارها رو .... در ضمن نیازی نیست تو بیخیال باشی ... شوهر یا پدرانشون بیخیال نباشند و جمع شان کنند کافیست
....۳۱۱۰۱۸۰۲۱:۴۴:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
چه ربطی داره که کسی که بی حجابه با چند نفر رابطه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۰۹۴۴۸۱۳:۱۷:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲
اگه دوتا خانم بی‌حجاب بودند نباید دفاع میکردین خانمی که به این شکل خودشو نمایش میده نتیجه ش همینه همین خانما هم عامل فساد وبی بندوباری درجامعه هستن
ناشناس۳۱۰۹۶۹۵۱۵:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲
خداوند مرد و زن رو در کنار هم آفرید تا هم رو کامل کنن و در کنار هم باشند و صاحب فرزند بشن . این بی بند و باری ها هم بخاطر عقاید و تربیت غلط خودمونه
ناشناس۳۱۰۹۹۵۸۱۸:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲
عامل بی بند و باری مسئولینی هستن که با نبود وضعیت مناسب مسکن و معیشت و اشتغال و افتصاد ناهنجاری در مملکت و روابط ها ایجاد کردن و جوانها قادر به ازدواج نیستن ، و شماها انان رو بی بندوبار میخوانید اول برین ریشه یابی کنین ، چرا نباید این جوونها سر خونه زندگی خودشان باشن !!!؟؟؟
محسن۳۱۰۹۴۴۹۱۳:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲
یک ایرانی از بانوی ایرانی که نه، از هر زنی که مورد تعرض قرار بگیره باید دفاع کنه، چه زن محجبه باشه چ بی حجاب، و اگه کسی مرد باشه ناموس دیگرانو اذیت نمیکنه، وایجاد مزاحمت نمیکنه
ناشناس۳۱۰۹۷۴۵۱۶:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲
ولی من دیدم که بی بندوبار بدحجاب به بانوی محجوب و باایمان توهین می‌کرد و بعضی مردها با سکوت و عبور اجازه ی جسارت را به آن بدحجاب می‌دادید
حامی۳۱۱۰۵۰۷۰۱:۴۵:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۳
نه خیر. زن لخت. بانوی ایرانی نیست. بانوی ایرانی شرف دارن
محمد۳۱۰۹۴۶۱۱۳:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
اما مشکل اصلی تورم هستش
مهلا۳۱۰۹۴۸۴۱۳:۴۲:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲
درود به شرافت و مردانگیش به غیرت و شجاعتش الهی که ناموس خودش همیشه در امنیت و آرامش باشه دم پدر و مادرش گرم بابت تربیت همچین فرزندی
ناشناس۳۱۰۹۷۵۸۱۶:۲۴:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲
تو هم ان شاالله اگر بد حجابی یا بدحجاب در خانواده ات است مراعات میکنی تا این بدبختها برای عده ای کافر بی ارزش خود را فدا نکنند که البته اشتباه محض است
ناشناس۳۱۱۳۳۸۸۰۲:۵۹:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۵
بیکاری منشا فساد اجتماعی است.
ناشناس۳۱۰۹۴۹۳۱۳:۴۷:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲
قبلا مردم در برابر مزاحمت ناموسی ایستادگی می کردند . تا اینکه به آنها گیر دادند شما چکاره هستید ،درست ماننداشتباه الان که اگر دزدی گرفتی نباید آن رابزنی و بگذاری آن تورا بزند وگرنه محکومی ،این باعث شرارت بیشتر آنها می شود وهر روز هر روز دزدها مدعی تر
ناشناس۳۱۰۹۷۶۳۱۶:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲
قبلا مردم برای زن باحجاب ایستادگی می‌کردند نه این افراد بی بندو بار که دشمن اسلام و دین خدا شده اند و به خدا دهن کجی می‌کنند.. پدرانشان و شوهرانشان بیایند و مواظب ولنگار هایشان باشند
معلم۳۱۰۹۴۹۵۱۳:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲
بر داشت از اسلام در کشور های مسلمان متفاوت است از ایران ، افغانستان گرفته تا کشورهای عربی ترکیه و مصر !
ناشناس۳۱۰۹۵۰۹۱۳:۵۶:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲
بی حجاب باید باهاش برخورد شود خلاص دگه نظری ندارم
ناشناس۳۱۰۹۶۴۷۱۵:۲۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
با خیلی چیزهای دیگر باید مبارزه کرد مثل دزدی و اختلاس حجاب یک تصمیم شخصی هست خلاص
ناشناس۳۱۰۹۷۴۴۱۶:۱۲:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲
امر به معروف یعنی تسری و امتداد حکومت اسلامی به مردم و توسط مردم . باید از آمران به معروف حمایت قانونی و سازمان یافته و روشن کرد تا هم مردم راضی تر باشند و ایمن تر و هم حکومت موفق تر.این مردمی شدن هم هست
ناشناس۳۱۰۹۵۱۰۱۳:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲
..بحث ارازل و اوباش که دستگاه نظام برنامه خاصی برایش ندارد و اصولا ارازل نباید درکشورزندگی کنند،بلکه دورازمردم درجاهایی بکارگرفته شوندتاسالهای طولانی که درست بشوند،،
ناشناس۳۱۰۹۷۴۹۱۶:۱۸:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲
از نظر مردم بد حجاب و بی بندو بار و کسی که شلوارش را در می آورد و روسری بر می‌دارد و ...... و در جامعه رفت و آمد می‌کند بزرگترین و بدترین و قویترین اراذل و اوباش هستند که باید هر چه زودتر دور از مردم در جایی نگهداری شوند تا درست شوند
گمنام۳۱۰۹۵۱۲۱۳:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲
جمله زیبای به نقل از یکی عزیزان این آب و خاک است : من دشمن تو و عقاید تو هستم ، ولی حاضرم جانم را فدای آزادی تو و عقیده ات کنم . باید بکوشیم این جمله را در عمل در خودمان نهادینه کنیم . پس نگذارید جامعه به دو دسته تبدیل شود( آنچه که دشمنان ایران می خواهند ) اوباش و اراذل دست پروده عوامل خارجی هستند .
ناشناس۳۱۰۹۷۵۱۱۶:۲۱:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲
اوباش واراذل ربطي به خارجي ندارد محصول حكمراني وحاشيه امن آنهاست كو اسيد پاش اصفهاني؟
ناشناس۳۱۰۹۷۵۲۱۶:۲۱:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲
و البته بدحجاب ها و بی بندو بارهایی که فیلم و گزارش برای آنطرف می‌فرستند که ما بر خلاف قانون کشور رفتار میکنیم و هر چه بیشتر لخت می‌شویم اینها بیشتر از ارازل و اوباش دست پرورده ی عوامل خارجی هستند و ما به جوانان مان اجازه نمی‌دهیم که جان خود را فدای این بی ارزش ها کنند
ناشناس۳۱۰۹۵۵۴۱۴:۲۳:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲
در عصر کنونی هرگونه بی حجاب شدن یا بدپوشش مساوی هست با افزایش تعرضات و خیانت ها و ثابت شده هم هست در جهان
مریم۳۱۰۹۵۵۹۱۴:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲
شماها زنان بی حجاب را از خدمات شهروندی و انسانی محروم نکنید نمیخواد دلسوزی دیگه ای بکنید در ضمن وقتی زن بی حجاب با همسر و خانواده ش داره قدم میزنه شماها حق ندارید برای حجاب تذکر بدید
امیرحسین۳۱۰۹۵۶۰۱۴:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲
باید مسئولین دولتی وحوزوی و دانشگاهی ازخود سئوال کنند چرادرکشوری مانند فرانسه دختری بخاطر رعایت حجاب از دانشگاه اداره مدرسه اخراج می شوند خانمی که می خواهد با مایو اسلامی شنا کند ۱۰۰ یورو جریمه می شود ولی درایران دختران بخاطر بی حجابی از اداره مدرسه ودانشگاه اخراج می شود پس مشکل دشمن نیست مشکل خود شما هستید که نتوانسته اید الگوومعلم مناسبی برای جوانان باشید.
عفت۳۱۰۹۵۶۵۱۴:۳۱:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲
انهایی که بی حجاب در کوچه و خیابان تردد می کنند یعنی هر کس می تواند به آنها نگاه وحتی دست درازی کند نیازی نیست کسی از انها دفاع کند و جانش را به خطر بیاندازد هدف انها دیده شدن است پس کسی دخالت نکند اگر پدر، برادر، همسر ، و پسران انها بی غیرت هستند بقیه چکار دارند .
ناشناس۳۱۰۹۵۸۶۱۴:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲
قانونی بایدباشدکه مردم میخواهند.قانون زورکی میشود همین.کجای دنیا رو دیدید که به زور بگویندچی بپوش.مرد اگه غیرت داره به ناموس نگاه نکنه .هرچیزی به زور بخواد بشه برعکس جواب میده.هرکس خودش عقل داره که چکاربکند
محمد۳۱۰۹۶۱۰۱۵:۰۳:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲
کسانی که از روی احساس در مورد بی حجابی حرف می‌زنند بدانند که با مسئله بی حجابی با خشونت نمیشه برخورد کرد و باعث جنگ داخلی میشه مسئله بی حجابی باید با تدبیر و دانش حل بشه .
ناشناس۳۱۰۹۶۲۲۱۵:۰۹:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲
درود بر شرف انسانهای آزاده وآزاداندیش.
ناشناس۳۱۰۹۶۳۷۱۵:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲
شما مجبورید همه چیزها را به حجاب ربط دهید. یک جوان از دو خانم در برابر افرادی حمایت کرده است. یعنی به نظر نویسنده نباید از بی حجابها در صورت تعرض دفاع کرد. این چه مدل ادبیاتی است که این روزها باب می‌کنید.
ناشناس۳۱۰۹۶۵۶۱۵:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲
دفاع از بی حجاب کار بیهوده ای است چون بی حجاب خودش انتخاب کرده
ناشناس۳۱۰۹۶۵۸۱۵:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲
اگر بپذیریم که باحجاب و بی حجاب هر دو انسان هستند و از این حیث فرقی ندارند خیلی از مسائل قابل فهم و درک می‌شود.
رضا۳۱۰۹۶۶۰۱۵:۲۹:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲
اولا استفاده کلمه اراذل در هر زمان و در حالتی درست نیست ثانیا شخصی که از لحاظ روحی وروانی مریض، و از فرهنگ وتربیت صحیح محروم باشد( به هر دلیل) در مواجهه با قشر مونث، با حجاب یا بی حجاب عقده گشایی خواهد کرد بنابر این دولت فقط برای مقابله با این برخوردها فرهنگ سازی کند
ناشناس۳۱۰۹۶۶۷۱۵:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲
عفاف و حجاب چیز زیبایست چادر زیباست و این زیبایی را ما میسازیم کسی که چادر میپوشه هم حجاب بدنش هم چشم و گوش رو رعایت میکنه این میشه با حجاب با ابروی پاک دامن
رسول۳۱۰۹۶۸۱۱۵:۴۰:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲
شیر مادر و نان پدرت حلال پهلوان. والله گریه کردم هم از غم و هم شادی . احساس غرور کردم.
ناشناس۳۱۰۹۶۸۲۱۵:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲
کسی که خداوند اون رو پاک و با عفاف نامیده چند نشانه دارد در کنار حجاب بدنش حجاب چشم گوش و زبانش رو هم رعایت میکند و خداوند به چنین کسی آبرو عطا میکنه اما با توجه به این حرف که همه ی با حجاب ها پاک دامن نیستند میتونم به این اشاره کنم که فرق اون با حجابی که پاک دامنه با اونی که مد نظر شماست و گنه کاره و بی حیاست و خداوند آبرو اش رو برده خیلی زیاده،
ناشناس۳۱۰۹۶۹۱۱۵:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲
اگر کارومسکن واقتصاددرست بشه پسرودختر که چهل سالشون شده امکانات داشته باشند و اگر ازدواج صورت بگیره خود زن ومرد حیا وحجاب وادب رو رعایت می کنند .
ناشناس۳۱۱۰۸۵۸۰۹:۳۹:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳
مگر نمی گویید در اروپا تامین هستند چرا خیانت جنسی آنها از طلاق بیشتر هست؟
عینی زاده۳۱۰۹۷۰۵۱۵:۴۹:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲
هرچندممانعت از مزاحمت توسط آقای دکتر سلگی با حجاب مرتبط هست ، اما مساله و موضوع محوری حجاب نیست بلکه عدم مزاحمت است . مقابله بامزاحمت آنهم دوخانم که توسط جناب دکتر سلگی صورت گرفته کمترین و لین ترین تذکر زبانی به مزاحمت بوده است . اما مزاحمین گستاخ و ناهنجار بلافاصله با ایشان چنین برخورد کرده اند! تذکر آقای دکترسلگی حدودا این بوده که: ببخشید چکارشون دارید،بزارید برن خوبیت نداره همین! چنین تذکر حتی در چارچوب و تصویر تذکر لسانی آمرین معروف و یا ناهیان ازمنکر نیست. ای بسا همین تذکر را فردی غیر مذهبی اما دارای شرف انسانی به این اراذل می داد.
ناشناس۳۱۰۹۷۲۴۱۶:۰۱:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
در گذشته در عربستان دزدی و طراری نسبت به حجاج بیداد می کرد اما زمانی که قانون اسلام(قطع دست دزد) را اجرا کردند، عربستان امن شد. نباید به خاطر حرف حقوق بشری ها، بشر ایرانی را به خطر و مصیبت انداخت
ناشناس۳۱۰۹۷۳۶۱۶:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲
بهتر بود به پلیس زنگ می زد .
ناشناس۳۱۰۹۷۴۱۱۶:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
در عین پرداختن به ریشه های اساسی جرایم خشن که در عهده جامعه‌شناسان، روان شناسان اجتماعی و کارشناسان هست (بلندمدت) باید در کوتاه مدت قوانین بازدارنده وضع کرد که دست قاضی و ضابط قضایی را باز کند.
کاوه۳۱۰۹۷۶۰۱۶:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
شما امر به معروف را باید اینطور تصور منید که تصویر ذهنی فرد از خودش را تغییر دهید اگر ما فردی را طوری آموزش دهیم که او خودش تصمیم بگیرد مسائل شرعی را رعایت کند خیلی بیشتر از سابق می توانیم بر روی او تاثیر بگذاریم .
ناشناس۳۱۰۹۷۸۰۱۶:۳۹:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲
خوب بود دقیقا توضیح می داید که جریان چه بوده؟ چون جریان مشخص نیست، مطلبی نمی توان گفت بجز محکومیت چاقوکشی!
ناشناس۳۱۰۹۸۱۶۱۷:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲
پناه بر خدا پلیس در اندیشه کرج حضور کم رنگی داره حتی به ندرت پلیس راهنمایی می بینی.واقعا مردم اینجا امنیت ندارن از دست این اوباش مزاحم.
ناشناس۳۱۰۹۸۲۲۱۷:۰۳:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲
چی شد جناب اژه ای گفتند از آمران به معروف حمایت می‌کنیم ؟
ناشناس تمام۳۱۰۹۸۳۴۱۷:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲
تمام کشورهای دنیابی حجاب دارن آیاهمه دچاربدبختی شدن . همه کارهادرست شده فقط حجاب مونده .
حقیقت زیباست۳۱۰۹۸۳۷۱۷:۱۸:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲
وقتی به درستی ایمان داشته باشیم و اسلام را تسلیم در برابر درستی بدانیم هرگز آنرا تابعی از سیاست نخواهیم دانست بلکه خواهیم گفت سیاست باید مبنی بر درستی باشد ....سیاست درستی ....سیاست اسلامی در مفهوم تسلیم بودن سیاست در برابر درستی و صداقت و پاکی و انسانیت و آدمیت و رعایت حرمت و کرامت انسانی و عدم تعرض به دنیای درونی و حریم خصوصی دیگران .این یعنی همان نعمتی که میگوییم خدایا ما را به راه درستی هدایت کن راه آنان که به آنها نعمت تشخیص راه پایدار و درستی را دادی و نه کسانیکه مورد خشم و غصب تبعات برگشت اعمال نادرست خود شده و نه گمراهان .....پس بواقع سیاست از درستی نمی‌تواند جدا باشد اگر به نحوی خودآگاهانه بخواهیم به نفع پایدار همه انسانها که پیام مشترک همه مرسلین و پیام واحد خدای واحد بوده برسیم ..تسلیم در برابر درستی ماهیت بنیادین سیاست خواهد بود و سیاست اسلامی ( تسلیم در برابر درستی و راستی ) داریم نه اسلام سیاسی ....حکومت درستی خواهیم داشت نه درستی حکومتی .....
ناشناس۳۱۰۹۸۴۲۱۷:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲
حجاب امر خداست اما حکومت مسائل خیلی جلوتر از حجاب در برابر مردم وجامعه دارد که انجام نداده . اگر آمران وحاکمان وعوامل حکومت در مسائلی که اعتماد جامعه به دین وحکومت راتحت تاثیر قرار می دهدخوب عمل می کردند امروز نظاره گر این شعارها واین بی حیایی ها نبودیم .
ناشناس۳۱۰۹۸۴۴۱۷:۲۶:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲
دفاع از انسانیت کرده همانطور که یه انسان از انسان دیگه فارغ از رنگ ودین ونژاد دفاع می‌کنه پس بی‌جهت جبهه گیری نکنید
ناشناس۳۱۰۹۸۶۰۱۷:۴۱:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
در زمان صدر اسلام حجاب وجود نداشته جامعه آن روز فاسد نبوده به جز اندکی که اون هم ربطی به حجاب نداشته در جامعه ما پلیس به وظایفش عمل نمیکنه.
ناشناس۳۱۰۹۸۶۳۱۷:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲
اززنان ودختران بی حجاب وبدحجاب حمایت میکنین وچاقومیخورین که همین دختران وزنان با بی بندباری اراذل و اوباش رو به طرف خودشون میکشونن اما یک مرد باغیرتی پیدا نشد که اون مادرچادری رو که دررشت مورد حمله یک زن بی حجاب قرارگرفته بود نجات بده
مهدی۳۱۰۹۸۷۶۱۷:۵۳:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲
وقتی در مسایل دینی و اعتقادی قوانین ناکارمد و به نفع اشخاص تصویب بشه نه تنها در کوتاه مدت دردی را دوا نمیکنه بلکه زمینه ساز فساد در اینده نه چندان دور خواهد شد همین گرانی و تورم واکنون بی حجابی
جمیله خاتون عسکری۳۱۰۹۹۰۵۱۸:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲
با مطرح شدن قوانین رعایت عفاف وحجاب،در جامعه ،آمار مسئولین مذکرجامعه ماکه با رعایت عفاف وحجاب مخالفند ومسئول هستند،در شاخه های بالا وغیره ، بدست میآید.در قرآن اول به آقایون گفته بپوشانید چشمان خود را!! همین جنس مذکر هرز ه هست که با مسئله رعایت حجاب وعفاف مخالفت میکنند شهوترانی، هرزگی، جلوی چشمشان را میگیرد اگر انکار میکنید وقتی مونث ولنگار را میبینی رویت را برگردان!!
ناشناس۳۱۰۹۹۰۷۱۸:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲
حالا قبلا که این همه ازار و اذیت خانمها توسط اراذل زیاد بود موضوع خجاب در میان نبود الان هر چی میشه ربطش میدن به حجاب بابا جامعه مریضه دنبال درمان باشید تمام مردم دنیا با بی حجابی دارن زندگی میکنن.
بنده۳۱۰۹۹۰۹۱۸:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲
این خانم ها خودشون انتخاب کردن و باید به انتخاب شان احترام گزاشت.
ناشناس۳۱۰۹۹۲۷۱۸:۲۱:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲
خیابان حریم پاکیزه‌ای است و اشتباه در آن باید ممنوع گردد. کشف حجاب در جامعه انسانی ممنوع است. این را بفهمید. تاکید می کنم جامعه انسانی
ناشناس۳۱۰۹۹۵۹۱۸:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
اگر دولت و حاکمیت دست از سر حجاب برداره همه چیز درست میشه
ناشناس۳۱۰۹۹۶۵۱۹:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲
ما ملت ایرانیم و همه کم و یا بیش پایبند به اسلام هستیم ولی اینکه میگین این جوونا از دین فاصله گرفتن مشکلات زیاده این نیست اصل ماجرا ، شما ایرادی به وضعیت اشتغال و اقتصاد و مسکن وغیره در این مملکت نمیبینین واقعا !؟ ابا نشنیدین از دری که فقر بیاید داخل ایمان بیر‌ن میرود، و این جوونا به انتظار ازدواج و اینده هستن چطور اصل رو ول میگنیم و به ظاهر قضیه نگاه میکنیم !!!!؟؟؟؟؟
عمار .۳۱۰۹۹۶۷۱۹:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲
به نام خداوند جان و خرد : اراذلین اوباش از قدیم الایام حامیان زنان فاسد بودند تا خودشان از این زنان هزاران سواستفاده رایگان مفت مجانی کنند اراذلین اوباشها باید دستشان کوتاه شودتا دور بر این زنان فاسد متجاهر هنجارشکن قانون شکن نتوانند بپلکند همین اراذلین اوباش باعث بانی پرو شدن بی حجابها و بی حیاها و بی عفاف ها در جامعه اسلامی شده اند .
ص _ ن۳۱۰۹۹۷۴۱۹:۰۸:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲
درود بر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و گشت ارشاد اسلامی ایران / بد حجابی و بی حجابی ممنوع .
ممدی۳۱۰۹۹۹۹۱۹:۴۴:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲
‌اگه قانون باشه با ارازل و اوباش درست و حسابی وارد عمل بشن اینجور نمیشه .
ناشناس۳۱۱۰۰۰۳۱۹:۴۵:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲
دوره ی این حرفا گذشته. همونطور که دوره ی بردگی برگی ازتاریخ شد باید یادبگیریم به عقاید مختلف احترام بزاریم و در کار دیگران دخالت نکنیم.
حامد۳۱۱۰۰۵۷۲۰:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲
غیر ایران و افغانستان هیچ کشوری قانون حجاب اجباری نداره ، پس الان باید در کشورهای دنیا بخاطر نبود قانون حجاب و عفاف هر روز چاقو کشی محرم نامحرم وجود داشته باشه!
محمد۳۱۱۰۰۶۹۲۰:۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲
درود بر شرف استاد. نیرو انتظامی هم نمی تونه هر دختر بی حجابی که اومد خیابان یه نگهبان براش بزاره. اونهایی که بی حجابند خودشون می خواند. ولی اونها که باحجابند و نیاز به کمک دارند باید کمکشون کرد و دست اون مزاحم کثیف را قطع کرد. کشور ایران امن ترین کشور دنیاست. چند تا ارازل و اوباش با این کارهاشون نا معتبر می کند.
الهه۳۱۱۰۰۹۷۲۰:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲
برید تحقیق کنید چرا تو کشورهای اسلامی منطقه که حجاب اختیاریه زن هاشون اکثرا با حجابند و باهوش مصنوعی و علم داده راحت میتونید به نتیجه خوبی برسید نه اینکه هوش مصنوعی را اسباب زور برای تله انداختن بی حجابان کنید
ناشناس۳۱۱۱۷۰۱۱۵:۳۸:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۳
کشور اسلامی و حجاب اختیاری؟!! این یعنی به مسخره گرفتن خدا حجاب حکم و دستور خداست چطور میشه دین خدا رو قبول داشت ولی احکام و دستورات او را خیر؟!!
ناشناس۳۱۱۰۱۰۵۲۰:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
دفاع از بی حجاب، یا دفاع از با حجاب یعنی چه ؟ ایشان بعنوان یک فرد ایرانی، یک مرد با شرف ایرانی از دو تن دختر خانم ایرانی هم میهنش دفاع کرده و کارش زیبا و ارزشمند و قابل تقدیر هست ..
کامران۳۱۱۰۱۵۹۲۱:۳۲:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲
بی حجابی یعنی دعوت از اراذل و اوباش برای مزاحمت به عفت و ناموس فردبی حجاب،حجاب مصونیت است نه محدودیت.گوهروجودی زن اگرقدرش رابداندنبایدبرای هربی سروپایی آشکار وعیان باشد،گربه هم وقتی گوشت چرب و نرم رامیبیندهوس خوردن آن رامیکند،شهوت وتمایلات جنسی تعارف ندارد!
ناشناس۳۱۱۰۱۶۷۲۱:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲
برای همه مشخص است چه کسی مظلوم است و کی نیست.
مهر۳۱۱۰۱۷۷۲۱:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲
بگذارید مردان هرزه هر کاری خواستند با زنان بی عفت وبی حجاب وولگرد در خیابانها بکنند شاید این بی حجابها به معنی واقعی زن زندگی ازادی برسند
ناشناس۳۱۱۰۱۸۳۲۱:۴۸:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲
نتیجه بی حجابی ، بی بندوباریه نتیجه بی حجابی اینه که مردا هوسباز و تنوع طلب میشن و در نهایت دودش تو چشم خانم ها میره . بانوان عزیز ؛ توروخدا لااقل به خاطر امنیت خودتون حجابتون رو رعایت کنید
ناشناس۳۱۱۰۱۹۹۲۱:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲
بی حجابی اگر خلاف قانون است باید مجری قانون اعمال قانون نماید
ناشناس۳۱۱۰۲۱۲۲۲:۱۲:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲
دورود به شرفو غیرت بزگوار پس پلیس کجاست
علیرضا۳۱۱۰۳۷۶۰۰:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۳
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
ناشناس۳۱۱۰۴۰۴۰۰:۱۷:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۳
مرگ بر زن برهنگی و بی بند باری هرزگی وبی غیرتی وبی عفتی مررررررگ
من۳۱۱۰۴۰۹۰۰:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۳
امنیت برای همه باید یکسان باشه
عباس شیوعی۳۱۱۰۶۲۲۰۶:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۳
پلیس باید به وظیفه خود عمل کند . این قوه قضائیه است که جرم ، شدت و ضعف و مجرم را حسب قوانین جامعه مشخص و نحوه مجازات را مشخص و حکم صادر میکند .
ملیله۳۱۱۰۶۲۷۰۶:۲۶:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۳
من بشخصه مخالف بی حجابی هستم چرا که دختر دارم وبرام سخت شده خدا به راه راست هدایت کند
لطفا نظر را بگذارید۳۱۱۰۷۱۳۰۸:۰۷:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۳
تا صحبت از حجاب میشود افراد مدافع بی حیایی و عفت که از این طریق نان و شهوت خود را بدست می اورند دو نکته را بازگو میکنند اقتصاد و اروپا و غرب و مثلا ازادی حجاب . در اولی اگر انسان نارسایی کلیه داشته باشد انفولانزا بگیرد نباید انفولانزایش درمان شود؟ همین انفولانزا تن ضعیف بیمار را از بین نمیبرد و نمیکشد ؟ باید چون فساد اقتصادی است فساد اخلاقی هم سنگ به سنگ بر گرده این ملت امثال شما وارد کند ؟ و در مورد دوم یک سرچ و یک جو شرف .اگر دین ندارید حداقل ازاد مرد باشید امار تجاوزات و ازار جنسی حتی برای کودکان در کشورهای خارج بیداد میکند . شما در فضای مجازی اروپا و غرب روتوش شده را تحویل میگیرید و مثل بچه ای که مادرش شکلات را زیر پتو پنهان کرده میگوید لولو برد را باور میکنید . بروید حقایق را چون انسانی متمدن و عاقل جستجو کنید .نه فقط در حیطه دروغ فضای مجازی چون بچه ای ناقص عقل عمل کنید .سوریه سازی شکست خورد حالا نوبت به اندلس سازی شد .اگر انسان هستید بروید درمورد اندلس و وقایعش تحقیق کنید
کاشانی۳۱۱۱۱۲۸۱۱:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۳
کسی که در دفاع از حریم زن غریبه اینطور خودش رو در معرض خطر قرار میده همون کسیه که قطعا با بد پوششی خانمها مخالفه .اگر از عقیده اش حرفی بزنه برخی از ما محکومش میکنیم به حکومتی بودن ولی اگر جونش رو به خطر بیندازند خوبه.بدنه جامعه ایرانی روی مسایل اخلاقی تعهد داشته از دیر باز .ما خانمها باید بدونیم پوشش خوب یا بد ما می‌تونه زمینه ساز خیلی از حوادث و پیشامدها باشه .ایران با سابقه ی تاریخی غیر قابل انکاری که در عفت و پاکدامنی و پوشش داره نباید عرصه ی این حوادث بشه
ناشناس۳۱۱۱۳۶۴۱۳:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۳
الان افراد لاابالی وهنجار شکن وکشف حجاب به کار فرهنگی مثل زبون خوش و تقدیم گل و کلاس آموزشی فقط مشت ولگد پرت میکنن یافحش ناموسی میدن ،اینها تنها راهش برخورد قضایی بازدارنست.کسی که در جواب زبون خوش قمه میکشه مجازاتش اعدامه نه کار فرهنگی.
محسن۳۱۱۱۷۴۸۱۶:۰۴:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۳
یه عده بفکر بی حجابی هستند و یه عده بفکر مبارزه با بی حجابی یه عده هم دارن واسه خودشون چمدون پر پول میکنن با سرمایه ملت میبرم اونور آب .... جهت اطلاع گفتم فقط خواهر برادر عزیز هم وطن
ناشناس۳۱۱۲۳۵۱۰۰:۴۴:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۴
زنهای بی حجاب خودشان دوست دارند چرا این جوانان نازنین برای اینها کشته و مجروح شوند.
پیمان۳۱۱۲۴۴۶۰۷:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۴
دوره کوتاه کشف حجاب ها به سر میرسه و روسیاهی برای مردان بی غیرت خواهد ماند
مدعی العموم۳۱۱۲۵۱۴۰۸:۲۲:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۴
الان یکسری تشریف می‌آورند و می‌فرمایند گیرتون دوتا لاخه موی خانم هاست برید به اقتصاد برسید.تا عمر داشتیم که مشکل اقتصادی گریبان مردم ایران رو رها نکرده.ولی با ایجاد مشکلات متعدد فرهنگی هم مشکل اقتصادی حل نخواهد شد.
ناشناس۳۱۱۲۵۳۲۰۸:۴۷:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۴
این آقا اصلا نمی خواسته به خانم ها تذکر بده که از دو خانم در برابر دو سه نفر که حالت عادی هم نداشتند دفاع کرده در ضمن در قرآن حجاب هست .
ناشناس۳۱۱۲۶۰۴۱۰:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۴
آدمهای بیمار روحی روانی بخدا قسم کاری به چادر وحجاب وبی حجاب ندارند خودم چادری هستم ولی آدم روانی مزاحم داشتم .
ناشناس۳۱۱۲۶۲۸۱۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۴
یک کلام می خوام بگم جوانان ما در راه خدا شهید شدن که یه مشت پسر شهوت باز دنبال ناموس مردم راه راه بیفتد.
ناشناس۳۱۱۲۶۳۰۱۱:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۴
اعلام نمایید امنیت خانمهای بی حجاب و بد پوشش بعهده خودشان است اساسا مرد دارای غریزه جنسی است و نمی توان آنرا امنیتی سرکوب کرد بعضی ها نیمه عریان در خیابان می گردند و انتظار دارند جوان و مرد سرشار از غریزه تحریک نشود .
ناشناس۳۱۱۳۰۰۲۱۶:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۴
متاسفم به این استدلال.انسان عقل هم دارد غریزه هم دارد او باید آموزش ببیند تا بر اساس عقل رفتار بکند.قرار نیست که من دلم ماشین میخاد برم دزدی کنم
ناشناس۳۱۱۲۷۸۹۱۳:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۴
همانهاییکه که شعار زن زندگی آزادی وبی بند باری را دادند این روزها مورد حمله پلیس،آلبانی قرار گرفتند وبه درک واصل شدند. حجاب امر ضروری دین است وباید رعایت بشود بیخود برای خودتان صغرا وکاری نچینید
اسحاق طاهری۳۱۱۲۸۱۸۱۳:۲۷:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۴
به نطر من در جامعه ایرانی هم حجاب،وهم بی حجاب هر دو ایرانی هستیم وباید احترام همدیگرو داشته باشبم..نه با حجاب مجرمه ونه بی حجاب....
ناشناس۳۱۱۲۸۸۳۱۴:۴۳:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۴
هر کاری و اقدامی که غیر قانونی است باید جایگاههای قانونی با آن مقابله کنند ولی اصل قانون برای بهتر کردن زندگی است، قانون حجاب اجباری عملا درگیری را افزایش داده است. آنچه که امروز باید با آن مقابله جدی بشود مزاحمت اشرار و مزاحمان است. این پدیده مربوط به امروز نیست چندین سال پیش اسید پاشی و مزاحمت های دیگر روی میداد و پیگیری چنان محکم و قوی برای جلوگیری از آنها نشد.
حسین فانی۳۱۱۲۹۹۷۱۶:۴۲:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۴
سیستم باید خودش را ملزم با تامین امنیت همه شهروندان بداند.اگر شیوه انبیا و ائمه را در پیش بگیریم مشکلات حل میشه .
حسن۳۱۱۳۰۰۱۱۶:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۴
فقر بیکاری و گرانی مشکل اصلی مردم است اوناحل بشه مردم ایران خیلی خوبن بقیه مسائل هم حل میشن.
محمد قم۳۱۱۳۰۳۵۱۷:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۴
من هم حجاب را قبول دارم از شماها بیشتر ولی چرا بد بختیهای دیگر را نمیبینید مانند ریزگرد گرانی تورم خشکسالی بیکاری و ......
مهسا۳۱۱۳۰۵۳۱۷:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۴
به نام خدا بدانید وآگاه باشید که عده زیادی از مردم به دوزخ کشانده می شوند حال آنکه فکر می کردند بهشت جاویدان حق آنهاست و خداوند برهرچه می کنید بینا و شنواست .حجاب مظهر نجابت است ؛اماعفت و پاکدامنی موضوع دیگریست.پس هرکس بدحجاب یابی حجاب بود ،هرگزدلیل بر بی عفتی وبی بندوباریش نیست وهرکه باحجاب بود دلیل برپاکدامنی وعفیف بودنش نیست.یاحق
حسن حسینی۳۱۱۳۱۰۸۱۸:۵۴:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۴
باسلام و احترام ای کاش در مورد حفاظت از بیت‌المال هم افرادی بودند که دخالت وجلوگیری می کردند.
ناشناس۳۱۱۳۱۳۴۱۹:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۴
خب ظاهرا این همه جان فشانی مردان باغیرت سرزمینم از دید بعضیها ارزشی نداره پس وظیفه خود خانمهاست که درست بگردند خودشونو کمتر به نمایش بزارند تا از این بلاها که حقشونه سرشون نیاد یه عده جوون بیگناه هم قربانی بی بند و باری این خانمهای از خود راضی نشه .
بازنشسته۳۱۱۳۳۷۴۰۱:۴۱:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۵
مقوله عفت و حجاب ، ۲ موضوع متفاوت است ، هستند افرادی که در عین حال پوشش کاملی ندارند ولی عفت کامل دارند و هستند کسانی که پوشش کامل دارند ولی در عفتشان می لنگد و عکس این موضوع هم وجود دارد ، اگر ۲ رکن در کشور وظایف اصلی خود را درست و صحیح انجام بدهند و از دنیا فاصله کمتری بگیرند ، با تجارت و معامله و پول در آوردن کمی فاصله بگیرند با اصلاح وضعیت آموزش و پرورش و طرح موضوعات شرعی و دینی توسط روحانیت در مساجد و نمازهای جمعه این مشکلات کمی حل می‌شود.
yektanetتریبون

آخرین عناوین