هتل پارسیان استقلال تهران | نماد پیشرفت و تحول صنعت هتلداری ایران

گزارش بازرگانی، 183284،   4020324026

هتل پنج ستاره پارسیان استقلال تهران با سابقه طولانی در صنعت هتلداری در ردیف بهترین هتل‌های کشور قرار دارد. امکانات و خدمات بسیار مطلوب این هتل تهران و قرارگیری آن در یکی از خوش‌آب و هواترین مناطق پایتخت این هتل را از سایر اقامتگاه‌ها متمایز کرده است.

این هتل در تقاطع بزرگراه شهید چمران و چهارراه پارک وی در کنار هتل‌هایی مانند: هتل پارسیان آزادی، هتل پارسیان اوین و هتل پارک وی تهران قرار گرفته است. هتل استقلال‌ در کنار هتل‌های نامبرده در فاصله بسیار نزدیکی تا نمایشگاه بین‌المللی تهران قرار دارند که همین امر بر ارزش و اهمیت آن افزدوه است. لازم به ذکر است که در کنار هتل‌های نامبرده هتل پارک وی تهران، نوسازترین هتل پایتخت و شمال تهران به شمار می‌رود و بقیه هتل‌ها در دوره حکومت پهلوی ساخته شده‌اند.

هتل استقلال نماد پیشرفت و تحول صنعت هتلداری در ایران

این هتل با 15 طبقه و 552 باب اتاق و سوئیت برای سهولت اقامت و اسکان مسافران و شرکت کنندگان نمایشگاه بین‌المللی تهران در زمان حکومت پهلوی دوم احداث و راه‌اندازی شد. هتل استقلال تا سال‌ها نماد پیشرفت و تحول صنعت هتلداری و توسعه شهری در ایران به‌شمار می‌رفت، چنانچه در زمان پهلوی تمبر یادبودی برای این هتل منتشر شد و بسیاری از اجلاس‌های مهم کشور در این مجموعه برگزار می‌شد.

این هتل تهران در سال 1341 و به‌صورت یک برج بلند در شمال پایتخت ساخته و احداث شد. هتل استقلال تهران پس از احداث برج غربی دارای یک برج دیگر در سال 1351 با نام برج شرقی شد. این هتل در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی با نام هتل «رویال هیلتون» زیر مجموعه هتل‌های هیلتون مشغول به فعالیت بود اما پس از انقلاب زیرنظر بنیاد مستضعان با نام هتل پارسیان استقلال در زیرمجموعه هتل‌های پارسیان قرار گرفت. جالب است بدانید که با گذشت سال‌ها این هتل همچنان نماد مهم پیشرفت و به‌عنوان تحول بزرگی در صنعت هتلداری ایران محسوب می‌شود.

بزرگترین هتل خاورمیانه

هتل استقلال در زمینی به مساحت 70000 متر مربع بنا شده و ‌عنوان بزرگ‌ترین هتل در مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان و حتی کل کشور را به خود اختصاص داده است. موقعیت مکانی مناسب هتل استقلال و همجواری آن با خیابان ولیعصر و فاصله دو کیلومتری تا نمایشگاه بین‌المللی تهران از ویژگی‌های بارز این هتل است. با توجه به این مزایا و مزیت‌های دیگری که این هتل دارد، هتل استقلال همچنان هر ساله میزبان افراد مشهور و مهم سیاسی، فرهنگی و هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی بوده و است. رزرو هتل استقلال معمولا برای شخصیت‌های مهم سیاسی که به ایران سفر کردند انجام می‌گیرد و تاریخ درخشانی در این حوزه دارد.

این هتل پنج ستاره در ابتدای افتتاح خود بزرگترین هتل خاورمیانه محسوب می‌شده که توسط سه شرکت ایرانی، آمریکایی و انگلیسی به مرحله بهره‌برداری رسید. لازم به ذکر است که این هتل به‌عنوان نمادی از توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران تا پایان دوره پهلوی به‌شمار می‌رفته است. از اینرو هتل استقلال تهران محل برگزاری بسیاری از مهمترین مراسم‌ها و محل اقامت چهره‌های نامدار بین‌المللی بوده و است. شاید جالب باشد بدانید که مراسم دختر شایسته ایران در دوره پهلوی در سالن‌های این هتل اجرا می‌شده، همچنین فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم مشهور گنج قارون در دهه 40 در این هتل انجام شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین