نایب رییس انجمن اقتصاددانان ایران در گفت و گو با الف  مالیات ستانی در ایران نیازمند انقلاب است

گروه اقتصادی الف،   4010407065 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رییس انجمن اقتصاددان ایران می گوید به دلیل اشکالات موجود در نظام مالیات ستانی، ما چیزی حدود ۲۵ درصد یعنی، معادل یک چهارم تولید ناخالص داخلی فرار مالیاتی داریم. یعنی افراد زیادی در سیستم اقتصادی کشور در حال فعالیت هستند که (ما فرض را بر فعالیت سالم می گذاریم) اما مالیات نمی دهند.

 مالیات ستانی در ایران نیازمند انقلاب است

فرشاد پرویزیان در گفت و گو با الف گفت: طی 4 دهه گذشته در همه دولت ها، با فروش نفت که درآمد مفت و راحتی بوده درآمد ایجاد شده و هیچ کس هم به سراغ مالیات گرفتن نرفته است در حالی که در همه دنیا بیشترین درآمد دولت ها از محل مالیات تولید می شود.

 وی یادآور شد: مالیات در کشور چند کارکرد دارد. اول اینکه مالیات هزینه های عمومی دولت را تامین می کند. یعنی هزینه کالاهای عمومی که باید تولید کند را پرداخت می کند. دوم اینکه مالیات سبب توزیع مجدد درآمد می شود؛ یعنی عامل عدالت مالیاتی. به طور کلی مالیات ستانی سبب کاهش فاصله طبقاتی و برقراری عدالت درآمد در کشور می شود اما ایا در کشورمان چنین سیستمی در نظام مالیاتی داریم؟ 

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: به طور کلی مالیات یک ابزار سیاستی محسوب می شود. یعنی دولت وقتی در اقتصاد تصمیم به دخالت می گیرد از سه نوع ابزار استفاده می کند، اول مخارج خود دولت که می تواند از آن به صورت جاری یا عمرانی سرمایه گذاری کند، دوم مالیات که درآمدهای وصولی دولت است و دیگری دخالت پولی . دو مورد اول یعنی مخارج دولت و مالیات سیاست مالی نامیده می شود. یعنی مالیات بخشی از سیاست مالی دولت برای دخالت دولت در اقتصاد و تنظیم و اجرای سیاست های اقتصادی است.

نایب رییس انجمن اقتصاددانان ایران در ادامه اظهار کرد: مشکلاتی که در نظام مالیاتی ایران دیده می شود، مختص این دولت یا دولت قبل نیست، به همه دولت ها مربوط است. به طور کلی ما در این 4 دهه نظام مدون مالیاتی نداشته ایم . البته مساله این نیست که دولتی نخواهد مالیات بگیرد، مساله این است که کسی پرداخت نمی کند و دولت ها هم ابزاری برای دریافت آن ندارند.
 
پرویزیان همچنین توضیح داد: همواره درآمد مفت و بی حساب و کتابی از فروش نفت بوده و  دولت ها با تبدیل این سرمایه و ثروت به درآمد و سپس از طریق تصعیر و تبدیل دلار به ریال و افزایش پایه پولی کالاهای مورد نیاز را تامین و در نهایت نیز ایجاد تورم کرده اند. وقتی چنین درآمد راحتی وجود دارد، چرا باید به سراغ مالیات گرفتن رفته و ایجاد نارضایتی کنند؟ هر زمان هم درآمد نفتی کاهش یافته به سراغ مالیات رفته اند در غیر این صورت ما هیچ نظام مدونی برای مالیات گیری نداریم و همین مساله سبب فرار مالیاتی شده است.

وی افزود: فرار مالیاتی فقط این نیست که شخصی شناسایی شده اما مالیات نمی دهد، فرار مالیاتی یعنی مودی شناسایی نشده است. یعنی افراد زیادی در سیستم اقتصادی کشور در حال فعالیت هستند که (ما فرض را بر فعالیت سالم می گذاریم) اما مالیات نمی دهند. طی 4 دهه گذشته در همه دولت ها، با فروش نفت که درآمد مفت و راحتی بوده درآمد ایجاد شده و هیچ کس هم به سراغ مالیات گرفتن نرفته، در حالی که در همه دنیا بیشترین درآمد دولت ها از محل مالیات تولید می شود.
این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: به طور کلی، نظام مالیاتی ما به جای فرد محور، پرونده محور است. اینکه دولت اکنون با ایجاد یک سامانه مالیاتی بتواند از همه فعالانی که مشخصاتشان در نظام بانکی وجود دارد مالیات اخذ کند، روند مطلوبی است. در همه جای دنیا دولت ها هر تراکنش و پولی که به حساب افراد واریز و برداشت می شود را بررسی می کنند، اگر از راه خلاف باشد، باید پاسخگو باشد و اگر هم از راه درست انجام شده باشد، باید مالیات آن را بپردازد اما در ایران بررسی حساب های بانکی ممنوع است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۶۹۴۸۶۰۹:۰۷:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
کارمندان مالیات بده ! کسانی را که از مالیات فرار می کنند به نحوی تنبیه کنند !
ناشناس۲۵۶۹۷۶۳۱۲:۱۸:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
تا زمانی که مشخص نشه این پول های مالیات مردم کجا و صرف چی میشه کسی با رضایت مالیات نمی‌ده !
ناشناس۲۵۶۹۸۶۲۱۳:۰۰:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
مالیات در این مملکت یعنی «پول زور»!!!
مهدیار۲۵۷۰۰۱۳۱۵:۲۱:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
حتی اگر شفاف و معلوم و حتی‌تر (!) اگر مورد قبول باشه هم کسی با طیب خاطر مالیات نمی ده مگه الان این موضوع در بودجه سنواتی و تفریغ بودجه معلوم نیست؟
ناشناس۲۵۷۰۵۱۳۲۲:۲۸:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
شفاف شدنش کاری نداره اینکه نمیخوان شفاف بشه هم مشخصه که برای چی هست آی دزد آی دزد
ناشناس۲۵۶۹۷۷۷۱۲:۲۴:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
دولت بیاد بگه با پول نفت چه کرده بعد دنبال مالیات از جیب مردم باشه
یعقوبعلی جهانی کیا۲۵۷۰۴۰۵۲۰:۳۷:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱۲
سرکارگر یک ملیون ۸۰۰هزارتومان بیمه تامین اجتماعی میگیره هیچ خدمات نمید مالیات ازاین بهتر
احمد۲۵۷۰۷۵۰۰۳:۳۲:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۳
تا وقتی معلوم نشه پول نفت وگاز ومعادن ایران کجا خرج ومیشه شفاف سازی نشه مالیات معنا نداره،راستی چرا کارشناسان دنبال شفاف سازی این مباحث نیستند.
ناشناس۲۵۶۹۴۹۵۰۹:۱۳:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۲
باید «مالیات» شفاف سازی شود: 1) چرا بعضی از تشکیلات از دادن مالیات معاف هستند؟ 2) پول مالیات کجا و برای چه اموری خرج می شود؟
ناشناس۲۵۶۹۸۲۵۱۲:۴۴:۰۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
بنابر گفته صاحبنظران، 60 درصد اقتصاد ایران از مالیات معاف است!
ناشناس۲۵۶۹۴۹۹۰۹:۱۶:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
آیا رانتخواران، ویژه خواران، رشوه گیران، قاچاقچیان، دلالان، ..... هم مالیات می پردازند؟ آیا ابر بدهکاران بانکی که بدون وثیقه هزاران میلیارد دلار وام و تسهیلات گرفته اند هم مالیات می پدازند؟
ناشناس۲۵۶۹۵۰۴۰۹:۱۹:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
در کشورهای مترقی مردم با رضایت مالیات می پردازند چون همه چیز حساب کتاب داشته و هر زمان که اراده کنند می توانند بفهمند که مالیاتشان صرف انجام چه اموری می شود.
ناشناس۲۵۶۹۷۴۷۱۲:۱۴:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
مالیات یک بخش کوچک آن برای هزینه هست و بخش دیگر آن برای مدیریت بازار هست که دلالان قیمت سازی کاذب نکنند و رضایت هم هیچ نقشی در آن ندارد
ناشناس۲۵۶۹۷۸۴۱۲:۲۷:۴۳ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اگر مالیات در ایران انجام می شد و همه می پرداختند الان اوضاع شما این نبود که تورم این باشد حال هر خرجی که بخواهد انجام شود
ناشناس۲۵۷۰۲۰۴۱۷:۱۷:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۱۲
ما بودیم و صفر درصد رضایت از پرداخت مالیات داشتیم!!! کسی را هم نمی شناسم که راضی به پرداخت مالیات بوده.
ناشناس۲۵۶۹۵۰۸۰۹:۲۰:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
بنده دوست ندارم از مالیاتی که می پردازم حتی یک ریال صرف بودجه صدا و سیما و امثالم بشود.
ناشناس۲۵۶۹۷۱۱۱۲:۰۵:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اشکال نداره، تمام مالیاتی که از من می‌گیرین رو صرف صدا و سیما و امثالهم کنید
ناشناس۲۵۶۹۷۵۱۱۲:۱۵:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
خخخه امان از دهان بینان ضد ایرانی ها افکارت دست خودت باشد
ناشناس۲۵۶۹۷۶۵۱۲:۱۹:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
پس با این حساب من هم دوست ندارم یک ریال هزینه کارمندان شود که سر و کار با ادارات ندارم!! می بینی چقدر حرف شما پرت هست!
ناشناس۲۵۶۹۵۶۰۰۹:۵۵:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱۲
کدام عدالت مالیاتی..شما سری به سایت دیوار بزنید و فقط قیمت ملک های یک منطقه و فقط یک محله از صدها محله ان رابینید .از 100 میلیارد تومان قیمت خانه هست تا بالای 1000 میلیارد..بدون آنکه مالیاتی از اینها بگیرند در خرید و فروش..خدایی معنای عدل را به نابودی برده اید..آنوقت دولت نگاهش به کارت خوان دوره گرد خیابانها است...
سیدحسین۲۵۶۹۶۰۱۱۰:۲۹:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
مالیات ستانی از کلیه اقشار را پی گیری کنند که احساس تبعیض از بین برود. احساس تبعیض یکی از علل روانی فرار مالیاتی است. مثلا وکلا چرا مالیات عادلانه نمی دهند؟ کافی است به خودروهایشان و خانه هایشان نگاه کنید تا درآمدشان را متوجه شوید اما مالیات پرداختی شان حتی از یک کاسب جزء و کارمند ساده نیز کمتر است.
ناشناس۲۵۶۹۶۱۷۱۰:۴۵:۵۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
کدام انقلاب؟ ماشین 500 میلیونی را ملت 1.5 میلیارد میخرن این یک میلیارد اضافه مالیات نیست؟ کجای دنیا برای دوبرابر قیمت خودرو مالیات میگیرن؟! یا مثلا مالیات بر حقوق. در کانادا ماهی 4000 دلار حقوق میدن 1000 دلارش را بر میدارن میشه 3000 دلار. شما با ماهی 300 دلار که به ملت میدید یعنی عملا به جای مثلا 2000 دلار دارید بهش 300 دلار میدید و این میشه 1700 دلار مالیات. نگران نباشید انقلاب مالیاتی خیلی وقته اتفاق افتاده ولی ظاهرا خبر ندارید.
ناشناس۲۵۶۹۷۲۴۱۲:۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۲
ببین هرچی هم از این حساب کتابهای بی ارزش انجام بدی و دو هزارتا نظر مخالف اینجا و اونجا بزاری، چیزی که مسلمه اینه که نحوه اخذ مالیات باید اصلاح بشه و انشاءالله با عزم این دولت میشه، دلال و هزارتا مثل اون باید مالیات بدن، هرکسی باید به اندازه درآمدش مالیات بده!! تمام
ناشناس۲۵۶۹۷۲۶۱۲:۱۱:۰۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اگه کانادا روی کره زمین نبود بعضی‌ها دیگه حرفی برای گفتن نداشتن!!
ناشناس۲۵۷۰۱۹۰۱۷:۱۱:۴۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
استاد کانادا فقط من باب مثال بود. ژاپن و المان و نروژ و سوییس و صدتا کشور دیگه هم همینه.
ناشناس۲۵۶۹۷۵۳۱۲:۱۵:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
داداش اینهمه حساب و کتاب حقوق کردی، کارمند و کارگر که داره مالیات می‌ده، قراره انقلاب درمورد اونایی که مالیات نمی‌دن اتفاق بیفته!!
ناشناس۲۵۶۹۷۵۷۱۲:۱۷:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
وقتی مالیات ستانی درست ایجاد شود دیگر این قیمت ها را نمی بینی!!! چون با گرفتن مالیات سنگین کسی جرات دپو و قیمت بالا بردن ندارد
ناشناس۲۵۶۹۷۸۱۱۲:۲۶:۳۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
تورم خودش مالیات پنهان هست در حال حاضر که تورم پنجاه درصد یعنی هر ایرانی ماهانه پنجاه درصد داره مالیات به دولت میده و خدماتی هم دریافت نمیکنه !
ناشناس۲۵۶۹۸۵۲۱۲:۵۷:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱۲
داداش تورم ۵۰ درصد برای یه سال هست نه یه ماه، اگه تورم ماهانه ۵۰ درصد باشه یعنی این ماه مرغ کیلویی ۶۰ تومنه ماه بعد میشه ۹۰ تومن ماه بعدش میشه ۱۳۵ تومن ... ۵۰ درصد برای یه سال میشه ماهی حدودا ۴ درصد. بیشتر دقت کن!!
ناشناس۲۵۶۹۸۶۵۱۳:۰۲:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱۲
جلل الخالق یعنی همه مالیات به دولت می‌دهند؟ آن وقت آن فراریان مالیاتی میلیاردی و هزار میلیارد هم کشک!!!
ناشناس۲۵۶۹۶۲۵۱۰:۵۰:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۲
الن شما یک سر به طلا فروشی ها، بازارشان و کسبه پر درآمد بزنید، دستگاه کارت خوان نمی کشند بلکه کارت به کارت به حساب‌های غیر هم نام می کنند. مالیات گیری در ایران باید مدرن شود.
ناشناس۲۵۷۰۲۰۰۱۷:۱۶:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱۲
نکند دلال طلافروش هستی که ازسوت زنی می ترسی؟
ناشناس۲۵۶۹۶۳۴۱۰:۵۳:۵۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
کشورهایی که مالیات می گیرند مطابق نظر و خواست مردم هزینه میکنند
ناشناس۲۵۶۹۷۱۳۱۲:۰۵:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
احسنت
ناشناس۲۵۶۹۷۴۳۱۲:۱۴:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
یعنی الان مردم آمریکا موافقن که به اوکراین کمک کنن اما خودشون بنزین رو ۳برابر قیمت بخرن!؟ مردم انگلیس موافق بودن که با مالیات اونا انگلیس به عراق و افغانستان لشکر کشی کرد!؟
ناشناس۲۵۶۹۷۷۱۱۲:۲۱:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
مردم آنجا را مجبور کردن مالیات بگیرند و قانونمند باشند در آن و اکثرا رعایت می کنند و اگر انجام ندهند زندان و... در انتطارشان هست وگرنه همه شما ذاتا می خواهید فرار کنید از ان و فرقی بین شما و آنها نیست
ناشناس۲۵۶۹۸۶۳۱۳:۰۱:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
یعنی الان مردم آمریکا راضی هستن بنزین و چند برابر بخرن و تورم رکورد بزنه ولی به اوکراین کمک کنن!؟
ناشناس۲۵۷۰۴۲۳۲۰:۵۴:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
بله شما نماینده مردم آمریکا هستید ؟
ناشناس۲۵۶۹۶۵۱۱۱:۰۶:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
یکی میگه برای مالیات گرفتن، یکی میگه برای اقتصاد، یکی میگه برای فرهنگ، و... نیازمند انقلابیم! خوب یک دفعه یک انقلاب کنید همه چیز از نو و از سر خط شروع بشه! گرچه بعد از مدتی باز هم آش همان و کاسه همان خواهد بود!
Hadad۲۵۶۹۷۰۸۱۱:۵۶:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اول باید یک دوره درامد شناسی برای این وزارتخانه بزارم تا بفهمند درامد یعنی چه؟ و چگونه باید از فرار های مالیاتی جلوگیری کرد؟
مالیات۲۵۶۹۷۰۹۱۱:۵۹:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اول سامانه مالیاتی را بروز کنید بعد فکر گرفتن مالیات باشین نیمی از انواع کسب وکارهای اینترنتی را اصلا در لیست مشاغل ندارین و مردم را سردرگم کرده اید مثلا برای فروش مجازی فایل هیچ شغلی نیست در سامانه جز فروشگاه اینترنتی کالای تولید داخل----یا اصلا فروشگاه های اینترنتی کد آیسیک ندارن چند سال دیگه قرار هست بگذره تا این مشکل را رفع کنید
ناشناس۲۵۶۹۷۱۸۱۲:۰۷:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۱۲
برای نفس کشیدن هم چند وقت دیگه مالیات وصول میشه !
ناشناس۲۵۶۹۸۶۹۱۳:۰۳:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
می‌گن دوتا چیز هست که نمی‌شه ازش فرار کرد، یکی مرگ، یکی مالیات! ما نگفتیما، اون کشورهایی که شما خیلی بهشون علاقه داری می‌گن!!
ناشناس۲۵۷۰۱۰۳۱۶:۱۱:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
خیلی به اون کشورها علاقه داری نه ! چطور بقیه قوانین هم مثل مالیات از اونها گرفته بشه بهتر نیست ؟ شاید اون وقت مردم هم با رضایت مالیات دادن ! نه دار و دسته شما فقط از قوانین مالیاتی اونها خوششان میاد
ناشناس۲۵۶۹۷۶۴۱۲:۱۹:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
قبلا دیه خور زیاد بود جدیدا مالیات خورها زیاد شدن !
ناشناس۲۵۶۹۸۵۹۱۲:۵۹:۴۵ ۱۴۰۱/۴/۱۲
شما اگه تا حالا مالیات می‌دادی که نگران نباش کسی با شما کاری نداره، اگر هم نمی‌دادی که خب باید مالیات بدی دیگه همه کارمندها و گارگرها دارن مالیات می‌دن، شما هم مثل همه!!
ناشناس۲۵۶۹۷۸۲۱۲:۲۶:۴۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
تورم خودش مالیات پنهان هست در حال حاضر که تورم پنجاه درصد یعنی هر ایرانی ماهانه پنجاه درصد داره مالیات به دولت میده و خدماتی هم دریافت نمیکنه !
ناشناس۲۵۶۹۸۰۱۱۲:۳۴:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۲
الان که بحث مالیات شده اقشاری مثل پزشکا که مالیات نمیدادن و برخی اصناف تصمیم به مهاجرت گرفتن!!! نباید سرمایه شون بدون اخذ مالیات خارج بشه از کشور!
ناشناس۲۵۶۹۸۰۷۱۲:۳۶:۴۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
مالیات کارمند به روز گرفته میشه ،بقیه میرن شکایت و بررسی مجدد تازه بعد دو سال نصفش رو هم نمیدن!! مالیات کارمندان 1400 بوده 38 همت اصناف 18 همت ( که 80درصدش هنوز وصول نشده) ( برنامه ثریا)!!!
ناشناس۲۵۶۹۹۳۳۱۴:۰۱:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
هزاران بار کارمند مالیات نمی دهد حقوق کارمندان از همین مالیات مردم پرداخت میشه چطور مالیات می دهد ؟
ناشناس۲۵۷۰۲۷۹۱۸:۱۴:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
منظورم از کارمند حقوق بگیر هست! ینی کارگر و کارمند بخش خصوصی رو هم شامل میشه!
ناشناس۲۵۶۹۹۴۵۱۴:۱۳:۱۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
سازندگان برنامه ثریا خودشان کارمند هستند برای همین اینطور آمار می دهند 100 درصد حقوق کارمند از مالیات مردم داده میشه حالا 10 درصدش را هم برمی گردانند
حسین زاده۲۵۶۹۸۴۸۱۲:۵۵:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
مالیات تورمی که دولت از جیب مردم برمیدارد از هر مالیاتی در دنیا بیشتر است دولت هزینه هایش را کم کند و برود سراغ رانت خواران رشوه گیران و …
ناشناس۲۵۶۹۸۸۰۱۳:۰۹:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
خود تورم مالیات محسوب میشود با وجود این همه تورم و مالیاتی که اخذ می شود چرا وضعیت این است؟ مالیات صرف چه کاری میشود؟
سید۲۵۶۹۸۹۲۱۳:۲۰:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
با یه ربع سکه ممیزها خام میشوند
ناشناس۲۵۷۰۰۳۹۱۵:۳۵:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
از یه پفک از کارخانه‌ میگیرید از فروشنده می گیرید از خریدار می گیرید تا بقیه اجناس همینجوری برو تا بقیه ازاین همه مالیات خرج خودتون و دار و دستتون میشه
ناشناس۲۵۷۰۰۴۹۱۵:۴۰:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۱۲
پس انداز عمرمون رو یک شبه کردید یک دهم مالیات هم می خواید؟؟!
ناشناس۲۵۷۰۰۵۹۱۵:۴۸:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱۲
کارمند خودش مالیات بگیر از پول مالیات حقوق میگیره ! حالا ده درصد هم مالیات میده ! برگشت پول
ناشناس۲۵۷۰۱۴۴۱۶:۳۹:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱۲
اصلا خیلی از کارمندان دولت،کار خاصی انجام نمیدن و به نوعی از مالیات مردم حقوق میگیرن که بود و نبودشان در اداره فرقی نداره
ناشناس۲۵۷۰۱۸۰۱۷:۰۱:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱۲
شما فکر کن حقوقت زیر خط فقر باشه و ازت مالیات بگیرن. این فقط توی کشور ما اجرا میشه
ناشناس۲۵۷۰۳۷۳۲۰:۰۰:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۱۲
شما هر جنسی که میخواهید بخرید طبق قانون داری با مالیاتش می‌خرید برای اصناف فاکتور خرید که میاد قیمت زده شده مثال قیمت واحد 2500باارزش افزوده و عوارض 2750قیمت فروش 3000 ...
شهروند۲۵۷۰۹۰۷۰۹:۳۱:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۱۳
گرفتن مالیات در همه دنیا مرسوم و شفاف است ولی دارایی از همه مالیات می‌گیرد حتی از فعالیت اقتصادی همه سران کشور و نه فقط و فقط از اقشار پایین بمانند
ناشناس۲۵۷۱۰۹۷۱۱:۲۵:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱۳
ایا درست کردن تورم و گرانی و کرایه خونه و مغازه نیازمند انقلاب نیست فقط دریافتی از مردم نیازمند انقلاب داره
ناشناس۲۵۷۱۱۵۲۱۲:۱۳:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱۳
چرا باید از خانه های گران مالیات گرفت؟ ، پول بی ارزش شده وگرنه من همون خانه ای را که بیست سال پیش خریدم چون قیمتش رفته بالا حالا باید مالیات بدهم ؟، این زورگیری هست نه مالیات
مهدی۲۵۷۱۴۵۹۱۷:۰۰:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱۳
یک قشر متوسط داشتیم که این هم دولت پا گذاشته رو گلویش داره خفش می کند که فقط فقیر غنی باشد حدود پنجاه درصد مردم کاسبند که هزینه خانواده شان را خودشان در می اورند که با گرفتم مالیات باید تعطیل کنند کرایه مغازه با دارایی بخواهی پرداخت کنی دیگه چیزی باقی نمی ماند وقتی روی یک قند ۱۶۰ هزارتومانی ۵ هزارتومان درآمد داری ۳ درصد باید مالیات کارتخوان پرداخت کنی کرایه مغازه دیگه باید از جیب بدهی!
ناشناس۲۵۷۱۷۹۴۰۱:۵۶:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۱۴
یه لیست از بودجه کشورو منتشر کنید مشخص میشه پول بیت المال چقدر بی جهت هدر میره با حذف اونها پول به اندازه کافی برای ابادانی و عمران هست نیاز به مالیات نیست البته مالیات لازمه حیات یه کشوره نه مثل اینجا سالانه همه قشر ضعیف کشور مالیات میدن ولی هیچ خدماتی دریافت نمیکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. چرا این همه بد اخلاقی؟

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. دور باطلی که تمامی ندارد!

  20. برای این عکس شما تیتر بزنید

  21. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. درباره توبه تتلو

  24. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  25. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  3. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  4. دور باطلی که تمامی ندارد!

  5. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  6. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  7. پاسخ مرکز پژوهش‌ها به ادعای حذف سفر از سبد خانوار

  8. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

  9. چرا برخی تصویری وارونه از «مالیات بر سوداگری» ارائه می‎دهند؟

  10. ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد

  11. راه‌حل مشکل آب تهران/ جابجایی پایتخت یا انتقال از خزر؟

  12. مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!

  13. کاهش پایه پولی و رشد پول/ سینگال تداوم کاهش تورم در ماه‌های آینده

  14. همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

  15. مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد

  16. طلافروشان دیگر بهانه ای ندارند

  17. مداخلات هوشمندانه در بازار ارز تهران و دبی/ ریزش دلار آزاد ادامه خواهد داشت

آخرین عناوین