تداوم موج گرمای شدید در اروپا و افزایش شمار قربانیان

گروه جهان الف،   4010430074

موج گرمای شدید و بی‌سابقه در اروپا همچنان ادامه دارد و به گفته مقامات تا به حال بیش از هزار نفر در پرتغال و بیش از ۵۰۰ نفر در اسپانیا در اثر این گرمای شدید جان باخته‌اند.

تداوم موج گرمای شدید در اروپا و افزایش شمار قربانیان

به گزارش تسنیم، موج گرمای بی سابقه در اروپا همچنان جولان می دهد و مسائل و مشکلات زیادی را در بسیاری کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی نوشت: بر اساس اطلاعات دولت، موج گرمای شدید در اسپانیا منجر به مرگ حداقل 500 نفر شده است. در پرتغال حتی تعداد قربانیان به بیش از 1000 نفر رسیده است. نیروهای امدادی همچنان در حال خاموش کردن آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها در سراسر جنوب اروپا هستند.

بیش از 500 نفر در اسپانیا بر اثر موج گرما جان خود را از دست داده اند. این خبر را پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد و به داده های یک موسسه بهداشتی در مورد مرگ و میر بیش از حد در اثر موج گرما اشاره کرد.

بر اساس اطلاعات اولیه سرویس هواشناسی اسپانیا، موج گرما با دمای بالای 45 درجه از 9 تا 18 جولای شدیدترین موجی بود که تاکنون اندازه گیری شده است. بر این اساس دما 4.2 درجه از میانگین دما بالاتر رفته بود.

به دلیل روزهای زیاد گرمای شدید، آتش سوزی جنگل ها در اسپانیا نیز ادامه یافت. در پنج منطقه، آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کرد.

صدها نفر نیز در پرتغال کشته شدند. گراکا فریتاس، رئیس سازمان بهداشت این کشور روز سه‌شنبه گفت: تا 18 جولای، 1063 نفر در نتیجه موج گرمای فعلی جان خود را از دست داده‌اند.

آتش سوزی های ویرانگر نیز در این کشو ادامه دارد. آرماندو سیلوا، فرمانده حفاظت مدنی در شمال پرتغال گفت که بیش از 12000 هکتار زمین در بزرگترین آتش سوزی جنگل های کشور از روز یکشنبه سوخته است.

سازمان هواشناسی پرتغال روز گذشته هشدار داد که در حال حاضر 50 محله به ویژه در شمال و مرکز کشور در معرض آتش سوزی قرار دارند. به گفته حفاظت مدنی، در صبح روز گذشته 25 آتش سوزی بزرگ و کوچکتر جنگلی در مناطق مختلف کشور رخ داد که در مجموع 1200 اورژانس با آن مقابله کردند.

در سواحل اقیانوس اطلس در جنوب فرانسه نیز تیم آتش نشانی بیش از یک هفته است که در حال مبارزه با دو آتش سوزی بزرگ جنگلی است. یکی از مسئولین منطقه ای اعلام کرد که در مجموع 20600 هکتار زمین در جنوب بوردو سوخته است. بیش از 36000 نفر هم مجبور به تخلیه شدند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهد به همراه ژرار دارونین، وزیر کشور به مناطق آسیب دیده سفر کند و با امدادگران، مقامات و داوطلبان دیدار کند.

در توسکانی ایتالیا هم بیش از 100 آتش نشان در تلاش برای مهار آتش سوزی بزرگ جنگلی در نزدیکی شهر لوکا هستند. آتش نشانی گفت که حدود 500 نفر از ساکنان منطقه شهرداری ماساروسا به مناطق امن منتقل شدند.

همچنین عملیات اطفای حریق در مرز ایتالیا با اسلوونی به دلیل آتش سوزی جنگلی ادامه یافت. به گفته سازمان آتش نشانی، منطقه ای در شهرداری دوبردو در جنوب گوریزیا تحت تاثیر قرار گرفت.

از ساکنان خواسته شد به دلیل دودهای غلیظ از خانه های خود خارج نشوند. کارخانه کشتی سازی Fincantieri مجبور شد کارخانه خود را در شهر بندری Monfalcone در شمال تریست با 3000 کارمند تعطیل کند.

در یونان هم موج گرما و آتش سوزی های جنگلی اختلالاتی را ایجاد کرده است.

مقامات یونان 39 منبع جدید آتش سوزی در 24 ساعت را گزارش کرده اند. در شمال شرقی آتن، شعله های آتش به مناطق مسکونی نفوذ کرد و خانه های زیادی را ویران کرد. به گفته نیروهای امدادی، 30 نفر از جمله سه آتش نشان به دلیل سوختگی و مشکلات تنفسی نیاز به مراقبت های پزشکی داشتند. مقامات دستور تخلیه حداقل 10 منطقه و یک بیمارستان را صادر کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی یونان اعلام کرد: 9 فروند هواپیمای آتش نشانی و هفت فروند بالگرد آتش نشانی در مقابل شعله های آتش مستقر شدند. همچنین اکیپ 120 ماشین آتش نشانی برای جلوگیری از سرایت آتش به روستاهای پنتلی، پالینی، آنتوسا و گراکاس مستقر هستند. به گزارش رادیو تلویزیون دولتی آتن، آتش سوزی های بی شماری در مناطق جنگلی و همچنین در مناطق مسکونی شهرهای اطراف کوه پنتلی در شمال شرق آتن شعله ور است.

ابرهای ضخیم و قهوه ای رنگ از دود تقریباً از تمام نقاط آتن دیده می شد. به دلیل دید محدود، بخش‌هایی از بزرگراهی که آتن را به فرودگاه متصل می‌کند باید به‌طور موقت بسته می‌شد.

نیروهای آتش نشانی در سراسر کشور با 117 مورد آتش سوزی جنگلی مبارزه کردند. دولت یونان یک تیم بحران تشکیل داد و از دیگر کشورهای اروپایی درخواست حمایت کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین