محمدرضا قلندر شهردار مشهد شد

  4020121072

محمدرضا قلندر با رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. وی از شهرداران سابق مناطق مشهد است و  مدیرکلی راه‌وشهرسازی قم و خراسان‌رضوی، سرپرست شهرداری منطقه ۸  و شهردار منطقه ۲  را در کارنامه سوابق خود دارد.

محمدرضا قلندر شهردار مشهد شد

به گزارش ایسنا، امروز ۲۱ فروردین ماه، در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، محمدرضا قلندر با ۸ رای به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. رای بعدی متعلق به جواد اصغری با ۶ رای بود. 

در ابتدا و قبل از آغاز رای‌گیری برای انتخاب شهردار، پس گرفتن انصراف جواد اصغری اعلام شد. 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای شهر مشهد در تذکری در این خصوص اظهار کرد: استعفایی که در هیأت رئیسه اعلام شد پذیرفته شد و قابل بازگشت نیست. براساس مصوبه شما مصاحبه کردم و شما این موضوع را فرمودید. بنابراین در دستور کار نبوده آن را از دستور کار خارج کنید. 

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد گفت: آقای اصغری از انصراف خود برگشتند و این منع قانونی ندارد. 

غلامحسین صاحبی، عضو دیگر شورای شهر مشهد عنوان کرد: اگر قرار است انصراف پذیرفته شود، باید در جمع کل اعضای شورا مطرح و پذیرفته شود. وقتی شخصا انصراف را پس می‌گیرند مشکلی ندارد. 

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: جلسه دیروز جلسه ارائه برنامه آقای رئیسیون بود که انصراف دادند و موضوع دیگری نبود. یک کاندیدا تا قبل از رای‌گیری می‌تواند انصراف خود را پس بگیرد و قانون این موضوع را منع نکرده است.

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد در ابتدا از دادن رای خودداری و بیان کرد: اعتقاد من این است که ما همه به یک نفر رای دهیم. دوستان کمک کنند که به یک نفر رای دهند. 

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد پس از پایان رای‌گیری در تذکری خطاب به موحدیان اظهارکرد: مگر امکانپذیر است که شما رای‌ها را ببینید و بعد رای خود را اعلام کنید، این غیر قانونی است.

وی افزود: این بدعت جدیدی در شورا است. یک بار با این شیوه مهندسی کردید. در حق مردم مشهد ظلم می‌کنید. بالاترین حقی که به گردن شماست، حق‌الناس است، حق مردم مشهد است، حق سیاسی نیست. امام رضا(ع) روبه‌روی شماست. 

سلیمی بیان کرد: آقای منصوریان با توهینی که به آقای رئیسیون کردید، مسئول هستید، شما اعضا را جمع کردید که با انصراف ایشان موافقت کنند. یک روز گفتید رفتم برای آقای ارجائی در حرم توبه کردم، دوباره توبه خواهید کرد.

به گزارش ایسنا، ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ خبر تعلیق حکم شهردار سابق مشهد از سوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای شهر اعلام شد. وی به رسانه‌ها اعلام کرد که شورای شهر حسب دستور دادستانی شهردار را تعلیق کرده است.

پس از ابلاغ این حکم طبق قانون شورای شهر ۳ ماه یعنی تا ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ فرصت داشت که شهردار را انتخاب کند. یک بهمن ماه ۱۴۰۱ جواد اصغری به عنوان سرپرست شهرداری مشهد از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شد.

بعد از انتخاب سرپرست شهرداری اعضای شورای شهر وارد مرحله انتخاب گزینه‌های مورد نظر شدند. ابتدا به لیست ۲۹ نفر رسیدند و در نهایت لیست ۸ نفره از نامزدها را رسانه‌ای کردند که در این لیست افرادی چون محمدرضا قلندر، خلیل‌الله کاظمی، جواد اصغری، سید ابراهیم رئیسیون، سعید حسینقلی‌زاده مقدم، محمدمهدی برادران، مهدی خداشناس و کاظم یزدان‌مهر به عنوان ۸ نامزد اصلی اعضای شورای شهر برای مدیریت شهرداری مشهد معرفی شدند.

۱۶ فروردین ماه امسال از ۸ گزینه مورد نظر شورا برای شهرداری مشهد ۶ گزینه به ارائه برنامه‌های خود پرداختند اما خلیل‌الله کاظمی و سید ابراهیم رئیسیون برای ارائه برنامه‌های خود در جلسه حضور نداشتند. کاظمی انصراف خود را برای ارائه برنامه و نامزدی سمت شهرداری مشهد اعلام کرده بود و رئیسیون نیز با اعلام علت عدم حضور خود در جلسه به اعضای شورا، در جلسه شرکت نکرد.

۲۰ فروردین ماه یعنی یک روز قبل از انتخاب شهردار مشهد، جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد از کاندیداتوری برای تصدی پست شهردار مشهد انصراف داد و اعلام کرد که برای افزایش وحدت نیروهای انقلاب و همبستگی بیشتر اعضای شورا در انتخاب شهردار، انصراف داده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین