نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا ظریف حاضر نیست درباره برجام مناظره کند؟/ کاش اقتصاد هم به اندازه حجاب برای مسئولین مهم بود

  4020324011 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا ظریف حاضر نیست درباره برجام مناظره کند؟/ کاش اقتصاد هم به اندازه حجاب برای مسئولین مهم بود

مطلبی با عنوان «ظرافت‌ ظریف و تئوریزه‌کردن سازش!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*ظریف باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

*ظریف چرا طی سالهای گذشته از مناظره با منتقدان برجام طفره رفته و فقط تریبون یکطرفه را دوست دارد ؟!

*ظریف و روحانی هرگز موفق نبودند زیرا کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفتن و با 1500 عنوان تحریم و تورم 65 درصدی و خزانه منفی و صندوق توسعه را خالی تحویل تحویل دادند.

*اگر نسخه جناب ظریف در سیاست خارجی و اقتصاد جواب می داد باید در دولت روحانی شاهد تحول اقتصادی و پیشرفت چشمگیر در سیاست خارجی بودیم که چنین اتفاقی هرگز رخ نداد.

*منطق دولت جهادی کنونی چی هست؟ از اون چه نتیجه ای بدست آوردیم؟

*اگر سازش بد هست چرا دولت انقلابی به دنبال احیای برجام و سازش افتاده

*در 8 سال دولت قبل از طرف امریکا و اروپا تحریم بودیم و با چین و روسیه و حتی امارات و عربستان هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم اکنون با عضویت در شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل با کشورهای همسایه از انزوا خارج شدیم.

*دفاعی که دکتر ظریف در مورد برنامه دفاعی ایران کردند در خاطره ها خواهد ماند.

*هیچ کشوری در دنیا در مورد برنامه هسته ای و نظامی خودش مذاکره نکرده و نمی کند.

*از نظر بسياري از مردم فرقي بين ظريف و عبدالهيان و رئيسي و روحاني وجود ندارد.

*مشکل ما این نیست که چرا در مقابل رفع تحریمها بعضی فعالیت‌های هسته‌ای تعطیل شد، سوال ما اینه که چرا ما به همه تعهداتمون عمل کردیم ولی هیچی به دست نیاوردیم!؟ چرا آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای تونست از برجام خارج بشه!؟ چرا امضای کری تضمین بود!؟

*همه شما باید پاسخ بدهید هسته ای چه هزینه و چه فایده ای برای کشور داشته است؟؟

*سازش مگر چیز بدی است،پس کشور چطور از انزوا خارج شود؟!مگر غیر از سازش است؟!ولی در چهار چوب منافع ملی،

*جناب آقای ظریف، چه تو بحبوحه مذاکرات، چه فاصله منتهی به امضای توافق، چه فاصله امضا تا خروج ترامپ، و چه زمان افشای فایل صوتی لو رفته، تا الان مدام مدافع عملکرد خودشونن و منتقدین رو تقبیح میکنن که حتی واژگان فارسی رو هم با دید سیاسی معنی میکنن، اما و اما هرگز و تحت هیچ شرایطی حاضر به حضور در یه مناظره یا مصاحبه با یکی از منتقدین اصلی عملکرد خودشون نمیشن!. اما تا دلتون بخواد دعوت مصاحبه با تمجید کنندگان خودشون رو ولو با یه برنامه ورزشی و امثال رشیدپور قبول میکنن و خندان و سرمستانه هم جوابگوی سوالاتشون میشن...خب اگه واقعا معتقد به گفتگو با جهان هستن برای یه بارم که شده گفتگو با یکی از منتقدین اصلیشون رو قبول کنن تا امکان قضاوت منصفانه تر پیدا شه.

*الان که دیگه همه چیز دست نیروهای انقلابی است و می توانند کامل از برجام خارج شده به شرایط سال 91 و 92 بروند و خودشان تصمیم بگیرند

*سیاه دیدن کامل ظریف همان اشتباهی است که تندرویانی برای از بین بردن سرمایه های کشور حتی اگر خطایی کرده باشند همچنان ادامه می‌دهند

*نویسنده اقای ظریف را ساده انگار دانسته وطوری وانمود کرده که ایشان به تنهایی برجام را امضا کرده.ولیکن همانطوریکه اقای ظریف گفتن وهمه میدانیم این تصمیم مقامات عالی نظام وشورای عالی امنیت ملی بود.......هرچند اگر به زمان برجام برگردیم متوجه میشویم که فواید برجام ازجمله امکان فروش نفت و ثبات ارز نشان از تصمیم درست در توافق بوده است.فوایدی که بعد از آن هرگز تکرارنشد وهر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی وفشار بیشتر اقتصادی بر دوش ملت مظلوم هستیم. 

***

مخاطبین الف درباره «اولین تصاویر از وضعیت خودروی عامل تروریستی ایذه» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*تو این حادثه مقصر فقط مادر کیان پیرفلک هست و بس چونکه میدونه قضیه امنیتی هست چرا میره تولد بگیره و فتنه برپا کنه

*برادران و خواهران ارزشی چند تا سوال، نگفتید اگر مثلا اجازه می دادند یک خانواده داغدار برای تسکین خاطر بازماندگان برای فرزندشان در یک روستا و در یک قبرستان تولد بگیرند کجای امنیت ملی به خطر می افتاد؟ آیا در قبرستان امنیت چیزی تهدید می شد؟ آیا امنیت کشور ما اینقدر فاجعه است که با یک جشن تولد در یک روستا به خطر بیفتد؟

*مادر کیان هم شورش درآورده ...واقعا نیروی انتظامی مظلوم واقع شد ..با خاطی برخورد قاطع شود هرکی هست باشه ..وحامیان تروریست باید جدی برخورد شود ...

*کسی که قاتل پسرش رو آگاهانه قهرمان خطاب میکنه ،آدمی غیر عادی است ،باید همون موقع که همه چیز روشن شد باهاش برخورد می شد ،در خصوص برخورد با مادر کیان و پدر مهسا امینی کوتاهی شد و ما داریم تاوان می دهیم.

*نمیدونم چی بگم.ولی عصبانی شدن تا این حد؟چه زمانی به تکامل میرسیم.عدالت کجاست.وجدان چه وقت بیدار میشه.خدایا کمکمون کن

*از یک ماه قبل رسانه های معاند در سی شهر خارج دارند در مورد روز تولد کیان برنامه ریزی میکردند برای ایجاد چنین وضعیتی

*مملکت به آرامش نیاز داره همین هرکس به هر شکل آرامش و آسایش جامعه را بهم ریزه اون عامل دشمن هستش

*چرا باید برای یک حادثه تلخ و پر حاشیه از مادری که پسر کوچکش و همسرش از بین رفت اینقدر متنفر شد آخه چرا یک لحظه خودتان رو جای مادر و نزدیکان اون بچه نمیزارید؟

*خدا ادم چی بگه طرف هم نوجوان بوده و در زمینه محیط زیست خیلی هم پرکار بوده چرا کسی که باید عاشق طبیعت باشه اینطور خشمگین بشه.کاشکی مسعولین این موضوع رو کارشناسی کنند.وبه نتیجه برسند.بلاخره این نوجوان هم فرزند خود ایران هست .چرا باید دست به یک کار انتحاری بزنه خدا داند..خدا سرهنگ قنبری رو هم بیامرزه من تحقیق کردم در مورد ایشون.اصلا ادم عصبی نبوده حتی متهمان هم عاشق ایشون بودند.وهمیشه حق رو به ایشون میدانند.چی بگیم جز یک اتفاق تلخ خدا صبر به خانواده ها بده..

***

یادداشت «چرا غرب، حجاب و عفاف ما را نشانه گرفته است؟»با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*نظر شخص بنده این هست که چون پوشش سر و بدن در ایران به عنوان نمادی از حکومت دینی هست حساسیت روی این موضوع این قدر زیاد شده. ضمنا عفیف و با حیا بودن هم ربطی به موضوع پوشش سر ندارد بنظرم

*این همه جراحی بینی و آرایش های غلیظ صورت تنها به خاطر وجود حجاب اجباری است.

*(پاسخ به کامنت بالا)اولا این جمله که ارایش غلیط بخاطر حجابه ثابت می کنه که شماها دقیقا بخاطر جلب توجه، دنبال ازادی حجاب هستین قانون حجاب باشه با ارایش دنبال جلب توجه هستین قانون حجاب نباشه با بدن نمایی.

*در همه جای دنیا، حد پوشش و نوع لباس را تنها عرف پذیرفته جامعه تعیین می کند. نمی شود یک فرمول مشخص تعیین کرده و همه را وادار به عمل به آن کنند.

*کارهای بسیار بسیار مهمتری از گیر دادن به طرز لباس پوشیدن مردم در این مملکت وجود دارند.

*ایرانی ها همیشه حجاب داشته اند، چه برای مرد چه زن. فراموش نکنیم که شلوار اختراع ایرانی هاست (توسط سکایی ها برای سوارکاری بهتر اختراع شد). در کل شاهنامه بگردید می بینید که زنان دربار همیشه در نهفت بودند و موارد بسیار است. اما یه انتقاد باید به خودمان بکنیم که برای حجاب فقط و فقط بک نوع مد فراهم کردیم. حجاب روستاییان و شهرهای سنتی ایران هم میشود با نوآوری هایی تبلیغ کرد

*صحبت برخی مردم این است که دولت به جای درگیر شدن در مسائل شخصی به فکر انجام وظایف خود باشد. حجاب بحثی فرهنگی و شخصی است.

*(پاسخ به کامنت بالا)افراد تا وقتی توی اتاق خواب باشند حجاب یک امر شخصی است اما وقتی اومدند کف خیابان حجاب یک امر اجتماعی است و باید تابع قوانین بود

*چرا در مورد تورم و گرانی و کم ارزش بودن ریال اینقدر حساسیتی وجود ندارد؟

*دین مبین اسلام کامل ترین دین است و برای سلامتی روحی و جسمی انسان برای جزیی ترین امور هم دستورالعمل دارد ، این حجابی که برای خانم ها گفته فقط فقط برای امنیت و آرامش خودشان است کسانی که این دستور را رعایت نکنند اطمینان داشته باشند در آینده خودشان بیشترین ضرر را خواهند کرد .

*چرا درباره حجاب اجباری که امر مهمی برای حاکمیت هست یک نظر سنجی معتبر و یا حتی رفراندوم برگزار نمی‌کنید تا نظر اکثریت جامعه و ملت بزرگ ایران رو در این‌باره جویا بشوید ؟

*هیچ چیز به زور جواب نمیدهد هر انسان باید با آگاهی انتخاب کند‌.

*آن زمانی که زن را می آوردید در کار مردان نامحرم و اختلاط کردید در دام غربی ها افتادید چون روش آنها بود

*اینکه حجاب مانع پیشرفته اینجوری نیست که مانع پیشرفت باشه بلاخره با پوشش هم میشه رفت دانشگاه ویا سره کار وکارهای ورزشی انجام دادبرای پیشرفت باید به فکر درست کردن مدیریت باشیم

*یعنی موضوعی اساسی تر و مهمتر از حجاب تو مملکت وجود ندارد!؟ وقتی جوون هیچکدام از خواسته های مسلم و بحقش تامین نمیشه توقع دارین بی چون و چرا به خواسته های شما مسئولین تن بدهد ، شما چند ساله برای جوانان چکار مثبتی انجام دادین؟

*پوشش لازم است اما بستگی دارد چه نگاهی به آن داشته باشیم. ضمن اینکه حجاب و عفاف دو موضوع جداگانه است کسی که بی حجاب است بی عفاف نیست و کسی که با حجاب است لزوما عفاف نیست. حجاب در اصالت و شخصیت فرد است. اما اینگونه بر خورد های جبری در مورد بی حجابی هیچگاه جواب نخواهد داد. اگر بی حجابی در دین گناه هست. ایا دزدی اختلاس و رانت خواری گناه نیست؟پس چرا اين همه دغدغه برای حجاب؟

*برا من قابل پذیرش نیست که هر موضوعی را به غرب نسبت بدهیم بفرمائید نقش عملکرد شما در بوجود آمدن آن مورد و یا پیشگیری از آن مورد چی بوده؟!؟!؟؟! وقتی به هر مشکل یا معظل بخواهی از این دریچه نگاه بکنی هیچ وقت مشکل را نمی شناسی راه حل پیدا نمی کنی و مشکل را هم حل نمی کنی!!!

*من نمیدانم غرب چه را میخواهد از جامعه ما بگیرد غرب دشمن ماست از دشمن جز دشمنی نباید انتظار داشت سوال اینجاست مسولان ما چرا دارن زندگی را از مردم ایران میگیرند گرانی وتورم کمرمان را خم کرده فقر استخوانهایمان داره میشکنه .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۸۹۶۶۱۶:۳۸:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۶
هزینه ای که امثال مخالفان ظریف به کشور تحمیل کردند و میکنند غیر قابل جبران هستش. درود بر ظریف
ناشناس۳۰۹۹۰۴۶۱۷:۴۶:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲۶
دست از حزبی بازی و طایفه گری برداریم
ناشناس۳۰۹۹۱۲۳۱۸:۴۳:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۶
ویرانگران اقتصاد و معیشت اسپانسرهای ولنگاری و اباحه‌گری هستند _____ کارشناسان و اساتید و دانشمندان و سیاستمداران و تحلیلگران مطرح ملی و بین‌المللی در انتظار و در صف مناظره با جواد ظریف ، جناب روحانی، اسحاق جهانگیری ، لاریجانی ، بیژن زنگنه و دیگر ژنرال‌های پرمدعا هستند امیدواریم یک بار (زودتر) در معرض مناظره قرار بگیرند
ناشناس۳۰۹۹۱۴۸۱۹:۰۳:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۶
افراد مذکور جرئت مناظره با منتقدان را ندارند و همواره از مناظره فرار کرده اند.
ناشناس۳۰۹۹۳۴۰۲۲:۱۶:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲۶
بیژن زنگنه يكبار قرار شد به شبكه افق بياد ،ولي كنسل كردن
ناشناس۳۰۹۹۳۶۹۲۲:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۲۶
مسئولین همسوی شما چند بار مناظره کرده اند؟!
ناشناس۳۱۰۰۲۵۸۱۳:۳۷:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۷
در مناظرات ریاست جمهوری همه چیز رو دیدیم. دوست دارین یک بار دیگه روحانی و رئیسی مناظره کنند؟
ناشناس۳۰۹۹۱۵۲۱۹:۰۶:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲۶
در دهه 90 همه ی شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد هزینه ای که روحانی و ظریف به کشور تحمیل کردند غیرقابل جبران است.
ناشناس۳۱۰۰۶۸۴۱۷:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲۷
اقای روحانی و ظریف سال ۹۲ امدند لطفا مشکلات قبلی و غیر کارشناسی بودن حالا را فرا فکنی نکنید .
ناشناس۳۰۹۹۱۹۶۱۹:۵۴:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲۶
گفتم دست از حزبی گری بردار
ناشناس۳۰۹۹۱۰۱۱۸:۲۳:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۲۶
هدف اینها کار شکنی سیاسی بوده باید محاکمه شوند چون به معیشت مردم لطمه زدن
ناشناس۳۰۹۹۱۵۸۱۹:۰۹:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۲۶
با توجه به اینکه محرز شده است که تخلفات و مفاسد کلانی در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه با مسئولان اون دولت مماشات می کند ؟!
ناشناس۳۰۹۹۱۶۴۱۹:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۲۶
اقتصاد کشور باید به یکباره ملی گردیده
ناشناس۳۰۹۹۱۶۱۱۹:۱۰:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۶
ظریف اگر راست میگه به درخواست های مناظره در تلویزیون پاسخ مثبت بدهد و از مناظره طفره نرود.
جواد۳۰۹۹۱۷۶۱۹:۳۸:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲۶
با کی مناظره بکنه ؟ جلیلی و حسین شریعتمداری
ناشناس۳۰۹۹۲۵۰۲۰:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۶
با دکتر فواد ایزدی مناظره بکنه.
ناشناس۳۰۹۹۲۵۴۲۰:۵۰:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۶
بنده خودم استاد زبان انگلیسی هستم و حاضرم با ظریف مناظره کنم.
ناشناس۳۱۰۰۵۸۸۱۶:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۷
منم کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی هستم و حاضرم با احمدی نژاد مناظره کنم و ثابت کنم که روش مدیریتی ایشون چندین سال مملکت رو به عقب برگردوند.
مصطفی محمدپور۳۱۰۰۴۹۹۱۵:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۷
جرأت نمی کنند، چون می دونن چه دسته گلی به آب داده اند
ناشناس۳۰۹۹۴۴۲۰۰:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۲۷
خیلی زور میزنید ظریف رو اعتبار بدید ولی واقعیت بر ملا شده
ناشناس۳۰۹۸۹۷۰۱۶:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۶
کسانی که واداده هستند و در مورد منافع ملی غیرت ندارند همیشه در طول تاریخ نفرین شده هستند در نزد آن ملت
ناشناس۳۰۹۹۰۹۲۱۸:۱۷:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۲۶
مخالفم کسی وا نداده
ناشناس۳۰۹۹۱۵۵۱۹:۰۷:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۲۶
برجامچای به معنای واداده گی در مقابل استکبار بود.
ناشناس۳۰۹۹۸۸۲۱۰:۲۷:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۲۷
پس چرا دنبال توافق برجام هستید؟
ایرانی آزاد۳۱۰۰۸۸۸۱۹:۰۶:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۷
پس چرا الان در به در دولت دنبال احیای برجام هست ،،من هم شیعه هستم و از خانواده مذهبی ،،و صد درصد موافق حجاب ،،،،ولی یک سوال دارم بمانند باقی ملت ایران ،،،،،اینهمه حجاب و حجاب ،،،،،یک درصد هم نامی از اقتصاد و معیشت اجباری نمی آورند
ناشناس۳۱۰۱۴۴۲۰۶:۳۰:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲۸
الانم دولت رئیسی دنبال همون برجامه.
ناشناس۳۰۹۸۹۷۸۱۶:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۶
اگه حجاب برای مسئولین مهم بود که وضع این نبود ... شهر شده ... خونه
ناشناس۳۰۹۹۸۹۱۱۰:۳۲:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲۷
مملکت غرق در ربا شده چرا رگ گردنتون برای ربا سیخ نمیشه!!!؟؟؟ در قرآن ربا حداقل در شش آیه بعنوان اعلام جنگ باخدا آمده است؟؟؟!!!
ناشناس۳۰۹۸۹۸۰۱۶:۴۸:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲۶
قانون یعنی زور چه بخواهی و چه نخواهی چه اکثریت قبول داشته‌ باشند و چه نداشته باشند ولی رعایت باید شود
عمران۳۰۹۹۴۵۲۰۰:۳۶:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۲۷
عزیزم شما داستان لیاخوف و محمدعلی شاه را مطالعه نکرده اید. ایرانی در طول تاریخ ثابت کرده که میمیرد اما ذلت نمیپذیرد. بله قوانین برای کل کشور لازم الاجراست اما «فقط و فقط» به شرطی که مکانیسمِ وضع و اصلاح قوانین یک مکانیسمِ دموکراتیک باشد یعنی متاثر از رای و نظر اکثریت جامعه باشد.
ناشناس۳۰۹۹۷۱۳۰۸:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲۷
عزیزم چه ربطی به آن وقایع داشت؟ دوست داری همین الان لیست کنم قوانین در ایران و جهان که مخالف آن هستی؟چه برسد به حجاب که اکثریت هم قبول دارند در ایران
عمران۳۰۹۹۸۴۱۱۰:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۷
اکثریت مخالف «اجباری بودنِ» حجاب هستند، دهها نظرسنجی را نگاه کن.
عمران۳۰۹۹۹۹۷۱۱:۴۳:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۷
ربطش این است که مکانیسم وضع و اصلاح قوانین باید دموکراتیک باشد، یعنی چی؟ یعنی شخص شما نیاید بگوید «به نظرم اکثریت موافق فلان هستند، و مخالف بهمان»، اینها در طی انتخابات با رقابت احزاب و تعیین مواضعشان مشخص می شود. وگرنه با دستور شخص شخیص شما و من و غیره میشود مدل محمدعلی شاهی و لیاخوفی که نتیجه ش مشخص است. حالا واضح شد؟
ناشناس۳۰۹۹۶۹۵۰۸:۳۹:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۲۷
پس چرا قانون مربوط به ماهواره هم توسط مردم! و هم توسط دولتها و نیروی انتظامی اجرا نمی شود؟
ناشناس۳۰۹۸۹۸۶۱۶:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۲۶
در انگلستان آماری بیرون آمده که از هر 10 مادر یک نفر نمی داند پدر بچه اش چه کسی هست فکر کردید از اول این طوری بوده؟ خیر آنها از اول حجاب داشتند و زن و مرد کمتر اختلاط ولی از وقتی که از این دو فاکتور مهم عبور کردن و الان رسیدن به این امار شرم آور
ناشناس۳۰۹۹۱۴۲۱۹:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۲۶
تو خودت میدونی؟!
ناشناس۳۰۹۹۱۹۳۱۹:۵۱:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۲۶
از ظاهر قشنگ و شهر فرنگ و آب و لعاب بیا بیرون و زیر پوست آنان دنبال کن متوجه می شوید!!
ناشناس۳۰۹۹۳۹۱۲۳:۱۴:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۶
صدا و سیما و کل مراکز خبری اصولگرایان دارند یک طرفه به ظریف حمله میکنند .
ناشناس۳۰۹۹۷۹۳۰۹:۳۷:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۷
ظریف خودش انتخاب کرده که یه جور دیگه زندگی کنه.
طه۳۱۰۰۵۹۵۱۶:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۷
اگر مشکل ندارد بیاید مناظره کند که صد البته نمی تواند.
ناشناس۳۱۰۰۰۵۲۱۲:۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۲۷
سازش نه چیز خوبی است ونه چیز بدی است سازش یک ابزار است .
ماهان۳۱۰۰۲۴۹۱۳:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۷
رهبری فرمودند اولویت کشور اقتصاد و اشتغاله !اینا شب و روزشون شده حجاب!
ناشناس۳۱۰۰۳۹۶۱۴:۴۲:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۷
اقایون مسوول خانما هیچکس با کشورش مشکلی نداره هیچ کس مخالف حجاب نیست ولی اکثرا مخالف زور هستن واجبار،،،خیلیا هم نظرشون اینه چرا فقط مسوولین براحجاب ایقد وسواس دارن ما میگیم براهمه چی حساس باشید.
ناشناس۳۱۰۰۴۰۸۱۴:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۲۷
بلایی که این دولت ومجلس به اقتصاد ومعیشت مزدم،آوردند درهیچ دوره‌ای سابقه نداشته ،دلیلش هم مقایسه قیمت ها دراین دولت ودولت قبل می باشد .
ناشناس۳۱۰۰۴۷۷۱۵:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۲۷
یه کلمه یاد گرفتن تندرو. بابا هسته ای را داد رفت ظریف تحریم ها را دو برابر کرد وضعیت اقتصاد شد این حالا یه عده جلو خسارت را گرفتن وجلوی اینا را گرفتن که موشکی هم به باد نره شدن تند رو .
ناشناس۳۱۰۰۵۰۹۱۵:۴۱:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۲۷
طرفداران ظريف فقط كافيه به آمار رشد صفر درصدري بانك جهاني در دوره پسابرجام كه توسط بانك جهاني منتشر شد و رشد اقتصادي پنج درصدي سه ماه آخر سال 2022 را نگاه كنند .
علی حیدری۳۱۰۰۶۵۷۱۷:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۷
این مذاکره یک ترجمه فارسی نداشته !، گنجانیده شدن ۴ بار تعلیق را به جای لغو را آقا خبر نداشته !. تا در مجلس نشانش دادند !!!!!. تازه گفت به من نگفته اند. چه کسی باید به ایشان می گفت ؟؟؟!!!. وخلاصه این که این مشغول لبخند بوده آنها کارخودشان را کرده اند.
محمودزاده۳۱۰۰۷۳۹۱۷:۴۱:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۷
چون خودش هم می داند که علاف کردن اقتصاد یک مملکت در برجام باعث وقوع چنین افتضاح اقتصادی در ‌کشور شد
ناشناس۳۱۰۰۸۵۲۱۸:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۷
جلیلی هم مثل ظریف خودش را در معرض پرسش های مردم قرار دهد
ناشناس۳۱۰۱۱۰۱۲۱:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۷
از برجام ۱۳۹۹ رسیدیم به پول در برابر و غذا و دارو !
ناشناس۳۱۰۱۴۴۰۰۶:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۲۸
اخوی الان ۲ ساله ظریف و روحانی نیستن اما دولت جدید هنوز دنبال احیای برجامه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  20. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  21. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  22. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین