جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه/ وعده بهادری جهرمی درباره کاهش تورم/ نامه قالیباف به رهبری درباره برنامه هفتم

  4020309084 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه/ وعده بهادری جهرمی درباره کاهش تورم/ نامه قالیباف به رهبری درباره برنامه هفتم

جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» وزیر کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون بودجه ١۴٠١ تکلیف کرده بود مابه التفاوت ارز ترجیحی به صورت کالابرگ و روش های دیگر اجرایی شود.

وی گفت: لازمه اجرای این قانون بسترسازی بود و فراهم شدن زیرساخت بود که در نهایت در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد و بعد از پاسخ مثبت در چند استان، در سراسر کشور بستر آماده شد، اما با اقبال عمومی مواجه نشد و درصد کمی با کالابرگ همراه شدند.

مرتضوی اضافه‌کرد: با ایجاد مشوق‌های جدید و پیش بینی منابع، مقرر شد میزان یارانه یارانه بگیران در سه دهک اول افزایش ٢٠ درصدی داشته باشد؛ این ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان است که لازمه برخورداری از آن استفاده از کالابرگ است. در صورتی که افراد سه دهک نخست ۷۰ درصد مبلغ یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند مشمول افزایش ٢٠ درصد می شوند.

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی ادامه‌داد: یک ماه زودتر یارانه در سامانه ملی اعتبار واریز می شود و افراد می توانند در زمان مشخص از کالابرگ بهره مند شوند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره تغییر دستمزد کارگران، گفت: بر اساس قانون تصمیم گیرنده دستمزد، شورای عالی کار است که دستمزد برای سال ۱۴۰۲ تعیین و ابلاغ شده است و بنای دولت طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهتمام به مهار تورم است.

مرتضوی افزود: آمارهایی از مراکز رسمی اعلام شده که با شیب ملایم، تورم مدیریت می شود و امیدواریم با کاهش تورم سفره کارگران رونق بگیرد.

انتقاد رسانه اصولگرا از دولت درباره کالابرگ الکترونیک

مشرق درباره سخنان معاون وزیر رفاه مبنی بر استقبال نکردن مردم از طرح کالابرگ الکترونیک نوشت: «درباره ماجرای کالابرگ چند سوال اساسی وجود دارد:

_ چرا مجلس به مسئله تأخیر در اجرای این طرح که قانون مصوب مجلس نیز هست ورود نمی‌کند؟

_ چرا اجرای این قانون که تأثیر مستقیمی در رفع بخشی از مشکلات اقتصادی مردم دارد تاکنون با تأخیر مواجه بوده است؟

_ و اینکه استقبال نشدن از مراحل آزمایشی طرح کالابرگ تا آن حد عجیب است که حتما باید واکاوی بیشتر در قبال آن صورت بگیرد.

پر واضح است که این نبود استقبال یا به دلیل بی‌کفیتی کالاهای شامل طرح کالابرگ بوده، یا به دلیل ناچیز بودن تفاوت قیمتی و یا به علت ناچیز بودن منافع خرید در این طرح.

به هر کدام از این 3 دلیل اما تکرار استقبال نکردن مردم از این طرح ضروری و قانونی هرگز قابل پذیرش نخواهد بود و بعنوان یک ناکارآمدی آشکار تلقی می‌شود.»

***

وعده بهادری جهرمی درباره کاهش تورم

به گزارش ایسنا ، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: برنامه هفتم توسعه نهایی شده و پس از اعمال پیشنهادات اصلاحی در اولین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری امسال با دو دهم درصد کاهش مواجه شده که انتظار کاهش بیشتر می‌رود. در چهار استان نرخ بیکاری به یک‌رقمی رسیده و در۲۳ استان نرخ بیکاری یک رقمی است.صادرات کشور در دو ماه اول سال نسبت به سال گذشته حدود پنجاه درصد به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه افزایش داشته است.

وی درباره امکان برقراری ارتباط سیاسی با مصر بیان کرد: دولت آماده توسعه روابط با مصر است. پس از فرمایش رهبری،  رییس‌جمهور به وزارت خارجه دستور داده‌اند که اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

جهرمی در پاسخ به این پرسش که امکان بروز تورم شدید در ماه‌های آینده وجود دارد؟، گفت: در سال گذشته عوامل تورم‌زای جهانی به خاطر جنگ اوکراین ، افزایش دستمزد کارگران، اصلاح ارز ترجیحی، ناآرامی‌ها و جنگ ترکیبی عوامل کوتاه مدتی بودند که در کنار عوامل ساختاری قرار گرفت. رییس بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد که در ماه های آینده شاهد کاهش تورم خواهیم بود. در سال جاری شاهد آثار اقدامات دولت برای کاهش تورم هستیم. رهبری در دیدار اخیر اعلام کردند قانونگذاری باید متناسب با شرایط واقعی باشد. گاهی طرح‌ها خوب است اما زمینه‌ها و ساختار لازم وجود ندارد. دولت موافق اجرای کالابرگ الکترونیکی است و تلاش کرد زیرساخت‌های آن را فراهم کند. قانون باید قابلیت اجرایی داشته باشد. با تلاش دولت زیر ساخت‌های لازم فراهم شد و در برخی شهرها این طرح‌ها به صورت اختیاری اجرا شد که مردم خیلی استقبال نکردند. دولت سعی کرد امتیازات بیشتری اختصاص دهد و طرح مجددی را اجرا کند. دولت  موافق این طرح است و مقدمات آن را فراهم کرده است.

وی درباره انتقادات از لایحه عفاف و حجاب بیان کرد:‌ این لایحه، یک لایحه قضایی است که قوه قضاییه آن را برای دولت ارسال کرد. دولت میزانی از اختیار برای تغییر در لایحه را دارد  البته دولت همدل و همنظر و هم نگاه با سایر قوا در این زمینه است. دولت با همین نگاه اصلاحات حداقلی انجام داد و متن با این اصلاحات برای مجلس ارسال شد. فرایندهای قانون‌نویسی برای همین است که ضعف قانون‌ برطرف شود.  در جریان رسیدگی به این لایحه امکان اصلاح آن وجود دارد. باید کمک کنیم تا اگر ضعفی در این لایحه وجود دارد در فرایند رسیدگی به آن، برطرف شود.

***

گزارش مرکز پژوهشهای مجلس: نرخ تورم احساس شده توسط مردم 86 درصد

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی درباره دلایل عدم انطباق تورم اعلامی مراکز رسمی و تورم احساس شده مردم در جامعه اعلام کرد: در مرداد سال گذشته میانه نرخ تورم احساس شده توسط مردم 86 درصد بوده؛ در حالی که بانک مرکزی و مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه این ماه را به ترتیب 46 و 51 درصد اعلام کردند.

این مرکز با تأکید بر اینکه سیاست‌گذار برای اجرای سیاست پولی باید نرخ تورم احساس شده افراد را به طور مستمر رصد می‌کند، آورده است: الگوی مصرف متفاوت افراد و گروه‌های جمعیتی مختلف (مثل نرخ تورم مستاجرها، نرخ تورم افراد دارای فرزند، نرخ تورم خانوارهای زن سرپرست و ...) نشان داد نرخ تورم که میانگینی از رشد قیمت‌ها در کل اقتصاد است، لزوماً تورم گروه‌های مختلف را نمایندگی نمی‌کند.

***

رای اعتماد مجلس به صحرایی

به گزارش فارس، جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای سکان‌داری وزارت آموزش و پروش صبح امروز برگزار شد.

در نشست امروز محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صحن مجلس حضور  داشت. سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: رئیس جمهور قرار بود امروز برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور پیدا کند و در پایان هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه تدوین برنامه هفتم توسعه نهایی نشده و به همین دلیل تقدیم آن به مجلس نیز به تاخیر افتاده است، برنامه حضور آیت الله رئیسی در مجلس شورای اسلامی لغو شد.

پس از سخنان موافقین و مخالفین و ارائه برنامه توسط وزیر پیشنهادی، رضا مراد صحرایی با 167 رای موافق و 86 رای مخالف موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شد.

***

عباس علی‌آبادی برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی شد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تحویل نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس خبر داد.

سید نظام الدین موسوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز نامه کتبی معرفی عباس علی‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی واصل شد.

وی گفت که نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت در اولین جلسه علنی مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اعلام وصول می شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: امروز دومین وزیر پیشنهادی دولت، آقای عباس علی‌آبادی چهره شناخته‌شده در عرصه صنعت به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی شد. ایشان ریاست سابق دانشگاه صنعتی مالک اشتر، معاونت وزیر نیرو و مدیرعاملی مپنا را در سوابق خود دارند و امیدواریم با اعتماد مجلس این وزارتخانه مجدداً با مسئولیت وزیر اداره شود و از تلاش‌های آقای نیازی قدردانی می‌کنیم.

بعد از تشکیل وزارت بازرگانی دولت یک وزیر معرفی خواهد کرد

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به معرفی وزیر صمت، اظهار داشت: دولت با هماهنگی مجلس آقای علی‌آبادی را به‌عنوان وزیر صنایع و معادن به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است و بعد از  تصویب وزارت بازرگانی وزیر این وزارتخانه را معرفی خواهد کرد.

وی افزود: اصلاً این طور نیست که بعد از تفکیک نیاز به معرفی دو وزیر باشد بلکه بعد از ایجاد یک وزارتخانه دولت برای آن وزارتخانه وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی خواهد کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بعد از تفکیک وزارتخانه‌ها هیچ مشکلی برای وظایف وزیر صنایع ایجاد نخواهد شد ازاین‌رو تفکیک وزارت صمت و ایجاد وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی تصویب و نهایی شده است و اکنون منتظر طرح آن در صحن علنی مجلس هستیم.

***

هیچ تغییری در سهمیه و قیمت بنزین در دستور کار نیست
 
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیچ تغییری در مقدار سهمیه بنزین کارت‌های سوخت شخصی و قیمت بنزین در دستور کار نیست.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، در متن این اطلاعیه آمده است: در پی برداشت نادرست از مصاحبه یکی از مدیران این شرکت توسط یکی از رسانه‌های محلی، موج رسانه‌ای نادرستی در فضای عمومی رسانه‌ای کشور و افکار عمومی شکل گرفت که اساساً فاقد اعتبار است.

بر این اساس، با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای و انتقاد از موج جریان‌سازی رسانه‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تشویش اذهان عمومی، به اطلاع همه مالکان خودروهای شخصی بنزین‌سوز می‌رساند همچنان سهمیه ماهانه با نرخ اول ۶۰ لیتر با قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و سهمیه با نرخ دوم، ۱۵۰ لیتر با نرخ سه‌هزار تومان در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور قابل برداشت است.

شایان ذکر است که طبق اطلاع‌رسانی‌های قبلی دولت، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار ندارد.

***

حل و فصل دو پرونده اختلافی ایران و آژانس

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایرنا؛ منابع آگاه خبر داده‌اند که در جریان گفت‌وگوها و تعاملات میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی دو توفیق جدید دیپلماتیک بدست آمده است. در نتیجه مذاکرات فنی صورت گرفته، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) بسته شده است. همچنین ماجرای ادعاهای مطرح شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص تولید اورانیوم با غنای ۸۳.۷ در سایت فردو نیز با توضیحات سازمان انرژی اتمی پایان یافته است.

این اتفاق مثبت در حالی رقم خورده است که رژیم صهیونیستی همواره تلاش داشته تا پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام به تنش‌ها دامن زده و ادعاهای بدون پشتوانه‌ای را مطرح کند. در حالیکه مدت زیادی تا برگزاری نشست جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی نمانده است، اکنون دو موضوع اختلافی یعنی ادعای غنی سازی بیش از ۶۰ درصد و همچنین پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مختومه شده است.

***

نامه قالیباف به رهبری درباره برنامه هفتم

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا امروز لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه نشد، اظهار داشت: روز گذشته بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت به اتمام رسید، اما نامه رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برنامه هفتم توسعه از دفتر مقام معظم رهبری به دولت ارجاع شد.

وی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی ملاحظاتی درباره برنامه هفتم توسعه داشت که بنده در جریان جزئیات آن نیستم، اما قرار شد دولت این موارد را در لایحه برنامه هفتم توسعه لحاظ کند. علی القاعده فردا بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت به اتمام می‌رسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله محوری و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه لحاظ شده و در ذیل آن راهکارهای اجرایی هم آمده است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور برای تقدیم برنامه هفتم توسعه حتماً در مجلس حضور می‌یابد.

***

دولت نسخه نهایی لایحه حجاب و عفاف را به مجلس تحویل داد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباب تغییرات در لایحه حجاب و عفاف گفت: در خصوص لایحه حجاب و عفاف ما نظر دولت را ضمیمه لایحه ارسالی قوه قضاییه به مجلس فرستادیم، البته طبیعی است نمایندگان محترم می‌توانند تغییراتی را ایجاد کنند و در نهایت آنچه تصویب شد به عنوان قانون اجرا خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره ایجابی و یا سلبی بودن لایحه حجاب به خبرنگار جماران گفت: در موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اصل بر فعالیت‌های ایجابی است. شورای انقلاب فرهنگی مصوباتی در سال ۸۴ داشت که اگر به آنها عمل شود تاثیر بسزایی خواهد داشت، براساس قانون قبلی موارد تخطی از رعایت حجاب همه جرم محسوب می شد و سرو کار با قوه قضاییه بود، در این لایحه مجریان هم می‌توانند در مواردی به عنوان تخلف افراد جرائم و محدودیت‌هایی در نظر بگیرند.

وی در خصوص تفاوت دو لایحه قوه قضاییه و دولت گفت: مقداری تغییرات وجود دارد اما ماهیت آن تغییری نکرده زیرا لایحه قضایی است ما نمی‌توانستیم کلا تغییر دهیم، پس از انتشار عمومی صاحب نظران می‌توانند لایحه قوه قضائیه و دولت را مقایسه کنند.

حسینی در پایان افزود: به هر حال امروز نسخه نهایی دولت تقدیم مجلس شد تا مورد بررسی قرارگیرد.

***

دو پیام آمریکا و کشورهای اروپایی به ایران

همشهری نوشت: «سلطان عمان در جریان سفر به تهران حامل دوپیام از سوی آمریکا و 3کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بود که به‌طور قطع این 2پیام می‌تواند در شکست قفل بن بست مذاکرات وین مؤثر واقع شود. از آنجایی که آمریکا و 3کشور اروپایی به‌خوبی دریافته‌اند که اعمال فشار وتحریم‌ها نمی‌تواند ایران را در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا وادار به تسلیم کند لذا درصدد ارسال سیگنال‌های مثبت به تهران برآمده‌اند. تلقی اروپایی‌ها این است که بازگشت همه طرف‌ها به میز مذاکره و دستیا‌بی به یک توافق جدید می‌تواند به نگرانی‌های غرب نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران پایان دهد و راه را برای تعامل بیشتر بین جمهوری اسلامی وکشورهای اروپایی هموارتر خواهد ساخت.

کشورهای اروپایی برای ابراز حسن‌نیت خود آقای اسدالله اسدی دیپلمات برجسته ایرانی را که 5سال در زندان‌های بلژیک به اتهامات واهی زندانی بود، یک روز قبل از سفر پادشاه عمان آزاد کردند. در چنین فرآیندی به‌نظر می‌رسد هم آمریکا و هم 3کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان درصدد بازگشت به میز مذاکره وین هستند زیرا گزینه‌های تحریم و تهدید علیه ایران تأثیر خود را از دست داده است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۷۲۴۶۶۲۰:۳۸:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۹
از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران درخواست می‌شود وقتی را مقرر نمایند تا قشر ایثارگر بتواند مسائل و مشکلات خود را رودررو درمیان بگذارد.
ناشناس۳۰۷۲۹۵۱۰۰:۲۷:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۰
از ریاست محترم مجلس انقلابی بردار بزرگوار قالیباف درخواست میشود با توجه به انتخابات مجلس که چند وقت دیگر پیش رو داریم لیست نمایندگان غیر انقلابی که رانت خودرویی داشته اند را شفاف سازی نمایند تا مردم برای رای دادن بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند .
ناشناس۳۰۷۳۲۶۳۰۶:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۰
بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران از روشنایی مناسبی برخوردار نیست و به قدری تاریک‌اند و نور کم در آنها وجود دارد که بعضا خانواده‌ها جرات نمی‌کنند شب هنگام به این پارک‌ها قدم بگذارند.
ناشناس۳۰۷۳۲۶۵۰۶:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۱۰
کسـی که 5 یـا 6 میلیون حقوق می‌گیرد با هزینه سبد معیشتی 21 میلیونی چـه باید بکند؟ تکلیف طبقه ضعیف با این مشکلات اقتصادی و معیشتی چه می‌شود؟
ناشناس۳۰۷۳۲۶۷۰۷:۰۱:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۰
صف های بلند انتظار برای سوار شدن اتوبوس این روزها خیلی معنی دار هستند!
ناشناس۳۰۷۳۲۷۳۰۷:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۰
با وجود مشکلات معیشتی روزافزون ، پیشرفت‌ها ادعایی دولتیان برای برای مردم قابل هضم نیست.
ناشناس۳۰۷۲۴۷۳۲۰:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۹
با این گرانی اجناس، کالاها و مواد غذایی و معیشتی، نان، لبنیات و نرخ خدمات عمومی، تورم شدید واقعا این حقوق‌های ناچیز و حداقلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی پاسخگو نیست.
ناشناس۳۰۷۲۹۵۸۰۰:۲۹:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۰
آقای سید نظام الدین موسوی تفحصی در ارتباط با بانک ها از سوی مجلس به شما ابلاغ شد با آن چه کردید
ناشناس۳۰۷۳۰۳۲۰۱:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۰
نمایندکان مجلس انقلابی خودشان تکلیف اسامی نمایندگان غیر انقلابی را که رانت خودرویی داشته اند معلوم کنند .
ناشناس۳۰۷۲۴۷۵۲۰:۴۴:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۹
اتوبان تهران- قم و تهران - کرج و بزرگراه‌های داخل شهر تهران مثل همت و... با چاله و چوله‌های زیاد خسارات سنگینی به خودروهای عبوری وارد می‌کنند. معلوم شهرداری و وزارت راه با این عوارض سنگینی که از مردم اخذ می کنند، چه کار می کنند.
ناشناس۳۰۷۳۰۳۸۰۱:۰۲:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۰
چرا نمایندگان مجلس آقایان حاجی دلیگانی و موسوی لارگانی تکلیف تفحص از بانک مرکزی و بورس را برای مردم شفاف سازی نکرده اند
ناشناس۳۰۷۳۳۳۳۰۷:۵۰:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۰
از جناب دکتر توکلی ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت که تنها خودشان سنمی با هیچ یاسمنی ندارند درخواست میشود اعضای سمن را به خط کرده و با نظارت بر ایشان به مسله پاداش های کلان مدیر عامل بانک پاسارگاد و مسولان بانک که از خود بانک و بنگاه های بانک سالیان درازی است دریافت داشته ورود جدی بفرمایند با سپاس از تلاش های بی وقفه جناب دکتر توکلی
ناشناس۳۰۷۲۴۸۳۲۰:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۹
درود و سلام خدا بر مردم مجاهد و سختکوش ولایتمدار یمن که با دست خالی دمار از روزگار جنایتکاران تا دندان مسلح درآوردند
ناشناس۳۰۷۲۴۸۶۲۰:۵۰:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۹
بانک‌های کشور با هدف درآمدزایی هرچه بیشتر بابت هر نوع فعالیت بانکی برای شهروندان از حساب آنان پول کسر می‌کنند در حالی که درآمد کلان بانک‌ها همه از گردش مالی سپرده‌های مشتریان است.
ناشناس۳۰۷۳۰۹۳۰۱:۳۴:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۱۰
از دادستان محترم تهران که در حال رسیدگی به تخلف ۱۲ هزار میلیاردی بانک پاسارگاد هستند درخواست می شود به مسله پاداش های بسیار کلان مدیر عامل و مسولان بانک که از خود بانک و بنگاه های بانک از سالیان دراز تا حالا گرفته و می گیرند ورود نمایند سمن های خنثی و دستگاه های نظارتی هم ورود نمایند
ناشناس۳۰۷۲۴۹۴۲۰:۵۳:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۹
مسئولیت برخورد با داروخانه‌هایی که داروها را به قیمت بالاتر از قیمت مصوب داروها عرضه می‌کنند با چه کسی و نهادی است؟ چرا این آشفته‌بازار سر و سامان داده نمی‌شود؟
ناشناس۳۰۷۲۴۹۵۲۰:۵۴:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۹
بعد آوار برداری، تورم امسال به کانال 30 درصد نزول خواهد کرد
ناشناس۳۰۷۳۲۸۰۰۷:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۱۰
مسئله این است که این آوار را از جایی برداشت، جای دیگر خالی می کند!
ناشناس۳۰۷۳۵۵۵۱۰:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۰
اوار کدومه اقایان قول درست کردن بورس را دادن. اینها کارهای ساده را انجام بدن اوار بر داری پیشگششان
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۷۳۳۰۵۰۷:۳۰:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۰
اگر آواری هم در کار بوده است متاسفانه آواری است که بواسطه بی درایتی و ندانم کاری دولت سیزدهم بر پیکره اقتصاد ایران وارد شده است و نه مربوط به فقط دولت های قبلی آن! همین امروز در خبرهای الف خواندم سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صریحا گفته اند حذف ارز ترجیحی بدون توزیع کالابرگ الکترونیکی غیرقانونی بوده است و قس علیهذا!
ناشناس۳۰۷۳۳۸۸۰۸:۳۵:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۰
کالا برگ خودش هم تورم زا هست
ناشناس۳۰۷۳۴۷۳۰۹:۲۲:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۰
متاسفانه در دهه نود همه شاخص های اقتصادی منفی بود و دولت سیزدهم مشکلات عدیده ای را به ارث برد.
ناشناس۳۰۷۲۶۹۲۲۲:۴۵:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۹
روزنامه ایران: دولت رئیسی کشور را به ریل پیشرفت برگردانده است
ناشناس۳۰۷۳۲۷۸۰۷:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۰
از روزنامه دولت، غیر از این هم انتظار نیست.
ناشناس۳۰۷۳۴۷۴۰۹:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۰
مسیر کلی کشور رو به جلوست اما برای اواربرداری و بازسازی خرابی های 8 سال گذشته زمان لازم است.
م فلاح۳۰۷۲۹۴۷۰۰:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۰
برنامه توسعه هفتم برنامه توسعه نارضابتی عمومی خواهد بود ...مثلا افزایش سن بازنشستگی ...اقایان عزبز شما یک ماه با حقوق کارمند و کارگر حداقل بگیر سر کن بعد نظر بده . به ما هم ماهی حقوق نجومی و سایر امکانات را بدهند تا صد سالگی هم تقاضای بازشستگی نمی کنیم.
ناشناس۳۰۷۳۳۵۶۰۸:۱۳:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۱۰
تکلیف ما که یارانه نمیگیریم چیست؟هر اتفاقی می‌افتد میگویند ارز ۴۲۰۰ را بر میداریم و در قالب یارانه به مردم میدهیم،اکنون هم می‌گویند ارز ۲۸۵۰۰ را بر میداریم و بجای آن یارانه را زیاد میکنیم.از ابتدا به ما گفتند یارانه شامل شما نمیشود چون خانه و ماشین دارید و دانشگاهی هستید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین