واکنش شورای رقابت به منتقدان افزایش قیمت خودرو/تولید متوقف می‌شود

  4020117080 ۱۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت خودرو با هماهنگی کامل وزارت صمت بود، گفت: خودروساز طی ۲ سال گذشته از تورم زیان دیده، پس عدم افرایش قیمت خودرو منجر به توقف تولید می‌شود.

واکنش شورای رقابت به منتقدان افزایش قیمت خودرو/تولید متوقف می‌شود

اسماعیل شجاعی در گفت و گو با مهر در مورد انتقادات به تصمیم شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: نگرانی دولت یا مقامات مختلف دولت در مورد این است که با توجه به اینکه امسال، سال مهار تورم نام‌گذاری شده، مصوبه خودرویی شورای رقابت منجر به افزایش تورم شود.

سخنگوی شورای رقابت افزود: اگر دولت مصمم است که قیمتها را ثابت نگه دارد و نمی‌خواهد که قیمت این محصول افزایش یابد، باید توجه داشته باشد که تولیدات خودروساز طی ۲ سال گذشته افزایش نیافته و این در حالیست که در این مدت تورم و گرانی مواد اولیه داشتیم و از سویی دیگر نیز ۲ مرتبه دستمزد نیروی کار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این مسائل زیان فوق العاده ای را به تولیدکننده تحمیل کرده است. چه کسی می‌خواهد زیان خودروساز را جبران کند؟ اینکه دولت تصمیم بگیرد گاز و برق واحدهای تولیدی را قطع کند اما هیچ گاه جبران نکند، حمایت از تولید مفهوم خود را از دست می‌دهد.

احتمال توقف تولید با ثبات قیمت

شجاعی تصریح کرد: ما باید ضمن حمایت از تولید، تورم را مهار کنیم. اگر نتوانیم تولید را افزایش دهیم، تورم چند برابری را به جامعه تحمیل می‌کنیم. اگر خودروساز حداقل افزایش قیمت را اعمال نکند ممکن است روند تولیدش متوقف شود.

سخنگوی شورای رقابت اضافه کرد: زیان انباشته علاوه بر اینکه تولید را متوقف می‌کند منجر به توقف عرضه نیز می‌شود و در نهایت تورم چند برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: از سویی دیگر سهام خودروساز در بورس است و تعداد زیادی از مردم سهامدار این شرکتها هستند، عدم افزایش قیمت، سهامداران را متضرر می‌کند و وقتی سهامدار ببیند خودروساز در حال زیان است و پول خود را از بورس خارج و به بازار طلا و ارز منتقل کنند، تورم بیشتری را به جامعه تحمیل می‌کند.

تصمیم شورای رقابت در جهت مهار تورم و رونق تولید است

سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: بنابراین تصمیم شورای رقابت، یک تصمیم اصولی در جهت مهار تورم و رونق تولید است.

وی گفت: اگر دولت یا مقامات منتقد به تصمیم شورای رقابت، پس زیان انباشته خودروسازان را جبران کنند زیرا باید تولید رونق یابد. در غیر این صورت به سمت توقف تولید خودرو حرکت کرده و به طور کلی بازار در اختیار خودروهای وارداتی قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای رقابت تصریح کرد: افزایش قیمتهای فعلی که شورای رقابت مصوب کرده بر اساس صورت مالی نیمه اول سال ۱۴۰۱ خودروسازان است و آنچنان هم نمی‌تواند تورم تحمیلی به تولیدکنندگان را جبران کند. در واقع تصمیم فعلی شورای رقابت یک عمل تدریجی است.

افزایش قیمت خودرو، با هماهنگی وزارت صمت بود

شجاعی با بیان اینکه مدیریت دستوری اقتصاد امکانپذیر نیست، ادامه داد: در جلسات کارگروه خودروی شورای رقابت، نمایندگان وزارت صمت و سازمان حمایت حضور داشتند و تصمیم شورا کاملاً با هماهنگی وزارتخانه اخذ شد و نمی‌توانند الان بگویند که ما نبودیم و مخالف هستیم.

سخنگوی شورای رقابت تصریح کرد: تدبیر امور به شکل اینکه تولیدکنندگان را متضرر کنیم برای اینکه یک هدف را محقق کنیم درست نیست زیرا شاید در کوتاه مدت هدف محقق شود اما در میان مدت زیانی را که بابت تورم فوق العاده افسارگسیخته مواجه خواهیم بود جبران‌پذیر نخواهد بود. متأسفانه این گونه تصمیم گیری دقیقاً مانند تصمیمی است که در مورد قیمت بنزین عملیاتی شد.

گفتنی است، امروز مخبر معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در شرایط فعلی شد.

مخبر در این نامه، قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانست که آثار تورمی دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۸۱۵۹۷۱۹:۵۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
دولت چرا تصمیم های اشتباه میگیرد که بخواهد اصلاح کند در مورد گاز هم تصمیم اشتباه گرفته شده بود که اگر نبود اقدام رییس جمهور در کاهش قیمت گاز ممکن بود حوادث سال ۹۸ تکرار شود دولت در مورد گاز امسال هم نباید تعرفه های تصویبی در مورد گاز را اجرا کند زیرا عواقب بسیار بدی برای این اجحاف به مردم بوجود خواهد آورد
ناشناس۲۹۸۱۶۰۰۱۹:۵۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
شورای رقابت بدونه من همین خودروی که خرداد باید تحویل بگیرم رو اصل پول کارخانه رو به هزار مشقت‌هنوز نتونستم جور کنم اونوقت چطور ۴۰ درصد افزایش قیمت را جور کنم
ناشناس۲۹۸۱۹۱۱۰۰:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
ميانگين ۴۹ درصد
k۲۹۸۲۰۹۵۰۳:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
واقعا من هم همینجور اگر میدونستیم اون موقع یه پراید ۹۴ میگرفتیم که الان هم نمیشه خرید
احسان۲۹۸۲۲۵۸۰۶:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
سلام اقای مخبر درست فرمودند من با هزار بدبختی پولم را رسوندم به این قیمت الان و در سامانه یکپارچه با هزار امید و ارزو شرکت کرده ام .
ناشناس۲۹۸۲۲۸۵۰۷:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
افزایش قیمت خودرو اصلا منطقی نیست، چون خریدار که دستگاه چاپ پول ندارد که بخواهد،اضافه قیمت نامتعارف خودروساز را جبران کند. بهترین راه انصراف دست جمعی مردم از خرید خودرو و تحریم کلی میباشد. که این هم یک همت و غیرت میخواد.
ناشناس۲۹۸۱۶۷۷۲۱:۰۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۷
چرا سهامداران خودروسازان که همیشه باید با تصمیم‌های خلق‌الساعه مسئولان ضرر کنند؟
ناشناس۲۹۸۱۶۷۹۲۱:۰۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۷
اگه قیمت هم غیر متعارف باشه بطوریکه مشتری قدرت خرید نداشته باشه، تولید تعطیل خواهد شد.
ناشناس۲۹۸۱۹۶۸۰۱:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
وقتی دلالی آزاد هست نگران نباش خریدار همیشه خواهد بود ولو قیمت بیشتر
جواد۲۹۸۲۱۶۱۰۴:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
مگه نمیگند با سه نمونه خارجی مقایسه و قیمت گذاری کردن، خب همون سه نمونه رو وارد کنن و در اختیار مردم بزارن. زیاد نگران تعطیلی نباشید وقتی برخلاف همه جای دنیا، تولید کننده خیالش از بابت فروش خودروهاش راحته.
ناشناس۲۹۸۲۲۰۰۰۵:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
حق گفتی
ناشناس۲۹۸۱۷۴۵۲۲:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۷
صاحب نظران صنعت خودرو به مسئولان هشدار می دادند که اگر همگام با پیشرفتهایی که در صنعت خودرو در دنیا دارد اتفاق می افتد حرکت نکنند دیر یا زود، تولید خودروهای داخلی به نقطه ای می رسد که دیگر ساخت و نیز مصرف آنها توجیه اقتصادی نخواهد داشت. نه برای تولید کننده می صرفد و نه برای مصرف کننده. مثل مواد اولیه مرغوبی که به یک آشپز بدهید و هر روز به شما یک جور غذا بدهد. روز سوم، حالتان از آن غذا بهم می خورد. حتی اگر کم هم بپزد تا به همه غذای کمی برسد و حتی اگر برای هر پرس از آن غذا، قرعه کشی راه بیاندازد. نهایتا کار به جایی می رسد که آن غذا همگام با تورم، گران می شود. نه کسی برای خوردن آن غذا اشتیاق دارد و نه صرفه اقتصادی، نه برای آشپز و نه برای مصرف کننده ! ** پی نوشت: بخوانید: ایران خودرو بر سر دوراهی فروپاشی یا تولید ناب (منبع سایت الف) https://www.alef.ir/news/3980530088.html
ناشناس۲۹۸۱۸۱۸۲۳:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۷
الان پراید نداریم اما به جاش فقط ده مدل کوییک داریم. اسم ها تغییر می کنن با قیمت گرانتر ....
ناشناس۲۹۸۱۷۶۳۲۲:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۷
با توجه به قیمت دلار ۲۸۵۰۰ یعنی قیمت خودرویی نظیر کوییک و پارس چند دلار است؟ چون خودروسازان و قطعه سازان بابت تمام قطعات کلا بطور مستقیم و غیر مستقیم ارز دریافت میکنند. و اگر قرار بود خودرویی با این کلاس و سطح بطور کامل وارد شود قیمت آن چند بود
ناشناس۲۹۸۱۹۷۶۰۱:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
چون کارخانه تولید خودرو بر مبنای ارز 28500 کالای مربوطه تحویل نمی گیرد حتی اجناس داخلی که ارز بری هم ندارند ولی بر مبنای دلار آن هم آزاد محاسبه می شود و خودرو ساز هم تقصیری ندارد و باید گران کند
حسن۲۹۸۲۲۸۳۰۷:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگه خودرو سازان ارز 28500دریافت کنند یا قطعه سازان چرا با تخصیص این ارز ارزان چرا ضرر کنن ؟
ناشناس۲۹۸۱۷۸۶۲۲:۴۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
ترساندن دولت به بهانه تولید متوقف می شود
ناشناس۲۹۸۲۴۷۹۱۰:۴۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
دولت هم تهدید به واردات کند
ناشناس۲۹۸۱۸۵۵۲۳:۵۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۷
به نظر بنده این خودرو سازان که زیان می‌بینند تولیدشان را جمع کنند هم به نفع خودشان و هم به نفع مردم است با این کیفیت...
ناشناس۲۹۸۱۹۸۶۰۱:۲۶:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
درودد حرف حساب
ناشناس۲۹۸۱۸۵۶۲۳:۵۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۷
بایدخودروهای پیش‌فروش شده تحویل داده بشه بعدافزایش بزنه ک اگرهرکس نخواست نخره ازکارخونه وگرنه مااگرمیدانستیم قراره اینقدرماشینمون قیمت کارخونه بره بالاثبتنام نمیکردیم
ناشناس۲۹۸۱۹۹۱۰۱:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
بزرگوار همون زمان ثبت نام توبخش نامهاشون قیدشده بودبه قیمت روزکارخانه
ناشناس۲۹۸۲۲۵۷۰۶:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
این درسته
ناشناس۲۹۸۱۸۶۳۰۰:۰۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
سال مهارتورم نبایدقیمتهاافزایش یابد
سعید۲۹۸۱۸۷۰۰۰:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
با گرون کردن فقط دودش میره تو چشم مردم ...
شهروند۲۹۸۱۸۸۳۰۰:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگه میخوان قیمت خودرو گرون کنن ده درصد گرون کنن نه چهل درصد .همین ده درصد هم خودش خیلی پول میشه
ممد۲۹۸۱۸۸۵۰۰:۱۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگر میخواستین گرون کنین ای کاش از اول ثبت نام به راه نمینداختین .اگرم طرح دادین باید ۳۰۰ میلیون بلوکه میکردین از پول مردم.از موقعی که ۵۰۰ هزار ماشین میخوایین بفروشین کاری کردین بازار ازاد قیمتاش بالابره ...
ناشناس۲۹۸۱۹۱۰۰۰:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
متوقف شدن تولید خودرو بی کیفیت و گران خواست قلبی هم ملت ایران است. اگر واقعا میخواهید رقابت کنید واردات خودرو را ازاد کنید و قیمت گذاری خودرو را هم به خود تولیدکننده بدید به هر قیمتی که خواست بفروشد.
خسرو۲۹۸۱۹۱۴۰۰:۲۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
همین قیمت هایی که الان هست چند برابر ارزش خودرو هایی هست که دارند تحویل مردم ميدند چقدر میخاید سود کنید ..
ناشناس۲۹۸۲۱۷۲۰۴:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
دقیقاً
تورم زاده۲۹۸۱۹۵۰۰۱:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
وظیفه این شورا چیست ؟ این شورای به اصطلاح رقابت به کجا وابسته است؟ قیمت خودرو تازه افزایش یافته و در در سال چند بار افزایش می یابد ؟
جواد۲۹۸۲۱۶۸۰۴:۴۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
شورای رقابت، رقابت تو افزایش قیمت‌ها؟
سید مهدی۲۹۸۲۲۷۴۰۶:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
دمت گرم اینها توهم زدن میگن دو سال گرون نکردیم
فهد۲۹۸۱۹۵۴۰۱:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
نباید خودرو گرون بشه . تمام
سعید۲۹۸۱۹۶۴۰۱:۰۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
امسال یعنی سال مهار تورم هست ۴۰ درصد کارخانه افزایش بده در بازار سه برابر ۴۰ درصد کارخانه افزایش پیدا می کنه نباید ماه های اول سال تا برج ۶ به فکر افزایش قیمت کارخانه باشید
ناشناس۲۹۸۱۹۷۰۰۱:۱۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
احکام اسلامی در مورد این نوع رفتار خودروسازها چیه که پول میگیرن بعد به قیمت روز حساب می کنند؟
زینب۲۹۸۱۹۷۲۰۱:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
آقای ریسی بداد مردم بدبخت برسین با این افزایش قیمت ما مردم له میشیم باعث تورم هم میشه لطفا خواهشا بدستور رهبری مهار تورم و کنترل قیمت مسکن و خودرو را انجام بدین ...
محمد۲۹۸۲۲۴۸۰۶:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگر به حرف رهبری گوش میدادند وضع مملکت اینجور نمیشد
ناشناس۲۹۸۲۶۳۱۱۳:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگه اینا میخواستن به حرف رهبری حتی حتی کوچکترین توجه و عمل کنن الان مملکت ما گلستان بود گلستان ولی متاسفانه اینا اینقدر وقیح و سرخود شدن که هیچ توجهی به اوامر رهبر هم نمیکنن
احسان۲۹۸۱۹۸۰۰۱:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
زیان کجا بود بنده خودم قبل سال تحویل ماشین خریدم از شرکت‌های صوری وابسته به خود شرکت سایپا که قیمت خرید بصورت زدوبند بحساب خودشرکت واریز میشه با قیمت ازاد
رضا۲۹۸۱۹۸۱۰۱:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
با قیمت همین الان کارخانه هم. ماشین برای خیلی از مردم آرزو شده. حالا وای به روزی که قیمت کارخانه هم گران شود. پس شعار سال چی میشه. مردم چی. تورا به خدا یه کم به فکر این مردم مهربان باشیم. حداقل یه امیدی باشه شاید از طریق کارخانه‌ صاحب ماشین بشویم. تورا به خدا گران نکنید.
احمد۲۹۸۱۹۸۴۰۱:۲۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری نزدیک چهار دهه از طوفانها ی سیاسی و جنگ سربلند بیرون آمدیم و نوابغی به جهانیان در تمام زمینه ها ارایه کردیم و اینک که مقام عظما سال را مهار تورم را نام گذاری فرمودند باید مسئولین هم تمکین نموده که تنها راه سعادت کشور اطاعت از رهبری و افراد دلسوزی همانند شهید سلیمانیهاست و با احترام به افراد تصمیم گیرنده به نظر هم اینک هم مبالغ بعضی ازخودروها که مردم پرداخت میکنند دور از شان ملت بزرگ ایرا ن است و اگر واقعا خودرو ساز ها ضرر میبینن نسبت به توقف تولید اقدام کنند نه ایجاد تنش و تورم بیشتر در جامعه موفق باشید انشاالله
حمید۲۹۸۱۹۸۹۰۱:۲۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
دولت بهترین کار را میکند که افزایش قیمت را نداده چون بازار منتظر این افزایش هست تا تورم را شروع کند
محمود۲۹۸۱۹۹۲۰۱:۲۹:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
من که یک سال پیش ثبت نام کردم همه داراییم راجمع کردم تا بتوانم. این ماه ماشین تحویل بگیرم اگر گران شود باید یا انصراف بدهم یا بروم دزدی من یک بازنشسته هستم
حمید۲۹۸۱۹۹۷۰۱:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
دولت باید به شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودنند مهار تورم احترام بگذارد و بازار خودرو را به همین حال نگه دارد تا تورم مهار شود
پناه بر خدا۲۹۸۲۰۰۷۰۱:۴۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
افزایش بدهید اما 10درصدنه 40درصد،خود10درصدخیلی سود میشه ...
نا شناس۲۹۸۲۰۰۹۰۱:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
بابا شورشو در اوردید دیگه چرا میگید ثبت نام کنید بعدش گرون می کنید.
ناشناس۲۹۸۲۰۱۳۰۱:۵۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
خودرو ساز به حدی رسیده دولت رو تهدید میکنه .
خانمحمد۲۹۸۲۰۱۷۰۱:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
افزایش قیمت خودرو باعث سردرگمی مردم و افزایش قیمت بازار میشود .
میثم۲۹۸۲۰۲۰۰۲:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
چرا عنوان میکنید قیمتها افزایش نیافته، مگه قیمت پراید ۱۵۰/ ۲۰۰ بود؟ پراید از ۳ تومن قیمتش رسید به اینجاها در دوره روحانی از ۱۲ رسید به ۱۰۰ تومن باز هم قیمت افزایش پیدا نکرد؟ ورود خودرو خارجی رو آزاد کنید و تعرفه گمرک رو بردارید ...
وحید۲۹۸۲۰۲۲۰۲:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
گران نکنین پول همینشم ندارم باس قرص کنم ..
علی۲۹۸۲۰۲۴۰۲:۰۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگه میخاستین انقدر گرون کنید چرا همون اول اعلام نکردید ماالکی نریم پولمونا ۶ ماه بزاریم والان این جور بگید من با هزار بدبختی این ۹۰ ملیونا جور کرده بودم والان اگه قرار باشه یهو اینقدر افزایش قیمت بهش بخوره عمرن ما دیگه بتونیم جور کنیم .
ناشناس۲۹۸۲۰۳۰۰۲:۰۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
خداوکیلی کدوم ارتقاء کیفیت رو به خودروها دادید که با منت سر مردم افزایش قیمت میدید..
علی۲۹۸۲۰۳۳۰۲:۱۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
فقط یه چیزی ذهنم رو مشغول کرده که محصولات ایران خکدرو و سایپا رو بر اساس کدوم سه محصول مشابه خارجی ارزیابی کردن؟
ناشناس۲۹۸۲۰۳۸۰۲:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
دولت باید واردات خودرو ازاد کنه .
محمد۲۹۸۲۰۴۰۰۲:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
پراید وانت از ۱۵۰ یدفه شده ۲۲۰چرا کسی هیچی نمیگه.مگه او نم ماشین نیست
ناشناس۲۹۸۲۰۴۱۰۲:۱۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
٪۴۰ را طوری اعلام میفرمائید مثل اینکه امثال من سر گنج نشسته اند و اسکناس چاپ میکنند. قبل عید ، اعلام کردید جهت مهار تورم طرح را اجرا میکنید حال آنکه طرح فوق ، مضافاََ تورم زاست و با ۴۰٪ افزایش کارخانه ، قیمتهای آزاد سر به فلک خواهد کشید⚠️
ای بابا۲۹۸۲۰۵۴۰۲:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
من بدبخت یک ساله نصف پول ریختم به حساب کا رخونه الان که زمان تحویله خدایی انصاف نیست که گرون کنن .
پیمان۲۹۸۲۰۵۹۰۲:۲۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
افزایش قیمت باید ۵درصدباشه نه ۴۰درصدب..
سامان۲۹۸۲۰۷۳۰۲:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
لطفا لطفا افزایش قیمت رو حداقل ۱۰ درصد ببرید بالا خواهش میکنم بنده ۶ تا بچه دارم مستجرم این مبلغ با هزار بدبختی قرض قوله کردم . بدادمون برسید
ناشناس۲۹۸۲۰۷۷۰۲:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
من موندم با این حجم پولی که بلوکه شد برای ثبت نامها میشه کارخانه بنز را بخرن
حسین۲۹۸۲۰۸۰۰۲:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اینکه اگر قرار بود قیمت محصولاتشونو افزایش دهند چراقبل از ثبت نام این کار رو نکردن ..
احسان۲۹۸۲۰۸۱۰۲:۵۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
چطور برای تعیین حقوق کارگری گفتید قول میدیم تورم کاهش پیدا کنه و اجازه افزایش منصفانه حقوق را ندادید؟خوب حالا هم قول بدید قطعات ارزون میشه و اجازه افزایش ندید هرچند ...
مهرزاد۲۹۸۲۰۸۵۰۳:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
سلام چنان از تولید کننده خودروها دارن حمایت میکنن انگار چی تولید میکنن با همین پولی که از ما میگیرن تو کشورهای دیگه میشه بهترین ماشینارو سوار شد بخدا .
ناشناس۲۹۸۲۰۸۷۰۳:۱۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
تولید کمتر میشود ولی مهمتر اینه که از مرگ ومیر‌ بسیار کاسته میشود .
علی۲۹۸۲۰۹۳۰۳:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
شورای رقابت و قیمت گذاری باید قیمت رو هر چی میتونه پایین بیاره تا خودرو ساز ها. قیمت و کیفیت بالاتری ایجاد کنن که مردم برن برای خرید محصولات ولی تو کشور ما برعکس هستش مثل اینکه
علی۲۹۸۲۰۹۴۰۳:۱۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگه واقعا بتونن گرون کنن مثلا ۳۰ درصد ولی با همون قیمت به دست همه ی مردم برسونن مشکلی نیست ...
محمد۲۹۸۲۰۹۸۰۳:۲۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
لااقل ثبت نامی ها قبلی رو با افزایش ۱۰ درصد بدید و الان اعلام کنید تا اگر کسی نخواست ثبت نام نکنه
ناشناس۲۹۸۲۱۱۳۰۳:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
قیمت قبلش زیادی است چه برست که بالا ببرند .
موسی۲۹۸۲۱۴۰۰۴:۱۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
همین الانش چقدر قیمت کارخانه با بازار اختلافه وای بر اینکه هنوز بخاد قیمت کارخانه ۴۰درصد افزایش داشته باشه چه تورمی بشه امسال!!! شما واردات خودرو رو ازاد کنید بعد ببینیم چقدر میتونید با ماشینای خارجی رقابت کنید واقعا متاسفم
ناشناس۲۹۸۲۱۴۲۰۴:۱۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
سلام تمام قطعات خودروروی هم بریزین صدمیلیون نمیشه .
رضا۲۹۸۲۱۴۳۰۴:۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
۱_ اگر تولید مقرون به صرفه نیست چرا محصولات با قیمت کمتر به خارج صادر می شوند؟ ۲_ ‌یکی از مسئولین شورای رقابت در پاسخ دکتر مخبرگفته که قیمت ها نباید دستوری باشند!!!! ایشان از کره مریخ به اینجا تشریف آوره اند؟!!صحبت های علمی خوبی می کنند .پیشنهاد می کنیم خانوادشون برای ایشان اسفند دود کنند.
حسین احمدی۲۹۸۲۱۴۴۰۴:۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
به نظر من یکم گران کنن ولی تولید رو اونقدر افزایش بدن که دیگه بازار آزاد جمع بشه بهتره
حمید۲۹۸۲۱۶۴۰۴:۳۶:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
درود بر مخبر افزایش در کارخانه باعث افزایش در بازار آزاد خواهد شد و تورم افسار گسیخته ای به کشور تحمیل خواهد کرد اونوقت باید بریم پراید ۵۰۰ میلیون بخریم .
سالاری۲۹۸۲۱۶۵۰۴:۳۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
به نظر بند با افزایش قیمت خودرو،به طبع آن همه اقلام ضروری مردم نظیر مسکن،اقلام خوراکی و... گران خواهد شد و ملت زیر فشار بیشتری خواهد رفت
علیرضا۲۹۸۲۱۷۶۰۴:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
ده درصدافزایش بدیدنه چهل
مسعود۲۹۸۲۱۸۸۰۴:۵۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
باید قیمت کارخانه نزدیک بازار شود، قیمت ماشین دویست میلیون تومان با چهل درصد افزایش تازه نصف قیمت بازار هم نمی شود، انصاف هم خوب چیزیه باید از تولید هم حمایت شود همه چیز 50 درصد افزایش داشته بجز قیمت کارخانه ای خودرو، عدم افزایش قیمت خودرو به بیکاری بیشتر کارگران دامن می‌زند.
امیر۲۹۸۲۱۹۱۰۴:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
من کلی وام گرفتم همین ۱۰۰ تومنو جور کنم بخدا چجوری ۳۰۰ تا ۴۰۰ جور کنم برم ماشبن بخرم کلی قسط داریم و بدهکاری هرچی داریمم مال سالهای قبل بوده ۳ ساله داریم درجا میزنیم پا پسرفت میکنیم من پارس صفر داشتم ۸۸ فروختم خونه بخرم دیگه نتونستم ماشین بخرم ۱۵۰ تومن وامو پس انداز جور کردم الان نمیتونم یه پراید مدل پایین بخرم
کامبیز۲۹۸۲۲۰۷۰۵:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
قیمت باید بره بالا من موافق ۸۰ درصد هم هستم
مهدی دهنشین۲۹۸۲۲۱۱۰۵:۱۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
شاید درست باشه که با ایجاد تورم قیمت خودرو هم باید افزایش پیدا کنه، اما تا جایی که من یادمه مدام به بهانه افزایش تولید قیمت خودرو گران شد اما افزایش تولید و بهبود کیفیت اتفاق نیوفتاد، دولت اگه میخواد نه خودرو ساز ضرر کنه نه مردم، ساختار قیمت گذاری مواد اولیه تولید خودرو مثلا فولاد رو اصلاح کنه
زهرا.۲۹۸۲۲۱۵۰۵:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
با کلی وام دارم پول کارخونه رو تازه جور میکنم ، تحویل ماشینم خرداد هست هر روز با استرس دارم اخبار گوش میدم که نکنه قیمت خودرو افزایش ‌پیداکنه
پیش فروش بدون سود مشارکت۲۹۸۲۲۱۶۰۵:۲۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اولا که واقعا این افزایش قیمت نامتعارفه. بعدم خدایی انصاف نیس کسی که اذر ماه 1400 نصف قیمت روز ماشینو داده و پیش فروش ثبت نام کرده و هیچ سود مسارکتی هم بهش کارخونه نمیده الان بیاد تو خرداد با این افزایش قیمت بخواد تکمیل وجه کنه از کجا پول بیاره دیگه
حسین۲۹۸۲۲۱۷۰۵:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
سلام الانشم قیمت خودرو نسبت به ارزش اون خودرو خیلی بالاتره یه مشت ماشین بی کیفیت ساختن حالا میخان قیمت هم گرون کنند خودروساز تا زمانی که مردم تو سایت فروش سف میکشن متمعا باشین که ضرر نمیکنند خودروساز زمانی ضرر میکنه که مشتری نداشته باشه
حمید۲۹۸۲۲۵۰۰۶:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
با پول ملت خودرو می‌سازند بعد به قیمت روز میفروشند کجاش ضرر هست شورای رقابت تا بوده به نفع خودرو ساز بوده.
ناشناس۲۹۸۲۲۵۲۰۶:۲۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
بخدا ماهم از خدامونه شما تعطیل کنید
احمد۲۹۸۲۲۵۳۰۶:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگرشماقیمت کارخانه رو40درصدگرون کنی60درصددیگه روی قیمت بازاراضافه میشه چه ایااین تورم زانیست ازطرفی مگه پول علفرهرزه ازکجابیاریم
ناشناس۲۹۸۲۲۵۵۰۶:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
خواهشا تولید رو تعطیل کنید
محمد۲۹۸۲۲۷۱۰۶:۴۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
این رییس شورای رقابت رو برکنار کنید.اصلا براش مردم و قشر ضعیف مهم نیس.فقط فکر خودروساز انحصاریه که یوقت ضرر نبینه.اینهمه سال فروختین هنوزم میگین ضرر
محمد۲۹۸۲۲۷۷۰۶:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگر سند رو یک سال در رهن یا تعویض پلاک ماشین صفر رو ممنوع کنید ۸۰ درصد راه رو رفتین،ولی کو گوش شنوا .خودشون باعث این شرایط فعلی هستند
امیر۲۹۸۲۲۸۰۰۶:۵۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
مطمئن باشید تا زمانی که فرق بین بازار و کارخانه هستش تورم خودرو مهار نشده هستش به نظر من اگر خودرو قرار گرون بشه بنزین نباید گرون بشه برای استفاده آزاد باید تدابیری اندیشه بشه همین الان مردم قدرت خرید پژو پارس ۷۰۰ میلیونی رو ندارم چه برسه که بخواد به یک میلیارد و خورده ای ..
کورش۲۹۸۲۲۸۱۰۷:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
افزایش قیمت خودرو اصلا منطقی نیست، چون خریدار که دستگاه چاپ پول ندارد که بخواهد،اضافه قیمت نامتعارف خودروساز را جبران کند...
محمد۲۹۸۲۲۸۲۰۷:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اگر قراره ۴۰درصد قیمت خودرو گرون بشه پس چطور ۲۷ درصد حقوق کارگر بیچاره افزایش دادی عدالت چیز خوبی است اگر اجرا بشه
رضا۲۹۸۲۲۹۹۰۷:۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
به خدا که نباید ماشین بخرن این مردم حتی ۱ دستگاه اون موقع درست میشه قیمت واقعی
مهدی۲۹۸۲۳۱۲۰۷:۴۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۸
کلا جمع کنن خودروی خارجی دست دوم وارد کنن بهتر خودرو هم ارزان میشه دیگه این رانتها هم جمع میشه .
مهرداد۲۹۸۲۳۱۸۰۷:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
همین خودروهاتون ارزششون از قیمت فعلی کارخانتون پایین تره میخایین ۴۰درصد هم گرون کنین مگه چه خبره
هم وطن۲۹۸۲۳۲۸۰۸:۱۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
باسلام شورای محترم رقابت وتولیدکنندگان خودرو (ایران خودرووسایپا) مدام میگویند تولیدقطعات وخودروسودنمیده وقیمت هارامی برن بالا درصورتیکه پولی که ازمردم بابت پیش پرداخت وقیمت خودرو میگیرند حساب کردن چقدرمیشه بااین پول یک شرکت بزرگ تولیدخودرورامیشه خریدباهمین پول مردم مشه کل سهام شرکت را خرید.......باتشکرازجناب اقای مخبر
ناشناس۲۹۸۲۳۳۱۰۸:۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۸
مگه مردم ایران تعهد دادن که خودرو ساز ها با هر کیفیتی تولید کنند و تولیدشان هم متوقف نشه. شرکت های زیادی تو دنیا بودن که نتونستن محصولاتشون را به روز کنند و ورشکست شدند.
ناشناس۲۹۸۲۳۳۸۰۸:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
ما با هر گونه افزایش قیمت مخالفیم. .
علی۲۹۸۲۳۴۷۰۸:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
بهترین راه اینه که خرید خودرو رو آزاد کنن وسهمیه نباشه ویک مقدار هم گرون کنن تا مردم هر کس میخواد ماشین برای مصرف بخواد بخره نه برای سود اینطوری قیمت خودرو پایین میاد وتورم هم میشکنه اگر شما الان گرون کنید باز بازار آزاد هم همون قدر گرون میشه ..
نصراله۲۹۸۲۳۸۲۰۹:۲۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۸
مگر تولید داخلی خودرو بایدبادلارآزادمحاسبه شود .ویاخودروتولید داخل باید باخودرو خارجی که ملت آرزوی ان رادارند مقایسه وقیمت گذاری شود....بابا باچه زبانی باید گفت درامد مزدم باریال است .
ناشناس۲۹۸۲۴۱۲۰۹:۵۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
کجای دنیا به این شکلی که شما خودرو عرضه می کنید متداول است.پول ملت را بلوکه می کنید .بعد قیمت گذاری .آن هم بامقایسه بابرندها ی روز دنیا که مردم آرزوی اسقاطی آن رادارند..
رضا۲۹۸۲۴۱۵۰۹:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
این چه وضعیه ما با هزار زور و مکافات وام گرفتیم و پیش پرداخت خودرو را پرداخت کردیم بعد حالا میخایید 40 درصد قیمت خودرو را افزایش بدید کجای شرع اسلام اینو گفته از خدا بترسید .
ناشناس۲۹۸۲۴۵۰۱۰:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۸
من کلی واسه همین پول ماشین به قیمت کارخانه زحمت کشیدم تازه با وامو قرض اینا. پولو جور کردم تا بتونم واسه زن بچم یه ماشین بگیرم.از سال98تا الان دارم ثبت نام میکنم.حالام که با این طرح یک‌پارچه قراره یه ماشین گیرمون بیاد.40درصد افزایش قیمت.ازکجا بیاریم آخه.به خدا نداااااااااریم.هرچی داشتیم با این تورم ازبین رفته.تموم صفر صفر لطفاً این کارو نکنین
ناشناس۲۹۸۲۴۸۰۱۰:۴۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
شورای رقابت چه دم و دستگاهی دارد! حتی سخنگو هم دارد!
عبدالله۲۹۸۲۵۰۴۱۱:۰۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
واردات ازاد کنید ..
نصرالله۲۹۸۲۵۱۵۱۱:۱۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
تازمانیکه عرضه خودرو قطره چکانی است قیمت بازارازاد روزانه بالا می رود ومعیار یالا بردن قیمت با بارار دوراز انصاف وکارکارشناسی است..
Sasan۲۹۸۲۵۴۵۱۱:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
اینا ن ب فکر مردم هستند و ن حرف رهبری براشون گوش زده فقط و فقط ب فکر جیب خودشونن مگه رهبری نگفت مهار تورم پس چرا می‌خوان با افزایش قیمت تورم رو چند برابر کنند
ناشناس۲۹۸۲۵۶۹۱۲:۰۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۸
این جه استدلالی است که باید قیمت رابه بارارآزاد نزیک کنید.باراری که میزان تولید باتقاضا فاصله زبادی دارد .وعرضه قطره چکانی است.خوب معلومه قیمت هاغیرمتعارف بالا می رود.به دنبال حمایت ازمردم باشید.نه مافیای خودرو که دنبال سودگزاف وخالی کردن جیب آدمها ی بدبختی که آرزوی یک خودرو بی کیفیت داخلی رادارند.
گرگ اله۲۹۸۲۵۹۶۱۲:۲۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۸
من امید دارم که رئیس جهمور محترم به دستوررهبری درخصوص مهارتورم وافزایش تولید باجون ودل تاپای جان این رهنمود رهبرحکیم وفرزانه انقلاب راانجام خواهدداد. وجلوتورم را می گیرد ودل مردم مظلوم ومحروم جامعه رابدست میاورد.
ناشناس۲۹۸۲۶۲۰۱۲:۴۸:۴۵ ۱۴۰۲/۱/۱۸
ازسال ۱۴۰۱با این ۴۰درصد تاحالا که من حساب کردم۱۲۰درصد خودرو گران شده.
حسین۲۹۸۲۶۲۴۱۲:۵۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۸
مسئول محترم شورای رقابت کسی از شما نخواسته که این خودروهای بی کیفیت را تولید کنید وبا قیمت چند برابر با هزار منت به دست مردم بدید که بلای جان مردم بشه خواسته مردم اینه خودروسازهاراتعطیل کنید وماشین با کیفیت وارد کنید هم سوخت کمتر مصرف میشه هم محیط آلوده نمیشه وهم اینکه مردم ایمن هستند به شرطی که حق گمرکات و مالیات هاراهم بیارید پایین .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  11. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  12. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  13. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین