چرا غرب، حجاب و عفاف ما را نشانه گرفته است؟

گروه تعاملی الف،   4020318023 ۱۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

حتی اگر قید دینی نداریم و تنها به استقلال و پیشرفت جامعه علاقه مندیم و انسانیت برای ما مهم است، بر وجود و تقویت حجاب و عفاف در جامعه پای فشاریم اما از راه درستش و نه هر راهی! که راه درستش خود یادداشتی دیگر می‌طلبد.

چرا غرب، حجاب و عفاف ما را نشانه گرفته است؟

گروه تعاملی الف - محسن دیناروند:

از یک طرف نه فقط غرب که بیگانه جماعت می خواهد به ما بخوراند که حجاب مانع پیشرفت است و ضد آزادی زن و جامعه! از طرفی در داخل اما عده ای ناخواسته یا از سر بد فهمی دین یک چنین چیزی را به با بیانی دیگر اما می پذیرند و می گویند باید از خیر حجاب گذشت! و عده ای دیگر هم این را می پذیرند ولی دین را انتخاب می کنند! هر دو چه بخواهند و چه نخواهند بیگانه زده اند چرا که در هر صورتی و به هر شکلی در زمین بیگانه ای که دنبال منفعت خودش است و نه ما، بازی می کنند. بیگانه این را می خواهد که ما در خدمت منافع او باشیم چه به شکل دین دارش چه به شکل و شمایل بی دینش!  الان پس چه؟  راه دیگر که درست باشد چیست؟ اصلا هست؟

بله! دین به طور عام و حجاب و عفاف به طور خاص نه مانع پیشرفت است و نه محدودگر آزادی زن، مرد و جامعه! دین و حجاب دست بر قضا برای تامین پیشرفت و آزادی زن آمده است و اگر ما بلد نیستم با حجاب موفق شویم یا از فرصت دین، حجاب و عفاف به بلندای آزادی برسیم تقصیر اینها چیست که گیر ما افتاده اند؟! زن اگر بی حجاب و عفت دربند جسم شد با کدام آزادی می تواند خود را به عنوان انسان در جامعه بنمایاند و آزادنه زیست انسانی داشته باشد؟ و برای مرد هم همین است! مرد اگر اسیر شهوت شد و عفت را کنار گذاشت چگونه می تواند زیست آزاد را تجربه کند در حالی که درگیر شهوت است؟ این یک واقعیت است که موضوع آزادی، انسان است و انسانیت تنها به شکل و قیافه نیست که درصد فراوان ترش به روح، فکر و اخلاق اوست و پر واضح است که تفاوت انسان با غیر خودش در همین ها است.

اگر انسان شهوت زده شد از روح، فکر و اخلاق او چه می ماند که ادعای انسانیت کند؟ از این رو دین و حجاب دو کارایی مهم برای جامعه خواهند داشت یکی هویت بخشی به فرد به عنوان انسان و دوم فراهم کردن زمینه اعتلا و آزادی و از این دست. نگاه کنید با بانوانی که با حجاب کامل توانسته اند با تمام افتخار پرچم عزیز کشورمان را بر بلندای جهان بر افرازند ! این ها همه نشان می دهد که حجاب نه تنها مانع نیست که موجب پیشرفت، آرامش و آزادی هم هست فقط کافی است ما بلد باشیم از این فرصت الهی درست بهره گیریم. لذا بر ماست به دور از بیگانه زدگی یا بد فهمی مسائل دینی و با شناخت درست مسائل دین و حجاب از آنها پلی برای پیشرفت و آزادی خود و جامعه امان بسازیم نه با پذیرش باور های غلط دریافتی از بیگانه یا برداشت ناصحیح از دین، خود را از این نعمت و فرصت بی نهایت زیبا محروم سازیم. در این میان فهم درست ظرفیت های فراوان حجاب و عفاف و عمل درست در این موضوع نفعش در حساب خود ما و جامعه ما خواهد رفت و بد فهمی یا بیگانه زدگی و به تبع آن بد عمل کردن در این باب قطعا ضررش به ما و جامعه ما می رسد‌ و این جدای از آن پاسخی است که علاوه بر صاحب این رحمت، باید به تاریخ در مورد جایگاه ما برای انتقال این فهم و کار کرد درست بدهیم!

نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه کنیم این است که حالا بهر دلیلی گمان کنیم غرب غرق در شهوت است و به لحاظ اخلاقی، خود را به شهوت حیوانی باخته! نمی‎دانم این باور غلط از کجا آمده و چه کسی مروج آن است اما نه! از هر کجا آمده و با هر دلیل که در ذهن ما ساخته شده است برادرم و خواهرم اشتباه است. انسان و جامعه اسیر شهوت مگر می‌تواند دانش، هنر و پیشرفت بسازد؟ روشن است اگر جامعه ای و انسانی در زندان شهوت گیر افتاد فکرش و حتی قوای جسمی و محرک پیشرفتش را از دست می دهد، پس این صنعت و آثار ادبی و هنری و ورزشی از کجای غرب آمده اگر شهوت زده است؟

لذا به نظر می رسد گمان و تصور خیلی ها از انسان غربی شاید در حد تماشای فیلم های به اصطلاح پورنوگرافی و داستان هایی از این دست باشد که تصوری به غایت اشتباه و خنده دار است! البته نگارنده تصور جامعه بی شهوت گرایی در غرب را هم تصور نمی‌کند و می پذیرد شهوت در جامعه غربی دچار یک شل زدگی هست اما اینکه تصور کنیم غرب همه اش شهوت است را دروغ یا اشتباه بزرگ در تصور جامعه می‌پندارم.

با این حال غرب دنبال منفعت خودش است و این یک واقعیت غیر قابل پوشاندن است. غرب می‌کوشد همه چیز و همه کس در مقابلش کرنش کنند و در خدمت منافع او باشند و تمام! حالا ممکن است یک جایی هم امتیاز بدهد ولی بی شک مگر امتیاز و منفعت بیشتری بگیرد وگرنه تمایلی به انجام آن ندارد! و دست بر قضا نظام اخلاقی و اقتصادی غرب بر اساس منفعت شکل گرفته است.

روشن است که از نظر غرب و بیگانه هر چه جوامع دیگر از عزت نفس و توانایی علمی و عملی پایین تری برخوردار باشند و درگیری شهوانی بیشتری داشته باشند نفع بیشتری به آنان می‌رسد، از این رو بر آن هستند تا با تاکتیک نمایش زرق و برق تکنولوژی خود که با جنگ رسانه‌ای بر آن می افزایند و هزار برابرش را نشان می‌دهند و تاکتیک شهوانی سازی که موجب رخت بستن فکر و قدرت عملی یک جامعه می‌شود و تاکتیک نمایش قدرت نظامی اش که در مورد آخر سرشان به سنگ خورده چرا که هم توان نظامی مخالفانشان از جمله ایران رشد یافته هم دیگر زمانه به لحاظ فرهنگ جنگی شرایط گذشته را ندارد، نفع خود را دنبال کنند. از این روست که تیر آنها حجاب و عفاف را نشانه رفته است که خوب می‌دانند اگر این دو در یک جامعه نباشد آن جامعه به سمت شهوت کشیده می شود و باقی ماجرا!

در هر حال بنا به آنچه بیان آن رفت لازم است حتی اگر قید دینی نداریم و تنها به استقلال و پیشرفت جامعه علاقه مندیم و انسانیت برای ما مهم است، بر وجود و تقویت حجاب و عفاف در جامعه پای فشاریم اما از راه درستش و نه هر راهی! که راه درستش خود یادداشتی دیگر می‌طلبد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۵۱۴۹۱۶:۱۱:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
نظر شخص بنده این هست که چون پوشش سر و بدن در ایران به عنوان نمادی از حکومت دینی هست حساسیت روی این موضوع این قدر زیاد شده. ضمنا عفیف و با حیا بودن هم ربطی به موضوع پوشش سر ندارد بنظرم
ناشناس۳۰۸۵۲۰۰۱۶:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اشتباه میکنی که فکر میکنی ربطی نداره
ناشناس۳۰۸۵۳۲۰۱۸:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
بنظر من حجاب جلوی پیشرفت زنان را سد می کند.
ناشناس۳۰۸۵۳۶۴۱۸:۵۸:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
بی حجابی و بی عفتی بیشتر زنان را به پرتگاه و دامن آلکس ها می برد
ناشناس۳۰۸۵۴۱۱۱۹:۲۵:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آن کسی که جنسش خراب است، از حجاب هم می تواند سوء استفاده کند. مانند میوه ای که ظاهرش سالم اما از درون فاسد است.
ناشناس۳۰۸۵۴۴۰۱۹:۳۹:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حجاب تحمیل نیست و مفید است.
ناشناس۳۰۸۵۴۹۰۲۰:۲۸:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آنکه جنسش خراب است از هرچیزی استفاده می‌کند اما از بی‌حجابی و ولنگاری بیشترین بهره را می‌برد
ناشناس۳۰۸۶۳۸۱۱۵:۳۸:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۱۹
تا وقتی درون هست کسی خبر دار نمی شود و بیرون هم خراب نمی کند اما وقتی ترویج شود مانند میوه ای هست که بیرون آن گند زده وبه اطراف هم سرایت می کند!!
ناشناس۳۰۸۵۳۸۳۱۹:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
این همه جراحی بینی و آرایش های غلیظ صورت تنها به خاطر وجود حجاب اجباری است.
ناشناس۳۰۸۶۳۸۴۱۵:۳۹:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۹
جهت اطلاع آمریکا بیشتر آمار عمل کردن زیبایی را دارد!!
ناشناس۳۰۸۷۴۱۷۱۱:۴۶:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۲۰
خیر بخاطر دامن زدن رسانه ها به خودنمایی وجلوه گری است ، وقتی در جامعه ای اخلاق و علم جای خودش را به جاذبه های زیبایی بدهد
ناشناس۳۰۸۷۴۸۴۱۲:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۲۰
اولا این جمله که ارایش غلیط بخاطر حجابه ثابت می کنه که شماها دقیقا بخاطر جلب توجه، دنبال ازادی حجاب هستین قانون حجاب باشه با ارایش دنبال جلب توجه هستین قانون حجاب نباشه با بدن نمایی.
ناشناس۳۰۸۵۳۸۴۱۹:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
هیچگاه یک ورزشکار محجبه نمی تواند مانند یک ورزشکار بدون حجاب فعالیت ورزشی کند.
ناشناس۳۰۸۵۴۲۳۱۹:۳۱:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آیا می توانید که ورزشکار محجبه قهرمان المپیک نام ببرید؟
ناشناس۳۰۸۵۳۸۸۱۹:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حجاب جلوی رسیدن نور خورشید به پوست را گرفته و باعث کمبود ویتامین دی در بدن می شود. در فصل تابستان حجاب باعث بالا رفتن دمای بدن، تعرق زیاد و گرمازدگی می شود.
ناشناس۳۰۸۵۴۰۴۱۹:۲۱:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
در ایران زنان محجبه به بالاترین درجات چه علمی و چه ورزشی و چه اجتماعی دست یافته اند‌
ناشناس۳۰۸۵۵۳۷۲۱:۲۴:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حجاب یک امر صرفاً ارزشی نیست حجاب یک تکلیف ارزشمند اخلاقی دینی اجتماعی فرهنگی سیاسی و عبادی است. حیا و حجاب لازم و ملزوم همدیگه هستن و منفک از هم نیستن امروزه جوامع غربی و غالب مردم دنیا مجدداً دارن فوج فوج به فرامین الهی در خصوص عفاف و حیا و حجاب و شرف و غیرت و خانواده رجوع میکنن در ایران عده‌ی نااهل و کج‌فهم و عوجوج و لجوج عامدانه یا جاهلانه دارن سعی میکنن علاوه بر وجود ناموجود خودشون ، اجتماع را هم منحرف کنن ۱۸ آیه از آیات قرآن کریم بر لزوم و ضرورت حجاب تاکید فرمودن خجالت و شرم و حیا نشاندهنده‌ی پرهیزکاریست
ناشناس۳۰۸۵۶۷۶۲۳:۱۰:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
جلوی بی حیا شدن می گیرد
ناشناس۳۰۸۶۱۹۱۱۲:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۹
حجاب جلوی لذت جویی افراد مریض را سد میکند
ناشناس۳۰۸۶۲۰۰۱۲:۴۷:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۹
جالب اینجاست که غالب مدافعان آزادی پوشش خانم ها ، آقایون هستند نه خانم ها میدونید چرا ؟ شما دلت برای پیشرفت خانم ها سوخته یا دنبال چیز دیگری میگردی؟
ناشناس۳۰۸۵۳۲۳۱۸:۲۴:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اگر مردان غیرت و شرف داشته باشند حجاب و عفاف امری بدیهی خواهد بود
ناشناس۳۰۸۵۳۸۱۱۹:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
شرف و غیرت یعنی چه؟؟؟
ناشناس۳۰۸۷۰۹۳۰۷:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۰
زن اختیاری ندارد؟؟ که پای یه مرد به وسط کشیده می شود؟ بدون شک برادر و پدرانمون حامی ما هستند نه علیه ما
ناشناس۳۰۸۵۳۹۵۱۹:۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
غیرت و شرف نه قانون است و نه دستور دین. ضمن آن که تعریف غیرت و شرف بستگی به دیدگاه افراد متفاوت است.
ناشناس۳۰۸۷۲۰۵۰۹:۳۱:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۰
به فرموده حضرت علی غیرت مرد نشان پاکدامنی اوست
ناشناس۳۰۸۶۰۹۵۱۱:۲۴:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۹
مردان اگر غیرت دینی داشته باشنپچد ، فرزندانشان را طوری تربیت میکنند که خودشان قلبا حجاب را رعایت کنند ، در غیر اینصورت فشار و زور اثر معکوس داره
ناشناس۳۰۸۵۳۲۴۱۸:۲۴:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
در همه جای دنیا، حد پوشش و نوع لباس را تنها عرف پذیرفته جامعه تعیین می کند. نمی شود یک فرمول مشخص تعیین کرده و همه را وادار به عمل به آن کنند.
ناشناس۳۰۸۷۴۵۰۱۱:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۰
اینکه الان میزان کودکان زنازاده های دنیا که از حق طبیعی شناختن پدر برای الی الابد محرومن اینقدر بالا رفته بخاطر همین جایگزین کردن عرف متغیر هوس الود به جای شریعت است
ناشناس۳۰۸۵۳۲۵۱۸:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
کارهای بسیار بسیار مهمتری از گیر دادن به طرز لباس پوشیدن مردم در این مملکت وجود دارند.
ناشناس۳۰۸۵۶۷۹۲۳:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آره کارهای مهمتری هست از جمله طلاق و خیانت و بیماری های جنسی که یک بخش مهمی از آن به حجاب بر می گردد!!
ناشناس۳۰۸۶۲۲۰۱۲:۵۸:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۹
این چه طرز تفکره یعنی چون غذا خوردن مهمتر از دستشویی رفتنه شما دستشویی نمیری؟ چون دستشویی رفتن مهمتر از پارک رفتنه شما پارک نمیری به کم دانش و سواد خوب چیزیه با مقایسه دو چیز نمی تونید یکی رو بزنید
ناشناس۳۰۸۶۲۲۲۱۲:۵۹:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۹
واسه شما اگه شکم مهمه واسه ما اخلاق و تربیت مهمه
ناشناس۳۰۸۶۰۹۲۱۱:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۹
بی حجابی هیچ مشکلی برای افراد سالم ایجاد نمیکند فوقش کسی اذیت میشه نگاه نکنه . برای افراد ضعیف النفس دو راهکار وجود داره رواندرمانی و تزکیه نفس
ناشناس۳۰۸۵۲۴۰۱۷:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
من میگم حجاب فقط یک نوع مد لباس است که پوشیدن آن به سلیقه افراد بستگی دارد.
ناشناس۳۰۸۵۳۲۸۱۸:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
نیروی انتظامی در چند سال گذشته در مورد قانون عفاف و حجاب مماشات کرد و وضع جامعه را اینگونه افسار گسیخته کرد حالا هم فقط و فقط چاره کار دادن کار دست نیروهای مردمی بسیج است
سعید۳۰۸۵۸۷۴۰۷:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۹
نه عزیز.به قول حضرت امام مردم فقط امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوش انجام دهند. قطعا در دراز مدت تاثیر دارد. وظیفه قانون هم سر جای خودش.
ناشناس۳۰۸۶۲۲۸۱۳:۰۳:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۹
‌درسته کار باید دست نیروهای مردمی بیوفته تا همه چیز جمع بشه
ناشناس۳۰۸۵۶۸۱۲۳:۱۲:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
سلیقه تا جایی که از شرع و قانون عبور نکند
ناشناس۳۰۸۶۵۳۳۱۸:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۹
شما یه نگاه به دیگر کشورهای مسلمان بکن ! مگه شرع از قرآن و سیره پیامبر گرفته نشده! چرا ما این همه با بقیه فرق داریم ؟ اونها اسلام نمی فهمند ؟؟
ناشناس۳۰۸۷۵۷۹۱۳:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۲۰
بله بقیه کشورهای مسلمان، همه مثل موش از یهود و اسرائیل می ترسن و کشور مثلا مسلمان جمهوری اذربایجان عملا در تسخیر اسرائیل است نصب پرچم یا حسین جرم محسوب می شود و نصب پرچم اسرائیل ازاد است. یا ترکیه چطور میتونه دم از حجاب بزنه درحالیکه روی ناموس فروشی بخاطر جذب توریست و درامد ارزی حاصل از برنامه رسمی داره .
ناشناس۳۰۸۶۲۳۰۱۳:۰۴:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۹
نظر قرآن و خدا و پیغمبر بر نظر شما ترجیح داره
صالح۳۰۸۶۴۸۹۱۷:۴۲:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۹
خدایی که انسان رو خلق کرده و خیلی خوب میشناسد گفته زن باید پوششی داشته باشه.
ناشناس۳۰۸۶۵۳۰۱۸:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۹
نسبت دادن بی عفتی به بی حجاب ها توهین به جامعه بشری است حداقل سه میلیارد زن در جهان وجود دارد که بی حجاب هستند و بخشی از آنها مسلمان هم هستند .
رز۳۰۸۶۵۵۳۱۸:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۹
سلام بزرگوار خداوندی که ما رو آفریده میگه ربط داره کافیه تو اینترنت آیات قرآن در مورد حجاب رو جستجو کنید و معنی اونها رو بخونید تازه یک مقدار فکر کنیم مگه حجاب چی داره که دشمن تمام تلاش خودشو داره میکنه .
بشارت۳۰۸۶۸۴۳۲۲:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۹
سلام یکی از دلایل اصلی کشف حجاب در جامعه ما نتیجه ورود لقمه های حرام و یا حداقل شبهه ناک وامهای بانکهای رباخوار در سفره زندگی مردم است و باید زمینه ای فراهم گردد برای حلال شدن زندگی مردم تا بعد مدتی میل و گرایش مردم اصلاح گردد و به فطرت واقعی خود برگردند ان شاءالله
ناشناس۳۰۸۵۱۶۳۱۶:۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
برای چی به سراغ تاریخ و فرهنگ قبل ترها میروید؟
ناشناس۳۰۸۵۲۶۵۱۷:۲۸:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اون تصاویر چه ربطی به حجاب داره؟ در تخت جمشید از انواع قومیتها تصویر هست و معلوم نیست اینها زن هستند یا مرد و از کدوم قوم
ناشناس۳۰۸۵۴۶۳۲۰:۰۵:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
پوشش اولیه آنها برای حفاظت از گرد و خاک بوده
ناشناس۳۰۸۵۶۸۳۲۳:۱۳:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
توجیه بهتری نداشتی؟
ناشناس۳۰۸۶۲۳۲۱۳:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۱۹
شما از خودشون پرسیدی ؟
ناشناس۳۰۸۷۴۴۰۱۱:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۲۰
حتما شلوار پوشیدن هم برای حفاظت از گرما و سرما ؟؟؟؟
ناشناس۳۰۸۵۶۸۴۲۳:۱۴:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
عزیزم هزاران سال زنان ایران بی حجاب نبودن و هر کس مقداری تاریخ بلد باشد می داند
ناشناس۳۰۸۵۷۰۰۲۳:۳۵:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
این تصاویر مربوط به پوشش مردان است نه زنان محجبه
ناشناس۳۰۸۵۱۸۴۱۶:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آنهائیکه ادعای آزادی دارند (ازجمله سایت محترم الف) حداقل اجازه دهند تا مخالفان حجاب اجباری نیز بتوانند حرفشان را بزنند . در صورت مناظره و اقناع سازی
ناشناس۳۰۸۵۲۵۶۱۷:۲۲:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
داریم اعمال شنیعشان را در اماکن عمومی می بینیم عملا مجامع عمومی را مثل اتاق خوابشان کرده اند تازه این اول راهه تهش می خواهند چ کنند خدا می داند.
ناشناس۳۰۸۵۷۸۴۰۱:۳۴:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۹
برای بی حجابها بیرون و توی خانه معنی ندارد
ناشناس۳۰۸۵۲۳۲۱۷:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ایرانی ها همیشه حجاب داشته اند، چه برای مرد چه زن. فراموش نکنیم که شلوار اختراع ایرانی هاست (توسط سکایی ها برای سوارکاری بهتر اختراع شد). در کل شاهنامه بگردید می بینید که زنان دربار همیشه در نهفت بودند و موارد بسیار است. اما یه انتقاد باید به خودمان بکنیم که برای حجاب فقط و فقط بک نوع مد فراهم کردیم. حجاب روستاییان و شهرهای سنتی ایران هم میشود با نوآوری هایی تبلیغ کرد
ناشناس۳۰۸۵۴۲۲۱۹:۳۰:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ایرانی ها چه مرد و چه زن همیشه نجیب بوده اند
ناشناس۳۰۸۵۴۹۹۲۰:۳۴:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
چون نجیب بودند پوشش درست را هم رعایت می‌کردند اما الان وضعیتی شده که نجابت و حیا را دارند می‌گیرند
ناشناس۳۰۸۶۱۳۵۱۱:۵۹:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۹
ایرانی ها همیشه با حیا و نجیب و باوقار بوده و هستند. نداشتن حجاب هیچ ربطی به نجابت نداره.
ناشناس۳۰۸۵۲۳۹۱۷:۰۶:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اگر بنا است بحث هخامنشیان و عیلامیان و.. پیش کشیده شود و الگو آنها باشند باید همه چیزمان را از آنها الگو بگیریم
محمد۳۰۸۵۳۸۶۱۹:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حالا شما همین یک مورد رو الگو بگیر تا بعد.
ناشناس۳۰۸۵۶۱۱۲۲:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
نه عزیزم از چیزای دیگه شروع کنیم تا به اینم برسه
ناشناس۳۰۸۵۶۸۷۲۳:۱۵:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
چه ربطی دارد تاریخ روایت می شود که مردم چگونه بودن
ناشناس۳۰۸۵۲۶۱۱۷:۲۴:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ترامپ در یکی از سخنرانی های تبلیغاتی اخیرش گفت که به ما چه مربوط است که زنان مسلمان روسری بپوشند.
ناشناس۳۰۸۵۲۶۹۱۷:۳۰:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
صحبت برخی مردم این است که دولت به جای درگیر شدن در مسائل شخصی به فکر انجام وظایف خود باشد. حجاب بحثی فرهنگی و شخصی است.
ناشناس۳۰۸۶۲۳۸۱۳:۰۷:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۹
افراد تا وقتی توی اتاق خواب باشند حجاب یک امر شخصی است اما وقتی اومدند کف خیابان حجاب یک امر اجتماعی است و باید تابع قوانین بود
ناشناس۳۰۸۵۳۰۴۱۸:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
چرا در مورد تورم و گرانی و کم ارزش بودن ریال اینقدر حساسیتی وجود ندارد؟
ناشناس۳۰۸۵۷۳۶۰۰:۲۲:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۱۹
آفرین آفرین آفرین آفرین
ناشناس۳۰۸۵۷۵۲۰۰:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۹
چون فساد اخلاقی از همه چی بدتره
ناشناس۳۰۸۷۴۲۱۱۱:۴۷:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۰
یعنی الان کل جهان در فساد اخلاقی است؟
ناشناس۳۰۸۶۲۳۹۱۳:۰۸:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۹
ما دوست داریم در مورد حجاب حساس باشیم شما برو روی تورم حساس شو
ناشناس۳۰۸۷۶۱۱۱۳:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۲۰
برا این رو حجاب حساسیم که مال دنیا رو میشه برگردوند اما اگر آبروی ناموست رفت دیگه نمی تونی آبروت رو برگردونی
ناشناس۳۰۸۵۳۴۸۱۸:۴۷:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
در زمان هخامنشیان مردم در پرستش بت هم ازاد بودند صحبت از پیشینیان نکنید.
ناشناس۳۰۸۵۴۷۴۲۰:۱۶:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ایرانی ها در طول تاریخ بت پرست نبوده اند همیشه یکتا پرست بوده اند فرقی بین اهورا مزدا و الله و خدا نیست آتش برایشان نماد و مظهر پاکی بوده کمی مطالعه کن
ناشناس۳۰۸۶۰۹۴۱۱:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۹
آتش پرستها نماد و مظهر پاکی بودن؟!! مطالعه یا مغالطه؟ این حد از تحریف وحشتناکه واقعاً
ناشناس۳۰۸۵۵۰۳۲۰:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
در پرستش آزاد بودند (اگر نقل قول‌ها درست باشد) اما در تبلیغ آن آزاد نبودند
ناشناس۳۰۸۷۶۰۲۱۳:۱۴:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۲۰
بعضی ها تا صحبت از حجاب و دین میشه پای ایران باستان رو وسط می کشن وقتی هم از ایران باستان براتون دلیل اورده میشه میزنن فاز دیگه
ناشناس۳۰۸۵۳۵۷۱۸:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
غرب به حجاب کاری نداردمی خواهد منابع انسانی و مادی ما را ببرد
علی۳۰۸۵۸۱۲۰۲:۳۰:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۹
باسلام کاملا درسته
ناشناس۳۰۸۶۲۴۵۱۳:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۹
پس چرا توی بعضی کشورهای غربی بی حجابی اجباری هست و کسی با روسری حق نداره وارد دانشگاه بشه؟ اطلاعات تون خیلی ضعیفه
محمد۳۰۸۵۳۸۷۱۹:۱۳:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
سنگ نگاره های دوران هخامنشیان و ساسانیان زنان ایرانی را با حجاب و پوشش نشان می دهند. اگر عاشق تمدن غنی ایران هستید باید حجاب داشته باشید.
آزاده ایرانی۳۰۸۵۴۱۰۱۹:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
دین مبین اسلام کامل ترین دین است و برای سلامتی روحی و جسمی انسان برای جزیی ترین امور هم دستورالعمل دارد ، این حجابی که برای خانم ها گفته فقط فقط برای امنیت و آرامش خودشان است کسانی که این دستور را رعایت نکنند اطمینان داشته باشند در آینده خودشان بیشترین ضرر را خواهند کرد .
ناشناس۳۰۸۵۴۳۷۱۹:۳۸:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
تمام کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری دارند و نظر شما را تایید نمی کنند امنیت به قانون و رفتار و تربیت مردم ربط دارد نه نوع پوشش
ناشناس۳۰۸۵۵۰۴۲۰:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
نمی‌شود زمینه‌های بروز تخلف و جرم و جنایت را آزاد بگذارید بگویید قانون جلویشان را می‌گیرد
ناشناس۳۰۸۵۵۶۹۲۱:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
... ما تنها کشور مسلمان نیستیم
ناشناس۳۰۸۵۴۳۰۱۹:۳۵:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حجاب و عفت و حیا ریشه در فطرت و ذات انسانها دارد. غیرت هم همینطور. جالب است برخی حیوانات نر نسبت به جفت خود غیرت دارند اما برخی مردها نه! اگر حجاب نباشد پس چه فرقی بین حیوان و انسان است؟
ناشناس۳۰۸۵۵۲۰۲۱:۰۶:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
تفاوت انسان و حیوان را فقط حجاب نیست
ناشناس۳۰۸۵۶۸۶۲۳:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
امام صادق می‌فرماید حیا تمام دین است.
ناشناس۳۰۸۶۲۴۷۱۳:۱۳:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۱۹
اما یکی از مهمترین تفاوت بین انسان و حیوان حجاب است
ناشناس۳۰۸۵۵۷۶۲۱:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
چرا درباره حجاب اجباری که امر مهمی برای حاکمیت هست یک نظر سنجی معتبر و یا حتی رفراندوم برگزار نمی‌کنید تا نظر اکثریت جامعه و ملت بزرگ ایران رو در این‌باره جویا بشوید ؟
ناشناس۳۰۸۵۵۸۳۲۱:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
کی گفته غرب نشانه گرفته؟!!! برخی ها با مدیریت غلط و ترویج فقر و اختلاف طبقاتی این کارو کردن
ناشناس۳۰۸۵۶۱۰۲۲:۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مسئله فقط حجاب نیست بیشتر اقتصاد است و تمام.
ناشناس۳۰۸۵۶۵۸۲۲:۵۲:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
هیچ چیز به زور جواب نمیدهد هر انسان باید با آگاهی انتخاب کند‌.
ناشناس۳۰۸۶۴۸۳۱۷:۲۸:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۱۹
چطوره مواد مخدر رو هم ازاد کنن و جلوی مدارس بفروشن تا هر نوجوانی با اگاهی انتخاب کنه. کل مجازات و قوانین اجباری دنیا رو هم جمع کنن تا فرد مثلا با آگاهی آدم نکشه نه از ترس مجازات
ناشناس۳۰۸۵۶۷۲۲۳:۰۹:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آن زمانی که زن را می آوردید در کار مردان نامحرم و اختلاط کردید در دام غربی ها افتادید چون روش آنها بود
ناشناس۳۰۸۵۷۰۸۲۳:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
سلام این دو سنگ نگاره تخت جمشید مرد هستند که به دلیل گرمای هوا در مناطق محل زندگیشان مانند شتربانان صورت خود را پوشانیده‌اند
ناشناس۳۰۸۵۷۱۰۲۳:۴۷:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
پس چرا حاکمیت به وظیفه دینی و قانونی خودش عمل نمی کند و دارد مماشات می کند در این چند سال؟ و الان که.....!!
ناشناس۳۰۸۵۷۱۶۲۳:۵۶:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حجاب و پوشش سیاه باعث افسردگی زنان شده.. درسته؟؟؟؟
اذرگون۳۰۸۵۷۲۳۰۰:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۹
اینکه حجاب مانع پیشرفته اینجوری نیست که مانع پیشرفت باشه بلاخره با پوشش هم میشه رفت دانشگاه ویا سره کار وکارهای ورزشی انجام دادبرای پیشرفت باید به فکر درست کردن مدیریت باشیم
محمد۳۰۸۵۷۴۰۰۰:۲۶:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۱۹
پوشش اختیاری حق و حقوق هر بانوی ایرانیه ما نباید حجاب اجباری کنیم این یک ظلم بزرگ در حق بانوان عزیز است
ناشناس۳۰۸۷۱۸۳۰۹:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۰
داشتن پسری پاک و همسر اختصاصی هم حق هر بانوی ایرانی است و نباید با دل قاپی، مرد دزدی را اجباری کنید این ظلم بزرگ در حق بانوان و مادران عزیز است.
ناشناس۳۰۸۵۷۸۰۰۱:۱۶:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۹
یعنی موضوعی اساسی تر و مهمتر از حجاب تو مملکت وجود ندارد!؟ وقتی جوون هیچکدام از خواسته های مسلم و بحقش تامین نمیشه توقع دارین بی چون و چرا به خواسته های شما مسئولین تن بدهد ، شما چند ساله برای جوانان چکار مثبتی انجام دادین؟
0۳۰۸۵۸۱۵۰۲:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۱۹
اونایی که توی تصویرن مردن نه زن
ناشناس۳۰۸۵۸۷۰۰۷:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۹
زنان ایرانی قبل از ورود اسلام به ایران حجاب داشتند. با این که دین اسلام هنوز ظهور نکردده بود زنان ایران نجیب و با فرهنگ بودن، پس ما طبق آیین و نژاد خودمان باید پوشیده باشیم ، پوشیدگی چادر نیست، ما باید به فرهنگ اصیل خودمان افتخار کنیم و آداب و رسوم گذشته ی خودمان را حفظ کنیم.
منصور۳۰۸۵۸۹۷۰۸:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۹
پوشش لازم است اما بستگی دارد چه نگاهی به آن داشته باشیم. ضمن اینکه حجاب و عفاف دو موضوع جداگانه است کسی که بی حجاب است بی عفاف نیست و کسی که با حجاب است لزوما عفاف نیست. حجاب در اصالت و شخصیت فرد است. اما اینگونه بر خورد های جبری در مورد بی حجابی هیچگاه جواب نخواهد داد. اگر بی حجابی در دین گناه هست. ایا دزدی اختلاس و رانت خواری گناه نیست؟پس چرا اين همه دغدغه برای حجاب؟
ناشناس۳۰۸۵۹۳۱۰۸:۴۲:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۱۹
کیه که میگه انسان از خدا بیشتر میفهمه؟! وقتی اون کسی که تورو خلق کرده و ذاتت رو از خودت بهتر میفهمه میگه حجاب واجبه نمیخواد اذیتت کنه یا بهت گیر بده فقط میخواد دچار عواقب بد بی حجابی نشی
احمد۳۰۸۵۹۳۳۰۸:۴۵:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۹
برا من قابل پذیرش نیست که هر موضوعی ...را به غرب نسبت بدهیم بفرمائید نقش عملکرد شما در بوجود آمدن آن مورد و یا پیشگیری از آن مورد چی بوده؟!؟!؟؟! وقتی به هر مشکل یا معظل بخواهی از این دریچه نگاه بکنی هیچ وقت مشکل را نمی شناسی راه حل پیدا نمی کنی و مشکل را هم حل نمی کنی!!!
محمد۳۰۸۵۹۷۸۰۹:۳۳:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۹
ما مردم به شدت با اجبار و تحمیل حجاب به دیگران مخالف هستیم ...هر کسی حق دارد نوع پوشش خود را خود تعیین کند مثل همه کشورهای اسلامی
ناشناس۳۰۸۶۰۲۷۱۰:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۹
فعلا که سرگرمی خوبی برا مردم درست کردید
کاوه۳۰۸۶۰۳۶۱۰:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۹
من نمیدانم غرب چه را میخواهد از جامعه ما بگیرد غرب دشمن ماست از دشمن جز دشمنی نباید انتظار داشت سوال اینجاست مسولان ما چرا دارن زندگی را از مردم ایران میگیرند گرانی وتورم کمرمان را خم کرده فقر استخوانهایمان داره میشکنه .
سعید۳۰۸۶۰۳۹۱۰:۳۴:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۹
استفاده ابزاری از نمادهای ملی ممنوع!! همین ملت اگر فردا بخواهند بزرگداشت کوروش برگزار کنند، نمیگذارند.
شاهین پهنادایان۳۰۸۶۰۵۶۱۰:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۹
با درود از اینکه این بحث را مطرح فرموده اید جای تشکر دارند در ایران جمهوری اسلامی آیا جای بحث آزاد وجود دارد زمانی که می بینم آقای مولوی عبدالحمید یک شهروند ایرانی در مقام مذهبی اهل سنت بی پروا در فضایی 9 ماه گذشته نظرات خود را می دهد .و یا دکتر بیژن عبدالکریمی به عنوان استاد فلسفه نظرات خود را بیان می کند ( البته رفتار بچه گانه اخراج ایشان و بعد با درایت جمع کردن این گونه رفتار ها نسبت به ایشان نباید از نظر دور داشت ) یا آقای زیبا کلام و اقای معتضد در باره سلطنت پادشاهی پهلوی آن طور مناظره می کنند . و حتی اوایل انقلاب مباحث تلویزیونی اندیشمندان سیاسی حال یا خوب یا بد مرحوم آیت الله بهشتی و مرحوم کیانوری را مشاهده کرد می توان به فرهنگ گفتگو ما و شما در ایران امیدوار بود . من از نظر دهند های که تحت عنوان ناشناس هستند گله دارم چرا ناشناس اگر فرض بگیریم این یک طریقه گفتگویی است و نظرات اجتماعی تحت عنوان ناشناس بیان می شود از یک طرف خوب چون سوپاپ اطمینان در نظر بگیریم یا اینکه متولیان می خواهند از روش اندیشمندی مانند منتسکیو استفاده کنند ایشان در باره مشکلات و نواقص جامعه فرانسه دوران خود کتاب نامه های ایرانی را تدوین کرد و از زبان دو ایرانی نه زبان خود مسائل را بیان کرد . خوب این یک روش است به هر حال سایت الف وظیفه خبری خود را انجام می دهد و خوب است این مسائل بخصوص حجاب که الان نقطه تلاقی برداشت های مختلف است از حوزه های بزرگ تمدنی و فکری تا بستر اجتماعی را بصورت بحث و گفتگو ازاد در بین موافقین و مخالفین باز نکنیم با توجه به مقاله شما می بینم فضا برای اینکار باز است .
محصا۳۰۸۶۱۱۹۱۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۹
چه ربطی به غرب داره ؟؟سالها پیش این خانما بودن که خواستن حجاب بذارن .الان اینها خانمها هستن که حالا تصمیم گرفتن حجاب نداشته باشن .
علیرضا۳۰۸۶۲۵۴۱۳:۲۳:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۹
پوشش زنان در زمان انقلاب ازاد بود،نه بی حجابی کاملا نشانه فساده و نه محجبه بودن صرفا نشانه دینداری.اگر ما مردها مواظب نگاهمون باشیم و نگاه هرزه نداشته باشیم کار درست میشه.
ناشناس۳۰۸۶۳۹۰۱۵:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۱۹
خدا گفته خود را بپوشانید و خود آرایی هم نکنید برای جلوه گری یعنی چی؟ یعنی خطاب به هر دو نفر هست
ناشناس۳۰۸۷۵۹۶۱۳:۱۱:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۰
اولا زمان پهلوی پدر حجاب آزاد نبود و بی حجابی اجباری بود. در زمان پسر هم همین بی حجابی رو می خواستن توسط سینما و تلویزیون جا بندازن که به علت منع روحانیون از سلبریتی پرستی موفق نشدن جوانها رو بی حیا کنن. ضمنا نمیشه که یکطرفه چشم اقایون رو بست ولی بدن خانمها رو آزاد کرد.
ناشناس۳۰۸۶۵۶۷۱۸:۴۴:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۹
حجاب به ذاته آدم ربط داره باید ذات خوب باشه درضمن حجاب ربطی به خارجی هانداره
ناشناس۳۰۸۷۰۸۰۰۷:۴۲:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۲۰
این سنگ نگاره ها تصویر زن نیستند که به لباسشان احتجاج می کنید!
انسان۳۰۸۷۱۰۶۰۸:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲۰
نکته اول:دقت کردین هرجا حرف حجاب زن هست بیشتر مردا میگن حجاب باید آزاد باشه؟ نکته دوم :طرف میگه مشکل اصلی اقتصاده وحجاب مهم نیست ! آندلس را بیاد بیار که مردم مسلمانش رو یه با یه مشت بی حجاب وشراب و ... کار جامعه رو تموم کردن نکته سوم :طرف میگه من میخوام تو جامعه آزاد باشم والان محدودم ، همون موقع به ظاهرش نگاه کنی متوجه محدودیتش میشی! نکته چهارم :طرف شلوار پاره میپوشه وتمام پاش دید داره میگه مده ،بعد جالبه که این شلوار گرون ترم هست نکته پنجم: میگه که من آزادم تو خیابون آزاد باشم تو نگاه نکن! بهش بگو اگه تو خیابون من راه رو بند بیارم وبگم من آزادم هرکاری کنم ،شماها از اینجا رد نشین و از طرف دیگه رد شین ،تو چی میگی؟ حجاب هم بحثش همینه
عبدالرضا۳۰۸۷۲۸۰۱۰:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۲۰
اولا عکس کتیبه که در ابتدای مطلب گذاشته شده هر دو مرد هستند (مطالعه تاریخ) و عفت هیچ ربطی به حجاب ندارد .با یه نگاه دقیقتر می‌شود این رو در جامعه به صورت شفاف دید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین