ایران هفتمین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در دنیا

گروه اقتصادی الف،   4010408105

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی موجب بروز بسیاری از بیماری ها شده است، گفت: حتی در برخی از موارد استفاده از این لوازم به نابینایی افراد ختم شده است.

ایران هفتمین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در دنیا

عبدالله هندیانی امروز سه شنبه 8 تیر در نشست خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی بندرگز برگزار شد، اظهار کرد: غالب رویکرد ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه است و هر چقدر بسترهای لازم برای جلوگیری از شکل گیری قاچاق کالا فراهم شود میزان مقابله کاهش می یابد به همین علت همیشه پیشگیری بر درمان اولویت دارد.

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت های سیستمی خود را برای مقابله با قاچاق و تسهیل فرایند تجارت قانونی هموار نکنیم همواره با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود، افزود: سامانه جامع تجارت براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، مقام معظم رهبری نیز در حوزه قاچاق کالا از پیش از مبادی تا سطح عرضه تأکیدات فراوانی داشتند که عمل به فرامین معظم له در دستور کار ما قرار دارد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سامانه جامع تجارت در حال بهره برداری است و تمامی سامانه های کشور به این سامانه متصل خواهد شد، بیان کرد: سامانه های سطح کشور نیز بیش از ۶۴ درصد پیشرفت داشته و امیدوارم تا پایان ۶ ماهه اول امسال این میزان به سطح قابل ملاحظه ای برسد. 

هندیانی با بیان اینکه بین کالای تقلبی و قاچاق تفاوت ریشه ای و عمده ای وجود دارد، ابراز داشت: هر کالایی که در سطح عرضه وجود دارد از سه حالت خارج نیست، در حالت اول توسط تولیدکننده واقعی تولید شده و در حالت دوم کالای عرضه شده جزو کالای قاچاق است که با وجود برند اصیل از مسیر غیرقانونی وارد شده و مشخص نیست که استانداردهای لازم برای حمل و نگهداری آن رعایت شده باشد و در حالت سوم کالای عرضه شده تقلبی و یا با سوءاستفاده از برند دیگری است.

اسم‌ها و برندها نشانه اصالت پوشاک نیست/ ایران هفتمین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در دنیا

وی تأکید کرد: امروز پیدا کردن یک لنت خودرو برای مصرف کننده مشکل است و مشخص نیست این کالا که با برندهای مختلف عرضه می شود واقعی است یا غیرواقعی، متأسفانه امروز در حوزه دخانیات ۴۰ برند تقلبی وجود دارد که به طور قانونی وارد کشور نشده و این مهم باید برای مردم روشن شود تا مشکلی برای سلامت آنها ایجاد نشود، گرچه ما دخانیات را چیز خوب و مفیدی نمی دانیم اما عده ای که از آن استفاده می کنند باید از کانال خاص و مطمئن تأمین کنند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه امروز پوشاک با برندهای مختلف وجود دارد و در حالی که اسم ها و برندها نشانه اصیل بودن پوشاک نیست اما مصرف کننده به برند عرضه شده اتکا می کند، ما در حوزه پوشاک نیز دستورالعمل مقابله با اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دادیم تا مردم بدانند هر چیزی که در فضای مجازی تبلیغ می شود حتماً دارای اصالت نیست.

هندیانی به حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی یا سلامت محور اشاره کرد و گفت: ایران در استفاده از لوازم آرایشی رتبه هفتم دنیا و رتبه دوم خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و حجم تقاضای لوازم آرایشی در کشورمان بالا است و به طور قطع هر چیزی که در بازار عرضه می شود قابلیت استفاده ندارد، بسیاری از مشکلات پوستی و ناراحتی های ایجاد شده به دلیل استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و یا قاچاق است لذا در حوزه کالاهای سلامت محور نگاه ما بر این است که مردم هنگام خرید لوازم آرایشی با ارسال کد موردنظر از طریق تلفن همراه خود، اصالت آن را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی موجب بروز بسیاری از بیماری ها شده است، تأکید کرد: در برخی از گزارشات ما استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و یا قاچاق منجر به از دست دادن بینایی مصرف کننده شده بود.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ما به هیچ عنوان قصد تعرض به صنوف را نداریم اما فروشنده ها باید مثل تولیدکننده به این مهم پی ببرند که اگر محصولی سلامت مردم را به خطر می اندازد از عرضه آن بپرهیزد، بیان کرد: همه کالاها مربوط به قاچاق نیست و بخش عمده ای در فرایندهای تقلبی قرار دارد، اگر مردم خریدار اقلام تقلبی و قاچاق نباشند برای متخلفان این حوزه به صرفه نخواهد بود.

هندیانی با اشاره به اینکه با ساماندهی کولبران به دنبال ارتقای کنترل و نظارت از مرزها هستیم، خاطرنشان کرد: سامانه گارانتی. برای ۱۰ قلم لوازم خانگی اصلی فعال است و مردم می توانند با تلفن همراه خود، اصالت کالا را چک کنند و بعد از خرید هم هر فرد می تواند گارانتی آن را فعال کند و دیگر نیاز به مُهر برگه گارانتی نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین