مهم‌ترین دلایل رد شدن درخواست اقامت ترکیه

گزارش بازرگانی،   4010204028

مهم نیست از چه روشی برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنیم، اولین قدم تکمیل مدارک و داشتن شرایطی است که اداره مهاجرت با بررسی آنها به درخواست اقامت یا درخواست شهروندی ما پاسخ مثبت می‌دهد. برای اینکه ریسک رد شدن درخواست اقامت خود را کاهش دهیم، باید مواردی که باعث می‌شوند درخواست ما رد شود، بدانیم. اگر می‌خواهید با مهم‌ترین دلایل رد شدن درخواست اقامت ترکیه آشنا شوید، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

با محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه آشنا شوید

برای مهاجرت به ترکیه راه‌های مختلفی وجود دارد. ولی مسیر اقامت توریستی، اقامت دائم از طریق خرید ملک و دریافت شهروندی از طریق خرید ملک نسبت به سایر روش‌ها، شما را زودتر به هدف می‌رساند و البته آسان‌تر است. در ادامه با این 3 روش آشنا می‌شویم:

روش اول؛ اقامت موقت یا اقامت توریستی

اقامت موقت یا توریستی یک فرصت بی نظیر برای تجربه زندگی در ترکیه است. مدت زمان اقامت توریستی فقط 6 ماه است و قابل تمدید نیست. هر مهاجر ایرانی که وارد ترکیه می‌شود، از هر دوره 180 روزه، می‌تواند 90 روز را بدون ویزا در ترکیه زندگی کند. ولی اگر فردی قصد داشته باشد کل 6 ماه را در ترکیه بماند، باید تا قبل از اتمام این 3 ماه، برای دریافت ویزا اقدام کند. اخد اقامت توریستی 6 ماهه، بعد از ورود به ترکیه و با ارائه قرارداد اجاره محضری خانه انجام می‌شود.

در این مدت برای اقامت راحت‌تر باید خانه یا آپارتمان اجاره کنید. ولی بعد از گذشت 6 ماه یا باید برای اقامت دائم (جاب آفر، خرید ملک و...) اقدام کنید یا اخذ پاسپورت و شهروندی؛ در غیر این صورت اقامت شما تمدید نخواهد شد. یک نکته مهم را هم فراموش نکنید، مدت 6 ماهه اقامت توریستی دقیقاً از اولین روزی که شما وارد ترکیه می‌شوید و در حال استفاده از 3 ماه اقامت بدون ویزا هستید، محاسبه می‌شود.

روش دوم؛ اقامت دائم از طریق خرید ملک یا آپارتمان (زیر 400 هزار دلار)

اگر ترکیه را برای زندگی دائمی انتخاب کردید، برای اینکه بتوانید مدت زمان طولانی‌تری در آنجا بمانید و اجازه بهره‌مندی از امکانات این کشور را داشته باشید، باید اقامت خود را دائمی کنید. برای این کار می‌توانید از طریق خرید ملک یا آپارتمان با هر مبلغی (مبالغ کمتر از 400 هزار دلار) اقامت دائمی دریافت کنید.

در این روش مهم نیست مبلغ سرمایه گذاری شما چقدر است، چون درخواست اقامت دائمی دارید نه شهروندی ترکیه. ولی اگر در آینده بخواهید از این روش اقامت دائم خود را به شهروندی تبدیل کنید، قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید آنها را طی 5 سال اول اقامت خود رعایت کنید. دولت ترکیه به‌علت هجوم درخواست‌های مهاجران برای دریافت اقامت دائم از طریق خرید خانه و تمدید ۵ سال اقامت ملکی، مناطقی که با خرید خانه اقامت ملکی در آنها داده می‌شود، هر روز محدودتر می‌کند. در بخش بعدی به‌طور مفصل این مناطق را معرفی خواهیم کرد.

روش سوم؛ اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک با ارزش بالای 400 هزار دلار

در مورد اخذ پاسپورت یا دریافت شهروندی ترکیه، باید مبلغ سرمایه گذاری شما حداقل 400 هزار دلار باشد. این مبلغ قبلاً 250 هزار دلار بود، ولی براساس قانونی که در روز 12 آوریل 2022 در مجلس ترکیه تصویب شد، شرایط خرید ملک و آپارتمان برای اخذ پاسپورت ترکیه، به 400 هزار دلار افزایش پیدا کرد. در صورت داشتن پاسپورت، دیگر یک شهروند ترک محسوب می‌شوید و می‌توانید از کلیه امکانات این کشور بهره‌مند شوید. البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که ما در این مطلب به آنها نمی‌پردازیم.

مناطق ممنوعه برای اخذ اقامت در استانبول

پیش از اینکه به توضیح این بخش بپردازیم، لازم است توضیح دهیم افرادی که می‌خواهند از طریق خرید ملک با ارزش بالای 400 هزار دلار، پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند، هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب محله و منطقه ندارد و می‌توانند با خرید ملک یا آپارتمان با ارزش بیش از 400 شهروندی دریافت کنند.

برای کسانی که بار اول اقامت می‌گیرند و تمدیدی نیستند، در برخی از مناطق و محله‌های استانبول میزان تراکم خارجی نشین‌ها به بالای 25% رسیده و این موضوع باعث شده تا اداره مهاجرت سخت گیری‌های زیادی در خصوص اعطای اقامت در این مناطق داشته باشد و در واقع در این مناطق چه از طرق خرید ملک و چه از طرق اجاره اقامتی داده نمی‌شود. دقت کنید که محدودیت‌ها به هیچ عنوان شامل خرید ملک‌های بالای 400 هزار دلار نمی‌شود، چرا که آنها شهروندی هستند، نه اقامت. همین‌طور افرادی که تمدیدی هستند، شامل این قانون نمی‌شوند.

این قانون فقط در مورد کسانی است که بار اول برای اقامت در این مناطق اقدام می‌کنند. همین‌طور شامل کسانی می‌شود که در جای دیگر اقامت دارند و می‌خواهند آدرس خود را به این مناطق انتقال دهند و برای آنها هم ثبت آدرس در این محلات انجام نخواهد شد. در برگه‌ای که اداره مهاجرت به مراجعه‌کنندگان می‌دهد، صریحاً نوشته شده این قانون شامل کسانی که از قبل اقامت اکتیو در این مناطق دارند و خانواده درجه یک افرادی که شهروند ترک شده‌اند و از طریق آنها اقامت در این مناطق گرفته‌اند، نمی‌شود.

  • منطقه avcilar آوجیلار (محله denizköşkler دنیزکوشکلِر)
  • منطقه başakşehit باشاک‌شهیر (محله ikitelli ایکی تِلّی و محله ziya gökalp زیا گوکالپ)
  • منطقه بیلیکدوزو (محله osb)
  • منطقه beşiktaş بشیکتاش (محله yıldız ییلدیز)
  • منطقه اسنیورت (محله alevler آل اِولر، محله gökevler گوک اِولر، محله koza کوزا، محله piri reis پیری رئیس، محله yeşilkent یشیل کنت و محله zafer ظفِر)
  • منطقه fatih فاتیح (همه محله‌ها)
  • منطقه beyoğlu بی اوغلو محله bülbül بولبول، محله çukur چوکور، محله kamer hatun کامر اتو، محله kocatepe کجا تپه و محلهşehit muhtar شهیت موحتار)
  • منطقه kucukçekmece کوچوک چکمجه (محله beşyol بِش یول)
  • منطقه sarıyer سارییر (محله maslak ماسلاک)
  • منطقه şişli شیشلی (محله mecidiyeköy مجیدیه کوی، محله inönü اینونو و محله ergenekon ارگنه کن)
  • منطقه ümraniye عمرانیه (محله dudullu دودوللو)
  • منطقه zeytinburnu زیتین بورنو (محله maltepe مالتپه)
  • منطقه tuzla توزلا (محله aydınlı آیدین لی)

مهمترین دلایل رد درخواست اقامت ترکیه

در همان مراحل ابتدایی درخواست اقامت، چندین فاکتور وجود دارد که توسط اداره مهاجرت ترکیه بررسی می‌شود. این فاکتورها را با هم مرور می‌کنیم:

  • تعداد مهاجرین منطقه‌ای که شما درخواست اقامت در آن را دارید، بیش از حد مجاز نباشد. در این صورت درخواست شما رد می‌شود.
  • اگر خانه خود را از محله‌هایی خریده باشند که نام آن در لیست مناطقی باشد که دولت ترکیه به خرید خانه از آن محله‌ها، اقامت ملکی نمی‌دهد.
  • داشتن سابقه دیپورت، می‌تواند اخذ اقامت ترکیه و تایید اداره مهاجرت را با مساله مواجه کند.
  • اگر در زمان درخواست مصاحبه‌ی اداره مهاجرت در موعد مقرر در اداره مهاجرت ترکیه یا گوچ حضور نداشته باشید، ریجکت خواهید شد.
  • اقامت با اجاره‌ی خانه یا اقامت توریستی فقط 6 ماه است. اگر در این مدت برای گرفتن اقامت دائم اقدام نکرده باشید، درخواست اقامت مجدد شما رد خواهد شد.
  • در صورت داشتن سابقه کیفری، احتمال رد شدن درخواست اقامت شما وجود دارد.
  • گواهی تمکین مالی شما مورد تایید اداره مهاجرت قرار بگیرد و به نوعی ثابت کنید که برای این کشور آورده مالی خواهید داشت.
  • در صورتی که تمکین مالی نداشته باشید، باید یکی از اقوام درجه یک شما، شهروندی (پاسپورت ترکیه) را داشته باشد یا در ترکیه فرزندی داشته باشید که در حال تحصیل است و بتوانید از این طریق اقدام کنید.

اگر برای مهاجرت به ترکیه روش خرید ملک و آپارتمان را در نظر گرفته‌اید و نیاز به مشاوره تخصصی دارید، تیم هوم ترکی را به یاد داشته باشید. این مجموعه در زمینه ارائه خدمات اقامت در ترکیه و اخذ پاسپورت، کاملاً حرفه‌ای و مورد اعتماد هستند. می‌توانید از طریق نشانی hometurkie.com با کارشناسان هوم ترکی در ارتباط باشید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین