تحلیل شریعتمداری از مواضع اخیر مولوی عبدالحمید/ روایت وزیر نفت از زمستان سخت/ تکذیب دستگیری وزیر دولت روحانی

  4011111087 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تحلیل شریعتمداری از مواضع اخیر مولوی عبدالحمید/ روایت وزیر نفت از زمستان سخت/ تکذیب دستگیری وزیر دولت روحانی

تحلیل شریعتمداری از مواضع اخیر مولوی عبدالحمید

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «حال و هوای این روزهای جناب شیخ عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکّی زاهدان حکایت از آن دارد که اگرچه تابلوی اعتقاد به مذهب اهل سنت را برافراشته است ولی مواضع ایشان نشان می‌دهد اعتقاد چندانی به این تابلو ندارد چرا که در برخی از موارد دیدگاهی متفاوت و بعضاً متناقض با همه مذاهب چهارگانه برادران و خواهران اهل سنت دارد.

نگاهی گذرا به مواضع شیخ عبدالحمید این احتمال را نیز قوت می‌بخشد که ایشان از سوی دشمنان تابلودار اسلام (چه شیعه و چه سنی‌) شکار شده است و قبل از آن که در کسوت یک عالم اهل‌سنت باشد، عضو یک حزب سیاسی غربگرا با سمت و سوی حمایت از رژیم صهیونیستی به نظر می‌آید!...

شیخ عبدالحمید در خردادماه سال ۱۳۹۹ در خطبه‌های نماز‌جمعه مسجد مکّی زاهدان گفته بود «‌جا دارد همه ما حمایت خودمان را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم. طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به خاک اسرائیل که یکی از طرح‌های آمریکاست، یک ظلم، اجحاف و بی‌عدالتی بزرگ است» و تاکید کرده بود که «‌حتی یک وجب از سرزمین فلسطین نباید به خاک اسرائیل ملحق شود‌»...

اکنون به اظهارات اخیر شیخ در آخرین نماز جمعه مسجد مکّی باز می‌گردیم! ایشان با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از مواضع قبلی خود می‌گوید: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند. فلسطین باید سرزمین مستقل خود را داشته باشد».!

شیخ از کجا به کجا رسیده است؟! تاکید بر این که «‌حتی یک وجب از سرزمین فلسطین نباید به خاک اسرائیل ملحق شود» و «‌رژیم صهیونیستی منشأ تروریسم است‌» و «‌اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به آنها ظلم می‌کند‌» و... کجا و پیشنهاد واگذاری بخشی از فلسطین به رژیم (به گفته خود او‌) تروریست و آدم‌کش اسرائیل کجا؟!...

 رویکرد آشکار آقای عبدالحمید به رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن تمامی دیدگاه‌هایی که پیش از این علیه اسرائیل و در حمایت از اسلام و مسلمانان فلسطین مطرح کرده بود! این تلقی را پیش می‌کشد که استحاله ایشان با تغییر مسیر بن‌سلمان از اسلام به سوی صهیونیست‌ها بی‌ارتباط نباشد! و دور از انتظار نیست که صهیونیست‌های کودک‌کش (و به قول خود آقای عبدالحمید) منشأ تروریسم و کانون جنایات بی‌شمار علیه اسلام و مسلمانان، از کم‌اطلاعی جناب عبدالحمید نسبت به مبانی اسلام سوءاستفاده کرده و ایشان را در چنبره فریب خود گرفته باشند!»

***

روایت وزیر نفت از زمستان سخت

به گزارش ایسنا، جواد اوجی، وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال مالک شریعتی نماینده تهران پیرامون اقدامات وزارت نفت در اجرای تکالیف قانونی خود در بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر ساماندهی توزیع گاز مایع برای خانوار و خودروها بیان کرد: باید بگویم قولی که از این تریبون به نمایندگان دادم به لطف و عنایت الهی محقق شده و توانستیم دوره سخت و طولانی سرمای ماندگار و کم سابقه را مدیریت کرده و در حال عبور از آن هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: قطعا این موفقیت حاصل نمی‌شد جز با لطف پروردگار، همراهی مردم صبور و حمایت نمایندگان و همکاری دستگاه‌های مختلف. در سرمای کم سابقه گاز مصارف خانگی در مناطق شهری و روستایی که بالغ بر ۲۶ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد تامین شد و خوشبختانه با تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها نیز در حوزه خانگی با خاموشی مواجه نشدیم.

وزیر نفت ادامه داد: امیدوارم با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به زودی مشکل ناترازی گاز در کشور برطرف شود تا بتوانیم درآمد بیشتری از محل صادرات گاز با فرآورده‌های نفتی داشته باشیم.

***

تکذیب دستگیری وزیر دولت روحانی در پرونده علیرضا اکبری

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه طبق گفته برخی نمایندگان در خصوص ارتباط یکی از وزرای دولت روحانی که با علیرضا اکبری جاسوس انگیس مرتبط بوده بازداشت شده است؟ گفت: تا این لحظه وزیری که در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداریم و هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است و آن را تکذیب می کنیم. کما اینکه راجع به موضوع ۹۰ هزار میلیارد هم مطالبی گفته شد که فضا را متشنج کرد لذا در بیان این گونه موضوعات دقت کنید.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارجی اش  به شرکت ملی نفت واگذار شده است. هم چنان متهم در اختیار ضابط و در زندان است.  با همکاری خوب و موثر وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و وزارت کشور و بانک مرکزی،  از سایر اموالی که متهم در خارج کشور دارد، موضوع انتقالی اموال به داخل کشور و به وزارت نفت در دستور کار است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: مستحضرید که اموالی  در داخل کشور دارد  و باید تادیه شود و به بیت المال بازگردد لذا  محکوم علیه در زندان به سر می برد.

وی درباره اینکه اگر متهم مذکور همکاری کند تخفیف شاملش می شود یا خیر؟ گفت: باید بگویم تخفیف با قاضی صادر کننده و مرجع قضایی ذیر بط است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه او  همکاری می کند یا خیر؟ گفت:  باید اصل را بر این بگذاریم که همکاری می کند و کارها انجام می شود.

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از طرح جدید مجلس درباره اظهارنظر افراد مشهور

خراسان نوشت: «چندی قبل طرحی موسوم به مجازات افراد مشهور بر سر زبان‌ها افتاد و جنجال زیادی به پا کرد. گفته می‌شود مجلس شورای اسلامی طرح جدیدی را برای مجازات اظهارنظر افراد مشهور پیش از اظهارنظر مقامات رسمی، در دستور کار دارد.

این طرح موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت و پس از شدت گرفتن انتقادات، احمد نادری عضو هیئت‌رئیسه مجلس در اظهارنظری که خبرگزاری «خانه ملت» آن را پوشش داد، خاطر نشان کرد که این طرح صرفاً نظر یکی از نمایندگان است و نظر مجلس نیست و ثبت طرح به معنای تصویب و تبدیل به قانون نیست.

اظهاراتی که سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس نیز بر آن مهر تایید زد و اعلام کرد که اگر در این زمینه کمبود قانونی وجود دارد، دستگاه قضا باید نظر بدهد نه خانه ملت، اما مهر این اظهارات خشک نشده بود که حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس روز گذشته در گفت و گو با فارس اعلام کرد که طرح مجازات و تعزیرات بازدارنده به منظور جلوگیری از اظهارنظرهای غیرکارشناسی توسط افراد، در مجلس کلید خورد که این طرح به دنبال جلوگیری از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در موضوعات مختلف است!

وی همچنین با بیان این که «هیچ کس را به دلیل داشتن عقیده نمی‌توان مجازات کرد اما ابراز عقیده به صورت مطلقاً آزاد مجاز نیست» اظهار کرد که بر اساس این طرح «می‌توان سلبریتی‌ها و همه کسانی را که به نوعی ترویج آشوب کرده و نظم و امنیت عمومی را به مخاطره انداخته‌اند، مجازات کرد» و «وقتی کسی ٤۰۰ یا ۵۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد، مجاز نیست هر ابراز عقیده‌ای داشته باشد چرا که ابراز عقیده او در جامعه بازخورد دارد»...

درحالی برخی اهالی بهارستان استارت این طرح را (جدی تر از آن چه هیئت رئیسه گمان می‌برد) زده اند که انتقادات زیادی از آن شده است. یکی از ایرادات اصلی که به این طرح وارد می‌شود این است که با یک عبارت کلی هر شخصی را که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی در جامعه است، شامل می‌شود و شاخصی دقیق ارائه نداده که دقیقا کدام افراد با چه ویژگی‌هایی واجد چنین موقعیتی در حوزه‌های تعریف شده محسوب می‌شوند.

علاوه بر این برای تعیین محتوای مجرمانه نیز به نحوی غیرمعقول آمده است، هرگونه سخنرانی، مصاحبه، مقاله، پیام و یادداشت این افراد درباره اموری که نیاز به اظهارنظر مراجع رسمی دارد و هنوز اعلام نظر رسمی نشده اگر منجر به اخلال شدید در نظم عمومی کشور شود، شایسته برخورد است. حال آن که دقیقا تعیین نشده چه مواردی نیاز به اظهارنظر رسمی دارد و اگر مقامات رسمی اعلام نظری نکردند، تکلیف چیست؟...

نگاهی به مذاکرات تدوین قانون اساسی نیز نشان دهنده دغدغه جدی تدوین کنندگان این میثاق ملی درباره آزادی بیان است. علاوه بر قانون اساسی، در قوانین موضوعه و آیین نامه ها نیز بحث آزادی بیان مورد توجه بوده است.»

***

انتقاد یک نماینده از مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت

به گزارش مهر، جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی، گفت: باید از مسیر مولدسازی ملک جدید و احسن متولد شده، اما این مسیری که سران قوا در پیش گرفته‌اند راه سقط است نه تولد. هیأت رئیسه مجلس نگذارد سران قوا قدرت قانون‌گذاری را از مجلس بگیرند.

وی تاکید کرد: ما موافق فروش اموال مازاد هستیم که قانون مجلس است، اما اینکه این کار در یک هیئت خاصی با مصونیت قضائی انجام شود، عین فساد است. برای فروش اموال قانون بگذارید و به صورت شفاف اعلام کنید و هر ملک که می‌خواهید بفروشید در همان محل ملک، مدت یک ماه یا دو ماه بنر زده شده، کاربری و تراکم آن باید مشخص شود. این روند باید طی فرآیندی در یک رسانه مشهور و از پیش تعیین شده اعلام عمومی و بعد مزایده انجام شود.

نیک‌بین گفت: ایجاد هیأت ۷ نفره با شرایط خاص که مصونیت قضائی نیز داشته باشد، مخالف بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است، چرا که تشکیلات غیرضروری در کشور ایجاد شده است. 

وی تاکید کرد: اگر قدرت قانونگذاری از مجلس گرفته شود، باید فاتحه مجلس را خواند. هیأت رئیسه مجلس شأن و جایگاه مجلس را حفظ کند.

حامد نیکونهاد، حقوقدان در نسیم آنلاین نوشت: «کسی با اصل مولدسازی و استفاده از دارایی‌های مازاد دولت مخالف نیست. خیلی کار خوبی است و اتفاقا باید گزارش داده شود که تا الان در این خصوص چه اقداماتی انجام شده است. اما معنای اینکه اصل مولدسازی درست است این نیست که به هر نحوی بشود این کار خوب را انجام داد. قاعده و چارچوب لازم است. 

پیش‌بینی هیاتی دارای مصونیت قضایی صد در صد مخالف قانون اساسی است. هیچ مقام و مرجعی طبق قانون اساسی از تعقیب کیفری مصون نیست. هر کسی در قبال تخلفات و جرایم احتمالی ارتکابی در برابر مرجع قضایی مسئولیت دارد و حق دادخواهی شهروندان هم اقتضا دارد که هیچ کس از این رسیدگی‌ها مصون و مستثنی نباشد. 

این هیات اجازه‌ی قانونگذاری ندارد. چه خودش تشخیص بدهد و چه بخواهد قانونی را موقوف الاجرا کند. این می تواند بستر فساد را فراهم کند. به ویژه اینکه سایر نهادهای نظارتی طبق قانون اساسی مثل قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی به موجب این مصوبه دیگر نمی‌توانند بر اقدامات و تصمیمات و تشخیص این هیات نظارتی داشته باشند یا پیگیری خاصی انجام بدهند.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که مشخص نیست چرا اختیاراتی که خود دولت و هیات وزیران داشته را تشخیص دادند که بیاورند در قالب شورای هماهنگی سران و مصوبه بگیرند. هیچ ضرورتی وجود نداشته است. ضمن اینکه هیچ گزارش کارشناسی درخصوص عملکرد در موضوع مولدسازی ارائه نشده است.»

***

آمار فاطمی امین از کاهش تصادفات خودرویی در کشور

به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به سوال حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا پاسخ داد، این نماینده از وزیر پرسید که « برابر گزارش رئیس پلیس راهور کشور در تصادف زنجیره ای اخیر ۵۹ خودرو در شهرستان بهبهان، ایربگ هیچ کدام از ۵۹ خوردو تصادفی باز نشده است، در این رابطه چه برخوردی با خودروسازان انجام گرفته است؟ آیا اراده‌ای برای برخورد با سازندگان ارابه های مرگ در وزارت صنعت وجود دارد؟»

وی توضیح داد: در ابتدا لازم است این خبر خوب را بگویم که از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ تعداد کشته‌ها در تصادفات به یک چهارم رسیده است طبق آمار مرکز آمار در سال ۱۳۹۹ در هر ۱۰۰ تصادف، ۴.۴ فوتی و این عدد در سال ۱۴۰۰ یه یک رسیده است. البته که یک نفر کشته و فوتی تصادفات هم زیاد است.

وی ادامه داد: با وجود این‌که ۷۰ درصد از وسائل نقلیه افزایش پیدا کرده است اما شاهد کاهش تعداد فوتی‌های تصادفات هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تصادفات عوامل مختلفی دارد، گفت: علت ۴۹ درصد از تصادفات عامل انسانی، ۳۶ درصد جاده و ۱۵ درصد خودرو است؛ در طول ۱۰ سال گذشته کارهایی از جمله ترمز ضد قفل یا ای بی اس انجام شده است. زمانی که در ستاد تبصره ۱۳ بودم خودم پیگیر تصویب الزام ترمز ضد قفل بودم که این از سال ۱۳۹۰ اجباری شد و از سال ۱۳۹۳ هم کیسه هوا اجباری شده و به تدریج در طول ۱۰ سال اقداماتی صورت گرفت.

***

گزارش ماهیانه پرداخت حقوق‌ در دستگاه‌ها به رئیسی

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد ضمانت اجرای مصوبات شورای حقوق و دستمزد و عدم افزایش حقوق دستگاه‌ها بدون اخذ تأیید این شورا گفت: دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از تخطی دستگاه‌های اجرایی در افزایش حقوق بدون اخذ تأیید شورای حقوق و دستمزد، کمک ما هستند و ما هم ارتباط خوب با این مجموعه‌ها داریم که بتوانیم دستگاه‌ها را در این زمینه کنترل کنیم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: هم‌اکنون این عزم هم در دولت، هم در قوه مقننه و هم در قوه قضائیه وجود دارد که با حقوق نجومی برخورد شود و اگر تخلف موردی نیز وجود دارد، به محض شناسایی با آن برخورد و جلوی آن گرفته می‌شود.

لطیفی اضافه کرد: ما ماهیانه هم به وزرای محترم و هم به آقای رئیس‌جمهور وضعیت دستگاه‌ها را به صورت جداگانه گزارش می‌دهیم که بررسی و ان‌شاءالله در صورت اینکه مشکلی باشد اصلاح شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۸۵۱۷۲۲۰:۴۵:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
این شیخ در زمان هایی که ایران دچار بحران می شود زیاد از این افاضات کرده و در یک دهه اخیر هرزگاهی که ایران آشوب درست می شود هوایی می شود
ناشناس۲۸۸۵۵۲۵۰۸:۴۷:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
حرف ناحقی نزده خوب گوش کن ببین چی میگه گوشت 350 هزارتومانی را ببینید ماهی 380 هزار تومان برنج 1500000 تومان کرایه خونه؟؟؟ قیمت خونه؟؟ قیمت یک یخچال؟؟ مردم درگیر فقر شدن.وقتی گاز و برق شرکت‌های تولیدی قطع میشه تولید کم میشه هزینه تولید زیاد میشه پس چرا میگید رشد اقتصادی داشتیم؟؟ اگر رشد داشتیم چرا دولت میخاد بیت المال را بفروشه؟ بعدش چکار میکنه؟
ناشناس۲۸۸۵۶۳۷۱۰:۲۱:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
آخی، کسی با سفره گفتن کاری ندارد و بهتر هست خودت هم به خواب نزنی، در ضمن رشد اقتصادی ربطی به تورم و فروش اموال مازاد هم ندارد چون طیق اصل 44 دولت باید کوچک شود
ناشناس۲۸۸۵۵۳۲۰۸:۵۲:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
نمایندگان مجلس طرح سوال از رییس جمهور را کلید زدند حال باید دید این نمایندگان طراح سوال واقعا به فکر مردم هستند در مجلس دهم تعدادی از نمایندگان با مطرح کردن تفحص ها و استیضاح ها با دولت قبل تبانی میکردند و امتیازات خاص میگرفتند.
ناشناس۲۸۸۵۱۹۹۲۱:۱۶:۲۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
وزیر نفت با تعرفه های گازی جدید داشت بحرانی بزرگ برای کشور درست میکرد که رییس جمهور به موقع و با تدبیر قضیه را جمع و جور کرد
عمران۲۸۸۵۲۳۱۲۲:۰۴:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هر بار اخبار را میبینم به شدت مأیوس میشوم. گویا افرادی کاملا منقطع از واقعیات در عرصه تصمیم گیری های سیاسی حاکم شده اند. نمونه اش همین طرح «جلوگیری از اظهارنظر غیر کارشناسی»؟! آخه یک مقدار عقل هم خوب چیزی است. آیا حامیان این طرح میخواهند ۸۵ میلیون نفر را بازداشت کنند؟ چه کسی تمام اظهارنظرهایش کارشناسی است؟
ناشناس۲۸۸۵۲۵۵۲۲:۲۶:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
اقای شریعتمداری عملکرد و رفتارت در این سالها نشان میده که بالاترین هدفت به جان هم انداختن تفکرهای مختلف در کشوره.
ناشناس۲۸۸۵۲۷۵۲۲:۴۴:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
خیلی از نفوذی ها ، به شکل دوست و دلسوز مردم کار میکنند .
نظر علی۲۸۸۵۳۱۵۲۳:۳۴:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید یکی از شهروندان ایرانی است که خیرخواه همه ملت ایران و مردمان دنیا است. صحبت های ایشون از روی دلسوزی و خیرخواهی است اگر به صحبتهای ایشون عمل بشه وضعیت اقتصادی و سیاسی نابسامان کشور خوب میشه ان شاءالله
ناشناس۲۸۸۵۳۴۹۰۰:۲۰:۳۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
علت تغییر 180 درجه ای مواضع عبدالحمید از ضدیت با رژیم صهیونیستی تا حمایت از اسرائیل چیست ؟!
ناشناس۲۸۸۵۳۶۰۰۰:۳۴:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
این دیدگاه شما مسول کیهان اشتباه و بدبینانه هست ایشان هرگز طرفدار غرب یا صهیونیست نبوده یک انسان تمام عیاره
ناشناس۲۸۸۵۳۶۸۰۰:۴۳:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بله سرمای سخت رو با بدبختی مردم و سکوت نمایندگان پشت سر گذاشتید و پای خدا رو هم در همه کارهای تون وسط می کشید و همه چیز رو پشت سر میذارید،نه عذرخواهی و نه خدای نکرده استعفا
خ۲۸۸۵۳۷۳۰۰:۴۹:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اهل سنت ادم های اهل عمل به احکام دین هستند اگر این وهابیت شستشوی مغزی نکند تاحدودی موفق شده نفوذ در مذاهب اهل سنت را انشاا مردم قدرشناس این حکومت باشندوالا دربدری وفلاکت نصیبشان خواهدشد داعش به راحتی دراین بین نفوذ می کند رحم به خودمولونا نمی کند
ناشناس۲۸۸۵۳۷۴۰۰:۵۱:۲۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
شیخ عبدالحمید با رفتن زیر پرچم صهیونیست باید نام خود را تغییر دهد.
ناشناس۲۸۸۵۳۸۰۰۱:۰۰:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
شما اقای شر یعتمدای ادعا داری مردم ایران خواهان جنگ در فلسطین هستنداقای مولوی بر خلاف نظر شما میگن که مردم خواهان صلح هستند چرا از زبان مردم حرف میزنید .
ناشناس۲۸۸۵۴۰۴۰۲:۰۸:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
جناب شریعتمداری همه چیز دان !!!!!! مولوی عبدالحمید نه از شیعه می نالد نه از سنی حمایت می کند!! اگر خوب توجه کرده باشید که قطعا توجه کرده اید !! یا نه بهتر است بگویم اگر انصاف داشته باشید !! به خوبی معلوم است درد و دغدغه این روزهای مولوی سوز دل مردمی است که بی گناه کشته شدند و کسی از آنها دلجویی نکرد !! جناب شریعتمداریِ همه کاره !! بهتر است در این برهه حساس پایت را کنار بکشی و دست از تحلیل های حساسیت زا و تفرقه انگیز برداری و برای یک بار هم که شده به جای دیگران ! خودت ، نیت خودت ، عملکرد خودت و هدف خودت را از اینهمه نفرت پراکنی تجزیه و تحلیل کنی وببینی تا کنون آب به آسیاب چه کسانی ریخته ای !!
ناشناس۲۸۸۵۵۴۵۰۹:۱۵:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
هدف والای این اقا ایجاد وضعیتی است که اگر نتواند ایده ای که در سر دارد را در کشور پیاده کند،با سوریه سازی کشور به کارش پایان دهد.
ناشناس۲۸۸۵۴۰۵۰۲:۰۸:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اگرکسی پول مسافرت رفتن نداشته باشد ومسافرت نرود ایادرجاده دچارتصادف خواهد شد ؟مردم توتامین شکمشون موندند مسافرت پیشکش یکمی وضع مردم بهتر بشودکه بتونند یک مسافرت بروند اونوقت امار بده.
ناشناس۲۸۸۵۴۱۵۰۳:۱۰:۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
آقای شریعتمداری آیا صلح فلسطینی ها موجب از بین رفتن زمین هایشان میگردد.؟ از کجا میگوئی؟ مصر با صلح توانست سینا را پس بگیرد.
ناشناس۲۸۸۵۴۵۱۰۵:۵۹:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
مرد حسابی تمامی صنایع در این زمستان بعلت کمبودگاز و برق تعطیل شدند و برای پرداخت حقوق کارگرانشان مشکل دارند بعد وزیر نفت میاد میگه مشکلی نبود و از خدا و امداد الهی میگه که کسی جرات مخالفت نداشته باشه
ناشناس۲۸۸۵۷۵۵۱۲:۱۴:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
لطف کن بگو کدام صنایع؟! همه صنایع درکار نبودن الا صنایع محدود که در زمستان کمتر تولید دارند به خاطر فصل سرد
ناشناس۲۸۸۵۴۵۸۰۶:۲۴:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
هر آدمی حتی با یک دور روخوانی قرآن می فهمید مولوی عبدالحمید چه حرف زشت و خطرناکی زده. البته او خودش رو لو داد.
ناشناس۲۸۸۵۴۹۳۰۸:۰۱:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
مولوی عبدالحمید سواد سیاسی لازم را ندارد عده ای مطلبی به وی دیکته میکنند ایشان هم در تریبون بیان میکنند به عواقب صحبت هایش هم توجه ندارد.
ناشناس۲۸۸۵۴۹۸۰۸:۱۴:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
با تعطیلی ادارات، و قطع گاز صنایع فولاد، پتروشیمی ، سیمان و... که میلیاردها دلار برای آنها سرمایه گذاری شده و همچنین قطع گاز گلخانه ها و واحدهای پرورش مرغ و فروشگاهها با سختی از زمستان گذر کردیم.
ناشناس۲۸۸۵۹۳۹۱۴:۳۳:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
پس چرا مرغ و سیمان گران نشد ؟!
ناشناس۲۸۸۵۵۱۰۰۸:۲۸:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
آقای عبد الحمید نظر خودش گفته همان گونه که بقیه حضرات نظر می دهند نه اقدامی کرده نه کسی را علیه کسی شو راند شاید فقط شما حق نظر دادن دارید چه امور داخلی وخارجی هرکس حق دارد نظر دهد وعقیده خود را بگوید.
مهدی۲۸۸۵۵۲۳۰۸:۴۶:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
عبدالحمید از ابوبکر بغدادی خطرناک تر است باید جلوی همچین افرادی گرفته شود تا از اب گل الود ماهی نگیرند.
کامبیز۲۸۸۵۹۰۰۱۴:۲۰:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ایران وطن ماست مااهل سنت ازمرزهای ایران ازجنوب مغرب ومشرق شب وروز سردی وگرمی مواظبت تادشمن خیال نفوذبه کشورعزیزمان نکند،
ناشناس۲۸۸۵۵۵۲۰۹:۲۲:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
شریعتمداری فقط بازار گرمی میکنه چون همه مواضع و مطالبش فقط مصرف داخلی داره و صرفا بدرد جوگیر کردن و هیجان کاذب و زودگذر نوجوانان میخوره
ناشناس۲۸۸۵۵۷۸۰۹:۳۸:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
وزیر نفت راجع به زمستان سختی که برای اروپاییان پیش بینی کرده بود و محقق نشد و بجایش برای خودمان محقق شد هم کمی صحبت میفرمودند!
رضا۲۸۸۵۶۸۹۱۱:۱۴:۴۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ایا بهتر نیست از وجود جناب شریعتمداری در دولت ،استفاده کنید تا از این برهه خطرناک وپر از مشکل عبور کنیم.
ناشناس۲۸۸۵۷۳۰۱۱:۴۵:۰۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
فقرومعیشت واقعآ سخت شده بازنشسته بعدسی سال کارالان ۵۸۰۰حقوق میگیرم یعنی حتی گوشت ومرغ ومیوه شده آرزو ورویا زندگی واقتصادومعیشت ملت خیلی وضعیت اسفباری دارد.
ناشناس۲۸۸۵۷۴۱۱۱:۵۸:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بیاییم انسان باشیم حجاب وبی حجاب مسئاله خداوند تبارک وتعالی نیست خداوند از ما انسانیت گذشت فداکاری همنوع دوستی وکلا اینکه آدم بودن میخواهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین