چه کسانی نباید با اتوبوس سفر کنند؟

گزارش بازرگانی،   4010407020 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

چه کسانی نباید با اتوبوس سفر کنند؟

شما چه وسیله‌ای را برای سفر‌های خود انتخاب می‌کنید؟ به‌نظر شما کدام وسیله نقلیه بهتر از بقیه است؟ چه چیزی در سفر با اتوبوس شما را اذیت می‌کند و ترجیح می‌دهید به‌خاطر آن با وسایل نقلیه دیگر سفر کنید؟

راه‌ها و مسیر‌های مختلفی برای سفر وجود دارد. امروزه برای سفر شما می‌توانید از وسایلی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی برای سفر استفاده کنید.

برخی از وسایل نقلیه محدودیت‌های خاصی دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. برخی محدودیت‌ها هم شخصی هستند و شما از استفاده از برخی وسایل نقلیه منع می‌کنند. مثلا اگر قرار باشد سفری طولانی انجام دهید و وقت زیادی برای مسیر نداشته باشید، استفاده از قطار یا اتوبوس موجه نیست و بهتر است از هواپیما برای سفر خود استفاده کنید.

در این‌مقاله می‌خواهیم روی این‌موضوع که چه کسانی نباید از اتوبوس برای سفر‌های خود استفاده کنند، صحبت کنیم. اگر قرار است برای سفر بعدی خود اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید، حتما این‌مطلب را کامل مطالعه کرده و آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیحی درباره سفر با اتوبوس آغاز می‌کنیم.

سفر با اتوبوس و ویژگی‌های آن

اگر قرار است با اتوبوس سفر کنید، بهتر است اتوبوس و ویژگی‌های سفر با آن را بشناسید. شناخت این‌ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری برای مسیر سفر داشته باشید. دقت داشته باشید که شما در چند دقیقه امکان رزرو و خرید بلیط وسیله مورد‌نظر را دارید ولی همه مسیر را باید با آن سر کنید.

اتوبوس معمولا ویژگی‌های مناسبی دارد که افراد زیادی آن را برای سفر‌های خود انتخاب می‌کنند. اتوبوس در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه قیمت کمتری دارد. معمولا زمان حرکت با اتوبوس از هواپیما در مسیر‌های متوسط و طولانی بیشتر است.

چه کسانی نباید با اتوبوس سفر کنند؟

صندلی‌های اتوبوس‌های معمولی به هم نزدیک هستند. این‌ها بخشی از ویژگی‌های سفر با اتوبوس هستند. در ادامه می‌خواهیم بگوییم چه کسانی نباید با اتوبوس سفر کنند. اگر شما هم قصد خرید بلیط اتوبوس دارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا بهتر تصمیم بگیرید.

اگر عجله دارید با اتوبوس سفر نکنید

یکی از معایب اصلی در سفر با اتوبوس مدت‌زمانی است که شما در مسیر هستید. برای سفر با اتوبوس باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برای بسیاری از افراد که سفر‌های کاری زیادی دارند، مدت‌زمانی که در مسیر طی می‌کنند زیاد می‌شود.

همین موضوع آن‌ها را به استفاده از هواپیما ترغیب می‌کند. البته برای برخی پرواز‌ها زمان رفتن تا فرودگاه و برگشت از آن زیاد می‌شود و شاید سفر با اتوبوس هم همان زمان را از شما بگیرد. برای سفر‌های طولانی استفاده از اتوبوس برای افرادی که وقت کمی دارند توصیه نمی‌شود. برای این‌افراد بهتر است از هواپیما استفاده کنند تا زمان بیشتری را ذخیره کنند. اگر شهر‌های مبدا و مقصد فرودگاه نداشته باشند هم می‌توان از شهر‌های اطراف استفاده کرد.

اگر نمی‌توانید طولانی‌مدت روی صندلی بنشینید، بلیط اتوبوس نخرید

برای افرادی که نمی‌توانند طولانی‌مدت روی صندلی بنشینند، استفاده از اتوبوس برای سفر‌های طولانی توصیه نمی‌شود. معمولا اتوبوس‌ها برنامه‌های مشخصی برای توقف در مسیر دارند و فقط در جا‌های مشخصی می‌ایستند.

اگر شما بخواهید توقف‌های بیشتری در مسیر داشته باشید، این‌موضوع در اتوبوس میسر نیست. برای توقف‌های بیشتر و دلخواه بهتر است از خودروی شخصی یا خودروی رزرو برای سفر استفاده کنید. اگر کمر‌درد یا مشکلی دارید که در سفر باید دراز بکشید استفاده از قطار برای شما بهتر است. در قطار شما در کوپه خود هستید و به‌صورت دائم می‌توانید به یک تخت دسترسی داشته باشید.

چه کسانی نباید با اتوبوس سفر کنند؟

حتی در قطار امکان راه‌رفتن در راهرو را برای زمان‌هایی دارید. البته اتوبوس‌های vip تخت‌شو برای این‌موضوع به شما کمک می‌کنند ولی کیفیت آن ممکن است به‌راحتی قطار برای درازکشیدن نرسد.

اگر دوست دارید مسیر‌های دلخواهی را در سفر داشته باشید با اتوبوس سفر نکنید

اتوبوس‌ها برای مسیر حرکت خود باید از شهر‌‎ها و جاده‌های مشخصی عبور کنند. آن‌ها برای راحتی یک یا چند مسافر مسیر حرکت را عوض نمی‌کنند و در آن توقف‌های دلخواهی ندارند.

اگر دوست دارید از مسیر سفر لذت بیشتری ببرید و گاه مسیر خود را به زیبایی‌های راه کج کنید و بعد به مسیر اصلی باز‌گردید، اتوبوس وسیله خوبی برای شما نیست. در چنین شرایطی بهتر است از خودروی شخصی یا اتوبوس‌های رزروی (برای تعداد مسافران زیاد) به‌جای خرید بلیط اتوبوس استفاده کنید. با خودروی شخصی مسیر در دستان شما است و هر‌کجا که بخواهید اجازه توقف دارید.

اگر دوست دارید حریم شخصی بالایی داشته باشید اتوبوس را انتخاب نکنید

معمولا شما در اتوبوس با 25 الی 50 نفر دیگر در یک‌جا هستید و باید تا پایان مسیر هم‌سفر باشید. رفت‌وآمدهایی نیز در مسیر وجود دارد که ممکن است حریم شخصی شما را تا حدودی سلب کند.

اگر دوست دارید سفر راحتی از این‌نظر داشته باشید انتخاب خودروی شخصی یا قطار وسایل مناسبی برای شما هستند. در قطار اگر کوپه را رزرو کنید با خیال راحت امکان سفر دارید و مسافران دیگر شما را نخواهند دید. شما با خیالی آسوده می‌توانید با خانواده یا دوستان در قطار باشید و از مسیر سفر خود لذت ببرید.

دیدگاه کاربران

محجدی۲۵۶۴۶۵۸۱۱:۱۸:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۸
خیلی راحت میگید هواپیما. بیشترقشر مردم نمیتونن با هواپیما برن‌ باوجود مشکلات بدنی.مجبورن با اتوبوس برن اونم نه Vip.اوتوبوس معمولی.
سلطان۲۵۶۷۴۱۲۲۱:۰۵:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱۰
توی ایران اگه پول نداری مجبوری با اتوبوس بری.دلبخواهی که نیس.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین