گذر از «شرایط حساس کنونی» با شاسی بلند!

حسین علی زاده، گروه اقتصادی الف،   4020216040 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
گذر از «شرایط حساس کنونی» با شاسی بلند!

اظهارات آقای فریدون عباسی نماینده محترم مردم کازرون و کوه چنار درباره خودروهای شاسی بلندی که به نمایندگان مجلس داده شده بازتاب منفی زیادی در افکار عمومی داشته است. این گفتگو که مایه اصلی آن انتقاد از نسبت دادن خودروهای شاسی بلند یادشده به زمان فاطمی امین و بی وجهی استیضاح وزیر صمت به دلایل مشابه بود، رفته رفته وارد اصل ضرورت واگذاری برخی خدمات به نمایندگان از جمله خودروی با کیفیت و ایمن شد. آقای عباسی در این زمینه گفته است: 

...عده‌ای هم فکر می‌کنند که این یک موضوع غیرقانونی نیست و امتیازی به آنها داده می‌شود و واقعا هم نیاز دارند به خصوص نماینده‌هایی که مرتب و هر هفته در راه‌ها رفت و آمد می‌کنند تا به حوزه انتخابیه سر بزنند من اگر بخواهم در این زمینه اظهارنظر کنم می‌گویم که باید برای رفت و آمد خودروی ایمن به آنها داده شود...

...بالاخره این همه هزینه می‌کنند برای اینکه کسی نماینده بشود و در مجلس بماند و این همه سرویس به او می‌دهند فقط خودرو نیست که مردم به خودرو توجه کنند و تصور کنند خرج زیادی برای نماینده می‌شود من که این حرف را به شما می‌زنم حقوقم را از مجلس نمی‌گیرم من حقوقم را از محل خدمتم می‌گیرم ضمن اینکه حقوق من از مجلس هم بیشتر است...

...نظام روزانه‌ و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه اینها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟...

 در یک شرایط عادی اجتماعی و اقتصادی این اظهارات شاید نه تنها ایرادی نداشته باشد بلکه با رعایت شفافیت و برخی شرایط دیگر قابل دفاع هم بنماید. اما مشکل این نماینده و اغلب سیاستمداران ما همین است که متاسفانه متوجه حساسیت شرایط موجود نیستند. همان حساسیتی که پای ثابت خطابه های سیاسی خودشان برای مردم است و در کنارش معمولا از آن «پیچ» معروف تاریخ هم سخن می گویند!
ماجرا وقتی بدتر می شود که این سیاستمداران عنان کلام را هم ولو در حد یک تعبیر و یک کلمه از دست بدهند و کل آن سخنان ظاهرا معقول و قابل دفاع خود را زایل کنند. 

این نماینده محترم قاعدتا می دانند که اظهار نظرها و رفتارهای انسانی در یک شرایط واقعی معنا می یابند نه انتزاعی . در یک عالم مجرد عقلی آنچه ایشان درباره ضرورت ارائه  خدمات به نمایندگان گفته اند چنانکه گفته شد شاید با رعایت شرایطی معقول بنماید اما در عالم واقعیت موجود - که ایشان هم به عنوان یک شهروند و به نمایندگی از بخشی از مردم از سختی های بی شمارش بی خبر نیستند- اینطور فارغدلانه سخن گفتن درباره خودروهای گران قیمتی که «باید» در اختیار نمایندگان باشد و انتقاد از آن را «گدایی» خواندن، وجهی که ندارد هیچ؛ شایسته بسی انتقاد و سرزنش هم هست. سزاواری این سرزنش و انتقاد را وجدان خود این نماینده نیز به صورت غیر مستقیم گواهی داده است آنجا که می گوید:  من نه نیاز داشتم و نه اعتقاد داشتم که خودرو را بگیرم و اقدامی هم انجام ندادم.

خب باید از ایشان پرسید آیا این نماینده برای رفتن به میان مردمی که نزدیک به هزار کیلومتر آن طرف تر نمایندگی شان را بر عهده دارد نیازمند خودروی با کیفیت نیست؟! چرا ایشان خودشان علیرغم این نیاز ضروری از آن صرف نظر کرده اند؟! اگر ایشان توانسته اند بدون هیچ مشکلی از این نوع خدمتی که به نمایندگان داده شده چشم پوشی کنند پس دیگران هم می توانند!  چرا ایشان از اقدامی که وجدان خودشان هم آن را نپذیرفته دفاع می کنند؟!

مساله وقتی مهمتر می شود که این نماینده محترم هم احتمال فروش این خودروها را در بازار از سوی برخی نمایندگان نفی نکرده و گفته اند اگر برخی از نمایندگان «کاسبی» هم کرده باشند اطلاعی ندارد !
به این نماینده و دیگر سیاستمداران باید یادآوری کرد نزد افکار عمومی ادعای مجلس انقلابی و دولت انقلابی با همین معیارهای ساده محک می خورد، راه دوری نروند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۳۰۳۳۲۱۲:۱۱:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
کاش تو دستگیری بی حجاب های سطح شهر هم همین قدر حساس بوید که خانواده ها از هم نمی پاشید
ناشناس۳۰۳۰۳۹۴۱۲:۴۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
شلوغ بازی و مشغول کردن مردم به کارهای جزئی، پوششی است برای تحت شعاع قرار دادن مشکلات، ندانم کاری ها، سوء مدیریت ها، شعارها ، وعده های انجام نشده،.....!
ناشناس۳۰۳۰۴۵۹۱۳:۱۳:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
فریدون عباسی، نماینده مجلس: چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟!!!!
ناشناس۳۰۳۰۶۵۷۱۴:۴۶:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مسئله، مشکل و سوال اساسی مردم در باره ماجرای خودروهای شاسی بلند تنها به دادن یا گرفتن این خودروها محدود نمی شود. سوال اصلی این است که چرا عده ای افراد ضعیف النفس، کم دانش و کم تجربه باید به عنوان وزیر و وکیل معرفی و انتخاب شوند تا وضعیت و شرایط مملکت ثروتمند ایران به این روزی در آید که شاهد هستیم؟
ناشناس۳۰۳۰۷۶۸۱۵:۳۹:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
عمده مشکلات کشور زیر سر تکنوکرات های غربگدا و فاقد تخصص است.
مانی۳۰۳۰۸۳۷۱۶:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
توجه داشته باشید که این نمایندگان غیرمردمی درابتدای کار،یک سری اتومبیل دنا و وام مسکن ،هزینه راه اندازی دفتر،هزینه ایاب وذهاب، پول چای وشیرینی ارباب رجوع و... هم دریافت کردند!
ناشناس۳۰۳۰۸۵۴۱۶:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
وزیر و نماینده هایی که باید خادم مردم باشند، در اقدامی غیر اخلاقی چشم خودشان را در برابر سوء مدیریت و خلاف می بندند. با این وضعیت آیا می توان توقع بهبود اوضاع را داشت؟
ناشناس۳۰۳۰۸۷۰۱۶:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
امروزه ایجاد ناعدالتی اجتماعی بزرگترین، خطرناکترین و بدترین چالش در کشور است. ....
ناشناس۳۰۳۰۷۵۳۱۵:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
خود مسولان دارند پته های همدیگر را روی آب می ریزند بازرس ویژه فساد خودرویی مجلسیان را تایید کرده مجلسیان هم می گویند سازمان بازرسی در زمان ریاست درویشیان از این خودروها گرفته اند مسول دیگری هم عنوان کرده از این خودروها به نهاد ریاست جمهوری هم داده شده است معلوم هست در کشور چه خبره آیا این همان فساد سیستمی است و یا سیستم آلوده به فساد کدامش
ناشناس۳۰۳۰۸۲۶۱۶:۰۱:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
این صحبت فریدون عباسی را بگذارید کنار پاسخ وزیر کار که در جواب این سوال که آیا حقوق 8 میلیونی یک کارگر را کافی می داند، می گوید با قناعت می توان با این حقوق زندگی کرد!!! آقای وزیر، آقای نماینده مجلس، آقایان مسئولان چرا خودتان قناعت پیشه نمی کنید؟
ناشناس۳۰۳۱۴۴۴۰۳:۱۷:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۷
روزهای اول مجلس هم که دنا پلاس گرفتید
ناشناس۳۰۳۰۴۶۳۱۳:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس: از بزرگترین خطراتى که اکثر مردم را تهدید مى کند ناشکرى است!
ناشناس۳۰۳۰۷۵۶۱۵:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
فساد فیدیلیتی گیت سیستمی
ناشناس۳۰۳۰۸۴۸۱۶:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
از آقایان میر سلیم و ابوترابی فرد هم که قبلا فسادهایی را در مجلس بر ملا کردند درخواست میشود پیگیری آن فسادها را به جریان بیندازند
شکری۳۰۳۱۳۷۸۰۰:۰۵:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۷
ناشکری بابت چی؟ که صدام ایران را نگرفت؟. یا آمریکا به ما حمله نکرد.!!
ناشناس۳۰۳۱۳۷۹۰۰:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۷
مثلا کسی که با خرج دولت میفرستند خارج درس بخونه بجاش میره دنبال خرابکاری حتما ناشکره
ناشناس۳۰۳۰۴۷۱۱۳:۲۰:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
چرا یک مملکت باید برای هر کالا یک سلطان و چندین گروه مافیایی داشته باشد؟ جالب است که این مسئله آن چنان جا افتاده که کسی اعتراضی هم ندارد!
ناشناس۳۰۳۰۵۰۴۱۳:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
خبرگزاری ایسنا : بعد از تائید ماجرای ماشینهای شاسی بلند از سوی دولت، حالا برخی نمایندگان مجلس از جمله احسان ارکانی، عضو کمیسیون اصل 90، به افشاگری علیه دولت پرداخته و از رانت خودرویی در نهاد ریاست جمهوری و دیگر بخش های دولت خبر داده اند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۳۰۶۹۶۱۵:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
سلیمی عضو هییت رییسه مجلس هم از گرفتن خودرو توسط مسولان سازمان بازرسی خبر داده است.
ناشناس۳۰۳۰۴۰۰۱۲:۴۲:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
خانواده ها از گرانی، تورم، بی کاری، ندانم کاری و سوء مدیرت مسئولان، دادن و گرفتن شاسی بلند، ..... از هم پاشیده شده است.
ناشناس۳۰۳۰۵۱۸۱۳:۳۷:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
حجت الاسلام علی بهجت، فرزند مرحوم آیت الله بهجت : امر به معروف ما فقط به چندتا موئی که آشکار شده، محدود شده؛ آن هم با روش خودمان، نه روش اهل بیت علیهم السلام. ولی آنجا که هر روز جیب ما را خالی می‌کنند، یعنی سرقت می‌کنند از همه! دردمان نمی‌آید، امر به معروف هم نداریم!
ناشناس۳۰۳۰۵۵۳۱۳:۴۹:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
همشهری آنلاین: با توافق میان دولت و دامداران، نرخ مصوب شیر خام به کیلویی 15 هزار تومان افزایش می‌یابد. درصورت تأیید و ابلاغ نرخ مصوب جدید شیرخام از سوی ستاد تنظیم بازار، انتظار می‌رود شیر نایلونی کم‌چرب ٩٠٠گرمی، شیر بطری کم‌چرب، پنیر یواف ۴۰۰گرمی و ماست ساده ۵. ۲کیلوگرمی کم‌چرب، دست‌کم ۳۰درصد افزایش یابد و این رشد برای محصولات قیمت‌گذاری آزاد، احتمالا بیش از ۵۰درصد خواهد بود.
ناشناس۳۰۳۰۴۰۸۱۲:۴۵:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آنانی که قیمت پراید را به قیمت یک آپارتمان 100 متری در 2 سال قبل رساندند، باید جوابگوی مردم باشند. نه اینکه شاسی بلند هدیه بدهند و شاسی بلند دریافت کنند تا همه چیز آرام و قانونی به نظر برسد.
ناشناس۳۰۳۰۴۲۸۱۲:۵۳:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
چند روز قبل اعلام شد که خط فقر به 21 هزار تومان رسیده است. نه تنها دستمزد کارگران، بلکه حقوق کارمندان، بازنشسته ها، وظیفه بگیران، نظامیان،..... کفاف یک زندگی حداقلی را هم نمی دهد.
ناشناس۳۰۳۰۵۰۷۱۳:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
ریاست مجلس بواسطه این فساد بزرگ خودرویی استعفا دهند و از ملت گرامی ایران عذر خواهی کنند
ناشناس۳۰۳۰۵۴۵۱۳:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران: ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده است!
ناشناس۳۰۳۰۵۵۴۱۳:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
از همین موضوع شاسی بلند باید ریشه فساد رو زد نباید کوتاه بیایم نماینده ها و همه دولتیهایی که در این امر دخیل بودن باید استعفا کنند تا سر فرصت محاکمه بشن .
ناشناس۳۰۳۰۵۶۰۱۳:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آقای توکلی از شما خواهش میکنم با توجه به سوابقی که دارید محکم در این قضیه ظاهر شوید تا کی فساد هر روز عمیق تر شود از همینجا شروع کنید تمام نمایندگانی که این خودرو رو دریافت کردند اخراج شوند اقای توکلی جلوی رشد بی رویه فساد رو بگیرین حرف مردم که انگار شنیده نمیشه از همین خودروی فیدیلیتی شروع کنید تا مردم ببینید که اراده ای برای تغییر این شرایط هست
ناشناس۳۰۳۰۷۰۵۱۵:۱۰:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
متاسفانه ایشان بیمار هستند و مانند گذشته توان رسیدگی به فسادها را ندارند .
ناشناس۳۰۳۱۴۰۰۰۰:۳۶:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۷
اقای توکلی عزیز چند سال پیش فساد سیستماتیک رو اعلام کردند و خیلی هم فریاد زدند ولی متاسفانه در نهایت فساد سیستماتیک انکار شد .
ناشناس۳۰۳۰۳۴۷۱۲:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آن هم شاسی بلند چینی!!
ناشناس۳۰۳۰۴۱۹۱۲:۵۰:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مسئله اعتماد از دست رفته به مسئولان است.
ناشناس۳۰۳۰۵۵۹۱۳:۵۲:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
حجت الاسلام کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حمله به روحانیون کار آدم‌های مرفه است؛ مشکل‌شان عیاشی و حرام‌خواری است.
ناشناس۳۰۳۰۴۲۳۱۲:۵۲:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
پول 70 دستگاه شاسی بلند 50 میلیارد تومان است اما خسارت فساد عظیم کرسنت بیش از 53 میلیارد دلار است چرا دستگاه قضایی به پرونده کرسنت رسیدگی نمی کند ؟!
ناشناس۳۰۳۰۸۴۴۱۶:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
دعواهای زرگری اصلاح طلب و اصولگرا دیگه خریدار نداره
ناشناس۳۰۳۱۱۱۹۲۰:۰۱:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
تا زمانیکه بدلیل حب و بغض های جناحی به کامنت های مقابله با فساد منفی می دهید فساد وجود دارد.
ناشناس۳۰۳۰۴۳۲۱۲:۵۴:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مفسدان، دانه درشتان، نجومی بگیران، رانتخواران....... به شرافت می خندند!
ناشناس۳۰۳۰۳۵۴۱۲:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مافیا چه کسانی هستند؟ از کجا دستور می گیرند؟
ناشناس۳۰۳۰۴۳۷۱۲:۵۹:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
قرار نشد سوالهای سخت سخت بکنی؟!
ناشناس۳۰۳۰۳۵۵۱۲:۲۳:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
معنی «رشوه» چیست؟
ناشناس۳۰۳۰۳۵۶۱۲:۲۴:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
ماشین گرفتن در مجالس یک چیز عادی هست مجانی هم نیست
ناشناس۳۰۳۰۴۱۱۱۲:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
انگیزه این کار چه است؟ چشم پوشی از استیضاح وزیر بی کفایت، یا دادن رای اعتماد به او؟
ناشناس۳۰۳۰۴۲۲۱۲:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
عادی سازی فعل اشتباه توجیه ندارد.
علویه بانو۳۰۳۱۳۸۲۰۰:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۷
بله؛ چون بعلت تکرار قبح فساد از بین رفته و امری عادی تلقی میشود.
ناشناس۳۰۳۰۳۵۹۱۲:۲۶:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
گناه دریافت کنندهای هدیه از نوع «شاسی بلند» بیشتر است یا گناه آنهایی که شاسی بلند دادند؟
ناشناس۳۰۳۰۳۶۲۱۲:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
اصل خبر برای زدن وزیر صمت بود که گم شد در بین این چیزها و آن نماینده قسر در رفت بابت دروغ به وزیر صمت و استیضاح؟
ناشناس۳۰۳۰۴۴۷۱۳:۰۵:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
نه که کارنامه دو ساله وزیر صمت خیلی مشعشع و غرورآفرین بود!!!!
ناشناس۳۰۳۰۳۶۴۱۲:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
این یعنی اینکه اختلاف درامد ودارایی ایشون با اکثریت مردم اینقدر زیاده که هیچ درکی از وضعیت مردم نداره!
ناشناس۳۰۳۰۳۶۵۱۲:۲۸:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
فقط خدا می داند که برای انجام امور، چه تعداد شاسی بلند در طی این سالها رد و بدل شده است! الله و اعلم.
ناشناس۳۰۳۰۳۷۵۱۲:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
در زمانه ای که داشتن یک پراید برای خیلی ها به رویا و آرزو شده است، تقاضای دریافت شاسی بلند، خوش اشتهایی و خوش فکری دریافت کننده ها را می رساند!
ناشناس۳۰۳۰۳۷۹۱۲:۳۳:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آقای عباسی نماینده فهیم چرا نمایندگان خودرو خوب شاسی بلند خارجی با کیفیت با قیمت ارزان دولتی سوار شوند اما موکلین شما که همین مردم هستند وشما نماینده ها نوکر آنها هستید با همین قیمت در بازار آزاد خودرو سمند و 405 بخرند که به قول خودتان هر روز در جاده خراب بشود.
علی۳۰۳۰۳۸۱۱۲:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
فیلتر شورای نگهبان ایراد اساسی دارد باید شورای نگهبان جوابگو باشد، برخی نمایندگان مجلس را با بنگاه معملات اشتباه گرفتن
ناشناس۳۰۳۰۳۸۶۱۲:۳۶:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
خود سازمان بازرسی گرفتن حالا مجلس!؟
عبدالله۳۰۳۰۳۸۸۱۲:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
عوام فریبی به خواص فریبی تبدیل شده و کلمات بار ارزشی خود را از دست داده اند
ناشناس۳۰۳۰۴۱۰۱۲:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
یک نماینده مجلس گفت دولت هم باید در خصوص شاسی بلند های دریافتی نهاد و وزارتخانه ها پاسخ دهد!
ناشناس۳۰۳۰۴۱۶۱۲:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
این عزیز همکار را ما میشناسیم موج سوار قهاری است لطف کنید ببینید اگر نگرفته شاید برای اشنا گرفته.
ناشناس۳۰۳۰۴۲۱۱۲:۵۰:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
اونروزی که کاندید می شوند و از مردم می خواهند به ایشان رای بدهند برای عوام فریبی با پراید این ور و آن ور می روند ،بعد که به مجلس راه پیدا می کنند هزاران توجیه که باید ماشین خوب و ایمن داشته باشند .
علی۳۰۳۰۴۲۵۱۲:۵۳:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آقا فریدون، مشکل مردم شاسی بلند سوار شدن شما و امثال شما نیست، بلکه عوامفریبی برخی از مسوولین نفوذی است که با شعار ساده زیستی و مجلس انقلابی، و... در این نظام مقدس پست های کلیدی را اشغال می کنند و خوی اشرافی گری پیدا می کنند و استفاده بدون نوبت از امکانات بیت المال و بقول شما هزینه کردن از نظام را حق خود دانسته و انتقاد مردم را گدابازی می دانند. بله آقا فریدون صندلی ای که شما روی آن نشستی روزی شهید دیالمه، و شهدای هفتم تیر روی آن نشسته بودند و عاقبت، عاقبت بخیر شدند.
مُخ لس۳۰۳۰۴۳۰۱۲:۵۴:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مُخ من که درست کار نمیکنه اونایی که مُخشون خوب کار میکنه ترجمان اعتراض این بنده خدا به ما مُخلسان روشنتر بیان کنند. ایشون وفق مسئولیتی که در مجلس دارند، حساسیت در اموری که مردم هم به آرامش میرسند دارند؟ یا فقط آرامش همکارانشان دغدغه هست؟
ناشناس۳۰۳۰۴۶۰۱۳:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
نماینده مجلس این مملکت ماشین داخلی سوار نمیشه!!!! جان مردم ارزشی ندارد برای این نمایندگان. مردم باید تولید آشغال داخلی رو به قیمت گزاف و هم تراز ماشین با کیفیت خارجی سوار بشه اما نماینده که خونش از مردم رنگی تره باید شاسی بلند با کیفیت!! قشنگ نیست ؟
ناشناس۳۰۳۰۴۶۹۱۳:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
درسته نماینده مردم باید شاسی سوار شه ولی مردم می گن چرا من سوار نشم و عباسی سوار شه
ناشناس۳۰۳۰۴۸۰۱۳:۲۳:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
این نمایند محترم شاسی بلند دریافت کرده است؟
ناشناس۳۰۳۰۴۹۵۱۳:۲۸:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آقا تو که نگرفتی و میگی نباید گرفت چرا از اونایی که گرفتن دفاع میکنی مرض داری
ناشناس۳۰۳۰۵۴۱۱۳:۴۵:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
جالب اینجاست که کم کم دارد جای مدعی و متهم جابجا می شود . از نظر این آقا افکار عمومی ملت مشغول گدابازی است وایشان و رفقایشان مظلوم واقع شده اند . این ثمره چشم پوشی و ارجحیت مصلحت افراد حتی در مواقعی که خلافی صورت می گیرد بر مصالح و منافع ملک و ملت است .
صمصام۳۰۳۰۵۴۳۱۳:۴۵:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مقصر این اوضاع جناب آقای فریدون عباسی یا دیگر نمایندگان مجلس نیستند اصلا مجلس مقصر نیست مقصر نهادی است که به دلخواه و کشکی اجازه دستیابی این افراد به رانت را میدهد
حسین۳۰۳۰۶۰۹۱۴:۲۲:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
بیایید دوباره درباره خدا و روز قیامت، حلال و حرام و گناه...رفتار و گفتار امام علی (ع) و علت و هدف بعثت پیامبر و انگیزه گرایش مان به دین اسلام فکر کنیم.
ناشناس۳۰۳۰۶۹۴۱۵:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
حکومتی که مردمسالاری و احزاب قوی نداشته باشد حتی نمایندگان مجلس نیز خود را پاسخگویی کسی نمی دانند .
ناشناس۳۰۳۰۷۴۵۱۵:۲۷:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
دقیقا بخاطر همین شرایط سخت و حساس است که برای عبور شاسی بلند نیاز هست والا در جاده هموار که دوچرخه هم کافیست
امید یاوری دارانی۳۰۳۰۹۲۲۱۶:۴۸:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
.... خود را نوکر مردم می دانند اما در وقت مصرف شئونات خود را افضل تر از ولی نعمتان خود می خوانند . خدایا به همه ما آگاهی عطا کن تا چراغ راهمان شود.
ناشناس۳۰۳۰۹۸۰۱۷:۳۸:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مردم انقلاب کردند که حاکمیت با مردم و قانون باشد. ... اگر قرار بود ثروت و منابع کشور در دست عده معدودی باشد و اکثریت مردم زیر خط فقر چه لزومی به انقلاب بود؟
ناشناس۳۰۳۰۹۸۷۱۷:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
حالا به فرض چنا تا نماينده شاسی بلند گرفتن چرا اینقدر موضوع رو کشش میدید؟
اسکندر۳۰۳۱۱۰۹۱۹:۵۴:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
چطور مسئله حجاب رو خط قرمز میدونن ولی فساد مالی رو توجیه میکنن!؟
ناشناس۳۰۳۱۱۲۸۲۰:۰۸:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
ایکاش فساد فقط در حد ۷۰ دستگاه شاسی بلند باشه!!!
ناشناس۳۰۳۱۳۵۵۲۳:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
چرا مردم خودروی بی کیفیت گرون سوار بشن نماینده شاسی بلند گرون قیمت ولی ویژه و ارزون!!!!!؟؟؟؟ خون نماینده رنگین تره؟؟؟ اونم نماینده هایی که کارنامه عملکرد چهار ساله شونو توو زندگیمون داریم واضح میبینیم.
ناشناس۳۰۳۱۳۷۵۲۳:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
این کار به معنای دولتی فاسد است.چرا به مردم نمی‌دید.این نمایندگان چه کارایی دارند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  8. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  9. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  10. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  13. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین