مسابقه خوانندگی در ایران

گزارش بازرگانی، 174094،   4020223044 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

برگزاری مسابقه خوانندگی امکانی را فراهم کرده تا آن دسته از افرادی که به این حیطه علاقه­مند هستند، بتوانند از این راه خود را محک بزنند. در سراسر جهان برنامه­های تلویزیونی زیادی برای این منظور اجرا می­شود که هر ساله متقاضیان آنها افزایش پیدا می­کند.

در داخل کشور ما نیز چندین برنامه تلویزیونی با موضوع استعدادیابی خوانندگی برگزار می­شود تا متقاضیان این فرصت را داشته باشند که در حضور اساتید موسیقی ایران سطح مهارت خود را ارزیابی کنند.

در صورتی که احساس می­کنید استعداد آوازخواندن در وجود شما دیده می­شود، در این مطلب با ما همراه باشید تا با معرفی مسابقات خوانندگی، مسیر موفقیت را برایتان هموار کنیم.

چرا باید در یک مسابقه خوانندگی شرکت کرد؟

اگر آرزوی خوانندگی دارید اما تاکنون قادر نبودید در این راستا گام موثری بردارید، شرکت در چنین مسابقاتی می­تواند نقاط ضعف و قوت شما را نشان دهد.

در واقع فضای رقابتی که در این محیط وجود دارد باعث می­شود تا افراد بیشترین تلاش خود را به­کار بگیرند تا شاید این برنامه مسیری باشد که آنها را تا حدودی به رویای خوانندگی نزدیک کند.

در مسابقه خوانندگی شرکت­کنندگان سعی می­کنند در حضور داوران موفق، بهترین حالت صدای خود را اجرا کنند تا بتوانند به مراحل نهایی و نیمه­نهایی برسند.

از طرفی می­توان این نوع برنامه­ها را به­عنوان نقطه آغازی برای نمایش استعداد خود در برابر نگاه بسیاری از مردم دانست.

در این چند سال شاهد آن بودیم که بسیاری از افراد، حتی با وجود این­که موفق به طی­کردن مراحل کامل مسابقه نشده­اند، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، به شهرت خوبی دست پیدا کردند.

برنامه­های استعدادیابی خوانندگی در ایران

مسابقه خوانندگی در ایران چند سالی است که با هدف ایجاد بستری مناسب برای جوانان مستعد و خوش­ذوق ایرانی برگزار می­شود. مسابقاتی که در ایران به­ منظور استعدادیابی خوانندگی ساخته شده­است، شامل موارد زیر می­شود.

برنامه شب کوک

در شهریور و مهر 1394 از شبکه نسیم، برنامه­ای تحت عنوان شب کوک پخش می­شد که در زمینه استعدادیابی خوانندگی فعالیت می­کرد.

البته این برنامه در ابتدا و در سال 1393 به تحلیل و بررسی وضعیت موسیقی ایران می­پرداخت و بیشتر فعالیتش در زمینه پخش ترانه­های درخواستی بود و در حال حاضر نیز دیگر پخش نمی­شود.

کارگردان و مجری برنامه تلویزیونی شب کوک باربد بابایی بود و داوری مسابقه را نیز فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری و فرهاد برنجان به عهده داشتند.

برنامه عصر جدید

عصر جدید در واقع به­عنوان یک برنامه استعدادیابی در زمینه­های مختلفی فعالیت می­کرد که تعدادی از شرکت­کنندگان نیز در حوزه خوانندگی با هم به­رقابت پرداختند.

اولین دوره این برنامه در بهمن ماه 1397 پخش شد، سپس در اسفند 1398 مرحله دوم آن روی آنتن صدا و سیما رفت و در نهایت آخرین دوره آن نیز در فروردین 1401 به نمایش درآمد.

امین حیایی، آریا عظیمی نژاد، بشیر حسینی و رویا نونهالی داوران این مسابقه در 2 فصل اول و دوم بودند، اما در دور انتهایی مجید اسماعیلی، کارن همایونفر، ژاله صامتی و امین حیایی این وظیفه را بر عهده گرفتند.

این برنامه در واقع مختص به موضوع خوانندگی نبود. پس نمی­توان آن را برنامه­ای اختصاصی برای رقابت آوازخوانی دانست. در ضمن بعد از اتمام آخرین دوره از این برنامه، پخش آن در تلویزیون به پایان رسید.

برنامه آوای جادویی

این برنامه یک رویداد رسمی برای نمایش رقابت سالم و سازنده میان شرکت­کنندگان است که به­صورت تخصصی در زمینه استعدادیابی خوانندگی فعالیت می­کند.

در حال حاضر این برنامه زیبا از شبکه نمایش خانگی در معرض دید تماشاگران قرار می­گیرد و هدف آن معرفی استعدادهای خوانندگی کشور است.

رویکرد اصلی این برنامه، تلاش برای به اشتراک­گذاشتن تجربیات بزرگان موسیقی کشور، تبادل نظرات کارشناسی در خصوص خوانندگان حاضر در برنامه و تمرین­های کاربردی و حرفه­ای برای شرکت­کنندگان است.

مسابقه خوانندگی آوای جادویی محل مناسبی برای شناسایی افراد مستعد در این زمینه است که تاکنون بستری برای نمایش مهارت خود در اختیار نداشته­اند.

متقاضیانی که قصد شرکت در این برنامه را دارند بعد از راستی­آزمایی اولیه و با تایید مربی­ها وارد صحنه رقابت این مسابقه می­شوند. سطح حرفه­ای این برنامه، فضای رقابتی مناسبی را برای شرکت­کنندگان فراهم می­آورد.

داوران آوای جادویی چه کسانی هستند؟

در این مسابقه تلاش بر این بوده که خوانندگان فعال از سبک­های مختلف موسیقی را کنار هم جمع کنند تا طیف وسیعی از شرکت­کنندگان براساس سبک موسیقی خود مورد ارزیابی قرار بگیرند.

داوران خوش­ نام آوای جادویی که از سرشناس­ترین فعالان موسیقی ایران به­شمار می­روند، به شرح زیر هستند:

  • محمد اصفهانی: چهره آشنا و خواننده خوش­صدای کشور که مدت طولانی است در عرصه موسیقی سنتی فعالیت می­کند.
  • رضا صادقی: خواننده سبک پاپ و ترانه­سرای سرشناسی که وظیفه داوری این برنامه را به عهده گرفته، با توجه به سابقه آهنگ­سازی که دارد، در این زمینه نیز می­تواند شرکت­کنندگان را به چالش بکشد.
  • محمد معتمدی: دیگر داوری که سبک تخصصی او سنتی بوده و سابقه نواختن ساز نی را به­صورت خودآموز از دوران نوجوانی به­ثبت رسانده است.
  • رضا یزدانی: خواننده، گیتاریست و آهنگساز حرفه­ای که سبک بسیار خاصی در موسیقی دارد و در این برنامه نیز قرار است با داوری خود به کشف استعداد متقاضیان بپردازد.

علاقه­مندان به مسابقات خوانندگی می­توانند روزهای پنجشنبه این برنامه را از شبکه نمایش خانگی نظاره­گر باشند.

با توجه به این­که تاکنون در کشور هیچ کدام از برنامه­های استعدادیابی تا این حد حرفه­ای و پیشرفته در زمینه رقابت­های خوانندگی فعالیت نداشته­اند، می­توان گفت آوای جادویی بهترین مسابقه خوانندگی داخلی است.

حضور در این برنامه زیبا در کنار این­که شما را به چالش می­کشد، سعی دارد تا شما را در مسیر یادگیری و پیشرفت مهارت خوانندگی یاری کند.

از آنجایی که نبود یک مسابقه تخصصی با سطح کیفی بالا در زمینه خوانندگی در کشور حس می­شد، با شروع این برنامه، شاهد استقبال بسیار خوب مخاطبین هستیم.

نکاتی که برای شرکت در مسابقه خوانندگی باید در نظر بگیرید

حضور در برنامه استعدادیابی خوانندگی به شما کمک می­کند تا در مسیر درست و مناسبی برای دستیابی به اهدافتان قرار بگیرید.

شرکت­کنندگان می­توانند از حمایت­ها و پشتیبانی­هایی که در این مسابقات از سوی استادان موسیقی ارائه می­شود، بهره ببرند.

پس در صورتی که می­خواهید این فرصت استثنایی را از دست ندهید و مدتی را تحت نظر بزرگان موسیقی ایران به آموزش خوانندگی بپردازید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

آماده­کردن صدا پیش از آزمون اولیه

شاید یک اشتباه کوچک شما را از مسیر مسابقه خارج کند. پس بهتر است پیش از شرکت در آزمون اولیه به­خوبی از صدای خود مراقبت کنید.

آهنگ مناسبی را انتخاب کنید

با توجه به لحن و سبکی که تخصص بیشتری در آن دارید، باید یک آهنگ مناسب را برای این منظور انتخاب کنید و پیش از مسابقه با تمرین و تکرار تسلط کافی روی موسقی مورد نظر داشته باشید.

استرس خود را مدیریت کنید

معمولا حضور در یک فضای جدید و اجرا در مقابل کسانی که قرار است شما را ارزیابی کنند، باعث می­شود که استرس و اضطراب زیادی داشته باشید.

با در نظرگرفتن این مسئله، قبل از شرکت در مسابقه خوانندگی سعی کنید تا حد زیادی روی کنترل استرس خود کار کنید.

جمع­بندی

مسابقه خوانندگی فضایی را به­وجود می­آورد تا افرادی که در زمینه آوازخواندن مهارت دارند خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

شما می­توانید با شرکت در این نوع مسابقات مهارت­های خود را به چالش بکشید و از طرفی با قرارگرفتن در صحنه نمایش، چهره خود را به­عنوان یک استعداد تازه در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

در ایران مسابقات مختلفی در این زمینه فعالیت داشتند که برخی از آنها شامل شب کوک، عصر جدید و آوای جادویی است.

در این بین تنها مسابقه آوای جادویی به­صورت حرفه­ای و تخصصی به موضوع خوانندگی پرداخته است که می­توانید پنجشنبه هر هفته آن را از شبکه نمایش خانگی مشاهده کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین