اهمیت تصفیه کننده های آب خصوصا در جغرافیای ایران

گزارش بازرگانی، 137389،   4010916068

:اهمیت تصفیه کننده های آب خصوصا در جغرافیای ایران تجهیزات

امروزه به دلیل آلودگی های مختلف منابع آبی و هم چنین بحران کم آبی در مناطق مختلف جهان، استفاده از تصفیه کننده های آب به یک ضرورت تبدیل شده است. این موضوع به خصوص در جغرافیایی ایران که اغلب مناطق خشکی دارد، اهمیت بیش تری نیز پیدا می کند.

در همین راستا شرکت های تصفیه آب مختلف در طی سال های مختلف تشکیل شده و به طراحی، ساخت و فروش دستگاه های تصفیه آب در مقیاس های مختلف و برای کاربردهای متنوع می پردازند. شرکت تصفیه آب آبین به عنوان اولین بازار آنلاین تجهیزات آبی در زمینه طراحی، پیاده سازی و فروش انواع دستگاه تصفیه آب و تجهیزات آبی مختلف سال هاست که در این زمینه فعالیت دارد. کلیه دستگاه های تصفیه آب این سایت تصفیه آب بر اساس نیاز مشتری و شرایط استفاده طراحی می شوند و به همین دلیل دارای بازدهی بالایی در فرایند تصفیه آب هستند.

تجهیزات تصفیه آب

کلیه دستگاه ها و سیستم های تصفیه آب برای انجام عملکرد فیلتراسیون دارای مراحل و تجهیزات تصفیه آب مختلف می باشند. در مقیاس دستگاه تصفیه آب خانگی از فیلترهای پیش تصفیه، فیلتر ممبران، پمپ و دیگر قطعات در سیستم استفاده می شود. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی نیز به همین ترتیب، با این تفاوت که فیلتر ممبران و پمپ آن به ترتیب ظرفیت و قدرت بالاتری دارند.

در مقیاس صنعتی به دلیل بالا بودن میزان آلایندگی و مصرف آب تصفیه شده برای کاربردهای مختلف، نیاز به تجهیزات تصفیه آب بیش تری می باشد. از جمله تجهیزات تصفیه آب صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلتر سختی گیر: در این فیلتر با استفاده از رزین های سختی گیر یون های عامل سختی آب کاهش پیدا کرده و آب نرم می شود.
  • فیلتر شنی: فیلتر شنی با استفاده از سیلیس با دانه بندی های مختلف برای حذف ذرات معلق و کدورت آب کاربرد دارد.
  • فیلتر کربنی: فیلتر کربنی نیز مانند فیلتر شنی اما با استفاده از کربن فعال، طعم، بو، رنگ، برخی فلزات سنگین و کلر آب را از بین می برد.
  • فیلترهای میکرونی: فیلترهای میکرونی که به عنوان فیلتر الیافی نیز شناخته می شوند، وظیفه حذف ذران شن و ماسه، گل و لای و ... را از آب دارند.
  • سیستم های تزریق مواد شیمیایی شامل آنتی اسکالانت، اسیدها، کلر زنی و ....
  • فیلتر ممبران: که عنصر اصلی در فرایند تصفیه آب است.
  • پرشروسل: محفظه ای است که برای محافظت از فیلتر ممبران در برابر فشار بالای سیستم مورد استفاده قرار می گیرد که، در ظرفیت های مختلف از 1 تا 6 المانه طراحی شده و بسته به نیاز و ظرفیت دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تجهیزات اندازه گیری: شامل TDS متر، فلومتر، فشارسنج و ...

بسته به نیاز سیستم و هدف فرایند تصفیه آب از فیلترها، مواد شیمیایی و روش های مکانیکی فیلتراسیون مختلف علاوه بر تجهیزات ذکر شده می توان استفاده کرد که، در صورت نیاز با نظر طراح سیستم صورت می گیرد.

تصفیه آب

برخی از مهمترین مواد در تصفیه آب

مواد تصفیه آب شامل مواد شیمیایی مختلفی از جمله کربن اکتیو، آنتی اسکالانت، رزین های سختی گیر، آنتراسیت، سیلیس و ... می شود. این مواد شیمیایی هر کدام برای بخش از آلاینده های آب یا عوامل مخرب در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند.

بدون استفاده از مواد شیمیایی امکان حذف بسیاری از آلاینده ها با روش های دیگر امکان پذیر نیست و اگر هم باشد هزینه بسیار بالاتری دارد. در استفاده از مواد تصفیه آب مقدار دوز تزریق و نحوه کاربرد آنها اهمیت زیادی در عملکرد صحیح آنها در سیستم دارد.

کربن اکتیو یا کربن فعال

کربن اکتیو یا کربن فعال ماده ای پرکاربرد در اغلب صنایع شامل تصفیه آب است. این ماده به دلیل خاصیت جذب سطحی بالایی که دارد آلاینده های آب شامل، برخی فلزات سنگین، کلر، رنگ، بو و طعم نامطلوب آن را از بین می برد. به این ترتیب آب آماده ورود به مراحل بعدی تصفیه می شود.

کربن فعال در مقدار اندک با سطح بسیار بالایی که فراهم می کند باز هم قابلیت جذب مقدار زیادی از آلاینده های آب را دارد، به همین دلیل از نظر اقتصادی نیز استفاده از آن به صرفه می باشد.

کربن اکتیو از مهم ترین مواد در تصفیه آب

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت و خرید آنتی اسکالانت جزء جدایی ناپذیر دستگاه تصفیه آب صنعتی است، این جمله ای است که بارها برای توصیف اهمیت و ضرورت استفاده از آنتی اسکالانت در سیستم های تصفیه آب صنعتی در سایت های مختلف دیده می شود.

آنتی اسکالانت باید از نوع مناسب با دوز تزریق مشخصی به آب ورودی تزریق شود. ساختار آنتی اسکالانت به گونه ای است که با چسبیدن ذرات آلاینده به خود مانع از ته نشینی و رسوب آن در سطح غشای ممبران می شود و از خرابی آن جلوگیری می کند.

خرید آنتی اسکالانت با توجه به وارداتی بودن اغلب برندهای شناخته شده این محصول با قیمت به روز انجام می شود. بنابر این برای خرید آنتی اسکالانت باید از طریق تماس تلفنی با بخش فروش شرکت های معتبر ابتدا قیمت به روز محصول مورد نظرتان را دریافت کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین