تغییرات جدید در ساعات کاری تا نیمه شهریور/ ادارات پنجشنبه‌ها تعطیل است؟

  4020316118 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس آخرین اصلاحیه ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، تغییراتی در مصوبه تعیین ساعات کاری ادارات اعمال شده که بر این اساس ساعات کاری همه دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون از نیمه خرداد ماه تا نیمه شهریور ماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ دقیقه خواهد بود.

تغییرات جدید در ساعات کاری تا نیمه شهریور/ ادارات پنجشنبه‌ها تعطیل است؟

به گزارش ایسنا، در متن نهایی بند (۴) تصویبنامه "پیشین" هیئت وزیران آمده بود که به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶:۰۰ الی ۱۳:۰۰ است. تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند. دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعات کار هفتگی کارکنان، موظفند باقی‌مانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند. حالا ساعت کاری در اصلاحیه جدید از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه خواهد بود.

اما این مصوبه با مخالفت کمیسیون تطبیق مجلس همراه شد چرا که نمایندگان معتقد بودند که در این صورت، ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره الزام کارکنان به حضور ۴۴ ساعته در هر هفته، به صورت کامل اجرایی نخواهد شد و قانون دورکاری نیز پس از دوران اوج کرونا نیز لغو شده است.

بنابراین محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای آخرین تصویبنامه هیات وزیران را ابلاغ کرد که بر اساس آن اصلاحاتی در متن مصوبه قبلی اعمال شده است.

مطابق آخرین تصویب‌نامه هیات وزیران، عبارت‌های “و خاتمه”، “الی ۱۳:۰۰” و “دستگاه‌های مشمول برای رعایت ساعت کاری هفتگی کارکنان، موظفند باقیمانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند. ” از متن قبلی حذف می‌شود. و بر این اساس، ساعات کاری همه دستگاه‌های اجرایی تا نیمه شهریور ماه از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه خواهد بود.

البته والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند، ‌ مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران، ‌ دستگاه‌ها در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین کارمندی که فرزند خردسال دارند، موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای فرزند خردسال هم مشمول این حکم هستند.

طبق اعلام محمد روح‌الامینی؛ معاون نوسازی اداری، سازمان اداری و استخدامی، مطابق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها، زمان شروع کار ساعت ۶:۳۰ است؛ یعنی همکاران ساعت ۶ در محل کار حاضر هستند و ارائه خدمات به دلیل اقدامات ابتدایی بانکی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ و پنج‌شنبه‌ها ۶:۳۰ تا ۱۲ است. همچنین دستگاه‌هایی مانند بیمارستان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند، ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ هستند تا سقف ۴۴ ساعت مشخص شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. فقط دستگاه‌هایی که ۶ روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند، انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند. بنابراین باتوجه به اظهارات این مقام مسئول و همچنین باتوجه به اینکه در اصلاحیه اخیر ساعت کاری روزانه بیشتر از ۸ ساعت در روز تعیین شده تا جبران تعطیلی ادارات در روز پنج‌شنبه را داشته باشد،   پنج‌شنبه‌ها ادارات به غیر از دستگاه‌های خدماتی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و غیره تعطیل است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۲۸۶۸۲۲:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
بانکها چه گناهی کردن که باید در روز تعطیل ادارات کار کنن ولی کوچکترین مزایای اونها زیر زربین و حذف شه بالاخره یا حجم کارشون باید مثل بقیه ادارات شه یا آنقدر بابت ۶۰۰ میلیون وامی که در ۳۰ سال خدمت گرفتن آزار نبینن
ناشناس۳۰۸۳۴۳۵۱۰:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
عجب!! کدوم اداره و کارمندی رو می دونین که توی 30 سال 600 ملیون وام 4 درصد با دوره باز پرداخت طولانی داشته باشه...
ناشناس۳۰۸۲۹۲۶۲۳:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۶
خب دانشمندان عزیز دولت...بزرگان .. نخبگان دولت محرومان...اون یک ساعت که جلو نکشیدین رو الان از خواب و زندگی کارمندا دارین جبران میکنین... تمام دنیا بخاطر مصرف انرژی ساعت رو میکشن جلو..
ناشناس۳۰۸۳۲۶۷۰۹:۰۴:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
از مجلس بپرس
ناشناس۳۰۸۲۹۸۸۰۰:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۷
یک سوال خود نماینده های مجلس هم که این سنگ رو انداختن ۶ صبح میرن سر کار یا فقط مردم عادی
ناشناس۳۰۸۳۰۲۷۰۱:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
شروع کار در 6 صبح زود مفید حال کارکنان نمازخوان بوده که بین وقت نماز صبح و شروع کار فاصله چندانی نیست.
ناشناس۳۰۸۳۰۷۰۰۴:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چندین دلیل ردیف کردند که جلو کشیدن ساعت نه تنها سودی نداره بلکه زیان هم داره حالا بفرمایید این اسمش چیه؟
حسن۳۰۸۳۱۰۴۰۶:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اینطور که داره مشخص میشه نه تنها صرفه جویی در برق صورت نمیگیره بلکه 1 ساعت هم به تایم کاری کارمندان اضافه شده. که این یعنی مصرف برق بیشتر.
ناشناس۳۰۸۳۱۳۱۰۶:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
بااین کار دولت فخیمه صرفه جویی معنا ندارد. زیرا کارکرد الآن یک ساعت هم نسبت به کارکرد قبل بیشتر شد. آیا این شد صرفه جویی؟ خدا به داد این کارمندان برسد.
ناشناس۳۰۸۳۱۳۴۰۶:۵۷:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اونوقت این تغییر ساعت شروع کار درحالی که ساعت پایان کار تغییری نکرده چه تاثیری در کاهش مصرف انرژی داره؟
کارمند۳۰۸۳۱۳۸۰۷:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
فعلا زورشون فقط به کارمند و کارگر رسیده. اون از حقوق و مزایا و این هم از ساعت کاری. دولت خیلی خوب هوای نیروی انسانی که مهمترین بخش هر سازمانی در تمام دنیا هست را داره
ناشناس۳۰۸۳۲۱۵۰۸:۱۹:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
همون روال سال های قبل که یک ساعت ، ساعت رو جلو می کشیدن چه اشکالی داشت؟مشکلات دیگه کم بود که مشکل عدم تامین نیاز خواب رو هم به مشکلات دیگه مردم اضافه کردین؟
ناشناس۳۰۸۳۲۲۶۰۸:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
در قانون خدمات کشوری تصریح شده است که هر سال حداقل به اندازه تورم به حقوق کارمندان اضافه شود. چرا رعایت نمی شود؟ فقط ساعت کاری در قانون خدمات کشوری است؟
ناشناس۳۰۸۳۲۴۹۰۸:۵۱:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
پرسنل درمان با کمترین دریافتی وبیشترین معوقات همچنان در سنگر است !!!!
ناشناس۳۰۸۳۲۶۹۰۹:۰۵:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
متاسفانه مسئولین دولت اطلاع ندارند که کارمندانشان در شهرستانها 6 روز در هفته و از ساعت 7 تا دو و ربع کار می کنند و پنج شنبه ها مثل تهران تعطیل نیستند همه جا را با تهران می سنجند . با این مصوبه در شهرستانها ساعت کاری بجای کم شدن اضافه نیز شده است.
یک کارمند دولت۳۰۸۳۲۸۶۰۹:۱۰:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چه فکری برای کارمندایی که از اطراف تهران برای کار میان تهران و 2 ساعت تو راه هستن کردید. چطوری باید ساعت 3 صبح بیدار شوند و بیان سر کار . ضمناٌ ساعت خوابیدن در ادارات را هم مشخص بفرمایید و اینکه چرا مدیران دستگاهها طبق روال قبلی سر کار حاضر می شوند ولی کارمندان جز باید ساعت 6 صبح بیان اداره .
ناشناس۳۰۸۳۳۱۳۰۹:۳۰:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اگر صرفه جوئی در انرژی مدنظر است راحت ترین و مناسب ترین راهش همان تغبیر ساعت است.
ناشناس۳۰۸۳۳۸۵۱۰:۰۵:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
ساعت 5 ونیم صبح را ه افتادم 27 کیلومتر کوبیدم با ماشین شخصی که ساعت 6 برسم محل کار تا 8صبح هیچ مراجعه کننده ای هم نیست!!!!!اخه این چه قوانینی هست که تنظیم میکنید؟؟؟
ناشناس۳۰۸۳۴۰۵۱۰:۲۶:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
هر روز یه بخشنامه جدید میدن که بدتر از قبلی هست
ناشناس۳۰۸۳۴۳۱۱۰:۴۶:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
خسته نباشید قرار بود به خاطر صرفه جویی انرژی ساعت کاری کم شود چه فرقی میکنه بهتره همون ساعت قبلی بیایم اداره
ناشناس۳۰۸۳۴۳۹۱۰:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۷
من نمیدونم چرا قبل از انجام یک کار، خوب به همه زوایای آن فکر نمی کنیم. وقتی ساعت شروع کار 6 باشد باید ساعت 5 از خانه بیرون زد (یعنی ساعتی که خروس ها هم هنوز بیدار نشده اند) بعد کم خوابی کارمند باعث کاهش چشمگیر راندمان کاری میشه. که چی ؟ مصرف برق کاهش پیدا کنه و قطعی برق نداشته باشیم.یعنی مشکل فقط ادارات دولتی هستند ؟ خب چرا مشکل را حل نمی کنیم ؟ زمستان گاز نداریم.تابستان برق نداریم ، ..... کلا تا دلت بخواهد مشکل داریم.
ناشناس۳۰۸۳۴۴۲۱۰:۵۶:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
الان مشهد ۲:۲۵ اذان صبح هستش....۶ هم سرکار باشیم...کی بخوابیم پس....همه داریم چرت می زنیم سرکار که....این چه وضع مدیریتی شماهاست...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین