جزئیات نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رئیس و مدیران قوه قضائیه

گروه سیاسی الف،   4010226122

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از برگزاری نشست هیأت رئیسه این کمیسیون با رئیس قوه قضائیه، مدیران و معاونان وی در دستگاه قضایی خبر داد.

جزئیات نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رئیس و مدیران قوه قضائیه

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه) کمیسیون اصل ۹۰ گفت: عصر امروز نشست هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه، مدیران و معاونان ایشان در دستگاه قضایی در دفتر رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به ضرورت همکاری توأمان بخش نظارتی مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ با قوه قضائیه موضوعات و مسائلی که نیاز به هماهنگی و همکاری دو دستگاه بود مطرح و تفاهماتی در جهت هم‌افزایی بیشتر صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مهمترین موضوعات این جلسه بود که بر ضرورت تکمیل و نهایی کردن سامانه جامع تجارت تأکید شد و با توجه تعلل موجود در اجرای قانون به دلیل ترک فعل دستگاه‌های مربوطه، مقرر شد کارگروه مشترک دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل و ضمن پیگیری موضوعات گزارشی برای اقدامات بعدی در اختیار قوه قضائیه قرار دهند تا با متخلفینی که منافع ملی را به خطر انداخته‌اند، برخورد شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه تعلل در اجرای برخی سامانه‌ها از جمله سامانه املاک و اسکان و سامانه‌های فروشگاهی مطرح شد و مقرر شد برای به ثمر رساندن و اجرای درست قانون، اقدامات مشترکی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح موضوعات اجتماعی و فرهنگی و ضرورت نظارت و برخورد با جریان‌های سازمان یافته ضد فرهنگی بیان کرد: از آنجایی که فعالیت این جریان‌ها علاوه بر اینکه برخلاف قانون است، منجر به جرائم متعدد اجتماعی نیز در سطح کشور می‌شود، مقرر شد معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جلسات مشترکی را با کمیسیون اصل ۹۰ در این زمینه داشته باشد و گزارشاتی تهیه شود.

خضریان گفت: همچنین بحث ارائه گزارشی از پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰ در اجرای قانون حدنگار و برخی عقب افتادگی‌ها در حوزه اجرای صحیح قانون و همچنین اصلاح برخی از رویه‌های غلط در گذشته به استحضار رئیس قوه قضائیه رسید و مقرر شد این گزارشات به صورت مستمر در اختیار رئیس قوه قرار گیرد.

خضریان گفت: در این نشست به شکایات واصله از دستگاه‌ها در موضوع پرونده‌های مربوط به دستگاه قضایی اشاره شد و تأکید به هماهنگی بین دستگاه‌ها صورت گرفت و مقرر شد برای برخورد با متخلفین همکاری‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به جلسه امروز صبح اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با قضات شعب ویژه قوه قضائیه برای بررسی پرونده‌های ارجاعی کمیسیون گفت: گزارشی از این نشست به رئیس قوه قضائیه ارائه شد و یکی از تقاضاها این بود که تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها صورت گیرد؛ همچنین رئیس قوه قضائیه تأکید کرد در نظام اسلامی نباید فرد یا افرادی قانون را اجرا نکنند و این پذیرفته نیست. از این رو از کمیسیون اصل ۹۰ خواسته شد تا موارد مذکور را به صورت مشخص به دستگاه قضایی ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس قوه قضائیه همچنین در این جلسه با تاکید بر موضوع حکمرانی فضای مجازی به عنوان وظیفه همه قوا، رسیدگی به انجام وظیفه دستگاه‌ها از منظر طرز کار قوا را از وظایف کمیسیون اصل ۹۰ دانست تا نسبت به انجام وظیفه قوای سه‌گانه در کنار شورای عالی فضای مجازی اقدام شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین