پیام استیضاح وزیر صمت

محمدرضا نادری گیسور، گروه سیاسی الف،   4020210065 ۱۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیام استیضاح وزیر صمت

 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه با رای موافق به استیضاح «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، یکی از کلیدی ترین اعضای تیم اقتصادی دولت سیزدهم را از مسئولیت کنار گذاشتند تا آرایش تیم با تغییرات جدی مواجه شود.

تیم اقتصادی دولت مرکب از دو بخش انتصابی و انتخابی است که در میان افراد انتصابی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. در میان افراد انتخابی که وزیران هستند و با پیشنهاد رییس جمهوری و رای اعتماد نمایندگان مجلس انتخاب می شوند نیز وزیران «امور اقتصادی و دارایی»، «صنعت، معدن و تجارت (صمت)»، «جهاد کشاورزی»، «راه و شهرسازی»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»،«نفت»، «نیرو» و «ارتباطات و فناوری اطلاعات» قرار دارند. آنطور که آیت الله رییسی رییس جمهوری اعلام کرده است، مسئولیت هدایت و فرماندهی این تیم بر عهده معاون اول رییس جمهوری یعنی «محمد مخبر» است. در تیم یادشده، افراد دیگری نظیر معاون اقتصادی رییس جمهوری و برخی مشاوران رییس جمهوری نیز به چشم می خورند اما با توجه به اخبار و گزارشهایی که در ماههای اخیر انتشار یافته و رصد میدانی تحولات، به نظر می رسد میزان اثرگذاری آنها در تصمیمات چندان بالا نیست. این وضعیت به گونه ای است که چندی پیش حتی شایعه کناره گیری «محسن رضایی» از مسئولیت معاونت اقتصادی رییس جمهوری نیز مطرح شد اما دولت آن را تکذیب کرد.

نگاهی به آنچه که تاکنون بر سر اعضای تیم اقتصادی دولت سیزدهم آمده، نشان می دهد این دولت در حالی که هنوز به میانه راه خود نرسیده، در اجرای بزرگترین برنامه و شعار خود یعنی «مهار تورم و گرانی» در کشور با چالش های جدی روبرو است و راهکار آن را در تغییر اعضای تیم اقتصادی خود می داند؛ تغییری که تاکنون از درون دولت و در قالب استعفای مسئولان مذکور دنبال می شد و اکنون مجلس نیز با انجام استیضاح، در تحقق این تغییرات با دولت همکاری و مشارکت می کند.

اگر امروز مجلس «فاطمی امین» را از وزارت صمت کنار گذاشت، پیش از آن، خود دولت خبر استعفا و کناره گیری دو مهره کلیدی تیم اقتصادی خود یعنی «سیدمسعود میرکاظمی» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی را در فروردین ماه گذشته اعلام کرده و همزمان رییس کل سازمان امور مالیاتی به عنوان یکی از پایه های اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی را هم تغییر داده بود.

سه ماه پیش از آن نیز با بروز تلاطم در بازار ارز، «علی صالح آبادی» رییس کل بانک مرکزی در دی ماه گذشته از مسئولیت کنار گذاشته شده بود. اول آذرماه سال گذشته هم «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی به دلیل بیماری از سمت خود کنار رفته بود؛ مردی با تجربه و توانمند که حدود دو هفته پس از کناره گیری او اعلام شد در جریان درمان در کشور چین، با دنیا وداع کرده است.

اما اینها، همه تغییرات بخش اقتصادی دولت انقلابی آیت الله رییسی نیست چون این دولت در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ یعنی ۹ ماه پس از کسب رای اعتماد از مجلس، با نخستین تغییر در ترکیب خود روبرو شد و «حجت الله عبدالملکی» که جوان ترین وزیر دولت سیزدهم به شمار می رفت، با قبول استعفا « به منظور افزایش هماهنگی در دولت » از مدیریت این وزارتخانه مهم و کلیدی کنار رفت.

پس از آن، بارها اخباری در رسانه ها مبنی بر تلاش مجلس برای استیضاح برخی وزیران انتشار یافت، اما هیچکدام عملی نشد. از همین رو،  استیضاح «فاطمی امین» را باید نخستین، مهمترین و جدی ترین اقدام نمایندگان دوره یازدهم در زمینه ترمیم دولت به شمار آورد که البته، همین کار را نیز در دو مرحله انجام داده اند. مجلس، ابتدا، شش ماه پیش وزیر صمت را در صحن علنی و بطور رسمی استیضاح کرد ولی به جای برکناری، به او سه ماه مهلت داد نسبت به اصلاح روند مدیریتی و بهبود وضعیت کشور در حوزه های تحت مسئولیتش بویژه خودروسازی ، توزیع کالاها و معدن اقدام کند.
پس از گذشت این مهلت و ناامیدی استیضاح کنندگان از بهبود شرایط، آنها دوباره برای برکناری وزیر صمت دست به کار شدند و در نهایت، با رأیی قابل توجه و کم سابقه ( ۱۶۲ رای موافق استیضاح از مجموع ۲۷۲ رای نمایندگان حاضر در جلسه ) فاطمی امین را از وزارت کنار گذاشتند.

همزمان با طرح مجدد استیضاح وزیر صمت در هفته های اخیر، شماری از نمایندگان مجلس یازدهم طرح استیضاح «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی را نیز تهیه کرده بودند اما هیات رییسه مجلس اعلام کرد که به دلیل انصراف شماری از نمایندگان استیضاح کننده، انجام این استیضاح منتفی شده است. پیش از آن، خاندوزی که پیش از وزارت، نماینده همین مجلس بود، با همکاری دولت، رییس سازمان امور مالیاتی را تغییر داده بود.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت سه هفته پیش هنگام اعلام خبر تغییر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور مالیاتی و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:« این تغییرات و تحولات یا به مناسبت ارزیابی‌های صورت گرفته یا به تناسب شرایط و اولویت‌های موجود کشور و نیاز روز اتفاق می‌افتد.» 

آیت الله رییسی رییس جمهوری نیز تاکنون بارها تاکید کرده که «چک سفیدامضا» به هیچیک از مدیران و مسئولان دولت خود نداده است و هر زمان احساس کند آنها از روحیه انقلابی و جهادی خود در خدمت به مردم فاصله گرفته اند یا از توان و انرژی لازم برای تحقق اهداف و برنامه های دولت برخوردار نیستند، در کنارگذاشتن آنها تردید نخواهد کرد.

او دو روز پیش در جریان سفر به استان خوزستان نیز از برکناری 15 تن از مدیران این استان به دلیل ناکارآمدی خبر داد.

نمایندگانی که امروز در دفاع از استیضاح پشت تریبون قرار گرفتند، هم با استفاده از مضامینی مشابه تاکید کردند که امروز فقط روز استیضاح وزیر صمت نیست بلکه روز استیضاح تمامی کسانی است که عامل ناکارآمدی ها، تداوم روند فزاینده تورم، شتاب نداشتن روند تولید ملی، کاهش قدرت خرید مردم و از دست رفتن سرمایه اجتماعی نظام یعنی اعتماد مردم هستند. 

این نمایندگان که در سال آخر فعالیت مجلس یازدهم به سر می برند و در ماههای آینده با حضور در تبلیغات دوره جدید انتخابات مجلس، باید عملکرد خود را به مردم عرضه کنند، تاکید کردند که ما برای مردم حوزه های انتخابیه، در حوزه گرانی ها پاسخی نداریم و به همین دلیل، هشدار دادند که روند استیضاح وزیران را با هدف کمک به تقویت دولت انقلابی سیزدهم و پاکسازی دولت از وجود مدیران ناتوان و کارنابلد ادامه خواهند داد.

در چنین شرایطی که روند تغییرات در دولت به ویژه در تیم اقتصادی آن روندی شتابان دارد و هم دولت و هم مجلس، دلیل آن را نارضایتی از وضعیت موجود بازار و بی ثباتی قیمت ها می دانند، باید دید این تغییرات تا چه اندازه به تقویت ثبات و هماهنگی در تیم یادشده و بهبود وضع اقتصادی کنونی خواهد انجامید.

بسیاری از نمایندگان و کارشناسان، یکی از دلایل اصلی وضعیت کنونی و بروز این تغییرات را ناشی از بی توجهی دولت و مدیران ارشد آن در حفظ و بکارگیری نیروهای متخصص و باتجربه و تلاش آنان برای کنارگذاشتن آنها با شیوه های گوناگون می دانند و هشدار می دهند که کارهای بزرگ را باید به افراد باتجربه و توانمند و به اصطلاح، «ژنرال ها» سپرد نه افرادی جوان و بی تجربه که به قول خانم فلاحی نماینده ایلام، حتی «سرجوخه» هم نیستند.

نگاهی به تغییرات دولت تاکنون این موضوع را تایید می کند. اگر از کناره گیری میرکاظمی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که دلیل هر دو آنها، بیماری اعلام شده است، بگذریم، ویژگی اصلی وزیران استیضاح شده و اغلب مسئولان برکنارشده، فقدان تجربه و سوابق لازم در حوزه های مدیریت کلانی بوده که به آنها سپرده شده بود و از عهده انجام آن بر نیامدند. 

این موضوع، اهمیت آن را دارد که آیت الله رییسی و مجموعه تیم برنامه ریزی اطراف ایشان در دولت سیزدهم، واژه «جوان گرایی» را درست ترجمه کنند و از به حاشیه راندن افراد توانمند و با تجربه و واگذاری کارهای کلان و تخصصی به افراد کم تجربه بپرهیزند. در عین حال، مراقب باشند که مدیران جوان آنها، به بهانه های گوناگون، افراد متخصص، با تجربه، کارکشته، متعهد و انقلابی را از دور فعالیت و خدمت خارج نکنند. 

تا زمانی که رییس محترم جمهوری و تیم اصلی دولت این موضوع را درک نکنند، تغییرات مدیریتی به منزل مقصود نخواهد رسید. مجلس محترم نیز باید همین نکته را در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی جدید مد نظر قرار دهد و از واگذاری مسئولیت به افراد فاقد کارنامه و سوابق مدیریتی روشن و تخصصی بپرهیزد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۰۵۷۵۱۵:۱۲:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چرا عاقل کند کاری که باز آورد پشیمانی؟ چرا از ابتدا مجلسیان به وزرای پیشنهادی فاقد صلاحیت علمی، تجربی و مدیریتی و کار اجرایی رای اعتماد دادند؟
ناشناس۳۰۲۰۶۲۱۱۵:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
فاطمی امین در ابتدای وزراتش در مصاحبه مطبوعاتی قول جدا کردن صنعت از دلار را داده بود! اما امروز در دفاعیاتش از بالا رفتن نرخ ارز به عنوان عامل اصلی گران شدن خودرو نام برد؟!
ناشناس۳۰۲۰۶۵۸۱۵:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
دادن مسئولیت به افراد ضعیف بسیار کار اشتباهی است.
ناشناس۳۰۲۰۷۶۶۱۷:۴۹:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آیا برای اصلاح امور و حل مشکلات، مردم می توانند امیدی به این دولت داشته باشند؟
ناشناس۳۰۲۰۸۵۵۱۹:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
به جای پذیرش اشتباه، کوتاهی و ضعف های خود، دائماً بهانه ارائه می کنند: اوایل ضد انقلاب، بعد ها شد دشمن، سپس دولتهای گذشته و امروز شده مافیا!!!!!
ناشناس۳۰۲۰۹۷۵۲۰:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چرا لیست مشاورانی که به رئیس جمهور و وزرا مشورت می دهند تا این قدر طویل است؟ خروجی کار این حضرات چیست؟ چرا قانونی برای محدود و مشخص کردن تعداد آنها وجود ندارد؟
ناشناس۳۰۲۰۷۶۸۱۷:۵۱:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۰
نود درصد استیضاح شدن ایشان مربوط به وزیر اقتصاد است.
ناشناس۳۰۲۰۸۳۹۱۸:۴۹:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
رییس تیم اقتصادی دولت، مخبر معاون اول رییسی است.
ناشناس۳۰۲۱۲۴۶۰۰:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
اولویت استیضاح وزیر اقتصاد بود
علیرضا محمدی۳۰۲۳۴۰۹۱۲:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۲
نماینده را باید از نخبگان دانشگاه دولتی به مردم معرفی کنند وملت هم به آنها رای بدهند.
ناشناس۳۰۲۴۹۰۸۰۱:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۳
واقعا اشتباه در دولت ۱۳ این است نسبت به انتخاب وزیر بدون بررسی وکارشناسی انجام دادند .
ناشناس۳۰۲۴۹۴۳۰۱:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۳
واقعا آنها که بعنوان نماینده نشسته اند باید جواب دهند
ناشناس۳۰۲۰۶۶۱۱۵:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
گرانی چند صد درصدی قیمت فولاد و مصالح ساختمانی را چه کسی باید پاسخ دهد؟! چرا کسی پاسخگو نیست؟!
ناشناس۳۰۲۰۷۶۹۱۷:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مجلس هرچه سریعتر استیضاح وزیر اقتصاد را هم که باعث و بانی تورم افسار گسیخته است را مجددا کلید بزند
ناشناس۳۰۲۰۸۳۷۱۸:۴۸:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
وزیر یهداشت چی که قیمت دارو و درمان را چند صد درصد افزایش داده است؟ همین امروز شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رییسی برای بار دوم نامه نوشت و نسبت به کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک هشدار داد.
ناشناس۳۰۲۰۸۶۵۱۹:۰۶:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
باید مجلس قانونی تصویب کند که معاونین رییس جمهور، از جمله معاون اول او را هم بتوان استیضاح کرد.
ناشناس۳۰۲۰۷۷۱۱۷:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
ما خواهان شفاف سازی کامل سوت زنی آقای بیگی هستیم
ناشناس۳۰۲۴۹۲۵۰۱:۲۹:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۳
چرا معرف و آن کسانی که رای اعتماد دادن نباید پاسخ دهند زندگی وابروی کشور بازیچه گروهی خودشان می برن ومی دوزند و بعد برمی‌دارند ، وبعدا معاون وزیر را جایگزین می کند آقایان معاون ایشان تا دیروز معاون بوده خوب اگر می توانست کمک وزیر می‌کرد .
ناشناس۳۰۲۰۶۶۴۱۵:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
در عرض 3-4 ماه اخیر ظروف پلاستیکی 5 بار و میلگرد 3 بار افزایش قیمت داشته‌اند. در حالی که پتروشیمی و فولاد زیر نظر دولت بوده و بر اساس وعده‌های دولت، قیمت کالاهایشان نباید تابع نرخ ارز باشد.
ناشناس۳۰۲۰۶۶۵۱۶:۰۰:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بخش اعظم گرانی‌های لجام‌گسیخته حاصل سوء مدیریت است.
ناشناس۳۰۲۰۶۶۶۱۶:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
به واسطه ناکارآمدی دولت هر روز ارزش ریال در کشور پایین بیاید و مشکلات مردم بیشتر بشود.
ناشناس۳۰۲۱۸۶۴۱۲:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
شایدم ناکارمدی نباشه همکاری با یه عده باشه این وزیر رفت میره یه جا دیگه یه پست دیگه بهش میدن . فرقی هم نداره کی رئیس جمهور باشه.
ناشناس۳۰۲۴۹۲۹۰۱:۳۱:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۳
چرا نباید دولت پاسخگو باشد پاسخ خسارت‌ها بوجود آمده با کیست ؟ در این مدت چندنفر زندگی‌شان نابود شده .
ناشناس۳۰۲۰۷۶۱۱۷:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بنظرم دلار بسیار مهمه و چاپ ریال باید متوقف شود تا نرخ دلار بالا نرود عامل اصلی همین نرخ دلار است که ناشی از چاپ پوله. برای اینکه بانک مرکزی پول چاپ نکند باید تحریمها رفع شده و وضعیت نرمال شود وگرنه همینه عامل دوم کمبود عرضه خودرو است باید واردات خودرو را آزاد کنند تا بازار با کمبود مواجه نشود با این دو کار مساله حل خواهد شد
ناشناس۳۰۲۰۹۱۹۱۹:۵۸:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
جنابعالی میفرمایید با این دوکار مسئله حل خواهد شد؟ البته این پیشنخاد یقینا به ذهن‌میلیونها نفر از جمله مسئولان رسیده بود
ناشناس۳۰۲۱۱۱۴۲۲:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اخوی اگر اینطور است پس چرا همه به جای تمرکز روی این دو راه حل افتاده بودند دنبال تغییر وزیر؟
ناشناس۳۰۲۱۶۹۸۱۱:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
کاملا درسته. ولی چون نتونستن قیمت بازار خودرو رو کنترل کنن و هر روز قیمتش بالاتر رفته به شکل یک کالای سرمایه ای شده و اکثر مردم پولشونو دادن ماشین خریدن و داخل پارکنیگها و مغازه ها و حیاطها و بورسها پر از ماشینه و صاحباشون میخان با قیمتهای نجومی بفروشن و کسی هم نمیخره. اگر میخان قیمتش متعادل بشه و دلالی از بین بره باید مانند قبل اعلام کنن هرکس هر ماشینی و هر تعدادی بخواد میتونه بخره هیچ مانعی برای ثبت‌نام و .... نیست. اونوقت ببینید چقدر ماشین میریزه توبازار و همه فروشنده میشن با قیمت حتی کمتر از شرکت. ولی دولت و دلالها نمیخوان چنین چیزی بشه و دلشون میخواد مردم فقط بدون دنبال این کالا و اون کالا تا هر روز گرونترش کنن.
ناشناس۳۰۲۰۶۲۲۱۵:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
شما اول فکر کن چرا مجلس مالیات بر دلالی که باعث می شود تورم و گرانی و رانت و... اکثرا برچیده شود تایید نمی کند ولی مثلا برای وزیر صمت از اول که سکان دار آن را بر عهده گرفت عده ای چند وقت یکبار استیضاح را وسط می کشیدن؟ چه دستی در کار هست؟! معادله کاملا گویا نیست؟
ناشناس۳۰۲۰۶۶۳۱۵:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چرا این دیدگاه را در زمان دولت روحانی بیان نمی کردید؟؟؟؟؟
ناشناس۳۰۲۰۷۰۶۱۶:۳۶:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آن زمان داشتید مشکلات ایران را به خارج ربط می‌دادید ما می گفتیم بیشتر مشکل ما داخلی هست تا خارجی و وقتی هم فهمیدیم رئیس وقت مجلس با آن وزیر مسکن جلوی آن را گرفتند بارها گفته شد و آن زمان مگر برای برکناری وزار اینگونه عمل هم می شد؟!!!
ناشناس۳۰۲۰۷۴۳۱۷:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
حاجی دلیگانی، نماینده مجلس در واکنش به استیضاح وزیر صمت گفت: مردم می گویند دست همه اینها در دست هم است. دیگر حتی نمی‌توانم جواب اقوام درجه یک خودمان را بدهیم!
ناشناس۳۰۲۰۷۷۰۱۷:۵۵:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اگر در همه امور شفافیت وجود داشته باشد، دیگر هیچ کس نمی تواند با انجام فساد حقوق دیگران را پایمال کند. در خانه شیشه ای جایی برای مخفی بازی و مخفی کاری وجود ندارد.
ناشناس۳۰۲۲۷۰۴۲۳:۱۰:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۱
بس کنید هی دولت قبل دولت قبل ،این دولت آمد که نقص های دولت قبل را برطرف کند ،به وعده های انتخاباتی که این دولت داد فکر کنید ،کدام رو انجام داد
امیر۳۰۲۱۶۶۲۱۱:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۱
چرا گویا نیست وقتی پراید ۱۰۰میلیونی در زمان۱۵ ماه وزارت ایشان ۳۰۰میلیون شده چرا نباید پاسخگو باشد؟
ناشناس۳۰۲۱۸۴۳۱۲:۴۳:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
مسکن چی؟ خدمات چی؟!! مقصر کی هست؟!! صمت؟!!
ناشناس۳۰۲۴۹۳۸۰۱:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۳
ظاهرا خود نماینده ها از وزیر ناکار آمدتر هستند چرا نباید پاسخ رای اعتماد که دادند باشند
ناشناس۳۰۲۰۶۲۸۱۵:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چسبیدن به میز و صندلی ریاست به هر طریق ممکن و قیمتی، بسیار زشت است.
ناشناس۳۰۲۴۹۶۱۰۱:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۳
بله فقط نشسته اند و عنوان مهم است اصلا باید پرسید وظیفه شماها چیست امروز بیاورید فردا برود بدونه هیچ پاسخی
ناشناس۳۰۲۰۶۳۹۱۵:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
این مشکل گرانی خودرو ناشی از عدم کنترل نرخ دلار و بی ارزش شدن ریال است تا مساله بی ارزشی ریال حل نشه خودرو بالا میره و با تغییر وزیر حل نمیشه وزیر اثر زیادی نداره کار دیگری که می توان کرد ازاد کردن واردات خودرو و پایان دادن به حمایت از خودروسازهای داخلی است
ناشناس۳۰۲۰۶۶۹۱۶:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
علت بالا رفتن نرخ دلار چیست؟ مگر رئیسی قول نداده بود که معیشت مردم به خارج از کشور گره نزند؟
ناشناس۳۰۲۰۷۲۳۱۶:۵۱:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بله من که نخواستم دولت را مبرا کنم دولت مسئول است و باید دلار را بیاورد پایین
ناشناس۳۰۲۰۶۷۱۱۶:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
رییسی که وعده تقویت پول ملی را داده بود!
ناشناس۳۰۲۰۷۹۹۱۸:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
فواحش مگه گذاشتن؟ همین دو ماه پیش جنگ ارزشی راه انداخته بودن با دولت
ناشناس۳۰۲۱۱۷۳۲۳:۳۱:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
می شود بگویید تقویت پولی ملی یعنی چی؟
ناشناس۳۰۲۴۹۴۷۰۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۳
خوب ، کاملا مشخص است وقتی که این اشخاص را وزیر می گذارند و تازه بااعتراض مردم مواجه شد بفکر افتادند استیضاح کنند والا هنوز ادامه داشت خوب دولت و مجلس از هم قدردانی می‌کند
ناشناس۳۰۲۰۹۴۳۲۰:۲۶:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
با همین نرخ ارز ۵۰ هزار تومانی هم خودرو های روز دنیا را اگر وارد کنند یک چهارم تا یک سوم قیمت های فعلی خودروهای خارجی با ۵ سال مدل پایین تر داخل دست مردم میرسد
جعفر۳۰۲۰۶۹۹۱۶:۲۸:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
گول نخوریم.مجلس امروز از زیر بار مسولیت خودش شانه خالی کرد .اگر قرار بر استیضاح بود وزیر اقتصاد باید استیضاح میشد.بخش عمده ی مشکلات خودرو اصلا در حیطه ی اختیارات وزیر صنعت نیست.مثل طرح مالیات بر عایدی سرمایه که مجلس سه ساله بایکوت ش کرده درحالی که راه اصلی کنترل دلال بازی اینه
ناشناس۳۰۲۴۹۴۰۰۱:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۳
اصل مشکل این است که اول خود نماینده ها ومجلس باید پاسخ دهد برچه اساس وزیر را انتخاب نمودند
یاسین۳۰۲۱۱۶۸۲۳:۳۰:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چون نزدیک انتخابات مجلس هستش
ناشناس۳۰۲۴۹۵۱۰۱:۴۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۳
اتفاقا درحال حاضر باید از نماینده ها باید خواست که برچه اساس نشسته اید و رای می‌دهید تازمانیکه از تک تک موافقین زیر سوال نروند همین آش وکاسه خواهد بود چون اصلا احساس مسئولیت نمی کند انگار دکور هستند که بگویند نماینده در مجلس هستند
علی۳۰۲۱۱۹۹۲۳:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
امروز در دفاعیات وزیر صمت در مجلس ، به هنگام دفاعیات وزیر فاطمی نیا ، کمتر نماینده ای به دفاعیاتش گوش می کرد واین کار نمایندگان برایم ناراحت کننده بود که چرا نمایندگان به حرفهایش گوش نمی کنند شاید حرف درستی می زند !!! مورد بعدی اینکه ، به هنگام رأی گیری نمایندگان برای اعتماد یا عدم اعتماد نمایندگان به وزیر صمت ، هیئت رئیسه به دنبال قرائت مصوبات جدید مجلس بود وهم زمان در شلوغی مجلس به رأی می گذاشتند و منشی ه‍یئت رئیسه در هر لحظه مشغول قرائت آراء و مصوبات جدید مجلس بود این کار مجلس شدیداً ناراحت کننده بود !!! مگر می شود هم زمان با رأی گیری به اعتماد ویا عدم اعتماد به وزیر صمت ، مصوبات دیگری داشته باشد وذهن نمایندگان محترم از تمرکز خوبی برخوردار نبود !!!!!؟ در زمان دفاع وزیر صمت کمتر نماینده ای سرجایش نشسته بود !!! آیا با این اوضاع وهرح ومرج در مجلس می توان با آرامش خاطر رأی داد !!!؟ قضاوت به عهده ملت بزرگ ایران !!!
مصطفی۳۰۲۱۵۰۱۰۹:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
مشخص هست چون از قبل تصمیم شون را گرفته بودن و قرار بود دفاعیات رو گوش کنند و قرار بود وزیر صمت قربانی شود .
حسین۳۰۲۲۳۰۲۱۷:۵۲:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
قربانی؟؟؟؟مردم قربانی این وزیر شدند
ناشناس۳۰۲۵۰۱۹۰۲:۵۸:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۳
حالا معاون ایشان را جای وزیر فعلی گذاشتند عزیزم اینکه معاون همین آقا بود اگر می توانست به ایشان خط درست را می‌داد؟
جواد۳۰۲۱۲۲۱۰۰:۱۰:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۱
خیلی ساده است چون مجلسیان خود بی تجربه هستن
بهروز۳۰۲۱۳۴۳۰۴:۴۴:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۱
عبدالمالکی استعفا کرد ورفت نه با استیضاح وعدم رای اعتماد
ناشناس۳۰۲۰۵۷۷۱۵:۱۴:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چه کسی پاسخگوی خساراتی است که این وزیر در طول دو سال تصدی بزرگترین و مهمترین وزراتخانه به مملکت وارد کرده است، می باشد؟
ناشناس۳۰۲۰۵۷۸۱۵:۱۴:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
جهت اطلاع وزیر کار استعفا داد و نه توسط مجلس دوم هم وزیر صمت الان توسط مجلس استیضاح شد و باید گفت وزیر صمت قربانی مافیا شد چون کمترین نقش در مشکلات اقتصاد کلان که تورم هست دارد ....!
ناشناس۳۰۲۰۶۷۶۱۶:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مافیا چه کسانی هستند؟ چرا رییسی که تجربه سالها کار در قوه قضاییه را دارد بعد از 2 سال نتوانسته با آنها برخورد کند؟ مگر قول مبارزه با مفسدان دانه درشت را نداده بود؟
ناشناس۳۰۲۰۸۱۱۱۸:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
در 2 سال درخواست کنندگان استیضاح دنبال کن
ناشناس۳۰۲۰۵۷۹۱۵:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
ماجرای 70 خودرو شاسی بلند چه شد؟!!!
ناشناس۳۰۲۰۶۲۴۱۵:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
هیچی....مدعی که نماینده بود، هیچ سندی نداشت
ناشناس۳۰۲۰۸۴۷۱۸:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
لیست گیرندگان را هم داد و نیاز به بررسی بیشتر دارد.
ناشناس۳۰۲۰۶۶۷۱۶:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
هیچ مدعی دادن ماشین برای عدم استیضاح و گفته شده برای سال قبل و تازه به کارکنان هم داده شده یعنی کارکنان رای می‌دهند تا وزیر باقی بماند!! حالا چرا الان 3 روز قبل می آید می گوید؟!!! حال بماند اصل خبر تایید هم نشد !
ناشناس۳۰۲۰۵۸۱۱۵:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
این رفت یکی دیگه میاد بدتر از این.پس امیدی به وزیر بعدی هم نیست ...
ناشناس۳۰۲۰۵۸۵۱۵:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
در طول عمر این دولت تا الان دنبال آوار برداری قبلی ها بودن و امسال دیگر کمتر آوار برداری مانده و تورم کاهشی خواهد بود
ناشناس۳۰۲۰۶۱۵۱۵:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مسئولان ضعیف مانند وزیر عزل شده امروز، خودشان آوار هستند.
ناشناس۳۰۲۰۶۸۱۱۶:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اگر ایشان قیمت کارخانه را نزدیک بازار آزاد می برد و قیمت بازار ازاد چند ده درصد کم می کرد می گفتید آفرین یا مانند همین چند وقت اخیر مقداری افزایش می یابد آن هم به خاطر شرایط عمومی کشور و تورم تحمل نمی کردید به همراه مجلسیان؟ اقتصاد علم هست که هنوز طاقت آن را ندارید آن وقت دم از چی می زنید؟ مانند ارز 4200 هست از وقتی ایجاد شد اختلاف با بازار آزاد بالا گرفت به طوری که قیمت در آن سال باید 7 هزار تومان بسته می شد رفت تا 19 هزار تومان و دیگر 7 هزار تومان که قیمت اصلی آن بود نشد بلکه 14 هزار تومان بسته شد همانند ارز 28500 که وقتی اعلام شد قیمت تا 60 هزار تومان بالا رفت و در قیمت 51 هزار تومان بسته شد سال قبل در حالی که باید زیر 45 هزار تومان بسته می شد، آره عزیز این هست اقتصاد!
ناشناس۳۰۲۰۹۲۵۲۰:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
سیاستهای نادرست اثر خود را نشان میدهد
ناشناس۳۰۲۰۵۸۶۱۵:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
تمام وزرای دولت رئیسی ضعیف هستند. مجلس در این چند ماه باقی مانده از عمرش، جبران مافات کرده و آنها را به چالش بکشد.
ناشناس۳۰۲۴۹۸۲۰۲:۱۴:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۳
واقعا تمامی این کابینه ضعیف را همین مجلس سرکارگذاشت کدامشان بدونه مجلس روی کار آمدند؟
ناشناس۳۰۲۰۵۹۱۱۵:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آیا کارنامه 2 ساله وزرای اقتصاد، بهداشت، علوم، ورزش، ارشاد اسلامی، جهانگردی، کشور، ..... از کارنامه وزیر برکنار شده صمت درخشان تر است؟
ناشناس۳۰۲۰۵۹۳۱۵:۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
دولت رییسی در این 2 سال مشکلات همه عرصه های کشور را دو چندان کرده است.
ناشناس۳۰۲۰۵۹۶۱۵:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چک سفید امضا به هیچ کس داده نشده اما.. اما مشکل اینست که اوضاع اقتصادی انقدر مشکل دارد که هر وزارتخانه اگر سه وزیر کارکشته همزمان برایش کار کنند به جایی نمیرسد چون پول و سرمایه است که یک وزارتخانه را پیش میبرد
ناشناس۳۰۲۰۵۹۸۱۵:۲۱:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
کاری کردند که داشتن مسکن که هیچ، داشتن یک پراید برای مردم به رویا تبدیل شود.
ناشناس۳۰۲۰۶۰۳۱۵:۲۳:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
با شعار و وعده و ادعا نمی توان مملکت را مدیریت کرد.
ناشناس۳۰۲۰۶۱۱۱۵:۲۶:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
همه اینهایی که گفتی ده ها بار قبل از این آزموده شده و نتیجه از الان کاملا مشخصه. باید به این درک برسند که مملکت داری محل آزمون و خطا و بازی با سرنوشت میلیونها هموطن نیست. تغییر در سیاستهای کلان و کاهش بحرانهای سیاست خارجی اولین گام بلند در اصلاح رویه فعلی است.
ناشناس۳۰۲۰۶۱۳۱۵:۲۸:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اگر ملاک انتخاب وزرا و مسئولان، رفاقت و تعلقات فکری و وفاداری باشد و در آن شایسته سالاری، تخصص، توان مدیریتی، سابقه مفید اجرایی نادیده گرفته شود، اوضاع مملکت به همین صورت در می آید که همه شاهد آن هستیم.
ناشناس۳۰۲۰۶۵۷۱۵:۵۶:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
با استیضاح وزیر صمت باید گفت این مجلس سیاسی کار هست
مصطفی۳۰۲۰۷۰۱۱۶:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
تنها پبام این استیضاح این بود که متاسفانه نمایندگان واقعا نمی خواهند کار اصولی و درست انجام بدن فقط برای رفع مسئولیت و اینکه بتونند دور بعدی رای بیاورند مثل گذشته فقط کارهای نمایشی و بدون نتیجه انجام می دهند که تا مدتی ذهن مردم رو از کم کاری خودشون پرت کنند .وگرنه مشخص هست که افزایش قیمت خودرو به خاطر نقدینگی سرگردان و تورم و مافیا و دلال ها هست و ربطی به وزیر صمت نداشت و اون کاری رو که می تونست انجام داد . ولی مهترین پیام این استیضاح قدرت نمایی و انتقام گیری مافیای خودرو به خاطر واردات خودرو و تلاش وزیر برای تولید بیشتر و کم شدن قیمت خودرو بود.
دردمند۳۰۲۱۰۶۷۲۲:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
همه فرمایش شما دقیقا منطقی و به دور از تعصب بود
ناشناس۳۰۲۱۴۵۸۰۸:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۱
آفرین گل گفتی یه صحبت کارشناسی ،بقیه ی دوستان همین جور حرف های زدن
ناشناس۳۰۲۰۷۰۳۱۶:۳۳:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
وزیر اقتصاد باید زودتر برکنار شود
ناشناس۳۰۲۱۲۳۰۰۰:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۱
حس میکتم فاطمی امین ادم خوبی بوده وهست مافیا زدش زمین بیشتر از این موی دماغشون نشه
ناشناس۳۰۲۰۷۱۷۱۶:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
این برکناری هیچ پیامی برای مردم نداره.مجلس زمانی انقلابی میشه که قیمتها به قبل از ۹۷ برگرده وگرنه کل دولت و مجلس هم زیر و رو بشه دردی از مردم دوا نمیشه
علی قلی۳۰۲۱۳۱۰۰۱:۴۸:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
باید سیاست داشت تا در این موارد بحث کرد خیلی باید ساده باشیم که با این همه ثروتی که مملکت داره چرا نباید رفا و ارزانی نداشته باشیم؟ چرا باید درآمد مردم ریالی باشه ولی دخل و خرج دلاری ؟
امیر۳۰۲۰۷۱۹۱۶:۴۷:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بالاخره آقایون مجلس باید یک دستاوردی هم برای استفاده از تبلیغات دور بعدی انتخابات مجلس داشته باشند...
ناشناس۳۰۲۰۷۲۸۱۶:۵۶:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
در این نوشته همه اش دم از دولت انقلابی زدید .
محمد۳۰۲۰۷۶۰۱۷:۴۱:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مدیریت علم است ، اقتصاد علم است .
ناشناس۳۰۲۰۸۱۳۱۸:۳۵:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
به نظرم وزیر کاره ای نیست
علیرضا۳۰۲۰۸۲۳۱۸:۳۸:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
الف عزیز،چرا ویرایش متن هاتون بهن میخوره، قبلا هم نوشته بودم.
بدبخت۳۰۲۰۸۶۴۱۹:۰۶:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
تحریم را باید حل کرد.
ناشناس۳۰۲۰۹۴۶۲۰:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۰
من نذر کرده بودم که این آدم زودتر از تیم اقتصادی کنار برو شاید امیدی باشه
ناشناس۳۰۲۰۹۵۰۲۰:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
همه کاندیدهای ریاست جمهوری در بدنه دولت هستند پس کو آن وعده وعیدها ؟ انتظار خیلی بیشتر هست
ناشناس۳۰۲۰۹۵۱۲۰:۲۷:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
الان با رفتن فاطمی امین ریشه مافیا را خشکانده شد؟
ناشناس۳۰۲۴۹۹۱۰۲:۲۴:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۳
شما فکر می کنید اینگونه است ؟
ناشناس۳۰۲۰۹۶۳۲۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۰
رییس جمهور باید سیاست جدیدی برای تیم اقتصادی تعریف کند.
ناشناس۳۰۲۰۹۷۸۲۰:۵۰:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آیا وزارت صمت فقط خودرو هست؟
جوان۳۰۲۱۰۰۶۲۱:۲۱:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
خدا کنه که وزیر بعدی حداقل کارایی و قدرت کنترل قیمت را داشته باشد .
ناشناس۳۰۲۱۱۷۵۲۳:۳۴:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بیا اینقدر توضیح بده که چرا گران می شود تورم بالا هست باز یک عده می‌گویند خدا کند!
اسی۳۰۲۱۰۱۱۲۱:۲۶:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
نظر من اینه ایشون میخواست برای مردم یه کارایی بکنه که نذاشتن.
ناشناس۳۰۲۱۰۳۸۲۱:۴۶:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۰
تشکر از نمایندگان مجلس .. (وزیر صمت) که حتی نذاشت فرمایشات رهبر معظم عزیزم در خصوص شعار سال جدید به پایان ماه فروردین برسه خودرو و مصالح ساختمانی دوبرابر کرد.
ناشناس۳۰۲۱۱۷۶۲۳:۳۵:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
سرکوب اقتصادی یعنی تورم بالا
کهنه سرباز انقلاب.۳۰۲۱۰۵۵۲۱:۵۳:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
سلام ؛ منشاهمه مشکلات اقتصادی فعلی ،بکارگیری افراد ضعیف ،کم تجربه وغیر متخصص درتیم اقتصادی است. دولت باید الان ثبات داشته باشد نه هنوز در پیچ و تاب تغییر و تحول . والسلام
دردمند۳۰۲۱۰۶۲۲۲:۰۱:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
۷۱ انتصاب در وزارت خود بی سابقه است یعنی خودش به تنهایی کار امور اداری و استخدامی را انجام داده . اگر رئیس یک اداره چنین کاری انجام می داد ، از سمتش عزل می کردند ، دادگاه تشکیل می دادند ، جریمه سنگین به سراغش می آمد والی آخر ودر ثانی یه بلایی بر سر خودرو آوردند که ما بگیم رحمت بر وزیر قبلی خودرو با همان کیفیت ، با همان قیافه تکراری ۳۰۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرد تورم و گرانی هم حدی داره، بایستی میان عرضه و تقاضا یه تناسبی بر قرار باشد ؛متاسفانه همه چی به سمت ابر تورم پیش میرود
اعتدال۳۰۲۱۰۷۲۲۲:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
من تولید کننده برنج هستم از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت برنج حدود ۵۰ درصد افت کرده و برنج را با نصف قیمت از ما نمی خرند اما قیمت اتوموبیل و تراکتور افزایش صد در صدی داشته اند
شهروند۳۰۲۱۰۸۱۲۲:۱۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
اگر در روند این تغییرات اصلاحاتی صورت بگیرد و به نفع ملت کاری انجام بدهند اون موقع تغییرات جواب داده و گرنه فایده ای نداشته
سیاوش۳۰۲۱۰۸۳۲۲:۲۵:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
بایستی که واردات خودرو آزاد باشد و تولید خودرو رقابتی شود در دست بخش خصوصی تا این معطل حل شود
ناشناس۳۰۲۱۰۹۴۲۲:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
باید از صنایع دفاعی ایران ینفر مسئول وزارت صمت کرد خودروی ملی ساخت
ایران۳۰۲۱۱۰۳۲۲:۳۹:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۰
وزیر درشرایط کنونی باید از سرداران باتجربه ،شجاع ونترس دوران دفاع مقدس انتخاب شود تا مشت محکمی به دهان مافیا وفرصت طلبان در هر سمت ولباسی باشد بزند بغیر از اینها کار هرکسی نیست بافساد مبارزه کند.
محمد۳۰۲۱۲۶۳۰۰:۳۸:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
حالا بگو بقیه شون مشت هاشون رو آروم تر بزنن
مهدی۳۰۲۱۱۲۹۲۳:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
با سلام تعداد اندکی از متقاضیان طرح خودروهای فرسوده که از سال گذشته 1401 خودرو های خود را اسقاط کردن و به دلیل اشتباهی که از طرف مرکز اسقاط انجام شده مشخصات خودرو اسقاط شده را به شرکت ایران‌خودرو ، که متقاضی برنده نشده بود فرستادن و همین امر باعث گردید که بعد از هشت ماه هنوز مشکل مردم حل نشد ، لذا بعد از پیگیری های مشتریان اسامی افراد به شرکت خودرو سازی بهمن متور که در آذر ماه 1401 برنده شدن فرستاده شده ، اما شرکت فوق گفتن، خودرو به نرخ مصوب جدید داده می شود پس چه فرقی بین این افراد که خودرو فرسوده خودشون را به صورت رایگان تحویل دادن جهت نو سازی ناوگان عمومی با این افراد که در طرح یکپارچه شرکت کردن هست لطفاً نسبت به رفع مشکل این افراد بد از هشت ماه رسیدگی کنید. اشتباه مراکز اسقاط را ما باید پرداخت کنیم . با تشکر
ناشناس۳۰۲۱۱۳۱۲۳:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۰
قیمت خودرو کارخانه باید به قبل برگرده
ناشناس۳۰۲۱۱۷۲۲۳:۳۱:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
چون قانون ضعیف است و وزیر یا مسئول هیچ تعهدی در مقابل کار خود ندارد ،قانون رو عوض کنید باتعهد به مسئول سمت بدهید که مسئول باشد نه کاسبکار ،قول دروغ داد و عمل نکرد همون لحظه بازخواست بشه و تاوان پس بده !
ناشناس۳۰۲۱۱۷۷۲۳:۳۶:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۰
استیضاح وبرکناری وزیرقراراست چه دردی ازمردم درمان کند...درمیان تمام مسئولین یک مرد پیداشودوبگویدچرادرایران قیمت خودرو چند برابرکشورهایی نظیرعراق وافغانستان است...البته این اختلاف قیمت بااحتساب همین قیمت دلار دربازارایران است ونه جای دیگر....اصولاقیمت تمام شده وسودمعقول درهیچیک ازکالاهاوخدمات دولتی معنی ندارد...دولت هزینه هایش رابراین قیمتهاسرشکن میکند...ودرکمال شگفتی دم ازمبارزه باگرانفروشی وکنترل قیمتهامیزندالبته فقط برای مال مردم ونه مال خودش...ودقیقابهمین خاطرهیچوقت به نتیجه نخواهدرسید...مردم کاسبکاری راازمسئولین یادگرفته اندوگرنه کاربه این افتضاح نمیرسید
ناشناس۳۰۲۱۱۷۹۲۳:۳۷:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۰
گرون شدن خودرو و مسکن و مصالح ساختمانی و... دست دولت محترم در کار است و اینها همش بازیچه است.
ناشناس۳۰۲۱۱۸۰۲۳:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۰
این دیدگاه برا مملکت مهمه که بخواهد مشکلات حل شودوالان اقای رییسی داره تلاششو میکنه.ولی متاسفانه بعضی ها نه تنها کمک نمیکنن بلکه بیرون گود نشستن و فقط بهانه میگیرن این اقا داره همه تلاششو میکنه ولی نباید از حق گذشت که فشاری که رو کشورمون هست واقعا رو هر کشوردیگه ای بود تا الان که هیچ خیلی زودترها تسلیم شده بود.دمت گرم رییسی
ایرانی۳۰۲۱۱۸۹۲۳:۴۱:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
مهره عوض کردن نتیجه ندارد ... اقتصاد علم می خواهد ...و پول که هیچ کدام وجود ندارد... نتیجه و نشانه آن وضعیت اسفبار تورم در کل اقتصاد ایران....و وضعیت مسکن ودلار ...طلا ... و خوردوخوراک روزمره ...و گوشت ...و میوه و...الاآخر... پاسخگو کیست ... جوابی نیست
هادی۳۰۲۱۱۹۰۲۳:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۰
آقا چرا ما مردم ایران همیشه باید دغدغه فرداراداشته باشیم . آقای نماینده ومنتخب مردم اصلا به فکر مردم هستین اصلا می دانید سفره های مردم هرروزکوچک وکوچک تر میشه. آقای نماینده مجلس اصلا می‌دونی خرید خانه ماشین ومهمتراز این ها ازدواج رویاشده برای جوانان و ما مردم ترس از فردا داریم .
ناشناس۳۰۲۱۱۹۴۲۳:۴۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۰
کسی نیست که جواب این همه جوان تحصیل کرده و جویای کار را بدهد؟ در این اوضاع آشفته حقوق یه معلمی که تازه سرکارآمده باید ۶میلیون باشه ؟ آیا کسی هست که جوابگوی هزاران سوالی که در رسانه ها توسط مردم منتشر میشه و نشان دهنده ناراضی بودن آنها از این وضعیت کنونی می باشد؟
صولتی۳۰۲۱۲۱۷۰۰:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
به نظر من با یکی و دوتا استیضاح وزرا یا برکناری مشکل حل نمیشود .
ناشناس۳۰۲۱۲۱۹۰۰:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۱
خیلی خوبه که مجلس پی گیری وزرای ناکارآمد و بی مسولیتی هست.باید کل تیم اقتصادی هم استیضاح بشن. ولی کاش یکی هم پیدا میشد و می‌گفت تکلیف مردم و کشور با این گرانی های که این آقایان بر جا می‌گذارند و میروند چیست آیا نباید جایی وجود داشته باشه تا این آقایان را مجازات کنه
مریم۳۰۲۱۲۲۰۰۰:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
قبل از اینکه خودرو هارو تحویل متقاضیان بدهید .باید قیمت خودرو کارخانه ای به قیمت اول برسه..خواهشا رسیدگی شود .بیشتر مردم ما زیر خط فقر زندگی میکنن
یک انقلابی۳۰۲۱۲۲۲۰۰:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۱
نویسنده محترم درست گفته است. دولت باید نگاه کلان خود را نسبت به مسایل کشور عوض کند وگرنه، به صرف تغییر افراد، مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کنونی حل نخواهد شد. این موضوع را مجلس هم باید درک کند.
ناشناس۳۰۲۱۲۴۰۰۰:۱۹:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۱
خداروشکرعوض شدهرکس که بچسبه به مقام وصندلی کاری نکنه بایدکنارگذاشته بشه واون یکی وزراحواسشون روجمع کنند
ناشناس۳۰۲۴۹۲۰۰۱:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۳
هراشتباه را تاوانش با چه کسی است ؟ فقط مردم می‌دهند! آیا نباید آن کسی که اینهارا معرفی می کنند و مجلس که رای اعتماد می‌دهند امروز پاسخگو باشد چقدر راحت با زندگی مردم بازی می شود
ناشناس۳۰۲۱۲۵۷۰۰:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۱
باسلام وزیر جدید خوش آمدید لطفا معلولان را هم در یابید باسپاس
ناشناس۳۰۲۱۲۶۰۰۰:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
مجلس امروز یک اشتباه تاریخی کرد و صورت مساله را پاک کرد.. ضمن اینکه عبدالملکی استعفا داد نه استیضاح.
ناشناس۳۰۲۱۲۷۴۰۰:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
فقط وفقط باید تحریم برداشته شود البته بر کناری ناکارآمدی برخی مسئولان طرح خوبی است اما تا زمانی که تمام شبکه های پولی ومالی وکانالهای مرتبط با آن با دنیا وصل نباشد مردم را راضی نگه داشتن از محالات است هر کشوری برای بقای خود باید به تعامل و دادوستد تجارت با دنیا مشغول باشد تا بتواند چرخهای اقتصادش بچرخد اینکه ما فقط تکیه بر خود باشیم و نفت گرانبها را به کشورهای نظیر چین ارزان بفروشیم نشد سیاست .سیاست و موفقیت زمانی شکل می‌گیرد وموفق است که با تمام کانالهای مالی دنیا در ارتباط باشد و برای خود فرصت بخرد تا کشور ومردمش را در رفاه وآرامش قرار دهد ودومین اینکه بله با کارهای آقای ریسی موافق هستیم که هر کس برای پیشرفت کشور و ارزش پول ملی و رفاه مردم کار درست انجام‌ندهد برکنار شود این یک برنامه بسیار پسندیده و خوب است و قابل تحسین و سوم ریشه کن کردن دست مافیا دست برهم زدگان نظم کشور و کسانی که گرانی تورم بیکاری تعدیل نیرو کارگر فساد مالی وهمین طور کمک‌کردن واب در آسیاب دشمن ریختن برای نابودی کشور ومردم اینها را باید ریشه کن کرد.
دلسوز نظام۳۰۲۱۲۹۰۰۱:۰۷:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
علم مدیریت تو دنیا میگه رزومه ولاغیر ولی اینجا آقایان رزومه کاری را فقط گرفتن پست و مقام می دانند بدون اینکه کارنامه فعالیت های افراد در گذشته مورد تحقیق دقیق قرار گیرد!!! به ولله قسم اگر همه کارکنان را فرزندان و دلسوزان نظام ببینیم و دست از تعاملات گروهی و حزبی و قومی برداریم مملکت در عرض چندسال گلستان میشه. بر فرض مثال چرا طی یک نظرسنجی از متخصصان هر وزارتخانه چند کارشناس خبره را انتخاب نمی کنید و هریک موفق تر عمل کرده بودند به عنوان مسئول انتخاب نمی فرمایید؟ بیایید طرحی نو در اندازید از تعلقات حزبی و گروهی و قومی جدا شوید ما همه در یک کشتی سوار هستیم اگر همه پارو به یک جهت بزنیم به سر منزل مقصود میرسیم لذا استدعا دارم به هموطنانمان اطمینان کنیم چه کسی بهتر از خود هر مجموعه درد محیط کارش میفهمد!! چرا با خط کشی های فاقد وجاهت دینی و شرعی و قانونی دایره خودی ها را کوچک می کنیم!! همه کارکنان دولت از چند نهاد صلاحیتشان بررسی میشود پس چرا به بهانه های واهی سعی در خودزنی داریم؟ بطور مثال نیروهای مسلح که تحت تدابیر مستقیم رهبری هستند را بررسی فرمایید ببینید در اوج تحریم و جنگ اقتصادی با چه اقتداری دارند فعالیت می نمایند!!! چرا؟؟ بدلیل اینکه در نیروهای مسلح بازی های حزبی و گروهی و فومیتی و... نیست همه در جهت یک هدف فعالیت می کنند.
ایرانی۳۰۲۱۲۹۴۰۱:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
اصلا استیضاح یعنی چه مسئول یا مقامی که با ناکامی و رانت و سفارشی اگر نتواند کاری انجام دهد و موجب ضرر و زیان و بی حیثت شدن مردم و معیشت مردم را نابود می‌کند باید محاکمه و مجازات شود این پوشاندن گناه مسئولان که نان سفره مردم را به بازی گرفتند و نابود کردن گناه است .
ناشناس۳۰۲۱۴۳۱۰۸:۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
واقعا باید فاطمی امین واقای برادران محاکمه بشن
آرش۳۰۲۱۳۱۹۰۲:۴۸:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۱
با این عزل و نصبها مشکلی حل نمیشه.
ناشناس۳۰۲۱۳۴۲۰۴:۳۸:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
گرانی سالیانه خودرو کارخانه ای را نباید در یک مرحله اعمال کرد با توجه به زمان تحویل خودرو به تناسب ماهیانه، مثلا اگه قراره 20 درصد گرون بشه برای هرماه 2درصد درنظر گرفته شود تا شوک قیمتی به جامعه وخریداران وارد نگردد،
مجید۳۰۲۱۳۷۷۰۶:۵۶:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
این درست نیست که مسئولی بیاید و کلی ضرر به مردم و مملکت بزنه بعد فقط جا به جا بشه اصلا توی عقل نمی گنجه تا کی آزمون و خطا
ناشناس۳۰۲۱۳۸۳۰۷:۱۳:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۱
تا تحریم تاهست همین وضع ادامه داره.چراباامریکا وارد مذاکره مستقیم برای حل مشکلات نمی شوید.
حمید۳۰۲۱۳۹۶۰۷:۳۴:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
جدا از مسئله ی بالارفتن قیمت خودرو در اسلام رشوه دهنده و رشوه گیرنده مجرم تلقی میشه و طبق قانون و مجازات اسلامی رشوه گیرنده هم باید مجازات، و این امر نباید فراموش بشه .
محمدرضا۳۰۲۱۳۹۹۰۷:۳۹:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۱
آیا کسیکه به مردم و دولت ضرر زده و بیت المال را به سخره گرفته استیضاح کافیه ؟؟ باید به اشد مجازات محکوم شود.
فاطمه۳۰۲۱۴۰۱۰۷:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۱
نباید بجای مجازات یک پست بالاتر بهش اعطا کنند.
علی۳۰۲۱۴۳۲۰۸:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۱
در جلسه استیضاح دکتر فاطمی امین یک نکته ای را متذکر شد که اگر به آن پرداخته نشود هر وزیر دیگری هم بیاید مشکل تورم در اقتصاد کشور حل نخواهد شد و آن افزایش نرخ ارز توسط دولت و بانک مرکزی است که ایشان گفته بودبه آقای دکتر مخبر طی نامه ای رسما اعلام کردم مثلا در بخش فولاد و مواد پتروشیمی و غیره که بیشترین هزینه را برای تولید خودرو تا لوازم خانگی تحمیل میکند ناشی از فروش مواد اولیه توسط صنایع مادر همین بخشها به قیمت دلار ازاد به تولید کنندگان میباشد که در سخنان برخی نمایندگان مانند اقای دلیکانی نیز آمده بود که چطور میشود صنایع با برق و آب و گاز یارانه ای و دستمزد ریالی کارگران و دسترسی ارزان به مواد اولیه از معادن ایران کالای تولیدی خود را با قیمت دلار آزاد به تولید کنندگان داخلی میفروشند ؟ منطق آن چیست و تا دولت این مسئله را حل نکند کاهش تورم شعاری بیش نیست
ناشناس۳۰۲۱۴۵۹۰۸:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۱
با سلام وقتی یکی رهبر میشه یکی رئیس جمهور میشه یکی وزیر ونماینده محلس یعنی باید خیلی باهوش وزرنگ وامانت دار باشه چون زندگی 80 میلیون اتسان دردستشه واما دولت باید کارت شناسایی برای مالکان ومستاجران صادر بکنه هیچ کنترلی از طرف دولت تو بازار رهن واجاره توسط دولت وجود نداردباید اجاره نامه در بنگاه باکارت شناسایی مالک ومستاجر فقط مورد قبول باشه دولت باید فرمولی برای رهن واجاره خونه دردستورکار داشته باشد حداکثر وحداقل مبلغ رهن واجاره باید توسط دولت تعیین وبرحسب وضعیت شهرها اعلام شود اصلا انگار مثل اینکه مالکان وبنگاه ها یک دولت مستقل برای خود هستند هیچ قانونی دراین بازار رهن واجاره وجود ندارد ورقم هرروز داره نجومی میشه
زهرا۳۰۲۱۴۸۸۰۹:۱۱:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
تا روزی که فرار مغزهای متفکرومتخصص ادامه داشته باشه اوضاع مملکت از این بهتر نمی شه
احمد۳۰۲۱۴۹۷۰۹:۲۱:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
مجلسی‌ها‌هم‌در‌نابسامانی‌وضعیت ‌اقتصادی‌مقصر هستند‌و‌باید‌جواب‌گو‌باشند این‌شائبه وجود‌داره‌که‌نمایندگان‌مجلس‌قبل‌از‌اینکه به‌فکر‌استیضاح ‌وزرا‌باشندبه‌فکر‌انتخابات‌اسفند‌ماه و‌نشستن‌بر‌صندلی‌مجلس‌باشند
شهروند۳۰۲۱۵۲۰۰۹:۴۰:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
تحریمها چنان اثرات تخریبی بر اقتصاد کشور گذاشته اند که مسولین ما فکر میکنند با تغییر وزرا و معاونین مشکل حل میشود. تنها و تنها راه برون رفت از وضعیت موجود تعامل و دوستی با تمام کشورهای دنیاست
احمد۳۰۲۱۵۵۹۱۰:۳۵:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۱
ساده انگاری است که فکر کنیم با تغییر این وزیر و آن مسئول چیزی درست شود. مشکلات ساختاری هستند
حقوق بگیر تامین نه دولت۳۰۲۱۵۶۸۱۰:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
آقایان مجلس تا حالا کجا بودید شما ضرر این وزیر به مردم را کی جبران میکنه ؟چرا دادگاهی نمیشه؟سلطان سکه حتما یاد تون هست برای یک مشت سکه اعدام شد. اگر برای عملکرد منفی وزیر ها دادگاهی باشد بقیه هم فکر ی به حال خودشون می‌کنند که اگر کار بلد نیستن از اول نیان یا اینکه درست کار میکنند
علی۳۰۲۱۵۹۴۱۰:۵۰:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
این وزارت خانه باید دو وزارتخانه شود تا مشکلات کمتر شود.راه و شهرسازی هم باید دو وزارتخانه باشند والسلام
محمد۳۰۲۱۶۵۵۱۱:۱۵:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۱
فکر میکنید مافیا کیه؟من وتو هستیم یا معاندین خارج نشین؟نه داداش توی کدام ارکان نظام قدرت دارن که وزیر و دولت و مجلس حریفش نمیشن؟
مصیب۳۰۲۱۶۶۸۱۱:۲۰:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۱
همه این مشکلات ناشی از تحریم هست مدیر با تجربه یا بی تجربه در این شرایط نمیتونه موفقیت چندانی داشته باشه . روحانی با همه بدی هاش این قضیه رو خوب میدونست و همه تمرکزش رو گذاشت روی به نتیجه رسوندن برجام.حالا به نتیجه نرسید یا نذاشتن به کنار . رییسی هم با هزار شعار رنگارنگ و خوشگل اومد و ببینیم کی به نتیجه ای می رسه که روحانی همون ابتدای امر بهش رسید
ناشناس۳۰۲۱۷۷۵۱۲:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۱
روش های کسب درآمد در کشور عوض شده است اجناسی که میخریم چه گران چه ارزان از قیمت آن مطمئن نیستیم یعنی خریدار نمیداند گران خریده یا ارزان و فروشنده نمیداند که اگر جنسش را بفروشد میتواند آنرا جایگزین کند یا نه برخی به این فکر میکنند که چکی بخرند و نقد بفروشند و این وسط سود کنند ندادن یا به تاخیر انداختن پول مردم در خریدها و دستمزدها شده سود ثبات نیست و هرج و مرج همه جا را گرفته مملکتی که شعاری اداره میشود در مرز انفجار تورم است.
افضل۳۰۲۱۷۷۷۱۲:۱۴:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
بایداستعفامیدادزودتر....کسی که کاری راشغلی رابلدنیست چراقبول کند خدایی.....
رضا۳۰۲۱۷۸۶۱۲:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
افغانستان چهل ساله جنگه واشغال بوده حکومت ودولت هم نداره منابع ومعادن ونفتم نداره مردمش هم اواره درایرانند وکشورهای دیگر بازم اقتصادش انقدر متلاشی نیست مثل ما .
ناشناس۳۰۲۱۸۲۸۱۲:۳۶:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۱
پیرمردها و ژنرال هاتون مثل مخبر و محسن رضایی و ... را هم دیدیم مشکل اینه که کلا ناکارآمد هستید و فقط می خواهید با حرف درمانی و شعار درمان و حرکات ایذایی اقتصاد و جامعه را اداره کنید
ناشناس۳۰۲۱۹۲۱۱۳:۲۱:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
باعوض کردن وزیرمشکل مردم حل نمیشودیکی دیگر میاد این راه را میرود.
اشنا۳۰۲۱۹۹۳۱۳:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۱
خوب شد استیضاح شد والا بدتر میشد
ناشناس۳۰۲۲۰۱۶۱۴:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۱
با تغییر یه وزیر چیزی عوض نمیشه این حرکت مجلس در جهت انتخابات بود.
شهروندی۳۰۲۲۰۴۳۱۴:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۱
با سلام با وجود دکتر رضایی در کابینه مشکلات اقتصادی حل خوهد شد و از وجودشان بیشتر استفاده گردد
مهربان۳۰۲۲۱۱۵۱۴:۵۴:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
با استیضاح وزیر آیا قیمتها به قبل از سال 97 برمیگرده یا اینکه اوضاع بدتر میشه
احسان۳۰۲۲۲۰۲۱۶:۳۲:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
وزیر آینده باید قوی تر باشد تا بتواند اهداف سند چشم انداز 1404 را تحقیق بخشد
علی۳۰۲۲۲۱۹۱۶:۵۱:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۱
کشور داری توانایی و دانش می خواهد وبا حرف و سخن رانی های آن چنانی مملکت اداره نمی شود.
کیارش۳۰۲۲۲۹۲۱۷:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۱
اولا تورم و بدنبال آن فقر ریشه در سیاست های کلان دارد و اگر همه وزیران این کابینه را با وزرای کارآ مد فرض کنیم باز هم هیچ تغییر قابل توجه ای رخ نمی‌دهد دوما مشکل اساسی مملکت نبود نماینده ای قدرتمند کاری و تحصیل کرده واقعی در بهارستان است.
م۳۰۲۲۴۰۰۱۹:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۱
دیدن داره ماشین میده به مردم استیضاح شد حالا مثلا نفر بعدی میخواد چکار کنه همشون در یک سطح و ناکارامد
کارگر۳۰۲۲۶۷۷۲۲:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۱
چون نزدیک انتخابات هست میخوان بگن ما طرفدار مردم هستیم و وزیر را عزل میکنیم این وزیر تجربه اش چی بود که اوردید.
امید۳۰۲۲۶۷۸۲۲:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۱
می بایست خیلی زودتر خودش استعفا میداد.
بهاری۳۰۲۲۷۳۷۲۳:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
اقتصادی که قیمتاش صبح وعصرش یکی نباشه مسئولینش ناکارامد هستند.
احمد۳۰۲۲۷۴۱۲۳:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۱
ازموقعی مایادمان هست هرجایک وزیرومسئولی یکم طرف مردم راگرفت یااستیضاح شدیاکله پاش کردن نمونش عبدالملکی وزیرکارتادیدن حقوق کارگران را۵۷درصداضافه کردمجبورش کردن استعفابده
حسین یزدانی۳۰۲۲۸۵۰۰۱:۳۹:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۲
باعزل یه نفر وزیر صمت مشکل حل نمیشه.
ایرانی۳۰۲۲۸۹۵۰۴:۲۹:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۲
دولت ومجلس اگر نباشند باهمین کارمندان ودولت هوشمند کارهابهترپیش میروداین چه مدیریت وکیل بودنی ست.
ناشناس۳۰۲۵۰۱۴۰۲:۵۳:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۳
خداوند خیرتان دهد ، بابا همین وزیر دیروز همین نماینده ها انتخاب نمودند ! واقعا باید پرسید چندنفر از نماینده ها از صنعت اطلاع دارند کدام کارشناس را کنار دست دارند خوب از اینها باید پرسید تکلیف اشتباه شما را مردم باید بدهند
ناشناس۳۰۲۳۲۴۶۱۱:۰۲:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۲
چرا آدرس اشتباه میدید ؟مشکل اصلی خود دولت است.اگر نمایندگان می‌خواهند کاری بکنند و وام دار کسی نیستند،دولت را استیضاح کنند.چاره فقط و فقط همین است.بس.
ناشناس۳۰۲۳۲۸۲۱۱:۴۱:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۲
حقوق کارگران را افزایش نداند که تورم زا هست درحالی که خود دولت عامل اصلی تورم است!!!!! بیچاره کارگران که بااین تورم افسارگریخته باید نان به سرسفرها شان ببرند....آن وقت وزراء باحقوقهای نجومی عشق وحال کنند
اشجع۳۰۲۴۶۴۶۲۳:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۲
چرا وزیر بهداشت استیضاح نمیشود با این وضعیت دارو ودرمان...
ناشناس۳۰۲۴۶۶۷۲۳:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۲
متاسفانه این دوره مجلس نمایندگان خام و بی تجربه و مدعی زیاد دارد که باعث افزایش مشکلات کشور شده است.
حميد۳۰۲۵۵۷۲۱۳:۰۲:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۳
سلام تا موقعي كه فرماندهي تيم اقتصادي دولت بدست آقاي مخبر است ،انتظار شق القمر از اين دولت نداشته باشيد.مگر ايجاد يك ميليون خانه سالانه يكي از وعده هاي انتخاباتي آقاي رييسي نبود ،چرا براحتي آقاي مخبر زيرش ميزنه؟عملكرد آقاي مخبر در تهيه واكسن بركت مگر يادتون رفته؟بعد از كلي وعد وعيد وكشته شدن مردم بي گناه در جريان كرونا ،آقاي مخبر وگروهش چي تحويل مردم دادند؟ بنده ازطرفداران آقاي رييسي هستم وخوستار موفقيت روز افزون دولت آقاي رييسي هستم واگر واقعا دولت عزم جدي در اصلاح امور دارد ،بنظرم فرمانده راعوض كند وگرنه با تعويض زير مجموعه كار پيش نميرود ودر جا ميزند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین