عسگری: چرا عین‌اللهی به نامه مربوط به عوارض واکسن‌های کرونا عمل نکرد

گروه سیاسی الف،   4010525027

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعارض منافع در کمیته علمی کرونا وجود دارد، گفت: آقای عین‌اللهی قبل از وزیر شدن نسبت به عوارض جدی واکسن‌های کرونا هشدار داد اما بعد از وزارت به این موضوع عمل نکرد و باید توضیح دهد.

عسگری: چرا عین‌اللهی به نامه مربوط به عوارض واکسن‌های کرونا عمل نکرد

به گزارش ایسنا، مهدی عسگری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی سوال خود از وزیر بهداشت و درمان را اینگونه پرسید که سوالات و ابهاماتی درباره واکسیناسیون اجباری، عوارض مربوطه و روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا وجود دارد؛ باتوجه به هشدار رهبر حکیم انقلاب در اسفند ۹۸ مبنی بر احتمال حمله بیولوژیک در نامه به ستادکل نیروهای مسلح، چه تحقیق و تدبیری در روند مدیریت بیماری کرونا مبتنی بر این فرض داشته اید؟

وی در توضیح سوال خود گفت: بعد از کرونا اولین مطالبه رهبری در نامه‌ای در اسفندماه ۹۸ بیان شد که صراحتا اشاراتی داشتند مبنی بر این‌که قرائتی وجود دارد که کرونا طبیعی نیست و احتمال حمله بیولوژیک وجود دارد. آقای وزیر توضیح دهید که ستاد کرونا و کمیته علمی چه کار دقیق و کارشناسی روی این موضوع انجام داد. معادلات و راهکارهای شما مربوط به کدام فرضیه صورت گرفته است.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فرضیه حمله بیولوژیک جدی بود آیا همین راه را می‌رفتید و چشم و گوش بسته دستورات سازمان بهداشت جهانی را عمل می‌کردید ما دچار جنگ ترکیبی با شاخه‌های متعدد هستیم که یکی از آنها جنگ شناختی است.

عسگری افزود: در جنگ شناختی مهم‌ترین مساله تلاش برای دست‌کاری در دستگاه تصمیم‌سازی دولت و نفوذ در قدرت‌های زورگو است. آیا توجهی به این موضوع داشته‌اید؟ جنگ ترکیبی یعنی انواع روش‌ها علیه ملت‌ها انجام شود که از موارد آن حمله بیولوژیک، جنگ اقتصادی، حملات سایبری و مسائل زیست‌محیطی است آیا ستاد کرونا و کمیته علمی به عنوان احتمال جدی این موضوعات را مدنظر گرفته؟ و برای آن سناریوهایی را طراحی کرده است آقای وزیر در این باره گزارش دهید.

وی با بیان این‌که مجموع روش‌ها و حملات ترکیبی به مواردی همچون حملات سایبری، امنیت قضایی و قحطی و حتی کرونا ختم می‌شود، اضافه کرد: یکی از فرضیه‌ها که بسترساز کنترل ملت‌ها در بین نظام‌های پولی بین‌المللی است ایجاد قرنطینه دائمی و سراسری برای سلطه قدرت‌های زورگوست. آیا این موضوعات در تحلیل ستاد کرونا لحاظ شده است؟

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای عین‌اللهی وقتی وزیر نبودید در نامه‌ای به همراه ۲۵۰۰ پزشک به صراحت اعلام کردید که واکسن‌های تازه‌ ساخته شده عوارض جدی دارد و باید از استفاده آن پرهیز شود، توضیح دهید که چرا بعد از این‌که وزیر شدید به این نامه عمل نکردید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعارض منافع در کمیته علمی کرونا وجود دارد، اظهار کرد: آقای وزیر توضیح دهد که کدام یکی از اعضای کمیته کرونا در بخش تولید واکسن و دارو و موارد دیگر دخیل است و در این باره شرکت دارد؟ چطور می‌توان با این وضعیت اعتماد کرد.

عسگری همچنین گفت: طبق گزارش‌های رسیده ویروس کووید جهش داشته و امیکرون به تنهایی ۱۵ جهش داشته است. واکسن‌ها برای سویه ووهان ساخته شده پس چه توجیه علمی دارد که می‌خواهید که با این حجم جهش در سویه امیکرون مردم را وادار کنید که از واکسن‌های موجود استفاده کرده و دزهای سوم و چهارم را بزنند، اسناد را منتشر کنید و به ملت بدهید.

عسگری در بخش دوم صحبت هایش با انتقاد از اینکه وزیر بهداشت به سوال هایش پاسخ نداده است، گفت: ما مدیون و مرهون مدافعان و شهدای سلامت هستیم و موفقیت های به دست آمده مرهون زحمات این افراد است منتها ما در حال بررسی موضوع از نظر راهبردی و تخصصی هستیم.

وی افزود: سوال این است که چرا توضیحات لازم درباره سایر دستورات مقام معظم رهبری ارائه نشد؟ حضرت آقا فرمودند شما آمریکایی ها متهمید که ویروس را تولید کردید، آیا روی این سخن مقام معظم رهبری تحلیل داشته اید؟ آیا رمدیسیور تولید شرکت آمریکایی نبوده که وارد کشور شد؟ این دارو چه عوارضی داشت؟ گزارش WHO درباره اثربخشی این دارو چیست؟ آقای زالی می گفت که ۸۵۰ میلیون دلار برای واردات رمدیسیور هزینه شده اگر این میزان را با دلار ۲۳ هزار تومان محاسبه کنیم یعنی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط صرف واردات همین دارو شده است.

وی ادامه داد: گردش مالی بازار دارو در سال ۹۹ حدود ۳۵ همت بوده اما برای واردات یک قلم دارو رمدیسیور حدود ۲۰ همت هزینه شده آن هم در شرایطی که طبق مقالات معتبر، این دارو عوارض دارد. رمدیسیور تولید کشور آمریکا است؛ رهبری در آن زمان خطاب به آمریکا فرمودند کدام عاقلی به شما اعتماد می کند که شما بیایید و برای او دارو بیاورید؟ ممکن است شما دارویی را تجویز کنید یا وارد کشور کنید که ویروس را در کشور ماندگار کند و مانع تمام شدنش شود. گفته می شود با استفاده از آشنایی های ژنتیک ایرانی یک بخش بخصوصی را برای ایران درست کرده اند که ممکن است بیایند و ببینند که اثرش چگونه شد.

عسگری ادامه داد: در چند مرکز نمایندگان WHO مستقر شده و اطلاعات ایرانیان را مستقیم به سازمان بهداشت جهانی ارسال کردند؟ بحث های ما راهبردی و امنیتی است. ما با گروهی متخصص در رشته های پزشکی و واکسن سازی این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. مقام معظم رهبری فرمودند ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. آسترازنکا محصول تولیدی آکسفورد یعنی محصول مشترک سوئد و انگلیس است که وارد کشور شد اما آیا مقالات منتشر شده درباره عوارض این واکسن را مورد توجه قرار ندادید؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: براساس گزارش WHO در آبان ۱۴۰۰ بخش زیادی از واکسن های آسترازنکای وارداتی به کشور تقلبی بوده چگونه زنجیره واکسیناسیون را مدیریت کردید؟حضرت آقا فرمودند اسناد مربوط به واکسن های ایرانی را منتشر کنید.

وی مجددا یادآور شد: وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به روحانی به صراحت بیان کرد که با در نظر گرفتن خطاهای علمی احتمالی به ویژه در مواقع اضطراری و تعجیل در ساخت این واکسن ها تردیدهای جدی درباره واکسن های تازه وارد بازار شده وجود دارد و موثر و ایمن بودن واکسن ها زیر سوال است. پس چرا با تصدی وزارت بهداشت  این موضوعات اعتبار ندارد؟

عسگری ادامه داد: رئیس جمهور تاکید کرده که واکسیناسیون باید اقناعی باشد و مردم آزاد باشند و انتخاب کنند. در سایر کشورها و حتی کشورهای تولیدکننده واکسن نیز عوارض واکسن را به متقاضیان مطرح می کنند و همچنین شرح حال فرد را هنگام تزریق واکسن می گیرند اما کدام یک از این رویه ها اجرایی شده است. چرا مشارکت مردم در دز سوم تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه چرا درباره تعارض منافع اعضای کمیته علمی کرونا توضیحی نمی دهید؟ افزود: چرا نگفتید کدام یک از اعضای کمیته علمی برای واردات رمدیسیور کار رسانه ای انجام داد و فشار آورد تا این دارو وارد پروتکل درمانی شود. چطور WHO  مرجع شما برای کنترل بیماری کرونا شد؟ آن هم مرجع که پروژه صهیونیستی از طریق آن به دنبال کاهش جمعیت است و مقام معظم رهبری به عنوان خطر بزرگ تمدنی از آن یاد کرده اند. سازمانی که تحت تاثیر CDC و FDA آمریکا و کارتل ها و واکسن سازان است. چرا به نظرات اندیشمندان داخلی توجه نکردید؟ رهبری فرمودند از آنچه که تجربه شده استفاده کنید. ۹۸ مورد مطالعه و کار بالینی روی داروهای داخلی انجام شده، به چند مورد مجوز دادید؟ هیچ یک از آنها در پروتکل های درمانی وارد نشدند. این تبعیت از دستورات فرماندهی کل قوا است؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین