۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم/مشکلی برای تامین آب تهران نداریم

  4020329099

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم که اگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت دقیق اجرایی شود، مشکلات و موانع ما به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

۱۲ هزار مگاوات ناترازی برق داریم/مشکلی برای تامین آب تهران نداریم

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا که آیا پیش‌بینی خاموشی برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است؟ اظهار کرد: خاموشی بستگی به همکاری مردم دارد. اگر همکاری مشترکان مانند سال گذشته یا خرداد باشد سعی می‌کنیم کمترین مشکل را داشته باشیم و به نحو مطلوب کار را اداره کنیم.

وی افزود: البته در بخش صنایع مصرف نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته که از نظر ما خبر خوبی است. کارخانه‌های کوچک با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نشده‌اند و واحدهای مستقر در شهرک‌ها نیز تنها یک روز مدیریت مصرف برای آنها اعمال می‌شود که می‌توانند به ازای آن در روزهای تعطیل تولید داشته باشند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش واحدهای بزرگ نیز فقط در ساعات اوج مصرف می‌بایست مدیریت مصرف صورت گیرد و آنها در ساعت غیراوج می‌توانند مصرف برق داشته باشند و برنامه‌های تولیدی خود را پیش ببرند.

محرابیان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت تامین آب تهران و اینکه آیا مشکلی برای تامین آب استان وجود خواهد داشت؟ گفت: در حال حاضر آب تهران در بهترین شرایط قرار دارد. هرچند میزان مصرف آب بالا است اما تصفیه‌خانه‌ها با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند؛ به‌گونه‌ای که تمام سامانه‌های شرق و غرب فعال بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد، اما خواهش ما از مشترکان تهرانی صرفه‌جویی و مدیریت مصرف است.

پیگیر حق‌آبه هیرمند هستیم

وی درباره آخرین وضعیت و مذاکرات صورت گرفته برای دریافت حق‌آبه هیرمند گفت: متاسفانه رهاسازی آب صورت نگرفته است. براساس معاهده ۱۳۵۱ و طبق تمام موازین بین‌المللی، ما  صاحب حق هستیم اما این حق هنوز محقق نشده است و منتظر این اتفاق هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: البته تاخیر قابل توجهی در این کار صورت گرفته است و ما در کنار این موضوع، پایدارسازی آب منطقه سیستان و مناطق تابعه را دنبال می‌کنیم و برنامه‌های مفصلی را برای این موضوع در دست اجرا داریم.

محرابیان تاکید کرد: از بابت تامین آب هیچ نگرانی‌ نداریم اما حق‌آبه خودمان را به طور دائم مطالبه می‌کنیم و تا تحقق این موضوع پیگیری‌ها ادامه دارد.

به دنبال افزایش راندمان نیروگاه‌ها هستیم

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها گفت: سال گذشته رشد یک درصدی در افزایش راندمان نیروگاه‌ها اتفاق افتاد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا ساخت نیروگاه ادامه داشته باشد که به معنی افزایش راندمان نیروگاه‌ها است.

وزیر نیرو افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار وارد مدار شد که در پی آن افزایش راندمان اتفاق افتاد و امسال نیز پیش‌بینی همین عدد شده است. البته این میزان به جز برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای نیروگاه‌های گازی و تجدیدپذیر است.

محرابیان افزود: از طرف دیگر نیروگاه‌های جدید با تکنولوژی‌های نوین وارد مدار خواهند شد که همین مساله نیز در توسعه راندمان نیروگاه‌ها نقش دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل ناترازی در صنعت برق گفت: این موضوع در دو بخش تولید نیروگاهی و مدیریت مصرف دنبال می‌شود. سال قبل ۷۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد و در حوزه مدیریت مصرف نیز اقدامات خوبی به ثبت رسید.

وزیر نیرو درباره رصدخانه شبکه برق و انرژی نیز گفت: اقدامات زیادی را می‌توانیم در دستور کار قرار دهیم اما یکی از مهمترین کارهایی که با استفاده از اطلاعات این رصدخانه می‌تواند صورت گیرد، مدیریت مصرف است. این کار باعث می‌شود از حداقل انرژی بتوانیم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

محرابیان با بیان اینکه مدیریت مصرف برق برای بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای وقت اداری پیش‌بینی هزار مگاوات کاهش مصرف برق صورت گرفته و در بخش خانگی نیز طرح پاداش صرفه‌جویی ۲۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف انجام شده است. اتفاق خوبی که افتاد این بود که در قبوض خرداد شهر تهران ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند و با توجه به اینکه در روزهای آینده هوا گرم‌تر خواهد شد انتظار می‌رود که شاهد صرفه‌جویی بیشتر مشترکان باشیم.

به گفته وی، تا پایان این ماه اسامی ادارات متخلف در مصرف برق اعلام می‌شود اما این نوید را می‌دهیم که در بخش اداری تا این لحظه بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی که هدف‌گذاری ما بوده نیز صورت گرفته است؛ یعنی همکاران ما در دستگاه‌های دولتی عملکرد خوبی داشته‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین