محصولات آرایشی چشم و ابرو

گزارش بازرگانی،   4010207088

از آن‎جایی که میل به زیبایی و زیباتر دیده شدن، یکی از عوامل مهم افزایش اعتماد‎به‌نفس و داشتن حس خوب و مثبت در همه افراد است، پس توجه کردن به ظاهر و رسیدگی به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این میان اهمیت به زیبایی و سلامت اعضای صورت به مراتب بیشتر است، زیرا این بخش از بدن، نسبت به سایر نواحی بیشتر در معرض دید و توجه قرار دارد. با وجود این‌که در گذشته نیز این موضوع مورد توجه بوده و آرایش صورت به روش‌های سنتی انجام می‌شد، اما امروزه رسیدگی به پوست و اعضا صورت و انجام آرایش صورت دارای اولویت بالایی است.

سایه چشم، یکی از ارکان مهم آرایش صورت

زدن سایه چشم یکی از پرچالش‌ترین و مشکل‌ترین بخش‌های انجام آرایش صورت است. اجرای حالات و مدل‌های پیچیده و مشکل‌تر سایه چشم نیاز به مهارت و تمرین بسیار زیادی است. برای جلوه دادن و زیبایی چشم‌ها، روش‌های متفاوتی وجود دارد که اجرای سایه چشم یکی از این روش‌هاست. سایه‌های چشم از مواد گوناگونی تشکیل شده‌اند.بیس فیلرها ماده اصلی سازنده سایه چشم است که موجب پر کردن منافذ سطح پوست شده و بستر پوست را برای زدن سایه یا سایر مواد آرایشی آماده می‌کند. این ماده هم‎چنین سبب ایجاد بافت و حجم‌دهندگی سایه می‌شود. روی، منگنز، لغزنده‌ها، مواد رنگی یا پیگمنت و نگه‎دارنده‌ها نیز از سایر موادی هستند که در ترکیبات سایه‌های چشم وجود دارند و سبب ایجاد چسبندگی، لغزش سایه روی پوست و جلوه رنگی و ماندگاری سایه چشم می‌شوند. سایه چشم دارای انواع مختلفی است. سایه چشم پودری، سایه چشم کرمی، سایه چشم مایع و سایه چشم مدادی از جمله سایه چشم‌های موجود حال حاضر هستند. رایج‌ترین نوع این محصول مدل پودری آن است که کاربردی آسان داشته و مناسب افراد مبتدی است. سایه چشم کرمی به‌دلیل چربی و براقیت بالایی که دارد،  مناسب افرادی است که دارای پوست خشک هستند. سایه چشم مدادی و مایع نیز از جمله محصولاتی هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند و به‌دلیل دوام بالایی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما باید توجه داشت که به‌دلیل کاربرد مشکل‌تری که دارند بیشتر مورداستفاده افراد غیرمبتدی قرار می‌گیرند. ماندگاری بالا، وجود رنگدانه‌های باکیفیت و بافت فشرده سایه چشم از عوامل تأثیرگذار در کیفیت این محصول و تعیین قیمت سایه چشم هستند.

 

فرم دادن به چشم ها با خط چشم

تاریخچه ابداع و استفاده از خط چشم به سالیان قبل باز می‌گردد. در گذشته افراد از موادی که حاوی سرب بود، برای آرایش چشمان خود استفاده می‌کردند. اما به مرور زمان این مدل از لوازم آرایشی پیشرفته‌تر شده و به مدل امروزی آن تبدیل شده‌است. با وجود این‎که خط چشم‌ها می‌توانند باعث تغییر مدل و حالت چشم‌ها شوند، اما باید در نظر داشت که این محصول حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که ورود این مواد به چشم و تماس آن با سلول‌های حساس اطراف چشم، می‌تواند موجب بروز آسیب‌های زیادی همچون عفونت‌های چشمی، تورم و التهاب پلک، بروز حساسیت‌های شدید یا گل‌مژه شود. بسیاری از افراد به‌دلیل نداشتن زمان کافی برای آرایش چشم و یا نداشتن مهارت در کشیدن خط چشم، اقدام به انجام تتوی خط چشم می‌کنند که همیشگی بوده و در مقابل شستشو مقاوم است. اما باید توجه داشت که این روش‌ها در کنار مزایای ظاهری که دارند، موجب بروز آسیب‌های چشمی نیز می‌شوند. خط چشم‌ها دارای انواع مدادی، مایع، کرمی یا ژلی هستند و همگی از مواد ورقه‌کننده، غلیظ‌کننده و رنگدانه تشکیل شده‌اند. هر فرد با توجه به نوع پوست، فرم چشم و سایر عوامل اقدام به انتخاب خط چشم مناسب می‌کند. خشک شدن سریع، رنگدانه‌های قوی و ماندگاری بالا نیز از جمله عواملی هستند که در خرید خط چشم مؤثر هستند.

تکمیل آرایش صورت با ریمل

استفاده از یک ریمل خوب، نقش مکمل در زیبایی و جلوه خط چشم دارد. کشیدن خط چشم به‌تنهایی هم غیر اصولی است و هم زیبایی چندانی ندارد. انتخاب نوع ریمل، کیفیت آن و نحوه استفاده صحیح از ریمل از مهم‌ترین نکات در آرایش است. از آن‎‎جایی که استفاده غیر اصولی و اشتباه از ریمل، نه ‎تنها در زیبایی چشم‌ها نقش ندارد، بلکه سبب جلب توجه و ایجاد نمایی نامناسب در چشم می‌شود، پس توجه به خصوصیات یک ریمل خوب در هنگام خرید ریمل از نکات قابل توجه است. نوع اپلیکاتور یا برس هر ریمل نشان‌دهنده کاربرد آن محصول است و می‌توان با توجه به آن، مژه‌ها را بلند، فر، جدا یا ضخیم کرد و یا حتی به آن‎ها حجم داد. طراحی اپلیکاتور یک ریمل استاندارد باید به‌گونه‌ای باشد که برای هر مدل چشم قابل استفاده باشد.از آن جایی که سلول‌ها و پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و به‌راحتی دچار آسیب و یا عفونت می‌شود، باید در انتخاب محصولاتی که در تماس با چشم هستند دقت نمود. امروزه یکی از محبوب‌ترین ریمل‌ها، آن‌هایی هستند که در ترکیباتشان از مواد مغذی و طبیعی همچون روغن آرگان، کرچک و ... استفاده شده است. این عامل علاوه‌بر جنبه زیبایی دارای خواص تقویتی نیز هست تا هم‌زمان با زیبا کردن مژه‌ها، سبب رشد مژه‌ها، جلوگیری از ریزش آن‌ها و ضخیم و بلند شدن آن‌ها شود. ماندگاری بالا، نریختن و تثبیت مواد روی مژه، نداشتن مواد مضر، داشتن اپلیکاتور مناسب و نرم از مهم‌ترین نشانه‌های یک ریمل خوب است.

 

نتیجه گیری

از آن‎جایی که فرم، جلوه و زیبایی چشم‌ها، نسبت به سایر نواحی صورت، نقش مهم‌تری در زیبایی صورت دارد، پس آرایش چشم‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. انجام اصولی و استاندارد آرایش و استفاده از لوازم آرایشی مرغوب، در داشتن یک آرایش چشم مناسب بسیار مؤثر است. به‌دلیل حساس بودن و نازک بودن پوست اطراف چشم، انجام هرگونه آرایش اشتباه و یا استفاده از لوازم آرایشی حاوی مواد مضر، علاوه‌بر جلوه نامطلوب، سبب آسیب به پوست اطراف چشم و ایجاد اثر مخرب روی پوست اطراف چشم می‌شود. در نتیجه انتخاب و خرید محصولات مناسب و استاندارد برای آرایش صورت، علاوه‌بر تأثیر بر زیبایی آرایش، سبب سلامت چشم‌ها و در نهایت چهره نیز خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین