آیا سفر با قطار محبوب تر از هواپیما است؟

گزارش بازرگانی، 174538،   4020223021

حمل و نقل در سفر شامل انتخاب‌های زیادی است. افراد معمولا با اتومبیل شخصی، قطار، اتوبوس و خرید بلیط هواپیما به سفر می‌روند. هرکدام از این موارد مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در این میان گروهی از افراد سفر با قطار را ترجیح می‌دهند و برای خودشان دلایل ویژه‌ای دارند. در این نوشته از سفرمارکت درباره این موارد بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا سفر با قطار محبوب تر از هواپیما است؟

۱. فاصله کم ایستگاه قطار با شما

فرودگاه‌ها اغلب در خارج از مرکز شهر قرار دارند. به عنوان مثال، از فرودگاه امام خمینی، بیش از یک ساعت طول می‌کشد که به مرکز شهر برسید. از سوی دیگر، ایستگاه‌های قطار معمولاً در نزدیکی مرکز شهرها قرار دارند. محل قرارگیری این ایستگاه‌ها به گونه‌ای است که برای همه قابل دسترس باشد.

۲. در سفر با قطار فضای پای بیشتری دارید

تحقیقات نشان می‌دهد که سوار شدن در قطار به طور متوسط فضای بیشتری را نسبت به سایر اشکال رایج حمل و نقل از جمله هواپیماها به مسافران می‌دهد. در قطار به راحتی می‌توانید فعالیت کنید و راه بروید، زیرا به طور متوسط فضای بیشتری نسبت به سایر اشکال حمل و نقل وجود دارد. بنابراین تعدادی از افراد ممکن است بجای سفر با هواپیما سفر با بلیط قطار را انتخاب کنند.



۳. از شرایط امنیتی فرودگاه خلاص می شوید

عبور از خطوط امنیتی فرودگاه‌ها می‌تواند طولانی و استرس‌زا باشد. وجود آن‌ها در ساعات قبل از پرواز زمان سفر را افزایش می‌دهد. سفر با قطار برنده جایزه سرعت در این مسابقه است. در سفرهای ریلی به تنها چیزی که نیاز خواهید داشت رسیدن به ایستگاه قطار بیش از ۱۵ دقیقه قبل از حرکت است. بنابراین دیگر لازم نیست بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی، درگیر صف‌های طولانی گیت‌های بازرسی در فرودگاه باشید. یا اینکه دیگر لازم نیست وقت زیادی برای گرفتن کارت پرواز بگذرانید. با سفر با قطار خیالتان از نبود این موارد راحت‌ است.



۴. محیط زیست

سفرهای هوایی امروزه بسیار در حال رشد است. در حال حاضر سفرهای هوایی تبدیل به یکی از عواملی که به سرعت در حال ایجاد تغییرات آب و هوایی می‌شود، شده است. گفته می‌شود صنعت هوانوردی بین ۴ تا ۹ درصد از کل تأثیرات تغییر آب و هوا توسط انسان را شامل می‌شود. این بدان معنی است که انتخاب نکردن پرواز یک اقدام فوق‌العاده برای طرفداری از محیط زیست است که به شما کمک می‌کند ردپای کربن خود را کاهش دهید.



۵. غذاخوری با کیفیت‌تر

در قطار دیگر از غذای پرنمک و نیمه یخ‌زده هواپیما خبری نیست. در واقع، برخی از قطارها دارای غذاهای محلی و منطقه‌ای درجه یک و با کیفیت هستند. به طور کلی در قطارها، در صورت اضافه کردن سرویس پذیرایی، غذای باکیفیت‌تری را میل می‌کنید. اپراتورهای راه‌آهن به طور فزاینده‌ای در تلاش هستند تا نیازهای غذایی مختلف را برآورده کنند.

۶. می‌توانید مواد غذایی خودتان را همراه خود ببرید

از طرف دیگر، اگر تمایلی به خرج کردن پول برای خرید غذا در قطار ندارید، می‌توانید غذای خود را در قطار با خود همراه داشته باشید. مسافران همیشه مجاز هستند که غذاها و نوشیدنی‌های از قبل بسته‌بندی‌شده خود را با قطار به هر جا که می‌خواهند ببرند. بنابراین با قطار شما می‌توانید به اندازه یک پیک نیک، مواد غذایی با خود به مقصد ببرید.



۷. با قطار مناظر بیشتری در راه می‌بینید و بیشتر در مورد آن‌ها خواهید دانست

سفر با قطار می‌تواند راهی واقعا رمانتیک و جذاب برای سفر باشد. شما می‌توانید با قطار به مکان‌های مختلف سفر کنید و از پنجره خود به مناظر و فرهنگ‌های متنوع خیره شوید. تماشای قلعه‌ها، تاکستان‌ها، تپه‌ها، روستاها، کوه‌ها، آبشارها و دیگر مناظر، حال و هوای خاصی به سفر شما می‌بخشد. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد و قطارها از همه آن‌ها عبور می‌کنند.

دیدن مناظر اطراف باعث می‌شود کمتر حوصله شما از سفر طولانی قطار سر برود. حتی برخی از مسیرها آن‌قدر جذاب هستند که تورهای مخصوصی با قطار برای تماشای آن‌ها برگزار می‌شود. برای مثال می‌توانیم به تور یک‌روزه قطار شیرگاه اشاره کنیم. در این تور شما می‌توانید مناظر بسیار زیبای شمال ایران مانند پل ورسک را از نزدیک ببینید.



۸. به راحتی می‌توانید صندلی خود را عوض کنید

بعد از خرید بلیط چارتر، در سفرهای هوایی ممکن است شما از وجود یک همسایه مزاحم ناراضی باشید. اصولا در هواپیما جابجایی صندلی کار سخت‌تری نسبت به قطار است. در سفر ریلی اگر همسایه شما همسفر ایده آل شما در سفر نیست، شانس بیشتری برای جابجایی به صندلی دیگری دارید. مخصوصا زمانی قطار خلوت است و صندلی‌های رزرو شده کمتری وجود دارند، اغلب می‌توانید هر جا که می‌خواهید بنشینید و حرکت کنید. همچنین هیچ لزومی برای بستن کمربند ایمنی در قطار وجود ندارد.

۹. سفر با کودکان آسان است

قطارها در هر مرحله از سفر انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند. سفر خانوادگی با قطار آسان‌تر است و استرس کمتری نسبت به پرواز دارد. بچه‌ها می‌توانند آزادانه‌تر از هواپیما حرکت کنند و شما فضای لازم را برای به همراه آوردن وسایل راحتی سفر را خواهید داشت. حتی بهتر از آن، برای کودکان خردسال (۲ تا ۱۲ سال) در سفر ریلی کرایه نیم‌بها پرداخت می‌شود. برای نوزادان زیر دو سال نیز تنها ده درصد کرایه پرداخت می‌شود. هنگام رزرو آنلاین بلیط قطار در سفرمارکت، از شما می‌خواهیم سن مسافران را وارد کنید تا کودک یا بزرگسال بودن آن‌ها مشخص شود. سپس به‌طور خودکار بلیط‌های مناسب برای شما به نمایش درمی‌آیند.



۱۰. می‌توانید در ایستگاه های بین راه توقف کنید

هنگامی که بلیط قطار مشهد را تهیه می‌کنید، می‌توانید در هر کدام از ایستگاه‌های بین راه توقف داشته باشید. سفرهای ریلی دقیقاً به شما این امکان را می‌دهند. برای مثال می‌توانید در سفر مشهد، در شهر‌های بین‌راهی مثل سمنان یا نیشابور توقف کنید تا بهترین استفاده را از برنامه سفر خود ببرید.



۱۱. چمدان‌ها دیگر مزاحم نیستند

سفرهای ریلی همچنین به این معنی است که شما می‌توانید بارها و چمدان‌های بیشتری به نسبت هواپیما با خود حمل کنید. زیرا محدودیت‌های وزن چمدان انعطاف‌پذیرتر از هواپیما است.



۱۲. می‌توانید وسایل بزرگی چون دوچرخه را با خود حمل کنید

در واقع، آوردن وسایل بزرگی مانند دوچرخه در قطار بسیار آسان‌تر از هواپیما است. اگرچه برای ایمن بودن باید با اپراتور راه‌آهن خود مشورت کنید.



کلام آخر

برای سفر از هر نقطه به نقطه دیگری راه‌های متفاوتی وجود دارد. مسافران بعد از رزرو هتل، اکثرا هواپیما و قطار را برای سفر به شهرهای گوناگون انتخاب می‌کنند. هر کدام از این شیوه‌های حمل و نقل مزایا و معایب خاص خود را دارد که بهتر است قبل از سفر با آن‌ها آشنا شوید. همچنین سفر با قطار مزایای ویژه به نسبت سفر هوایی دارد. در این نوشته از سفرمارکت مزایای سفر با قطار را بررسی کردیم.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  8. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  9. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  10. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  11. مسعود اسکویی درگذشت

  12. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

  13. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  14. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  15. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

  16. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  17. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  18. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  19. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

  20. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  21. زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

  22. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

  23. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

  24. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین