هزینه عینک با دفترچه نیروهای مسلح

گزارش بازرگانی،   4010220020 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

1401

هزینه عینک با دفترچه نیروهای مسلح 1401، طبق برآورد
مصوبه­های جدید پرداخت می­شود. خوشبختانه تمام بیمه­شدگان نیروهای مسلح می­توانند از خدمات ارائه شده تحت پوشش این بیمه و در زمینه چشم پزشکی استفاده کنند. یکی از خدمات سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح، تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی چشم پزشکی است. پرداخت هزینه عینک نیز در لیست هزینه­های درمانی چشم پزشکی قرار دارد.



درباره بیمه عینک سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح

اشخاصی که تحت پوشش سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند از دو نوع بیمه چشم پزشکی برخوردار هستند:

  • بیمه اولیه یا همگانی: بیمه همگانی یا همان بیمه اولیه، بیمه­ای است که محدودیت خدمات دارد. این نوع خدمات درمانی بیشتر در مراکز دولتی قابل انجام است و شامل خدمات محدودی شده و سقف پرداخت هزینه نیز محدودمی باشد.
  • بیمه مکمل درمان یا همان بیمه تکمیلی: بیمه مکمل درمانی یا همان بیمه تکمیلی به بیمه­ای اطلاق می­شود که طیف گسترده­ای از انواع خدمات درمانی را تحت پوشش قرار می­دهد. این گونه خدمات ممکن است در مراکز درمانی خصوصی و یا در مراکز درمانی دولتی ارائه شوند که درهرصورت بیمه تکمیلی آنرا تقبل می­کند.



آیا بیمه اولیه یا همان بیمه همگانی شامل هزینه عینک می­شود؟

در اکثر سازمان­ها این دو نوع بیمه از یکدیگر جدا هستند. اما در سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح، بیمه عادی و تکمیلی از یکدیگر جدا نیستند. بنابراین اشخاصی که به هر نحوی تحت پوشش سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند، می­توانند از پوشش خدمات درمانی برای گرفتن عینک طبی استفاده کنند.



انواع عینکهای تحت پوشش خدمات درمانی نیروهای مسلح

یک نکته قابل توجه درباره انواع عینکهای تحت پوشش خدمات درمانی نیروهای مسلح وجود دارد. طبق مصوبه­های تصویب شده خدمات درمانی نیروهای مسلح هیچ گونه محصول غیر طبی از جمله عینک دودی، عینک محافظ، لنز آرایشی و ... تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرد. این بیمه تنها عینک­های طبی و لنزهای طبی را تحت پوشش خود دارد.



هزینه عینک با دفترچه بیمه نیروهای مسلح

همه اشخاصی که در نیروهای مسلح شاغل هستند و یا بازنشستگان، وظیفه بگیران و اعضای خانواده­ هایشان تحت پوشش بیمه مکمل پایه خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند. هزینه عینک از جمله هزینه­هایی است که سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح خود را موظف به پرداخت آن می­داند. یکی از خدمات حائز اهمیت متعلق به بیمه نیروهای مسلح، پوشش عینک ولنز طبی است. اشخاصی که تحت پوشش سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح هستند، می­توانند هر چهار سال یکبار با فرانشیز 10% عینک دریافت کنند.

فرانشیز به معنای درصدی از هزینه است که باید توسط بیمه گذار پرداخت شود. بنابراین شما فقط 10 درصد از هزینه عینک را می‌پردازید و 90 درصد از آن به عهده سازمان بیمه نیروهای مسلح است.



مراحل مربوط به استفاده از خدمات درمانی هزینه عینک

مرحله اول به استفاده از خدمات درمانی هزینه عینک مراجعه شخص بیمار به چشم پزشک است. چشم پزشک معاینات لازم را انجام داده و عینک تجویز می­کند. در بعضی مواقع اپتومتریست نمره عینک مورد نیاز برای بیمار را مشخص می­کند که موردی ندارد و برای سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح قابل قبول است. بیمار باید گواهی پزشک و یا اپتومتریست را نزد خود نگهدارد. بعد از مرحله معاینه و تجویز عینک، بیمار باید برای گرفتن عینک اقدام کند. در اینگونه موارد شخص برای دریافت کمک هزینه عینک می­تواند از دو راه اقدام کند:

  • مراجعه به مراکز تحت قرارداد سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح: بیمار می­تواند بعد از اینکه پزشک معالج عینک را تجویز کرد، به یکی از مراکز فروش عینک که با سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح قرارداد دارد مراجعه کند. در اینگونه مراکز فروش عینک طبی، بیمار معمولاً برای دریافت عینک هزینه­ای پرداخت نمی­کند.
  • مراجعه به مراکز فاقد قرارداد با سازمان تأمین خدمات درمانی نیرهای مسلح : چنانچه به هر دلیلی بیمار برای گرفتن عینک نتوانسته و یا نخواسته به مراکز تحت قرارداد مراجعه کند، می­تواند به هر مرکز دیگری که در زمینه فروش عینک طبی فعالیت دارد مراجعه کرده و عینک مورد نظر خود را خریداری کند. بیمار بعد از خرید عینک باید فاکتور عینک مورد نظر را از مرکز خرید عینک دریافت کند. بیمار باید فاکتور خرید که در سربرگ معتبر درج شده است را همراه با فاکتور گواهی پزشک معالج و یا اپتومتریست که در آن درج شده که متقاضی مورد نظر به عینک نیاز دارد را تحویل سازمان بیمه بدهد. برگه کامپیوتری تعیین نمره چشم نیز باید در این مدارک موجود باشد. بیمار باید این مدارک را به مرکز سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح در سطح شهر تحویل دهد. بعد از بررسی فاکتور مورد نظر، سازمان تأمین خدماتی نیروهای مسلح هزینه عینک را طبق مصوبه مربوطه به بیمار پرداخت می­کند.

 

آیا هزینه خرید آنلاین عینک شامل بیمه نیروهای مسلح می‌شود؟

بله خوشبختانه این امکان وجود دارد. شما می‌توانید عینک طبی موردنظر خود را از سبد محصولات بسیار متنوع فروشگاه لوناتو _ مرجع تخصصی عینک و لنز _ انتخاب کرده و از اپتومتریست ما بخواهید در محل مورد نظر شما نمره چشمتان را مشخص کند. سپس با استفاده از فاکتور خرید عینک از لونانو و برپه مشخص کننده نمره چشمتان به سازمان نیروهای مسلح مراجعه کرده و هزینه آن را دریافت کنید.

دیدگاه کاربران

سرباز وظیفه۲۴۹۷۷۸۲۱۰:۰۲:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۲۱
با سلام چه فایده وقتی این طرح مشمول سربازان وظیفه نمیشه همیشه در حق سرباز اجهاف میشه ٫٫٫این دنیا دیگه به درد نمیخوره٫٫٫
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین