عمر مفید گوشی چقدر است ؟ (سامسونگ، شیائومی، هواوی، نوکیا و آیفون (اپل)

گزارش بازرگانی،   4010231100 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عمر مفید گوشی چقدر است ؟ (سامسونگ، شیائومی، هواوی، نوکیا و آیفون (اپل))

از عواملی که بر روی کاهش عمر گوشی موبایل شما تاثیرگذار هستند، مطلع هستید؟ گوشی‌های هوشمند هر کدام از عمر مفید خاصی برخوردار هستند. این عمر مفید به جهت برخورداری از سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری مقاوم، تعیین شده است. بسیاری از ما به طور ناخواسته کارهایی را انجام می‌دهیم که به صورت مستقیم بر روی کاهش و یا افزایش عمر گوشی، تاثیرگذار است. برخی از کارها که باور تاثیرات مخرب آنها، دشوار است، می‌توانند زمینه ساز خرابی گوشی شما باشند. با شناخت این عوامل می‌توانید عمر گوشی موبایل خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید. همراه ما باشید تا با این نکات طلایی آشنا شوید.

جلوگیری از کاهش عمر گوشی موبایل سامسونگ:

نگهداری از گوشی‌های هوشمند و جلوگیری از کاهش عمر گوشی، کمی دشوار و پیچیده‌تر از انواع دیگر، است. امروزه با پیشرفت دنیای مدرن و فناوری، شاهد انواع گوشی‌های هوشمند هستیم که نیازمند مراقبت دقیق‌تری هستند. برای افزایش عمر گوشی‌های موبایل سامسونگ، به این نکات طلایی توجه کنید (مشاهده قیمت گوشی موبایل در سایت مبیت) :

  • اطلاعات اضافی را حذف کنید: (اگر شما نیز در گوشی هوشمند خود با کندی عملکرد مواجه شدید، نگران کاهش عمر گوشی باشید. با پر شدن حافظه (RAM) می‌توان شاهد کندی عملکرد گوشی و در نتیجه آسیب‌های جدی به گوشی، بود. برای جلوگیری از این کاهش عمر، می‌توانید اطلاعات اضافی را از حافظه، حذف کنید.)
  • خاموش کردن گوشی هوشمند: (شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما با خاموش کردن گوشی خود، می‌توانید بر روی افزایش عمر گوشی، تاثیرگذار باشید. در نظر بگیرید که گوشی شما نوعی رایانه هوشمند است. آیا رایانه‌ی خود را برای مدت یک هفته روشن می‌گذارید؟!؟ با خاموش کردن گوشی هوشمند خود، عمر باتری و ... آن را افزایش دهید.)
  • از وسایل جانبی مناسب استفاده کنید: (برای افزایش عمر گوشی می‌توانید از وسایل جانبی مناسب استفاده کنید. استفاده از گیره‌های نگهدارنده، کاور مناسب و ... در حفظ سلامتی و در نتیجه افزایش عمر این گوشی‌ها، نقش چشمگیری خواهد داشت.)

جلوگیری از کاهش عمر گوشی موبایل شیائومی:

یکی از عواملی که بر روی کاهش عمر گوشی موبایل شیائومی بسیار تاثیرگذار است، باتری آن می‌باشد. اغلب بسیاری از انواع گوشی‌های شیائومی و دیگر گوشی‌های هوشمند، با کاهش عمر باتری مواجه می‌شوند. دلایل بسیار زیادی بر روی کاهش عمر باتری‌ها صحه می‌گذارند. از جمله راهکارهایی که می‌توان از طریق آنها شاهد افزایش عمر در گوشی‌های هوشمند شیائومی بود، عبارتند از:

  • غیر فعال نمودن انیمیشن‌ها: (از جمله عواملی که بر روی کاهش عمر گوشی شیائومی تاثیرگذار است، فعال بودن انیمیشن‌ها در رابط‌های کاربری MIUI است. لذا برای جلوگیری از این کاهش عمر، می‌توانید آن را از طریق منوی تنظیمات و قسمت More Options غیر فعال کنید. با انتخاب گزینه‌ی window animation و قرار دادن آنها بر روی 0X به راحتی انیمیشن‌ها را غیر فعال نمایید.)
  • بهینه سازی باتری: (از دیگر عواملی که بر روی افزایش عمر گوشی شیائومی تاثیرگذار است، بهینه سازی باتری گوشی شیائومی می‌باشد. با بهینه سازی باتری گوشی علاوه بر قوی نمودن باتری، می‌توان شاهد افزایش میزان کارایی آن نیز بود.)

 

افزایش عمر گوشی هواوی:

آیا می‌دانید برای افزایش عمر گوشی‌های هواووی چه باید کرد؟ رعایت برخی از نکات و نگهداری مناسب از گوشی‌های هوشمند huawei (خرید گوشی هواوی,) می‌تواند بر روی طول عمر آنها، تاثیر چشمگیری داشته باشد. برای افزایش طول عمر در این گوشی‌ها نیز توجه به برخی از نکات، ضروری است. از جمله این نکات عبارتند از:

  • استفاده از تجهیزات مناسب برای شارژ تلفن همراه (استفاده از شارژر اصلی و مناسب)
  • توجه به دمای مناسب محیط برای شارژ مناسب تلفن همراه (بهترین دما محیط برای شارژ دستگاه، 20 الی 30 درجه سانتی گراد است.)
  • توجه به عدم قرارگیری باتری دستگاه در برابر فشارها و برخی از ضربات فیزیکی
  • حذف بسیاری از اپلیکیشن‌های غیر ضروری
  • عدم استفاده از تم‌ها و والپیپرهای بسیار سنگین بر روی گوشی
  • مراقبت از گوشی در برابر آب، تغییرات دمایی و ..
  • استفاده از روکش‌های مناسب برای سطح گوشی‌ها

توجه و مراقبت از باتری گوشی، نقش مهمی در افزایش عمر گوشی خواهد داشت. اغلب گوشی‌های هوشمند با کاهش عمر باتری مواجه می‌شوند. این کاهش عمر به جهت عدم مراقبت صحیح و عدم توجه به برنامه‌های نصب شده و استفاده‌ی ایده‌آل از گوشی‌های هوشمند است.

افزایش عمر در گوشی‌های هوشمند نوکیا:

تمامی گوشی‌های هوشمند از یک عمر مفیدی برخوردار هستند. اما برخی از کارها موجب کاهش عمر در گوشی‌های هوشمند خواهند شد. در مقابل بعضی از کارها نیز بر روی افزایش عمر در این گوشی‌های تاثیرگذار هستند. برای اینکه بتوان شاهد افزایش عمر در گوشی‌های نوکیا بود، بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار داد:

  1. مراقبت از قسمت‌های سخت افزاری گوشی: یکی از عواملی که افزایش عمر گوشی نوکیا را در بر دارد، مراقبت سخت افزاری مناسب از آن است. برای این موضوع مراقبت از:
  • صفحه ال سی دی
  • جلوگیری از تماس با آب
  • مراقبت در برابر تغییرات بالای دمایی
  • جلوگیری از ضربه و افتادن و ...

بسیار ضروری است. برای تامین مراقبت‌های سخت افزاری، می‌توانید از تجهیزات مناسب بهره برداری نمایید. استفاده از گلس مطمئن و ایده‌آل، استفاده از گارد و کیس مناسب و در کل استفاده از تجهیزات جانبی ایده‌آل، بسیار کاربردی خواهد بود. در این صورت می‌توانید از سخت افزارهای تعبیه شده بر روی گوشی هوشمند خود، به بهترین نحو محافظت نمایید.

  1. مراقبت‌های نرم افزاری: برای افزایش عمر گوشی موبایل نوکیا، مراقبت نرم افزاری نیز امری ضروری و حائز اهمیت است. برای این موضوع بهتر است به عوامل نرم افزاری گوشی هوشمند خود توجه نمایید. توجه به عوامل تخریب‌گر باتری می‌تواند از این افزایش عمر، نقش بسزایی داشته باشد. استفاده نادرست از اپلیکیشن‌ها، برنامه‌های مخرب، نحوه‌ی عدم شارژ صحیح و ... می‌تواند به راحتی باتری گوشی شما را از بین برده و سبب کاهش عمر آن گردد.

افزایش عمر در گوشی‌های آیفون (اپل):

یکی از پرطرفدارترین انواع گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های آیفون (اپل) هستند (قیمت گوشی اپل). این نوع از گوشی‌ها به جهت برخورداری از عملکردهای فوق العاده، با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شده‌اند. اما نکته قابل توجه در این نوع از گوشی‌ها، نحوه‌ی مراقبت صحیح از آنها است. این نوع از گوشی‌ها از نرم افزارها و سخت افزارهای حساس و هوشمندی برخوردار هستند که نیازمند مراقبت بسیار بالایی خواهند بود. لذا توجه به نحوه‌ی نگهداری و استفاده‌ از آنها، بسی حائز اهمیت خواهد بود. اگر شما نیز به دنبال راهکارهای موفقیت آمیز برای افزایش عمر در این گوشی‌ها هستید، به موارد زیر توجه نمایید:

باتری تعبیه شده در بسیاری از انواع گوشی آیفون، لیتیوم یونی است. لذا اغلب با کاهش توان شارژدهی و عمر باتری در این نوع از گوشی‌ها مواجه خواهیم بود. برای جلوگیری از این مشکل و افزایش میزان عمر باتری در این گوشی‌ها می‌توان:

  • اپلیکیشن‌های پرمصرف را غیر فعال نمود.
  • از حالت Low Power Mode استفاده کرد.
  • سرعت خاموش شدن خودکار نمایشگر را کاهش دهید.
  • سرویس موقعیت مکانی را بهینه سازی و یا غیر فعال نمایید.
  • قابلیت Push در ایمیل‌ها را غیر فعال نموده و از حالت Fetch بهره برداری نمایید.
  • نور صفحه نمایش را کاهش دهید.
  • رفرش خودکار برنامه‌های پس زمینه را غیر فعال نمایید.

و ... توجه نمود. اما تنها توجه به این موارد برای نگهداری و افزایش عمر گوشی آیفون کافی نیست. برخی از انواع این گوشی‌ها در برابر افتادن نیز، مقاومت پایینی را در بر دارند. در این صورت دوربین آنها دچار مشکل خواهد شد. لذا استفاده از تجهیزات جانبی مناسب و همچنین استفاده مراقبت صحیح از آنها، بسیار ضروری است.

جمع بندی:

برای افزایش عمر گوشی موبایل هوشمند، باید به نرم افزارها و سخت افزارهای آنها توجه نمود. در بسیاری از موارد با عدم آگاهی، می‌توانید سبب کاهش عمر گوشی موبایل خود شوید. اغلب در بسیاری از برندهای مختلف گوشی، شاهد مراقبت یکسانی هستیم. لذا با آموزش صحیح مراقبت از گوشی، می‌توانید عمر مفید گوشی خود را افزایش دهید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین