احداث مینی پتروپالایشگاه‌ها در دست بررسی است

گروه اقتصادی الف،   4010409148

نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تشکیل شرکت ملی پالایش و پتروشیمی در کمیسیون انرژی به تصویب رسیده است، افزود: احداث مینی پتروپالایشگاه ها در نقاطی که ظرفیتش را دارند در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش ایسنا؛ هادی بیگی نژاد شامگاه پنجشنبه نهم تیر ماه در جمع خبرنگاران، افزود: طبق بررسی های انجام شده در مینی پتروپالایشگاه ها بین ۵ تا ۱۰ هزار بشکه در طول روز نفت به فرآورده های پتروشیمی تبدیل می شود، از سوی دیگر این پروژه ها آب زیادی مصرف نمی کنند و آلودگی زیادی هم ندارند.

وی به اشتغالزایی بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم در مینی پتروپالایشگاه ها اشاره و اظهارکرد: در صدد هستیم این پروژه های راهبردی را در سطح کشور راه اندازی کنیم.

بیگی نژاد در رابطه با تبدیل محصولات پتروشیمی به محصولات دیگر خاطرنشان‌ کرد: ایران بزرگترین تولید کننده متانول است و می‌تواند این محصول ارزشمند را به سایر محصولات ارزشمند دیگر تبدیل کند و اگر این موضوع محقق شود در سطح کلان ارزآوری فراوانی دارد.

 وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۷ میلیون تن فرآورده سنگین نفتی تولید می شود، تصریح کرد: باید به جایی برسیم که ثروت موجود در کشور را تبدیل به پول کنیم.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه تاکنون برای زنجیره ارزش نفت هیچ اقدام عملیاتی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: باید نگاه پتروشیمیایی به نفت شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز کشور به برنامه ریزی برای اثرگذاری نمایندگان مجلس در سطح کشور نیازمند است، گفت: این امر زمانی محقق می‌شود که مردم مطالباتی در حد نمایندگی مجلس، از ما داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه معمولاً مردم مسائلی چون گازرسانی، برق‌رسانی، آبرسانی، آسفالت جاده ها، اشتغال ‌زایی و ارائه خدمات عمرانی را از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند، افزود: ادارات نیز برای کمک و مساعدت گرفتن از نمایندگان در همین راستا اقدام می کنن، در صورتی که وظیفه اصلی ما نظارت و قانونگذاری است.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه باید مدل حکمرانی قسمت های مختلف کشور تغییر کند، افزود: نحوه اجرای مسائل بهداشتی و درمانی، مدل خدمات رسانی به جامعه پزشکی، مدل مدیریت خدمات رسانی در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و غیره همگی باید دچار تغییر و تحول شود.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه در طول دو سال حضور خود در مجلس تلاش کردم که در حوزه خدمات رسانی به شهرستان ملایر و همچنین در بحث نظارتی و قانونگذاری وظایف خود را جلو ببرم، افزود: بنده در اکثریت جلسات مجلس حضور فعال داشتم و جلسات متعددی با وزارتخانه‌ها، گروه ها و فراکسیون‌های مختلف برگزار کردیم.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه در رای گیری هزار و۸۵۱ طرح مشارکت داشتم، ۴۴ تذکر به مسئولان از طرف بنده داده شد و ۲۲ سوال از وزرای مختلف از طرف من مطرح شد، افزود: امضای ۱۰۰ سوال، حضور فعال در تمامی رای گیری های مجلس، چهار مورد ماده ۲۳۴ و شرکت در ۴۱ طرح مطرح شده از سوی سایر نمایندگان و بررسی و مطالعه آن ها در کارنامه بنده وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم بحث رفع مشکلات معیشتی مردم در راس امور قرار داشته و دارد، افزود: از سوی دیگر مبحث انرژی هسته ای و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها یکی از مواردی بود که به آن پرداختیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی، ثبت قانون جهش دانش بنیان در مجلس یازدهم، پرداختن جدی به مسائل فرهنگی و حوزه خانواده و بانوان و مباحث حوزه سیاست خارجی نیز در دستور کار مجلس یازدهم بوده است.

بیگی نژاد با بیان اینکه بحث آبرسانی از سد کلان به نتیجه رسید و بازدیدهای میدانی مربوط به کمیسیون انرژی از پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های برق، میادین نفتی و گازی و شرکت های پتروشیمی جز عمل کرد بنده طی این دو سال محسوب می‌شود، گفت: همچنین بنده مسئول تکمیل زنجیره ارزش و ثروت آفرینی در کمیسیون انرژی مجلس هستم.

نماینده مردم ملایر در مجلس به اقدامات راهبردی انجام شده در حوزه خدمات رسانی به شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده سال گذشته بهترین سالم عملکردی و کاری در حوزه مدیریت برق محسوب می شود چراکه در این زمینه اقدامات راهبردی فراوانی در ملایر رقم خورد.

بیگی نژاد به تعویض ۱۲۲ کیلومتر سیم فرسوده به کابل‌های خودنگهدار در ۵ شهر و ۴۵ روستا، جابجایی ۵۰۲ تیر چراغ برق در ۵۸ روستا، اصلاح و تعویض ۱۳ پُست برق و جذب اعتباری افزون بر ۳۴ میلیارد تومان با پیگیری های انجام شده از سوی وی از مجلس شورای اسلامی به منظور رفع کمبودها و مشکلات توزیع برق ملایر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در بحث آبفا، اقدامات مهم و زیربنایی رقم خورد، افزود: آبرسانی از سد کلان، تکمیل پروژه بزرگ فاضلاب ملایر، اخذ چند ردیف ملی در حوزه آبرسانی روستایی شامل مجتمع ها آبرسانی در سد کلان، کریم آباد، ینگه کند، انوج، مهرآباد و جذب ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تحقق ۲۱ پروژه آبرسانی در ملایر از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می ‌رود.

وی با تاکید بر اینکه انتقال پساب فاضلاب به بخش صنعت برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در بحث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر متاسفانه هنوز سرمایه گذاری پیدا نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مقرر شده است در حوزه آبرسانی ۶۰ کیلومتر از ۳۶۰ کیلومتر پروژه شبکه آبرسانی ملایر بازسازی شود، افزود: امسال ۶۰ کیلومتر خطوط فرسوده شبکه آبرسانی اصلاح می شود.

بیگی نژاد به اقدامات صورت گرفته در بحث حوزه بهداشت و درمان در بعد کمی و کیفی اشاره و خاطرنشان کرد: ردیف بودجه دانشکده پرستاری سال گذشته مستقل شد و امسال چند رشته جدید در این مرکز آموزش عالی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه داشتن یک بیمارستان آموزشی و احداث یک دانشکده پزشکی در شهر ملایر در دستور کار ما قرار دارد، افزود: رقم‌خوردن این دو مسئله باعث رفت و آمد پزشکان متخصص و فوق تخصص به این شهرستان می شود.

نماینده مردم ملایر به تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و در حال تکمیل بودن اورژانس بیمارستان مهر و جذب پنج میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات دانشکده پرستاری اشاره کرد و گفت: توسعه معدن سرمک در دستور کار ما قرار دارد.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ نفر در این معدن مشغول فعالیت هستند، افزود: تجهیزات خط باطری سازی معدن سرمک خریداری شده و پیگیر مجوز آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید زنجیره فولاد سازی را تا بخش قطعه سازی در معدن سرمک پیش ببریم، چشم انداز خوبی را برای این حوزه پیش بینی کرد و افزود: در کارخانه کیان نیز فاز جدید به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه از کارخانه هایی که در زمینه اشتغال زایی و توسعه خط تولید خود فعالیت می کنند به طور کامل حمایت می‌کنیم، گفت: از ۱۹ واحد تولیدی بازدید میدانی داشتیم و مشکلات آنها تا حدودی رفع شد، همچنین " ملایر" یکی از شهرستان‌های جامعه هدف بنیاد برکت است و در این زمینه ۱۰ روستا به منظور ایجاد پروژه های اشتغالزایی انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش عالی نیز اقدامات راهبردی صورت گرفت، به خریداری دو میلیارد تومان تجهیزات و اخذ قول مساعد برای تأمین تجهیزات دیگر به ارزش سه میلیارد تومان در این زمینه اشاره کرد و گفت: تعمیر سینما فرهنگیان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند همچنین تعمیر اردوگاه فجر در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به اخذ حدود چهار میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای تجهیز دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت: ردیف دانشگاه فنی مهندسی نیز ملی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه بانوان، یک کارگروه تخصصی در دفتر ارتباطات مردمی ما شکل گرفته است و کارگاه های آموزشی به منظور اشتغالزایی ویژه بانوان بدسرپرست و بی سرپرست به طور مرتب برگزار می‌شود، افزود: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای این کارگاه‌ها خریداری کردیم.

بیگی نژاد با بیان اینکه در بحث محرومیت زدایی در سطح شهرستان ۳۵ گروه جهادی را راه اندازی کردیم و مساعدت های معیشتی و مالی از آنها داشتیم، خاطرنشان کرد: در همین زمینه ۹۰۰ فقره تسهیلات به نیازمندان اعطا شد و ۱۰۰ واحد مسکونی با همکاری بنیاد علوی و کمیته امداد برای نیازمندان احداث شد.

وی به مساعدت مالی انجام شده به ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشاره و تاکید کرد: تعریض، اصلاح و بازسازی راه ملایر به سمت اسلامشهر آق گل یکی از اولویت های ما در حوزه راه و شهرسازی است و در این زمینه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

بیگی نژاد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۰، چهار هزار۶۵۰ نفر مراجعه کننده به دفتر داشتیم و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، چهار هزار و۷۳۰ نفر از شهروندان در شهر و روستا به دفتر مراجعه کردند، افزود: طی دو سال اخیر ۲۳۲ بازدید میدانی و ۵۶۰ جلسه و نشست تخصصی با مسئولان کشوری با حضور بنده برگزار شد.

نماینده مردم ملایر در بخش دیگری از سخنان خود به دعوت از هلدینگ های مختلف برای بازدید و سرمایه‌گذاری در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه "خوشه صنعتی پوشاک ازندریان" یکی از اولویت‌های کاری ماست و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های مهم ملایر به علت نبود مدیریت قوی، درجا می زند و هیچ رشدی ندارد، خاطرنشان کرد: در بحث روستاها کارگروه تخصصی در دفتر ما شکل گرفته و تلاش شده برای هر روستا شناسنامه تخصصی شامل ظرفیت و پتانسیل‌ها، مشکلات و کمبودها، جمعیت ها و سایر مسائل مربوطه تشکیل شود.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه سال گذشته برای بازنگری طرح هادی ۱۷ روستا اعتبار اخذ کردیم، افزود: همچنین پنج پروژه سالن های ورزشی پیگیری شد که  چهار مورد از این پروژه ها به بهره برداری رسید.

بیگی نژاد خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۵ روستای پر جمعیت ملایر شناسایی و مقرر شده علاوه بر اقدامات خدمات رسانی از سوی دستگاه های اجرایی، شخصا برای رفع مشکلات برق، آب و حوزه راه و جاده و طرح هادی آنها اعتبارات لازم را اخذ کنم، همچنین در کنار این اقدامات خدماتی، اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی، پرداختن به مسائل بانوان و محرومیت زدایی در این ۲۵ روستا در دستور کار ما قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین