مصونیت یک رژیم سرکش و یاغی در ترور و قتل های هدفمند

گروه سیاسی الف،   4010314067 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی می نویسد: «اسرائیلی ها ترور و قتل های هدفمند را به یک قانون و امر موجه برای خود تبدیل کرده اند. به لطفِ انفعال و عدم تمایل و اراده جامعه بین المللی جهت انجام اقدامات موثر علیه رویه های غیرقانونی اسرائیلی ها نیز، رژیم سرکش و یاغی اسرائیل، بارها و بارها به ترور و قتل اقدام می کند و هر مرتبه نیز از تبعات و مجازات های این رویه تروریستی خود فرار می کند».

 مصونیت یک رژیم سرکش و یاغی در ترور و قتل های هدفمند

 به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی، رژیم صهیونیستی را جز معدود ساختارهای سیاسی در جهان دانسته که عملا و صراحتا، ترور و به قتل رساندن مخالفان خود را به تاکتیکی جهت تداوم بقای خود تبدیل کرده و ابایی نیز در رابطه با افشای نقش خود در تحرکات تروریستی اش ندارد.

این پایگاه خبری به طور خاص به ترور اخیر "شهید حسن صیاد خدایی" در تهران به دست مزدوران رژیم صهیونیستی اشاره کرده و در عین حال، با ذکر تاریخچه ای مختصر از انجام ترورهای مشابه از سوی "موساد" علیه مخالفان اسراییل، به طور خاص به این نکته پرداخته که رژیم اشغالگر قدس، ابزار ترور را به حربه ای مشروع برای خود تبدیل کرده و در سایه انفعال جامعه بین المللی، نه تنها به دلیل اقدامات تروریستی اش مجازت نمی شود، بلکه عملا با مساعد دیدنِ فضا، زمینه را برای ترورهای بیشتر نیز فراهم می کند. 
این پایگاه خبری تاکید می کند که از زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی از حدود 72 سال پیش، این رژیم به بیش از دو هزار مورد ترور و قتلِ هدفمند مخالفان خود دست زده است و با هیچ گونه مجازات موثری نیز رو به رو نشده است. مساله ای که عملا رژیم اشغالگر قدس را به رژیمی صاحب سبک و زبده در امر قتل و ترور تبدیل کرده است. در واقع، ترور و کشتار هدفمندِ انسان ها، به بخشی از هویت حکمروایی صهیونیست ها تبدیل شده است. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد:

«رژیم اسرائیل به عنوان یک رژیم سیاسیِ یاغی و سرکش، عملا برای خود قانونی اختصاصی تعریف کرده و رقبا و دشمنانش را در هر جایی که بخواهد، هدف حمله و قتل قرار می دهد. قاعده ای که جهان بایستی محکم در برابر آن بایستد. این رویکرد عجیب و خشونت‌بار اسرائیلی ها یکشنبه گذشته بار دیگر خود را نشان داد. زمانی که نخست وزیر اسرائیل "نفتالی بنت" به گمانه زنی ها در مورد ترور یک افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نیروهای وابسته به رژیم اسرائیل و اساسا دست داشتن این رژیم در قتل مذکور، به صورت ضمنی اعتراف کرد. بنت در یک موضع گیری ادعا کرد که "دوران مصونیت ایران به پایان رسیده است". جالب اینکه ظاهرا مصونیت اسرائیل برای انجام اقدامات فراقانونی و رویه های خشونت باری نظیر ارتکاب به قتل، همچنان برقرار است، مساله ای که حقیقتا شرم آور است. 

تا قبل از این موضع گیری کنایه آمیز نفتالی بنت، فردی که دولتش بر فعالیت های اطلاعاتی موساد نظارت می‌کند و آن را در کنترل خود دارد، دولت وی از موضع گیری در مورد واقعه ترور سرهنگ "حسن صیاد خدایی" که در اوایل ماه جاری انجام شد، خودداری می کرد. وی در شهر تهران پایتخت ایران و درست جلوی درب منزل خود، توسط دو موتور سوار ترور شد. تل آویو پیشتر اتهاماتی را به حسن صیاد خدایی نسبت داده و سعی کرده اقدام خود در ترور وی را توجیه کند. در این راستا، یک نکته باید مورد توجه قرار گیرد: رژیم اشغالگر قدس از زمان تاسیس خود که با پاکسازی قومیتی و جنایت علیه ملت فلسطین در 74 سال گذشته همراه بود، بیش از دو هزار اقدامات تروریستی و قتلِ هدفمند افراد را در دستورکار داشته و انجام داده است. 

البته که تمامی طرح های اسرائیلی ها جهت ترور افراد نیز موفقیت آمیز نبوده اند. دراین رابطه به طور خاص می‌توان به ترور ناموفق "خالد مشعل" رهبر فلسطینی عضو جنبش حماس از سوی نیروهای اسرائیلی در اَمان پایتخت اردن(در بیست و پنج سال قبل) اشاره کرد. انجام این ترور علیه خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در اردن که در آن زمان 41 سال داشت، عملا توافق صلحی را که میان اردن و اسرائیل به تازگی به امضا رسیده بود، در شُرف نابودی قرار داد. با این حال، این بحران با اعطای برخی امتیازات تحقیر آمیز از سوی نخست وزیر وقتِ اسرائیل، بنیامین نتانیاهو به طرفِ اردنی، به پایان رسید. 

گفته شده که نتانیاهو شخصا خالد مشعل را به عنوان هدفِ یک اقدام تروریستی از درون یک لیست ترور که پیش رویش گذاشته شده و عمدتا از مقام های جریان مقاومت فلسطین و حماس بوده اند، انتخاب کرده است. در جریان ترور ناکام خالد مشعل، یک تیم شش نفره موساد از پاسپورت های جعلی کانادایی استفاده کرده بودند. طرح اصلی این ترور این بود که خالد مشعل با استفاده از یک سم کشنده و بدون اینکه ردی از تروریست‌ها باقی بماند، ترور شود. روی کاغذ و در تئوری، خالد مشعل پس از تزریق سم به وی، بقیه روز را به صورت عادی می گذراند. با این حال، به تدریج خستگی زیادی بر وی غالب می شد و عملا سم تاثیر خود را بر وی (در خواب) می گذاشت و او هیچگاه از خواب بر نمی خاست. 

در روز ترور خالد مشعل، دو نفر از تیم شش نفره ترور موساد به موقعیتی رفتند تا بتوانند سم را به خالد مشعل، در شرایطی که وی به دفتر کار خود می رسد، تزریق کنند(با استفاده از اسپری کردن). چهار نفر دیگر نیز قرار بود به عنوان دیده بان و بحث ترابری و فرار با استفاده از یک وسیله نقلیه اقدام کنند. با این همه  این طرح ترور با هوشیاری یکی از محافظان خالد مشعل شکست خورد. 

اگرچه اسرائیلی ها در این عملیات شکست خوردند اما این شکست، آن ها را از انجام تلاش های مشابه بیشتر در آینده باز نداشت. از آن زمان تاکنون، گروه موسوم به "قیساریه" که گروهی تشکیل شده از تروریست های اسرائیلی جهت انجام ترورهای این رژیم است، قتل ها و ترورهای زیادی را در راستای منافع اسرائیل انجام داده‌اند. با این همه، در ژانویه سال 2010، جزئیات غیرقابل باوری از یک عملیات جوخه ضربتی 30 نفره وابسته به موساد در دوبی جهت ترور یکی دیگر از رهبران بلند پایه حماس منتشر شد. 

اگرچه عملیات ترور "محمود المبحوح" از رهبران عالی رتبه حماس موفقیت آمیز بود(در موساد از وی با نام "نمایشگر پلاسما" یاد می شد)، با این حال، ویدئویی از تحرکات ماموران موساد در جریان ترور "محمود المبحوح" به صورت آنلاین در اختیار همه مردم جهان برای تماشا کردن قرار گرفت. گروه قیساریه از سوی اسرائیل و موساد برای انجام ترورهای مختلف در سطح بین المللی آموزش دیده اند. آن ها همچنین جهت نفوذ و خرابکاری در تاسیسات به شدت امنیتی نیز آموزش دیده اند. در مساله ترور محمود المبحوح، در ماه قبل از ترور وی نیز، تروری ناکام از سوی موساد جهت حذف وی انجام شد. در این راستا، در نوامبر سال 2009، گروه تروریستی قیساریه وابسته به موساد سعی کرد تا با آغشته کردن وسایل اتاق محمود المبحوح به سمی مهلک، او را ترور کنند. عملیاتی که البته شکست خورد و ناکام ماند. 

یکشنبه گذشته نفتالی بنت در سخنانی که خطاب به اعضای کابینه دولت خود، آن ها را ایراد می کرد، ایران را بدون هرگونه مقدمه سند و مدرکی، به تلاش جهت هدف قرار دادن منافع اسراییل متهم کرد. وی گفت: "برای چندین دهه است که ایران با استفاده از نیروهای نیابتی و ماموران سری اقدام به انجام اقدامات خشونت آمیز علیه هدف و منافع اسرائیلی کرده و می کند. با این حال، ایران در طی این سال ها از امنیت و مصونیت برخوردار بوده است. همانطور که پیشتر گفته ایم، عصرِ مصونیت ایران به پایان رسیده است. آن ها اکنون باید بهای اقدامات خود را بپردازند." 

این در حالی است که اخیرا نیویورک تایمز درگزارشی افشا کرده که اسرائیل، دولت بایدن را از اقدام خود در ترور حسن صیاد خدایی مطلع کرده و سعی کرده از این طریق به ایران این پیام را برساند که باید اقدامات خود علیه منافع اسرائیل را متوقف سازد. 

"روری کورماک" استاد روابط بین الملل دانشگاه ناتینگهام که در امر عملیات های اطلاعاتیِ مخفی و پنهانی، تخصص دارد در کتاب اخیرش می نویسد: "اسرائیل در نوامبر سال 2020، از یک اسلحه خودکار روباتیک که توسط ماهواره کنترل می شد و با استفاده از هوش مصنوعی ماموریت خود را انجام می داد، اقدام به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای سرشناس جمهوری اسلامی ایران کرده است". 

پیشتر نیز در سوم ژانویه سال 2020، ژنرال سرشناس ایرانی "قاسم سلیمانی" توسط پهپادهای آمریکایی و با استفاده از شلیک موشک های هلفایر در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد. کورماک در کتاب جدید خود که در ماه ژوئن با نامِ "چگونه یک کودتا به راه اندازیم" رونمایی شد، فصلی را به تاریخ ترورها و کشتارهای هدفمند دولتی اختصاص می دهد و می نویسد: "در طول سال های متمادی، آمریکایی ها به ترور از طریق مسموم کردن خمیر دندان و یا آغشته کردن لباس های سوژه ترور به سم و در عین حال ایجاد انفجار در سیگار افراد برای ترور آن‌ها روی آورده اند. با این حال، اسرائیل تاکنون بیش از دو هزار عملیات ترور را اجرا کرده که به واسطه اقداماتی نظیر حذف افراد از طریقِ شلیک تک تیراندازان، بمب گذاری در خودروها، فرستادن بسته های همراه با بمب، جاسازی بمب در گوشی تلفن همراه و استفاده از سم، عملیاتی شده اند. البته که تمامی اقدامات آن ها نیز موفق نبوده است". 

وی در پایان اینطور نتیجه می گیرد: «به محض اینکه رهبران سیاسی(در جهان) با این مساله موافقت می کنند که فردی باید ترور شود، یک سوال اساسی مطرح می شود: آن ها چگونه باید از تبعات این اقدام خود و بدنامی آن علیه خودشان فرار کنند»؟ 

این سوال، پرسشی جالب است که انگار رهبران اسرائیلی هیچگاه در مورد آن دغدغه ای نداشته و ندارند. اسرائیلی ها ترور و قتل های هدفمند را به یک قانون و امر موجه برای خود تبدیل کرده اند. به لطف انفعال و عدم تمایل و اراده جامعه بین المللی جهت انجام اقدامات موثر علیه رویه های فراقانونی اسرائیل نیز، رژیم سرکش و یاغی اسرائیل، بارها  بارها به ترور و قتل اقدام می کند و هر مرتبه نیز از تبعات و پیامدهای منفی آن‌ها فرار می کند و عملا با هیچ مجازاتی هم رو به رو نمی شود».    

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۲۹۰۸۹۲۰:۵۶:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۱۴
ایران باید با مقابله به مثل بلکه برای هر ترور از نیروی ایرانی ۱۰ برابر بیشتر ، این مصونیت رو از بین ببره و درس عبرت به زامبی‌ها و یانکی‌ها بده _____ این یک اصل خدشه ناپذیر در مواجهه با شیاطینه
ناشناس۲۵۲۹۵۹۲۱۳:۵۵:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۱۵
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۲۵۲۹۱۵۲۲۲:۳۰:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۱۴
زمانی ترور اتفاق می‌افتد که می‌دانند منطق و قدرت استدلشان ضعیف است. کسانی که توان رویارویی مستقیم ندارند بزدلانه دست به کشتار می‌زنند. این روش همه قلدرهاست. تاریخ را بخوانید و بنگرید که رهبران آزادی‌خواه جهان در جای‌جای دنیا توسط چه کسانی ترور شده‌اند‌ دیگر تکلیف این دولت جعلی کودک‌کش که روشن است. دست و پا زدنی برای چند صباحی بیشتر ماندن. اما عاقبتش بر همگان روشن شده خودش هم می‌داند.
ناشناس۲۵۲۹۲۷۷۰۱:۱۲:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۱۵
مقابله به‌ مثل از حقوق بین‌المللی و دینی و ملی و جهانیست متاسفانه ایران از این حق استفاده نمیکنه
ناشناس۲۵۲۹۳۲۰۰۳:۲۰:۰۶ ۱۴۰۱/۳/۱۵
البته فقط این رژیم صهیونیستی هم نیست که مصیونت داره،کلا جنایتکاری غربی هر جای دنیا که جنایت کنند مصونیت دارند. مصونیت ترور،نسل کشی،سلاح اتمی،افراد جنایتکار،آزمایش ها و استفاده از سلاح های بیولوژیکی،دزدی دریایی،تحریم و....
ناشناس۲۵۲۹۳۷۸۰۸:۰۳:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۱۵
جنایتکاران و تروریستهای واقعی صهیونیستی تحت حمایت غرب.
ناشناس۲۵۲۹۳۹۳۰۸:۳۰:۵۶ ۱۴۰۱/۳/۱۵
در ازای هر ترور با دهها موشک بزنیدشون
ناشناس۲۵۲۹۴۰۲۰۸:۴۴:۴۵ ۱۴۰۱/۳/۱۵
هر چیزی از حد بگذرد دنیای وجدان به اون عکس العمل خواهند داد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین