نظرات برگزیده مخاطبان الف: مسئله حجاب نباید اولویت مسئولین باشد/ نحوه تعامل ایران با طالبان باید تغییر کند

  4020310053 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: مسئله حجاب نباید اولویت مسئولین باشد/ نحوه تعامل ایران با طالبان باید تغییر کند

مطلبی با عنوان «حجاب تعطیل بردار نیست اما...» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*علل دین گریزی مردم خصوصا جوانان باید بررسی شود ۱_ ریاکاری و کذب و نفاق و اهل شعار بودن مدعیان دینداری ۲_ تجمل گرایی و دنیا پرست بودن مدعیان دینداری ۳_ اقتصاد بد و فاصله طبقاتی هم اقتصادی و هم اجتماعی ۴_ الگو برداری مردم از بازیگرای تلویزیون و سینمای خودی ۵_ کمترین نفوذ هم تبلیغات بیگانه که اگر موارد فوق الذکر درست شود فرهنگ ما در دیگران نفوذ خواهد کرد

*اگر دولت تحصیل و کار و شغل را به بهترین شکل ممکن در جامعه اجرایی کند همانهایی که بیمار خطابشان میکنید و به بی حجابی و بی عفتی محکوم میکنید کاملاً راضی از دولت و مملکت میشوند و به دل جامعه بر میگردند لطفاً اشتباهات خود را به گردن نوجوانان جامعه نیاندازید

*حاکمیت وظایف دیگرش را چرا انجام نمیده؟ چرا فقر مردم و گرانی و تورم رو نمی بینه؟ چرا جلوی اختلاسها و رانت خواریها رو نمیگیره؟ خسته نشدن از بس بند کردن به تار مو و روسری بانوان ایرانی؟

*وقتی انسان احساس کنه که یه قانونی اشکال داره.باید به فکر اصلاح آن قانون باشه.

*در نظامی که قرار بر حاکمیت نسبی قوانین شریعت بوده، بی‌حجابی در تعارض با حکم اسلام است..... اولین قدم در رسیدن به راه حل، به رسمیت شناختن همین تعارض است.اول ببینیم باید بپذیریم که بخش قابل توجهی از جامعه، در مواردی خاص، نسبت به این قوانین معترض هستند یا نه؟ اگر پذیرفتیم، چه راه حلی برای رفع تعارض و قانونگذاری به شکلی که رضایت نسبی این بخش از جامعه را نیز در بر داشته باشد ارائه میدهیم؟ مسئله دوم این است که در سطح منطقی درست است که هر چیزی باید در جای خودش مورد بررسی قرار بگیرد و مثلا بحث اقتصاد ممکن است در ظاهر ربطی به حجاب نداشته باشد، اما توجه کنید که همان قشری که قوانین حجاب را اصطلاحا از جنس خواسته ها یا اعتقادات خود نمیداند، در صورتی که از سایر حیطه های حکمرانی رضایت داشته باشد، حتما به راحتی آن بخش فرهنگی را تحمل میکنند و آنرا اسباب نا آرامی قرار نمیدهد.

*مگر نه اینکه حاکمیت مشروعیت خود را بر خواست قاطبه ملت می داند؟ حال اگر خواست اکثریت ملت با خواست حاکمیت در تعارض باشد تکلیف چیست؟ در مورد اجبار حجاب (نه خود حجاب) حتی همه اهل دین متفق القول نیستند.

*در شرایط فعلی تنها راهکار محدود نمودن بی حجابی فقط مبارزه منفی است ولاغیر و با جلوگیری نمودن ازورود بانوان بی حجاب به اماکن عمومی همچون بانکها واتوبوس ومترو وتاکسی و هواپیما وقطارو مراکز خرید وفروش و مراکز تفریحی ونمایشگاهها و........آنها در تنگنا قرار گرفته وحداقل درانظار عمومی مجبور به رعایت حجاب خواهند شد لذا درگیر نمودن نیروهای انتظامی وغیره دراین موضوع بجز ایجاد تنش بیهوده در جامعه حاصل دیگری نخواهد داشت .

*اتخاذ رویکرد مناسب در رابطه با مسئله حجاب در فضاهای عمومی از جمله مواردی است که هم نخبگان جامعه و هم آحاد جامعه نظرات مختلفی دارند و هر یک از طیف ها، همانند شما، اعتقاد دارند که اکثریت جامعه با آنها هم نظر هستند، یعنی همه ادعا می کنند که خواست عموم را مطالبه می کنند.

*مسئله این نیست که کار فرهنگی باید تعطیل بشه چون مسائل اقتصادی رسیدگی نشده، مسئله این هستش که شدت و حدتی که شما در رسیدگی به این امور به خرج میدید در مورد هیچ مسئله دیگه ای مثل گندکاری بانکها، مشکلات اقتصادی، صدور حکم برای مفسدین اقتصادی و سیاسی و غیره و غیره بروز پیدا نمیکنه

*امورات اجتماعی را اگر به دست عرف بسپارید، خودش به مرور به حالت تعادل خواهد رسید. اینقدر هم انرژی گذاشتن و بگیر و ببند نیاز ندارد.

*هنجار آن چیزی است که جامعه آن را بدون تنش می پذیرد و ناهنجاری آن چیزی است که جامعه آن را تحمل نمی کند.

*اگه اکثریت خواهان قانون حجاب هستند که اقلیت خیالش راحت بشه نمیتونه با این اکثریت زندگی کنه یه فکری به حال خودش یا تفکراتش بکنه. اگه اکثریت خواهان قانون حجاب نیستند که دیگه هر روز هر روز دعوا نیاز نیست. .

*جلوی بی حجابی در یک کشور اسلامی اگه گرفته نشه حد و مرز ندارن مثل امروز غرب میشه که دارن پدوفیلی رو سفید شویی میکنن و عادی جلوه میدن جدیدا

*خواست جامعه بی بند و باری نیست. خواست جامعه آزادی انتخاب است.

*ارزش حجاب در این است که با زور و اجبار و جریمه تحمیل نشود.

*قوانینی که برآمده از رای اکثریت و اراده مردم نباشند، حتی اگر تصویب هم شده باشند، در عمل قابلیت اجرا شدن ندارند.

*هر چه قدر از سوی مسئولان به حجاب اجباری بیشتر پرداخته شود، اختلافات اجتماعی ، دو قطبی یا چند قطبی شدن جامعه بیشتر و بیشتر خواهد شد. کاری که به وحدت ملی خدشه وارد می کند.

*عدالت یعنی پرداختن به موضوعات بر اساس اولویت. در حال حاضر موضوع حجاب در سطر آخر لیست بلند بالای مسایل کشور قرار دارد. تبدیل کردن حجاب به اولویت اول و دستورکار فوری مسئولان با هیچ منطقی قابل قبول نیست.

***

مخاطبین الف درباره یادداشت «مراقب «بدل‌خوردن» باش آقا رسول!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*علت ایراد گیری وی و دم از بی عدالتی زدن الگو برداری از پهلوانانی است که در زور خانه ها با نام بردن از پوریای ولی و امثالهم است غافل از اینکه سیاست ورزی نیاز به دانش خاصی دارد که از عهده اموال خادم بر نمی آید .

*شاه بیت تمام منازعات داخلی در انحصار گرفتن امور توسط گروهی خاص است.

*پهلوان یعنی کسی که بغییر از قهرمانی ورزشی، حامی عامه مردم بویژه ضعفا باشد، براستی که رسول امروز پهلوان واقعی است و در مسیر پهلوانان نامی چون تختی گام بر می دارد.... چرا مجلسی که تا این اندازه نگران حجاب خانم ها است، نگران اقتصاد کشور و وضعیت معیشتی مردم نیست؟

*رسول خادم داره توی پازل اصلاح طلبان بازی میکنه.

*در مورد بند ۶ که اسم از جناح خاص بردید باید بگویم که هیچ جناح بندی در حاکمیت وجود ندارد و حاکمیت کاملا یکدست است. احزاب هم وجود ندارند، بخشی از مشکل ما همین عدم وجود احزاب و جناح بندی هاست که پیوند ارگانیک بین جامعه و حاکمیت را برقرار کنند.

*ایشون حق دارن حاکمان رو امر به معروف کنن ، این حق رو نمیتونید از مردم بگیرین

*انتقادات ایشان به جاست. اگر زمان دولت قبل هم این انتقادات را مطرح می کرد می تواند ادعا کند که فردی مردمی است. نامبرده در دولت قبل نیز مسولیت هایی داشت و اگر در آن زمان ساکت بود و الان لب به اعتراض گشوده در پازل سیاستمداران بازی می کند.

*چون مطالب سیاسی مخالف حکومت و دولت داره برای شما شده پهلوان مردم دار، در حالی که اگر عکس این حالت بود یعنی خادم همراستا دولت بود فحش ها براش نثار می کردید.

*تحقق شعار میزان رای ملت است همان دگمه جادویی است که می تواند همه مسایل کشور را حل کند.

*قبلا در زمان دولت روحانی همین ساده سازی ها می کردید که همه مشکلات زیر سر روحانی است و رییس جمهور روحانی بایک دکمه می تواند همه مشکلات را رفع کند ولی این کار را نمی کند و مردم را با فلاکت و فقر رها کرده است. حالا چطور شده که آن دکمه جادویی را که قبلا از روحانی انتظار داشتید شما ندارید. مشکلات جدیدا پیچیده شده اند؟ .

*در اين شرايط اقتصادي كه امنيت و اقتصاد آحاد جامعه در وضعيت نابسامان است طرح مسائل حاشيه اي ( كه حجاب در جاي خود بسيار مهم است )در سطوح بالاي تصميم گيري جز مقاومت و لجبازي بدنه جامعه چيزي نخواهد داشت.

*متاسفانه الان شرایط یه جوری شده که اگه قیمت مرغ رو بگی متهم به سیاه نمایی میشی، اگر قول های رییس جمهور قبل از انتخابات رو بانشر کنی متهم به اخلال در نظم عمومی، اگر تاثیر تصمیمات مجلس روی سفره مردم رو بگی متهم به سیاسی بازی...

*رسول خادم می توانست به تعریف و تجمید از حاکمیت بپردازد و امروز رئیس فدراسیون یا نماینده مجلس یا صاحب پست و مقام باشد. ا

*(پاسخ به کامنت بالا)یعنی قبلا که رئیس فدراسیون بود بخاطر این بود که دست به تمجید و تعریف و تملق زده بود؟

***

یادداشت «جای سرباز کم‌تجربه، لب مرز نیست ...»با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*ارتباطات با اوباشان طالب باید سریعا قطع شود اینها نه دولت هست و نه نماینده مردم افغانستان و هیچ کشوری در دنیا انها رابه رسمیت نشناخته ! برنامه ریزی برای مهار و دفع فتنه طالبان بسیار مهم تر و با اهمیت تر است که متاسفانه مورد غفلت واقع شد. ایران اکنون با دو خطر و تهدید امنیتی جدی با جمهوری باکو و ترکیه و طالبان مواجهه است ترکیه حامی و پشتیبان طالبان و علیف است و پروژه سد سازی اخیر در افغانستان و سد سازی ها بر سرچشمه های رود ارس تماما محصول اتاق فکر ترکیه و اسرائیل است .

*چرا باید طالبان که حتی سازمان ملل قبول نکرده رو مسئولین ما قبول کردن که با اوناها رابطه و تجارت داشته باشن وقتی شما حکومتی رو که جهانیان قبول ندارن رو قبول کردید همین میشه تنها راه اینکه ایران قاطع و سریع جوابشون رو بده چرا فقط گیر دادید به افغان های تو ایران چرا هیچ کسی گیر نمی ده به این مسئولین که چرا طالبان رو شماها باهشون رابطه و تجارت دارید وقتی دفعه اول این کار رو کردن با اونا مماشات کردن جوابش میشه این هر دفعه یه کاری می کنن چند تا جون این مملکت رو شهید می کنن بعدش میگن اشتباه شده اگر دفعه اول حساب شون کف دستشون گذاشته بودن اینطوری نمی شد لعنت بر طالبان

*خانواده پرسنل وظیفه و کادر مرزبانی چشم به راه عزیزانشان هستند، باید مرزبانی سنتی برداشته شودو تجهیزات و امکانات جدید جایگزین افراد گردد،از دست دادن فرزندان وطن جبران ناپذیر است،

*خوب چرا سرباز بزارند اونایی که به عنوان کادر استخدام میشن و پول خوب هم میگیرن از مرز حفاظت کنند بلاخره سرباز یه دوره کوتاه مدت میاد و اونم به اجبار و اینکه خیلی از سربازا خونواده هاشون چشم به راهن ولی کادر فرق میکنه اونا کلان استخدام‌ شده و پی خطراتشونو به جونشون خریدن اگه میخواستن نمیومدن تو همچین کاری پس با خواست خودشون اونجا هستن نه سربازی که به اجبار اونجاست.

*متاسفانه در بیش از یک سال گذشته در قبال این گروه، سیاست‌هایی همچون بازگشایی سفارت، تحویل انرژی، چشم‌پوشی از درگیر‌های مرزی و لاپوشانی تحرکات طالبان، در دستور کار نهاد‌های دولتی قرار گرفته بود. گفته می‌شود حملات توسط چند سرباز طالبان صورت گرفته، اما این گزاره به هیچ عنوان واقعیت ندارد. اتفاقا نیرو‌های این گروه تروریستی، به شدت منظم و تحت اوامر رهبرانشان هستند.

*مجموعه ای شامل: ۱. استقرارنیروهای مسلح زبده ۲. پیمایش پهپادی، زمینی به انواع روشهای اینفرارد و راداری ۳.تعبیه انواع سدهای فیزیکی و تله های انفجاری ۴. پیمایش ماهواره ای که انشاءالله هر چه سریعتر به حد قابل قبولی برسد ۵.نصب روبوتهای قاتل سه گانه استاتیک، دینامیک و انتحاری ۶.اقدامات اطلاعاتی ۷.حملات پیشگیرانه و.......

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۷۷۵۹۶۱۶:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱۲
به فرموده، حضرت سید الشهدا،علیه السلام  «از گندم ری نخواهد خورد»  کسی که برای کسب رای و پست و مقام،  و  ثروت و شهرت و محبوبیت به دین خدا و اهل بيت خیانت کند آن مسؤلان منفعت طلبی که با سهل‌انگاری، باعث رواج بی عفتی شدند ، آیا نمی‌دانند  توطئه  «زن،. زندگی،. آزادی،» .   هدفی  جز  تروج انحرافات اخلاقی  به منظور از  بین بردن،بنیان خانواده و اصالت ملی و دین  ندارد  ،.  آن افرادی که به بهانه مشکلات معیشتی،  بی  حجابی را توجیه می‌کنند، آیا نمی‌بیند  که میزان  بی بند و باری در قشر مرفه جامعه بسیار بیشتر از   پایین شهر  و افراد ضعیف جامعه است. آن سلبریتی ها که از قبال  همین انقلاب و امنیتی که  از خون شهدا  ايجاد شده،. ، به شهرت و ثروت رسیدند،. آیا نمیفهمند  ژست‌ مضحک اپوزیسیونی آنها ، باعث آشوب و تضعیف امنیت ملی می‌شود  و عملاً  دارند وطن فروشی و خیانت ، می‌کنند
ناشناس۳۰۷۷۶۳۶۱۷:۱۹:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۲
توی دین ، توی قرآن بارها و بارها تاکید شده که کسانی که مال یتیم می خورند در جهنم پاره های آتش در شکمشان فرو می کنیم. این همه اختلاس مصداق مال یتیم خوردنه پس چرا اینجا حساس نمیشن
مهدی۳۰۷۷۶۹۷۱۸:۰۶:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
دولت هم می داند مسئله حجاب الویت اول نیست جایی که بحران اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی هست حجاب اولویت نیست اما چون از نظر علمی و فکری اشخاص زبده برای حل بحران‌های موجود در درون حاکمیت وجود ندارد لذا برای مشغله فکری مردم حجاب را اولویت اصلی قرار داده اند
ناشناس۳۰۷۸۴۴۶۰۹:۱۵:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
برای همین بود که آشوب درست شد؟!! یا هر خبر حاشیه ای از حجاب و گشت را بزرگ می کردید؟!!!!
ناشناس۳۰۷۸۵۸۶۱۱:۳۶:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۳
احسنت فساد اخلاقی دقیقا موضوع اول جهانه نه فقط ایران
ماهان۳۰۷۷۷۱۲۱۸:۱۶:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۲
رهبری بارها اشاره کرد که اولویت اول کشور اقتصاد و اشتغال هست!!ولی دوستان فقط گیر دادن به حجاب !!
ناشناس۳۰۷۷۷۶۵۱۸:۵۵:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۲
زمانی که سال گذشته اوضاع اشفته شده بود بسیاری از مسئولین مرتب میگفتند که باید با هم گفتگو کرد و حق اعتراض محترم شمرده میشود و مناطقی برای تجمع معترضین در نظر گرفته میشود و .... .حالا چی؟دوباره و چند باره و مرتب از بگیر و ببند و جریمه و محرومیت از خدمات اجتماعی صحبت میکنند.
ناشناس۳۰۷۷۷۶۹۱۸:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱۲
با توجه به مماشات صورت گرفته در چند سال گذشته توسط نیروی انتظامی مسئله حجاب یله و رها و افسار گسیخته شد لذا لازم و واجب است بسیج مردمی به میدان مبارزه با بی فرهنگی و بی حجابی به میدان بیاید هر گونه کوتاهی بیشتر اضمحلال جامعه را در بر دارد
مهدیار۳۰۷۸۵۶۴۱۱:۱۸:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۳
حتما باید مردمی حل شود این مساله، اما راه حلش باید زیربنایی و گفتگو محور و اقناع گرانه باشد، نه پرخاش گرانه و دوقطبی ساز. باید امثال ما که معتقد به حجابیم، در امر به معروفمان هم اولویت بندی کنیم، ابتدا پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان باشیم و مطالبه گر رفع مسائل اقتصادی و اجتماعی دیگر هم باشیم. اینگونه می توان زمینه معروف و هنجار شدن حجاب و منکر و ناهنجار شدن بی حجابی در بین عموم مردم ر فراهم کرد و آنگاه امر به معروف و نهی از منکر درست می تواند شکل بگیرد. نه اینکه صرفا در کوچه و خیابان شروع کنیم به تذکر دادن، آن هم بی مقدمه و بی آنکه زمینه مشترکی بین طرفین پیش آمده باشد و خدای ناکرده پرخاشگرانه و شقاق‌آفرین
ناشناس۳۰۷۸۸۱۱۱۴:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۳
تا بخواهید از لحاظ فرهنگی کاری کنید کشور از دست رفته است
ناشناس۳۰۷۷۷۷۱۱۸:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
دشمن خارجی کم نداریم.بسیاری از افراد جامعه هم بخاطر گرانی ها و تبعیض ها و رانت ها سرخورده شده اند .
ناشناس۳۰۷۷۷۷۴۱۹:۰۱:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
نکته مهم و اصلی در باب بی حجابی که مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است از دست رفتن غیرت و شرف بعضی مردان است اگر مردان جامعه شرف و غیرت داشته باشند مسله عفاف و حجاب بخودی خود قابل حل است
ناشناس۳۰۷۸۴۷۷۰۹:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۳
غیرت و شرف برای من و بسیاری از هموطنان این هست که همسرم، بچه ام، برادرم ، خواهرم ، دوستم و... گشنه سرش را روی بالش نگذاره ، لنگ هزینه درمان و اجاره خانه نباشه... حجاب اولویت مردم نیست.
کیمیا۳۰۷۷۸۱۲۱۹:۳۹:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۱۲
خیلی خوب و عاقلانه بررسی کردید موفق و پر روزی باشید
ناشناس۳۰۷۷۸۳۶۱۹:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۲
سلام پهلوان روح پدرت شادرسول خادم الگوی تمام ورزشکاران باادب ایران زمین هستش کسی که بی ریا وهیچ گونه وابسته به هیچ تشکیلاتی نیست اگرحرف درست وحسابی می زنداز روی عشق به وطن است .
ناشناس۳۰۷۸۷۴۷۱۳:۵۸:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۳
واژه پهلوان را خراب نفرمایید
ناشناس۳۰۷۷۸۵۸۲۰:۰۵:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
آقای خادم شماهر کار میکنید برای رضای خدانیست برای رضای رسانه است
ناشناس۳۰۷۷۸۶۴۲۰:۰۸:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۲
به فکر حل مشکل گرانی باشید .از جامعه با حجاب یا بی حجاب به مردم نون و نمک نمیشه آقایان
ناشناس۳۰۷۷۸۹۵۲۰:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۲
عده ای حکم خداوند در قران رو در خصوص حجاب به انتخاب می گذارند یعنی اینکه نعوذ بالله خداوند نمی دانسته که ان را واجب کرده است.
علی۳۰۷۷۹۰۹۲۰:۵۲:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بی حجابی وبی عفتی فقط با چهار تا تار مونیست !!!! نمایان شدن چهار تا تار مو شروع آن است ، بعد روسری از سر می افتد ، بعد لباس های آستین کوتاه ، شلوار کوتاه ، شلوارک بعد سیوشرت کوتاه نیم تنه سپس عریان شدن است این یعنی شبیخون فرهنگی دشمن !!!
ناشناس۳۰۷۸۴۴۹۰۹:۱۶:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
فقط هم در ظاهر نیست بلکه در انحرافات اخلاقی هم بروز خواهد داد
ناشناس۳۰۷۸۵۰۲۱۰:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۳
هیج جای دنیاچه بی دین چه بادین عریان نیستند،حجاب یعنی پوشش کافی بدن
ایران میهنم۳۰۷۷۹۱۳۲۰:۵۶:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
درود بر مدیریت ، پرسنل ،. اساتید محترم سایت وزین ( الف ) بهترین پست شما بود لذت بردم از اینکه دیدم به نقطه نظرات سازنده مخاطبین سایت ( ملت ایران ) توجه داشتید و انعکاس دادید صدای ملت رو ... این ملت چهل سال نادیده گرفته شدن مسئولین باید صدای ملت را بشنوند ! حاکمیت جمهوری اسلامی باید به رای و نظر خواست جمهور ملت ایران توجه کند گوش بدهد .. یا علی ..
علی۳۰۷۷۹۱۴۲۰:۵۶:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۱۲
به نظر می رسد موضوع حجاب را مطرح میکنند تا صدا های دیگر شنیده نشود و سرپوشی برای همه کاستی های جامعه باشد .
رضا۳۰۷۷۹۱۹۲۰:۵۸:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۲
اتفاقا اجرای حکم الهی باید اولویت حاکمیت باشد وگرنه عذاب الهی دامنگیرمیشود برای همه ... امربه معروف و نهی ازمنکر باید جدی ترازهمیشه انجام شود با رعایت آداب آن...
ناشناس۳۰۷۷۹۲۱۲۰:۵۸:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۲
پول نفت ومعادن وسرمایه های ایران باید به تک تک مردم برسد بقیش حاشیه بیش نیست حق من کارگررو بدین
ناشناس۳۰۷۷۹۲۵۲۱:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
سالهاست بنده حقیر به یک حقیقت مطلق اعتقاد و ایمان و یقین دارم..کسیکه عقل درستی داشته باشد..همه ازعقلش فیض ومنفعت میبرن..کسی هم که عقل درستی نداشته باشد..همه را بدبخت و بیچاره میکند..از قدیم میگفتن..یک دیوانه سنگی درچاه میاندازد..هزار عاقل جمع شوند آن سنگ را نمی‌توانند بیرون بیاورند..بله حکمت عقل و شعور درنتیجه ای است که شامل حال دیگران میشود...
کوروش۳۰۷۷۹۳۳۲۱:۱۰:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بعضی ها نمی دانم نمی خواهند متوجه شوند و خودش را به اون راه زدند یا کلا تعطیل اند. کشور اسلامی با اکثریت شیعه که جزء اولین اصول شرعی و اعتقادی حجاب جامعه است آیا می‌توان در این خصوص بی توجه بود. وجوب حجاب یک مساله سمبولیک و واجب صرفا تک بعدی نیست اگر خداوند وجوب حجاب را در قرآن متذکر شده و صدها روایت بر اهمیت اون دلالت می‌کنند بخاطر مخرب بودن بی حجاب بر کانون خانواده و عفت عمومی است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید بگوید من مسلمان هستم اما حجاب را بزارید مردم تصمیم بگیرند. حجاب واجب بدیهی الهی و بی حجابی حرام واضح شرعی و نظام اسلامی و جامعه مسلمان نمی تواند نسبت به آن بی تفادت باشد.
ناشناس۳۰۷۸۸۳۱۱۵:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۳
شمادرست میفرمایید،اماحرف بیشترمردم این است که منکرات بزرگتری انجام میشودوکسی نه پیگیرونه مطالبه گر برای چنین منکراتی است،واینگونه پیگیری ومطالبه گری برای یکی ازاحکام شرعی به نام حجاب ورها کردن منکراتی که گاها سنگینروخطرناکتراز موضوع حجاب است،بیشتربه بهانه ای میماندبرای اجرا وپیشرفت ویا سرپوش گذاشتن براهداف دیگری که مردم ودلسوزان ازآن مواردغافل بمانند.اگردغدغه هابرای دین است،پس به همه احکام دینی باید چنین واکنش‌ها وحساسیتهایی نشان داد.نه فقط سرحجاب بلوادرست کردومردم را به جان هم انداخت.
ناشناس۳۰۷۷۹۴۴۲۱:۲۲:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
دمت گرم پهلوان حق گفتی حلال باش شیرمادرت حرف حق حسابی جواب نداره زنده باد تمام پهلوانان ایران زمین
ناشناس۳۰۷۷۹۵۱۲۱:۲۹:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۲
هدف آفریتش خیلی فرا تر از این است ما امدیم تکامل پیدا کنیم هنوز از نظر فکری به اندازه کافی رشد نکردیم که خداوند راز آفرینش را بر ما عیان کند خداوند منبعی از صفات نیکو است بخشش و مهربانی خداوند همه پیامبران آسمانی را به پیامبری منصوب کرده آنقدر که خدواند ما به رفتار نیک مثلا امانت داری ک حق مردم و رعایت اصول انسانیت دعوت و هدایت کرده مثلا هیچ وقت ما را تهدید نکرده اگر نماز نخوانیم روزه نگیریم بخاطر آن ما را مجازات می کند اما بخاطر حق مردم هم در کتب فقهی و هم در تمام کتب آسمانی ما را نهی و پروردگار گفته اند از آن نمی گذرند در حال حاضر مردم در خرید مایحتاج روزمره گوشت لبنیات و میوه در فقر بسر می برند قادر به تامین هزینه زندگی نیستند و کسی که مردم را ناراحت و غمگین کند و اشک انسان ها از چشمان جاری کند گناه کار است . ما باید به روز رستاخیز و جهانی که روح ما در آن باقی خواهد ماند باور داشته باشیم خداوند بخشاینده مهربان است چرا باید کسی به انسان دیگر یا باورهای هم دیگر وحتی نظرهای هم توهین کنیم توهین کردن مختصص انسان های کوته فکر است در فلسفه انسان از بحث و جدل و تجمیع باورها و نظرات به یک نتیجه مثبت می رسد
ناشناس۳۰۷۸۷۵۱۱۴:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۱۳
اولین سوال نماز هست
ناشناس۳۰۷۷۹۵۳۲۱:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۱۲
واقعا تو کشور ما افغانی بیداد میکنه بندازید بیرون اینا روهمه چی یارانه ای مانند نان آب برق گاز تلفن استفاده می کنند.
ناشناس۳۰۷۸۵۵۸۱۱:۱۴:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۳
خداخیرت دهد عزیز حرف دل ما رو گفتی
ناشناس۳۰۷۷۹۵۴۲۱:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
الکی نگید اون عده که بی حجابن پس از رفع مشکلات جامعه دیدگاهشون عوض میشه. هر رفتاری حداقل ترین زمانی که نیاز داره نهادینه بشه و پذیرفته بشه چندین دهه زمان میبره. دو دو تا شده. سبک سنگین شده. آزمون خطا شده.یا عقل بالا پایین شده و خلاصه هر چی بگم کم گفتم. شما با مردم با سواد و در عصر جدید و دنیای جدید روبرو هستید.
ناشناس۳۰۷۷۹۶۴۲۱:۴۷:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
مسبب دین گریزی مردم به خصوص جوانان همان آدمهای هستند که تظاهر به دین میکنند برسی شود این آدمها هم کارشان هم در آمدشان هم رفتارشان هم کردارشان هم گفتارشان با ادعایی که دارند هم خوانی ندارد
ناشناس۳۰۷۸۷۵۲۱۴:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۳
می شود بگویید چرا اروپا بی دین شدن؟!!!
ناشناس۳۰۷۷۹۶۷۲۱:۴۹:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بی حیایی را جمع نکنید در سال های آینده با طغیان انحرافات جنسی واخلاقی بیشتر نسبت به الان روبرو خواهید شد
ناشناس۳۰۷۷۹۷۴۲۱:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
اگر قانون حجاب اجرا می شد به مسئله مهم این روزها بدل نمی شد همان طوری که اگر قانون مالیات بر دلالی در سال های قبل تصویب و اجرا می شد الان با تورم بالا روبرو نمی بودیم
.۳۰۷۷۹۷۶۲۱:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بالاخره یکی حق گفت
یک ایرانی۳۰۷۷۹۸۶۲۱:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۲
سلام علیکم اولا ازقدیم گفته شده کشنده را بکش هرکس است خوبه دوما طالب چند مرزبان ما را شهید کرده است پس چرا ایران بایداز خون جوانان خودش بگذرددرثانی مگر طالب قدرقدرت داردکه اینهمه ملاحظه می‌کنید با وجودیکه خیلی ازافغانها ازایران حمایت می‌کنند پس منتظره هستید
ناشناس۳۰۷۷۹۸۹۲۲:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
حجاب قانون دین و عفاف حق زنان ایرانی است اگه حکومت اسلامی نتونه از دین اسلام دفاع کنه حریف چند زن بی حیا بشه دیگه نمیشه به حکومت اون کشور گفت اسلامی
ع..م..د۳۰۷۷۹۹۱۲۲:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۱۲
البته همه آزادند نظراتشان را بیان کنند والبته جانب اخلاق وانصاف را رعایت ومغرضانه وبدبینانه نظر ندهند حجاب از احکام دین اسلام است که قرآن خصوصا سوره مبارکه نور به ان پرداخته وحدود را مشخص کرده واین حدود در جهت شخصیت دادن به مسلمان وحفظ افراد ومومنین ومومنات است وپیشگیری از بی بند وباری که امنیت اجتماع را به هم زده وباعث ناهنجاری وانحراف در جوانان از مرد وزن خواهدشد لذا کلمه اجبار در مورد حجاب وآزاد بودن آن حرف عبث وناپسند است وانصاف نیست حرمت شخص را به نام آزادی حراج کردن کار مومن ومسلمان نیست بلکه کار لاابالیها وعدم پایبندی به حلال وحرام ومحرم ونامحرم است که ریشه اش اول در تفکر غلط ودنباله روی از دشمنان دین ودینداری است والی آخر
ناشناس۳۰۷۸۰۱۶۲۲:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۲
مسئولین عزیز. خواهشا بجای حجاب بفکراین طالبان باشید که غلط زیادی کرده وایران وایرانی روتهدید کرده. خواهشا ساکت نباشید. کاری کنید تا بنشیند سرجاش
مردم۳۰۷۸۰۲۰۲۲:۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
اینکه انسان طرفدار مردم کشورش باشد ربطی به اصلاح طلب و اصول گرا ندارد بلکه به انسانیت و معرفت بستگی دارد.درود بر رسول خادم
رسول۳۰۷۸۰۲۲۲۲:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۱۲
کی داره به این اقا رسول خط میده؟؟ اقا رسول حیفه نجاتش بدهید..... اون نامردی که از ابرو این پهلوون داره استفاده ابزاری می کنه کیه.؟؟ یه ادم عاقل واگاه بشینه با اقا رسول حرف بزنه اورا ازاین وضعیت خارج کنه... فردا دیره....
ناشناس۳۰۷۸۰۴۳۲۲:۳۳:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۱۲
میزان رای و نظر اکثریت ملت ایران که حاکمیت باید بشنود ، نادیده گرفتن اکثریتی از ملت قطعأ سرانجام خوبی برای حاکمیت و کشور نخواهد داشت ..
ناشناس۳۰۷۸۰۴۶۲۲:۳۵:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۲
حجاب حکم خداست و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود از طرف دیگر هم دغدغه دولت فقط نباید مبارزه با بی حجابی باشد باید جلوی تمام مفاسد اقتصادی وتورم گرفته شود
ناشناس۳۰۷۸۰۴۹۲۲:۳۸:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۲
علت دین گریزی وبدبین شدن مردم به دین،همان مروجان دینی است که مردم راسفارش به ترک دنیامیکنندولی خودشان مال ومنال جمع آوری میکنند، همانهاییکه خودرامستحق استفاده ازتمام ظرفیتهامیداندکه گویا خودشان صاحب ایران هستند.
ناشناس۳۰۷۸۵۴۰۱۰:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
درود بر شما .. دقیقآ ... آفرین و احسنت ..!
مرتضی۳۰۷۸۰۵۵۲۲:۴۴:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۲
حجاب جای خودش را دارد، اقتصاد و دیگر مسائل هم جای خودش رادارد، هر کدام باید بصورت جداگانه و تخصصی بررسی شود و قانون گذاری شود. این که ما حجاب را رعایت نکنیم و بگوییم فلان مسئول اختلاس کرده و شما گیر دادین به تار موی مردم، اشتباه است کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند و در مراکز عمومی کشف حجاب می‌کند باید به مجازاتی که قانون میگوید مجازات شود، و کسی هم که اختلاس می‌کند باید مورد پیگیری قرارگرفته و به سزای اعمال خود برسد، اشکال کار خود ما هستیم که همه چیز را به بهانه ی اینکه خودمان را تبرئه کنیم با هم قاتی میکنیم، هر موقع یاد گرفتیم که هر چیز باید سر جای خودش باشد، آن موقع است که رسیدگی آسان و بدون مشکل خواهد بود،
رضا۳۰۷۸۰۸۳۲۳:۱۶:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۲
به نظر بنده که خراسانی هستم نباید دولت ایران و نظامش با گروه خبیث طالبان که تشنه به خون ایرانیان وتشیع است رابطه برقر ار میکرد بدترین اشتباه نظام که صددرصد مخالف این کار هستیم سفارت رو در اختیار این گروه مزدور وتروریست گذاشتن .چرا باید به یک گروه خون ریز تروریست که به هیچ قانونی جز خون ریختن اونم کشتن شیعه کارردیگری نداره سفارت در مرکز ایران بدین. مگه اینا با داعش چه فرقی دارن برادر تنی داعش هستن چرا به نظر مردم ایران اهمیت نمیدین وخون جوانان ایران رو بی ارزش جلوه میدین این گروه تروریست اگه الان جلوش گرفته نشه در اینده هسته های داخلی که در ایرانن رو فعال وتجهیز میکنه بر علیه مردم با حمله های انتحاری . هر چه زودتر مهاجرین افقانی رو به کشور خودشون باز گردانده بشن
ناشناس۳۰۷۸۵۴۸۱۱:۰۶:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۳
درود بر شما .. متاسفانه جمعیت مهاجرین غیرقانونی افغانی در ایران به شدت زیاد شده .. حداقل 15 میلیون اتباع افغانی در کشور ما هستند و به سرعت در حال زاد و ولد هستند .. قطعآ طی چند سال آینده جمعیت بسیار بزرگی خواهند بود و خطر در راه ... !!!
ناشناس۳۰۷۸۰۸۹۲۳:۲۴:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بدترین سم برای اقتصاد اختلاف شدید طبقاتی است . متاسفانه افراد خسیس و حریص در فعالیاتهای اقتصادی وارد شدن مثل ساخت وساز و غیره و تمام پول را به جیب خود میزنند و به دیگران نمی گذارند چیزی برسد. و این عامل باعث نارضایتی شده . چون سرمایه های بالای ۵۰ میلیارد مالیات واقعی را پرداخت نکردند و سود تورم را فقط به جیب خودشان زدند و سر مردم و دولت کلاه گذاشتن ، از ۵۰ میلیارد به بالا با تورم کنونی باید بیشتر پول به خزانه دولت برگردد برای کسری بودجه و کم کردن اختلاف طبقاتی .
شیبانیان۳۰۷۸۰۹۴۲۳:۲۸:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۲
سلام من بارها نظرم را گفتم که طالبان انسانهای درستی نیستند نمی شود روی حرف آنها حساب باز کرد باید ضمن هوشیاری تمام مرزهایی که با افغانستان داریم دیوارکشی شود مثل ترکیه که در مرز خودش با کشور عزیزمان ساخته است هم جلو قاچاق را می گیره و هم جلو تروریسم
ناشناس۳۰۷۸۱۰۷۲۳:۳۸:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۲
ریشه بسیاری از مشکلات کشور تحریمهای امریکا وخسارتهایی که که از این موضوع به کشور وارد میشود
ناشناس۳۰۷۸۱۰۹۲۳:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۲
دوست من اگر منظور شما از پول خوب ده دوازده میلیون تومان حقوق مرزبانان است بیا ما همون قدر هم میزاریم روش شما به جای سرباز برو مرز عزیز شما باید بدانید کادر و وظیفه نداره تعداد کادر که شهید میشن بیشتره اما مشکل کادر و وظیفه نیست باید سیاستمداران عاقل باشند تا درست تصمیم بگیرند
ناشناس۳۰۷۸۱۱۷۲۳:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۱۲
کلید حل مشکلات جامعه بیرون کردن مهاجرین افغانی است اجازه بدید برگردن کشورشون رو بسازن.
ناشناس۳۰۷۸۱۷۳۰۰:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۳
باسلام .وقتی طالبان که اصالت افغانی داره راضی نیست یک لیتراب به ایران بده .این هایی که ایران هستن نه مالیات میدن نه چیزدیگه، بعدازمنابع ایران استفاده میکنند.دولت مردان مابدانندایرانی جانش ومیده برای کشورش ،ولی خواهشی که داریم ایناروبیرون کنید
نادر۳۰۷۸۲۲۷۰۱:۲۶:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۳
حجاب نه تنها یک مسله کاملا شخصی است در تمام جهان به رسمیت شناخته شده است. ولی حمله کردن گروه تروریست طالبان و کشتن چند جوان . مگر انسان اینقدر بی ارزش شده است که اصلا هیچ حرفی حتی در موردش نمی زنید حتی با طالبان مسامحه می کنید.
بلاش۳۰۷۸۲۳۰۰۱:۳۳:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱۳
این خیلی ساده لوحانه است که فکر کنید آمریکا از افغانستان فرار کرده و طالبان پیروز شده است.خروج ناگهانی آمریکا تنها یک دلیل داشته و آن معامله با طالبان است حتی تجهیزات نظامی خود را نبرده و یا منهدم نکردند تا مورد استفاده طالبان برای اجرای دستوراتشان باشد حال بعد از جاگیری طالبان حملات مرزی،قطع آب،و سناریوهای بعدی علیه ایران شروع شده است.
جاوید۳۰۷۸۲۳۷۰۱:۴۲:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
اگر مردم راحت زندگی کنند بیشتر جذب ادیان میشوند واگر سخت گیری شود از ادیان و مدعیان مذهب دور میشوند وهر جا آزادی عقیده باشد پیشرفت و فراوانی می‌آید.
علی۳۰۷۸۲۴۴۰۲:۰۲:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۱۳
درود،واقعا برای کشوری مثل ایران متاسفم که هنوز تو گیر و بند حجابه، مردم تو بدترین شرایط دارن زندگی میکنن.
محمد۳۰۷۸۲۴۹۰۲:۲۵:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۳
هروقت دولت توانست جلوی گرانی بازار را بگیردمطمئن باشیدخودبه خود مشکل حجاب حل میشود مشکل مردم گرانی هست که هرروز دارن شرمنده زن وبچه ها خودمیشوند.
حسنی۳۰۷۸۲۵۴۰۲:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۳
رسول خادم یک کشتی گیر که بیشتر نبود چون از ریاست فدراسیون بیرون کردن عقده ای شد
ناشناس۳۰۷۸۲۷۱۰۳:۳۴:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۳
باسلام وقتی شایسته سالاری نیست وهرکسی جای خودش نیست دشمن هم ازاین خلا ها سواستفاده کرده واینگونه مشکلات مثل حجاب شکل میگیره امربه معروف ونهی از منکر چیزی نیست که هرکس ازهرجارسیدامرونهی کنه اونی که ماموراینکارمیشه اولاباید تجربه داشته باشه دومن بایستی روانشناس باشه وسعی شودافرادمتدین وخداترس باشن.
ناشناس۳۰۷۸۲۷۴۰۳:۴۱:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۱۳
باسلام درموردطالبان نظربه اینکه همه واقعیت‌های افعانستان نیستن وحتی مورداعتمادهم نیستن دولت بایستی جانب احتیاط را مراعات می‌کرد حتی برای مدتی ارتباط تجاری راباین گروهک قطع می‌کرد که بقول معروف ماستشونا کیسه کنن والتماس کنن اگه اونها به ایرانیان رحم میکنن که دولت ما به اونها رحم میکنه البته حساب مردم افعانستان ازاین گروهک جداست پس بایستی درتنگنا قرارگرفتن که حساب بیاد دستشون
عزیزی۳۰۷۸۲۸۶۰۴:۵۲:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
مسئله حجاب باید هرچه سریعتر حل شود وگرنه به ناهنجاری دائمی که زیبنده یک کشور اسلام نیست ، تبدیل میشود
تنها۳۰۷۸۶۹۳۱۳:۲۴:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
فقر و فساد اشکال نداره فقط بی حجابی زیبنده کشور اسلامی نیست؟!
مهدی۳۰۷۸۳۱۳۰۷:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۱۳
بله حجاب نباید اولویت مسئولین باشدمسئولین بایدتورم رامهارکنند جلوی مافیای ایران بایستن وباگرانی مبارزه کننددخل وخرج مردم ابدا جوردرنمیادرابطه باروسیه متجاوزماراکاملا منزوی میکنه .
حمید۳۰۷۸۳۲۷۰۷:۲۳:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۳
این تیتری که زدید عالی بود.بین بی حجابی و بی بندوباری تفاوت وچود داره .من سریالهای جدید کره ای رو که می بینم با این که حجاب اونجا اجباری نیست مردم بی بند وبار نیستند حد و حدود امکان عمومی رو رعایت می کنن حتی تصاویری که صلاح نمی بینن کودکان و نوجوانان ببینن توی سریالها مات میشه.
ناشناس۳۰۷۸۳۶۸۰۸:۰۳:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۳
چون سرباز مرزی بودم باید بگم متاسفانه مطمعنا سلاحی که دست سرباز لب مرز است برای حفاظت از مرزها جوابگو نیست.
ناشناس۳۰۷۸۳۸۰۰۸:۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۱۳
آن جوان پاک سبزواری شهید شد چون آن دختر بی حجاب با پوشش باز چند تا اوباش می کشیدند تا ببرند. افراد بی حجاب هرزه با لباسهای بد باعث هرج و مرج در جامعه می شوند
یک زن ایرانی۳۰۷۸۳۹۱۰۸:۳۰:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱۳
مهم ان است که بپذیریم در جامعه اکنون مشکل ی داریم بانوان سرزمینم نیمی از جامعه ایران هستند که به برکت نظام فکری امام(ره) به بلوغ فکری واندیشه ای والایی رسیده اند و خود می توانند برای دفاع از دین وآزادگی خود تصمیم بگیرند وراه مستقیم وهدایت را انتخاب کنند .البته با تبیین و رعایت حق آزادی.
اذرگون۳۰۷۸۳۹۵۰۸:۳۲:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
هم باید به مسئله حجاب رسیدگی بشه وهم مسائل دیگه
ناشناس۳۰۷۸۴۵۸۰۹:۲۷:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۱۳
رسول خادم یک پست بگیره آرام میشه. ظلم به آقا تختی است اگر امثال رسول خادم با آقا تختی مقایسه شوند. آقا تختی زمان شاه علیه ظلم شاهنشاهی بود. رسول خادم هم نوا با دشمنان تجزیه طلب ایران است که خیر و صلاح مردم را نمی خواهند. رسول خادم بدجور بدل خورد و خودش هم نفهمید.
ناشناس۳۰۷۸۵۶۱۱۱:۱۷:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۳
ملت ایران بهتر از منو شما می‌فهمد می داند رسول خادم در چه جایگاهی است برای همین ایشان نزد اکثریت جامعه عزیز و محترم هست !!!
ناشناس۳۰۷۸۵۸۸۱۱:۳۸:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۳
ایران جای زن بی حجاب نیست همین و بس!
ناشناس۳۰۷۸۶۵۹۱۲:۵۴:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۳
این شمائید که باید به دل جامعه برگردید.برید ببینید راه ملت چه سمتی شده.
تنها۳۰۷۸۶۸۸۱۳:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۳
مسئولین اگر میخواهند جامعه اصلاح و بی حجابی کاسته شود فقط بروند سروقت اقتصاد لجام گسیخته کشور. در ضمن به جوانان دکتر مهندس بیکار میدان داده بشه. فلانی بازنشست شده و علاوه بر حقوق بازنشستگی، دوباره سرکار دوم و سوم هم میره و خداتومن حقوق میگیره اونوقت من رتبه برتر دوره دکتری تخصصی باید بخاطر فقر انصراف بدم و با موتور پیک کار کنم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین