از یک توهم به توهمی دیگر ! 

ابوالفضل فیضی‌خواه،   4010329027 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
 از یک توهم به توهمی دیگر ! 

آقای رضا کیانیان بازیگر مشهور سینما که خود زمانی در زمره انقلابیون تند و تیز قرار داشت به تازگی و به بهانه نصب یک بیلبورد از تصویر و جمله شهید چمران در شهرداری تهران، مدیران فعلی این شهرداری را مخاطب همان جمله چمران خوانده و از آنان خواسته به دلیل تخصص نداشتن شان در امور شهری آنجا را ترک کنند. 

این نقد می تواند درست باشد یا غلط. آنچه منظور این نوشته است بخش های دیگر این اظهارات است که کیانیان در آن به آرمان و آرمان گرایی به شکلی بسیار سطحی طعنه می زند. او نوشته است:
 
«چمران خیلی خوشبخت بود که با آرمان هایش رفت... سرنوشتش را شبیه چه گوارا رغم [رقم] زد. کاسترو را به حکومت رساند و خودش هیچ پست دولتی نپذیرفت. رفت جایی دیگر، و مبارزه اش را ادامه داد. اگر وزیر شده بود، مثل کاسترو ذلیل از دنیا می رفت. 
چمران و چه گوارا سرافراز از دنیا رفتند چون آرمان هاشان را اجرایی نکردند. فقط حرفش را زدند و برایش جان باختند.» 
نقل از اعتماد آنلاین

 از کسی که در تب تند انقلابیگری مبل داشتن و ادکلن زدن و گوشت و شیر خوردن شهید بهشتی برایش مساله بوده مانند همه کسان دیگر با چنین روحیه ای هیچ بعید نیست که در تب تند دیگری که از راه می رسد، چیزهای دیگری بگوید. اما اگر قرار باشد با تعقل سخن بگوییم در برخورد با چنین اظهاراتی باید گفت عملی شدن آرمان، همراهی می خواهد حتی اگر در قدرت باشی. آرمان با همراهی جمعی تحقق می یابد نه اراده فردی . 
به علاوه امری تدریجی است. قرار نیست وردی بخوانند و ناگهان همه چیز یک شبه عوض شود. آرمان گرایی جادو و شعبده  نیست. بعد از همه اینها باید گفت تحقق اش نسبی است و بسته به شرایط و زمینه هاست. پس از تحقق نسبی نیز باید هم از آن و هم از دستاوردهایش محافظت کرد حتی اگر منادیانش راه دیگری در پیش گرفته باشند. آنچه که فارغ از این ویژگی ها طرح می شود آرمان نیست، تخیل و توهم است و به نظر می رسد آقای کیانیان در سال 57  دچار توهم بوده اند نه آرمان و حالا ظاهرا از این توهم بیرون آمده اند. 

فیدل کاستر رو را به عنوان آرمان گرایی  مثال زده اند که به دلیل همین آرمان گرایی ذلیل مرد و اظهار شادمانی کرده اند که چمران نماند تا ذلیل بمیرد! فراموش کرده اند که کاسترو اولا آرمان رهایی از باتیستای خونخوار را برای مردم کوبا محقق کرد و دستکم توانست نظام بهداشت و درمان پیشرفته ای برای کوبا بسازد چیزی که در آمریکا برای ایجاد آن مقاومت می شود! 
نکته اینجاست که امثال کیانیان منبع دیگری جز غربگرایان برای اطلاع از آنچه بر کوبا گذشته ندارند. البته که در این کشور هم مانند مهد سرمایه داری ( آرمان جدید آقای کیانیان مبارز) مشکلات کم نیست. هیچ عقل سالمی آرمان گرایی را به معنای از بین بردن همه کاستی ها و نقصان ها و شرارت ها نمی فهمد.
ذلیل خواندن آرمان گرایی از علیل بودن فکر برمی خیزد چرا که اگر آرمان گرایی را از حیات جمعی بشر حذف کنیم یعنی امید را از بشر گرفته ایم و بشریت بدون امید چیزی جز مشتی استخوان در گردش روزگار نیست که دیر یا زود می پوسد و غبار می شود . 

این روزها که انتقاد ها از شیوه حکمرانی در کشورمان بالا گرفته سخن منتقدان متفکر این نیست که چرا همه چیز، به بهترین شکل تغییر نکرده و به همین دلیل پس تمام جانباختگان این آرمان ذلیل مرده اند! . انتقاد این است که چرا همه چیز در مسیر و ریل حرکت به سمت آرمان های مورد قبول اکثریت جامعه قرار نگرفته. آرمان هایی که مردم این کشور بر خلاف آقای کیانیان متوهمانه در راهش قدم نگذاشته بودند چرا که برای آن هزینه های سنگینی داده اند و حالا هم معتقد نیستند که فداکاران این راه ذلیل مرده اند! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۵۱۷۲۳۱۰:۴۱:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
وضعیت کنونی اقتصاد ما با وجود داشتن اینهمه منایع و فرصت جوانی جمعیت نشان می دهد که آقای کیانیان درست گفتند وگرنه دلیلی بر اینهمه مشقت و سختی نیست
ناشناس۲۵۵۱۷۹۱۱۱:۲۲:۰۲ ۱۴۰۱/۳/۲۹
البته جشن تولد رضا کیانیان در ضیافت افطار دکتر نوبخت سخنگوی دولت قبل رو فراموش نکردیم، متوجه هستی چی می‌گم که، همون دولتی که دلار رو ۳تومن گرفت و ۳۰تومن تحویل داد!!
ناشناس۲۵۵۱۸۹۲۱۱:۵۳:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
حالا دولت مقبول شما دلار رو 30 تومت تحویل گرفت و فعلا 34 تومنه. قراره 7 سال دیگه چقدر تحویل بده؟ 300 تومن خوبه؟ فکر کنم حداقل 300 یا 400 بلکه هم بیشتر تحویل بده.
ناشناس۲۵۵۱۹۶۵۱۲:۱۵:۵۶ ۱۴۰۱/۳/۲۹
بهتره درباره اون چیزایی که اتفاق افتاده حرف بزنیم نه درباره رویاهامون!!!! احمدی نژاد دلار رو ۱۰۰۰ تحویل گرفت ۳۲۰۰ تحویل داد، ضمنا وقتی دولت رو تحویل داد نه مشکل برق داشتیم نه مشکل گاز داشتیم نه مشکل آب داشتیم نه مشکل مسکن داشتیم نه مشکل ارز ترجیحی داشتیم نه مشکل معلمان داشتیم نه مشکل بازنشستگان داشتیم نه مشکل .... اَاَ خسته شدم ولش کن!!
ناشناس۲۵۵۲۰۳۹۱۲:۴۲:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
وقتی دلار ارام گرفت که آمدن روحانی با قول ادامه مذاکرات قطعی شد. اگر به احمدی نژاد بود دلار 9 تومن را راحت رد میکرد.
ناشناس۲۵۵۲۰۵۴۱۲:۴۵:۵۵ ۱۴۰۱/۳/۲۹
با این بلایی که روحانی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم اورد الان همه با فانوس بدنبال احمدی نژاد می گردند.
امیر حسین سلطان/تهران۲۵۵۲۲۴۰۱۳:۴۰:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
خودش و 8 سال ریاستش بزرگترین مشکل و بدعتی بود که تا سالها تاوانش را باید نسل آینده مان بپردازند. شما کجای کارید؟! هر چه می کشیم بواسطه همان 8 سال صدارت(ریاست جمهوری) جناب احمدی نژاد است
ناشناس۲۵۵۲۲۸۹۱۴:۰۹:۱۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
قبل آمدن روحانی دلار ثابت شد!
ناشناس۲۵۵۲۲۹۹۱۴:۱۳:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۲۹
روحانی دلار را 10 برابر کرد اگر احمدی نژاد بود تحریم ها را دور می زد قیمت دلار همان 3 هزار تومان ثابت مانده بود.
ناشناس۲۵۵۲۳۰۸۱۴:۱۷:۰۵ ۱۴۰۱/۳/۲۹
احمدی نژاد سرکوب ارزی 6 سال را در نرخ واقعی تحویل داد اما آن دولت...!
ناشناس۲۵۵۳۱۲۲۰۰:۰۴:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۳۰
800 تحویل گرفت 4800 تحویل داد زحمت سرچو بکشین لطفا
ناشناس۲۵۵۲۰۲۱۱۲:۳۵:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۲۹
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۵۵۲۰۴۸۱۲:۴۴:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
خوشبختانه دلار در مسیر کاهشی است و به کانال 29 هزار تومان بازگشت.
ناشناس۲۵۵۲۰۶۰۱۲:۴۷:۴۵ ۱۴۰۱/۳/۲۹
کارنامه روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست نرخ ارز و طلا و مسکن و خودرو و غیره را 10 برابر کرد و 4 سال پیاپی تورم بالای 60 درصد و رشد اقتصادی منفی داشت.
ناشناس۲۵۵۲۱۵۱۱۳:۱۰:۲۲ ۱۴۰۱/۳/۲۹
نگران نباش آن دولت گروگانگیر دیگر نیست که ارز را 10 برابر کند در پایان 8 سال!
ناشناس۲۵۵۲۲۱۵۱۳:۳۴:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
خخخخه دولت فعلی سرکوب و قیمت سازی نمی کند که بعدا ازعمد به بهانه های مختلف دلار را 10 برابر کند
ناشناس۲۵۵۲۲۶۹۱۳:۵۵:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
دولت فعلی دلار را 23 تومن تومن تحویل گرفته و فعلا بعد یکسال 32 تومن شده... تو این یکسال هم تازه کسی نیومده از برجام خارج بشه و فشار شدید به اقتصاد بیاره و این تغییر قیمت و دسته گل کاملا نتیجه کار داخل هست
ناشناس۲۵۵۲۳۰۳۱۴:۱۵:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
قبل از برجام دلار 3 هزار برنج 4 هزار و مرغ 5 هزار و پراید 17 میلیون بود روحانی باید پاسخگو باشد چرا با وجود مذاکره و برجام قیمت هم اقلام 10 الی 20 برابر گران شد ؟!
ناشناس۲۵۵۲۵۹۷۱۶:۴۳:۰۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
افرین همه یادشون رفته کرونا با اقتصاد دنیا چه کرد چه برسه اقتصاد از ریشه خراب ما
سعید۲۵۵۲۲۸۴۱۴:۰۶:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۲۹
سلام قصاص قبل از جنابت نکن
ناشناس۲۵۵۱۸۹۷۱۱:۵۵:۴۶ ۱۴۰۱/۳/۲۹
فرقش اینه که کیانیان جزو مردم هست. حاکمان باید ساده زیست باشند.
ناشناس۲۵۵۱۹۷۰۱۲:۱۷:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
فرقش اینه که اون کسی که به شرایط اعتراض داره حداقل خودش نباید بره با بانیان اون شرایط دیزی دونفره بزنه!!
ناشناس۲۵۵۱۹۸۹۱۲:۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
حاکمان باید ساده زیست باشن ..... پس به حاکمان ساده زیست رای دهید!!
ناشناس۲۵۵۲۰۲۳۱۲:۳۷:۰۳ ۱۴۰۱/۳/۲۹
کیانیان جزو سلبریتی های غربگداست که نه مردم نه وطن برایشان مهم نیست فقط عشق امریکا دارند و گرین کارت.
ناشناس۲۵۵۲۰۶۳۱۲:۴۸:۴۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
همین سلبریتی های کم سواد و بیسواد که از روحانی حمایت کردند باعث و بانی مشکلات کشور هستن.
ف.خ۲۵۵۲۹۱۱۲۱:۲۵:۱۳ ۱۴۰۱/۳/۲۹
رضا کیانیان از بازیگران با سواد و تحصیکرده دانشگاه تهران است که در کنار آن تحصیلات حوزوی هم دارد.
مهران۲۵۵۲۱۴۲۱۳:۰۸:۳۲ ۱۴۰۱/۳/۲۹
پس به ساده زیست ها رای بده نه به اشرافی ها
ح۲۵۵۲۵۵۰۱۶:۲۰:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۲۹
شما اصل مطلب رو نگرفتی. داستان مرگ ارمانگرایی رو نقل کرده نه شکم گرسنه و تورم و نون خوردن نداشتن. الان هرکی هرچی بگه همه بدون شنیدن اصل حرف میگن اره بابا گرونیه دزدیه . جوری ذهن. رو فقیر بار میارن که چیز دیگه ای نخواهی. همین چه و فیدل هنوز محبوبن تو کوبا و امریکای لاتین منتهی خوب صدای مردم معمولا فقط تا پشت در سفارتخونه های غربی میره.
ناشناس۲۵۵۱۷۳۵۱۰:۵۰:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
آدم تغییر می‌کنه برای همین میگن آدم اگر نه بهش میگفتن کمد یا صندلی یا دیوار
ناشناس۲۵۵۱۹۹۳۱۲:۲۲:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
ای کاش آدم وقتی تغییر می‌کنه بهتر بشه ... !
ناشناس۲۵۵۲۲۳۷۱۳:۳۹:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
تغییر تفکر کیانیان منفی بوده و مثبت نبوده است.
ناشناس۲۵۵۲۳۰۲۱۴:۱۴:۳۳ ۱۴۰۱/۳/۲۹
کیانیان‌ها از چمران‌ها عقده و کینه دارن البته کیانیان قطره‌ای از دریای افراطی‌گری و تندروی منحصر به فرد فریدونیست و به گرد پای حسن‌فریدون هم نمیرسه اما در همون مسیر قرار داره چه زمانی که به تمدن بخل میورزید و چه الآن که به عقلانیت و شرافت حسادت میکنه اگه کسی فکر کنه حسن فریدون تغییر کرده سخت در اشتباه
ناشناس۲۵۵۱۷۷۱۱۱:۱۵:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
دکتر چمران که هم وزیر بود هم معاون نخست وزیر بازرگان، ضمنا ایشون برای عملی کردن آرمان‌هاش تلاش زیادی کرد، جنبش امل لبنان توسط ایشون و امام موسی صدر ایجاد شد و ...
ناشناس۲۵۵۲۳۲۱۱۴:۲۳:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
خیلی از پست های شهید چمران ربطی به تخصص خودش نداشت ولی چون مدیریت بلد بود موفق بود
ناشناس۲۵۵۱۷۹۸۱۱:۲۴:۱۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
از عجایب کشور ما اینه که بانیان وضع موجود، شاکیان وضع موجود هم هستن، حتی دیده شده معاون اول دولت قبل هنگام ثبت‌نام ریاست جمهوری بخاطر وضع مردم گریه کرده و ...
ناشناس۲۵۵۲۰۲۷۱۲:۳۸:۱۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
عابدی۲۵۵۱۸۰۸۱۱:۲۶:۳۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
به نام خدا حرفشون صحیح می باشد....دکترای پزشکی هسته ای میاد شهردار میشه و دکترای عمران میره رییس سازمان اتمی....این دو نفر فعلن باید استعفا بدهند...
ناشناس۲۵۵۲۰۰۹۱۲:۲۸:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۲۹
ببخشید یه سوال: در دولت قبل وقتی تحصیلکرده رشته اقتصاد سیاسی سالها وزیر راه و شهرسازی بود و افتخارش این بود که یک واحد مسکن مهر افتتاح نکرده بود و وضع مسکن به این جایی که الان هست رسیده، شما کجا بودی!؟
ناشناس۲۵۵۲۰۲۲۱۲:۳۶:۳۹ ۱۴۰۱/۳/۲۹
ببخشید یه سوال: در شورای شهر قبل وقتی کسی که کارشناسی ارشد ریاضی داشت با کلی تبلیغ شهردار تهران شد و آخرش بخاطر قتل همسرش دستگیر شد ... شما کجا بودی!؟
ناشناس۲۵۵۲۰۳۱۱۲:۳۹:۱۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
نجفی هفت تیرکش چرا با تحصیلات ریاضی شهردار شده بود ؟!
ناشناس۲۵۵۲۲۱۱۱۳:۳۲:۲۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
یک چیزی هست به نام مدیریت که می توان در راس هرم قرار بدون اینکه تخصص آن رشته را داشت و موفق هم بود ولی میانی به پایین و کسانی که باید کار انجام دهند باید کار بلد آن رشته باشند!
ناشناس۲۵۵۱۸۲۷۱۱:۳۳:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
اگر مسئولان كارآمد وعاقبت انديشى داشتيم اكنون بدينگونه زندگى نمى كرديم
ناشناس۲۵۵۱۸۶۵۱۱:۴۶:۰۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
متاسفانه مسئولانی داشتیم که آب خوردن رو به مذاکره گره زدن و اینی شد که می‌بینیم!!
ناشناس۲۵۵۱۹۶۳۱۲:۱۵:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
اون مربوط به یکسال قبل بود. الان یکسال گذشته و می تونیم 3 سال دیگر هم تحمل بکنیم تا ببینیم این دولت چه گلی به سر ما میگذارد.
ناشناس۲۵۵۲۰۳۵۱۲:۴۰:۴۲ ۱۴۰۱/۳/۲۹
دولت جدید اقتصاد کشور را معطل برجام و مذاکره نکرده و صادرات غیرنفتی را 50 درصد و صادرات نفت را 3 برابر افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده است.
ناشناس۲۵۵۳۳۳۰۰۸:۲۳:۴۴ ۱۴۰۱/۳/۳۰
اثر این ادعای بدون سند در زندگی همه ما کجاست؟
ناشناس۲۵۵۲۳۱۱۱۴:۱۹:۰۲ ۱۴۰۱/۳/۲۹
در 2 سال پایانی دولت قبل روغن و پوشک نایاب شده بود اگر دولت بی تدبیر اصلاح طلبان تداوم داشت با این بحران غذایی که در اثر جنگ اوکراین بوجود اومده قحطی می شد شانس اوردیم که روحانی رفت.
ناشناس۲۵۵۱۸۳۰۱۱:۳۴:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
بی تجربگی و ناپختگی از مجموعه دولت عیان است و مشکلاتش را شاهدیم
ناشناس۲۵۵۲۰۳۸۱۲:۴۲:۰۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
عمده مشکلات کشور مربوط به سوء مدیریت اصلاح طلبان در 8 سال گذشته است برای اواربرداری و بازسازی خرابی ها حداقل 4 سال زمان لازم است.
ناشناس۲۵۵۲۲۷۵۱۳:۵۸:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
خخخ 8 دولت بی تدبیر مورد وثوق شما را هم دیدیم !
ناشناس۲۵۵۱۸۵۷۱۱:۴۳:۰۶ ۱۴۰۱/۳/۲۹
دلم می خواد بدونم ایشا ن در جش سفارت انگلستان چه سخنانی می گوید.
علی۲۵۵۱۸۷۷۱۱:۴۹:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۲۹
سوال این است زمانی ارز 4200 به 2500 رسید نظرات شهشهانی حضراتی بر سر آقای روحانی قسم می خوردن دیده نمی شد حال که تاثیر تدبیر آقایان نمود پیدا کرده زبان باز کردن بهتر نیست به فکر سینما باشند تا از این فلاکت بیرون بیا و کار را به کاردان بسپارند
ناشناس۲۵۵۱۸۸۷۱۱:۵۱:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
حس می‌کنم شخصیت جناب کیانیان با شخصیت سلحشور آژانس شیشه‌ای خیلی شباهت داره، احتمالا اینقدر توی نقش خودش فرو رفته که نتونسته بیاد بیرون، شاید از اسم سلحشور هم خوشش اومده باشه!!
ناشناس۲۵۵۱۸۹۹۱۱:۵۶:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
کوبا خیلی عقب مانده است مثلا اکثر اتومبیل ها در کوبا کهنه و متعقل به 50 الی 60 سال پیش است.انگار که نسیم پیشرفت در انجا نوزیده است.
ناشناس۲۵۵۲۲۰۳۱۳:۳۰:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
کوبا با وجود تحریم تورم 5 درصدی دارد ولی در ایران می‌گویید چون تحریم هستید تورم بالا هست! تازه امکانات انتسابی و اکتسابی ما را هم ندارند!
ناشناس۲۵۵۲۴۷۱۱۵:۳۶:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۲۹
تورم نداره چون هیچ اتفاقی نمی افته توی یه ساعاتی فقط مواد غذایی دولتی و فروشگاه میاد، اکثرا گوشت ندارند میوه زیاد نیست
ناشناس۲۵۵۲۶۸۱۱۷:۳۴:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
بیا این هم از جواب پرت که علف می خورند!
ناشناس۲۵۵۱۹۳۲۱۲:۰۷:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
در همان اول نوشته آمده: این نقد (ناکارامدی مدیران شهرداری) می تواند درست باشد یا غلط. آنچه منظور این نوشته است بخش های دیگر این اظهارات است که کیانیان در آن به آرمان و آرمان گرایی به شکلی بسیار سطحی طعنه می زند. طبق معمول اغلب اظهار نظرهای مخالف بی ربط به اصل مطلب است. کسی از مدیران شهرداری دفاع نکرده. از طعنه و تمسخر آرمان گرایی توسط کیانیان انتقاد شده است.
ناشناس۲۵۵۱۹۴۰۱۲:۱۰:۱۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
شماها چه تخصصی دارین که در همه امور اظهار نظر میکنید آقای کیانیان
ناشناس۲۵۵۲۰۳۰۱۲:۳۹:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
تخصص حرف زدن در تمام امور!
ناشناس۲۵۵۲۱۳۸۱۳:۰۶:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
احسنت
ناشناس۲۵۵۲۱۴۴۱۳:۰۸:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
آزادی بیان و عقیده در قانون اساسی ما برای همه تضمین شده
ناشناس۲۵۵۲۲۶۲۱۳:۵۲:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۲۹
بهترین نظر.
ناشناس۲۵۵۲۳۱۸۱۴:۲۱:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۲۹
اینکه کسی در مورد بحثی که تخصص نداره صحبت کنه یک مسئله هست و اینکه در اون مورد تصمیم گیرنده باشد مسئله دیگر و اینکه مواردی از این دست که رضا کیانیان گفته خیلی مسائل تخصصی نیست که نیاز به تخصص فوق العاده داشته باشه
ناشناس۲۵۵۱۹۴۵۱۲:۱۱:۲۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
به مقدسات قسم که اکثریت ملت ایران دیگر هیچ جان و رمق و حوصله ای برای دیدن ، شنیدن ، خواندن این سیاسی بازی ها ندارند ، حالا از هر سمت و سویی که باشد قطعاً هیچ فرقی برایشان نخواهد داشت !
احسان۲۵۵۲۱۸۲۱۳:۲۳:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
آشنایی خاصی با آقای کیانیان ندارم ، ولی حرف درستی زده اند . شما هم به جای حمله شخصی به ایشان و کندو کاو گذشتگان ، بفرمایید کدام قسمت حرف ایشان نادرست است و چرا. «انظر الا ماقال ولا تنظر الا من قال»
ناشناس۲۵۵۲۲۲۱۱۳:۳۵:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۲۹
امام علی(ع) می فرمایند: اى مردم! ترسناک‏ ترین چیزى که از آن بر شما خائفم دو چیز است: پیروى از هوا و هوس و آرزوهاى طولانى. آرزوهای دور و دراز رهبران بسیاری از جوامع و ملت ها را نابود کرده است. ونزوئلا و کوبا و کره شمالی و در مقطعی چین قربانی این آرزوهای دور و دراز شدند.
ناشناس۲۵۵۲۲۲۹۱۳:۳۷:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۲۹
نقد عالمانه و محققانه ای بود، افزون برآن آقای کیانیان راست می گوید نهاد با اصطلاح سینمای ایران را از فحشا و فساد جنسی نجات دهد چه کار کرده، در چند سریالی و فیلم نقش غذا خوردن را خوب بازی کرده،
ناشناس۲۵۵۲۲۷۶۱۳:۵۸:۰۹ ۱۴۰۱/۳/۲۹
جالبه که نگارنده وضع کوبا رو بهتر از امریکا میدونه. پس چرا همه مخصوصا فرزندان مسئولین سر و دست میشکنن برا گرین کارت امریکا؟؟؟
ناشناس۲۵۵۲۲۸۶۱۴:۰۷:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
اولا که انتظار دارید نظرات یک جوان بیست و چند ساله بعد از چهل سال وقتی نزدیک هفتاد سالش میشه هیچ تغییری نکرده باشه؟ ثانیا ایشان نگفتند آرمان گرایان ذلیل می میرند، گفتند در این سیستم اگر زنده می ماندند آرمانشان از دست می رفت و آنگاه ذلیل می مردند.
علی۲۵۵۲۳۹۹۱۴:۵۹:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۲۹
انتقاد آقای کیانیان کاملا صحيح است چون این تابلو خطاب به بعضی مدیران است که مسیولیتی را تقبل می کنند که تخصصی در آن ندارند نه مردمی که هیچ مسیولیتی ندارند.
علی۲۵۵۲۴۵۷۱۵:۳۱:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
نگارنده عزیز انسان ها اجازه دارند در طول تاریخ تغییر کنند و عوض شوند ‌
علی کریمی۲۵۵۲۷۵۸۱۸:۴۳:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۲۹
جناب آقای حسین علی زاده عدم توجه برخی از مسئولان به این سخن شهید چمران دلیل اصلی وضعیت نابسامان امروز کشور است.
مهدی۲۵۵۳۰۳۷۲۲:۵۴:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۲۹
رضا کیانیان یک عشق غرب هست
ناشناس۲۵۵۳۱۸۶۰۱:۲۰:۱۸ ۱۴۰۱/۳/۳۰
قسمتی از وصیت نامه امام خمینی: "روزی که زرق و برق دنیا در چشم مسولان حکومتی ما پیدا شود؛ آن روز، روز پایان حکومت ماست". !!
ناشناس۲۵۵۳۳۲۹۰۸:۲۲:۵۳ ۱۴۰۱/۳/۳۰
وقتی معیار امتیاز هیئت علمی میشود داشتن فرزند دیگر نباید به گفته ایشان خرده گرفت .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین