مهم‌ترین دلایل جوش روی صورت و روش‌های رفع آن

گزارش بازرگانی،   4010203023 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از معضلاتی که اغلب دختران و پسران جوان پس از ورود به دوران بلوغ با آن دست به گریبان هستند، جوش صورت یا آکنه است. شدت بروز آکنه در افراد مختلف متفاوت است و معمولاً پوست‌های چرب بیشتر مستعد بروز جوش هستند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی دلایل بروز جوش‌های صورت بپردازیم و بهترین محصولاتی که می‌توانند در پیشگیری و رفع آنها به شما کمک کنند، معرفی کنیم.

جوش صورت چگونه شکل می‌گیرد؟

یکی از شایع‌ترین التهابات پوستی که از دوران نوجوانی تا پایان عمر همراه ماست، جوش یا آکنه است. جوش‌ها معمولاً در اثر تجمع سلول‌های مرده سطح پوست، سبوم (چربی مفید پوست)، میکروب‌ها و آلاینده‌ها در منافذ پوست صورت ایجاد می‌شوند. البته فعالیت بیش از حد هورمون‌ها نیز می‌تواند باعث تحریک پوست و بروز جوش‌های چرکی و دردناک شود. در برخی موارد جوش‌ها خیلی خفیف هستند و خود به خود از بین می‌روند، ولی در مورد جوش‌های عفونی، سفت و سر سفید، حتماً نیاز به پیگیری و درمان است.

 

نقش شوینده‌های ضد جوش در جلوگیری از آکنه

تولید بیش از حد چربی و تماس پوست صورت با آلاینده‌ها، دو فاکتور مهمی هستند که پس از دوران بلوغ می‌توانند پوست صورت ما را درگیر جوش‌های چرکی و عفونی کنند. با توجه به اینکه کنترل چربی پوست جز با شستشو و استفاده از محصولات مراقبتی مخصوص پوست‌های چرب و جوش دار امکان پذیر نیست، استفاده از انواع ژل شستشو اصل خارجی می‌تواند نقش موثری در لایه ‌برداری سطحی، کاهش منافذ باز پوست، کنترل ترشح سبوم، کاهش جوش‌های سر سفید و سر سیاه و مراقبت از پوست در برابر آلودگی‌های داشته باشد.

 

مهمترین اقدامات درمانی برای بهبود جوش‌های صورت

اولین و مهمترین موضوعی که در رفع جوش‌های صورت نقش اساسی دارد، بهبود کیفیت زندگی ما است. چون با اصلاح مسائل زمینه‌ای روانی، تا حد زیادی از پیشرفت التهابات جلوگیری می‌شود و می‌توانیم به تاثیرگذاری سایر روش‌های درمانی هم امیدوار باشیم. سایر روش‌های درمانی که توسط متخصصین پیشنهاد شده در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد التهاب برای از بین بردن میکروب‌ها
  • استفاده از کرم‌های موضعی و سرم‌های ضد جوش
  • اصلاح الگوی غذایی و مصرف میوه و سبزیجات بیشتر
  • کنترل مشکلات زمینه‌ای هورمونی
  • لیزر درمانی

داشتن رویکرد همه جانبه در درمان جوش‌ها و استفاده هم زمان از روش درمان دارویی، اصلاح الگوی زندگی و استفاده از محصولات مراقبتی ضد جوش، مداومت و پیگیری بلندمدت برای درمان، می‌تواند تا حد زیادی در تسریع روند بهبودی جوش‌ها تاثیرگذار باشد.

 

رعایت نکات بهداشتی و درمانی آکنه صورت

  1. از دست کاری کردن و ترکاندن جوش‌ها پرهیز کنید، چون با این کار باکتری‌های درون جوش‌ها به بافتهای مجاور رفته و جوش‌ها پخش می‌شوند. اگر مجبور به این کار شدید، اول آن سمت از صورتتان را با الکل ضدعفونی کنید و سپس با آب گرم و ژل ضد جوش شستشو دهید.
  2. سعی کنید الگوی خواب منظمی داشته باشید، ورزش کنید، آب کافی بنوشید و از انجام کارهایی که استرس و نگرانی را در شما بیشتر می‌کنند، پرهیز نمایید.
  3. از خوردن غذاها و خوراکی‌های چرب خودداری کنید، نوشیدنی‌های قندی را کنار بگذارید و مصرف روزانه 6 الی 8 لیوان آب، میوه و سبزیجات تازه را جایگزین نمایید.
  4. برای جلوگیری از گسترش جوش‌ها، حتماً در مواقعی که بیرون از خانه هستید، کرم ضد آفتاب بزنید. این کرم‌ها مانع از التهاب جوش‌ها در اثر تماس با اشعه‌های مضر خورشید می‌شوند.

روش صحیح استفاده از کرم ضدآفتاب برای پوست‌های چرب و جوش دار

اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از کرم ضد آفتاب مانند کرم‌های مرطوب کننده است. ولی در مورد پوست‌های چرب و مستعد جوش نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب تفاوت دارد. اگر از ضد آفتاب‌ها به‌درستی استفاده نکنیم، باعث تشدید جوش‌های صورت و بروز جوش‌های زیرپوستی خواهد شد.

ضدآفتاب‌ها باید این طور مصرف شوند:

  1. ابتدا پوست صورت را توسط شوینده یا تونر کاملاً پاک کنید
  2. از سرم یا محلول ضد جوش استفاده کنید و صبر کنید تا جذب پوست شود
  3. سپس روی پوست تمیز، یک لایه نازک از کرم را پخش کنید
  4. پس از جذب لایه اول، لایه نازک دوم را بزنید و کمی صبر کنید تا جذب پوستتان شود
  5. هر 2 ساعت یک بار کرم را تمدید کنید

 

بهترین محصولات درمانی برای رفع جوش و آکنه

در ادامه می‌خواهیم شما را با چند محصول مراقبتی برای پوست‌های چرب و جوش دار آشنا کنیم که طبق تحقیقات پزشکان و تجربه‌ی مصرف‌کنندگان، تأثیر بسیار خوبی در کاهش بروز آکنه، مراقبت از پوست‌های مستعد جوش و رفع تیرگی ناشی از جای جوش‌ها داشته‌اند. این محصولات عبارتند از:

1.      ژل شستشوی نورمادرم ویشی

این محصول مناسب پوست‌های چرب، مختلط، مستعد جوش و حساس است. ژل شوینده‌ی روزانه پوست چرب و آکنه دار ویشی، برای استفاده روزانه مناسب است و به کنترل چربی طبیعی صورت افرادی که دارای پوستی چرب و آکنه‌ای هستند، کمک می‌کند. این شوینده پوست را خشک نمی‌کند و به‌دلیل داشتن اسید سالیسیلیک، یک ضد جوش عالی برای خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود.

2.      تونر ضدجوش سالیسیلیک اسید نیپ فاب

این تونر حاوی اسید سالیسیلیک 1 % و عصاره گل نیلوفر آبی است که تاثیر بسزایی در کنترل چربی پوست و تمیز کردن منافذ پوست دارد. همچنین حاوی ترکیباتی است که اثرات ضد باکتریایی خفیف، ضد التهابی و لایه برداری دارد. تونر نیپ فاب با پاکسازی پوست‌های مستعد آکنه و جلوگیری از عود آن در آینده و تحریک تولید کلاژن، منجر به جوان سازی پوست می‌شود.

3.      آبرسان و مرطوب کننده فیتوسولوشن نورمادرم ویشی

ترکیب این محصول حاوی اسید سالیسیلیک است و به همین دلیل از بروز آکنه و جوش‌های سرسیاه جلوگیری می‌کند. آبرسان نورمادرم ویشی مرطوب کننده و احیا کننده‌ی پوست‌های چرب، مستعد جوش و آکنه است، تا 24 ساعت رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند و در درمان آکنه، پاکسازی آکنه‌های جدید و بهبود رنگ و بافت پوست کاملاً تاثیرگذار است.

4.      ژل کرم آبرسان و مرطوب کننده و مات کننده و ضدجوش ایوروشه

این محصول مناسب پوست‌های مختلط تا چرب است و پوست صورت را در عین رطوبت رسانی، مات می‌کند. ژل کرم ایوروشه حاوی پودر درخت چای کانادایی است که نقش موثری در از بین بردن چربی‌های اضافه و  بازگرداندن رنگ طبیعی پوست دارد. این ژل پس از استفاده مداوم، جوش‌های سرسیاه و چرکی را از بین می‌برد و منافذ باز صورت را کوچک می‌کند.

5.      تونر کوچک کننده منافذ و ضدجوش لاروش پوزای مدل افکلار

تونر ضد جوش لاروش پوزای برای مراقبت از پوست‌های چرب و مستعد آکنه تولید شده و در جلوگیری از پیدایش کومدون‌ها و جوش‌های جدید سر سیاه سرسیاه موثر است. این محصول با اثر لایه برداری ملایم، درون منافذ پوست را تمیز می‌کند، به صاف و هموار شدن و بازسازی باف پوست کمک می‌کند و به مرور زمان منافذ باز پوست را کوچک می‌کند.

برای تهیه انواع شوینده‌ها، آبرسان و مرطوب کننده پوست‌های چرب و مستعد آکنه و همچنین محصولات مناسب برای از بین بردن لک و آثار ناشی از جوش، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی شیمن شاپ مراجعه کنید. فقط کافی است به نشانی https://shimenshop.com/ مراجعه کنید. محصولات این فروشگاه، گلچینی از محصولات بهترین برندهای معتبر دنیاست؛ از VICHY، CLINIQUE و La Roche Posay گرفته تا Isdin، Soskin و Neutrogena.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۷۶۱۱۷۱۹:۰۴:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۳
دلیل اصلی جوش زدن سطح بالای قند خون هست. ممکن است سطح قند خون در حد دیابت نباشد اما همین قند به نسبت بالا باعث جوش می شود. کربوهیدارت های تصفیه شده مثل برنج و نان سفید لواش و.. و همچنین مواد خوراکی با شاخص گلاسیمی بالا مصرف نکنید. بهداشت پوست رو هم رعایت کنید جوش تا 90 درصد از بین میره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین