بورل: بحران انرژی بهایی است که برای دفاع از دموکراسی می‌پردازیم

گروه جهان الف،   4010413118

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مقاله‌ای در یک روزنامه ایتالیایی نوشت که بحران انرژی در اتحادیه اروپا بهایی است که این اتحادیه برای دفاع از دموکراسی و قوانین بین‌المللی پرداخت می‌کند.

بورل: بحران انرژی بهایی است که برای دفاع از دموکراسی می‌پردازیم

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت بحران انرژی که توسط اتحادیه اروپا احساس می‌شود بهایی است که این اتحادیه باید برای دفاع از دموکراسی و پایان نفوذ روسیه بر تصمیم‌سازی‌های سیاسی بروکسل پرداخت کند.

وی در مقاله‌ای که در روزنامه ایتالیایی «لااستامپا» منتشر شده، نوشت: «تا پایان سال ۲۰۲۲، واردات نفت از روسیه را تا ۹۰ درصد کاهش خواهیم داد و به سرعت واردات گاز از روسیه را کاهش می‌دهیم. این تصمیمات به تدریج ما را از وابستگی که مدت‌ها بر تصمیمات سیاسی ما تاثیرگذار بوده رها خواهد کرد».

بورل اضافه کرد: «البته این کاهش سریع وابستگی به انرژی روسیه چالش‌های جدی برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد خواهد کرد اما این بهایی است که برای دفاع از دموکراسی‌هایمان و قوانین بین‌المللی باید پرداخت کنیم و ما در حال اتخاذ گام‌هایی برای حل این مشکلات با همبستگی هستیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه مقاله خود ابراز اطمینان کرد که تحریم‌ها سرانجام مسکو را به زانو در خواهد آورد و این کشور را مجبور می‌کند که محاسبات راهبردی خود را تغییر دهد اگر چه این موضوع در آیند نزدیک روی نخواهد داد.

بورل اضافه کرد که روسیه مجبور خواهد شد تا به واردات بسیاری از کالاها با قیمت‌های بالاتری بپردازد . روسیه برای فناوری‌های پیشرفته، 45 درصد به اروپا، 21 درصد به آمریکا و تنها 11 درصد به کشورهای آسیایی وابسته است.

وی افزود: «در بخش نظامی که برای ادامه جنگ در اوکراین حیاتی است، تحریم‌ها قابلیت‌های مسکو برای تولید موشک‌های دقیق نظیر اسکندر و Kh-101 را محدود خواهد کرد. تقریبا تمامی خودروسازهای خارجی تصمیم گرفته‌اند که از روسیه خارج شده و اندک خودروهایی که توسط شرکت‌های روسی تولید می‌شوند نیز بدون کیسه هوا یا گیربکس‌های اتوماتیک به فروش می‌روند. صنعت نفت روسیه نیز نه تنها از اوپراتورهای خارجی محروم خواهد شد بلکه با چالش‌هایی در زمینه دسترسی به فناوری‌های پیشرفته نظیر حفاری افقی مواجه خواهد شد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که روسیه در حال حاضر با چالش عدم دسترسی به هواپیماهای مسافربری خارجی مواجه بوده و از شبکه تحقیقات جهانی منفصل شده و با فرار مغرهای گسترده مواجه است.

بورل گفت: «از آنجایی که ما خواستار جنگ با روسیه نبوده‌ایم، تحریم‌های اقتصادی هسته اصلی پاسخ اتحادیه اروپا به بحران اوکراین را تشکیل می‌دهد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «اتحادیه اروپا اکنون نشان داده است در صورتی که تحریک شود، می‌تواند در یک بحران نه تنها با کلمات بلکه در عمل پاسخ دهد».

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا  روز گذشته نیز گفته بود که این اتحادیه ۶ بسته تحریمی راعلیه روسیه  تصویب کرده و حدود به ۱۲۰۰ نفر و ۹۸ نهاد در روسیه و همچنین تعداد قابل توجهی از بخش‌های اقتصاد  این کشور را هدف قرار داده است.

روسیه از پنجم  اسفند گذشته  (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

 کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

 رئیس جمهور روسیه اخیرا در سخنانی تاکید کرده بود: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت».

وی افزود: «ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرومی‌پاشد. ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین