به بهانه هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن وقتی حواشی بر متن غالب می‌شوند

مینو خانی،   4010309034 ۹۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی حواشی بر متن غالب می‌شوند

یک دوره دیگر از جشنواره پرطرفدار (خصوصا برای ایرانیان) فیلم کن تمام شد. مثل همیشه حضور سینماگران ایرانی در این جشنواره در بخش‌های مختلف آن پررنگ بود. قصد ارائه آمار و گزارش از حضور سینماگران ایرانی را که به اندازه کافی در اخبار این ایام ذکر شد، ندارم. آنچه هدف این متن است نگاهی به حواشی این جشنواره است که پررنگ‌تر از حضور سینماگران ایرانی در آن است. 

از پیش از شروع جشنواره رقابت سه سینماگر زن توجهات را به خود جلب کرد: زهرا امیرابراهیمی، گلشیفته فراهانی و ترانه علیدوستی. دست‌اندرکاران فضای مجازی سریع کلیپ‌هایی از این حضور ساختند و بر این نکته تاکید کردند که هر سه از این حضور همزمان خوشحالند و دوست‌اند و رقابتی اگر هست، ظاهری است. 

روز 2 خرداد (22 می) فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی اکران شد. عکس‌های فرش قرمز و لباس زهرا امیرابراهیمی توجهات را به خود جلب کرد و این جمله درآمد: «دارها تو را قالی کردند». یک سینماگر ایرانی هم ادعا کرد که علی عباسی سوژه فیلم او را دزدیده و چون دلار خرج کرده، توانسته فیلمش را بسازد و او مجبور به عقب‌نشینی شده است. جلسه مطبوعاتی این فیلم نیز واکنش‌هایی مبنی بر سیاسی بودن فیلم و محتوای ضدایرانی آن به دنبال داشت. 

روز 4 خرداد (24 می) اکران فیلم سعید روستایی، «برادران لیلا» بود. باز فرش قرمز فیلم واکنش به دنبال داشت؛ همه لباس ترانه علیدوستی را به سخره گرفتند. اما جلسه مطبوعاتی این فیلم اوج این حواشی بود. برش‌هایی از این جلسه که در شبکه‌های مجازی وایرال شد، نشان داد جلسه مطبوعاتی فیلم، بیشتر جلسه نقد و بررسی وضعیت ایران از منظر کسانی بوده است که در حال دست و پا زدن برای به دست آوردن جایگاهی، شاید جایزه‌ای هستند.

ترانه علیدوستی بیش از دیگران اظهارات نادرستی به زبان آورد: «در ایران از صبح در حال مبارزه هستیم، درباره لباسی که می پوشیم، موسیقی که در ماشین گوش می دهیم و ...». وی به اظهارات در این جلسه اکتفا نکرد و در گفتگوهای دیگری نیز از وضعیت ایران شکایت کرد. خیلی هم محکم حرف می‌زد و هیچ تردیدی در بیانش نبود. پیمان معادی نیز اظهارات مشابهی داشت. سعید روستایی ادعا کرد که سازمان سینمایی تذکراتی مبنی بر سانسور فیلمش به او داده است و او ترجیح می‌دهد به جای اینکه فیلمش را سانسور کند، فیلم توقیف شود؛ بازارگرمی در راستای ایجاد اشتیاق برای دیدن فیلمش، ترفندی که دیگر خیلی نخ‌نما شده است. انگار همگی از قبل و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در این جلسه حضور داشتند. هیچ یک جلسه را به سمت حرفه ای و درباره فیلم هدایت نکرد و کاملا فراموش کرده بودند که جلسه مطبوعاتی فیلم، یعنی حرف زدن درباره فیلم. 

بهانه نوشتن این مطلب بررسی صحت و سقم اظهارات آنها درباره وضعیت ایران نیست فقط ذکر این نکته است که اگر به نظر می‌رسد در شرایط کنونی باید درباره وضعیت ایران حرف زد، این حرف حتما سمت و سوی دیگری در یک جشنواره بین‌المللی می‌داشت و حتما باید به موضوعات کلان‌تر اشاره می‌شد. به عبارتی می‌خواهم بگویم مشکلات اداره داخلی یک کشور (مشکلاتی که در همه کشورهای جهان وجود دارد)، به هیچ وجه توسط خبرنگارانی که فقط دارند وظیفه خود برای تهیه خبر و گزارش را انجام می‌دهند، حل نخواهد شد. آنها که درجشنواره‌ها حضور دارند اصولا دل‌شان به حال هیچ مردمی در هیچ جای جهان نمی‌تپد و صدای شما در جهان نخواهند شد و اگر شوند حتما در جهت اهداف خود از آن بهره خواهند برد. و اگر باور دارید که این خبرنگاران صدای شما خواهند شد، آیا بهتر نیست مشکلاتی عنوان شود که باید توجهات در عرصه جهانی به آن جلب شود؟ مثلا در این چند روز بسیاری از افراد در صفحات شخصی خود از اینکه چرا سینماگران ایرانی از تحریم‌ها علیه ایران حرف نزدند، منتشر کردند. واقعا چرا سینماگران ایرانی از این حضور بین‌المللی در جهت رفع مشکلاتی که ریشه آن در خارج از کشور است حرفی به زبان نیاوردند؟ 

می‌خواهم بپرسم آیا سینماگران ایرانی حاضر در دوره‌های مختلف جشنواره کن هیچ وقت پایشان را فراتر از محدوده جغرافیایی جشنواره کن بیرون گذاشتند و از حال و روز فرانسوی‌ها با خبر شدند تا بدانند همه کشورها دچار تبعیض‌اند؟ آیا هرگز پای درد دل سیاه‌پوستان فرانسوی نشستند که بدانند چقدر نژادپرستی در این کشور غوغا می‌کند؟ آیا هرگز سوار متروی پاریس شدند و فقرایی را که شبانه روز در ایستگاه‌های متروی پاریس، عروس شهرهای جهان زندگی می‌کنند، دیده اند تا بفهمند حال و روز کشوری مثل فرانسه هم اصلا خوب نیست و بدانند و باور کنند فرانسه هم فقیر خیابان‌خواب دارد؟ آیا فرانسویانی را که نگاه ناامیدشان را به دوردست دوخته‌اند، دیده اند و دلیل آن نگاه ناامید را پرسیده اند تا بدانند فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که چشم به آینده مبهم دوخته‌ایم؟ 

آیا هرگز از جایگاه و اعتبار هنرمندان در این کشور سراغ گرفته‌اند تا نگاهی به جایگاه خود نزد مردمانشان بیندازند؟ آیا از شیوه کمک‌ها و حمایت‌های هنرمندان فرانسوی از فقرا و بیماران خبر دارند؟ آیا می‌دانند سال‌های سال است یک روز در سال در فرانسه جشن بزرگ چند ساعته‌ای (لز انفواغه) برگزار می‌شود که همه هنرمندان در آن نقش ایفا می‌کنند و تمام سود این برنامه حتی فروش دی وی دی آن برای فقرا خرج می‌شود تا بدانند این دولت فرانسه نیست که به فقرا کمک می‌کند؟

آیا می‌دانند که شماره پیامکی که برای کمک‌های مردمی اعلام می‌شود غیرقابل شمارش و میزان کمک‌های مردمی که به اعتبار هنرمندان به شماره حساب اعلام شده واریز می‌شود غیرقابل شمارش است؟ آیا کسی شنیده است که این کمک‌ها سر از جای دیگری، مثلا حساب شخصی هنرمندان درآورد؟ شاید کمکها به دست نیازمندان نرسد اما هنرمندان همیشه به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که به جایگاه و اعتبار آنها صدمه وارد نشده است. آیا شنیده‌اید که در فرانسه یک روز خاص برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای پژوهش بیماری‌های خاص وجود دارد که همچنان هنرمندان، اعتبار آن هستند؟ آیا از جایگاه هنرمندان نزد مردم خبر دارند و می‌دانند هیچ وقت به اعتمادشان نزد مردم لطمه نخورده است؟ 


از اینکه در ایران چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و هنرمندان چقدر اعتبار دارند و مردم چه می‌کنند نمی‌گویم، همه می‌دانیم. اینکه چندین و چند بار حضور هنرمندان در مشکلات حاد مردم از جمله سیل و زلزله چطور لوث شد و میزان بی‌اعتمادی را بالا برد و نتیجه‌ای جز عکس‌های سلفی نداشت، نمی‌گویم. اینها را گفتم فقط برای اینکه به سینماگران علاقمند به حضور در جشنواره‌ها و خصوصا کسانی که فکر می‌کنند گله و شکایت آنها از سرزمین مادری خود راه حل و چاره‌ای در عرصه‌های جهانی دارد بگویم اگر می‌خواهید درد دل کنید جایی این کار را بکنید که خودشان درگیر مشکلات مشابه نباشند و حداقل راه حلی برای مشکلات درونی و داخلی خود پیدا کرده باشند.

جایی این حرف‌ها را بزنید که خودشان دست‌های پنهان و آشکاردر به وجود آمدن مشکلات مختلف کشور نداشته باشند. اگر خواستید از مشکلات بگویید مشکلات کلان را که اتفاقا مسببانش در همان کشورها هستند، برشمارید. اینها را نمی‌گویید چون می‌دانید حضور شما و احتمالا موفقیت‌تان در این جشنواره‌ها را متزلزل خواهد کرد. آن حرفها را زدید چون بیش از هر کس باور دارید که این جشنواره‌ها سیاست‌زده‌اند و هر چقدر میزان دوری و برائت از جمهوری اسلامی داشته باشد، شما در آن موفق‌ترید. این حرف‌ها را نزدید چون می‌دانید هدف شما چقدر نازل است.

فرانسوی‎ها یک ضرب‌المثل دارند که می‌گوید: «رخت چرک‌هاتون را در حیاط خلوت بشورید». می‌دانید یعنی چه؟ یعنی از مشکلات‌تان جلوی غریبه‌ها حرف نزنید. اگر بارها و بارها پا در جایی گذاشته و می‌گذارید که کعبه آمال و آرزویتان است، اگر حضورتان را وابسته به نوعی واکنش‌های غیرملی می‌دانید حداقل مثل آن زن اکراینی برهنه باشید که پیام پایان جنگ را با خود به فرش قرمز جشنواره کن برد. برهنگی آن زن، شریف‌تر از برهنگی افکار و رفتار شما بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۲۱۵۱۸۱۲:۲۴:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۹
به عقیده بسیاری از مردم ریشه مشکلات کشور در داخل است،نه خارج!
ناشناس۲۵۲۱۵۹۸۱۳:۱۰:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۹
باید به سخن درست گوش فرا داده شود. حتی اگر آن را دشمنت بگوید.
ناشناس۲۵۲۱۸۸۴۱۵:۳۵:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۹
کافی است سوار تاکسی شوید یا بین مردم کوچه و بازار بروید تا میزان صحت حرفهای ایشان دستگیرتان شود!!!
ناشناس۲۵۲۳۱۴۳۰۹:۳۸:۱۵ ۱۴۰۱/۳/۱۰
انتقامش را از کشورش گرفت
ناشناس۲۵۲۱۹۰۵۱۵:۴۵:۴۶ ۱۴۰۱/۳/۹
اگر اجازه گفتگو و بحث در مورد مسایل گوناگون در این مملکت داده شود، لزومی برای گفتن نظرات متفاوت و بعضاً مخالف در بیرون از مرزهای ایران نیست.
ناشناس۲۵۲۱۹۷۸۱۶:۱۵:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۹
وطنفروش‌ها خودشون بخش عمده‌ای از مشکلاتن و برای حل مشکل آدرس غلط میدن
ناشناس۲۵۲۲۱۳۶۱۷:۲۸:۰۸ ۱۴۰۱/۳/۹
وطن فروش آن است که به جای ساختن ساختمان 6 طبقه، با زد و بند و رانت و فساد حلقه ای، ساختمان 10 طبقه می سازد و بر سر هموطنانش آوار می کند.
ناشناس۲۵۲۲۴۹۸۲۱:۲۷:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۹
موافقم که کسی که میخواد خودشیرینی کنه برای غربی ها،دیگه ازش هیچ توقعی نباید داشته باشی
ناشناس۲۵۲۱۶۰۶۱۳:۱۷:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۹
تنها هنرمندان نیستند که از کشور خارج می شوند. ورزشکاران، پزشکان، متخصصان، دانشجویان، حتی افراد عادی. چرا توقع دارید آنها در خارج به نفع و تایید شرایط داخل کشور صحبت کنند؟
ناشناس۲۵۲۱۹۱۴۱۵:۴۸:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۹
بعضی ها می پندارند که همه هنرمندان باید مانند الهام چرخنده یا پرویز پرستویی فکر کرده و جلوه نمایند!!!
ناشناس۲۵۲۱۹۷۳۱۶:۱۳:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۹
یا مانند شهاب حسینی در اوج کرونا در ایران بروند در هالیوود در آمریکا واکسن فایزر بدون نوبت بزنند!!!!!
محسن۲۵۲۲۶۶۵۲۳:۴۱:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۹
همین آقای پرستویی می ارزه به صد تا از این مثلا سلبریتی ها
ناشناس۲۵۲۵۰۴۳۱۲:۲۵:۳۳ ۱۴۰۱/۳/۱۱
هر کسی جای خودش نه پرستویی جای اینهاست نه اینها جای پرستویی
ناشناس۲۵۲۱۶۱۰۱۳:۲۰:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۹
نمی توان توقع داشت که همه تنها از یک نسخه پیروی کنند. و هر کس که سلیقه یا استدلال دیگری داشت، اشتباه می کند.
ناشناس۲۵۲۱۶۱۲۱۳:۲۲:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۹
هر چه حلقه بسته تر و تنگتر شود، افراد بیشتری از آن خارج می شوند. چرا حلقه را آن قدر می بندند تا جایی که جماعت داخل حلقه انگشت نما شوند؟
ناشناس۲۵۲۱۶۱۶۱۳:۲۶:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۹
وضعیت صدا و سیما و سینمای امروز ایران آن قدر تاسف بار است که مفهوم هنر و هنرمند در آنجا باز تعریف شده است!! تا جاییکه آمار بینندگان رسانه ملی و سینماروها به شکل ترسناکی پایین افتاده است.
ناشناس۲۵۲۱۶۱۷۱۳:۲۷:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۹
برای من افتخار است که هموطنم به عنوان بهترین هنرپیشه فستیوال معتبر کن انتخاب شده است.
ناشناس۲۵۲۱۸۹۴۱۵:۳۸:۳۸ ۱۴۰۱/۳/۹
بازیچه و خود باخته فرهنگی غرب که افتخاری نیست.
ناشناس۲۵۲۱۹۸۷۱۶:۱۹:۲۰ ۱۴۰۱/۳/۹
درست بودن حرف ملاک است.
ناشناس۲۵۲۲۲۲۶۱۸:۲۴:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۹
خیلی هم پر افتخاره هموطنت ، کلکسیون ...
ناشناس۲۵۲۲۵۶۶۲۲:۲۰:۳۳ ۱۴۰۱/۳/۹
بابت خیانت به کشورش
ناشناس۲۵۲۴۸۴۰۱۰:۱۵:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۱۱
مورچه چیه که کله پاچه ش باشه خودجشنواره سالهاست ازسکه افتاده الکی همه سرکاریم
ناشناس۲۵۲۱۶۶۰۱۳:۵۹:۳۷ ۱۴۰۱/۳/۹
زمان دولت روحانی ریشه مشکلات داخلی بود جدیدا عوض شده
ناشناس۲۵۲۲۳۰۰۱۹:۰۴:۲۴ ۱۴۰۱/۳/۹
روحانی حتی اب خوردن را هم به خارج ربط می داد و میگفت هرچی فریاد دارید بر سر کاخ سفید بکشید !!!
ناشناس۲۵۲۴۳۱۳۲۲:۳۷:۳۹ ۱۴۰۱/۳/۱۰
دقت کن مقاله نگفت ریشه مشکلات ما کلا در خارجه. گفت بعضیش در خارجه بعضیش در داخله. این ها که در خارج حرف می زدند باید به مشکلاتی که از خارج از جمله خود فرانسه هست اشاره می کردن
ناشناس۲۵۲۱۶۹۴۱۴:۰۹:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۹
چرا در جشنواره کن هیچی فیلمی درباره جنایات بلژیکی ها علیه مردم کنگو وجود نداشته ؟؟؟ چرا زجر و رنج استعمار علیه مردم کنگو سوژه فیلم های جشواره کن نبوده ؟؟ چرا فیلم های سیاه نمایی از ایران و کشورهای مسلمان اینقدر جایزه برنده می شود . چرا خانم ابرهیمی برای فیلم ها و عکس های غیر حرفه ای که از او از کن پخش می شود فرار نمی کند ؟؟؟
ناشناس۲۵۲۲۹۸۸۰۷:۵۷:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۱۰
این خانم که به فمینیست بودن شهرت دارد نیازی به صحبت از تحریم ها و کمبود دارو ندارد چون برایش فقط پخش موسیقی در ماشین مهم است. غم نان ندارد.
ناشناس۲۵۲۳۶۷۱۱۴:۵۲:۰۲ ۱۴۰۱/۳/۱۰
اینها هنرمند نیستند اینها وطن فروشانی هستند که از راه ساخت فیلم و وطن فروشی کسب درامد می کنند
ناشناس۲۵۲۱۵۲۵۱۲:۲۷:۰۹ ۱۴۰۱/۳/۹
زهرا امیر ابراهیمی که در دهه هشتاد فیلم غیراخلاقی اش منتشر شد حالا در فیلم ضد دینی عنکبوت نقش بازی کرده و افساد طلبان برایش کف و سوت می زنند !
ناشناس۲۵۲۱۶۳۲۱۳:۳۶:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۹
انتشار فیلم اخلاقی امیرابراهیمی تقصیر انقلاب و دولت نبوده و نیست. قصور شخصی افراد به خودشون ربط داره.خواهشا مغلطه نفرمایید. عجیبه همه از انقلاب و نظام دولت طلبکارند! حتی در مسائل زندگی شخصی! شرافت هم خوب چیزیه.
ناشناس۲۵۲۱۶۳۵۱۳:۳۹:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۹
یک هنرمند باید حقایق اجتماعش و دردهای مردمش را باز تاب دهد.
ناشناس۲۵۲۲۳۲۰۱۹:۰۸:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۹
زهره امیر ابراهیمی و گلشیفته فراهانی هنرمند نیستن بلکه ........هستن.
ایران۲۵۲۲۸۳۴۰۲:۰۴:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۱۰
ی کلمه از تحریم هم میگفت بد نبود آیا تمام مشکل ما اینه ک ی عده دوست ندارن حجاب داشته باشن!!!!!!
ناشناس۲۵۲۳۱۷۰۰۹:۵۲:۲۹ ۱۴۰۱/۳/۱۰
شما داری میگی هنرمند اونا هنرمندنیستند
ناشناس۲۵۲۱۶۷۱۱۴:۰۳:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۹
از این که جایزه اش را تقدیم به مردم ایران کرد ناراحتی؟؟؟
ناشناس۲۵۲۲۳۱۳۱۹:۰۶:۵۹ ۱۴۰۱/۳/۹
بخاطر اینکه در فیلمی بازی کرده که به امام رضا(ع) توهین شده ازش متنفریم.
ناشناس۲۵۲۴۴۰۰۲۳:۵۸:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۱۰
بله واقعا جالبه فیلماشون رتبه آخر رو داره ولی چون سینمای اونجا سیاست زده است این فیلمای ضد ایرانی وضد شیعه رو بُلد می کنند
س۲۵۲۲۳۱۸۱۹:۰۸:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۹
من به عنوان یک ایرانی خجالت می کشم که همچنین فردی از ایران وایرانی حرف بزنه با اون پیشینه سیاهش
مسلم بهرامیان۲۵۲۲۳۷۰۱۹:۴۶:۲۲ ۱۴۰۱/۳/۹
کدوم مردم؟
ناشناس۲۵۲۲۵۱۷۲۱:۴۳:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۹
ابن کارش براپوشش دادنه خیانتشه
ناشناس۲۵۲۴۹۱۲۱۱:۰۵:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۱۱
اشک تمساح ریختن ینی همین.میگن دلمون با مردم ایرانه ولی میلیارد ها پول از حق همین مردم به جیب میزنن و به روی خودشون نمیارن.حالم ازینهمه دورویی بهم میخوره
ناشناس۲۵۲۱۵۴۱۱۲:۳۴:۲۰ ۱۴۰۱/۳/۹
وقتی اینجا نمیزارید حرف بزنن میرن اون طرف دیگه طبیعی هست
ناشناس۲۵۲۱۶۶۹۱۴:۰۳:۰۵ ۱۴۰۱/۳/۹
بازم دم ایران گرم!! اونجا هرکسی رو بخوان درباره هلوکاست حرف بزنه میندازن زندان، البته در مواردی هم به طرز مشکوکی از دنیا میرن!! البته اینم طبیعیه!!
سعید۲۵۲۱۶۸۲۱۴:۰۶:۲۹ ۱۴۰۱/۳/۹
عجیب است هرکس بواسطه فسادهای موجود پولدار تر شده است مخالف تر است؟؟؟
ناشناس۲۵۲۱۷۸۱۱۴:۵۲:۵۰ ۱۴۰۱/۳/۹
حرف؟ جز فحشا و تبلیغ فساد حرفی هم دارن مگه؟
ناشناس۲۵۲۱۸۰۶۱۵:۰۴:۱۳ ۱۴۰۱/۳/۹
این خانم از درد مردم در کشور بیگانه میگه و در ایران با بازی در یک سریال که تهیه کننده اش یک اختلاس گر است و از قضا میلیاردی هم دستمزد گرفته چه حرفی میتونه بزنه؟پول گرفتن از اختلاسگر خوبه ولی اختلاس بده!
ناشناس۲۵۲۱۵۴۷۱۲:۳۸:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۹
منم از حرفهایی که میزنن و جوی که میدن خوشم نمیاد ولی آزادی بیان یعنی اینکه بتونن حرف بزنن و چه بهتر که آزادی بیان نظراتشون رو در کشور خودشون داشته باشند و مخالفانشان هم راحت بتوانند آنها را نقد کنند تا گفتگوی دو طرفه شکل بگیرد
ناشناس۲۵۲۱۵۵۲۱۲:۴۰:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۹
اگر از خوبی فرانسه و رفاه مردم ان بگوییم منتشر نمی کنید بیشتر این بی خانمانها مهاجران هستند از اسیا و افریقا و... فرانسه متعلق به فرانسوی های اروپایی هست منتشر نمی شود ولی گفتم که مردم را مانند خود نپندارید
ناشناس۲۵۲۲۶۱۰۲۲:۵۵:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۹
این خارجی هایی که میگی سال ها مستعمره فرانسه بودند و اموال شون توسط همین اروپایی ها غارت شدند.
ناشناس۲۵۲۱۵۵۳۱۲:۴۱:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۹
همه مقاله یه طرف اون ضرب المثل فرانسوی که میگه : «رخت چرک‌هاتون را در حیاط خلوت بشورید». یه طرف . یعنی از مشکلات‌تان جلوی غریبه‌ها حرف نزنید. کاش این رو بعضی ها بفهمند
مثبت نگر۲۵۲۱۵۵۶۱۲:۴۱:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۹
شاید بعضی ها امیدی ندارند که انتقاداتشان را به داخلی ها بگویند چون گوش شنوایی نیست
ناشناس۲۵۲۱۶۶۲۱۴:۰۰:۱۸ ۱۴۰۱/۳/۹
خارجی‌ها هم بعد از گوش کردن مردم بیچاره رو تحریم می‌کنن!!
ehsan۲۵۲۱۵۶۴۱۲:۴۵:۴۵ ۱۴۰۱/۳/۹
ترانه علیدوستی اظهارات درستی به زبان آورد: «در ایران از صبح در حال مبارزه هستیم، درباره لباسی که می پوشیم، موسیقی که در ماشین گوش می دهیم و ...»
ناشناس۲۵۲۱۵۸۲۱۲:۵۵:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۹
ایشان یا در ایران زندگی نمی کند یا مثل همیشه برای جلب نظر از این حرف ها می زند.
ناشناس۲۵۲۱۶۶۱۱۴:۰۰:۰۰ ۱۴۰۱/۳/۹
هر کس آزاد است نظراتش را بیان کند. آن چه که دوست دارد بگوید.
ناشناس۲۵۲۱۶۷۲۱۴:۰۴:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۹
حرفهای درست زیادی هم بود که نزد و نخواهد زد!!
ناشناس۲۵۲۱۶۷۳۱۴:۰۴:۳۲ ۱۴۰۱/۳/۹
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!!
ناشناس۲۵۲۲۰۷۶۱۶:۵۷:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۹
حتماً تو هم آن را تعیین می کنی!!!
ناشناس۲۵۲۱۶۹۰۱۴:۰۸:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۹
خدایی برای موسیقی داخل ماشینم مبارزه می‌کنی؟ دیگه استاد ساسی و استاد تتلو رو که همه جا پر کردین. چه مبارزه‌ای؟
ناشناس۲۵۲۳۰۳۶۰۸:۳۸:۰۲ ۱۴۰۱/۳/۱۰
بنظرمن حتی لباس ترانه علیدوستی مایه آبروریزی برای ایران و ایرانی هست.این کت شلوار افتضاح در شأن یک بانوی ایرانی ک بقول خودش انققققدر دم از ایران و بانوان ایرانی میزنه نیست.هنرزنان ایرانی از شماره دوزی،آینه کاری، سوزن دوزی... و و ومیتونست بهره بگیره ن بااین قیافه پاشه بره
ناشناس۲۵۲۱۵۸۰۱۲:۵۴:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۹
خانم خانی واقعا فرمایش شما این است که چون مثلا فرانسه درگیر مشکلات زیادی هست پس بنابراین در باره مشکلات در جایی بایداز کاستی ها صحبت کرد که مشکلات کمتری داشته باشند ویا اصلا مشکل نداشته باشند! با این رویکرد اگر پیش برویم اصلا نباید مشکلات عنوان بشه وباید کاملا سکوت کرد وساخت با هر شرائطی!
صمصام۲۵۲۱۶۰۸۱۳:۱۸:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۹
من تمام حرفهای خانم علیدوستی و سایرین رو تایید نمیکنم و کاملا هم رد نمیکنم به عنوان یک فرد ساکن ایران میفهمم و میبینم و لمس میکنم که چی درسته و چی نادرسته ... اما اینکه در یک محفل سینمایی کاملا غیر مرتبط با فضای جشنواره سینمایی بیایی کشورت رو بریزی رو دایره نه..... نه منطقی است و نه عقلانی است ...متاسفانه در واقع حرکت در یک جاده ساخته شده توسط خارجی ها است همین ...
ناشناس۲۵۲۱۹۱۷۱۵:۵۰:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۹
ایشان این حرف ها در مصاحبه با بی بی سی گفته است.
ناشناس۲۵۲۲۶۱۶۲۲:۵۷:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۹
بی بی سی رسانه انگلیس که استعمارش پدر کشورهای جهان را درآورده برای مصاحبه مناسب است؟!
مونا۲۵۲۱۶۴۸۱۳:۴۹:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۹
ممنون از توضیحات خوبتان . واقعا خیلی از این سلبیریتی ها معلوم نیست با خودشان هم چند چند هستند. بعد می خواهند برای بقیه تصمیم گیری کنند. ارزش توجه ندارند.
ناشناس۲۵۲۱۶۵۰۱۳:۵۱:۱۰ ۱۴۰۱/۳/۹
مثلا انتظار دارین منه ایرانی بریم تحقیق کنم فرانسه مردمش چه مشکلی دارن مردم ارژانتین شبها شام میخورن یا گرسنه میخوابن همه این افرادی که انتقاد کردی در داخل ایران زندگی میکنن و در وهله اول از درد و مشکلات خودش و هموطنش میگوید ایا خبرنگار ۲۰۳۰یا رونامه اقای شریعتمداری هیچ وقت به خودشون زحمت دادن سر به زندگی و درامد کارگران المان و فراتسه نه اونجا نه سنگاپور و نالزی بزنن و بیادن اینجا گزارش و نشون مسولین بدن
ناشناس۲۵۲۱۶۷۶۱۴:۰۵:۱۷ ۱۴۰۱/۳/۹
به نظر شما خودفروشی بدتره یا وطن‌فروشی؟
مهدی۲۵۲۱۶۸۳۱۴:۰۶:۴۰ ۱۴۰۱/۳/۹
کلا سیاه نمایی جایزه داره
ناشناس۲۵۲۱۷۴۱۱۴:۳۵:۲۲ ۱۴۰۱/۳/۹
چقدر این آدم ها مشکلات دارند سلبریتی بی هویت
ناشناس۲۵۲۱۷۵۶۱۴:۴۳:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۹
آفرین به این هنرمندان متعهد به مردم سرزمینشان
ناشناس۲۵۲۲۵۴۶۲۲:۰۳:۰۷ ۱۴۰۱/۳/۹
مخصوصا متاهلی که متعهد به امامی و گرفتن سهمش از این آقازاده بود اون هم میلیاردی
ناشناس۲۵۲۱۸۱۵۱۵:۰۸:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۹
اگه این حرفها رو نزنن جایزه نمیگیرن
نرگس۲۵۲۱۹۲۰۱۵:۵۲:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۹
ببخشین جهت اطلاع شما جایزه رو قبل از زدن حرف ها گرفتن
ناشناس۲۵۲۲۰۰۵۱۶:۲۸:۳۱ ۱۴۰۱/۳/۹
ببخشین چرا فقط کسایی که بعد از گرفتن جایزه از این حرفها می‌زنن، جایزه می‌گیرن!؟
ناشناس۲۵۲۲۲۳۱۱۸:۲۷:۰۱ ۱۴۰۱/۳/۹
تا به حال 41 هنرمند ایرانی از فستیوال کن جایزه های گوناگون گرفته اند. آیا همه آنها باید مطابق سلیقه شما سخن می گفتند؟؟؟
ناشناس۲۵۲۳۱۶۰۰۹:۴۸:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۱۰
فقط کسایی جایزه میگیرن که قبول کنن حرفای اونارو بعد از کرفتن جایزه بزنن
سلام بر اومانیسم۲۵۲۱۹۳۵۱۵:۵۸:۱۶ ۱۴۰۱/۳/۹
خانم نویسنده شما در عمر شریفتون یک نفر سیاهپوست از نزدیک دیدید انصافا؟ این کلیشه دفاع از سیاهپوستان خیلی کهنه شده، همه سیاهپوستها فرشته و یادآور بلال حبشی هستند برای شما ولی باور کنید اینطور نیست، این توهمه! نه فقر مختص سایهپوستهاست نه سیاهپوستها نخبگان جوامع هستند. البته که نژادپرستی به اندازه نژاد ستیزی قبیح و غیرانسانی است.
هر چی۲۵۲۲۰۱۱۱۶:۲۹:۴۸ ۱۴۰۱/۳/۹
یه جمله هست میگه سیاست یعنی طوری به مردم بگی برین به جهنم که خودشون آدرس جهنم رو ازت بپرسن. یه عده آبروی کشور رو اون طرف بردن و یه عده هم میان علیه کشور خودشون فیلم میسازن و تو دنیا به نمایش میزارن اونوقت بعضی ها اینور براشون کف و سوت میزنن
نسیم۲۵۲۲۰۸۱۱۶:۵۸:۲۹ ۱۴۰۱/۳/۹
وطن فروشی که جای خود ،هیچ کشوری مثل ایران مردمش حاضر نیستند اون دین و اعتقاداتشون رو به این بی ارزشی بفروشن
ناشناس۲۵۲۳۹۸۱۱۸:۱۰:۲۷ ۱۴۰۱/۳/۱۰
حاضر نیستیم وطن و خاکمون رو بفروشیم. این هیچ ربطی ب دین نداره مطلب دوم. گشنگی نکشیدی عاشقی یادت بره فقر همه چیز میاره بجز اعتقاد و تعصب یادمون باشه.
س۲۵۲۲۳۰۵۱۹:۰۴:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۹
من نمی دونم بازیگران کشور های دیگه وفیلم های کشور های دیگه هم اینقدر کوچک می کنند یا نه این فقط ایرانی ها هستند که وطن فروشی می کنند
فروزان۲۵۲۲۵۹۳۲۲:۴۱:۰۴ ۱۴۰۱/۳/۹
اینکه کَن یه جشنواره هنری و سینمایی هست یه جوک هست!!! تماما دستمایه ی بازی کثیف سیاسی شده!!! زیادخودتون را درگیر و معطل این بازی نکنید!!!
ایمان۲۵۲۲۷۰۴۰۰:۰۸:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۱۰
شما را بخدا وطن فروشی نکنید دل هیچ کشوری برای ما نمیسوزه صاحب جهان کسی دیگریست
خودم۲۵۲۳۰۵۱۰۸:۴۴:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۱۰
سلبریتی بی هویت یعنی اینا، نه درد مردم رو دارن و نه مشکلات کشور رو فهمیدن چیه؟ فقط میفهمن که هرچقدر سیاهنمایی کنن ارج و قربشون اونور اب بیشتره
علی۲۵۲۳۰۹۶۰۹:۱۴:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۱۰
شما در دعوا داخل منزل به داخل خیابان می روید و مشکلات خود را برای رهگذرها تعریف می کنید . این همه آزادی در فرانسه وجود داره چرا تاکنون حضور و اظهار نظر یک مخالف را در مجامع رسمی و جشنوار کشور دیگری نشنیدید . حقی که مبتنی بر التماس از خارجیان باشد خود به خود منتفی است .
ناشناس۲۵۲۳۱۰۳۰۹:۲۰:۲۲ ۱۴۰۱/۳/۱۰
مسیول وجود شرایط کنونی افکار امثال شخص شماست شما که صدها میلیارد برای ساخت فیلم فاخر هزینه میکنید بدون هیچ نتیجه وبا این تاخت وتاز فقط به فروش بیشتر فیلم کمک میکنید خود انها اینقدر برای فیلمشان تبلیغ نکردند
زهرا۲۵۲۳۵۴۱۱۳:۳۱:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۱۰
ما از انسان بدون هویت جه توقعی داریم بابا بخدا اینها دلشان برای ما نمی سوزه تاریخ ایران را بخوانیذ
معصومه۲۵۲۳۵۴۶۱۳:۳۲:۴۷ ۱۴۰۱/۳/۱۰
دمشون گرم حداقل یکمی از مشکلات کشور وتورم وگرانی را با این حرفهاشون مطرح کردند
سارا۲۵۲۳۷۹۵۱۶:۱۲:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۱۰
این بازیگرا متاسفانه هم خود فروشن هم وطن فروش...والسلام.
مونا۲۵۲۳۸۳۷۱۶:۳۴:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۱۰
ترانه جان حرف دل مردمو گفتی'هنرپند مردمی
ناشناس۲۵۲۴۲۲۶۲۱:۳۱:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۱۰
اینا تا این حرف ها رونزنن که اونجا راهشون نمیدن همشون خود فروخته هستن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین