دانستنی‌های جذاب درباره زبان انگلیسی

گزارش بازرگانی،   4010301014

اگر بتوانید علاوه بر زبان مادری به زبان دیگری مسلط شوید؛ می‌توانید درزمینه‎‌های تحصیلی، شغلی یا حتی روابطتان پیشرفت کنید و باعث توسعه فردی خود شوید. زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان بین‌المللی یکی از مهم‌ترین مقاصد افرادی است که به دنبال رشد و کسب فرصت‌های طلایی هستند.

منابع زیادی برای آموزش و یادگیری این زبان وجود دارد و یکی از این راه‌ها ثبت‌نام در آموزشگاه آنلاین زبان است. بدون شک کمک‌گرفتن از یک استاد زبان انگلیسی می‌تواند روند مطالعه و یادگیری ما را منسجم‌تر کند.

همچنین ممکن است بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون شاغل بودن، بچه داشتن و... امکان استفاده از خدمات آموزشگاه‌های حضوری را نداشته باشند، برای همین پیشنهاد می‌کنیم آموزشگاه آنلاین زبان را انتخاب کنید و انگلیسی را از طریق یک استاد زبان انگلیسی خوب بیاموزید.

استفاده کردن از آموزشگاه آنلاین زبان علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما می‌تواند منجر به افزایش تمرکز و یادگیری شما نیز شود. همچنین آموزش خصوصی زبان نیز روش خوبی برای کسانی است که می‌خواهند زبان انگلیسی را در کم‌ترین زمان و با بیش‌ترین بازدهی بیاموزند.

آموزشگاه زبان تیکا با بهره‌مندی از بهترین و مجرب‌ترین اساتید، شما را از هر سطحی که باشید به سطح پیشرفته و خوبی در زبان انگلیسی می‌رساند و باعث می‌شود تا به هدفی که از خواندن این زبان دارید نزدیک‌تر شوید.

اهداف افراد از خواندن زبان متفاوت است. برخی قصد مهاجرت دارند، برخی برای شغل یا ادامه تحصیل خود نیازمند این زبان هستند و بعضی صرفاً به دلیل علاقه به دنبال یادگیری هستند. حقیقت این است که از منظر آموزشگاه زبان تیکا، فرقی ندارد که هدف شما از خواندن زبان انگلیسی چه باشد.

درهرصورت تسلط بر زبان انگلیسی به یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی تبدیل شده است که حتماً باید آن را داشته باشیم، چراکه بدون آن ممکن است با دشواری‌ها و محدودیت‌های زیادی مواجه شویم. امروزه بیش‌تر افراد به دلایل مختلفی از طریق آموزش خصوصی زبان یا آموزشگاه آنلاین زبان، به یادگیری این مهارت می‌پردازند.

به‌طورکلی می‌توان گفت که تسلط بر زبان انگلیسی به یک نیاز و دغدغه تبدیل شده است و کم‌تر کسی است که به دنبال یادگیری آن نباشد و یا یادگیری آن را امری بی‌فایده تلقی کند. برای ادامه تحصیل، کارکردن، ارتباط با دیگران یا حتی حضور در شبکه‌های اجتماعی بهتر است که یادگیری زبان از طریق استاد زبان انگلیسی را در برنامه زندگی خود قرار دهید و از مزایای این زبان بیش‌ترین بهره را ببرید.

علاوه بر زبان انگلیسی؛ زبان‌های عربی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و روسی نیز زبان بین‌المللی محسوب می‌شوند. خوشبختانه آموزشگاه زبان تیکا آموزش تمامی زبان‌های بین‌المللی را پوشش می‌دهد و می‌تواند در رشد و پیشرفت شما نقش مهمی را ایفا کند.

پرکاربردترین زبان بین‌المللی، زبان انگلیسی است و یادگیری آن در گسترش دید افراد بسیار تأثیرگذار است. درهرصورت اگر قصد دارید زبان انگلیسی را در مدت‌زمان کم‌تر و با تمرکز بیش‎تری یاد بگیرید. آموزش خصوصی زبان را به شما پیشنهاد می‌دهیم و اگر قصد صرفه‌جویی در تایم، هزینه و انرژی‌تان را دارید؛ آموزشگاه آنلاین زبان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آموزشگاه زبان تیکا با در اختیار قراردادن استاد زبان انگلیسی مجرب برای شما، سعی بر جلب رضایت شما دارد و به شما اطمینان می‌دهد که علاوه بر یادگیری این زبان به هدفی که از یادگیری آن داشتید نیز دست پیدا کنید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

- آگاهی از فرهنگ‌ها، دیدگاه‌ها، آداب، رسوم و ارزش‌های کشور‌های دیگر یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی است.

- امکان برقراری ارتباط با افراد سایر کشور‌ها نیز یکی دیگر از مزایایی است که با یادگیری این زبان فراهم می‌شود.

- زبان انگلیسی مهارت‌های عمومی فرد را ارتقا می‌دهد و یادگیری سایر مهارت‌ها را تسهیل می‌کند.

- امکان فهم و یادگیری مقالات و تحقیقات علمی خارجی را افزایش می‌دهد.

- منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس می‌شود.

- فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای افراد فراهم می‌کند و ممکن است باعث یافتن کار در عرصه بین‌المللی شود. همچنین باعث افزایش احتمال ارتقای شغلی می‌شود.

- مهاجرت و سفر‌های خارجی با یادگیری این زبان راحت‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

- باعث کسب نمره‌های بهتر در مدرسه، دانشگاه و سایر محیط‌های آموزشی می‌شود.

- امکان شرکت در دوره‌های تربیت‌مدرس و شروع تدریس زبان انگلیسی را فراهم می‌کند؛ بنابراین با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید استاد زبان انگلیسی شوید، درآمد کسب کنید و رزومه‌ای حرفه‌ای برای خودتان ایجاد کنید.

- یادگیری زبان انگلیسی از بیماری‌های مغزی به‌خصوص آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می‌کند و همانند نوعی ورزش برای سلول‌های مغز است.

- با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید در آزمون‌های معتبر بین‌المللی مانند تافل، آیلتس و... شرکت کرده و توسط بهترین دانشگاه‌های جهان بورسیه شوید.

- لذت بردن از مطالعه و مشاهده کتاب‌ها و فیلم‌های زبان اصلی نیز یکی از مزایای انکارناپذیر تسلط بر انگلیسی است.

- با یادگیری زبان انگلیسی قادر خواهید بود که راحت‌تر در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید و بر نحوه کار انواع رایانه مسلط شوید.

نکات جالب موجود در زبان‌ها می‌توانند در آسان‌تر کردن یادگیری ما تأثیر بسزایی داشته باشند. در این مقاله به تعدادی از نکته‌های جالب زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم تا باعث شود از زبان خواندن لذت بیش‌تری ببرید.

1) اضافه کردن بیش از ۱۰۰۰ کلمه به زبان انگلیسی توسط شکسپیر

شکسپیر نامی آشنا برای تمام مردم جهان است و بدون وجود او گستردگی زبان انگلیسی به شکل امروز خود نبود. او شاعر و بازیگر تئاتر بود و باعث اضافه‌شدن بیش از هزار کلمه به زبان انگلیسی شد. این کلمات برای اولین‌بار در قرن ششم مورداستفاده قرار گرفتند و مردم کشور انگلستان همچنان این کلمات را در مکالمات روزمره خود استفاده می‌کنند. از جمله این کلمات می‌توان به addiction و cold_blooded اشاره کرد. addiction به معنی اعتیاد و cold_blooded به معنی خونسرد است.

2) برخورداری از ریشه فرانسوی و انگلیسی قدیم بسیاری از کلمات انگلیسی

در زمان‌های قدیم زبان فرانسوی مورداستفاده فرهیختگان بریتانیا و زبان انگلیسی قدیم مورداستفاده‌ افراد سطح پایین جامعه بود. انگلیسی قدیم از لغت‌های آلمانی ساخته‌شده بود و در سال‌های بعد از طریق تلفیق با زبان فرانسوی، به انگلیسی میانه تبدیل شد که شباهت بسیار زیادی به زبان انگلیسی کنونی داشت.

3) عدم وجود زبان رسمی در ایالت متحده

به‌طورکلی می‌توان گفت که آمریکا فاقد زبان رسمی در سطح ملی و فدرال است. اگرچه در برخی ایالت‌ها زبان انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود.

4) داشتن تفکیک جنسیتی مؤنث و مذکر در زبان انگلیسی گذشته

بسیاری از زبان‌ها از جمله زبان اسپانیایی شامل تفکیک جنسیتی هستند. این موضوع در گذشته برای زبان انگلیسی نیز صادق بود، اما امروزه اثری از آن نیست.

5) امپراتوری بریتانیا و آیفون، از دلایل مهم گسترش زبان انگلیسی در عصر حاضر

از اواخر قرن پانزدهم میلادی تا قرن هفدهم میلادی، امپراتوری بریتانیا در تمام مناطق جهان از جمله بخش اعظم اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا و شرق هند حضور داشته است. به همین دلیل زبان انگلیسی در سراسر جهان گسترش پیدا کرد و در قرن بیستم میلادی نیز کشور آمریکا را به یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های برتر جهان در زمینه‌هایی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرد. امروزه نیز گستردگی شبکه اینترنت و آیفون تأثیر به سزایی بر رشد این زبان داشته است.

6) 29 حرفی بودن الفبای زبان انگلیسی در گذشته

به دلیل کنار هم قرار گرفتن دو حرف، با هدف ایجاد یک صدا و حرف جدید حروف الفبای این زبان در طول زمان کاهش پیدا کرد.

7) زبان انگلیسی؛ زبان رسمی هوا

شاید از خواندن این عنوان تعجب کرده باشید اما باید بدانید که این موضوع حقیقت دارد و زبان رسمی مسافرت‌های هوایی، زبان انگلیسی است. مهم نیست پرواز شما در کدام منطقة جهان صورت می‌گیرد درهرصورت حرف‌زدن خلبان و برج مراقبت باید به زبان انگلیسی باشد.

8) املای گیج‌کننده بسیاری از کلمات انگلیسی

در گذشته نویسندگان اسناد و مقالات عریضه‌های خود را به طریقی می‌نوشتند که غیر قابل کپی باشند. در این میان فردی به نام William Caxton مقصر اصلی املای گیج‌کننده بسیاری از کلمات شد. او به دلیل نداشتن دستگاه چاپ چند نویسنده محلی کم‌سواد را به کار گرفت و به دنبال آن غلط‌های زیادی را در لغات ایجاد کرد.

9) اضافه شدن یک کلمه به دیکشنری انگلیسی در هر دو ساعت

بر اساس تخمین نویسندگان دیکشنری آکسفورد؛ هر دو ساعت یک کلمه و هرسال حدود ۴۰۰۰ کلمه جدید به دیکشنری اضافه می‌شود.

10) آمار یک میلیارد و نیم نفری انگلیسی‌زبانان

۲۰ درصد از کل جمعیت دنیا انگلیسی‌زبان هستند و این در حالی است که ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون نفر از این تعداد زبان مادری متفاوتی از زبان انگلیسی دارند.

11) دایره لغات وسیع زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان‌های زنده دنیا

لغت‌های موجود در زبان انگلیسی در حدود یک میلیون کلمه است و این رقم هرساله افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

12) عدم نیاز به یادگیری تمام لغات

با دانستن ۲۰ تا ۳۰ هزار لغت انگلیسی می‌توانید به زبان‌آموزی در سطح میانی تبدیل شوید و به‌راحتی، انگلیسی صحبت کنید.

13) حرف E به‌عنوان پرتکرارترین حرف زبان انگلیسی

بر اساس دیکشنری آکسفورد حرف E پرتکرارترین حرف لاتین و حرف Q کم‌تکرارترین حرف لاتین در زبان انگلیسی است.

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکات جذاب در زبان انگلیسی را بیان کردیم:

  • در گذشته کلمه overmorrow به معنی پس‌فردا بود، اما امروزه این لغت استفاده نمی‌شود. علیرغم گسترده بودن دایره لغات زبان انگلیسی، عبارت پس‌فردا در این زبان معادل معنایی ندارد و the day after tomorrow برای بیان این مفهوم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • سخت‌ترین جمله زبانگیر (tongue twister) در زبان انگلیسی Sixth sick sheik’s sixth sheep’s sick است.

  • کلمه time بر اساس دیکشنری آکسفورد پرتکرارترین اسم در معنای گرامری محسوب می‌شود.

  • کلمه set رکورددار است و در زبان انگلیسی ۴۶۴ معنی دارد.

  • کلمه Goodbye مخفف عبارت God be with you است.

  • کوتاه‌ترین جمله‌ کامل در زبان انگلیسی، Go است که معادل (برو) است.

  • در سال ۱۷۵۵ اولین دیکشنری انگلیسی نوشته شد.

  • کلمه pronunciation بیش‌تر از کلمات دیگر به‌صورت اشتباه تلفظ می‌شود.

  • در بسیاری از کشور‌ها عدد ۱۳ نحس محسوب می‌شود. جالب است بدانید که کلمه triskaidekaphobia در زبان انگلیسی به معنی ترس از عدد ۱۳ است.

  • تا ۴۵۰ سال پیش رنگ نارنجی هیچ معادلی در زبان انگلیسی نداشت.

  • زبان انگلیسی بعد از زبان‌های چینی و اسپانیایی بیش‌ترین تعداد سخنگوی بومی را دارد.

  • لغت town در انگلیسی، قدیمی‌ترین لغت این زبان است.

  • زبان‌های هلندی و آلمانی شمال غربی ریشه زبان انگلیسی هستند.

  • پراستفاده‌ترین کلمات در زبان انگلیسی، کلمات I و You هستند.

  • یکی از شادترین زبان‌های دنیا، انگلیسی است و کلمه happy حدود سه برابر بیش‌تر از کلمه sad مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • لغت good متداول‌ترین صفتی است که در زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

  • بسیاری از کلمات در زبان انگلیسی می‌توانند هم‌زمان دارای دو معنی باشند.

  • لغات ماه، نارنجی و بنفش توانایی هم‌قافیه شدن با هیچ کلمه دیگری را ندارند.

  • تنها کلماتی که سه حرف تکراری پشت‌سرهم دارند Bookkeeper و Bookkeeping هستند.

  • حدود ۸۰ درصد از اطلاعات ذخیره‌شده در کامپیوتر‌های سراسر دنیا به زبان انگلیسی است.

  • زبان رسمی ۶۷ کشور، انگلیسی است.

آموزش زبان انگلیسی با بهترین اساتید زبان انگلیسی تیکا

در پایان توجه داشته باشید که آموزشگاه زبان تیکا علاوه بر جوانان و نوجوانان، یادگیری زبان انگلیسی توسط یک استاد زبان انگلیسی خوب را به کودکان و حتی افراد سالمند نیز پیشنهاد می‌دهد. افراد سالمند به دلیل وقت زیادی که دارند می‌توانند با هدف بهبود وضعیت جسمانی و روحی خود به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

همچنین یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان نیز بسیار مناسب است، چراکه باعث رشد مغزی و دوزبانه شدن آن‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید با نیمی از مردم جهان ارتباط برقرار کنید.

بنابراین از منظر اساتید مجرب آموزشگاه زبان تیکا، کودکی بهترین زمان برای شروع زبان انگلیسی است. درواقع اگر کودکان در سنینی که هنوز به طور کامل به زبان مادری خود مسلط نشده‌اند به یادگیری زبان دوم بپردازند؛ دائماً در تلاش برای انتخاب زبان درست قرار می‌گیرند. این امر درست مثل یک ژیمناستیک ذهنی، قدرت مغز و توجه و تمرکز آن‌ها را به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

از طرفی یادگیری انگلیسی باعث کسب نمرة بهتر درس انگلیسی و حتی ریاضی می‌شود. همچنین با یادگیری زبان دوم، توانایی کودکان در زبان اول نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی ساده‌تر است و در بلندمدت از ابتلا به بیماری‌های زوال عقلی جلوگیری می‌کند.

پس برای اینکه درزمینه آموزش زبان، تجربه خوبی کسب کنید؛ می‌توانید با اساتید زبان انگلیسی باتجربه ما در ارتباط باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین